Promessa in Eersel

1208018199 34
1262046229 79
1309320755 85
1511925868 78

1. Het restaurant is in vergelijking met voorgaande jaren erg achteruitgegaan. Bij binnenkomst vroeg men wat wij wilde drinken. Mijn vrouw bestelde een spa rood. Zij kreeg gelijk een literfles. De twee oesters en de twee coquilles van de smaakte goed. Het hoofdgerecht (zeetong) werd vergezeld van een klein bakje patatjes en was sla ook in een bakje. We hebben maar geen nagerecht meer besteld maar namen cappuccino en Irish koffie. Volgens mij was de Irish koffie oploskoffie met whisky smaak want ik proefde geen whisky en dat voor 8,50 euro. Op mijn opmerking hierover werd niet gereageerd.

2. rolvink

Perfect. Verfijnde keuken.

3. Nee. Niet bijzonder. Voorgeproduceerd eten. Saaie smaken. In verhouding erg duur. Aardige mensen, dat wel. Maar zonde van de centen.

4. Zeer gezellig en smaakvol gegeten.
    Goede ambiance, geïnteresseerde bediening. Snelheid van de geserveerde gerechten was prettig. Goed op tijd.
    Voor herhaling vatbaar!

Absolute aanrader binnen en buiten de Kempen!

5. Dit was onze vierde keer uit eten bij Promessa. Omdat wij altijd erg te spreken zijn over dit restaurant hebben wij hier afgelopen week voor mijn verjaardag gegeten. Maar wat viel deze avond voor ons tegen. Het begon bij een ontvangst waarbij een dame met lijst niets zei en naar onze tafel wees. De bediening is na het opnemen van het eerste drankje, voor- en hoofdgerecht niet meer uit zichzelf bij ons aan tafel gekomen. Bij het serveren van drank en gerechten werd geen woord gezegd. De borden werden voor onze neus gezet, waarna de bediening in alle stilte weg liep. Dit gebeurde ronde na ronde, waardoor wij geen zin meer hadden om in deze sfeer nog een toetje en koffie na te nemen. Echter vonden we het eten erg lekker, punten voor de kok. Maar dat de bediening ons voor ons gevoel links heeft laten liggen zijn we niet gewend van Promessa. Wij vonden het personeel erg klantonvriendelijk. Promessa is voor ons hierdoor niet meer voor herhaling vatbaar. Erg jammer.

6. Vorig jaar was ik aangenaam verrast toen er in mijn beleving een flinke kwaliteitsstap was gemaakt, vanwege de komst van de nieuwe generatie. Nu benieuwd hoe dit verder was ontwikkeld, dus gereserveerd voor een lunch op vrijdag.
    Het weer was mooi maar we besloten toch binnen te gaan zitten. Uiteraard gingen we voor het “Food is Art” menu wat meer is afgestemd voor de liefhebbers van de culinaire keuken.
    Het aperitief dronken we in de sfeervolle loungeruimte. Een Witte Bordeaux van het huis Anniche die goed beviel. Het eerste hapje was een gevuld eitje, uitgeserveerd door Walter Dijkstra (de chef). De vulling bestond uit een smeuïge crème van aardpeer, waarin een gepocheerde dooier, afwerking met krokantjes. Goede smaken en een aangename textuur.

Het tweede hapje werd gepresenteerd op een steen. Een kogel van guacamole gevuld met tomaat op een cracker. Verrassend lekker met een duidelijke toets van avocado.

Gevolgd door een bakje gevuld met een vijftal aardappel structuren en stukjes zilverui. Herkenbare smaken met goede textuur.

We gingen aan tafel, die we zelf mochten uitzoeken, prima. De optocht van amuses ging nog even verder. Op een zakje ijs een quenelle augurkensorbetijs op een bedje van stukjes pindas met ernaast een schuim van groene appel. Een gedurfde combi. De appel viel weg tegen de augurk, de pinda bood een sterk contrast, leuk gevonden.

De laatste amuse was een schaaltje met als basis crème van ziltige groentjes (lamsoor en zeekraal) met ernaast halve sherry tomaatjes, eroverheen een schuim van asperge en afgewerkt met gepofte wilde rijst. Een goede smakenbalans en mooie textuur, erg lekker.

De eerste begeleider werd redelijk beknopt toegelicht door Rob Dijkstra. Een laatgeoogste Sauvignon uit de Loire van La Grive, zacht, mollig, met tonen van exotisch fruit. Uit de keuken een mooie presentatie op een zwart bord. Structuren van rabarber met structuren van crème fraise, een wentel teefje en een balletje van foie met een fijne krokant jasje. De foie was geweldig lekker, dit combineerde prima met de frisse tonen van de rabarber, die de wijn ietsje frisser maakte. De wijn viel naast het gerecht wel wat weg en kon de wat vollere smaken in het gerecht amper bijbenen. Van mij hadden er iets meer foie structuren bij mogen liggen want nu leek het meer op een dessert, maar dat is persoonlijk. (8,5 punten)

Over naar de Rhône met een witte La Fleur Solitaire 2014 van Boutinot, gemaakt van Grenache Blanc en Viognier. Aangenaam fris met tonen van abrikoos, in de afdronk een subtiel, aangenaam bittertje. In een wit schaaltje plakjes van langzaam gegaarde coquille met erop toefjes crème van aardpeer en ham verder nog stukken hazelnoot en kleine plakjes Iberico ham. Heerlijk! In de mond verschillende smaakovergangen en een prima textuur. De wijn sloot hierbij naadloos aan. Voor ons beide de lekkerste ronde van deze middag. (9,3)

Voor het pièce was een Portugese Forma de Arte geselecteerd van Quinta do Casal Monteiro gemaakt van Touriga Nacional en Cabernet Sauvignon. Mooie diepe kleur met in het aroma tonen van zwart fruit, behoorlijk stevige body een stevige afdronk. Op het bord een royale portie in klassieke stijl. Structuren van het Kempisch ree (uit Reusel), twee medaillons en een quenelle stoofvlees. Het garnituur bestond uit twee quenelles aubergine kaviaar, stukken groene asperge, gekarameliseerde meloeskes en een gepofte tomaat. De cuisson van het ree was nog net goed maar in mijn beleving ietsje te ver. Het stoofvlees was mooi hoog op smaak met een stevige toets van kruidnagel. Garnituur paste goed, wel een beetje naturelle smaken en de meloeskes mogen voor mij in dit seizoen fris zijn. De wijn combineerde goed maar was niet helemaal mijn favoriet, met ietsje te krachtig. De portie was voor ons beide, terwijl partner een vis gang had, net iets te groot, wat weer afbreuk deed aan het “Food is Art” verhaal, jammer. (7,5)

De dessertwijn was een, Late Harvest Sauvignon Blanc/Gewurztraminer 2012 van het huis Tarapacá, mooie zoet zuur balans met tonen van rozen en lychee, heerlijk. Op het zwarte bord een hele mooie presentatie. Komkommer structuren met pannacotta, bolletje van frisse room, frisse schotsen en een toefje rozencrème (verrassend lekker), aan tafel afgewerkt met een lychee tonic saus. Een mooi en originele smakencombinatie die naadloos aansloot bij de wijn, een prima afsluiter. (9)

Bediening was goed verzorgd door beide broers op een bescheiden en zachtaardige wijze.

Prijs-kwaliteitsverhouding was goed, menu €45,-, wijnarrangement €30,-, huiswijn €4,75

Samengevat, waren we iets minder onder de indruk dan vorige keer. Dit kwam met name door het hoofdgerecht, wat uit de toon viel. Deze aanpassing is bewust gemaakt vanwege het feit dat merendeel van de klanten graag goed gevuld wil worden. Verder, zeker een zaak met potentie, tussengerecht en dessert zijn voor liefhebbers van de culinaire keuken zeker de moeite waard.

7. Maarten Leurs

8. De ene smaaksensatie na de andere! Verrassende combinaties van voeding en ingrediënten, en dit alles ook nog mooi opgediend. Zij maken hun leuze, food is art, waar. Sfeervol restaurant en goede service.

9. Caroline

Gisteren heerlijk gegeten met familie bij Promessa! Leuk concept hebben ze ontwikkeld. Er staan zoveel verleidelijke dingen op de kaart, dat je door kleinere gerechten te kiezen wat meer gangen kunt bestellen. Na 4 gangen (incl heerlijk chocolade toetje) was het toch ruim genoeg. Absoluut de moeite waard, ga sowieso terug! Goede bediening, de trufel pasta was to die for!

10. Peter Verbeek

Vanavond heerlijk gegeten bij Promessa, fijne ambiance en goede bediening, echt een aanrader. Wij gaan hier zeker vaker ons weekend inluiden.

11. Hans Geers

Wij hebben gisterenavond een heerlijk avondje uit eten gehad. Heerlijke kleine gerechtjes, prachtig opgemaakt, zeer smaakvol, geweldige keuze of het nu Asian, Italian, Seafood of Tapaz gerechtjes waren allemaal 100%.
    Gelukkig hebben wij de keuze gemaakt toch naar dit restaurant te gaan om onze eigen ervaring opnieuw op te doen, want wij zijn voor de veranderingen hier ook vaker geweest. Het is nu gewoon anders. We waren echt verrast, vriendelijk personeel (dat hebben we ooit minder goed gevonden maar nu zeker niet).
    We hebben heerlijk gegeten en gedronken, uiteindelijk de rekening viel ons mee, voor hetgeen we gegeten en gedronken hebben, dus wat ons betreft wél aanrader.

12. Een bijzonder vervelende ervaring.

Een avondje uit met z'n 2-en, plus onze 7 maanden oude dochter, na 2 dagen ervoor er klanten mee naar toegenomen te hebben voor een plezierige en uitbundige avond. Helaas mocht ik op weinig coulance rekenen toen onze dochter het op een huilen zette. Alle begrip dat dit anderen stoort, en we hadden onze conclusie zelf wel getrokken, maar de gastvrouw was ons voor (of we niet even konden wandelen). We zijn vertrokken, de manier waarop, en de verdere afhandeling (bv goh, vervelend, kom nog eens terug, ....?) hebben wij als nors & onplezierig ervaren. Geen beste ervaring, en ik kom er voorlopig niet terug.

13. Jammer dat Promessa niet een all in concept heeft. Bijvoorbeeld 4 of 5 gerechten kiezen voor 1 prijs. Het is erg in om tapas te eten. Maak er mooie kleinere gerechtjes van zodat je diverse smaakexplosies krijgt op een avond. Promessa... doe wat aan je bediende personeel. Laat ik daar maar even niets over zeggen.

14. Anderz is niet meer anders, andere kaart andere sfeer. Jammer wij kwamen er graag maar het is niet meer zo verfijnt, gezellig en goed. Eerst was de kaart duidelijker en de tafels waren keurig opgerekt. Het eten was oké maar niet bijzonder zoals het eerder wel was.

15. Wij vinden Promessa niet meer zo goed als een paar jaar geleden. Personeel erg stug! Eten onder de maat, wij hadden een 4 gangen verassingsmenu besteld, wat een tegenvaller!!! Het was echt gewoon niet lekker en de amuse vooraf, iets van een komkommerdrankje was echt heel vies en totaal geen smaak! Voor ons geen Promessa meer.

16. Wij gingen al jaren naar promessa, heerlijke tapas eten... net dat stukje luxe, de raw bar, kreeftensoep, waar andere bedrijven met een soortgelijk concept ver achterbleven, maakte promessa goed en door ons bevonden als 1 van de beste restaurants in de omgeving. Heel jammer en teleurstellend is het vernieuwde concept. We weten dat promessa beter kan... Ik zou zeggen vlug doen!!!

17. Het was een wonderschone warme zomeravond in Augustus en het o zo gezellige Markplein in het culinaire Mekka van het dorp Eersel zat bomvol met gezellige toeristen. Wij hadden binnen geboekt maar werden uiterst vriendelijk ontvangen en aan ons verzoek om buiten te mogen genieten van de Zomerse avond werd onmiddellijk invulling gegeven door de presentatie van een aantal heerlijke amuses aan de grote houten tafel op het buitenterras.
    Ons laatste bezoek dateerde al weer van bijna een jaar geleden, maar naar onze ervaring is het alleen maar nog beter geworden.
    Toegegeven, het heerlijke weer en de mooie ambiance op het Marktplein hebben zeker ook een bijdrage geleverd maar het moet toch van het eten, de keukenbrigade en de bediening komen. En dat was piekfijn in orde.
    Bij de amuses troffen wij lekkere mosselen in een smaakvolle warme saus, diverse soorten heerlijk brood en vooral de `bruine boterhammetjes` verwenden onze smaakpapillen.
    De carpaccio, de steak tartaar, de zwezerik, de zeetong, en de tournedos werden allemaal - opgediend in een fraaie presentatie – door ons hogelijk gewaardeerd.
    En al dat lekkers werd begeleid door een voortreffelijke witte huiswijn van Château Anniche (Sauvignon Blanc.)
    Maar heel bijzonder was de rode vino nobile de Moltepuciano uit 2008 (Lodolo Nuova, Ruffino)
    En als voor dit alles, samen met de lekkere Dame Blanche, die ons aan het einde van een fantastische bijeenkomst werd voorgezet, een bescheiden bijdrage wordt gevraagd van iets meer dan 7 tientjes per persoon, dan lijkt mij de uitlating dat dit `aan de dure kant is ´ geen blijk te geven van inzicht in de kosten die er voor zijn gemaakt.
    1 keer per jaar is te weinig voor de Promessa.
    Promessa is een echte belofte; we komen er dan ook snel weer een keer van genieten.

18. Bart

19. Kwalitatief een stuk minder dan een jaar geleden. Smaakexplosie zoals op de kaart vermeld staat komt niet tot zijn recht. Alle gerechten van ons verrassingsmenu waren heerlijk. Mits ze apart gegeten werden! Beste promessa; gerechten dienen wel te matchen en smaken! Bedienend personeel is redelijk, soms erg kortaf. Bord wordt neergezet zonder te vertellen wat het is. Erg vervelend om er dan continue naar te moeten vragen. Zeker als ze het dan zelf eigenlijk ook niet weten. Er werd ons verteld dat we een salade met zalm hadden, maar het was tonijn...

Kortom gerechten waren goed, maar kan stukken beter, zeker voor de prijs die je betaald!

20. Kwalitatief een stuk minder dan een jaar geleden. Ik ben een liefhebben van aparte combinaties die een verrassende smaakexplosie opleveren bij elkaar. Helaas is dit niet het geval alhoewel de kaart wel zo doet vermoeden. Het voorgerecht met paling leek een spannende smaaksensatie maar was heel flauw, smakeloos. Makreel als hoofdgerecht was als een soep gedrenkt in de olie. Toetje was wel lekker. Creativiteit op de menu is geweldig maar moet wel matchen en smaken! Bedienend personeel is super vriendelijk, jammer van het eten...

21. peter 5 punten

Restaurant is top. Eten geweldig en sfeer ook erg goed, bediening beter dan een jaar geleden.

Zeker een aanrader.

22. Altijd super lekker geweest daar, maar de laatste tijd wat kaart veranderingen waardoor het geheel echt ver onder de maat begint te komen. Combinaties die niet lekker zijn, gewoon kwalitatief geheel van een dikke 8 naar een mager 6je en dat voor de prijs van een sterrenrestaurant! Schandalig.

23. Het Allerbeste restaurant in omstreken!!
    Het eten is altijd als wij er komen even lekker! Nooit is iets teveel gevraagd.. Alles wat je wil doen ze. De smaken passen perfect bij elkaar. De sfeer is heel gezellig! Vooral in het restaurant gedeelte!
    De risotto`s zijn zeker een aanrader. de tournedos ook! en de tempura scampi`s..

24. Cynthia

25. Amy 161 punten

Onlangs heb ik bij Anderz gegeten. Erg lekker gegeten! Je proeft dat alles vers is en het is goed bereid. Het restaurant ziet er mooi uit. Wat ook leuk is, de flatscreens die er hangen tonen foto's van de gerechten. De bediening zou wat vriendelijker mogen.

26. Gisteravond met z'n zessen wederom heerlijk gegeten (en gedronken) voor deze keer weer eens in het restaurant. Meestal kiezen we voor Anderz maar hebben ons nu dus laten verwennen in de restaurantzijde. We hebben allemaal 4-gangen a la carte gegeten waarbij de super amuses op zich al een streling van de tong waren! Super!!!

27. Promessa:

Heerlijk restaurant. Voordat je menukaart te zien krijgt, wordt er al een amuse gereserveerd. De smaken zijn uitdagend en uniek. Personeel is vriendelijk, maar soms iets te druk.

Anderz; leuke menukaart met allerlei kleine hapjes. Als hier vaker komt mis je wel een nieuwe kaart.

28. de philippartjes

Gisteren voor de zoveelste keer gegeten in Anderz, het hapjes gedeelte van Promessa.

Hoewel het in het verleden al een perfecte zaak was heeft men de lat nog hoger gelegd.

Wat opviel was een gedekte tafel, echte servetten en een zeer attente bediening.

De gerechten die zij brengen zijn van een zeer goede kwaliteit en worden smaakvol opgediend.

Wij hopen hier nog vaak van de culinaire hoogstandjes te mogen genieten.

29. Super eten voor een super prijs.... super bediening... helemaal top..we komen er al vele jaren vaak 2 x per week... en nog steeds heel erg tevreden... wij blijven komen...zeker weten...een echte aanrader....

30. Super restaurant, met de mogelijkheid om in het restaurant te eten, of in Anderz, het tapas gedeelte. Geen frietpan hap bij de tapas, maar mooie gerechten van hoog niveau, maar dan in een kleiner formaat. (ook qua prijs)

De kaart is heel veelzijdig, met voor ieder wat wils.

Je kunt er bij wijze van elke dag eten zonder dat het saai wordt.

Buiten zitten is super gezellig, met een mooi uitzicht over het gezellige marktplein van Eersel. Wij komen er al heel wat jaren, maar ze blijven ons verrassen.

31. L. Vrees

Bij Promessa kun je heerlijk dineren zowel in het restaurant als in Anderz (het 'tapas' deel). De bediening is zeer kundig, de ingredienten zijn vers en worden liefdevol bereid! De wijnkaart is zeer uitgebreid met mooie wijnen en ook wijnen die per glas geschonken worden en perfect bij de gekozen gerechten combineren! Om lekker een avond verwend te worden is Promessa een absolute aanrader!

32. Een aanrader! Echt heerlijk eten en een prachtig restaurant.

Bediening vind ik apart. Ze zijn vriendelijk maar daar is ook alles mee gezegd.

Als of ze niets mogen zeggen. ;)

Verder absoluut geen klachten!

33. Bij Promessa is het altijd heerlijk toeven, lekkere gerechten en wijnen die met zorg zijn klaargemaakt en ingeschonken. Ik blijf er terugkomen! De bediening is correct maar niet erg hartelijk, ze komen rechtstreeks uit de diepvries.. Behalve dat, zeker een aanrader als je lekker een avondje van eten wilt genieten, ja daar betaal je dan wel naar. Een zuinige tapaseter (4 gerechten, 1 supplement) is er per persoon 50 euro kwijt. Maarr, je gaat vol naar huis :)

34. Ik had mijn ouders mee uit eten genomen. Die zijn niet veel gewend maar ze vonden het erg lekker, ook de gezelligheid en de keurige bediening, mijn complimenten, hiervoor.
    Deze ervaring was in het restaurant, we gaan zeker binnenkort een keer terug om Anderz ook te proberen.

Groet,
    Johan uit Valkenswaard.

35. Wij kwamen tot een half jaar geleden regelmatig in dit restaurant. Eten is lekker, zeer lekker. Maar sinds de naam- en stijlverandering merk ik vooral dat de prijs verhoogd is.
    Ok, eten blijft goed, maar twee jaar geleden kreeg je even lekker eten voor heel wat minder geld + betere bediening. Jammer.

36. Erg lekker gegeten, goede kennis en smaak!

We hebben een erg gezellige avond gehad.

37. Heerlijk gegeten in dit restaurant, wij komen regelmatig in Eersel voor zaken en zijn altijd weer verrast als we er gegeten hebben, vriendelijke terzakekundige bediening, perfecte keuken, ga zo door.

38. jaap 24 punten

Een restaurant om zeker een keer te proberen. De kwaliteit van de gerechten is echt goed, je proeft hoe gerechten echt horen te smaken. Wat je ook proeft, er zit een eigen smaak aan.

De prijs is gezien de kwaliteit erg goed, dus niet te duur voor wat je krijgt. Het restaurant is in twee kanten gesplitst. Een uitgebreid restaurant[klasiek] en een moderne versie waar allerlei kleine gerechten te bestelen zijn, ala tapas maar dan anders. De sfeer is goed, gezellig. Bediening is vriendelijk en aardig. Kortom, als u hier naar toe gaat komt u ook tevreden weer thuis.

39. Idd snap er ook niks van wat mensen schrijven in hun resensie. het is echt helemaal SUPER om daar te gaan eten. Zeker de tapa's zijn erg goed. Ook een gezellig restaurant om te zitten. Erg vriendelijk personeel.Kortom een echte aanrader!!!

40. Ik snap de lage cijfers van de andere recensies echt absoluut niet!
    Het is allemaal super vers eten en heerlijk op smaak gebracht.
    Gewaagde smaak combinaties maken het een plezier om te gaan eten.
    Het is tenminste niet zo gewoontjes als overal. De prijs kwaliteit is ook heel goed. Ze gebruiken duurdere producten waardoor de prijs al snel een stukje omhoog gaat, maar het wel in smaak kan afscheiden van de rest.

Zeker wel een keer een aanrader. En ik hou ervan op de plasma schermen om te zien hoe ze mijn eten klaar maken. Zo kun je zien dat het allemaal vers is.
    En de ambiance, tja.. die hangt natuurlijk ook af met wat voor gezelschap je bent.
    Al met al een de moeite waard.

41. Fam Bierens

Heerlijk tapas gegeten.Erg warm en sfeervol restaurant.Jammer dat het vrij prijzig is.

42. Onvoorstelbare reacties hier onder, wij gaan hier regelmatig eten en altijd prima bediend; eten goed; sfeer oke.

43. Huiskens

vele gemiste kansen gehad. jammer, eten is niet goed op smaak of de combinaties zijn gewoon of juist gezocht. Bediening is ondeskundig en ongeinteresseerd in haar gasten. hopelijk wordt dit beter...

44. tapas-eten is standaard geworden, bediening heeft geen kennis van zaken en niet vriendelijk, geen creditcardbetaling mog.