Stadscafé Oscar in Ede

Het gezelligste Stadscafé van Ede

Parkeren kan naast de deur of in de nabijgelegen parkeergarage Q park achterdoelen.

di lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
wo lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
do lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
vr lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
za lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 00:00

Welkom bij Stadscafé Oscar in Ede!

Met ons team leveren we kwaliteit! We serveren u mooie gerechten en zorgen voor een fijne tijd in ons stadscafé aan het Kerkplein. In hartje Ede bent u bij ons van harte welkom voor een uitgebreid kopje koffie, een lekkere lunch, een gezellige borrel of een heerlijk diner! Een stadscafé op een prachtige centrale locatie.

Heerlijk dineren met een 3-gangenkeuzemenu voor € 27,50 per persoon of à la carte. Stel zelf uw 3-gangenmenu samen uit de voor-, hoofd- en nagerechten. Wenst u een 4-gangenmenu? Dat kan ook en kijk even op onze avondkaart.

Iedere dag zijn we, met uitzondering van maandag geopend vanaf 10.40 uur, op zondag vanaf 12.00 uur voor koffie, lunch, een borrel of diner. Ook voor warme gerechten kunt u rond lunchtijd bij ons terecht.

Onze kaart wisselt regelmatig en ook de seizoensgebonden delicatessen zoals mosselen en bokbier staan bij ons op de kaart. Voor diner is het ieder wat wils maar kwaliteit staat voorop: Prachtig vlees of gezonde vis of de vegetarische verrassing van onze chef-kok. Volop keuze aan voorgerechten en ook aan de kinderen is gedacht.

Hou facebook pagina in de gaten voor het laatste nieuws, de mooiste aanbiedingen en de seizoensgebonden traktaties
Telefonisch reserveren: 0318 - 612 191 of via ons reserveringsysteem op de site.

Graag tot ziens bij Stadscafé Oscar!

5. Betalen Diners Club American Express pin Visa Master Card

di lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
wo lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
do lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
vr lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
za lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 00:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1419237394 69
1519389707 67
1522620427 79

1. Hendri

2. Bij binnenkomst heel fijn en gastvrij ontvangen, het ziet er netjes en sfeervol uit. Het eten was perfect voor een prima prijs en zeer vriendelijk personeel. Zeker een aanrader en kom zeker terug. Ga zo door!

3. Gisteren heerlijk gegeten bij dit gezellige 'stadscafe'. Bediening erg attent, prijs/kwaliteit meer dan goed. Leuke menukaart. De zogeheten 'mini desserts' lekker en heel leuk bedacht. Top zaak, ga zo door!

4. Gert Roos

Op zondagmiddag lunchen met z'n vieren. Ondanks volle bak bij binnenkomst werden we direct aangesproken om even een drankje te nemen aan de bar tot er een tafel vrij kwam. Binnen een paar minuten besloot de nieuwe uitbater (die sinds 01-2018 de scepter bleek te zwaaien), blijkbaar tegen het zondagse gebruik in, de bovenverdieping er bij te openen. Dit bleek een goede keuze, want het zat ook daar in no time vol. Wij kozen een ronde tafel en werden vriendelijk en heel toegankelijk bediend. Qua eten 2 soepjes vooraf (oude kaassoep en tomatensoep), beiden zelfgemaakt, goed van smaak en beslist niet uit een pakje gekookt zoals we elders in een review lazen.

Daarna voor mij een clubsandwich vistrio (zalm, forel, tonijn) met bruin brood. Dit brood was super vers (en dat op zondag) en rijkelijk belegd, een goede keuze met een uitstekende p/k verhouding. Mijn tafelgenoten kozen voor een salade (2x) en kipsaté. Ook de salade was knapperig en vers en de saté smaakte heerlijk, waarbij gezegd moet worden dat rekening houdend met de grote van de porties de saté niet in de buurt van mijn vistrio kwam qua p/k verhouding.

Onder het genot van rode wijn en wat speciaalbiertjes bleek de tijd te vliegen. Rond 17:00 verlieten we de zaak met een voldaan gevoel. Een zaak om zeker weer terug te komen. Ga zo door!

5. Nelle Ekim

Ik begreep dat de zaak is overgenomen door een nieuwe eigenaar en dat is bij binnenkomst direct te merken: nieuwe plantjes en veel meer sfeer.

Het zat erg vol maar een hoefde niet te wachten op een tafel. Bediening was vlot en zeer attent en vriendelijk. We bestelden een broodje carpaccio en een steak sandwich. Carpaccio was perfect op heerlijk vers brood maar de steak sandwich stak er met kop en schouders boven uit. Wat een heeerlijk broodje! Serveerster vroeg attent of alles naar wens was en gedurende de lunch werden de drankjes goed bij gehouden.

Een lunch voor twee voor nog geen 30 euro en dan met zo’n goede kwaliteit kan ik echt iedereen aanraden.

Wij komen zeker terug!

6. Stadscafé Oscar

7. Lekker gevarieerd eten voor een goede prijs. Al jaren een constante topkwaliteit.

8. Matig, wat vreemde combinaties: Carpaccio met noten zonder dressing, zalm met champignon? Ook dessert (proeverij) matig door vreemde combi. Leuke tent, leuke bediening, lunch prima maar diner matig...

9. Lekker gegeten. Wel veel te hoog geprijsd. Personeel had niet veel zin vandaag.

10. Wij hebben heerlijk gegeten/ eten werd mooi opgediend, gezellige sfeer. behulpzame bediening. Die met al onze wensen rekening hield. Er werd ook goed rekening gehouden met dieet.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

11. Gerdo De Jager

12. Annemarie

Gezellige restaurant en goede akoestiek, eten zeer matig. Bijna niets wordt vers gemaakt. Bestel je fajitas, is de guacomole uit een potje. Maar 2 tortilla's die niet soepel zijn en slappe friet erbij. Niet echt Mexicaans. Toetje was een verdroogde brownie en de peren creme brule was ook niet zelf gemaakt.

13. Na een paar jaar weer geweest. Heel teleurstellend. Niet lekker gegeten, geen lekkere combinaties en teveel kant en klaar voedsel op het bord. Lopen we niet snel weer binnen. Jammer!!

14. Bert Cuip

Onlangs met een paar vrienden van vroeger hier gegeten. Goed eten voor een goede prijs. Professionele en vriendelijke bediening. Het restaurant ziet er verzorgd, fris en modern uit. Zelfs mooie verse bloemen, dat zie je niet vaak!
    Ik kom hier zeker terug!

15. Afgelopen zondag met de familie bij Stadscafe Oscar gegeten. Leuke afwisselende menukaart en nog een extra 3(of 4) gangen keuze menu. Het eten was heerlijk en de porties waren ruim. Daarnaast was de bediening erg goed, aan alle wensen werd gehoor gegeven; zelfs een carpaccio op 2 borden! Wij zijn benieuwd naar de nieuwe lente kaart en komen graag terug.

16. Sateetje had echt wat malser moeten zijn. Bediening was oké.

17. Entourage en bediening erg goed, eten helaas slecht en niet in verhouding tot de prijs.

18. Zeer slecht gegeten. Duur, droog brood en ouderwetse lunchkaart.
    In de Randstad zou zo'n eettent niet lang kunnen blijven bestaan.

19. Prima service, maar i.p.v. broodjes kregen we een sneetje brood dat niet vers was. Alle gerechten werden geserveerd met sneetjes brood. Daar is de prijs echt te hoog voor en daarvoor gaan we niet uit eten.

20. floor albeda

Zeer slechte lunch. De gevraagde bestelling werd bovendien niet geleverd. Prijs kwaliteitverhouding onacceptabel. Never again!

21. Ik had de 'American toast with cheddar cheese, turkey, bacon and tomato' besteld en ik had me daar toch iets anders van voorgesteld dan een ordinaire tosti. Want dat was wat ik voorgeschoteld kreeg. Een tosti met wat sla zonder merkbare dressing eronder. Bacon was bijna niet te vinden en volgens mij van de kant-en-klare variant. En toast is m.i. toch echt iets anders dan een tosti. Het brood was nog aan de droge kant ook.
    Mijn vrouw had het 'Lunchbordje met een kerriesoepje, toast gerookte zalm, bolletje ossenworst en een broodje met een kipsaté-kroketje' besteld en dat was achteraf een veel betere deal geweest. Dat kost nog anderhalve euro minder dan de 'toast'.

De 'toast' trouwens maar liefst € 11,25. Duurste tosti die ik ooit heb gegeten.

22. Afgelopen vrijdag mijn verjaardagsfeest door Stadscafé Oscar laten organiseren. Wat een succes! Iedereen heeft heerlijk genoten van de heerlijke hapjes en drankjes en top personeel, alleen maar positieve reacties! Een echte aanrader!

23. Meerdere malen heerlijk gegeten bij Stadscafé Oscar. De extra service waarderen wij enorm. Een fijne balans van lekker eten (afwisselende kaart eens per kwartaal) en goed personeel bevalt ons uitstekend. Voor ons het beste restaurant van Ede, een echte aanrader!

24. Shimora

Altijd genoten van onze tijden bij Oscar. Helaas heeft het personeel ons vanavond diep teleurgesteld. We moesten 3 keer om hun aandacht vragen om te bestellen. Onze vitello tonnato was erg droog en stug van structuur. We gaven dit aan bij de serveerster die zonder pardon het van tafel weg nam om na 5 minuten precies hetzelfde terug te serveren. We vonden het vervelend om aan te halen maar besloten het toch te doen. Dat werd niet met dank af genomen. De serveerder ging vors in de verdediging en liet weten dat ze morgen gesloten waren, eten word weg gegooid op zondag en dingen anders gaan en de vitello tonnato altijd zo smaakt. We voelde ons bezwaard dat we dit hebben aangegeven wat je als klant niet hoort te voelen. Kort om; tip naar het personeel, wees klant vriendelijk, mensen die uiteten gaan kiezen daarvoor. Willen een leuke avond en hopen op vriendelijk personeel wat jullie alles behalve dat zijn geweest. Teleurstellend voor de eigenaar omdat we vaste klant zijn geweest bij z'n vorige restaurants en weten dat hij passie heeft voor zijn zaken.

25. Helaas erg slecht gegeten. 3 van de 4 hoofdgerechten waren niet goed. Alle 3 terug, waarna 1 wel goed. Andere 2 net zo slecht als 1e keer dus wéér terug. Dan maar veel friet eten. Als genoegdoening plotseling en ongevraagd schaal met dessert voor 4 pers gekregen maar niemand in het gezelschap houdt van zoete nagerechten. Hebben het maar opgegeten omdat we anders weer moesten terug sturen. Kopjes thee werden van de rekening afgetrokken. Al met al een forse rekening voor hetgeen we gekregen hebben. Ook beïnvloedt het de sfeer aan tafel wat erg jammer is. Je wilt een gezellige avond hebben en lekker eten met elkaar.

26. Prima plekje om te lunchen. Vooral de salades zijn prima in de zomer. Tikje prijzig voor sommige gerechten.
    Personeel is super vriendelijk en erg klantgericht.

27. Een stadscafe dat het dorpse Ede met staal, grijze bekleding en bakstenen muren van enige allure voorziet. Over de bediening hebben we niets te klagen; een struise blonde dame die vriendelijk, enthousiast en attent de bestellingen opneemt en uitserveert. En een klein beetje gewiekst is. Als we positief reageren op haar vraag of we wat brood en aioli wensen hebben we gelijk het 1e voorgerecht van de kaart besteld. Maar lekker is 't wel. Dat geldt ook voor de kindermenu's. Voldoende keuze hierin. Echter, standaard zonder groente (welk restaurant neemt hierin eens het voortouw?), maar desgevraagd geserveerd met een bakje rauwkostsalade. Waar ook aandacht aan besteed zou mogen worden; een plek om de kleine te verschonen. Dat diende ik nu te doen op een stoffen bank tussen beide toiletten in. Niet handig en hygienisch.

De langzaam gegaarde lamsbout smaakt mijn vrouw prima, maar is zo gaar dat ze in 1e instantie denkt gevogelte voorgeschoteld te hebben gekregen. Gelukkig biedt de blonde dame uitkomst. Het is absoluut lam, maar dan net iets anders. De hoeveelheid is ruim; mijn vrouw heeft er een flinke kluif aan. Maar mist ook weer enige substantiële groente. De Oscar Special, gewokte ossenhaas met scampi's en spaghetti belooft veel, maar stelt zwaar teleur; een 1-pansgerecht dat je thuis met een fles woksaus zo in elkaar flanst. En wel zoveel saus dat het bijna soep wordt. Ik kreeg er van de blonde dame dan ook ongevraagd een lepel bij. Voor dit soort gerechten (dat ook nog voor bijna Euro 21 op de kaart staat) ga je niet naar een restaurant. De rest, inclusief speciale koffies, het heerlijke nagerecht en de uiteindelijk toch genoeglijke avond tillen het geheel qua eten & drinken naar een nipte voldoende.

28. Leuk restaurant om 's middags te lunchen of 's avonds te dineren. Jammer dat er in de middag zo weinig warme maaltijden worden geserveerd.

29. Laatst hier gelunched met mn vriend. Toen we de menukaart kregen vroeg ik me af of dit wel zo'n goede keuze was. De prijzen van de broodjes waren erg hoog. De goedkoopste was zelfs 7,50. We namen een uitsmijter en een broodje brie. We zaten er heerlijk, fijn terras. Pas toen de broodjes kwamen snapten we iets van de prijs. Het broodje was zeer rijkelijk belegd en mooi opgemaakt, ik had er een flinke portie aan. De brie smaakte prima al had de bijgeleverde chutney geen toegevoegde waarde. De uitsmijter was goed maar niet bijzonder. We zijn wel benieuwd geworden naar de andere broodjes en komen daar vast nog eens voor terug al zal het niet heel vaak zijn gezien de prijzen, je loopt niet zomaar binnen voor effe een broodje.