Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eersel verdeeld zijn.

De kaart was erg veranderd voor de lunch. Zeer beperkt en personeel was nergens te vinden tijden het eten of te betalen.

Caroline Lepelaars

Het nieuwe concept sharing dinner geprobeerd. Uitstekend gegeten in een hele sfeervolle omgeving, met daarbij een lekkere rode huiswijn. Voor iedereen een aanrader.

Gezellige ruimte, lekker eten, leuk voor kinderen, vriendelijk personeel...

Anneloes Boers

Alweer zeven jaar geopend. Inmiddels is de eigen signature van Dirk Zwerts helemaal doorontwikkeld. Toevallig was er een vriend op bezoek dus ditmaal geboekt voor een lunch op donderdag met vijf personen.

We werden begeleid naar het romantisch ingerichte nisje, de tafel was keurig ingedekt en de wijntjes stonden al in de koeler, fijn. Als aperitief de huis champagne, de brut classic van Deutz die uitstekend beviel. De eerste amuse was een Zeeuwse platte op Russische wijze, met koude sabayon, spinazie en kaviaar. Heerlijk en super combinerend met de champagne, jammie.

De tweede amuse was geïnspireerd op een oud recept van de moeder van Dirk. Een keurige cilinder van delicate makreeltartaar gevuld met met piccalilly en afgewerkt met stukjes gerookte roomkaas. Verfijnd met hele frisse toets, mooi.

De derde amuse was afgeleid van een signature gerecht. Een hele mooie presentatie. Cilinder van rauwe tonijn met druppels kaffir lime, erop crème van kippenlever afgewerkt met een krokantje, ernaast een gel van mango in een kervelolie. Een mooie smakencombinatie, delicaat met exotische toets door de kaffir en mango.

Bram Klinge presenteerde keurig de eerste begeleider. Uit de Alsace de ‘Black Tie’ een blend van Pinot Gris en Riesling 2016, die het beste van de twee soorten naar boven brengt. Op het bord een hele strakke presentatie van langoustine bereidingen. Rechts een dikke zacht gebakken staart op een compote van venkel. In het midden een hoorntje van brikdeeg gevuld met tartaar gedipt in bieslook op een quenelle tartaar. Links een quenelle crème fraise afgewerkt met wat Anna Gold en takje dille, ertussendoor gesprenkeld vinaigrette van citroen. (Dirk noemt het porno, lol). Een ware delicatesse, van top producten en top bereidingen die mooi combineerde met de sappige wijn. (9,85)

Uit Sicilië een Colomba Platino 2011 van Duca di Salaparuta gemaakt van Inzolia, mooi goud geel, fris aroma met tonen van geel fruit, in de mond licht complex met wat spanning op de tong, speciaal. De chef presenteerde zelf het gerecht. Dikke plakken zacht gegaarde coquille op een bedje van witlof a la crème, afgewerkt met balsamico, paaltjes van groene appel, zwarte truffel en krokantjes van coquille. De delicate coquille kreeg met de witlof een stevige tegenhanger wat ik ietsje minder vond. De wijn was een schot in de roos. (9,3)

Voor bij het pièce Chateau Hyot 2013 uit de Castillon Côtes de Bordeaux gemaakt in een stevige Saint-Émilion stijl. Uit de keuken een klassieke presentatie. Centraal een borstfilet van Anjou duif met dunne plakken kastanje champignon (ingepakt in varkensdarm) op een bedje stoofvlees van de duif. Eromheen een krans van romige gort met (keurig verdeeld) drie cilindertjes zoetzure rode biet. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus verrijkt met wat wijn. Het bestorven vlees had een prima cuisson, super zacht en was mooi hoog op smaak. De stevige wijn combineerde erg goed. (9,5)

Over naar een hele mooie Sauternes 2015 van chateau Laribotte, edelzoet met weelderig aroma. Uit de keuken een ultra strakke presentatie van een signature gerecht. Een lange driehoek van ganzenlever met erop een gelei van framboos, aan tafel afgewerkt met streepjes oude aceto balsamico. De lever had een hele verfijnde smaak die prima combineerde met de frisse framboos, Nog wat extra fruitigheid door de aceto wat het meer verteerbaar maakt. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma en ronde tonen, genieten. (9,75)

De dessertwijn was een Moscatel de Setubal van Dona Helena met in het aroma tonen van muskaat en rozijnen, rond in de mond met een licht stroperige afdronk. Uit de keuken een klassieker. Mille-feuille met ertussen dotjes hazelnoot praline en ernaast een quenelle vanilleroomijs. Prima uitgevoerd, wel behoorlijk zoet met mooie toets van hazelnoot. De wijn combineerde goed, werd wat frisser en tegelijk ook wat branderig in de afdronk. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een mooi glaasje met ernaast een drietal erg lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met in de hoofdrol Bram Klinge. Inmiddels al behoorlijk wat ervaring opgedaan, hele goede presentaties van wijnen en gerechten. Wijnen waren keurig geselecteerd, wel enkele aan de stevige kant. Chef Dirk Zwerts kwam met zijn kok enkele keren helpen met uitserveren en presenteren, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, de heerlijke lever was van het huis waarvoor super bedankt.

Samengevat kunnen we stellen dat Dirk weer is gegroeid in zijn Frans klassieke stijl. Strakkere presentaties gecombineerd met de kunst van het weglaten. De focus komt dan helemaal op kwaliteit en daar ontbreekt het niet aan. Het was wederom een hele mooie beleving in een romantische sfeer met veel gezelligheid. Wat zijn we weer verwend, bedankt!

8. IJssalon Eersel

Ontzettend veel keuze in soorten ijs. Wat wij heel belangrijk vinden is, dat er duidelijk allergenen informatie bij het ijs vermeld staat. Ook als je aangeeft dat je allergie hebt, gaan ze daar heel correct mee te werk. Andere ijsschep, schone spons etc. Heel veilig gevoel geeft dat. Personeel ook altijd vriendelijk.

Wat een super leuk en gezellig restaurant. Vanaf het begin dat we naar binnen gingen werden we super ontvangen, heel vriendelijk personeel, heel lekker eten, gezellige sfeer en wat het perfect maakt is dat er een speelruimte is voor de kinderen met oppas. Zowel mij man en ik als de dochter hebben genoten van deze leuke ontspannende avond! We gaan hier geregeld terug komen! TOP restaurant!👍🏻☺️

10. Chinees-Indisch Eersel

Wij halen hier al jaren Chinees en dit is altijd lekker, als je belt staat het binnen 10 minuten voor je klaar! Prima service.

11. Nederlands Eersel

Gegeten met 21 leden van de buurtvereniging, en het was kortom geweldig. Goede sfeer, vlotte bediening, prijs/kwaliteit in balans, gewoon een aanrader. Hier hebben ze goed keukenpersoneel en prima mensen in de bediening. Alle leden waren enthousiast.

12. Eetcafé Eersel

We hebben gereserveerd voor vrijdag 10 nov. Aangekomen bleek het niet te kloppen daar stonden we dan met 7 pers. Ons zien ze er nooit meer wat een schande zo ga je niet met je klanten om. Voor ons een dikke 0...

Uitstekend.
    Wildmenu is aan te bevelen.

Lekker gegeten met vriedin en mijn ouders! Prima voorgerechten (soepen) en iedereen was erg tevreden over hoofdgerechten. Het enige minpuntje was dat Mediterraanse plank pas na de soep kwam en het brood in eerste instantie ontbrak. Dit werd snel weer gecorrigeerd! Kortom, hele gezellige avond met heel goed eten. Hier komen we zeker terug!

Heerlijk gegeten van het 3 gangen 'tapas' menu. Met 11 personen was dit een goede keuze omdat we vanalles konden uitproberen. En als goede service een speelruimte met nanny voor de kinderen en speciale gerechten voor zwangeren. Lekker en relaxed.

Ik kende dit restaurant al vanuit mijn BNI Netwerk.

Heerlijk gegeten met prima bediening.

We waten vergeten om een allergie door te geven, maar ook dit werd perfect opgelost.

Echt een aanrader!!

Zeer goed gegeten bij dit restaurant. De gerechten waren van hoge kwaliteit en de service was goed!

Dirk Machielsen

Druk, maar niet storend. De sharing plate rund 1,2kg voor 4 personen was subliem. Zeer vlotte en vriendelijke bediening. We gaan zéker nog eens terug.

Robert Oster

Vertaal van English naar Nederlands

Many thanks for short term arranging special food.

Martinette Derksen

Gezellig gegeten. Attent en jong personeel. 1 gerecht was niet in orde, maar dat werd onmiddellijk goed hersteld.
    Ik vond het erg jammer, dat ik in plaats van frietjes niet wat gegrilde groente kon krijgen. Dat kon alleen met bijbetaling.
    Terras was erg gezellig. Het restaurant is vrij groot, maar wel in verschillende ruimtes opgedeeld. Heel leuk om met vrienden naartoe te gaan, maar als ik met 2 personen zou gaan, kies ik liever voor een iets kleiner restaurant.

21. Internationaal Eersel

J.Scheepens

Lekker gegeten bij De Bengel in Eersel. Royale porties. Alles was prima in orde.

Langoustine soep was meer fond dan soep, lekker laten inkoken geeft veel meer smaak. Garnituur was zalm, past niet als je geen langoustine vlees hebt doe dan een scampi.
    Hoofdgerecht altijd maar die bak sla en bak friet. Lekker kriel uit de oven met rozemarijn, ik zeg maar wat ben geen kok.
    Gegrilde groente waren ze vergeten, vlees was saai.
    Bediening bijna niet gezien.

1,7
  23. Snackbar Eersel

Hier eten opgehaald, en het was gewoon goed.
    Flinke porties, keurig verpakt, goede bediening, en ook gewoon heerlijk. We zullen hier nog veel vaker komen. De beste van Eersel.
    Het enigste wat jammer is dat ze om 20.00 Uur sluiten.

Mike Slaats

Altijd lekker en gezellig. Ideaal met kids.

Jet van Woerkum

Omdat wij met 16 mensen en 2 kinderen wilden komen lunchen kregen wij het aanbod om te kiezen voor een Italiaanse lunchtafel. Dit alles werd ons op een sfeervolle manier aangeboden en iedereen vond het bijzonder smaakvol en gezellig.
    Complimenten voor alles en zeker ook voor Merlin.

Mooie locatie, goede bediening en erg lekker eten! Wij gaan zeker nog een keer terug.

27. Eetcafé Eersel

We waren met zijn vijven deze woensdagavond de enigen in het restaurant. We hadden gekozen voor € 26 p.p. onbeperkt gerechtjes proeven. De voorgerechtjes waren lekker en goed van formaat. Het restaurant ziet er gezellig en netjes uit. De bediening was zeer vlot (maar dat is niet raar als er verder geen mensen in het restaurant zitten) en vriendelijk.

De vis van de hoofdgerechten vonden wij over het algemeen niet lekker (waterig en weinig smaak). De biefstuk was wel lekker. Smoothies in een vierkant schaaltje met een lepeltje vonden wij vreemd en niet echt lekker. Normaal drink je een smoothie. De desserts waren wel lekker, behalve de citroencake. Die was erg vast en droog.

Er zijn meer restaurants in de regio met kleine gerechtjes waar we lekkerder gegeten hebben, dus we zullen hier niet snel terug komen.

Super lekker geten en was super gezellige.

Aangenaam verrast op alle fronten! Eten voortreffelijk verzorgd en zeer smakelijk. Bediening heel attent en gezellig. Kinderen goed vermaakt in de speelkamer. Wij komen hier zeker nog eens terug. Er is ook een mooi tuin terras met grote tuin waar de kinderen zich ook kunnen vermaken.

De bediening was vriendelijk en attent. We aten duo van lam op z'n Provençaals. Dwz. 3 Lamscoteletjes en een schouderstukje. Zo mals en smakelijk, het smolt haast op je tong.
    Daar bij heerlijke frietjes en een zalige salade. En dat ging vergezeld van een heerlijke bijpassende rode wijn.
    Het was ons tweede bezoek en we komen hier zeker weer terug.