Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eext verdeeld zijn.

1. Nederlands Eext

Heerlijk gegeten met 4 personen van de wildkaart, hertenbieftuk met wildsaus spruitjes, stoofperertje geserveerd op een bedje van zuurkool.

2. Regionaal Eext

Arno

3. Internationaal Eext

Wanda Bisschop

Wij kwamen hier laatst per toeval terecht en hebben er zeer lekker gegeten. Vriendelijk personeel, goede kok en een gezellige sfeer. Het eten wordt duidelijk met zorg bereid en de porties zijn zeer ruim. De mosterdsoep en de saté kan ik in ieder geval uit eigen ervaring aanbevelen maar ook de andere gerechten op de kaart klonken erg lekker. Wij komen zeker weten terug!

4. Internationaal Eext

Margriet en Henk Brouwer

Wij werden blij verrast door de hoge kwaliteit van het bestelde eten. Mijn man kreeg maar liefst drie prima bereide sliptongen, ik een megagrote schnitzel met champignonroomsaus( met verse champignons ). Het garnituur was ook prima, verse produkten. De wijn (geen kleine glazen trouwens) smaakte ook prima. Wij begrepen van de bedrijfsleider dat sinds afgelopen februari de leiding vernieuwd is, en hierbij kunnen we stellen dat de nieuwe kok een schot in de roos is.De bediening was zeer vriendelijk. We gaan hier zeker vaker terugkomen en raden een ieder aan hier voor relatief weinig geld van een hoogstaand menu te genieten.

5. Nederlands Eext

Erg langzaam met drinken. Carpaccio vooraf. Nooit meegemaakt dat dit met ijsbergsla is. Zonder pijnboompitten of kaas. Jammer.
    Eten was voor 1 persoon te laat. Ze gaven aan dat het niet goed op de bon stond. Toen ze het kwamen brengen bleken ze het verkeerde te hebben gemaakt. Dus weer overnieuw. De rest had het al bijna op. Ze hebben aangeboden 1 ronde drankjes van het huis.
    Ook naast de Latte Macchiato een cupje melk?
    Voor mij niet weer..

6. Nederlands Eext

GJ

Dit is echt een aanrader. Erg gezellig.
    Heerlijk eten. Uiterst vriendelijk personeel!
    Hier gaan we vaker eten!!!

7. Regionaal Eext

B. Datema

Elke keer weer genieten! Het eten is hier heerlijk, bijzondere gerechten bereid met streekproducten of zelfs uit eigen tuin. Wat voor mij ook een groot pluspunt is, is de bijzondere inrichting, wat het restaurant heel sfeervol maakt.

8. Nederlands Eext

Na al die jaren daar gegeten te hebben blijft de service en eten voortreffelijk.
    Fam: Lapre

9. Nederlands Eext

Koude gerechten redelijk. Kun je ook niet veel fout aan doen. Alhoewel de haringen absluut niet vers meer waren. Slibtong komt uit de frituur. Er zit geen vis meer aan. Alles wordt ver van te voren voorbereid en warm gehouden, anders kun je de hordes mensen niet aan.

Voor €30, per persoon kun je beter met z'n tweeën elders gaan eten. Wanneer men meer aandacht zou besteden aan minder warme gerechten zou vast alles beter van smaak zijn.

10. Internationaal Eext

Een leuke en gemoedelijke familiezaak in het kleine dorpje Eext, waar verrassend goed gekookt wordt. Met een AH-restaurantactie deal hier terecht gekomen tijdens weekendje weg en vanaf nu behoort Homan tot onze favorieten.
    Een hartelijke gastvrouw, die proactief uitleg geeft over de bereiding van bepaalde gerechten, zoals de soep met het oog op onze dieetwens.
    De pepersteak van mijn vrouw was gewoon goed en smaakte ouderwets natuurlijk (bio?!). Mijn kipkluiven smaakten ook naar de kip van vroeger (ook bio?) en de frieten deden ons aan onze kindertijd (80ies) terugdenken qua smaak. Hoeveelheid royaal. Mijn sinaasappelbavarois was ook prima, wellicht tikje te koud, maar dat deed verder niets af aan de overall smaakbeleving.
    We komen hier zeker terug, mochten we weer eens in de buurt zijn.

11. Internationaal Eext

Turkeystick

12. Nederlands Eext

Heerlijk gegeten met onze AH kaarten. Het was uit de kunst, erg gezellig en niet opdringerig. Met 4 personen verschillende menu's gehad en waren allemaal zeer tevreden. Zeker de moeite waard.

13. Nederlands Eext

jan smith

Meerdere keren geweest en altijd een gevoel van thuiskomen en heerlijk eten. Binnenkort weer.

14. Nederlands Eext

In een woord: Waardeloos! Bijzonder prijzig voor opgewarmde hap. Weinig keus, vlees is taai omdat het al een tijdje in bakken ligt, bijgerechten zijn lauw, er wordt maar sporadisch bijgevuld Kortom: voor deze prijs zijn er veel en betere keuzes!
    Niet doen!

15. Nederlands Eext

We hebben via de AH actie al op meerdere plekken gegeten maar de 7 Ossen in Eext overtreft alles! Fantastisch

16. Nederlands Eext

Heerlijk gegeten. Echt een aanrader. Veel keuze en smaakvol eten.

17. Nederlands Eext

l h drenth

Wij hebben heerlijk gegeten, alles was heerlijk. En de bediening was voortreffelijk.

18. Nederlands Eext

Heb er gisteren 15 oktober gegeten... Het was geweldig... Goede sfeer, vriendelijk personeel... Een top buffet... Voor iedereen was er wel wat...

19. Nederlands Eext

Met de hele familie heerlijk gegeten dd 19-09-2015. Alles was tip top in orde, veel keus bij de verschillende buffetten. Biefstukjes vonden onze heren wel heel erg lekker. Echt heerlijk gegeten.
    Het restaurant was volgeboekt op deze avond maar we hadden absoluut geen hinder van elkaar bij het buffet. Gezellige sfeer en een pluim voor de vriendelijke attente bediening!!

20. Nederlands Eext

Dirk

21. Nederlands Eext

Mooi restaurant, goedkoop, vriendelijk personeel en eigenaresse en erg goed en lekker eten voor een betaalbare prijs.. we komen zeker weer.

22. Nederlands Eext

Jan Willem

Eerst verkeerde menukaart gekregen, vies glas zonder ijs bij bestellen van een ijsthee! Wel veel keuze uit lekkere biertjes, maar ze kunnen zich beter verdiepen in lekker eten. Bij de soep hadden we beiden sterk twijfels of dit niet rechtstreeks uit blik kwam, biefstuk was taai, bijgerechten weinig fantasievol. Toetje was lekker, maar zeker geen 7,50 waard... Ondanks de goede bedoelingen en relatief leuk aangeklede restaurant voor ons niet voor herhaling vatbaar.

23. Nederlands Eext

Tijdens het fietsen net om een bocht in een prachtig dorpje Eext dat vlak bij de bossen ligt, kwamen we dit gezellig restaurant tegen. Eten en drinken was top. Zeker een aanrader.

24. Nederlands Eext

Dirk

25. Nederlands Eext

Anne-Marie Kleisman

Zaterdag 1 november hebben we met 6 personen genoten van een geweldig koud en warm buffet. Wat een keuze en wat smaakte alles heerlijk. Bediening was uitstekend. Absoluut een aanrader.

26. Nederlands Eext

Afgelopen zondag 28 september heerlijk gegeten bij de Buffetrestaurant de Schaopwas . Gezellig en sfeervol en super vriendelijke en vlotte bediening met topservice. Wij hebben genoten van de grote variatie in gerechten zowel het koude als het warme buffet biedt ruime keus. Aangenaam verrast door het thema; zelfs krokodillensoep en kangoeroebiefstuk gegeten. Mooie presentatie van de gerechten op het buffet ook en alles vers en lekker ! Afgesloten met een zelf samengesteld granddessert van het uitgebreide nagerechtenbuffet en daarna voldaan naar huis. Wij hadden een superavond, echt een aanrader !

27. Nederlands Eext

Afgelopen zaterdag 27 september hebben we gegeten bij Buffetrestaurant De Schaopwas. Het was voor ons de eerste keer dat we hier kwamen en we werden al direct gastvrij ontvangen bij binnenkomst. Het buffet bestond uit een groot aantal koude en warme gerechten. Deze gerechten waren aangevuld met een aantal themagerechten uit Australië waaronder de krokodillensoep en een kangoeroebiefstuk, erg lekker! Doordat er kleine porties op het buffet stonden, had je voortdurend vers eten! De bediening was erg vlot, vriendelijk en maakte op zijn tijd even een praatje! We komen zeker nog een keer terug!

28. Nederlands Eext

Prijs kwaliteit voor 28 euro niet voldoende. Koud buffet was redelijk, warm buffet zag er onsmakelijk uit en was ook niet smakelijk.

29. Nederlands Eext

Harm Vdveen

Een zeer slechte ervaring op zaterdag 27-09-2014

In het begin was de bediening goed hoor, maar naar de tijd verstreek lieten ze ons links liggen, geen opruiming van het bestek en borden. Ze vroegen zelfs niet of we nog wat wilden drinken.

Nee, wij komen er nooit weer. Super slechte prijs / kwaliteit verhouding.

30. Nederlands Eext

Zijn er geweest met 4 personen. We kregen van de behulpzame eigenares een vaatdoekje om zelf de tafel schoon te maken. Kregen broodmandje met 6 stukjes stokbrood.
    Vooraf zalmpasteitje; te veel pastei en de zalm was weg gezwommen, evenals het bestek dat we er niet bij hadden en na verschillende keren vragen, gekregen hebben.
    We hadden allemaal biermenu; de kalkoen was droog, vulling uitgedroogd, 1 klein portie patat erbij voor 4 personen, 1 tappas schaaltje boontjes en rabarber, 2 wijn en 2jus orange.
    En een afrekening van over de honderd en tien euro? Nee, de zalm en het menu worden hier duur betaald.