Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eenrum verdeeld zijn.

Vanmiddag een High Tea de luxe gehad
    Brood was wel 4 dagen oud en de zalm moest je met een vergrootglas zoeken
    Er was veel brood en de rest zeer weinig
    Geen echte slagroom
    Thee kon je niet veranderen in koffie
    Bediening slecht

Er wordt bij binnenkomst al verteld dat de helft van het menu niet te bestellen is (al twee keer meegemaakt). Ook krijg je weinig bijgerechten, kleine schaaltjes als je met meerdere personen bent. Als je bijbesteld, moet je zo een half uur wachten op je (bijv) extra patat. Bediening lijkt ook erg onwetend en onprofessioneel.

Vanmiddag samen met 10 dames bij jullie gegeten, het was voortreffelijk. De bediening was goed, gezellig. Wij hebben ervan genoten, naar ieders tevredenheid prima. Zelf voor mij glutenvrij en glucosevrij. Lekker, kon hier prima terecht. Voor herhaling vatbaar.

Eerste kerstdag een buffet gehad bij de mosterdmakerij. De smaak was zeer goed, de temperatuur was minder. Vlees was lauw, patat was koud en slap. Jammer, maar één soort warme groente. Boontjes met spek erom heen, en geen andere warme groente erbij. En ook de rauwkost ontbrak. Bediening was zeer vlot en vriendelijk.

We hebben heerlijk gegeten, verschillende wortelen, bloemkool in twee kleuren en heerlijk gefrituurde zoete aardappel. Voorgerechten prima en iedereen heeft genoten van de toetjes.

En een pluim voor de bediening, ook voor de AH actie gasten werd alles gedaan om ze het naar de zin te maken.

W. Boonstra

7. Eetcafé Eenrum

Jet

wakeupcall

Heerlijk gegeten, zalm op de huid was zo lekker, daar kom ik voor terug. Gegrilde groente salade, vers en zalig. Echt een aanrader!!!
    Ja, overgenomen door nieuwe eigenaresse, ga zo door. Keuken is in top vorm.

Sinds tijden weer in Eenrum geweest bij Abrahams Mosterdmakerij.
    Een aanrader! Heerlijk lunchen na, of tijdens een lange wandeling. Ook een mooie route om met de motor of auto te rijden.
    Het broodje beenham viel goed in de smaak. Heerlijk verse brood en natuurlijk, hoe het kan het ook anders, lekkere mosterdsaus. Ook het extra kannetje saus is schoon op gegaan.
    Bediening was prima. Leuke enthousiaste eigenaresse.
    Ik kom hier zeker nog eens weer.

bruinsma

12. Eetcafé Eenrum

Gezellig cafe en goede cafetaria. Het is er erg schoon. Het eten is erg lekker, en je krijgt grote porties.
    Kwaliteit-prijs verhouding goed. Personeel vriendelijk en gastvrij. Echt een aanrader als je in de buurt bent.

Jan Ouwendijk

Ik was uitgenodigd voor een dinerbuffet. Achteraf bleek de samenstelling van het buffet zonder overleg gewijzigd te zijn. Krieltjes in room en bieslook bleek veranderd te zijn in gekookte aardappelschijven en vette patat. Varkenshaas-medaillons in mosterdsaus waren uiteindelijk volledig gaar gekookte varkenshaas-medaillons in eigen kook-sap te zijn. Van de spiesen met vis was de witte soort die er aan zat niet gaar ( het was volgens mij ook niet bedoeld als sushi ). Al met al was dit dinerbuffet een vieze tegenvaller.

Fam Bruin

Vandaag hebben wij daar heerlijk gegeten. Goede bediening en een voortreffelijke kok. Ongedwongen sfeer en geen culinaire ambiance , maar een heerlijk bord eten voor een betaalbare prijs.

We zijn er 10 maart wezen eten via vakantie veilingen, was redelijk druk.
    Was niks op aan te merken alles smaakte goed en er was genoeg, zeker voor herhaling vatbaar.

R. Westerman

Op eerste kerstdag 2012 hebben wij met 5 personen bij Abraham's mostermuseum gegeten. Het menu zag er op internet veelbelovend uit, echter bleek de smaak in werkelijkheid behoorlijk tegen te vallen.
    Het koude en warme voorgerecht was redelijk in hoeveelheid en smaak. Ten tijde van het opscheppen van het hoofdgerecht (het bleek een lopend buffet te zijn) kwam verschillenden van ons gezelschap een verbrande lucht in de neus. Wij hebben dit eerst afgeschoven op mogelijk 'verbrande aardappelen' vanuit de keuken, echter konden wij dit op een gegeven moment ook proeven. Het vlees had een sterk verbrande smaak; de gehaktballen waren dusdanig taai, dat men niet aan de indruk kon ontsnappen dat het stuiterballen waren; en de spareribs leken niet los te kunnen komen van hun botten, hetzelfde bleek van toepassing te zijn op de kippenvleugels.

Daarbij bleek de warmhoudwagen niet bijzonder geschikt te zijn voor het warm houden van eten, daar het inmiddels allemaal al lauw tot koud was geworden.

Ondanks dat het kerstdiner voor ons qua smaak niet geslaagd was, wil ik iedereen oproepen tot het vormen van zijn/haar eigen mening. Ieder zijn smaak is uiteindelijk verschillend en het kan zijn dat wat wij als niet positief hebben ervaren, voor een ander als uitmuntend wordt ervaren.

2,1

Via Groupon hier terecht gekomen. Voldoende keus op de kaart om uit te zoeken, met als voorgerechten soep, deze was wel aardig zout. Hoofdgerechten en nagerechten prima! De bediening vlot en vriendelijk. Lekkere cappucino na en al met al een geslaagde avond. Als toegift nog wat potjes mosterd mee gekregen. Leuk! We hebben wel eens minder gegeten via de groupon bonnen..

Een rustige dag. Naast ons is er nog één stel in het restaurant. We bestellen mosterdsoep en broodje beenham. Wellicht zijn we een beetje te verwend maar de beenham is geperste ham die even in de oven is gegaan met een bolletje huzarensalade.

De mosterd hier kan niet anders dan goed zijn. De soep komt, ondanks dat, helaas niet verder dan redelijk.

De entourage is helemaal in lijn met de mosterdmakerij. Leuk, want dat trekt de sfeer goed door in het restaurant.

De mosterdmakerij zelf is een aanrader. Het enthousiasme van de chef mosterdmaker is aanstekelijk en zijn informatie is relevant en terzake. De vriendelijkheid van de bediening is ook goed. De sinaasappelsap wordt ter plekke geperst. Verser kun je het niet wensen. Nu nog wat extra aandacht voor de keuken! Aan de inzet kun je het niet wijten want iedereen is vriendelijk en van goede wil!

Extra nootje voor de muziek; die is verrassend bij de tijd en oorspronkelijk.

charles-dickens2@hotmail.com

Afgelopen weekend samen met mijn man een heerlijke fietstocht gemaakt op het schitterende hogeland. Voor onze vaste koffie pauze zijn wij op aanraden van een goede vriendin even afgestapt bij Abrahams Mosterd restaurant.
    Zij vertelde mij dat dit restaurant op een zeer leuke manier draaiende gehouden wordt door werkloze jongeren of/en mensen met een beperking. We hebben er heerlijk koffie gedronken en zijn zeer prettig bediend door deze jongeren. Graag wil ik dan bij deze even reageren op de slechte recensies die gegeven zijn door andere bezoekers. Natuurlijk doe je deze mensen recht om ze gelijk te behandelen als ieder ander. Toch is het in dit geval goed niet de achtergrond van deze jongens en meisjes te vergeten. Dan mag er wel eens iets fout gaan toch? Helemaal niet erg. Een aantal recensies zijn daarom naar mijn idee erg kort door de bocht en onredelijk. Bij deze wil ik alle jongens en meisjes van Abrahams Mosterd restaurant en het museum een hele dikke pluim geven!

Ga zo door! Wij stappen ook volgende keer weer graag af voor een heerlijk kopje koffie!

Met vriendelijke groeten,

Corry

20. Eetcafé Eenrum

E. van Dreijfhout

Klein café, met kleine cafetaria er aan vast. Wegens drukte in cafetaria maar in café gaan zitten. Mensen erg gastvrij. Eten was zeer goed, aanrader is de kipshoarma schotel voor maar 7,50 euro. Café met restaurantkaart, echt prima!

Afgelopen weekend hebben wij (als verrassingskado) overnacht in het kleinste hotel ter wereld in Eenrum. Erg leuk! Omdat het hotel dus zelf geen restaurant heeft, hebben we gegeten bij de mosterdmakerij, direct achter het hotel. Het was gezellig druk, maar we werden vriendelijk ontvangen. Drankjes snel op tafel en een leuke menukaart met allerlei lekkere gerechten. Vooraf de mosterdsoep, erg lekker! Hoofdgerechten waren goed met veel en lekkere bijlagen, zonder poespas maar gewoon allemaal lekker.
    Lekkere sorbet als toetje en toen (bijna rollend) weer terug naar 'ons' hotelletje, ideaal. We komen hier zeker nog een keer weer, de bediening was erg attent en vriendelijk en de sfeer goed.
    Overigens is ook het hotel een aanrader!

R. Paape

In een pitoresk dorp op het hoge land gelegen een rustiek restaurant met een vriendelijke manager, super goede en vriendelijke bediening en een uitmuntende keuken.
    Een uitgebreide menukaart met heerlijke (streek)gerechten.

We hebben er heerlijk gegeten. Elk afzonderlijk gerecht was even heerlijk. Echt een aanrader voor een heerlijke maaltijd en een gezellig avondje uit.

23. Eetcafé Eenrum

bram

Eigenaar is gastvrij en legt de lat heel hoog qua hygiene en smaak. Niets op aan te merken, perfect.

ABRAHAMS MOSTERDMAKERIJ & RESTAURANT IN EENRUM
    Wat een tegenvaller!!!! Ik had gereserveerd voor 8 personen, verteld dat het om een verjaardag van iemand ging die verstandelijk gehandicapt is, en zich vooral verheugd op een dessert met een vuurfontein, dat zou in orde komen werd aan de telefoon gezegd, maar op de dag zelf wist het personeel van niks.
    Dan waren er ook nog eens een aantal gerechten niet op de kaart werd vermeld, toen we drinken wilden bestellen was er geen malt bier.
    Ik had een Cocktail van Waddengarnalen, makreel en forel met cocktailsaus besteld, maar de forel was zeker zoek en de cocktailsaus ook, er zat een stukje zalm bij, met daar onder gepropt sla waar het zand nog rijkelijk in zat, een smakeloze bedoening, ook de Oet Koare, een proeverij van de hiernaast
    staande gerechten, met de kruiwagen aan tafel gebracht, viel erg tegen. En dan de Brood met ”mosterdstip” was gewoon kruiden boter met een lepeltje mosterd erdoor.
    De hoofgerechten, de biefstuk te ver doorgebakken taai, de schnitzels te hard, 1 zakje patat, 1 schaaltje groente en 1 schaaltje appelmoes op 8 personen, geen salade, erg karig allemaal. Dan het dessert Vanille ijs met chocoladesaus en slagroom en wat kregen we ongevraagd boerenjongensijs, de helft van ons gezelschap lustte dat niet, en natuurlijk geen vuurfontein.
    Verder nergens een excuus voor of een genoegdoening, ik kan met recht zeggen, ik heb nog nooit ergens zo slecht en smakeloos gegeten als bij Abrahams Mosterd Restaurant.

Sonja Heesterman

A klungel

Voorgerecht besteld van € 9.50 met waddengarnalen, makreel en forel. De forel werd verteld was de dag ervoor opgegaan. Dus ik zei als je er dan maar extra garnalen op doet. Visvoorgerecht werd in ijscoupe geserveerd. Garnalen waren wit en smaakloos, waarschijnlijk uit de diepvries. Voor dit geld verwacht ik tenminste echte verse hollandse garnaaltjes. Al met al het geld niet waard en smakeloos. Hoofdgerecht een biefstuk en ik een varkenshaas. Biefstuk was taai en mijn varkenshaas was bedekt met een laagje smakeloze gesmolten plastic kaas met tomaat erdoor. Wat voor combi is dat? Vlees was ook nog eens niet gekruid. Weer smakeloos dus. En ik vermoed zelfs dat het stukje kaas er in de magnetron op gesmolten was. Groenten; Elk 1 stukje witlof uit een schaaltje die te heet was. Magnetron toevallig? Aan de kaas te zien wel. Aardappeltjes (zoutloos) van buiten heet van binnen koud. Weer magnetron? Patatjes (zoutloos). Meer kregen we niet. Al ben je daar kwa smaak dan ook totaal niet rauwig om. Ik ken restaurants die voor hetzelfde geld een buitengewoon ged product neer weten te zetten. Dit was amateuristisch geflans. Duur en mager eten voor €70 voor 2 personen. Nooit weer!

26. Eetcafé Eenrum

H. Jansen

De kaart is behoorlijk uitgebreid, heerlijke hamburgers vd de grill en schnitsels uit de pan. Je eet dan in een leuke kroeg of haalt af bij het cafetaria gedeelte, maar je eten smaakt als bij een restaurant. Aanrader, bacon burger! Een echte ondernemer waar SERVICE nog met hoofdletters geschreven wordt, top!

27. Eetcafé Eenrum

Goed eten voor een betaalbare prijs, het is er schoon, je kan er bij wijze van spreken van de vloer eten.

boulanger

Lekker gegeten, prima bediening, gezellig.

We zijn op een zondag met de hele familie daar wezen eten. 8 volwassenen en 7 kinderen. Dit was gereserveerd. Van te voren hadden we afgesproken dat we van de kaart konden eten. Bij aankomst werden we vriendelijk ontvangen en werd ons het menu voorgesteld. Waar bij we vroegen dat we gewoon van de kaart wilde eten. Hierop vertelden ze ons dat er navraag moest gedaan worden bij de kok. Toen deze beste man terug kwam vertelde hij dat dit wel kan, mits er niet 10 verschillende maaltijden worden besteld. Dit zou de keuken niet aankunnen waren zijn eigen woorden. Uiteindelijk heeft de helft van ons gezeldschap toch maar voor het menu gekozen.

De bijgerechten waren erg matig. Bestond uit patat (was geen keuze optie), groene bonen en wat salade. Terwijl je voor de prijzen die ze hanteren toch wel iets meer mag verwachten.

Toen we ons 1ste tapbiertje wilden bestellen, kon dit niet. Er was geen fust koudgezet. Als alternatief kon er een speciaal biertje (Palm) besteld worden. Die bij de tweede ronde ook op was! Voor de kleine kinderen was er erg weinig vermaak. Geen speelhoekje of zelfs geen kleurpotloden met kleurplaten. Patat met frikandel hadden ze te bieden voor het kleine grut, wat overigens ook nog erg prijzig was. Verder ook geen keuzes! Kortom, zware tegenvaller!

Ik had kabeljauw besteld. Deze was rauw, koud en smakeloos.

Nadat ik hierover geklaagd had, werd het bord even in de oven geplaatst en kreeg ik dezelfde opgewarmde, nog steeds smakeloze kabeljauw op hetzelfde bord weer geserveerd.

Beetje jammer!