De Parel Van Egmond in Egmond aan Zee

Het eindcijfer is 7. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1413220363 56
1419752672 56
1445881908 60
1472011144 64
1511204998 68
1530801926 60

1. Super gegeten afgelopen week, mooie opmaak borden en gezellige sfeer met eigenaresse die dit overbrengt op personeel. Geweldig, komen volgend jaar zeker terug het liefst nog eerder.

2. MartinvdB

Gister met ons gezin en mijn ouders pannekoeken wezen eten na een dagje strand. Op het eerste gezicht een leuk restaurant met een teras. Na een rondje drankjes werd onze bestelling opgenomen waarbij onze middelste zoon (6) vroeg om een pannekoek met appel "en suiker" terwijl er slechts een pannekoek met appel op de kaart stond. Hier werd verder niet moeilijk over gedaan en al vlot werden de pannekoeken geserveerd. Onze zoon, die normaal dol is op pannekoeken, vond hem ditmaal niet lekker want de suiker was "heet". Na wat aandringen en zeggen dat hij niet moest zeuren bleef hij protesteren. Uiteindelijk zelf geproefd: klaar zout ipv suiker! We hebben dit direct gemeld en er kwam uiteindelijk een nieuwe pannekoek, maar geen excuses of toegeven dat men iets verkeerd heeft gedaan. Mogelijk een slecht grap van de keuken, mogelijk een stomme vergissing. Niet een restaurant waar wij nog eens zullen gaan eten in ieder geval.

3. Prima eetgelegenheid - heerlijk gebakken brie - zeer vriendelijke gastvrouw.

4. Piet en Carin Korver

We zijn op het terras van dit restaurant gaan zitten om 17.30u. We kwamen uit Limburg en wilde genieten van het terras want het was stralend weer. Het terras was op een andere klant na leeg. We hebben 2 keer 2 consumpties besteld en wilden een klein voorgerechtje omdat we nog even wilde wachten tot het wat drukker werd en dus ook gezelliger zou worden. We bestelde paling op toast voor de prijs van 13.95 die we samen als tapas wilde eten. Er kwam een bordje met een paar doorgesneden toast broodjes met een paar armzalige reepjes paling. Een paar blaadjes veldsla en een bosje rucola in het midden. Alles zonder boter, sausje,dressing of enig andere aankleding. Het was zo armoedig, fantasieloos, dat we geen vertrouwen meer hadden in enig hoofdgerecht. We hebben de paling eraf gehaald en opgegeten, betaald totaal 28.60. Wij zijn voorgoed genezen van de Parel van Egmond en de vrouw die ons bediende straalde ook geen gastvrijheid uit.

5. Ging met zoonlief van 11 jaar gezellig een hapje eten. Gezellig was wat anders. Helaas heeft mijn zoon coeliakie en eet hij glutenvrij. Gelukkig is dat nooit een probleem geweest, maar in dit restaurant deden ze wel heel erg moeilijk.

Hij had thuis al aangegeven dat hij een saté wilde hebben, dus ik had zelf satésaus meegenomen, even 12 seconden in de magnetron en klaar. We deden onze bestelling, ik gebakken brie en mijn zoon saté, met de vraag of ze de saus wilde opwarmen en of ze wilde vragen of de patat glutenvrij was. De ober kwam terug en het werd niet opgewarmd. Ik herhaalde dat dit maar 12 seconden duurde, maar nee meegebrachte consumpties mogen niet genuttigd worden.

Toen ons eten kwam, kreeg hij een kaal bord met twee pennen saté met gebakken aardappel en een bakje mayonaise. Bij de vraag of die wel glutenvrij was, ging de ober naar achter om vervolgens het weer weg te halen, dit gebeurde ook met de ketchup. Ik zou denken: vraag en kijk eerst voordat je het neerzet. Als klap op de vuurpijl werd er ook nog gezegd: "Hoop dat u geen tube mayonaise in uw tas hebt, want dat kan echt niet." Nou, mij zo te woord staan ook niet.

Toen kwam mijn bord, ik kreeg saté met een heleboel saus. Heb het maar opgegeten, want anders had ik moeten wachten op mijn brie, had zoonlief alles op en gezellig is anders. Bij de vraag of het gesmaakt had, heb ik vermeld dat er aan het eten niets mankeerde, maar dat ik toch echt gebakken brie had besteld en dat ik het erg kinderachtig vind dat ze niet even 12 seconden de satésaus hadden op willen warmen. Ik kookte van nijd, maar heb me ingehouden ter wille van mijn zoon die zich schaamde voor zijn dieet. Nou, dit restaurant moest zich schamen.

De volgende dag ben ik terug gegaan om met de baas te praten zodat er besef zou komen. Nee dus, ik had het van tevoren moeten melden. Belachelijk, 12 seconden opwarmen melden. Er is geen restaurant geweest die mij dit ooit geweigerd heeft. Neem ook wel eens glutenvrij brood mee, no problem, maar in dit restaurant was alles een probleem. Zonde dat je nu in de pen moet klimmen voor 12 seconden. Dus mensen met een dieet, ik zeg nee hier niet naar toe gaan.

6. V/d Maade

Bij binnenkomst netjes begroet door personeel. Meteen de vraag wat wilt u drinken? Wij wilden ook iets eten maar dat hadden ze niet door. Na een paar keer rondkijken in de zaak ongeveer een kwartier later kwam er iemand vragen of we ook iets wilden eten. Personeel erop attent gemaakt dat de menu kaart op internet goedkoper is dan in het restaurant. Snelle service qua eten, hamburgermenu speciaal besteld. Op het oog zag het er mooi uit, smaakte ook goed.

7. Voor een zeer klein prijsje, zeer veel gegeten. Na een voorgerechtje en een hoofdgerecht zaten wij al vol. Leuke bediening, hangt alleen weinig sfeer in het restaurant.

8. Afgelopen zondag op het terras gaan zitten met 3 personen (2 volw 1 kind)om iets te eten en te drinken. We hadden niet al te veel trek dus we bestelden naast iets te drinken 1 keer de gebakken mosselen en 1 keer de gekookte mosselen. De serveerster zei gelijk: O dus u wilt twee gerechten met 3 personen eten? Even vragen wat de kok daarvan vindt. Ze komt met de mededeling dat de kok het daar niet mee eens is. We moeten 3 gerechten bestellen. Wat een onzin. Wat een slechte service. We kwamen hier vaker maar dit was echt de laatste keer. Ontzettend ongastvrij !!!

9. Zondag 27 mei met 4 personen wezen eten bij dit restaurant, na de bestelling duurde het 1,5 uur voor we het hoofdgerecht hadden, het was wel druk, maar daar moet je als restaurant op inspelen. Voor 4 man 1 klein bakje friet (half gaar) en zo ook de groente is geen goede zaak.
    Ook het eten vonden we onder de maat, de bediening deed wel erg hun best, maar wij gaan hier niet meer eten

10. cora bults

Weekendje egmond en de eerste avond al beland in de parel van egmond. Wat een gezellig personeel, wat een zalig eten (michelin-ster waard!) En wat een sfeertje. Echt top! Mochten we ooit weer eens in Egmond aan zee zijn, zien ze ons zeker terug! Genoten!

11. We hebben er gegeten. Prima niets op aan te merken.
    We bestellen wat te drinken.
    Rode wijn met een glas water.
    Water hebben we niet alleen maar Spa.
    Of u moet medicijnen innemen dan hebben we wel water.
    Jammer we zijn niet aan de medicijnen dus ook geen glas water.
    Ze missen omzet van het water maar ook van een volgende keer eten.
    Jammer zo'n kortzichtige denkwijze.
    Succes verder..

12. Nog nooit elders meegemaakt! Zaterdag 7 mei 2011 rond 18u, na een wandeling, dachten we : heerlijk een glaasje drinken op het terras. Eerst een kwartier moeten wachten voor er eindelijk iemand kwam vragen of we iets wilden bestellen... We bestelden 2 abdij-bieren (belgische, uiteraard!). Onze glazen stonden nog maar net voor onze neus toen één van de diensters ons kwam vragen of we van plan waren om eten te bestellen. Omdat we nee antwoordden kregen we als reactie : tja, dan moeten jullie binnen maximum een half uur het terras verlaten! En dit terwijl er nog veel vrije tafels waren hoor.... Hadden we in het "restaurant"-gedeelte gezeten, hadden we het nog kunnen begrijpen, maar op het terras! Aub zeg, wat zijn me dat daar voor manieren. Als ze denken om op dergelijke manier klanten voor zich te winnen, hebben ze het grondig fout!

13. Eerste paasdag gegeten bij de Parel. Eten was heel erg lekker, zeer vriendelijk en attent personeel, goede sfeer.

Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.

Wij komen hier zeker terug als we in Egmond zijn.

14. Wij hebben hier in het afgelopen weekend prima gegeten. Vriendelijk personeel, zeer snelle service/bediening. Wat we hebben besteld was voldoende voor een goede maaltijd. Ik ben nogal een grote eter, maar na een carpaccio (smaakte echt super, met veel soorten fruit erbij) en een mixed-grill (4 stukken vlees) had ik de buik goed vol zodat er niet eens meer een toetje in paste. Ook de tomatensoep en de gebakken brie zijn volgens mijn vrouw een echte aanrader. En duur? Voor €62,50 voorgerecht, hoofdgerecht en 5 drankjes.......niet echt dus!

Als wij weer een keer terug komen in Egmond aan Zee, dan wordt de Parel van Egmond zeker weer bezocht voor een heerlijke maaltijd!

15. Hier hebben we van de zomer gegeten op het terras! Wat krijg je hier ontzettend weinig voor je geld zeg, kleine porties en grote prijzen! Niet normaal, we snappen best dat het iets duurder is dicht bij strand! Maar zulke prijzen! Dan nog niet eens over de kwaliteit gesproken, opgewarmde gerechten! Verlepte sloffe frites! Sla met bruine randjes! Ik zal hier niet weer heen gaan als ik in Egmond aan Zee ben!

16. Dit was ons favoriete lunchterras. Lekkere pannekoeken, prima hamburgers en de uitsmijter "De Parel Vn Egmond"is echt een aanrader. Op het terras een leuke relaxte sfeer met vriendelijke vlotte bediening.

De dinerkaart maakte ons door de 4 wildgerechten nieuwsgierig genoeg om ook 's-avonds een keer te gaan eten.

Toen zaten we binnen, waar de inrichting wat tegen viel, maar weer dezelfde leuke bediening.

Mijn vriendin had een groentenburger. Goed gebakken, lekkere salade en frites en bij, maar "een groentenburger is een groentenburger". Van haar een 7.

Mijn wildzwijnbiefstuk was geweldig. Heerlijk vlees met een daar prima bij passende rodewijnuiensaus. Van mij een dikke 10. En dat voor nog geen 20 euro...

We zaten te vol voor een dessert.

Weer een aangename verrassing in de Egmondse horeca.

17. Prima gegeten, het vlees was erg lekker. De gebakken aardappels en vlaamse friet waren ook erg lekker.

Helaas waren de warme groenten (broccoli, bloemkool en wortels) al voor de zoveelste keer opgewarmd...Zo zagen ze er uit, droog en smaakloos. De salade die er bij zat, was ook niet echt heel geweldig.

Bediening was aardig, maar wel wat plat.

Prijs kwaliteit....Heel goed, m.u.v de groenten:)

18. Elk jaar komen we hier weer een paar keer om mosselen te eten. En elke keer is het super genieten. Ze zijn echt subliem! Zowel met ons 2-en als met familie en vrienden en kennissen komen wij hier graag. Inmiddels zijn wij een echte vaste mosselklant hier. Het seizoen is net weer begonnen. Vorige week waren we reeds een keer geweest en komende vrijdag gaan we er wederom heen. De bediening is ook altijd erg gezellig en leuk. Nooit problemen als er wat bijgevraagd moet worden.

En voor de niet mosseleter, die wij regelmatig mee hebben, is er genoeg andere keuze en ook dat is altijd perfect.

Kortom een echte aanrader.

19. De eerste keer hebben we alleen koffie gedronken en een ijsje gegeten, een schatkistje voor onze dochter was Euro 4,00...
    Afijn, de avond daarna kwamen wij om 20.00 uur en mochten we alleen maar blijven zitten als wij eten bestelden, terwijl er erg veel tafels vrij waren.
    De derde avond dachten we er goed aan te doen om hier te eten, maar het was verschrikkelijk. Onze 6 jarige dochter heeft een uur op haar pannekoek moeten wachten. Het visschoteltje van bijna Euro 20,00 van mijn man was erg slecht. Alle drie de visstukjes in aangebrande boter in 1 pan gebakken, het waren vieze, zwarte miserabele stukjes. Zelf had ik een cordon blue, ter grote en in de vorm van een gehaktbal. Tijdens het lange wachten en onze navraag, was het commentaar dat het druk was.
    Zelf ben ik uit ergenis weggelopen, mijn man bleef om de rekening te betalen. Op zijn klacht dat het allemaal verschrikkelijk slecht was kreeg hij geen behoorlijk respons, ze zou het doorgeven aan de kok.
    Al met al is het voor ons duidelijk dat alleen geld hier welkom is en wij niet. Wij zullen hier dus ook nooit meer naar toe gaan.

20. We komen regelmatig in dit restaurant eten en het is altijd heerlijk! Een gezellige, ongedwongen sfeer en een vriendelijke bediening. Ook kinderen zijn welkom en zelfs met grote groepen is de kwaliteit van het eten nog steeds hetzelfde.

We komen hier zeker nog vaak terug en verheugen ons er nu al op.

21. Annemarie

Ontzettend lekker gegeten, super ontvangst, betaalbaar, gewoon super :D. Ik had kip cordonbleu met ham en kaas, mmmm heerlijk, en mijn vriend had een varkenshaas met pepersaus en lekker frietjes en aardappels, groente en salade erbij. We konden lang niet alles op en geen eens meer ruimte voor een dessert.

22. Van der Zee

Leuk restaurant. Hebben er gegeten tussen kerst en nieuwjaar. Partner had saté met frietjes, ik had de Mexicaanse schnitzel. Beide lekker, groente was ook goed op smaak. Prijs zeker niet te duur.

23. Op zaterdagmiddag rond 14.30 uur wilden we wat drinken en eten. Restaurant was nagenoeg leeg. Slechts 1 tafel bezet. Bestelden 4 pannekoeken en vroegen na 30 minuten waar de pannekoeken bleven. Wat bleek... in de keuken was men heel druk met het voorbereiden van het diner omdat er een paar grote groepen kwamen. Ze waren onze bestelbon vergeten! Kan gebeuren. Het zou nog 10 minuten duren. Uiteindelijk om 15.40 uur kwamen de pannekoeken. We spraken onze ober erop aan en die zei: sorry, ik kan er niets aan doen. Op de opmerking dat we wel korting konden krijgen werd niet of nauwelijks gereageerd. Houding erg lakoniek, nonchalant.
    Het minste was geweest om bijv. een drankje aan te bieden. In ieder geval de klant het gevoel te geven dat je ook echt klant bent. Onze indruk van hen was, voor jullie tig anderen. We komen er niet meer terug.

24. Theo Genee

Heb hier een aantal keer gegeten. Eten altijd prima en bediening heel vriendelijk. Voor ons dus altijd een positieve ervaring geweest.

25. Gerda van der Vlugt

Op de dag van de halve Marathon van Egmond gegeten bij de Parel. Heerlijke erwtensoep, lekkere dikke patat en prima tosties. Ondanks de drukte snel en aardig geholpen door het personeel. In totaal hebben wij dit restaurant gedurende 1,5 jaar 5 keer bezocht en elke keer was het eten en de service uitstekend.

26. We hebben ossehaas besteld en varkenshaas gekregen.Na de bediening hierover opmerkzaam te hebben gemaakt, kregen we als antwoord, dat als het twee stukjes waren,was het ossehaas en als het drie stukjes waren, was het varkenshaas.Wij hadden twee stukjes, dus ossehaas.Na nogmaals de bediening erop gewezen te hebben dat het echt varkenshaas was, kwam hij terug uit de keuken met de opmerking dat de ossehaas vandaag niet zo bloederig was als anders. Hoe kan men zich laten belazeren. Wij komen nooit meer en zullen ook de nodige antiereclame over dit restaurant maken. Dit is echt zo'n Nederlands restaurant dat zich van de toeristen rijk maakt. Een Duitse mevrouw die naast ons zat en het zelfde had besteld, durfde op de vraag of alles goed was, alleen te zeggen dat het goed was, Bravo Hollandse keuken.

27. eten was goed, huzarenslade en rijkgevuld pistolet, bediening ws ronduit beschamend, ruimde bord al af terwijl gast nog aan het eten was, er moest om wisselgeld terugave gevraagd worden en alleen grote glazen bier werden op terras geschonken. Jammer goede kok erg slechte bediening.

28. Fam.Lotze-uit Purmerend

bij deze wilik de kok en zijn kokkie's een 10 geven.Het was wederom weer verrukkelijk .En het bedienend personeel ook een 10 zij waren zo als gewoonlijk weer erg gastvrij >Ik hoop bij een volgende hoogtij gebeurtenis weer van jullie gastvrijheid en de culinaire hoogstandjes te genieten.Fam.Lotze.