De Buitenplaats in Eernewoude

1203283802 75
1209942749 75
1229919592 85
1283191172 81

1. Een oprechte afknapper. Slecht meubilair op het terras, stoelen veel te laag voor bij de tafel. Heel lang moeten wachten op drankjes en eten. Toen het na meerdere malen vragen uiteindelijk toch kwam werd het zonder een woord op de tafel gesmeten. Droge, taaie wrap kleffe koude patat... Pff wat een drama tent. Naast ons zaten mensen die daar voor de tweede keer die week aten en evenals de eerste keer net als wij eindeloos moesten wachten. Het was dus zeker geen uitzondering. Het plekje is fantastisch, wat zonde als je als uitbater je kansen zo laat liggen.

2. Een prachtige plek aan het water. Wij hebben een gezellige middag gehad met vrienden lekker eten en vriendelijke bediening, wij komen zeker weer terug.

3. Vieze bedoening, smerige stoelen, muffe geur, op de tafels kon je schrijven door het stof wat er lag, vies bakje met bestek, wat op tafel werd gezet, de vloer was echt supersmerig, er lag vloerbedekking, de toiletten waren echt goor, wat een verschil met de ander eigenaar, zonde van deze toplocatie, bij een patatzaak is het schoner, ik zou niet graag in de keuken willen kijken, de bediening loopt in shirts met vlekken, wat een aanfluiting. De glazen stonken naar bedorven water. Zonde, zonde super gemiste kans. Alleen koffie genomen, we wilden lunchen, maar niet hier, bah, bah.

4. Vanavond lekker gegeten bij De Buitenplaats. Personeel was zeer vriendelijk. Goede service. Werd regelmatig gevraagd of er voldoende was. Restaurant ligt bovendien op een leuke locatie.

5. T, van der Wal

Een kerstbuffet genoten met 8 volwassenen en 2 kinderen. Was prima verzorgd, het was erg lekker en er was meer dan genoeg. Als afsluiter nog een geweldig dessert buffet met voor elk wat wils, echt top!
    Er was een ontspannen en relaxte sfeer met goede bediening.
    Ook de kinderen werden absoluut niet vergeten, vonden het ook een geslaagde middag/avond.

6. F.Tienstra

Kerstbrunch was meer een snackbarlunch.
    Ongezellig restaurant.
    Smakeloos eten,onverzorgd.
    Niet voor herhaling vatbaar.

2,1
  7. Ik heb meegewerkt aan de bouw van het complex. En daarom leek het mij leuk om daar met de familie te eten.
    Maar dat werd een flop. Wij hebben daar met veel energie en inzet een prachtig gebouw neergezet en wat er nu gepresteerd wordt lijkt nergens op.

8. Na een fietstocht het terras van De Buitenplaats bezocht. De bestelling werd door een onverzorgd iemand opgenomen, na lang wachten kwam hij terug "om de bestelling op te nemen". Weer hebben we een tijd gewacht terwijl anderen wel werden bediend en zijn toen maar vertrokken. We zullen niet terug komen.

9. christina

Wat een mooi terras. Leuke sfeer en lekker eten. Vriendelijk personeel wat wil je nog meer. Ik kom zeker vaker op het terras zitten.

10. Afgelopen zondag heerlijk gegeten op een druk bezet terras prachtig gelegen aan het water. De vriendelijke bediening die attent was en de gerechten waren lkkr en zag er verzorgd uit wij komen zeker weer echt een aanrader

11. Afgelopen zondag hier gegeten! Ondanks de drukte snelle en vriendelijke bediening. Het eten was super! Het bakje friet voor de kleinste hoefden we zelfs niet af te rekenen!

12. Familie

Voor Moederdag een etentje gereserveerd in restaurant de Buitenplaats. Vooraf op zonnig terras drankjes genuttigd, wat allemaal prima ging. Echter onze tafel moest nog worden klaar gemaakt op een plaats waar de hele middag de zon had geschenen en erg heet was. Pas toen wij plaats namen, werd de zonwering naar beneden gelaten: een warme tafel en stoelen, niet prettig. Geen leuke plaats met uitzicht op spinwebben op de ramen.

Het bestelde eten werd binnen redelijke tijd geserveerd, maar de totale garnituur liet op zich wachten. Reden: problemen in de keuken. Uiteindelijk toch nog aangevuld, maar veel te laat. Helaas moest toen nog de grootste teleurstelling komen. De bestelde ijsdesserts konden niet worden geleverd, met weer als reden: Problemen in de keuken! Voor ons onbegrijpelijk dat zelfs het serveren van ijscoupes problemen geeft in de keuken.

Overigens viel ons het eten ook erg tegen en is niet in verhouding met de prijs. Wij hebben de Buitenplaats verlaten zonder het etentje af te maken met een toetje. Dit hebben wij overigens wel nog in de buurt genuttigd! Conclusie: Niet weer eten bij de Buitenplaats.

13. Tjitske

Mijn ervaring met het buiten terras: Vies terras, allemaal onkruid tussen de tegels, en nooit van een veger gehoord.
    Geen vriendelijke bediening, chagrijnige man nam de bestelling op, bierkaart zonder prijzen mhum. Te weinig personeel zodat je lang op je bestelling moet wachten, en na de bestelling opname weten ze niet meer waar het naar toe gebracht moet worden, misschien een idee om met tafelnummers te gaan werken.

Bij het afrekenen wordt er gevraagd waar zat u
    verschillende mensen om ons heen zijn weer weggegaan werden niet gezien. Je weet dat het met hemelvaart een mooie dag zou worden, dus ik zou zeggen neem er dan wat personeel bij aan.

Ons zul je er niet meer zien!!

14. Wij hebben hier een fijne middag gehad.

De bediening was attent en gastvrij. We werden vlot geholpen ondangs dat het erg druk was. Wij waren met 10 personen en het terras zat vol maar het was geen probleem.

Ook het diner was lekker en goed op smaak, de presentatie was echt super, alles zag er verzorgd uit. Ik had een kogelbiefstuk, lekker mals en medium gebakken. Ook de garnituren waren vers en goed warm.

Al met al een dikke pluim voor het team van Buitenplaats. Wij komen zeker weer eens langs

15. Op vakantie gegeten bij de buitenplaats!! Summer 2014
    Ruim een week van te voren gereserveerd, bij aankomst helemaal niks gereserveerd, er werd gezegd "Ga maar ergens zitten!"

Ongeveer 15 minuten moeten wachten op het bestellen van drinken. 15 minuten later kwam het drinken. Eerste indruk van het personeel: onzeker.

Uur wachten op alleen stokbrood voor het voorgerecht. M'n zwager krijgt olijven met pitten en is daardoor een stuk van zijn kies weg. Daarna weer een uur wachten op het hoofdgerecht! Met rauwe patat (na een klacht wel nieuwe en goede patat gekregen). Daarna nagerecht half uur wachten, wat krijg je! Gesmolten ijs en zo chemisch als maar kan! En dat voor €25,85 en daar komt het drinken nog boven op.

Eigenaar is zo asociaal, zet zijn auto paal voor de ingang neer en rijdt hartstikke hard weg!! Like wtf gast, het is een camping, er spelen kinderen, denk even na ofzo. Locatie is wel top. Voor mij niet meer.

16. Dit restaurant heeft een serieus kwaliteitsprobleem. Erg jammer want de locatie, met uitzicht over het water bij Eernewoude is geweldig. Op zo'n plekje verwacht je een goed restaurant met dito bediening. Helaas werden we teleurgesteld.

Bij aankomst merkten we al dat het niet soepel liep. Gasten die vroegen waar een deel van de bestelling bleef. Gasten die klagen over koude soep. En een bediening die niet gastvrij opereerde. Gezien de locatie toch maar het voordeel van de twijfel gegeven. Een deel van de bestelde drankjes kwam vlot. De verse jus liet op zich wachten. Waarom?? Dit hoort toch gewoon gelijk met de andere drankjes uitgeserveerd te worden?

De vrouw van ons gezelschap komt na een toiletbezoek met een vies gezicht terug: de toiletten zijn vuil en stinken. En als kampeerders zijn we echt wel wat gewend. We hebben dit gemeld.

Ondertussen is de verse jus gearriveerd. Halverwege het glas bleken de bruine puntjes die erin dreven geen stukjes pit, maar fruitvliegjes! We zijn netjes naar binnen gegaan om een scène op het terras te vermijden. Dit soort ongelukjes zal door een goede zaak heel erg gevonden moeten worden. Hier niet "Zo, dan heb je je vlees alvast gehad" was de zeer ongepaste reactie. Om het goed te maken zal er een nieuw glas worden gebracht. Toen dat werd gebracht bleek dat tot onze grote verbazing nog een keer een aantal fruitvliegjes te bevatten!

Voor ons was dit reden onze bestelling te annuleren en ergens anders iets te gaan eten. De bediening vond dit maar raar; alleen maar om een paar fruitvliegjes? Met zo'n reactie laat je in ieder geval zien dat je het totaal niet begrepen hebt en nog ver af zit van een kwalitatief restaurant. Jammer.

17. dj oudman

Op 25 januari 2014 hier gegeten. Als voorgerecht een tomatensoep met prei en kip besteld. Geen kip in de soep te bekennen. Volgens de kok zat het er wel in, maar als ik als klant zeg dat er geen kip in zat, wie zal dan gelijk hebben. Een excuus van de ober, maar ik kreeg geen gelijk. Dit was ook niet op de kassabon terug te zien, gewoon de volle prijs moeten betalen. Tussen de gangen erg lang moeten wachten, bijna een half uur voor enkel een carpaccio en een kopje soep. Personeel ervaren als niet-professioneel. Je/jij tegen de klanten en door het restaurant rennen om de muziek uit te zetten omdat er een speech werd gehouden aan een andere tafel. Het eten was 'aardig'. De friet was ongezouten en er stond geen zout/peper op tafel. Portie vlees was prima. Na het wachten voor het hoofdgerecht en het lange wachten op het voorgerecht besloten we om deze reden geen dessert te nemen. Glazen met drinken waren niet droog aan de buitenkant waardoor hele tafel onder de icetea-druppels zat. Al met al geen top restaurant, wij zullen hier niet snel naar terug gaan.

18. Dit restaurant heeft een nieuwe eigenaar. Deze zomer zijn mijn vriend en ik regelmatig iets wezen drinken op het grote terras aan het water. Al dan niet met een klein hapje erbij, welke steeds goed verzorgd waren. De service is verbeterd. Wachttijden zijn korter en ook is het personeel m.i een stuk vriendelijker.
    We hadden een klein incidentje toen we er op een zondagmiddag iets gingen drinken. Alleen plastic op zak, dus even gecheckt of de overeenkomstige sticker op de deur zat voor betalingsmogelijkheden. Jawel, dus heerlijk gezeten en bootjes gekeken, onder het genot van een paar glazen whisky en rosé biertjes. Toen we wilden vertrekken, bleek het echter niet mogelijk te zijn om a la creditcard te betalen, dus wat nu?! Ik zag al grote toestanden voor me, met legitimatie achterlaten, maar niets van dat. Op toezegging dat we diezelfde dag nog even langs zouden komen om de rekening te voldoen, mochten we gewoon vertrekken om met de pont het dorpje in te gaan. Uiteraard diezelfde avond nog teruggekomen, maar gezien ons etentje aan de overkant van het water uitliep, was het restaurant al gesloten. Geen punt! Ik werd binnengelaten en werd net zo vriendelijk te woord gestaan als tijdens openingstijd. Het meisje wat mij hielp heeft zelfs nog geruime tijd met me staan praten over horeca- als niet horecagerelateerde dingen, dus een prima ervaring.

19. Nynke van der Vaart

Gisteren dinsdag 29-08-2012 hier gegeten met 4 personen. Als horecaondernemers kijken wij zeer kritisch. Ik moet zeggen dat we heel aangenaam gegeten hebben hier. Mooi tafeltje aan het raam. Stokbrood uitgebereid! De hoofdgerechten mooi opgemaakt en prima gebakken. De nagerechten groot, maar goed van smaak.. Ja, een hele mooie locatie en het eten prima.

Tip: Vegetarische gerechten op de kaart zetten en vlees bij vlees, vis bij vis. (opmaak kaart)
    Uniformiteit in bedrijfskleding zal net wat meer uitstraling geven..

Wij hebben een mooie avond gehad en de bediening was formeel, maar erg prettig.

Complimenten, ga zo door.

20. Mooie locatie maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ook wij moesten zeker 3 kwartier wachten op een voor/gerecht. Uiteindelijk toch nog rustig naar binnen gegaan om te melden dat wij iets besteld hadden. Het hoofdgerecht was bijna klaar het voorgerecht gewoon niet doorgegeven. Na dat aangepast te hebben (voorgerecht wou ik niet meer en twee gratis drankjes) kregen wij het hoofdgerecht. Duidelijk een amateur kok gezien de smaak en de samenstelling. Ook de prijs was zeer hoog vergeleken met andere (top)restaurants in de omgeving. Wij komen hier zeker nooit meer.

21. Do 64 punten

Vandaag 24 mei met zeven personen waaronder 5 kinderen in de leeftijd van 5 tot en met 17 jaar neergestreken op het zeer mooie terras met geweldig aangelegd strand! Het begon goed, vriendelijk dame stond ons te woord en nam de drankjes op. Daarna ging het mis, te lang wachten op de drankjes, glas kapot (au!), glazen worden niet afgeruimd, bestelling van het eten ging mis, de dame begreep niet dat mijn jongste zoon het voorgerecht met frietjes wou als hoofdgerecht, vervolgens half uur op ons voorgerecht moeten wachten en nog eens 50 minuten op het hoofdgerecht en dat terwijl het terras en de zaak nog geeneens voor 10% gevuld was, vervolgens wilde men de tafel alweer afruimen terwijl we nog op de frietjes aan het wachten waren... Eten was redelijk wel erg prijzig voor wat men krijgt en een zeer beperkte kaart (ook geen vegetarische gerechten) waardoor ik nog verbaasder ben over de slechte afhandeling en gelukkig klopte de rekening ook niet. Kortom ontzettend jammer en flink balen! En dat voor zo'n toplocatie. Ik hoop dat het hoogseizoen voor de andere bezoekers meer happiness zal brengen.

22. Anja Kuijt

Op donderdag 20.10.2011 gegeten in de Buitenplaats met drie personen. Het eten was géwéldig! Mooi opgemaakt en bijzonder lekker! Dank aan de kok! Bediening informeel maar netjes, waarvoor dank!
    En dan nogmaals dank omdat wij fántastisch bijgestaan werden toen mijn echtgenoot onwel werd en naar het ziekenhuis moest, niemand had ons beter en sneller kunnen helpen. Iedereen was onzettend lief voor ons! Ik kan een ieder aanraden in de Buitenplaats te gaan eten, die jonge mensen hebben zin in hun werk en máken er wat van!
    Hulde team van 20.10.2011!!!!

23. In het laatste en zeker onverwachte warm en zonnig weekend van oktober 2011 zijn we weer bij de Buitenplaats in Eernewoude geweest!
    Vanuit de randstad hadden we een weekendje Friesland en hebben heerlijk genoten op het lounge terras en het door de nieuwe eigenaar aangelegde zandstrand! Uiteraard waren we niet de enigen die op het terras zaten, wat waren we blij met ons zitje, maar ondanks de enorme drukte hebben we geen moment op een droogje gezeten en daar verrukkelijk gegeten! Hulde voor de keuken en de bediening die dit constant goed gevulde terras op gezellige wijze voorzag van de hapjes en de drankjes! We kunnen ons dan ook goed voorstellen dat dit het mooiste terras van Friesland 2011 is geworden. Na het genieten van de ondergaande zon vanaf het terras zijn we weer na de randstad teruggekeerd met een drukke week voor de boeg.

Nogmaals, zo was dit onverwacht mooie weekend dubbel en dwars de moeite waard en een enorme aanrader.

24. Vandaag even op het terras gezeten. De bediening daar heb ik weinig goede woorden voor over. Eerst zei ze: ik probeer het te onthouden, 5 min later komt ze terug was ze het al weer vergeten, moest ze het weer vragen. Al met al hebben we toen nog een 25 minuten moeten wachten op onze bestelling. Ben toen naar binnen gelopen, bleek dat ze het niet eens hadden doorgeven. Slechte zaak dus.

25. Hier nu voor de 3e keer gegeten. Zomer 2009-2010-2011. Het eten is goed maar men moet zeer lang wachten op het eten. Dit was ook het geval in de voorgaande jaren.

45 Minuten wachten op een voorgerecht terwijl het niet druk is in het restaurant. Ook was het lang wachten op het hoofdgerecht.

Wij gaan hier bij een volgende vakantie dus niet meer eten.

Niet om het eten maar wel om het lange wachten.

26. J. Koetsier

Het restaurant ligt aan het water met zicht op Earnewald. We hebben op 09-07-08 met vier personen gegeten. Het was heerlijk. De prijzen vonden wij niet hoog voor de kwaliteit van het eten. Ook de bediening was prima.
    Kortom een aanrader.

27. Een paar keer lekker gedineerd in het restaurant,

Ik had een garnalencocktail gevolgd door slibtongetjes en een Dame Blanche toe.

Partner koos carpaccio, daarna snoekbaars (die hij een beetje flauw vond) en sloot zich bij mij aan met het dessert.

Alles begeleid met een flesje heerlijke Chablis.

De keer daarop was het restaurant afgehuurd voor een feest en was de hal ingericht als eetzaal.

Ook toen was alles dik in orde. Beide een salade met paling, een tournedos en een coupe met aardbeien toe.

Op het terras werd het een ander verhaal.

Vlotte bediening. Maar de bal gehakt bij het broodje kwam duidelijk uit een vacuumpak. Niet te eten stuiterbal!

Toen ik er wat van zei, reageerde men aangebrand.

Beetje jammer!