Prikkelz in Eersel

Gratis parkeren voor de deur en in de naaste omgeving, blauwe zone van 8.00u - 20.00u.

ma lunch 12:00 - 14:30 diner 18:00 - 21:30

4. Betalen Master Card Visa pin

ma lunch 12:00 - 14:30 diner 18:00 - 21:30

1357020262 88
1422091596 84
1443782040 86
1448120129 85
1513191463 86

1. Alweer zeven jaar geopend. Inmiddels is de eigen signature van Dirk Zwerts helemaal doorontwikkeld. Toevallig was er een vriend op bezoek dus ditmaal geboekt voor een lunch op donderdag met vijf personen.

We werden begeleid naar het romantisch ingerichte nisje, de tafel was keurig ingedekt en de wijntjes stonden al in de koeler, fijn. Als aperitief de huis champagne, de brut classic van Deutz die uitstekend beviel. De eerste amuse was een Zeeuwse platte op Russische wijze, met koude sabayon, spinazie en kaviaar. Heerlijk en super combinerend met de champagne, jammie.

De tweede amuse was geïnspireerd op een oud recept van de moeder van Dirk. Een keurige cilinder van delicate makreeltartaar gevuld met met piccalilly en afgewerkt met stukjes gerookte roomkaas. Verfijnd met hele frisse toets, mooi.

De derde amuse was afgeleid van een signature gerecht. Een hele mooie presentatie. Cilinder van rauwe tonijn met druppels kaffir lime, erop crème van kippenlever afgewerkt met een krokantje, ernaast een gel van mango in een kervelolie. Een mooie smakencombinatie, delicaat met exotische toets door de kaffir en mango.

Bram Klinge presenteerde keurig de eerste begeleider. Uit de Alsace de ‘Black Tie’ een blend van Pinot Gris en Riesling 2016, die het beste van de twee soorten naar boven brengt. Op het bord een hele strakke presentatie van langoustine bereidingen. Rechts een dikke zacht gebakken staart op een compote van venkel. In het midden een hoorntje van brikdeeg gevuld met tartaar gedipt in bieslook op een quenelle tartaar. Links een quenelle crème fraise afgewerkt met wat Anna Gold en takje dille, ertussendoor gesprenkeld vinaigrette van citroen. (Dirk noemt het porno, lol). Een ware delicatesse, van top producten en top bereidingen die mooi combineerde met de sappige wijn. (9,85)

Uit Sicilië een Colomba Platino 2011 van Duca di Salaparuta gemaakt van Inzolia, mooi goud geel, fris aroma met tonen van geel fruit, in de mond licht complex met wat spanning op de tong, speciaal. De chef presenteerde zelf het gerecht. Dikke plakken zacht gegaarde coquille op een bedje van witlof a la crème, afgewerkt met balsamico, paaltjes van groene appel, zwarte truffel en krokantjes van coquille. De delicate coquille kreeg met de witlof een stevige tegenhanger wat ik ietsje minder vond. De wijn was een schot in de roos. (9,3)

Voor bij het pièce Chateau Hyot 2013 uit de Castillon Côtes de Bordeaux gemaakt in een stevige Saint-Émilion stijl. Uit de keuken een klassieke presentatie. Centraal een borstfilet van Anjou duif met dunne plakken kastanje champignon (ingepakt in varkensdarm) op een bedje stoofvlees van de duif. Eromheen een krans van romige gort met (keurig verdeeld) drie cilindertjes zoetzure rode biet. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus verrijkt met wat wijn. Het bestorven vlees had een prima cuisson, super zacht en was mooi hoog op smaak. De stevige wijn combineerde erg goed. (9,5)

Over naar een hele mooie Sauternes 2015 van chateau Laribotte, edelzoet met weelderig aroma. Uit de keuken een ultra strakke presentatie van een signature gerecht. Een lange driehoek van ganzenlever met erop een gelei van framboos, aan tafel afgewerkt met streepjes oude aceto balsamico. De lever had een hele verfijnde smaak die prima combineerde met de frisse framboos, Nog wat extra fruitigheid door de aceto wat het meer verteerbaar maakt. De wijn vulde het gerecht aan met zijn mooie aroma en ronde tonen, genieten. (9,75)

De dessertwijn was een Moscatel de Setubal van Dona Helena met in het aroma tonen van muskaat en rozijnen, rond in de mond met een licht stroperige afdronk. Uit de keuken een klassieker. Mille-feuille met ertussen dotjes hazelnoot praline en ernaast een quenelle vanilleroomijs. Prima uitgevoerd, wel behoorlijk zoet met mooie toets van hazelnoot. De wijn combineerde goed, werd wat frisser en tegelijk ook wat branderig in de afdronk. (9,4)

Als afsluiter nog een krachtige espresso in een mooi glaasje met ernaast een drietal erg lekkere friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd met in de hoofdrol Bram Klinge. Inmiddels al behoorlijk wat ervaring opgedaan, hele goede presentaties van wijnen en gerechten. Wijnen waren keurig geselecteerd, wel enkele aan de stevige kant. Chef Dirk Zwerts kwam met zijn kok enkele keren helpen met uitserveren en presenteren, leuk.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, de heerlijke lever was van het huis waarvoor super bedankt.

Samengevat kunnen we stellen dat Dirk weer is gegroeid in zijn Frans klassieke stijl. Strakkere presentaties gecombineerd met de kunst van het weglaten. De focus komt dan helemaal op kwaliteit en daar ontbreekt het niet aan. Het was wederom een hele mooie beleving in een romantische sfeer met veel gezelligheid. Wat zijn we weer verwend, bedankt!

2. Prijs kwaliteit stond niet in verhouding. Zelf vind ik af en toe een exclusief etentje erg leuk door de smaakvolle ervaring en dat miste ik hier wel heel erg. Ik vond het wat gewoontjes. De bediening was top niets mis mee.

3. Lekker buiten zitten eten!

4. H W van der Voort

Prima gegeten, heel gezellig restaurant, aardige bediening. Het heerlijke hoofdgerecht zat verstopt onder een dekschaal, en toen die eraf ging moesten mijn vrouw en ik denken aan die oude Inspector Clouseaufilm met Peter Sellers. Toen die de dekschaal optilde kwam het hoofd van zijn Japanse bediende Kato tevoorschijn. Gelukkig deze keer niets om van te schrikken. We komen zeker terug als we weer eens in Eersel zijn. Een puntje: de muziek zou van ons een stukje zachter mogen.

5. Nog nooit zoiets meegemaakt. We hebben 3 uur in het restaurant gezeten. Na deze tijd €120,- betaald, en daarna naar een cafetaria gegaan om te gaan eten. Het ging totaal nergens over wat we hebben gehad. Een aanrader voor mensen die een keertje uit gaan eten, maar eigenlijk ook flink af willen vallen. Ik kan me niet voorstellen dat dit niet werkt. Dus al met al voelen wij ons behoorlijk opgelicht. Dus mensen: wees op je hoede voordatje bij Prikkelz binnen stapt. Normaal zou ik zeggen; alvast smakelijk eten, maar dat valt niet mee als je geen eten krijgt.

Groetjes.

6. Top! Heerlijk gegeten! Heel verrassend! Tussen de 'reguliere' gangen door steeds heerlijke aparte hapjes. Bediening is goed. Het is een klein en knus restaurantje. Een echte aanrader wanneer je een gezellige avond wilt en van lekker en verrassend eten houd. Wij komen zeker terug.

7. hendrik-victor van avezaath tot steenbergen

Wat een kouwe kak tent, voordeelmenu via groupon of iets dergelijks, daarna nog naar de snackbar geweest. We hadden 5 gangen wat achteraf 5 hapjes waren met de kortingsbon nog 45 euro per persoon. Dat bedrag kwam er ook nog eens bij voor de drank. Bij de soep zei ik dat het bord vies was want naast mijn soepstengel, jawel 1 hele soepstengel lag een druppeltje, dit bleek echter de soep waar de veel te zoute stengel ingedoopt moest worden. De truc van zout eten krijgen mensen dorst werd hier vrolijk toegepast. Voor mensen die vooral interessant willen doen dat ze bij deze zogenaamd chique tent hebben gegeten is het perfect als je van tevoren echt gaat eten, voor mensen die lekker uitbuikend vol willen zitten zonder eerst een 2e hypotheek aan te hoeven vragen zou ik dit proleterige eettentje voorbij rijden

8. Gezellige avond gehad in Eersel bij Prikkelz. Gekozen voor het contente menu en wel vegetarisch voor twee van de tafelgenoten en viermaal met vlees. We hebben heerlijk gegeten en onze ogen uit gekeken voor de mooie creaties die op tafel kwamen, leuk opgediend op steen, maar ook op borden.
    In het vegetarische menu was veel kaas verwerkt, ik heb er van genoten. Een van de nagerechten, de limoen kwark vond ik, maar zeer persoonlijk, wel erg romig, zeer vettig dus, het leek wel of ik een mop boter in mijn mond stopte. De andere tafelgenoten waren ook tevreden, ik heb maar 1 keer gezien dat iemand wat op zijn bord liet liggen, het betrof een stukje vlees, ik heb niet gevraagd waarom.
    De drankjes waren prima van port tot bier, fris en wijn. (De dessertwijn mocht naar mijn mening iets zoeter zijn)
    De verzorging aan tafel was optimaal en het personeel vriendelijk. De ambiance had iets beter gekund, het was enigszins kaal en het grappige handvat van de deur naar de toiletten hing los zodat de deur niet goed dicht ging.
    De prijs-kwaliteit verhouding vonden we redelijk en ook wat we verwacht hadden. Ik ga graag nog eens terug.

9. Amy 134 punten

We hebben hier onlangs gegeten tijdens de Restaurantweek.
    Wat een genot! Al de kleine hapjes vooraf en tussendoor de gerechten, zijn erg verrassend en smaakvol.

Een vermakelijke avond gehad, vol met lekker eten!

10. Rob 11 punten

Geweldige ervaring, eten met een "gouden randje".
    Keuze van amuses, gerechten, smaak sensatie en opmaak, begeleid met een enthousiaste bediening.
    Veel waardering voor een jong team dat gastvrijheid weet te combineren met veel productkennis.

Presentatie een lust voor het oog met gevoel voor detail waarbij de smaak het helemaal AF maakt.

kortom sublieme ervaring waar wij graag wat kilometertjes extra voor over hebben.

11. Soms beginnen dingen al gewoon goed. Al bij het reserveren van de lunch, gaf men me het gevoel dat ik welkom was. Een gevoel wat bij aankomst bevestigd werd door gastheer en sommelier Marijn.

Het restaurant is klein, maar knus en heeft door de houten balken een mooi landelijk karakter. Het doet me nog het meest denken aan een van mijn favoriete restaurants in Parijs, Auberge Nicolas Flamel.
    We werden naar een mooi tafeltje aan het raam begeleid dicht bij de verwarming. Lekker want het was guur buiten. Ideale omstandigheden om ons eens lekker culinair te laten verrassen door Dirk, met zijn speelse variaties op de Franse keuken.

Na het inschenken van een bruisend aperitief en een lekkere amuse hebben we overlegd over het aantal gangen. Men hanteert hier een leuk concept waarbij men uit verschillende menu´s kan kiezen, ´Content´, ´Energiek´ en ´Extase´.
    Het werd Energiek, het 4 gangen menu met evenveel tussngerechtjes. Een erg leuk concept om een grote diversiteit aan smaken te kunnen ervaren!

Er werden een viertal amuses geserveerd op geheel eigen wijze gepresenteerd op stenen pilaartjes. Allereerst een frisse start met een trio met in kalfsbouillon gewelde watermeloen, een kerriehapje van bladerdeeg en een krokante sandwich.
    Dit werd opgevolgd door een mooi bereiding van kippelever, een Sucuk met prei en Gnocchi. Wat is goed bereidde Gnocchi toch een genot.

Op naar de eerste gang, prachtig gegaarde Albacorfe tonijn met gerookte kaneel en flash frozen crème fraiche, gepresenteerd in een mooie glazen cloche, gevuld met rook.
    Bij het declocheren berijkte het aroma van de gerookte kaneel onze neuzen en prikkelde onze smaakpapillen. Het gerecht was heerlijk opgebouwd met een mooie complexiteit aan smaken. De crème fraiche bracht een mooie frisse balans in het gerecht. Doordat deze met vloeibaar stikstof instant is bevroren, verandert er niets aan de smaak van het originele product maar voegt het een extra structuur in verrassende vorm toe, chapeau!

We vervolgden onze culinaire reis met het eerste tussengerecht van zalm, witlof, een ijs van mandarijn en zeekraal. Als structuur was er volkoren graan aan toegevoegd.
    De zalm liet zich uitstekend combineren met het zachte frisse zuurtje van de mandarijn.

We gaan door. Het tweede gerecht bestaat uit een compositie van licht gegaarde zwaardvis met gepofte knolselderij en een crème van knolselderij. De cuisson van de zwaardvis was perfect en ging mooi samen met de romige aardse smaak van de knolselderij.
    De gerechten werden begeleid door mooie wijnen. Men biedt ook een BOB arrangement aan, zodat je toch de wijn/spijs combinaties kunt ervaren zonder met een slok teveel op, huiswaarts te moeten keren.

De tweede tussengang is er een die me nog lang zal bijblijven. De sushi van rund was fenomenaal en voor wat ons betreft de absolute ster van de middag. Het hapje welke op een elegant slank pilaartje werd geserveerd was een ware smaakexplosie. We hadden er hier wel vijf van gewild, maar er moest nog zoveel lekkers komen dat we ons met enige moeite konden beheersen om een encore te verzoeken.

We vervolgden met een Bavette van langzaam gegaard rund sous vide bereid met paddestoelen, trappist en mosterd. Wederom een mooi gerecht en smaakcombinatie en een perfecte cuisson.
    De jus was krachtig en in ruime mate aanwezig. Een waardig hoofdgerecht in een serie fantastische gangen.

Het laatste tussengerecht was een gedeconstructureerde appeltaart. Alle elementen waren aanwezig maar nu niet opgebouwd, maar elk ingrediënt los bereid, gerserveerd in een elegant schaaltje. Hierdoor
    blijven de individuele structuren perfect gehandhaafd wat een zeer plezierig mondgevoel opleverde.

Het dessert bestond uit een baklava met pistache en verschillende structuren van ijs, een sponscakeje en crumble. Mooie volle smaken die de mond helemaal vulde.
    We sloten af met espresso met een ruim assortiment friandise, speels gepresenteerd in een rekjes. Een soort miniatuur boekenkast voor chocolade bommetjes. Na dit assortiment friandise waren wij aangenaam verzadigd.

Marijn verstaat zijn vak uitstekend en weet een leuke balans te vinden tussen professionaliteit en amicaliteit. Hij is gastvrij en deskundig. Elke gang wordt voorzien van een gedetailleerde en bezielde toelichting welke onze verbeelding prikkelde voor het proeven.

Dirk heeft onze verwachtingen met zijn creaties ruimschoots overtroffen en laten zien dat hij met recht vermeld is in de Michelin gids en hun 12 GaultMillau punten meer dan waard.
    Er wordt slim gewerkt met zuurtjes in de de gerechten die het palet reinigen waar nodig. De gerechten hebben een mooie complexiteit van smaak en zijn een feest voor het palet. Jammer dat we de meester zelf niet hebben ontmoet, wellicht de volgende keer, want dit restaurant is een herbezoek, voor het diner dit keer, meer dan waard.

12. Vanmiddag een zeer mooie lunch gehad. We zijn echt verwent, hele mooie amuses en lekkere verrassende gerechten. Lekkere wijn en een hele gezellige sfeer. Kortom we zien geen minpunten. Dirk en team, ga zo door !!!!

13. Genieten van smaak, kleur, compositie, verrassingen, bediening, ambiance, uitleg. Een enkel punt van aandacht, ga niet wanneer je met een (zaken)partner voor een heel intensief gesprek gaat; je wordt nl. een hele avond met verrassinkjes op je bord en bijhorende uitleg geëntertaind. Dat betekent continu onderbrekingen van je gesprek. Voor de rest, gaan.

14. Swampie 1407 punten

WOOW wat heb ik hier heerlijke maar vooral aparte gerechten gehad.
    Een restaurant dat de intentie heeft om een ster te halen, waar je tegen de prijs van de restaurantweek kunt gaan eten, vond ik eerst niet echt bij elkaar passen. Nu weet ik wel beter, blijkbaar is het toch mogelijk om voor een restaurant met echt klasse gerechten deze te serveren tegen een betaalbare prijs.
    Iedere amuse en gang die we kregen was een klein kunstwerk waar ik erg tevreden over was. De smaken klopten precies en ik zou hier dan ook zo weer terug gaan als ik de kans had.
    De sfeer is goed en de bediening aardig, mij hoor je niet klagen over dit restaurant!

15. Cynthia

16. M.Winters

Uitgenodigd door vrienden zijn wij zaterdagavond bijzonder verrast & verwend bij Prikkelz. Hier ga je niet eten maar genieten. Een rijke fantasie en een aaneenschakeling van smaak verassingen, helemaal top! Een jong, kundig en gemotiveerd team. Wij zijn met een goed gevoel naar huis gegaan en komen zeker terug, ga zo door.

17. Onverwachte parel.
    Tijdens restaurantweek gelunched en het was super. Heel gemotiveerde staf en kundig zonder te overdrijven. Een gemoedelijke sfeer met top eten.
    Ga er heen.

18. Top tent
    Gisteren daar gegeten in meerdere gangen. Stuk voor stuk kleine meesterwerkjes. Verrassende combinaties in het het gerecht en de bijbehorende wijnkaart.
    Neem wel uitgebreid de tijd. Van 1900 tot 2300 gedineerd.

19. Subliem gegeten! Je krijgt hier dingetjes te eten, die je nog nooit op hebt. Nu weer een keer geweest met een bon van groupon en het blijft een verassing wat je krijgt, maar het is altijd super!
    Oké het is wat prijzig en zeker ook het welkomsdrankje (dat dit iets kost 6,50 mogen ze wel even zeggen!) maar goed de gehele sfeer en het eten maakt dit ruim goed. En laten we eerlijk zijn je gaat hier ook eten bij een bijzondere gelegenheid, dus hoort er iets extra's bij.

20. Zelfs als ik niet door mijn broertjes enthousiasme was aangestoken, had ik niet kunnen zeggen dat mijn avond minder dan geweldig is geweest. Een culinaire ervaring die ik zeker nooit zal vergeten.

De wijn was overheerlijk, passend bij ieder gerecht met een geweldige uitleg die onvermoeid werd verteld door de gastheer. Je hebt het gevoel dat je ze het hemd van het lijf mag vragen, en dat is ook precies wat ik en mijn familie hebben hebben gedaan.

Ieder gerecht is een kunstwerkje op zich, bewonderenswaardig en bijna te mooi om op te eten. Sommige smaken waren meer dan apart, maar ik heb van elk klein en groot hapje genoten.

Het is een restaurant die ik zeker kan aanraden, vanwege het eten (erg belangrijk) maar ook de gedrevenheid, de creativiteit en de ambitie die te zien was in elke geserveerd gerecht. Een jonge kok, een jong team, maar niet minder waard dan een rot in het vak.

Geweldig ;)

21. Prikkelz was mijn eerste kennismaking met een keur aan verrassende amuses en een verrassingsdiner van drie gangen. Voor de verfijnde eter vast een feest, voor mij nog even wennen. In een relatief sobere ambiance met een gezellige entree drie uur lang een gezellige avond gehad en lekker -maar niet veel- gegeten. Weinig groentes gehad, weinig vis, maar wel heel veel kleine/middelgrote hapjes met een heerlijk toetje en lekkere friandises bij de koffie en thee. Bediening erg jong en mogen nog wat winnen aan enthousiasme. Wel prettige rustige sfeer.

22. Zondagavond een verrassingparty bij Prikkelz.
    In een sfeervolle ambiance ontvangen door de gastheer onder begeleiding van een live optreden van Jane Onderwater en Rob van Gemert.(Roja Music)
    Een heerlijke presentatie van gerechten met op de achtergrond de easylisting van Jane. Met later op de avond dansmuziek waar we ook gretig gebruik van maakten.
    Een avond om nooit te vergeten en een compliment voor de keukenbrigade, die op jonge leeftijd ons met hun gerechten hebben kunnen prikkelen!!!

23. Fantastisch! Lekker eten, goede gastheer en mooie wijnen. Een echte aanrader.

24. Na enkele weken geleden een goede ervaring bij Prikkelz, een 2e bezoek gebracht. Het begon al met een zogenaamd welkomsdrankje (cava), dit bleek later 6,50 te kosten.

De amuses waren van een ander niveau dan de 1e keer, de gerechten gehalveerd en het feestpakketje is leuk voor een kinderverjaardag.

Kortom voor ons was dit weer de laatste keer.

25. Lekker gegeten, erg mooi klaargemaakt. We gaan geregeld op niveau eten en we hadden dan ook een hoge verwachting. Het eten exelleerde in textuur en hier was culinair geweldig over nagedacht. Smaak was lekker maar niet verrassend. Er waren zelfs storende smaken op het bord te vinden waardoor het hele gerecht zijn balans verloor. Een zuurtje en bittertje teveel was de voornaamste reden. Een breed palet aan smaken zat er zeker in maar werd dus verstoord door onevenwichtigheid. Bediening vriendelijk en je kon er in alle rust van je eigen gezelschap genieten. Goed gedaan dus, maar het mag in de overtreffende trap.

26. Ben 14 punten

Geweldig genoten op 1e Paasavond! Verrast met heerlijke, unieke en frisse smaakcombinaties, van amuse tot en met het dessert. Veel verschillende combinaties geproeft. Tezamen met de wijnen was het top!

Hier zijn we zeker niet de laatste keer geweest! Een echte aanrader, als je van lekker culinair houdt.

Chapeau!

27. Wat een sfeer, wat een kwaliteit, wat een verrassing. Ik kan een ieder aanbevelen zijn/haar smaakpapillen te laten prikkelen door Prikkelz.

Wij zullen onze goede ervaring zeker voort vertellen en komen gegarandeerd spoedig terug.

28. Afgelopen zaterdag een heerlijk avondje getafeld bij Prikkelz.

Gekozen voor twee maal het 5 gangen verrassingsmenu incl. het bijpassende wijnarrangement.

Bij binnenkomst meteen wat leuke hapjes op tafel en via de 3! stuks geweldige amuses begonnen met het menu. Geweldig goed bereide gerechten, goed gecombineerd met de wijnen.

Zelf een leuk presentje bij vertrek, het was een top avond!

29. Na smaakstrelende amuses erg orginele presentatie, zonder gekunseld over te komen. Bovendien prima smaakbeleving en bediening zonder opsmuk maar met beleving en fris en fruitig.

Gekozen voor een wijnarrangementje: prachtige kombinaties met de spijzen! Aan te bevelen net zoals trouwens het hele restaurant!

30. Heerlijk, helemaal in de lente sfeer.

31. F. Verhelst

Genieten van het begin tot het einde.

Verrassend, lekker, een lust voor het oog en de tong: in één woord: geweldig!