Natuurlijk in Egmond aan Zee

Eigen parkeer gelegenheid.

Lijn 164 en 165 Halte dr. Wiardi Beckmanlaan.

• Veganistisch

5. Betalen Master Card Visa pin

Het eindcijfer is 6. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1312069773 72
1320900802 80
1440119688 74
1462197260 75
1501936889 75
1519598946 59

1. Jammer, geen goede ervaring, leek veelbelovend volgens website:

Kleine portie voor prijs
    Gerechten niet bijzonder qua samenstelling
    Biologisch/eerlijk komt niet naar voren in de gerechten
    Bediening niet klantgericht
    Veel lawaai, kon mijn tafelgenoot nauwlijks verstaan

2. Ik eet hier vaak fantastisch lekker. Grote, volle borden zonder al te veel sausjes en poespas, maar met heerlijke en pure gerechten. Daarnaast ook een topper in glutenvrij! Fantastisch!

3. E. Hofstede

Kerstbrunch, Restaurant Natuurlijk, Egmond aan Zee, € 24,50 p.p. Van 11.00 - 14.00 uur’ een ‘Kerstbrunch’: 7 volwassenen, 4 kinderen. En ja, wie verheugt zich daar nou niet op?

Om 10.45 uur melden mijn vrouw en ik ons al eerste in het dan nog lege restaurant. De anderen volgen na een klein half uur. “Wilt u ‘alvast’ een glaasje Prosecco of Cava?” waarmee door het woord ‘alvast’ de suggestie wordt gewekt dat dit bij de brunch inbegrepen is. Navraag leert echter het tegendeel. Maar vanwaar dan deze vraag zo geformuleerd? Als het er niet bij hoort kunnen we toch van álles bestellen…?

We zijn wat vroeg en enigszins verontrust speuren onze ogen tevergeefs naar de buffetten (die een brunch toch kenmerken) en waaraan we ons straks tegoed kunnen doen. Met een “Die hebben we niet” helpt een een aardige serveerster ons uit de droom, “ We brengen het bij u aan tafel, dan hoeft u niet te lopen” Nou, wij willen best lopen hoor!

Het is inmiddels 12.30 uur, en we zitten alweer op de helft van de ‘brunch’. Wat gaat de tijd toch snel! Alleen: niemand van alle aanwezigen heeft ook nog maar iets te eten gekregen en ik maak dat kenbaar aan de serveerster.

Niet lang daarna worden 7 wijnglazen geserveerd, met daarin een laagje van 3 cm (!) heldere bouillon/soep met enkele champignons. Wow! Een op zich leuke presentatie die ik zelf nog niet eerder had gezien. Na anderhalf uur wachten, en nadat we collectief een beroep op de medewerking van het zoutvaatje hebben gedaan worden onze smaakpapillen dan eindelijk geactiveerd en vallen we aan op onze 3 cm soep.

De ‘Kerstbrunch’ arriveert: 3 zéér bescheiden gevulde etagères voor 7 volwassenen. Van de tafel waar 3 gasten het met één etagère het moeten doen, klinkt het over en weer: “‘Nee, neem jij maar”. “Nee joh, neem jij dat maar, dan neem ik wel dit ”.

Elke etagère bevat slechts enkele stukjes vis, wat plakjes vleeswaren en kaas, brie, twee stukjes quiche. De kwaliteit is overigens prima, maar zó weinig. Het geheel wordt gecompleteerd met 3 mandjes elk gevuld met 2 slappe bolletjes, sneetjes heerlijk kerstbrood, en uitgedroogde sneetjes bruin en wit supermarktbrood en waarvan de laatste ook als toast of schuurspons gebruikt kan worden.

Géén salades, geen énkel warm gerecht, géén dessert, en zelfs geen chocolaatje is ons deel. Huh? Het is toch een (kerst)brunch?! Op de vraag aan de aardige serveerster of dit het is antwoord zij bevestigend met de toevoeging dat bij bestellen niet de bedoeling is. Hiermee moeten wij het dus doen, zij het dat wij dan nog mogen kiezen uit (karne)melk, koffie of thee. Nee inderdaad, geen Jus d’ orange, die is niet inbegrepen (al wisten we dat overigens van te voren).

Omdat er voor vier volwassenen twee etagères waren, en voor de andere drie volwassenen maar één, werd er later na enig aandringen alsnog een bordje met wat extra zalm gebracht. Tegen onze verwachting in stond dit niet op de rekening. Ronduit beschamend is de € 5.50 die wél op de rekening werd opgevoerd voor een flesje water van 72 cl.

Niet alleen deed de ‘Kerstbrunch’ ons totaal niet in de kerstsfeer komen, ook de entourage en decoratie droeg daar niet aan bij: geen kerstboom of zelfs maar kerstdecoratie, geen lichtjes of wat dan ook wat ons deed denken aan Kerstmis…

Conculsie:
    - misleid door het woord ‘Kerstbrunch’, zelfs het woord ‘Brunch’ is niet van toepassing. Dit was een gewone lunch
    - bedroevend (weinig) eten voor € 24,50
    - anderhalf uur wachten (om de gasten niet inbegrepen consumpties te laten bestellen?)

Als dit het culinaire feestprogramma is op Kérstmis van Restaurant Natuurlijk, dan wagen wij ons de rest van het jaar maar niet aan wat de reguliere keuken dan voorschotelt.

Of wij dit restaurant aanbevelen? Natuurlijk niet!

4. Goede smaakcombinaties, goede eerlijke producten en alles heerlijk vers. De maaltijdsalade die ik bestelde was goddelijk, heb er nog een besteld. Smaak en geheel plus presentatie weer perfect. De bediening is er echt voor de gast en geeft je een thuisgevoel.

5. Smaakvolle ambiance, hoge verwachtingen maar kwaliteit viel tegen, groentes bij de vis te gaar, en de spare ribs niet zo goed als verwacht. Jammer ondanks een goede basis verdient de bereiding meer aandacht.

6. Leuk ontvangen, konden uit diverse tafeltjes kiezen. Bediening erg vriendelijk en maakte echt contact met ons als gasten. Goed advies over het menu. Eten was erg lekker, je proeft het gebruik van verse, eerlijke producten. Fijn dat gevraagd wordt of je de volgende gang wil doorzetten of een pauze wil, hierdoor kun je in eigen tempo je avond vullen. Voor ons voor herhaling vatbaar.

7. Bij binnenkomst koel ontvangen. De sfeer is koel zakelijk.

8. Meerdere malen bij Natuurlijk gegeten. Kan alleen maar zeggen, dat alles top was. Ontvangst, bediening en het eten was voortreffelijk evenals de wijn.
    Een echte aanrader.

9. We hebben hier afgelopen zondag gegeten met de hele familie. Het restaurant was gezellig ingericht en er was een glijbaan, knutseltafel en begeleiding voor de kleintjes (!) Ik heb hier echt heerlijk gegeten en echt genoten en kom hier zeker nog eens terug.

10. Afgelopen zondag hier gegeten met oa. Familie Bakker van onderstaande recensie. Mooi ingericht, gezellig restaurant. Ideaal dat er voor de kids een apart deel is waar ze kunnen spelen. Nog aardig geluidsdicht ook, je hebt er echt geen last van en er is een oppasmeisje bij. Groot pluspunt vind ik dat bij Natuurlijk alles biologisch/scharrel is en ze ook voldoende keus hebben voor vegetariërs, met onder andere kip van de vegaslager. Als voorgerecht de crostini geitenkaas genomen, héérlijk! Mooi opgemaakt ook. Als hoofdgerecht had ik wild (hoe benieuwd ik ook was naar die vegakip). Deze was lekker, maar niet heel bijzonder. Als nagerecht de gevulde speculaas met kaneelijs en slagroom. Kaneelijs is mijn favoriet, dus een geslaagd dessert. Voor de twee jarigen was het extra feestelijk. Ja, leuk en lekker restaurant en een geslaagd avondje.

11. Wij hebben zondagavond met 10 volwassenen en 2 kinderen heerlijk gegeten bij Natuurlijk.
    Goede bediening, smakelijke gerechten.
    De wijn kwam uit een andere streek dan ons verteld werd, maar was prima.
    Dat de kinderen op zaterdag en zondag vermaakt worden is een plusje.

12. B.Engelsman

Trage bediening, moesten lang wachten tot dat er iemand kwam.
    Verkeerde hoofdgerecht gebracht en daar door begon de andere tafelgenoot al aan zijn hoofdgerecht en ik maar wachten.
    Commentaar: foutje in de keuken
    Het wokgerecht droop van de ketjap en was niet smakelijk.

13. Een paar weken geleden hebben wij hier voor het eerst gegeten, daarvoor al eens geluncht, wat prima bevallen was.

Service is prima, we hadden gereserveerd maar voor we het hoofdgerecht kregen kwam de bediening vragen of we misschien rustiger wilden zitten (er waren nogal wat kinderen in onze hoek), dat gebeurt niet overal!
    De amuse vooraf was heerlijk en smaakte echt naar meer, zoals het hoort.
    Als hoofdgerecht had ik de tonijn met pesto, smaakte prima al had ik een echt sausje lekkerder gevonden. Flink wat groente erbij, fijn! Het nagerecht was een proeverij van een aantal verschillende desserts en chocola. Echt van genoten.
    Een goed restaurant met een goede visie.

14. Verlichting in zaak matig. Geluid wordt nergens gedempt, het galmt er erg. Voorgerecht was oké. Hoofdgerecht flauw en diverse van onze gerechten niet gaar! Ons nagerecht was op ondanks dat wij vroeg op de avond het winnende menu hadden gekozen. Hier is niet op geanticipeerd. Ik hoef hier niet terug.

15. We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant. Prachtige kaart met zeer betaalbare gerechten. Ambiance is perfect. Ligging prima. De kinderen worden vermaakt, dus ook met kinderen kun je hier heel goed terecht.

16. Irma Groot

Op 19 mei jl. onze 16e trouwdag hier gevierd en heerlijk gegeten!

17. Na een hartelijke ontvangst heerlijk bij jullie gegeten.

De crew is jong maar attent, wij hebben een hele gezellige avond bij jullie gehad, onze dank daarvoor.

Gauw tot ziens dus, Arno en Elly.

18. Niels 11 punten

Beste Jolanda,

Dank je voor de opbouwpuntjes. We doen hier zeker iets mee!

We zijn net open met een heel nieuw team. Sorry dat er niet snel genoeg gereageerd werd.

Over de steak tartaar... Als culinair recencent had je moeten weten dat deze rauw is en er een rauw ei bij geserveerd wordt.

Wij hopen je een volgende keer nog eens te mogen verwelkomen. Mocht er dan iets niet in orde zijn meldt dit dan direct zo dat er iets mee gedaan kan worden en niet achteraf.

19. We zijn vanavond wezen eten en dit zijn voor ons de opbouwpuntjes:

- terrasbediening niet accuraat...onze bestelling was vergeten en bestellen konden we pas na ong. 10 minuten.

- diner: - proeverij geitenkaas met pijnboompitten ... smaakloos. Verbetering kan door toevoeging van heerlijke warme of koude honing en pijnboompitten die zijn opgewarmd waardoor olie en smaak meer naar voren komen. Zalm op broodje...broodje te dik...te weinig saus. Verbetering zou zijn: dunner broodje...apart dille saus voor klant om zelf toe te voegen. Kippensoep: lauw en smaakloos. Stroperig. Verbetering: transparante kippensoep met heerlijke kruiden.

Hoofdgerecht: sate. Niet bijzonder. Vrij simpel en grof van smaak. Hoofdgerecht tartaar: alles rauw en veel te veel. Rauw ei heb ik niet opgegeten en in apart glas gedaan. Bijbehorende salade zag er met dressing zeer onappetijtelijk uit. Al met al... op dit moment zeker niet voor herhaling vatbaar. De finesse in smaak zou echt beter kunnen. We hebben geen toetje genomen. Door alles daarvoor hadden we er weinig vertrouwen in.