Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eext verdeeld zijn.

1. Regionaal Eext

Erg goed eten, ook innovatief met veel aandacht -naast vlees en vis- ook voor groentes uit eigen tuin. Goede sfeer en prima en deskundige bediening. Zo hoort het.

2. Regionaal Eext

C.meenken

Heerlijk buiten gegeten; zonder vanzelfsprekend water op tafel; prima tempo, porties ook goed afgestemd
    Rode wijn mag koeler

3. Regionaal Eext

Heel goed gegeten bij Rikus.
    Verfijnd met eigen groente.

4. Jacqeuline

26 december met de familie heerlijk gegeten, enorm veel keuze, alles in de kerstsfeer, aardig en snel personeel, echt een aanrader, wij komen zeker snel weer terug

5. Onlangs gegeten met een gezelschap, het viel ons wat tegen. Koude gedeelte was wel goed, het warme (vlees) gedeelte was wat aangebrand en koud, pannetjes en bakken patat en aardappels vaak leeg, weinig warme en verse groente, sausbakken waren aangekoekt, tip: vervang dit een aantal keren iets vaker, ziet er dan wat netter uit. Het toetjes gedeelte was veel diepvries gebak. Qua prijsverhouding en kwaliteit was het niet goed. Een matig restaurant vonden wij.
    Sfeer was overigens wel goed.

5,9
  6. Regionaal Eext

Jammer dat de bediening de “Drentse” gastvrijheid (lekker stug en afstandelijk) aanhoudt. Hierdoor wordt een stuk beleving weggenomen. Tevens wordt minder uitleg gegeven over de biologische producten, een gemiste kans. De voorgerechten waren iets te veel gezoet met suikers zodat de pure smaak wegvalt. Daarnaast krijg je teveel voorgerechten waarbij brood toch echt niet meer kan.

7. irene de jong

Wij hebben hier een erg leuke avond gehad. Veel gevarieerd eten. Vele vis soorten. Oa hollandse garnalen, vele vlees soorten. Groot salade buffet, allerlei toetjes en taart, fruit en ijs. Als iets op was. En je vroeg ernaar werd er gelijk bijgevuld. We waren met een groepje en voor ieders smaak was er genoeg. Er waren ook 2 kinderen bij en die werden ook vermaakt door een vriendelijk meisje. Ik snap de negatieve recensies niet. Het is geen 3 sterren restaurant maar een super leuk buffet restaurant met lekker eten en waar iedereen zijn best deed om het ons naar de zin te maken en we gaan zeker terug.

8. Piet de Zwart

Wij waren hier met vrienden en onze kleinzoon alles was prima geregeld een zeer gevarieerd en goed buffet en waar iedereen van ons groepje zich meer dan genoeg aan vol heeft kunnen eten met andere woorden voor iedereen wat wils en is niemand iets te kort gekomen.
    Om onze kleinzoon hoefde we ons ook niet druk te maken voor hem waren er ook volop lekkere dingen te eten en liep er een meisje rond die speciaal voor de animatie van de kinderen zorgde dus hij vermaakte zich prima en konden wij lekker ontspannen van al het lekkere eten genieten zonder ons zorgen om hem te maken.
    Al het personeel wat er rond liep was uitermate vriendelijk en deden allemaal hun best om het iedereen naar zijn zin te maken.
    Wij komen hier zeker nog een keer eten.

9. Martijn

10. Dit doen we niet meer. Matig eten voor een zeer hoge prijs. Geen beleving en hospitaliteit.
    Sorry maar deze plek heeft jaren stil gestaan in alle facetten.

2,4
  11. 2E kerstdag hier heerlijk gegeten. Heel divers en alles was heerlijk kwa smaak. Goed en snel personeel. En een gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar!

12. 1ste kerstdag gegeten, zeer teleurstellend. Een buffet restaurant wat niet met de tijd is meegegaan. In de 2,5 uur dat we er gezeten hebben werd saladebar niet bijgevuld, zat alleen nog slasaus in de bakken. Warm eten was verpietert, zag er ook niet erg aantrekkelijk uit en was gedeeltelijk uitgedroogd. Visafdeling was wel oké. Dessertbuffet was simpel, in stukjes gesneden fabriekstaarten, soesjes en ijs, weinig smaakvol. Al met al slechte prijs/kwaliteit verhouding. Vergelijkbaar restaurant zoals bijvoorbeeld in Kleindijk heeft het beter voor elkaar.

4,5
  13. Regionaal Eext

We hebben lekker gegeten, maar ook wel eens lekkerder. De mensen in de bediening waren erg aardig en voorkomend. De ambiance is sfeervol.

14. Anton de Bruijn

Voor mensen die normaal een ontbijt geserveerd krijgen met champagne en kaviaar op hun kamer is dit niet geschikt. Voor mensen die normaal eten gewend zijn is dit een verademing. Natuurlijk zijn er altijd personen die iets aan te merken hebben. Het eten is van prima kwaliteit. De bijlagen zijn doorgaans erg uitgebreid. De tafel met zee-banket is goed gevuld en rijkelijk gevarieerd. Wij zijn al jaren vaste klant geweest in de Schaopwas. Het echtpaar beheerst de term "gastvrijheid" tot in de puntjes. Jammer dat zij de zaak verkocht hebben. Ook onder de nieuwe uitbater hebben wij meerdere malen een bezoek gebracht aan het restaurant. Er is een andere kok aangetreden maar de maaltijden zijn nog steeds van dezelfde kwaliteit. En gastheer doet ook zijn uiterste best om een goede gastheer te zijn. De sfeer is iets anders maar de kwaliteit is hetzelfde. Tot zover blijven wij trouw aan de "Schoapwas".

15. Heerlijk gegeten bij de 7 ossen. We hadden het visgerecht en een varkenshaas. De vis was zacht als boter en het vlees heerlijk mals. Eigenlijk was heel het menu goed. Zeker een aanrader om te gaan eten als je in de buurt bent.

16. V.tienhoven

Een knus sfeervol restaurant waar nog echte bloemen op de tafels staan. In een ongedwongen sfeer worden tegen uiterst acceptabele prijzen uit stekende voor… hoofd… en nagerechten geserveerd. Alles is met liefde en toewijding bereid en vertegenwoordigt een uitstekende kwaliteit. Een restaurant hetgeen ons inziens iedere dag dat zij geopend is een volle bak verdient. Kort samengevat een restaurant hetgeen uw bezoek zonder meer verdient.

17. J.Noord Roden

Wij zijn vele keren bij u geweest om heerlijk te eten en we komen zeker nog een keer deze maand. Onze schoonzoon is leraar aan de zeevaartschool in Delfzijl en misschien kent u hem wel (Menno Jacobs).
    Verder ben ik dirigente geweest van de vrouwen van nu in Eext en heb zo ook mevr. Rossing leren kennen.
    Wij komen binnenkort nog eens bij u!
    Tot dan,
    Hans en Henny Noord, Roden

18. Heel klantgericht en voor de kleintjes formidabel…

19. Fam. PEKELSMA

Prettige omgeving en uitstekend gevarieerd eten.

20. Heerlijk gegeten. Prijzen ook goed. We hadden een vier gangen diner via een Groupon en een leukste deal bon. Van tevoren dit overlegd ivm verschillende prijzen van de bonnen. Dit was allemaal prima. Daar aangekomen zeiden we, we hebben gereserveerd voor vier. Het antwoord: nee! Gezegd dat we dit overlegd hadden maar volgende de gastvrouw was dit niet zo. Uiteindelijk alles met de gastvrouw opnieuw overlegd. Toen kon het wel maar niet van harte. Erg jammer want de sfeer was niet leuk in het begin en je hebt gelijk een verkeerde eerste indruk.

21. Heerlijk gegeten. Gezellige sfeer. Vriendelijk personeel. Gevarieerde aanbod in menu's..
    Het eten was voortreffelijk. Goeie kok.

22. We hebben heerlijk gegeten met vrienden van ons.
    Het buffet was zeer uitgebreid, met vele vlees en vissoorten.
    Erg smaakvol en vers.
    We kunnen dit zeker aanbevelen.

23. Gretha Apeldoorn

24. Nu weer genoten van de sfeer en het eten, elders ook gegeten. Maar toch weer naar onze oude stek. Bedankt voor de gezellige avond. Fam: Lapré

25. Heerlijk gegeten met 4 personen van de wildkaart, hertenbieftuk met wildsaus spruitjes, stoofperertje geserveerd op een bedje van zuurkool.

26. Regionaal Eext

Arno

27. Internationaal Eext

Wanda Bisschop

Wij kwamen hier laatst per toeval terecht en hebben er zeer lekker gegeten. Vriendelijk personeel, goede kok en een gezellige sfeer. Het eten wordt duidelijk met zorg bereid en de porties zijn zeer ruim. De mosterdsoep en de saté kan ik in ieder geval uit eigen ervaring aanbevelen maar ook de andere gerechten op de kaart klonken erg lekker. Wij komen zeker weten terug!

28. Internationaal Eext

Margriet en Henk Brouwer

Wij werden blij verrast door de hoge kwaliteit van het bestelde eten. Mijn man kreeg maar liefst drie prima bereide sliptongen, ik een megagrote schnitzel met champignonroomsaus( met verse champignons ). Het garnituur was ook prima, verse produkten. De wijn (geen kleine glazen trouwens) smaakte ook prima. Wij begrepen van de bedrijfsleider dat sinds afgelopen februari de leiding vernieuwd is, en hierbij kunnen we stellen dat de nieuwe kok een schot in de roos is.De bediening was zeer vriendelijk. We gaan hier zeker vaker terugkomen en raden een ieder aan hier voor relatief weinig geld van een hoogstaand menu te genieten.

29. Erg langzaam met drinken. Carpaccio vooraf. Nooit meegemaakt dat dit met ijsbergsla is. Zonder pijnboompitten of kaas. Jammer.
    Eten was voor 1 persoon te laat. Ze gaven aan dat het niet goed op de bon stond. Toen ze het kwamen brengen bleken ze het verkeerde te hebben gemaakt. Dus weer overnieuw. De rest had het al bijna op. Ze hebben aangeboden 1 ronde drankjes van het huis.
    Ook naast de Latte Macchiato een cupje melk?
    Voor mij niet weer..

30. GJ

Dit is echt een aanrader. Erg gezellig.
    Heerlijk eten. Uiterst vriendelijk personeel!
    Hier gaan we vaker eten!!!