De Keizer in Eersel

De Keizer eten & drinken - Winnaar 'Best Restaurant Design'

Er is voldoende gratis parkeergelegenheid op de parkeerplaats tegenover De Keizer eten & drinken.

Lunch Diner
vr lunch 11:00 - 13:00 diner 13:00 - 23:00
za lunch 11:00 - 13:00 diner 13:00 - 23:00
zo lunch 11:00 - 13:00 diner 13:00 - 22:00

Omschrijving

Een plek waar u kunt genieten van lekker eten & drinken. Op de kaart (streek)producten met een internationaal tintje. Geserveerd in het restaurant, de gezellige proeverij, de sfeervolle tuinkamer of op de veranda bij het knetterende haardvuur. Een plek waar u gewoon met uw wandelschoenen binnen kunt lopen om gezellig een kop koffie te drinken met huisgemaakte taart of komt genieten van heerlijke proeverijen. Waar u de kok in de open keuken druk bezig ziet met zijn stoere houtskooloven en waar de geur van puur eten zich verspreidt door de verschillende ruimtes.

Onze gerechten worden deels bereid in de unieke, op houtskool gestookte Josper grilloven. Deze oven zorgt voor een bijzondere smaak, waarbij de sappigheid en puurheid van alle producten bewaard blijft.

• High-tea

1655452039 72
1686091911 72
1692219886 72

1. Irene Waterschoot

Mooie locatie, snelle service en lekker eten!

2. Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij De Keizer! Uitgebreid verrassingsmenu en een super service. De opmaak van de borden zijn van een hoog niveau. Ik kom hier graag weer terug!

3. frank schrijnemakers

Voor de 3e keer gegeten met grotere groep circa 30 mensen. Er was te weinig staf dus we moesten lang op eten wachten. Te lang. Als je ver van tevoren weet dat je een grotere groep krijgt zou je makkelijk je personeel erop kunnen inhuren. Ze hadden geen rueda verdejo. Dat is tegenwoordig een gangbare populaire wijn. Waarschijnlijk gaan we volgende keer ergens anders eten.

Jammer, gemiste kans

1,4
  4. We hebben genoten van een 4 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement.
    Het eten en de royaal geschonken wijnen waren werkelijk heerlijk.
    Het restaurant heeft een super mooi en gezellig interieur en de bediening was top.
    Kortom, zeker voor herhaling vatbaar!

5. Zoals bij meerderde recensies beschreven is het restaurant echt een hele mooie zaak. Er is volgens mij op geen enkele manier in kosten bespaard qua interieur. Voelt prettig en warm aan en nodigt uit tot eten.
    Het aanbod is divers. Als hoofdgerecht een steak op. Deze was zoals gevraagd rood (en warm!). De rooksmaak van de Jospergrill had van mij persoonlijk wat meer aanwezig mogen zijn. Als dessert een kaasplankje genomen. Erg lekker!
    Kom zeker nog een keer terug!

6. Wat een geweldige zaak, super interieur en exterieur! Dit met een goede vernieuwde dinerkaart voor ieder wat wils. Kom hier zeker terug!

7. Gezellig en sfeervol restaurant. Vlotte bediening en heerlijk eten. Kortom een goede aanrader!

8. Marjon

Na twee weken kamperen op camping TerSpegelt vakantie afgesloten in restaurant De Keizer. Entourage belooft veel goeds dus we bestelden fles wijn, voor- en hoofdgerecht. Voorgerecht was Ok, niet bijzonder, wel lekker. Hoofdgerecht was in 1 woord teleurstellend, ons vlees (black angus à 30 euro per persoon) was niet rood, eerder doorbakken. We kregen nieuw vlees, helaas zag deze er precies hetzelfde uit. We denken dat vlees vanuit koeling op de josper (soort bbq?) gelegd is, not done... Vlees smaakte naar lever, zonde!!!
    Bediening hierna niet meer gezien, veel afgerekend en ontevreden de deur uitgegaan. Wij gaan volgende keer weer naar onze eigen adresjes. Jammer, dit restaurant was voor ons een mooie aanvulling op een hele gave camping.

9. Lawrence Spierings

De eerste kennismaking volgde nadat we gehoord hadden dat De Keizer uitgeroepen was tot gezelligste restaurant van het land. Dat was met Pasen vorig jaar. Wat een geweldige brunch hadden we toen. Daarna volgde nogal wat bezoekjes; soms binnen, soms buiten, soms binnen en buiten. Geen enkele maal mochten we een teleurstelling ervaren. Waarschijnlijk gebeurt dat vanavond ook niet, als we mijn eega's 41e verjaardag gaan vieren. We wensen ons alvast smakelijk eten toe.

10. Als je aan komt aanrijden op deze mooie locatie kun je tegenover het restaurant gratis parkeren. Wij hebben vandaag geluncht met vriendinnen in jullie mooie restaurant, wat een mooi en warm interieur en een heerlijke binnenkomst met jullie gezellige openhaard! De lunch was mooi opgemaakt en smaakte heerlijk, de bediening is vlotjes en wordt door zeer vriendelijk personeel gedaan. De persoonlijke boodschap na afloop op de rekening is een leuk gebaar.
    Wij komen hier zeker vaker terug en bevelen dit restaurant ook te zeerste aan, ook voor wandelaars is het hier heerlijk met mooie wandeltochten vanaf het restaurant.

11. Vriendelijk personeel, fijne sfeer. Wij hebben echt super genoten van onze 4 verrassingsmenu's. Had niet beter gekund. Klein kanttekeningetje is dat we een broodproduct misten, dit moesten we apart bijbestellen. Dit zou ik standaard toevoegen bij de eerste gang.
    Eten is goed betaalbaar, en wij vonden het echt alert personeel, en de rondes kwamen op een zeer gewenst tijdmoment. Kortom hier kunt U gerust heengaan, en u zult er geen spijt van krijgen.

12. Het ziet er super mooi uit, warme sfeer. Het eten en de service voldoen totaal niet aan de verwachtingen die de uitstraling schept. Onprofessioneel personeel. Ook vond ik dat er veel werd gevraagd voor wat je kreeg.

13. Wat een leuk en gezellig restaurant is dit! We zitten op de camping met onze 2 kinderen. We hebben 4-gangen verrassingsmenu gegeten en onze kinderen het kindermenu. We hebben ontzettend genoten. Super vriendelijke bediening. Er werd goed rekening gehouden met onze meiden die best lang moesten stil zitten omdat wij 4 gangen aten. Als kadootje mochten ze mee naar de keuken om hun eigen desserts te maken. We waren al verrast, maar dit maakte het echt af! Echt super dat dit restaurant aan de rand van de camping zit, zodat wij ook echt een avondje uit kunnen.

14. Wij komen hier met grote regelmaat op zondag. We hebben het nog nooit zo druk gezien. Normaal is er rond half 8 wel een tafeltje vrij, maar dit keer hadden we pech, alles was vol. Zelfs onder de veranda zaten mensen nog te eten. Ze boden aan om aan het kleine tafeltje voor de bar te beginnen en later door te schuiven zodra er een tafel vrij komt. Dit gebeurde redelijk snel, zodat wij konden genieten van onze plank met diverse lekkernijen erop. Volgende keer reserveren we vooraf!

15. Etentje met twee
    We hebben hier vanavond voor de eerste keer gegeten, maar dat was ook meteen de laatste keer. De bediening is erg traag, we moesten erg lang wachten. Ons eerste gerecht kwam pas na een wachttijd van 1 uur en 45 minuten. Toen mijn man aangaf dat hij de steak te veel gerookt vond smaken en dat niet lekker vond werd daar uiteindelijk niets mee gedaan.

Na afloop (we zijn 2 uur en 15 minuten daar geweest en slechts een hoofdgerecht gehad!) deden we ons beklag bij de leidinggevende. Het vlees smaakt en ruikt naar een open haard en je proeft niets meer van het oorspronkelijke vlees. Helemaal niet lekker! Met het betalen van de rekening merkten we dat ze uiteindelijk na onze klacht toch twee drankjes van de rekening had afgetrokken.

Ik zei haar dat we erg teleurgesteld waren in dit restaurant en hier dus niet meer terug zullen komen.

2,4
  16. Met een gezelschap van 6 pers.

De inrichting is mooi en sfeervol. De bediening attent.

Minder tevreden over kwaliteit/prijs verhouding van 4 gangen verrassingsmenu. het verschil tussen het tweede gerecht en het derde gerecht viel tegen. Slecht gebakken speenvarken.
    Kinder voorgerecht was wel erg veel voor kinderen.
    De tijd tussen de gerechten was hier en daar te lang.

17. stant vangerwen

Zondagmiddag 25 september even naar het terras en daarna wat eten bij de Keizer zoals we wel vaker doen. Het was niet echt druk op het terras dus we konden meteen plaats nemen. We zaten nog niet of er kwam een mevrouw op ons afgestormd met de mededeling dat we niet mochten gaan zitten want ze konden het personeelstechnisch niet aan. Dat is dus de Brabantse gezelligheid en dan heb ik nog drie kaarten op zak voor een bierproeverij. Ik begrijp dat je het niet allemaal organisatorisch geregeld hebt maar dan op zo'n manier je klanten behandelen dat snap ik niet. Gewoon even toelichten dat was voldoende geweest maar klanten gewoon wegsturen.

Ga eens te rade bij de concurrent in Bladel waar minstens net zoveel mensen op het terras zaten en waar je op een nette manier wordt bediend.

Die drie kaarten voor een bierproeverij kunt u schrappen want bij u kom ik nooit meer.

18. Met een gezelschap van 7 pers. hier gegeten t.g.v een kroonjaar.

De inrichting is mooi en sfeervol. De bediening attent.

Minder tevreden over kwaliteit/prijs verhouding van 4 gangen verrassingsmenu. Weinig verrassende gerechten. Klachten over het slecht gebakken speenvarken hebben ook wij! 6 personen van ons gezelschap hebben dit geretourneerd. Daarvoor hebben we wel een vervangend vleesgerecht gehad, maar de sfeer was hierdoor minder feestelijk. Een kopje koffie namens de zaak was wel het minste geweest, dat men ons had kunnen aanbieden!

De tijd tussen de gerechten was hier en daar te lang.

Alles bij elkaar: niet wat wij verwacht hadden. Gaan bij een volgende keer een andere gelegenheid proberen.

6,3
  19. Maarten Leurs

20. Luc Claessens

Wij hebben gisteren een driegangenmenu gegeten bij De Keizer. Door de soms mindere recensies waren we erg benieuwd naar dit restaurant. De sfeer binnen is leuk, ruim opgezet met ruime tafels. Het eten vonden wij heerlijk, niets op aan te merken. Ook de bediening was erg vriendelijk, snel en behulpzaam. Kortom: een heerlijke avond gehad bij de Keizer. Wat ons betreft een echte aanrader.

21. Vanavond met mijn vrouw voor de eerste keer bij de Keijzer gegeten. De Keijzer is een smaakvol ingericht restaurant met een goede klantvriendelijke bediening. Niks op aan te merken. We kozen voor het moestuintje, een vegetarisch hoofdgerecht. Op zich niks mis mee. Echter: de Keijzer bereidt bijna alles in een Josper, een soort oven die met houtskool wordt gestookt. Resultaat: het hele gerecht smaakte naar houtskool en van de originele smaak van de groente bleef niet veel over. Heel jammer.

6,1
  22. iz 138 punten

Prachtige locatie!! Groot, maar sfeervol restaurant. Service heel wisselend.. Onze jarige dochter kreeg brownies en felicitaties, er stond zelfs 'hartelijk gefeliciteerd' op haar toetje. Maar op de vraag of we het hoofdgerecht direct na het voorgerecht wilden hebben of na een kwartiertje.. Hebben we ruim een uur gewacht. En op het merengue toetje van de kinderen was geen merengue te bekennen. Toen we er naar vroegen wilde de serveerster ze zelf mee geven. Heel lief, maar jammer dat ze dat moet compenseren.. Smaak van het eten was lekker, wijn heerlijk. De volgende ochtend nog koffie met taart gegeten. Heerlijk!! Als de keuken de drukte onder controle krijgt is het een top.

23. Wat een drama. Nu de zoveelste keer dat we daar geweest zijn maar nu ook echt de laatste keer. Het duurt allemaal veel te lang. Als je b.v. tegelijk een 3-tal tapas besteld wordt het in fases geleverd. Krijg je eerst friet en als je dan na een minuut of 10 vraagt waar de kippen boutjes blijven krijg je als antwoord zal het even gaan vragen. Weer na 10 min sorry de vorige waren aangebrand, u hoeft deze niet te betalen enz, enz. Zelfs een kopje koffie en een thee als nagerecht duurt minimaal 15 minuten. Niet meer op gewacht afgerekend en snel naar huis. Jammer want de entourage is super. Maar schijnbaar wordt van de opstart fouten niets geleerd. En wij zijn niet de enige, we horen het van zoveel mensen die daar geweest zijn. Jammer, jammer, jammer!!

24. Cees 31 punten

Wij zijn hier nu 3 keer geweest, maar ik vind het eerlijk gezegd matig.. Het is een prachtige zaak, en als je binnenkomt ruikt de josper-oven heerlijk, maar ik proef er weinig van terug op het bord.

Je zou verwachten dat men hier uitblinkt in sappige steaks of zo, maar ik vind het elke keer weer droog, taai en saai. Ik hutsel mijn eet-ervaringen hier even door elkaar, maar het voorgerecht van dun gesneden runderfilet is gewoon een matige carpaccio, daar kon ik tot 2 keer toe geen josper-smaak aan vinden, De eendenbout was droog en de saus smaakte naar dunne jam, zo zoet. De kwartel was doorgeslagen en de zuurkool vond ik saai. Het brood is oké maar niks bijzonders. De Tom Yam Kai was lekker, de lemon en gamba was vers maar veel te gaar en weinig uitgesproken van smaak.

Mijn moeder had een vis-dagschotel, die was wel in orde. Alleen de Black angus was heerlijk, maar daar betaalden we vorig jaar iets van € 34 voor, dan mag het ook wel smaken lijkt me. Groentegarnituren flauw en overgaar (opgewarmd misschien, ik weet het niet) en de gepofte aardappels waren 2 van de 3 keer niet gaar, dat is gewoon niet lekker.

Wij doen niet echt desserts, en de kaasplank is prima. De bediening is hartstikke lief, ze doen echt hun best maar ze weten van toeten nog blazen. Je hebt geen bestek, je zit 30 minuten met een leeg glas, etc etc. Wij hebben één keer met een groter gezelschap gevraagd of we meest menu en een paar a la carte konden eten, en daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan. Dat kan lang niet overal, dus daarom (en omdat de intenties duidelijk goed zijn) + 2 sterren voor de service.

Toch vind ik het vrij aan de prijs, voor wat je krijgt. Ik had er meer van verwacht, vandaar ook de (dubbele) herkansing, maar ik heb het hier wel weer even gezien. Wat ook al niet helpt is dat ze volgens mij al vanaf de eerste dag hetzelfde menu hebben, misschien hadden ze wat minder moeten investeren in de entourage en wat meer in het personeel.

5,9

26. We hadden net ons drinken gekregen en waren aan het kijken wat we van de menu kaart wilden bestellen, toen ik telefoon kreeg dat mijn zoon gevallen was en naar de dokters post moest om gehecht te worden.
    Toen we dit met het personeel bespraken, en we te kennen gaven dat we heel snel weg moesten, wilde ze zelfs iets eten meegeven voor onderweg omdat we nog niet gegeten hadden en hoefden we ons drinken niet eens af te rekenen.
    Dat noem ik nog eens erg klantvriendelijk!! En we gaan zeker terug om een keer lekker te eten.
    Bedankt "De Keizer" voor jullie begrip en klantvriendelijkheid.

27. Erg mooi restaurant, eten is prima. Maar er is niet geinvesteerd in ervaren bedienend personeel, hier gaat echt van alles mis. Het begon in ons geval al meteen mis bij aankomst, we hadden een reservering gemaakt voor de gehele familie, deze stond geboekt op een heel andere naam maar wel het juiste aantal personen. Personeel wist van niets en wilde ons de ingedekte tafel niet geven, wel hebben ze een andere tafel geregeld, erg fijn omdat we toch met een grote groep waren. Maar ongeveer na een uur werd ik gebeld (tel.nr was blijkbaar wel goed genoteerd) met de vraag op welk tijstip we wilde komen? De ingedekte tafel was nog steeds leeg? Drankjes die besteld werden kwamen niet door, de soep voor een van onze gasten is helemaal niet geserveerd. We hebben het maar zo gelaten, personeel kon het echt niet aan. Tip voor de eigenaar: ouder ervaren personeel die de kar kunnen trekken en het jonger personeel beter opleiden, is een investering maar levert wel meer op. Ze doen echt erg hun best maar missen de ervaring.

28. Sfeervol restaurant; top bediening, aantrekkelijke kaart. Maar....de tapasschotel hoort echt niet op de lunchkaart thuis. Een paar kleine hapjes en dat is het. Heerlijk en goed bereid maar gewoon te weinig om als lunch te eten. Ik dacht serieus dat de gerechten in etappes geserveerd zou worden maar bij dat ene plankje bleef het. Twee sneetjes stokbrood met beleg, een klein visfiletje, vijf olijven, drie gehaktballetjes, een garnaal en een half schaaltje tortillachips voor € 12,- per persoon. Prima geschikt voor bij een glaasje wijn maar niet als volwaardig gerecht. Jammer.

6,1
  29. De afgelopen tijd hier verschillende keren wezen eten. Het is een mooi, warm ingericht restaurant met voorin een mooie serre waar je kleinere gerechtjes kan proeven, achterin het restaurantgedeelte en een mooi terras (wat jammer genoeg aan een weg ligt). In het restaurant ruikt het heerlijk naar de grill/ oven waar de gerechten in bereid worden.

Het eten is top! Er staat nog zoveel op de menukaart dat ik graag een keertje wil proberen. Ook fijn is dat je bij de hoofdgerechten en kleinere portie kan bestellen. Zo kan ik toch meerdere gangen eten, zonder te vol naar huis te gaan of de helft te laten liggen. Goed concept dat ik graag bij meer restaurants zou willen zien.

Enig minpuntje is de bediening. De service is altijd met een glimlach en je ziet dat ze hard aan het werk zijn, alleen duurt het soms erg lang voordat je geholpen wordt. Met name het bestellen van drinken tijdens het eten vonden wij lastig. Dit werd over het hoofd gezien.

Samenvattend: leuk restaurant, aanvulling in Eersel, leuk voor na een wandeling of fietstocht, maar ook zeker de moeite waard om speciaal hiervoor naar toe te gaan!