Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eemnes verdeeld zijn.

1. Internationaal Eemnes

Ron van der Veen

H. van Bork

Prettige sfeer, aardige bediening met ervaring.
    Snelle service, voorgerechten... gamba's en uiensoep goed maar niet uitzonderlijk.
    Hoofdgerecht ribeye, heel veel vet/zeen, wel goed medium gebakken.
    Spareribs goed van smaak alleen beetje 'droog'.
    Bijgerechten OK.
    Al met al geen hoogvliegers maar prijsverhouding redelijk.

3. Internationaal Eemnes

Gezellige sfeer. Goede huiswijn. Leuke gerechten. Zeer prettig personeel. Mooie speciale wijnen

4. Internationaal Eemnes

p.Wassenaer

21 oktober met een groep heerlijk gegeten. Fijne bediening, leuke ontvangst, goede sfeer. Het opgediende diner zeer goede presentatie en mooie combinatie. Zeker voor herhaling.

M.Kosterman

Heerlijke lunch, gezellig en een rustige locatie. Komen zeker terug.

6. Internationaal Eemnes

Bert Landman

Het was de 2e van de zeer warme dagen. Met 4 volwassenen maakten wij gebruik van het aanbod van het zgn. AH menu. Wij vonden een plaatsje buiten op het terras. Aan de overzijde van de straat lag nog een 2e terras dat eveneens goed bezet was.

De ontvangst was het aanbieden van een grote gekoelde fles water (gratis). De bediening bestond uit zeer vriendelijke jonge dames met allen "een schort van het huis."

De aanmelding van mijn lookallergie werd onmiddellijk aangegeven. Minder was het dan ook voor mij, dat het entreegerecht bestond uit knoflook olijven en een overigens heerlijk vers broodje dat met knoflooksaus besmeerd kon worden. Mijn alternatief was een schaaltje met olijfolie.

Mijn voorgerecht met verse zalm zag er uitnodigend uit, was vers en smaakte zeer goed. Ook het hoofdgerecht met op de huid gebakken kabeljauw toonde op het bord zeer bijzonder en smaakte erg lekker. Voor mij spande de kroon het nagerecht met de pepervormige aardbeien/ijscombinatie. Heel bijzonder!

Ook de andere tafelgenoten waren buitengewoon tevreden over het door hen gekozene zowel het voor-, hoofd-, als nagerecht. De wijndrinkers proefden een heerlijke en goed op temperatuur zijnde Chardonnay- en Savignonwijn.

Dissonant van de locatie is de nogal door (brom)fietsers, auto's (tractor) en motoren druk bereden weg, die als het ware tussen het 1e en het 2e terras het restaurant in tweeën deelt.

Desondanks biedt de menukaart (niet via het AH menu) voor mij en onze familie voldoende mogelijkheden voor een hernieuwde kennismaking na een plezierige en heerlijke maaltijd op het terras van dit restaurant. En dat in ons geval, tegen zeer betaalbare prijs.

Frits

Op 29/04 met een reünie van vrienden naar de Theetuin in Eemnes gegaan. De door andere vrienden besproken plaatsen waren niet voorhanden, we moesten maar naar de kassen. Daar stond de tafel gedekt voor veertien personen. De verwarming brandde, de etageres met verschillende hapjes werden opgediend met onbeperkt koffie en thee. Wij vonden de hapjes nogal aan de zoete kant. De theetuin hebben we niet gezien, want het regende. Tegen 4 uur werd het koud in de kas, men had de verwarming uitgedaan. Voor ons een teken dat we weg moesten. Wij namen van onze vrienden afscheid en een ieder ging zijn weg.

Zeer goed. Mooie en gezellige ruimte, huiselijke sfeer mede door de open haard die heerlijk warm was. Alles klopt, het duurde niet te lang voordat we ons eten geserveerd kregen. Dat zag er mooi uit en smaakte ook lekker. De koffie na afloop smaakte ook goed en de bediening was heel gezellig. Al met al een aanrader.

Wij hebben er lekker gegeten en op ons gemak gezeten. Bij veel eet tenten gooien ze de een na het ander bord op tafel. Maar bij Eemland zaten we op ons gemak.

Cher

Er is behoorlijk (té) grondig gesnoeid in de tuin.
    Alle gezellige privé-zitjes zijn hierdoor verwijderd.
    Heeft nu dus niet meer dat romantische sfeertje waardoor de theetuin altijd zo'n geliefd plekje voor ons was. Jammer!

Vandaag een kijkje en een hapje genomen in het vernieuwde Eemland. Te weinig frietjes en te weinig sla voor twee personen. Frietjes bijbesteld en kregen een superkleine portie extra. Naja extra... niks extra, er werd drie euro op de rekening bijgeteld. Ook geen warme groente en dat is wel een gemis.

Het niveau van de vorige uitbater wordt bij lange na niet gehaald. Voor ons geen tweede keer meer, er zijn gelukkig beter gevulde bordjes in de omgeving.

Afgelopen weekend hier gegeten. Moet zeggen dat we aangenaam verrast waren. Heb gehoord dat ze pas 2/3 weken open zijn. Het eten was smaakvol en goed, zeker voor de prijzen die betaald moeten worden. Bediening was vriendelijk en misschien vaak aan tafel of het naar wens was, maar liever dat dan dat je ze niet ziet. En friet of sla extra was totaal geen probleem, werd zelf verteld als U meer wilt -zeg het ons dan verzorgen wij dat- Heb ook eerdere reactie's gelezen ben het er dan ook niet helemaal mee eens.
    Een zaak als dit heeft Eemnes zeker nodig en geef ze een kans, zie bepaalde dingen als opstartproblemen. Wij komen zeker terug!

Heerlijk gegeten in deze mooie, drukke zaak. Goede biefstuk met pepersaus en lekkere pasta met gamba's. Bediening was snel en attent. Wij komen nog een keer! 👍

Voor het eerst na de heropening weer eens gegeten. Het was redelijk vol en we hadden niet gereserveerd. Toch binnen een half uur een tafeltje. Na het bestellen van het voorgerecht vroegen we of er nog tijd was om te roken. Ja ze zijn er nog die verstokte stokers. Ja dat was er. Helaas was de rookruimte koud en donker. Terwijl wij net begonnen met ons sigaretje was het voorgerecht er al. Vlotte keuken ondanks de drukte. De uiensoep is niet wat het is geweest. Ook de gamba's met brood viel tegen. Gamba's uit de vriezer, uiensoep was niet zoals verwacht. Die had geen pit. Als hoofd hadden we een visstoofpotje en de angus steak. Het stoofpotje was erg vlak van smaak. De steak was perfect. Precies medium-rare. Erg lekker. Jammer dat dat het enige geslaagde was van de avond. De frites en salade smaakte prima maar het was een 1 persoons portie, na een tweede portie bij te bestellen dat er binnen 5 minuten was, toch eens gevraagd hoe het zat met die frites en salade. De serveerster in kwestie wist te vertellen dat ze standaard een 1 persoonsportie uitserveren omdat er anders vaak erg veel weg wordt gegooid. Nu kan ik me hierin helemaal vinden maar vermeld dat dan op de kaart of bij het plaatsen van de order. Dan kan de bediening inschatten of de mensen aan tafel grote eters zijn of niet. Nu ging ik ervan uit dat ik moest bijbetalen. Kortom viel het over het algemeen toch best tegen. Hoewel goedkoper dan tijdens de vorige uitbater denken we niet dat we terugkeren. Oh ja, de aioli bij het broodje vooraf, uit een potje???

Carpaccio goed, hoeveelheid gehalveerd. Geen dressing in sla. Biefstuk vol zenen. Friet en mayo te weinig. Geen tournedos of zalm/paling verkrijgbaar. Kortom: grote tegenvaller! Eetcafe is beter.

Maria Liebregt

Het restaurant ziet er mooi uit, sfeervol: een smaakvol eetcafé. Ik vind het eten heel matig, dat kan veel beter. Er was te weinig groente, het was niet goed warm. Een flauw fabrieksbroodje bij de weilandburger kan niet. Koude frieten en weinig fantasie in de presentatie van de gerechten. Volgens mij kan het veel beter, neem de klant serieus. Anders wordt hij ontevreden.

In Eemnes is heus wel behoefte aan een eetcafé, maar dan moet het eten wel lekkerder en beter worden. Zet hem op, het is de moeite waard!

18. Internationaal Eemnes

Edwin Cuperus

Gisteren met partner daar gegeten. Wist niets van een nieuwe eigenaar, gezien we nog een piano hadden verwacht, maar het nieuwe establishment is niks minder dan goed. Het eten was erg goed, niks op aan te merken. Heerlijke heilbot en mabre van eend vooraf, sublieme bospaddestoelensoep en het hoofdgerecht van parelhoen was super. Wijnen zijn ook heerlijk en goed passend bij de gerechten. Ook hier komen we vast nog eens terug!

Gegeten een week na de heropening. Wij hadden een hamburger en steak (medium) besteld. Beiden werden na lang wachten koud geserveerd. Wij keken al een min of 10 naar het eten dat onder de warmte houder op de bar stond.... Uiteraard hebben wij dit teruggestuurd naar de keuken. Vervolgens kregen wij de steak rare en de verkeerde toppings op de hamburger.... Structuur van het vlees was ook apart. Erg jammer, maar laten we het er op houden dat het opstart problemen zijn, het was ook wel redelijk druk. Wij gaan het toch nog een keer proberen, hopelijk hebben zij hun zaken dan meer op orde.

Heidi van Valkengoed

Dit restaurant is sinds 1 februari geopend met nieuwe eigenaresse. De cijfers tot 1 februari geven een vertekend beeld.

Wij hebben er super gezellig gegeten. Volle zaak maar de bediening bleef vlot en goed bedienen. Zeer sfeervol ingericht en toegankelijke menukaart.

Zeker een aanrader voor een gezellige avond uit.

21. Internationaal Eemnes

Cees Meijers

Gisteravond 19 januari met onze zoon en vriendin gegeten bij het Oude Raadhuis. Opnieuw heerlijk gegeten, alle gerechten heel smakelijk en echt voldoende. Onze Eemnesser gastvrouw was heel gezellig en service bereid. Wij zijn heel blij weer een goed en gezellig restaurant in ons dorp te hebben.

Emma Oost

We hadden Varkenshaas besteld met champignon saus. Erg weinig dunne saus zonder champignons. De varkenshaas was op verzoek medium maar tijdens het eten was deze erg rauw. De salade en de rest van het garnituur was slecht. Serveerster had geen kennis van zaken. Beslist geen aanrader

klaassen

Op een regenachtige dag een high tea gedaan met mijn dochter. Echt alles was even lekker nog nooit zo'n goede high tea gehad. Bestellen bij de bar, gelijk afrekenen, hoef je daar niet meer op te wachten. Netjes een pieper mee, wanneer je bestelling klaar is, kleine moeite om het op te halen. Kortom voor herhaling vatbaar.

E. van Dijk

Verrast door de verbouwing, dus te lang niet geweest. Personeel de hele avond hartelijk en met aandacht. Eten gewoon goed. Salade Spakenburg een echte aanrader, de kalfssucade niet te versmaden en dus een gezellige avond uit voor een goede prijs.

José Millo

Heerlijk gegeten op het terras buiten met geweldig uitzicht. De bediening was zeer vriendelijk en snel. De menukaart is gevarieerd voor ieder wat wils. Wij komen snel nog eens langs.

Polderplank had beter kolderplankje kunnen heten. 11,50 voor 6 plakjes worst waar je door kunt kijken. Vier miniscule plakjes kaas. Kruidenboter waar je met moeite een cracker mee kunt beleggen en een eetlepel rillette van gans. Dat kan echt niet!

Dirk

Met behoorlijke tussenposen komen wij af en toe eens bij Wakker eten maar we treffen het steeds niet met het eten. Dit keer taaie lamskoteletten en vettige groente op het bord. Zo jammer want het is wel heel gezellig met de muziek. En het personeel is heel vriendelijk. Een andere kok of ergens anders inkopen zou misschien helpen want de gerechten zijn allemaal aan de prijzige kant, dan verwacht je toch wel lekker eten. Maar misschien hebben wij gewoon steeds pech.

Voor de renovatie was het eten uitmuntend. Mijn vriend en ik hadden het altijd over de lekkere clubsandwich die nergens anders zo lekker was. Helaas is de sandwich nu erg droog, oud brood werd geserveerd met harde korsten. Geen saus. Minder ingrediënten in de sandwich en ook de friet was hard. Bediening was matig. Er kon geen glimlach vanaf. Erg jammer dit. Maar voortaan lunchen we toch maar ergens anders.

30. Internationaal Eemnes

Lekker gegeten bij de Valk, gezellig onderweg even dit hotel aangedaan.