Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eersel verdeeld zijn.

1. Nederlands Eersel

Gezellig eetcafé/ restaurant aan de markt in Eersel, gemoedelijk en Brabants. Vlotte en warme bediening.
    Geen culinaire hoogstandjes maar prima eten voor een redelijke prijs.

2. Peter

3. Heerlijke pannenkoeken in een mooi pand.
    Kinderen vermaken zich prima.
    De bediening is vlot en vriendelijk.
    Alle lof voor deze pannenkoekenbakker.

4. Internationaal Eersel

Op donderdag 13 september 2018 zijn mijn gezin (man, peuter en ik) hier gaan eten. Halverwege mijn spareribs vond ik een dikke polyester haar van de marinadekwast op mijn spareribs. De ober heeft dit met de keuken opgenomen, de manager kwam het nog bevestigen en bood aan nieuwe spareribs te maken. Omdat mijn man en peuter al bijna klaar waren met eten was dat geen handig alternatief. Bij het aanvragen van de rekening (toen de ober vroeg of alles verder naar wens was geweest) normaals aangegeven dat het voor mij een teleurstellende/negatieve ervaring was. De manager kwam vervolgens zelf met de rekening, we hebben tot op de laatste cent alles moeten betalen, zelfs onze drankjes, en kregen een fles "De Bengel"-sladressing in de handen gedrukt. Toch maar besloten een recensie te schrijven, omdat ik weken later nog weleens bedenk dat het ook anders had gekund.

2,8
  5. Top gegeten
    Bedienen keurig
    Aanrader de tiramisu

6. Weer terug naar het pareltje in de kempen waar het knusse romantische sfeertje uit grootmoeders tijd steeds verder wordt uitgebouwd. Mooie gestoffeerde armstoelen, een een grote koperen schelp voor oesters, wijnkaart op tafel uitgestald met duidelijke prijskaartjes en een uitgebreide collectie champagnes zijn nieuw voor ons. De Brabantse bourgondiër voelt zich helemaal thuis hier.

Het was mooi nazomer weer dus streken we neer op het terras. Als aperitief de brut classic van Deutz die uitstekend beviel. Ernaast twee amuses, klassiekers. Het kletskopje met toefje kippenlever, iets minder complex dan de parel maar nog steeds met veel smaak en mondbeleving. In de beker bloemkool crème met mangosorbet en kerrie crème afgewerkt met gepofte rijst, dat lepelde heerlijk weg.

De eerste begeleider werd keurig op door Bram Klinge gepresenteerd, we zien hem nog ieder jaar groeien in zijn rol als maître sommelier. Picpoul de Pinet 2016 van Combe Rouge, bloemig aroma met mooie mineraliteit. Op het bord twee plakken licht geschroeide hamachi, erop stukjes sardine gemarineerd in olie met citroen, geroosterde pijnboompitten, quenelle sorbetijs van groene appel met olijf en lint van venkel, ernaast dotjes crème van geitenkaas. Een complex gerecht met delicate smaakjes die goed combineren en een hoofdrol voor de delicate hamachi. De Picpoul was keurig in balans. (9,6)

Uit Nieuw-Zeeland een Chardonnay 2017 van de East Coast gemaakt door Villa Maria in een frisse romige stijl met een vleugje hout. Uit de keuken een klein meesterwerkje, soufflé van Noordzeetong krokant gebakken in brood, decadent afgewerkt met een quenelle Anna Dutch kaviaar met ernaast een blaadje little gem sla met broccolischeuten in een vinaigrette van mosterd, aan tafel afgewerkt met lobbige Hollandaise in een olie van dragon. De bedoeling was om alle smaken samen te eten maar de soufflé was zo mooi op smaak dat ik hem alleen heb gecombineerd met de kaviaar. Het garnituur heb gebruikt om af te wisselen. De chardonnay sloot naadloos aan. (9,7)

Een speciale wijn uit Georgië, een Orange wijn van de inheemse Rkatsiteli enkele maanden gefermenteerd met de schil in amfora, lichte amber kleur, complex en stevig maar minder intens dan verwacht. Uit de keuken een souvenir uit Italië. Linguini in een crème van carabineros met witte truffel, erop een carabineros staart, royaal met geschaafde verse zwarte truffel afgewerkt. Wow wat een smaak intensiteit, alsof de de koppen aan het leegzuigen bent, heerlijk! De wijn werd hierdoor duidelijk lekkerder, prima! (9,8)

Over naar Portugees rood met een Dão 2016 van Saes geschonken uit de wijnkorf, krachtig met zwart fruit en aangename kruidigheid. Het pièce kwam onder de cloche, leuk. Een mooie filet van zomerree bedekt met een plak ganzenlever, ernaast stukje gegrilde meiknol, cilinder knolselderij, toefjes crème van knolselderij, bospeen en beukenzwammen, aan tafel afgewerkt met een heerlijke jus gekruid met de kruidenmix van het huis, die wat deed denken aan de five spices. De medaillon was mals en hoog op smaak met een milde levertoets. De ganzenlever maakte er een delicatesse van. De wijn was keurig in balans en vulde het gerecht aan met zijn zuren. (9,6)

De dessertwijn was een klassieker, Sauternes 2016 van Chateau Laribotte, edelzoet met weelderig aroma. Op het bord een keurig presentatie. Cilinder van koffie-ijs tussen twee krokantjes op ganache van witte chocolade. Ernaast een quenelle mokka ijs op een crunch afgewerkt met toefjes mascarpone aangezuurd met citroen. Niet te zoet met mooie koffietoets waarnaast de Sauternes keurig overeind bleef. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige Nespresso in het leuke glaasje met een tweetal friandises waarvan de praline met vulling van vloeibare citroen duidelijk favoriet was.

Bediening door Bram was vertrouwd en uitstekend, mooie originele wijnkeuzes weer en gezelligheid aan tafel.

De focus van chef Dirk blijft gericht op kwaliteit. Amuses en friandises zijn kwantitatief afgenomen, de twee lekkerste komen op tafel. Hiermee is definitief afscheid genomen van het oorspronkelijke Prikkelz concept. Jonge chefs worden volwassen, klassieke bereidingen gecombineerd met moderne kooktechnieken waarbij de focus op mooie smaken en gebalanceerde smakencombinaties spelen nu de hoofdrol. Bedankt!

7. Nederlands Eersel

Voorgerecht en hoofdgerecht waren absoluut lekker, maar onze hoofdgerechten vielen tegen. Langzaam gegaard buikspek zonder knapperig zwoerd, plus zo weinig aardappelpuree dat mijn man het zelfs niet eens gezien had.
    Mijn kabeljauw was lekker, maar het schuim op de bovenkant wat muffig. De aardappelspaghetti bestond uit die korte sliertjes. Het hele gerecht paste in één hand.
    De nagerechten waren lekker, maar de ober vergat mijn wijn te brengen. Omdat het er rumoerig was en er ook nog eens de radio aan stond, hebben we het erbij gelaten en zijn we maar naar huis gegaan.
    Grootste ergernis was de prijs. Als het kleine gerechten zijn, vraag dan ook kleine prijzen. Of geef er wat extra's bij wat voor het restaurant weinig extra kost, maar de gast wel een voldaan gevoel geeft. Jammer, wij gaan niet terug daar.

8. Henk Mennings

9. Internationaal Eersel

Op verzoek van de meiden afgelopen zaterdag hier wezen eten. Het eten en de menukaart zijn simpel, maar gezien de prijs zeker wel een voldoende.

Over de gehele entourage ben ik wat minder tevreden. Sterker, deze heb ik ervaren als toch wel uiterst teleurstellend. Wij kregen een tafel toegewezen op een sfeerloze bovenverdieping. Eigenlijk al een reden om meteen af te haken en na iets anders uit te gaan kijken, maar goed. Eenmaal ons eerste drankje, een mandje brood en het menu besteld te hebben, duurde het nog geen 3 minuten of heel de kermis stond al op tafel. We hadden amper een stukje brood gesmeerd of ons hoofdgerecht was al geserveerd. Zelfs mijn biertje dat blijkbaar van beneden moest komen moest ik nog krijgen. De kok was vandaag snel en pas op de borden zijn heel erg heet was de mededeling. Je begrijpt natuurlijk wel dat ze je op die manier gewoon weer na iets meer dan 30 minuten buiten hebben gewerkt. Een nagerecht durfde wij niet meer te bestellen en zijn ons ijsje maar bij de plaatselijke ijsbar iets verderop gaan eten, wat dan overigens wel een hele goede aanrader is.

Ondanks dat ik begrijp dat wij bij een relatief simpel restaurant aanschuiven, mag ik toch wel verwachten dat wij op z'n minst de tijd krijgen om op ons gemak een stukje brood met een drankje te nuttigen alvorens wij over gaan tot ons hoofdgerecht. Ondanks de prijs mag je de mensen best een ontspannen gevoel geven. Ik had anders net zo goed na de Mac kunnen gaan. En zelfs daar ben ik nog langer binnen. Deze snelheid heb ik in een restaurant nog nooit meegemaakt.

Genoeg geklaagd! Nee, voor mij geen Bengel meer. Had er veel over gehoord en wilde een keer gaan kijken. Maar het is er erg druk, dus iets zullen ze toch wel goed doen.

10. Internationaal Eersel

We hebben hier vanavond gegeten en was echt super lekker!!!
    Bediening was eg vriendelijk en nam de tijd dat we het nog niet wisten wat we wouden eten!!
    Op de patat van de kindermenu zat gelukkig geen kruiden dat vonden de kinderen erg fijn!!!
    Zeker aan aanrader we komen zeker een keer terug als we weer in Eersel zijn!!!

11. Weer goed en lekker gegeten..

12. Bas

Een restaurant wat al lange tijd op de nominatie stond om te bezoeken en waar we door de dining with the stars week nog een op geattendeerd werden, resulteerde op een mooie zaterdagavond in een bezoek aan Prikkelz.

In een laten we het wat bijzonder ingerichte ambiance noemen komen we binnen en worden we aan een tafel gezet welke helaas weinig privacy bood. Dat is op zich niet erg, maar als je met vier tafels op een rij allemaal steeds hetzelfde gerecht uitgeserveerd krijgt met hetzelfde verhaaltje, wordt het op het moment dat je eigen eten komt wat voorspelbaar.

Begonnen met een overheerlijke champagne, gevolgd door een tweetal amuses. Beide goed op smaak, helaas iets te veel van de bloemkool/kerrie/abrikoos bereiding, waardoor dit eerder als voorgerecht dan amuze aanvoelde.

Vrij snel volgend een bijhoorlijke portie zalm met asperge, vrijwel direct gevolgd door een bereiding van gefrituurde kreeft. Helaas kwamen alle gangen erg snel achter elkaar door, wat samen met de grote van de porties leidde tot een snel voldaan gevoel. Extra jammer daarbij was dat nieuwe wijnglazen uit het wijnarrangement op tafel geplaatst werden, terwijl de vorige nog niet op was. Dit versterkte het gevoel van opjagen. Mijn tafelgenoot zat op dit moment ook gewoon vol, waardoor zij haar portie naar mij moest doorschuiven.

Na de bediening geattendeerd te hebben over deze voortvarendheid, liet het hoofdgerecht van eend wat langer op zich wachten. Evenals de vorige gerechten een smakelijke, doch enigszins eenvoudige uitvoering van een gerecht. Gezien de prijsklasse van deze zaak verwacht ik persoonlijk spannender gerechten als degene die op deze avond gepresenteerd werden. De wijnen uit het arrangement waren stuk voor stuk erg smakelijk, maar paste incidenteel niet geheel bij de geserveerde maaltijd. Ofwel de wijn kon het gerecht niet aan, maar ook andersom.

Helaas kwam de snelheid daarna weer direct terug met een voor ons veel te grote portie foie gras. Naast dat ik persoonlijk van mening ben dat dit anno 2018 niet meer geserveerd hoeft te worden, is het dan extra zuur om te zien dat twee halve porties retour gaan omdat het simpelweg te veel en te snel op het vorige gerecht is geserveerd. Desondanks was dit gerecht we erg smakelijk.

Als nagerecht een bereiding met framboos, welke ook weer smakelijk was, maar ook weer te kort op de zware foie gras werd geserveerd.

Met een kop koffie eindigend hebben we moeten concluderen dat we een vijf gangen menu met bijpassende wijnen in niet meer dan 3 uur erop hadden zitten.

Het is jammer te moeten concluderen dat gerechten welke prima van kwaliteit waren en ruim voldoende van grootte van de portie niet tot hun recht konden komen door de haast van dit restaurant. Daarnaast verwacht ik door een restaurant in deze prijsklasse iets meer verrast te worden voor wat betreft bijzonderheden in de bereidingen van het eten. Wij liepen naar buiten met een gevoel alsof we net bij de Chinees geweest waren en daar binnen drie uur alles wat we konden eten gedaan hadden. En dat verdiend de kwaliteit van de gerechten niet!

13. Mooi restaurant. Enige bediende was duidelijk onervaren en had beslist geen horeca-opleiding. Wachten duurde extreem lang. Voordat we ons voorgerecht kregen, zaten we al 50 minuten binnen! Tussen de gangen door was de wachttijd bijna een half uur! De zin in eten verdween en de eigenaar nam totale afstand van zijn verantwoordelijkheid voor de lange wachttijden. De garnalen leken nog niet helemaal ontdooit te zijn. Wat ik ook vreemd vond, was dat de warme gerechten op niet verwarmde borden geserveerd werd en het koude nagerecht werd geserveerd op een bord dat nog voelbaar warm was van de vaatwasser.

14. Beppie Intven

Je kunt hier heerlijk Italiaans eten voor normale prijzen. De eigenaar is erg vriendelijk en gastvrij. Een aanrader voor iedereen die van Italiaans eten houdt.

15. Nederlands Eersel

Het restaurant is in vergelijking met voorgaande jaren erg achteruitgegaan. Bij binnenkomst vroeg men wat wij wilde drinken. Mijn vrouw bestelde een spa rood. Zij kreeg gelijk een literfles. De twee oesters en de twee coquilles van de smaakte goed. Het hoofdgerecht (zeetong) werd vergezeld van een klein bakje patatjes en was sla ook in een bakje. We hebben maar geen nagerecht meer besteld maar namen cappuccino en Irish koffie. Volgens mij was de Irish koffie oploskoffie met whisky smaak want ik proefde geen whisky en dat voor 8,50 euro. Op mijn opmerking hierover werd niet gereageerd.

16. Chinees-Indisch Eersel

Anita v. Beek

Nasi rammis speciaal voor mee te nemen. Half bakje met 3 stukjes pees vlees. Echt heel erg slecht. Verder geen vlees als 1 stokje sathe en stukje kip, maar dit is omdat ik speciaal had. Wat krijg je dan als je gewoon besteld? Nooit meer dus.
    De service was verder goed.

2,4
  17. Nederlands Eersel

rolvink

Perfect. Verfijnde keuken.

18. Op maandagavond van een 6- gangendiner genoten, met de sociak-deal aanbieding. Zelfs voor de volle prijs was het dit meer dan waard. Heerlijke gerechten (voor iedereen uit het gezelschap te veel), borden mooi opgemaakt en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.

19. Nederlands Eersel

Nee. Niet bijzonder. Voorgeproduceerd eten. Saaie smaken. In verhouding erg duur. Aardige mensen, dat wel. Maar zonde van de centen.

3,5
  20. Chinees-Indisch Eersel

Gereserveerd bij eet.nu butler. Snel geregeld en goede service door eet.nu. Lotus was ook perfect. Toppie voor beide.

21. Internationaal Eersel

Verwacht hier geen culinaire hoogstandjes. Het eten is simpel en de kaart voorspelbaar. Maar... erg goed!!

De service is vriendelijk en snel, de ambiance is gezellig maar een beetje gedateerd. Lang en uitgebreid tafelen is er niet bij, maar als je ergens lekker en niet te duur een hapje wilt gaan eten is dit een goed restaurant.
    Aanraders zijn de spare ribs (nooit lekkerder gehad!) de bekende cajun frietjes en de salade met lekkere dressing. Die ze ook verkopen in flesjes.
    👍

22. Vanavond met 8 personen gegeten ,het was perfect,heb absoluut niemand ook maar ergens over horen klagen.
    Tot de vlgd keer .👍👍👍

23. Alweer fantastisch gegeten met een groep. Dit keer met familie en de vorige keer met vrienden.

24. Met 9 (schoon) zussen hebben we zondag genoten van een Italiaans lunchbuffet. Het was heerlijk, bediening erg vriendelijk. De tijd tussen de drie gangen was perfect. We hebben ervan genoten. Klein minpuntje is dat diegenen die bij de deur zaten, het koud hadden als de deur open stond. Zouden we terug komen? Jazeker!

25. Ellen van der Horst

Het eten was heerlijk, alleen werd het broodplankje te laat geserveerd.
    Daar we vroeg op de avond aanwezig waren hadden we wel last van huilende kinderen, dit was een minpunt.

26. Internationaal Eersel

Wij hebben hier rond de kerst gegeten, en het was perfect. Lisette, die de leiding heeft, doet het voortreffelijk.

27. Internationaal Eersel

We hebben genoten van een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement.
    Het eten en de royaal geschonken wijnen waren werkelijk heerlijk.
    Het restaurant heeft een super mooi en gezellig interieur en de bediening was top.
    Kortom, zeker voor herhaling vatbaar!

28. Nederlands Eersel

Zeer gezellig en smaakvol gegeten.
    Goede ambiance, geïnteresseerde bediening. Snelheid van de geserveerde gerechten was prettig. Goed op tijd.
    Voor herhaling vatbaar!

Absolute aanrader binnen en buiten de Kempen!

29. Na een lange tijd weer hier gegeten. Maar wat jammer. De kwaliteit is echt niet meer wat het was. Voorgerecht zalm en rivierkreeftjes, in de zalm zaten harde stukken en graten. De rivierkreeft erg waterig en geen smaak. Daarna hamburgertje, vlees taai. Biefstuk was ok. Heb het daar bij gelaten en alleen een koffie na genomen. Die was lekker.

3,6
  30. Internationaal Eersel

Zoals bij meerderde recensies beschreven is het restaurant echt een hele mooie zaak. Er is volgens mij op geen enkele manier in kosten bespaard qua interieur. Voelt prettig en warm aan en nodigt uit tot eten.
    Het aanbod is divers. Als hoofdgerecht een steak op. Deze was zoals gevraagd rood (en warm!). De rooksmaak van de Jospergrill had van mij persoonlijk wat meer aanwezig mogen zijn. Als dessert een kaasplankje genomen. Erg lekker!
    Kom zeker nog een keer terug!