Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Eelderwolde verdeeld zijn.

1. Chinees-Indisch Eelderwolde

Jip

Voor het eerst hier gegeten na goede berichten van kennissen.
    We hebben voor het buffet gekozen. Wat een verademing na al die vreetschuren die er zijn.
    Superschoon en alles werd goed en snel aangevuld.
    Het eten was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar! Wij komen zeker weer terug!!

2. Scandinavisch Eelderwolde

Wij komen hier al jaren en altijd prima geholpen en gezellig, tot vandaag. Qua sfeer merkten we direct dat het "anders dan anders" was (nieuwe bedrijfsleider?). Ons zoontje van 1.5 kan prima zelf uit een flesje drinken met een rietje. Was geen probleem. Totdat de bestelling kwam, een smal lang glas. Niet bepaald geschikt voor een kind van 1.5 maar ach kan gebeuren. Opnieuw vragen naar een flesje; nee hebben we niet ?!? Zeer onvriendelijke mevrouw die blijkbaar geen zin had in klanten.. zonde van deze locatie. Ook de gesprekken van de bediening zeer goed te volgen wat erg onprofessioneel overkomt.

3. Chinees-Indisch Eelderwolde

Harry Nieboet

Buffet voor nog geen 45 euro voor 2 pers. Uitstekend. Wel reserveren. Heerlijk en dus weer veel te veel gegeten.

4. Scandinavisch Eelderwolde

Makkink en co

GEWELDIG!!!
    Zaterdagavond gereserveerd...We waren iets vroeg, maar werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel geleid. Uitermate vriendelijk personeel en uitleg. Zaalig gegeten (mosterdsoep=aanrader!) En vervolgens een prachtig opgemaakt hoofdgerecht. De smaak is niet alleen fantastisch, maar de opmaal van de borden is ook top! Net die extra kers op de taart... En die zaten weer in ons über-beste toetje verwerkt met een toefje room! Echt subliem!
    Wij zijn groot fan en komen zeker weer!!! Dank voor de gastvrijheid en uitermate vriendelijke en vrolijke bediening en natuurlijk de complimenten naar het keukenpersoneel die ons hebben voorzien van al het lekkers!

5. Scandinavisch Eelderwolde

Vandaag met drie personen geluncht bij het Elanderhuis. Verse jus besteld, helaas waren er geen sinaasappels geleverd, kan gebeuren.
    Alle drie namen we de mosterdsoep met zalm. Die was aan de dikke kant en in mijn soep zaten scherpe, harde dingen die ik in eerste instantie voor graten aan heb gezien en naast de soepkom heb neergelegd. Toen de kommen werden weggehaald heb ik de ober op de scherpe, harde dingen gewezen. Hij is in de keuken gaan vragen wat er aan de hand kon zijn en kwam terug met de mededeling dat het plastick betrof, men de rest van de soep weg ging gooien en de kok, die de soep de vorige dag (was dus in elk geval geen verse soep) bereid had, zou vragen wat er gebeurd was. Veel excuses uiteraard, maar verder niet noppes, nope en....de soep (€ 6,50 incl, harde scherpe plastick troep) werd gewoon berekend.

6. Chinees-Indisch Eelderwolde

Wij komen hier al jaren en wederom heerlijk gegeten goede bediening en prijs kwaliteit prima in balans

7. Scandinavisch Eelderwolde

Als ik hier zo de recensies lees, zie ik weinig positiefs. Daarbij moet echter wel de kanttekening geplaatst worden dat de meeste reacties al van jaren geleden zijn. Mijn ervaringen met het huidige Elanderhus zijn erg goed. het is een prachtige locatie aan het Paterswoldse meer. Wij worden altijd goed geholpen, ook als we met kinderwagen het terras op rijden. De lunchgerechten zijn prima. Wij vinden het een heerlijke plek waar we met regelmaat even neerstrijken :)

8. Scandinavisch Eelderwolde

Spontaan neergestreken op het terras in het weekend met onze drie kinderen. Mooie plek met zicht op Paterswoldse meer. De kinderen kregen een passend gerecht aangeboden. Wijzelf hebben een heerlijk hoofdgerecht gehad. Prettige, informele bediening. Het nagerecht hebben we binnen genomen. Dat was niet erg bijzonder voor de prijs. Al met al hebben wij blijkbaar een positievere ervaring gehad dan veel andere gasten als ik eet.nu moet geloven.

9. Chinees-Indisch Eelderwolde

Vriendelijke bediening, eten prima! Lekker gegeten, goed smaakvol en interessante kaart met veel niet-cliche Chinese gerechten. Enige kleine minpuntje: de haasbiefstuk zou worden geserveerd in een pittig sausje (aangegeven met 3 pepertjes op de kaart). Wij ervaarden deze echter als totaal niet pittig. Verder heerlijke avond gehad! Een aanrader.

10. Chinees-Indisch Eelderwolde

de Boer K

Droog vlees en bamie lauw en geen smaak.

11. Scandinavisch Eelderwolde

Kwaliteit van de broodjes goed. Werd alleen pas na dik een half uur geleverd en moesten ernaar vragen. Toen mistte 1 van de hoofd ingrediënten van een broodje. Lijkt of er 1 onervaren kok staat. Geen excuus, niks... wel dure rekening. Leuk voor een keer maar je hoeft er niet meer terug te komen, ze maken het er naar. Kan ook anders...

12. Scandinavisch Eelderwolde

Als vegetarier weinig keuze, veel vet eten. Ik kreeg uiteindelijk toen er wat gezegd was na 10 minuten een schaaltje bloemkool met wat gesmolten kaas erover. Nog eens een kwartier later kreeg ik, terwijl we al klaar waren met eten, ineens een schoteltje met een vegetarische schnitzel van de Lidl/Aldi en een of andere groentenschijf van de Lidl/Aldi. Met de schnitzel kon je letterlijk een bord doormidden slaan en de groentenschijf was zwart geblakerd. Ik vraag me oprecht af of de kok uberhaupt zijn voedsel geproefd heeft.

13. Scandinavisch Eelderwolde

Zeer slechte service / bediening. Mijn vrouw dacht ons te verrassen met een High Tea arrangement. Vooraf nog geïnformeerd of reservering nodig was. "Nee mevrouw, dat is niet nodig..." Eenmaal aangekomen op locatie werd bedenkelijk gevraagd "Heeft u gereserveerd?" Kortom, we konden rechtstreeks weer terug naar huis.
    Dat is pas klantonvriendelijk en onprofessioneel! Bedenk dan ter plaatse een alternatief, heb brengt toch geld in het laatje en daarmee voorkom je negatief commentaar, zoals nu het geval is. Wij komen daar nooit meer!

14. Chinees-Indisch Eelderwolde

Rob

Fantastische service, heel lekker eten, en echt super gezellig. Top restaurant. Speciaal voor ons opende ze het buffet. In een woord top.

15. Scandinavisch Eelderwolde

Bart Hoogeweg

Twee weken van te voren gereserveerd voor 5 personen. Dag ervoor nogmaals geverifieerd, maar als je dan aankomt blijkt men geen plek voor je te hebben. Dan wordt eerst nog door de sjofele man achter de bar hardop afgevraagd of er überhaupt een reservering was gedaan. Na dit (hij werpt een van dames in de bediening een iPad toe om te checken) vastgesteld te hebben, moeten de dames nog maar even een maximaal 3 persoons tafel ergens tussen plaatsen. Na aangegeven te hebben dat dit nou niet echt acceptabel is voor een feestelijk maal (toch gauw 175,- incl. drankjes), geeft de sjofele man aan dat hij daar begrip voor heeft. De arrogantie! Geen tafel hebben voor de reservering en geen adequate oplossing bieden. Deze tent heeft zijn tijd gehad, maar is geen schim meer van voorheen..
    Wat een mooie bijkomstigheid is, is dat Elanderhus zeker geen kans meer maakt om ons 12,5 jarig huwelijk te verzorgen. Daarvoor zoeken we wel naar een bedrijf dat zijn klandizie wel serieus neemt.

16. Chinees-Indisch Eelderwolde

geert en ronnie

Bediening voortreffelijk, Chinese maaltijden heel goed. Keurig verzorgd.
    Mooie eetzaal. Mooie oosterse kleuren

17. Chinees-Indisch Eelderwolde

Zeer gezellig en goed gegeten. Margo, Jan en ik. De bediening was meer dan perfect en correct. Heel goed!
    3 verschillende gerechten. Ook nog even buiten gezeten. Schone tafel en stoelen. Avondzonnetje. Erg leuke avond gehad.
    Marthe

18. Scandinavisch Eelderwolde

th.bodewes

We hebben hier onlangs een maaltijdsalade gegeten. Ik had een salade met geitenkaas, die je moest zoeken, wat slabladeren en een enkel tomaatje. Een dressing heb ik niet kunnen proeven.. Ook nog een kleine portie. Als dit een maaltijdsalade moet voorstellen., geef mij maar de maatijdsaldes van A.H. En dat voor de prijs van bijna 10 euro. Schandelijk! Zo word je een poot uitgetrokken. De familiie nam nog espresso na. De naam espresso niet waardig.

M. Bodewes

19. Scandinavisch Eelderwolde

Marisa=er

Ik vond het heel erg gezellig. Het regende keihard en binnen stond de openhaard aan echt heel erg knus! Het eten was heel lekker we hadden tapas alle drie. De service ook aardige mensen. Ik was jarig en ik kreeg een aardbeientoetje met zo'n eisfontein een sterretje! Echt suuuuuuuuuper!!!! Marisa 9 jaar

20. Chinees-Indisch Eelderwolde

Kareltje

Geweldige keuken en goede bediening. Prima prijs kwaliteit verhouding.

21. Scandinavisch Eelderwolde

Zeer goede ervaring, het eten wordt op zeer culinaire bereidings wijze gemaakt. Alles wordt handmatig gesneden, en de produkten komen vers aan geleverd. De bekende slagers die garant staan achter hun produkt, de vis wordt vers gebakken en komt van een top locatie aangevaren. De sfeer, tja, je komt door de bocht en je ogen vallen open van verbazing. Top top!

22. Scandinavisch Eelderwolde

Op uitnodiging met een grote groep meegeweest voor het barbecuen en bijbehorend buffet. De locatie is erg mooi en het gebouw zelf ook. De Scandinavische sfeer is erg goed neergezet. Het eten daarentegen vond ik wat karig. Veel vis, waardoor de keus voor mij vrij beperkt was. De bereiding van het vlees etc. op de barbecue werd door enkele groepsleden verzorgd, dus daar kan ik verder weinig over melden. Ik vond het erg netjes dat de eigenaar direct kwam helpen toen de gasfles van de barbecue leeg was. Wel jammer dat er niet op kooltjes werd gebakken, want dat deed aan de smaak een beetje af. Tegelijkertijd dat onze groep er was, vond in de naastgelegen zaal een bruiloft plaats. Dit zorgde voor een nogal vreemde sfeer. Aan de ene kant mensen in vrijetijdskleding en aan de andere kant iedereen opgedoft in pak en galadress.

23. Scandinavisch Eelderwolde

Wij verbleven in een huisje in het bijhorende scandinavisch dorp, 's avonds hebben we in het restaurant gegeten. Ik kan alleen maar positief zijn. Het personeel was erg vriendelijk, en het eten was heerlijk. Ik had zelf de ravioli, en mijn vriend de lende van rund.
    Beide gerechten waren super. We hadden nog een aantal bijgerechten; linzen in roomsaus; stoofperen; aardappelgratin; en een soort rusti taartje. Ook die waren allemaal erg lekker.

24. Scandinavisch Eelderwolde

Christa Visser

Gisteravond met z'n tweetjes een Pickwick High tea gehad in het Elanderhus. Wat een prachtige locatie, helemaal van hout gemaakt en binnen een hele fijne sfeer. Leuk aangekleed en het was er heerlijk rustig. De hapjes van de high tea waren echt heerlijk. Nog nooit zulke lekkere dingetjes gehad en was echt te proeven dat (het meeste) zelfgemaakt is. De bediening was zeer goed. Erg vriendelijk en je voelt je er meteen op je gemak. Echt in de watten gelegd. We zagen dat er ook goede mogelijkheden zijn om met kinderen daar te komen. Een hele hoek ingericht voor de kinderen. We hebben een heerlijke avond gehad. Hier gaan wij zeker nog veel vaker naartoe!

25. Scandinavisch Eelderwolde

Helaas alleen tegenvallende het afgelopen jaar. Was een favoriete plek voor ons en de kids. De grootste tegenvaller in de categorie " onproffesioneel" ; een telefonisch vastgelegde diner afspraak op oudjaarsdag en dan voor een dichte deur komen te staan. Dat was een hele koude douche. Hoewel dat in lichte vorm eerder is gebeurd met een sauna reservering ; de sauna was nog niet aangezet op het afgesproken tijdstip....kleum uurtjes in het onverwarmde sauna huisje. En een keer een salade voorgezet gekregen waar de pijnboompitjes in ontbraken. Bij navraag waren deze op. Ze hadden nog wel andere nootjes, toen deze salade eenmaal arriveerde was iedereen al ruimschoots klaar. Ook weer zeer onproffesioneel. En het lopend buffet is ons zeer tegengevallen. Niets speciaals aan de gerechten gegeven, lang wachten op de grill gerechten die ook nog eens minimaal uitvallen. Erg jammer. Het zou zo mooi en goed kunnen zijn, helaas hebben ze ons geduld verspeeld. De dichte deur en weer terug zijn de laatste treden die wij bedroefend met onze 8 voeten hebben gemaakt richting elander huis.

26. Scandinavisch Eelderwolde

Wat een prachtige locatie heeft dit restaurant! Heb hier afgelopen zomer meerdere keren op het terras gezeten, met uitzicht op het Paterswoldse meer. Bij kouder weer is het goed vertoeven bij de open haard binnen, met koffie en een Noorse wafel. De vriendelijke bediening is altijd in voor een praatje.

27. Scandinavisch Eelderwolde

Erg leuk en lekker. Na een eerdere negatieve reactie toch even rechtzetten dat er gewoon 2,30 ipv 4,60 betaald moet worden voor een consumptie.

28. Scandinavisch Eelderwolde

was wel lekker maar dat er 9,20 voor twee drankjes betaald moest worden vonden wij veel te duur

29. Chinees-Indisch Eelderwolde

mobo

Heerlijk om te eten maar ook om mee te nemen!

30. Scandinavisch Eelderwolde

Kwaliteit niet geweldig. Beetje smakeloze simpele gerechten.
    Porties van de grill erg klein.
    Dessert ongekoeld. Personeel vriendelijk. Sfeer redelijk tot goed. Er zou een hoop verbeterd kunnen worden.
    Slechte informatie over het buffet. Je weet niet wat je opschept. Pas als je proeft weet je wat je eet.
    Waarom wordt er niets met bovenstaande klachten gedaan? Locatie is leuk.