Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eernewoude verdeeld zijn.

Een oprechte afknapper. Slecht meubilair op het terras, stoelen veel te laag voor bij de tafel. Heel lang moeten wachten op drankjes en eten. Toen het na meerdere malen vragen uiteindelijk toch kwam werd het zonder een woord op de tafel gesmeten. Droge, taaie wrap kleffe koude patat... Pff wat een drama tent. Naast ons zaten mensen die daar voor de tweede keer die week aten en evenals de eerste keer net als wij eindeloos moesten wachten. Het was dus zeker geen uitzondering. Het plekje is fantastisch, wat zonde als je als uitbater je kansen zo laat liggen.

Linda Engels

Niets ten nadele van alles maar het is echt een eetcafe op een camping. Best een goede sfeer maar het eten viel behoorlijk tegen. De kroepoek bij de saté was mega oud en niet te eten. De reactie hierop was, ik zal het even doorgeven aan de keuken. Het koekje bij het ijs was al net zo oud. Ook al is het seizoen over, de ingrediënten mogen dan toch nog steeds wel vers zijn!

In dit "restaurant" moet men nog heel veel leren als het gaat om servicegerichtheid. Personeel kwam zeer onervaren en niet geïnteresseerd over. Op een eenvoudig broodplankje moet je al een half uur wachten en op het hoofdgerecht 1,5 uur. Eten wordt gewoon op tafel gesmeten waarbij een deel van het gerecht naast het bord valt waarvoor geen enkel excuus wordt aangeboden. Een tafel normaal afruimen voordat een nagerecht of koffie wordt geserveerd heeft men ook al weinig kaas van gegeten. Overigens was de rauwkost bij de saté oud en muf. De prijzen zijn absoluut te hoog voor deze eetgelegenheid. Ons inziens ontbreekt het hier aan een goede aansturing van het personeel. Men doet maar wat. Niet voor herhaling vatbaar.

Ben er vanmiddag geweest voor het eerst met mijn man. Wij hebben heerlijk genoten daar op het terras aan het water. Service is goed en klantvriendelijk en de koffie was heerlijk en mijn radler ook en niet duur.

Heerlijk eten en drinken.
    Op fantastische locatie.
    Met zeer leuke bediening.
    Die het feestje nog leuker maken.
    Een echte aanrader dus.

6. Nederlands Eernewoude

Gezellig restaurant met een moderne uitstraling. Het eten was veel, heerlijk en goed heet. We hadden een daghap, een kindermenu en een schnitzel menu. Allen zeer smaakvol en geserveerd met groente, rabarber, salade en aardappeltjes. De bediening was netjes en kwam ook geregeld vragen of alles naar wens was. De prijs is prima zeker gezien de hoeveelheid.

Een prachtige plek aan het water. Wij hebben een gezellige middag gehad met vrienden lekker eten en vriendelijke bediening, wij komen zeker weer terug.

Vieze bedoening, smerige stoelen, muffe geur, op de tafels kon je schrijven door het stof wat er lag, vies bakje met bestek, wat op tafel werd gezet, de vloer was echt supersmerig, er lag vloerbedekking, de toiletten waren echt goor, wat een verschil met de ander eigenaar, zonde van deze toplocatie, bij een patatzaak is het schoner, ik zou niet graag in de keuken willen kijken, de bediening loopt in shirts met vlekken, wat een aanfluiting. De glazen stonken naar bedorven water. Zonde, zonde super gemiste kans. Alleen koffie genomen, we wilden lunchen, maar niet hier, bah, bah.

Vanavond lekker gegeten bij De Buitenplaats. Personeel was zeer vriendelijk. Goede service. Werd regelmatig gevraagd of er voldoende was. Restaurant ligt bovendien op een leuke locatie.

R. de Graaf

Wij hadden een prima avond, gastvrije ontvangst. Heerlijk gegeten. Vlotte bediening, mooie gerechten. Wij genoten van een zomerse proeverij. Wij komen hier zeker nog eens terug.

T, van der Wal

Een kerstbuffet genoten met 8 volwassenen en 2 kinderen. Was prima verzorgd, het was erg lekker en er was meer dan genoeg. Als afsluiter nog een geweldig dessert buffet met voor elk wat wils, echt top!
    Er was een ontspannen en relaxte sfeer met goede bediening.
    Ook de kinderen werden absoluut niet vergeten, vonden het ook een geslaagde middag/avond.

Kerstbuffet was minimaal. Werd niet regelmatig bijgevuld. Op gegeven moment wel 5 schalen leeg. Geen kinderbuffet. Tafels niet schoon. Prijs/kwaliteit beneden peil. Bedienend personeel was wel vriendelijk en deed z'n best, maar te weinig personeel. Had geen tijd om vuile borden op te ruimen. Geen aanrader! Was voor ons een afknapper.

F.Tienstra

Kerstbrunch was meer een snackbarlunch.
    Ongezellig restaurant.
    Smakeloos eten,onverzorgd.
    Niet voor herhaling vatbaar.

2,1
  14. Nederlands Eernewoude

Marjolein van Ruitenbeek

In de vakantieperiode eten wij zo'n 3 keer bij Restaurant Wester. Het eten is prima, aardige mensen, goede service. We worden er vriendelijk ontvangen en er is altijd tijd voor een praatje. We komen er al 10 jaar en hebben nog nooit slecht gegeten of gemerkt dat de service niet goed was, ook niet als het er druk is.

Ik heb meegewerkt aan de bouw van het complex. En daarom leek het mij leuk om daar met de familie te eten.
    Maar dat werd een flop. Wij hebben daar met veel energie en inzet een prachtig gebouw neergezet en wat er nu gepresteerd wordt lijkt nergens op.

16. Nederlands Eernewoude

Afgelopen weekend met mijn ouders, man en 3 kinderen geweest te eten. Onze kleinste jengelde wat, werd tegen mijn man erg onvriendelijk geroepen 'kun je niet ff met hem gaan lopen ofzo'. De klantvriendelijkheid is ver te zoeken.

De tomatensoep vooraf kwam uit een pakje. De pannekoeken van onze kinderen waren niet om aan te zien. Erg vet en bleek! De smaak was nog erger dan het eruit zag. Mijn ouders hadden de wienerschnitzel, maar deze voor de helft laten liggen. Wat hier mee gebeurd was?
    We hebben eenmaal drinken gehad er is verder geen keer meer gevraagd om drinken. We hebben 5 kwartier moeten wachten op het hoofdgerecht.

Ik adviseer mensen om hier niet te gaan dineren. Het oogt van buitenaf netjes en modern maar de kwaliteit, klantvriendelijkheid en ervaring van het personeel lijkt heel ver te zoeken.

Na een fietstocht het terras van De Buitenplaats bezocht. De bestelling werd door een onverzorgd iemand opgenomen, na lang wachten kwam hij terug "om de bestelling op te nemen". Weer hebben we een tijd gewacht terwijl anderen wel werden bediend en zijn toen maar vertrokken. We zullen niet terug komen.

C.van Dodewaard

Meloen met gekookte ham vooraf in plaats van serano ham en véél sla er onder. Garnituren bij hoofdgerecht niet vers, deels uitgedroogd en oud. Hoofdgerechten geen hoogstandjes.

christina

Wat een mooi terras. Leuke sfeer en lekker eten. Vriendelijk personeel wat wil je nog meer. Ik kom zeker vaker op het terras zitten.

Afgelopen zondag heerlijk gegeten op een druk bezet terras prachtig gelegen aan het water. De vriendelijke bediening die attent was en de gerechten waren lkkr en zag er verzorgd uit wij komen zeker weer echt een aanrader

Afgelopen zondag hier gegeten! Ondanks de drukte snelle en vriendelijke bediening. Het eten was super! Het bakje friet voor de kleinste hoefden we zelfs niet af te rekenen!

Familie

Voor Moederdag een etentje gereserveerd in restaurant de Buitenplaats. Vooraf op zonnig terras drankjes genuttigd, wat allemaal prima ging. Echter onze tafel moest nog worden klaar gemaakt op een plaats waar de hele middag de zon had geschenen en erg heet was. Pas toen wij plaats namen, werd de zonwering naar beneden gelaten: een warme tafel en stoelen, niet prettig. Geen leuke plaats met uitzicht op spinwebben op de ramen.

Het bestelde eten werd binnen redelijke tijd geserveerd, maar de totale garnituur liet op zich wachten. Reden: problemen in de keuken. Uiteindelijk toch nog aangevuld, maar veel te laat. Helaas moest toen nog de grootste teleurstelling komen. De bestelde ijsdesserts konden niet worden geleverd, met weer als reden: Problemen in de keuken! Voor ons onbegrijpelijk dat zelfs het serveren van ijscoupes problemen geeft in de keuken.

Overigens viel ons het eten ook erg tegen en is niet in verhouding met de prijs. Wij hebben de Buitenplaats verlaten zonder het etentje af te maken met een toetje. Dit hebben wij overigens wel nog in de buurt genuttigd! Conclusie: Niet weer eten bij de Buitenplaats.

Tjitske

Mijn ervaring met het buiten terras: Vies terras, allemaal onkruid tussen de tegels, en nooit van een veger gehoord.
    Geen vriendelijke bediening, chagrijnige man nam de bestelling op, bierkaart zonder prijzen mhum. Te weinig personeel zodat je lang op je bestelling moet wachten, en na de bestelling opname weten ze niet meer waar het naar toe gebracht moet worden, misschien een idee om met tafelnummers te gaan werken.

Bij het afrekenen wordt er gevraagd waar zat u
    verschillende mensen om ons heen zijn weer weggegaan werden niet gezien. Je weet dat het met hemelvaart een mooie dag zou worden, dus ik zou zeggen neem er dan wat personeel bij aan.

Ons zul je er niet meer zien!!

24. Nederlands Eernewoude

Prima gegeten na een uurtje bowlen. Voldoende keuze en snelle service. Prima uitvalsbasis nabij It Wiid.

Gezellig eetcafé op camping. Goede plek voor kinderen en leuke kaart tegen betaalbare prijs. Een leuk eetcafé voor hele gezin. Met eigen gebakken pannenkoeken.

J.SINNINGHE

Goed verzorgd, gezellig. En het eten was goed en lekker.

Van der wal

Bediening goed. Asperge hoofdgerecht was zeer slecht.

Van der Groot

Gedineerd met zijn 2en. Het eten is gewoon goed. Alles is goed op smaak. De tiramisu is om je vingers erbij op te likken. Complimenten! Tot de volgende keer!

Wij hebben hier een fijne middag gehad.

De bediening was attent en gastvrij. We werden vlot geholpen ondangs dat het erg druk was. Wij waren met 10 personen en het terras zat vol maar het was geen probleem.

Ook het diner was lekker en goed op smaak, de presentatie was echt super, alles zag er verzorgd uit. Ik had een kogelbiefstuk, lekker mals en medium gebakken. Ook de garnituren waren vers en goed warm.

Al met al een dikke pluim voor het team van Buitenplaats. Wij komen zeker weer eens langs

30. Nederlands Eernewoude

Op woensdag gegeten met mijn ouders, eten was niet bijzonder en het duurde verschrikkelijk lang.
    Het restaurant is gezellig ingericht. Wij vinden het restaurant niet best en dat er slecht met het personeel wordt omgegaan. Dat zien we in de kwaliteit van de bediening terug.

Wij gaan er niet weer heen.