Grandcafé Eemland in Eemnes

1196888729 86
1207376242 86
1354201433 92
1522001651 74

1. Lekkere lunch. Vriendelijk personeel.
    Enige minpunt is de akoestiek. Erg rumoerig.

2. Heerlijk gegeten. We slapen hier een nachtje en op basis van de recensies twijfelde ik om hier te gaan eten. Toch gedaan en… geen spijt van! Heerlijk gerecht op: tonijnsteak! Ook het bijgerecht, een salade was erg lekker. Alles gemaakt van verse producten. Heerlijk toetje op: crème brulee.

3. Helaas nemen ze je niet echt serieus als je vegetarisch wil eten. Geitenkaas salade kan je als optie met spek nemen. Helaas zat het er toch op. Binnen 5 seconden kwamen ze terug met nieuw bord. Konden zien waar de spek had gelegen. Kwamen met de vermelding dat ze de verkeerde had gepakt. Ook had de salade weinig sla en veel kaas. Geen fijne ervaring!

3,2
  4. We hebben heerlijk gegeten en een vriendelijke goede bediening.

5. Heerlijk gegeten en gezellige bediening. Altijd gezellig daar. Alleen door drukte in achterzaal gezeten. Ik zit liever in het voorste gedeelte.

6. Plekken waar het coronatoegangsbewijs verplicht is.
    U laat uw coronabewijs op de volgende plekken zien:
    In de horeca (eet- en drinkgelegenheden): binnen en buiten, behalve bij afhalen.

Geldt blijkbaar niet voor restaurant Eemland te Eemnes want hier ben je dus zonder QR-code van harte welkom..😩
    De zaak zat vanmiddag tjokvol..

7. Vanwege de goede recensies hier met een vriendin een high tea ter ere van haar verjaardag gereserveerd. Ik heb al menig high tea, s gehad maar nog nooit zo als deze. Wat een teleurstelling! De gerechtjes werden geserveerd op witte onaantrekkelijke bordjes. Op zich niet storend als de kwaliteit goed is. Hier was echter de prijs (24.50 P.p) kwaliteit verhouding geheel zoek. Wat zoete hapjes, een simpel klein tomatensoepje, een bordje met 3 uitgedroogde witte zeer kleine sandwich broodjes met "goedkope" zalm, carpaccio en jonge kaas. Een mini quiche, mini saucijzen broodje en twee mini scones geserveerd met een soort ongezoete spuitbus-slagroom die binnen no-time veranderde in een waterig geheel. Jammer wij hadden ons erg verheugd op de div. Bijzondere hapjes die bij een high tea horen. Omdat het hier een cadeau van mij aan mijn vriendin betrof heb ik er ter plaatse niets over gezegd. Nogmaals deze high tea was qua prijs kwaliteit verhouding (24.50 P.p) slecht en zeer eenvoudig!

8. Heerlijk eten, behulpzaam en leuk personeel. Ik ben er nu 3× geweest en kom zeker weer.

9. W.A.Kooi,t Jong

De sfeer is goed. Wel erg rumoerig.

10. Vrijdagavond 26 mei 2019 met twee personen een hoofdgerecht gegeten. De bediening was onpersoonlijk. Al met al was het eten beneden peil;de frietjes waren zo zout, dat je enkel zout proefte;de kipsate (van kippedijen)was zeer vet en op enkele stukjes na niet te eten. Het vispotje was niet gegratineerd, maar dreef in een soort kaassaus. Daarnaast was de entourage van de eetrzaal zo rumoerig, dat we er hoofdpijn van kregen. Beslist geen aanrader, om hier te gaan eten.

11. Leen

12. Prima restaurant; leuke sfeer. Wel erg rumoerig maar dat kwam misschien omdat het weekend (vrijdag) was.
    Vriendelijke bediening. Kwaliteit eten ronduit heel goed en lekker.
    Voorgerecht proeverijtjes was heerlijk. Alleen inktvisringen smaakten niet zoals ik ze ken uit het buitenland. Het leken wel aardappelringen.
    Het gerechtje met feta en chutney smaakte echt heel bijzonder!

Hoofdgerecht zalm was mals. Rog was goed maar ook die ken ik wel wat beter, zachter uit het buitenland.
    Complimenten voor de gegrillde groenten als garnering! Heerlijk van smaak en bite!
    Toetjes waren ook heel lekker; de crème brulée was heel lekker en de dame blanche was gegarneerd met o.a. hele stukken, goede pure chocola. Zo krijg je het nergens. Heel lekker.
    Ook de Irish koffie en Hollandse koffie waren goed van smaak.

Al met al een dikke 8 waard! We komen graag weer terug maar gaan dan eens door de weeks om iets rustiger, dus meer ontspannen, te zitten. (wij tafelen nl. graag lang)

13. Vanavond met een grote groep in dit restaurant gegeten.
    De biefstuk was zo taai, dat het niet te snijden was. Voor tien mensen kregen we twee kleine bakjes friet en twee kleine bakjes huzadesalade. Er was geen groente. Als dessert een soes met ijs en een klein beetje chocoladesaus. De soes was taai.
    Daarna koffie die lauw en heel erg sterk was, niet lekker dus.
    Al met al viel het eten mij behoorlijk tegen.

14. H. van Bork

Prettige sfeer, aardige bediening met ervaring.
    Snelle service, voorgerechten... gamba's en uiensoep goed maar niet uitzonderlijk.
    Hoofdgerecht ribeye, heel veel vet/zeen, wel goed medium gebakken.
    Spareribs goed van smaak alleen beetje 'droog'.
    Bijgerechten OK.
    Al met al geen hoogvliegers maar prijsverhouding redelijk.

15. M.Kosterman

Heerlijke lunch, gezellig en een rustige locatie. Komen zeker terug.

16. Zeer goed. Mooie en gezellige ruimte, huiselijke sfeer mede door de open haard die heerlijk warm was. Alles klopt, het duurde niet te lang voordat we ons eten geserveerd kregen. Dat zag er mooi uit en smaakte ook lekker. De koffie na afloop smaakte ook goed en de bediening was heel gezellig. Al met al een aanrader.

17. Wij hebben er lekker gegeten en op ons gemak gezeten. Bij veel eet tenten gooien ze de een na het ander bord op tafel. Maar bij Eemland zaten we op ons gemak.

18. Cher 222 punten

Vandaag een kijkje en een hapje genomen in het vernieuwde Eemland. Te weinig frietjes en te weinig sla voor twee personen. Frietjes bijbesteld en kregen een superkleine portie extra. Naja extra... niks extra, er werd drie euro op de rekening bijgeteld. Ook geen warme groente en dat is wel een gemis.

Het niveau van de vorige uitbater wordt bij lange na niet gehaald. Voor ons geen tweede keer meer, er zijn gelukkig beter gevulde bordjes in de omgeving.

19. Afgelopen weekend hier gegeten. Moet zeggen dat we aangenaam verrast waren. Heb gehoord dat ze pas 2/3 weken open zijn. Het eten was smaakvol en goed, zeker voor de prijzen die betaald moeten worden. Bediening was vriendelijk en misschien vaak aan tafel of het naar wens was, maar liever dat dan dat je ze niet ziet. En friet of sla extra was totaal geen probleem, werd zelf verteld als U meer wilt -zeg het ons dan verzorgen wij dat- Heb ook eerdere reactie's gelezen ben het er dan ook niet helemaal mee eens.
    Een zaak als dit heeft Eemnes zeker nodig en geef ze een kans, zie bepaalde dingen als opstartproblemen. Wij komen zeker terug!

20. Heerlijk gegeten in deze mooie, drukke zaak. Goede biefstuk met pepersaus en lekkere pasta met gamba's. Bediening was snel en attent. Wij komen nog een keer! 👍

21. Voor het eerst na de heropening weer eens gegeten. Het was redelijk vol en we hadden niet gereserveerd. Toch binnen een half uur een tafeltje. Na het bestellen van het voorgerecht vroegen we of er nog tijd was om te roken. Ja ze zijn er nog die verstokte stokers. Ja dat was er. Helaas was de rookruimte koud en donker. Terwijl wij net begonnen met ons sigaretje was het voorgerecht er al. Vlotte keuken ondanks de drukte. De uiensoep is niet wat het is geweest. Ook de gamba's met brood viel tegen. Gamba's uit de vriezer, uiensoep was niet zoals verwacht. Die had geen pit. Als hoofd hadden we een visstoofpotje en de angus steak. Het stoofpotje was erg vlak van smaak. De steak was perfect. Precies medium-rare. Erg lekker. Jammer dat dat het enige geslaagde was van de avond. De frites en salade smaakte prima maar het was een 1 persoons portie, na een tweede portie bij te bestellen dat er binnen 5 minuten was, toch eens gevraagd hoe het zat met die frites en salade. De serveerster in kwestie wist te vertellen dat ze standaard een 1 persoonsportie uitserveren omdat er anders vaak erg veel weg wordt gegooid. Nu kan ik me hierin helemaal vinden maar vermeld dat dan op de kaart of bij het plaatsen van de order. Dan kan de bediening inschatten of de mensen aan tafel grote eters zijn of niet. Nu ging ik ervan uit dat ik moest bijbetalen. Kortom viel het over het algemeen toch best tegen. Hoewel goedkoper dan tijdens de vorige uitbater denken we niet dat we terugkeren. Oh ja, de aioli bij het broodje vooraf, uit een potje???

4,9
  22. Carpaccio goed, hoeveelheid gehalveerd. Geen dressing in sla. Biefstuk vol zenen. Friet en mayo te weinig. Geen tournedos of zalm/paling verkrijgbaar. Kortom: grote tegenvaller! Eetcafe is beter.

23. Maria Liebregt

Het restaurant ziet er mooi uit, sfeervol: een smaakvol eetcafé. Ik vind het eten heel matig, dat kan veel beter. Er was te weinig groente, het was niet goed warm. Een flauw fabrieksbroodje bij de weilandburger kan niet. Koude frieten en weinig fantasie in de presentatie van de gerechten. Volgens mij kan het veel beter, neem de klant serieus. Anders wordt hij ontevreden.

In Eemnes is heus wel behoefte aan een eetcafé, maar dan moet het eten wel lekkerder en beter worden. Zet hem op, het is de moeite waard!

24. Gegeten een week na de heropening. Wij hadden een hamburger en steak (medium) besteld. Beiden werden na lang wachten koud geserveerd. Wij keken al een min of 10 naar het eten dat onder de warmte houder op de bar stond.... Uiteraard hebben wij dit teruggestuurd naar de keuken. Vervolgens kregen wij de steak rare en de verkeerde toppings op de hamburger.... Structuur van het vlees was ook apart. Erg jammer, maar laten we het er op houden dat het opstart problemen zijn, het was ook wel redelijk druk. Wij gaan het toch nog een keer proberen, hopelijk hebben zij hun zaken dan meer op orde.

5,1
  25. Heidi van Valkengoed

Dit restaurant is sinds 1 februari geopend met nieuwe eigenaresse. De cijfers tot 1 februari geven een vertekend beeld.

Wij hebben er super gezellig gegeten. Volle zaak maar de bediening bleef vlot en goed bedienen. Zeer sfeervol ingericht en toegankelijke menukaart.

Zeker een aanrader voor een gezellige avond uit.

26. Emma Oost

We hadden Varkenshaas besteld met champignon saus. Erg weinig dunne saus zonder champignons. De varkenshaas was op verzoek medium maar tijdens het eten was deze erg rauw. De salade en de rest van het garnituur was slecht. Serveerster had geen kennis van zaken. Beslist geen aanrader

27. E. van Dijk

Verrast door de verbouwing, dus te lang niet geweest. Personeel de hele avond hartelijk en met aandacht. Eten gewoon goed. Salade Spakenburg een echte aanrader, de kalfssucade niet te versmaden en dus een gezellige avond uit voor een goede prijs.

28. Voor de renovatie was het eten uitmuntend. Mijn vriend en ik hadden het altijd over de lekkere clubsandwich die nergens anders zo lekker was. Helaas is de sandwich nu erg droog, oud brood werd geserveerd met harde korsten. Geen saus. Minder ingrediënten in de sandwich en ook de friet was hard. Bediening was matig. Er kon geen glimlach vanaf. Erg jammer dit. Maar voortaan lunchen we toch maar ergens anders.

5,5
  29. Yvette de Boer

30. Zaterdag zijn we hier met een groepje wezen weten. Nog nooit eerder geweest maar wat was het top! Het eten was heerlijk. De bediening was zeer vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug.

31. Hr A.Rebel

Prachtige locatie, vriendelijke bediening, en prima eten, voor een redelijke prijs.

32. Gisteravond hebben we bij Eemland gegeten en zijn zwaar teleurgesteld in de bediening. We hebben 3(!) uur gedaan over een 3 gangen diner, niet dat we haast hadden maar dit duurde wel erg lang. Helaas zag de bediening de humor van hun eigen falen wel in en vond het een soort van grappig, echt triest!
    Het eten (wild) was van een matige kwaliteit; deze kok weet duidelijk niet hoe wild klaargemaakt moet worden. Wij komen hier nooit meer terug. Een absolute afrader!

33. IJda en Eric-Jan

Onze ervaringen met Restaurant Eemland zijn bijzonder goed. Het eten is van een constante goede kwaliteit, de sfeer is prettig en de service uitstekend. Niets dan lof! Daarom hebben we Restaurant Eemland uitgezocht voor een bijzonder huwelijksdiner met onze gasten.

34. Na zeer lange tijd weer gegeten in Eemland en we geven de heerlijke maaltijd plus dessert plus zonder meer de goede bediening en service de hoogste waardering. Vroeger duurde alles soms lang, nu prima in orde en wij raden dit restaurant ten volle aan en we komen zonder enige twijfel weer terug.

35. trudi voskuilen

Zondag 25 mei jl. hebben wij gedineerd in restaurant Eemland, een restaurant waar wij regelmatig eten en tot nu toe zeer goede ervaring mee hebben. Helaas viel de service gisterenavond heel erg tegen. Een totale desinteresse in het geven van enige service. De kwaliteit van het eten is goed, maar een service, zoals ons die gisteren is onthouden, heeft ons doen besluiten restaurant Eemland niet meer te bezoeken.

36. Wij hebben gisteren voortreffelijk gegeten in Restaurant Eemland, correcte bediening en heerlijk eten, wat super warm werd opgediend. Zeker een aanrader.

37. Hans 25 punten

Voor service/bediening een 1. Drinken we vanmiddag (zondag 18 mei 2014) op het terras een cappuccino, gooit een ober (een stagiair) een flesje icetea over m'n shirt en broek en excuseert zich. Vervolgens brengt hij een servet en vraagt direct, "wilt u nog iets drinken?". "Dat is attent", dachten we en zeiden we tegen elkaar, dat dit restaurant de huidige crisistijd begreep. Reken ik af bij een senior ober (wellicht zijn stage begeleider), worden alle 4 cappuccini berekend. Ik vraag uit de grap of dat inclusief de kosten voor het nu vieze servet is, krijg ik een lachje en opmerking, waaruit bleek, dat hij wist, dat de stagiair dat bij mij had gedaan. Bij het toch maar teruggeven van het servet ("anders komt u deze straks in de balans te kort"), krijg ik alleen een "dank u wel". Ik zeg nog, dat mijn broek en shirt nu plakken van de frisdranksuikers, maar er volgt zelfs geen excuus van deze ervaren ober. Wel van de stagiair, overigens. Deze is dus in feite een topverkoper. Dit was dan de laatste keer, dat we er kwamen.
    In eerdere recensies wordt er geklaagd over de bediening. Ik heb nu ervaren, waarom.
    Een teleurgestelde bezoeker uit Huizen

38. g.Honing

Voor de verbouwing veel gezelliger. De bediening was matig. Het eten en drinken goed. Jammer dat de rekening niet helemaal klopte.

39. Gister een lunch gehad. Echt perfect, vriendelijke bediening. Rustige ambiance. Een aanrader.

40. Als absolute aanrader het stoofpotje paling. We komen hier graag, de gerechten zijn eerlijk en lekker. De bediening is soms erg persoonlijk maar dat is bij de jongere werknemers anders. Sfeer en locatie is top, Eemnes is een leuk "dorp"

41. Wat was dit vroeger een leuk en goed restaurant! Afgelopen week een keer terug geweest. Een enorme teleurstelling. De kaart kwam totaal niet overeen met de website. Diverse gerechten van de kaart konden niet besteld worden omdat het op was. Eten was smakeloos.

Bediening eveneens slecht. Wel tientallen keren aan tafel komen te vragen of er drank geserveerd kan worden, maar het eten brengen was er niet bij. Duurde verschrikkelijk lang. Prijs van het eten schandalig.

Kortom: wij koesteren de herinnering hoe het vroeger was en komen hier NOOIT meer terug!

42. Mevr.Hasselman, fam.Brouwer

Wij hebben met 3 personen bij u gegeten en het was fantastisch.

Zowel de bediening als het eten waren perfect.

Wij zullen uw zaak van harte aanbevelen.

43. Het ziet er misschien overdreven uit die cijfers. Maar ik heb nooit eerder zo lekker gegeten voor die prijs in zo'n sfeer. Onvoorstelbaar. Wij wonen in Hengelo (Ov) en hebben zelf een lunchroom, maar als wij echt uit eten gaan, gaan wij voortaan naar Eemnes om in dit prachtige bedrijf te mogen eten en genieten van alles eromheen! Bediening, eten, sfeer, ligging ... perfectie bestaat... In het midden van ons land... vlakbij de snelweg en toch dorps...
    Eemland tot ziens!!!

44. Joke 11 punten

Ben inmiddels een regelmatige bezoeker, het is zo prettig als er restaurants zijn waar je een kleine lunch maar ook een mooie uitgebreide lunch kunt bestellen. Mijn laatste ontdekking is de paling, echt de lekkerste ooit gegeten. Heb dan ook de kok mijn complimenten gemaakt want dit was SMULLEN met hoofdletters. De sfeer is altijd zeer aangenaam en de bediening altijd erg aardig. Kortom wij vinden het altijd een feestje om hier te eten en drinken.

45. Frank van Renesse

We waren al weer een jaartje niet "wezen eten" bij Eemland en we hadden niet zo lang moeten wachten.
    Erg lang geleden dat we zo ontzettend lekker hebben gegeten; alles even goed van kwaliteit; vooral de ossenhaas, niet te geloven zo mals.
    Hele prettige, vlotte bediening, we hadden onze boxer mee en die stond volop in de belangstelling.
    Zaak zat vol en dat op een dinsdag in januari, dat zegt genoeg!!
    Komen snel terug (mijn vrouw wilde na 5 dagen alweer gaan); hebben dan wel een probleem: zou het net zo lekker zijn als op 17 januari?
    Frank en Marianne van Renesse

46. Over het algemeen was het eten goed. De service en de bediening vonden wij minder. Misschien kwam dit doordat het erg druk was.

6,5
  47. Fam. Klijnman-Kerkhof

Gisteravond hier met veertien personen gegeten, wij kunnen alleen maar zeggen wat een prima diner. Leuke, vriendelijke bediening, goed en lekker eten en sommige van ons praten nu
    nog over het super dessert.

Mede namens Eemland een zeer geslaagde avond en jullie zien ons op zeker terug.

Bedankt.

48. pepermans

Mocht geen keus maken uit een diner. was alleen mogelijk bij een arrangement. staat niet vermeld op het internet.
    noodgedwongen een ala carte keus gemaakt. weinig smaakvol en in verhouding tot de prijs te duur.
    al met al; mijn eerste kennismaking tevens de laatste.

3,5
  49. Regelmatig wezen eten, maar nu besloten er niet meer heen te gaan. De laatste keer dat we er waren was het restaurant bijna leeg en de obers bleven je gewoon voorbij lopen, we hebben zeker een half uur met een leeg glas gezeten en dat is meerdere malen voorgekomen. De ambiance is prima, maar het eten zelf laat te wensen over. Prijs/kwaliteitsverhouding absoluut niet in verhouding. Verwacht je geen culinaire hoogstandjes dan is het eten prima. Ik vind het zelf niet bijzonder.

5,3
  50. G.Jongerden

goede ontvangst,ruime a-la-carte goed eten en goede wijn en is betaalbaar bediening is goed aanbevolen voor een volgende keer