Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Ede verdeeld zijn.

1. Leuke ambiance, dat wel. Maar steenkoud in het restaurant (we overwogen om met de jas aan te eten) en slechts enkele gasten.
    Heel af en toe bevalt een restaurant niet, nou dit was er duidelijk zo een. Maakte gebruik van de restaurantweek, een vier gangen diner voor € 47,50. Dat bleek een verrassingsmenu te zijn dat op de kaart staat voor € 49,00. Wat een armetierig diner. Nooit meer.

1,6
  2. Eetcafé Ede

Prima eten, ruime keuze in allerlei prijsklassen, goede gezellige bediening en een hele mooie ambiance. Wij waren met 4 volwassenen en 2 kinderen. We hadden zowel kleine gerechters als voor- en hoofdgerechten, allemaal goed. De biefstukpuntjes waren heel mals en mooi rosé, burgers erg lekker, garnalen goed en mooi op smaak, kipsate mals met pittige satesaus etc. Porties allemaal goed (wat meer friet had gekund maar konden we gewoon bijbestellen) en drankjes snel geserveerd. Al met al een zeer geslaagd bezoek.

3. Afgelopen zaterdag, 9 maart, kwamen wij om 15.15 het restaurant binnen. Het was erg druk, maar hadden toch het geluk dat er nog een tafeltje beschikbaar was. Niet het mooiste tafeltje, maar dat is geen probleem. Een hoge tafel naast de keuken.

Toen we om 15.35 (20 minuten later) nog niet geholpen waren sprak ik iemand aan met de vraag of we iets konden bestellen, werd dat zeer onbeschoft beantwoord en liep hij vlot door. Andere mensen die na ons waren binnen gekomen hadden binnen 5 minuten al hun drankje. Toen hij iets later terug kwam zei ik dat we al 20 minuten zaten, maar nog niet waren geholpen, vandaar dat ik hem aansprak. Deze blonde jongen ging vervolgens direct met mij de discussie aan en zei “nou mevrouw, u zit hier echt nog geen 20 minuten.” en vervolgens smeet hij letterlijk de menukaarten op tafel. Zéér klantonvriendelijk. Ik kwam hier altijd graag, al jarenlang, maar deze ervaring heeft alles wel verpest. We zijn toen vertrokken en hebben heerlijk wat gegeten en gedronken iets verderop.

4. Grieks Ede

Andries Woldendorp

In een prettige omgeving hebben we met smaak gegeten. De prijs was zeer redelijk.
    Het interieur is mooi, traditioneel Grieks!

5. Grieks Ede

Wim en Marjan

Heerlijk gegeten, keurige bediening.
    Prijs kwaliteit verhouding SUPER.

6. Italiaans Ede

Da Aldo is een authentiek Italiaans restaurant met een bevlogen eigenaar. Een tip is om tijdig te reserveren, want het aan aanloop heeft dit restaurant geen gebrek. Maar je kunt er ook afhalen. De prijzen passen bij de topingredienten en de sfeer die je krijgt. Ook vindt je hier meer niet-standaard gerechten en lekkere wijnen en desserts. Dit restaurant is een echte aanrader voor de Italia-fans en fijnproevers!

7. Italiaans Ede

Di Mario heeft echt Italiaanse pizza's en ze blijven betaalbaar bij Di Mario. Als je in Ede pizza of pasta wilt afhalen of bestellen, moet je in ieder geval altijd Di Mario proberen, veel beter dan de grote Amerikaans-achtige bedrijven. De eigenaar heeft jaren als kok bij een gerenommeerd Italiaans restaurant in de omgeving gewerkt en kent het klappen van de zweep van het maken van pizza's. Ook de pasta's zijn authentiek. Ook hebben ze een heel goede bezorging.

8. Italiaans Ede

Jacques

9. Heerlijk eten, goede service!

10. Marianne Groeneveld

Het was al heel lang geleden, dat ik bij jullie heb gegeten. Maar ik kende het wel. Eten was heerlijk. Vriendelijke bediening. Ik wil zeker nog eens genieten van jullie heerlijke maaltijden.

11. AdteNooyen

Leuk menu, lekker simpel (lees: niet te lang). Hippe (stadse) tent, zeker voor Ede.

12. Pannenkoekenhuis Ede

Niet-gare pannenkoeken. De oorzaak is de pannenkoekbakmachine waarmee wordt gebakken. Zodra het belletje gaat komt de pannenkoek op het bord, blijkbaar zonder enige controle.
    Zelf ook aan de bel getrokken: wij kregen een gratis dessert aangeboden.
    Heel jammer, ik kom hier al sinds 1964.

13. Grieks Ede

Eten was heerlijk. Gezellig restaurant. Prima prijs kwaliteit verhouding! Kan t van harte aanraden. De vrouwen met wie ik was vonden het ook super.

2 tips.
    Duurde erg lang voordat drankjes werden opgenomen.
    En als je een schotel bestelt en iets wil wijzigen, dat kon niet. Zou mooi zijn als je bv zelf kon aangeven welk vlees je wil eten😊. Verder niks te zeuren. Was prima voor elkaar!

14. Grieks Ede

Service kon iets beter, de mayonaise bijv.niet in zakjes leveren (niet open te krijgen!) verder vriendelijk personeel. De hokjes zijn wat krap bemeten, een stoel was liever geweest. Volgende keer naar vragen.

15. Gezellig restaurant midden in Ede, leuke ambiance met vriendelijk personeel en lekker eten.

16. Pannenkoekenhuis Ede

Hester Engel

Erg vriendelijke en nette bediening. Werden vlot geholpen met een glimlach 😀. Prijzen die zijn laag zeker in vergelijking met de omgeving (Utrecht) waar wij vandaan komen.

17. Grieks Ede

We waren voor het eerst en was voor herhaling vatbaar!!

• Eindcijfer 10
  18. Grieks Ede

M.van der Weijden

Sfeer was goed. Eten zag er prima uit maar gyros was koud. Bediening was mager, waren hun best aan het doen maar niet direct aandacht als je erom vroeg. Mijn moeder vierde haar 80ste verjaardag. Ik had gevraagd om iets feestelijks als dessert maar helaas niet van vernomen. Gemiste kans. Jammer maar komen hier niet meer terug. Vrgr. Marcel.

19. Steakhouse Ede

Het eten was lauw ook worden de cocktails uit pak geserveerd waar je wel 9,75 per drankje voor betaald kortom niet voor herhaling vatbaar

20. Erg gezellig restaurant en zeer vriendelijke bediening. Petje af dat ze zo correct bleven ondanks dat het een gekkenhuis was op de avond dat we er aten met vrienden, vanwege de actiemaand all-in. Goede tapas en uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader!!

21. Lunchroom Ede

Bestelling zou met 35 min bezorgd worden. Dit werd bijna een uur en 35 minuten. Tussentijds gebeld maar de dame in kwestie boeide het allemaal niet zo; “tja het is druk”…
    Toen ik zei dat dit niet zo netjes was zei ze “ja jammer” en ging de telefoon erop.

Hier beter niets bestellen / afhalen!

22. Eetcafé Ede

Met tussenpozen de Beren bezocht. Tot nu toe tevreden.
    14-01-2023 I.v.m. een heugelijk feit een tafel gereserveerd voor een dinertje.
    Vooraf een borreltje, Oude jenever, hebben we niet! Jonge jenever, hebben we niet! Remy Martin, hebben we niet! Jack Daniels, hebben we wel. Laat maar, het voorgerecht komt er al aan. Doe maar een bier en een Merlot. Helaas geen bestek op tafel! Voorgerecht was nog niet op of het hoofdgerecht was in aantocht. Het eten was aardig op de varkenshaas na. Zou gegrild zijn. Leek meer gekookt en daarna even de gril gezien. De seizoengroente ontbraken. Waren groenten voor door het hele jaar. De bediening leek een beetje chaotisch. Jammer van de avond. Zou de zaak nog vaker willen bezoeken, woon vlak in de buurt.
    Dit bezoek zorgt er voor dat ik in de toekomst een ander restaurant zal uitkiezen.

5,3
  23. Vivian Remouchamps

Heerlijk eten! Lekker mals vlees! Prijs/kwaliteit is top! Snelle bediening. Gastvrije eigenaresse!
    Restaurant is zeker een aanrader.

24. Grieks Ede

Het eten was weer heerlijk en er hing een gezellige sfeer.
    De bediening is erg vriendelijk en gastvrij.

25. Jghardeman

Slechter dan slecht, ik ga hier nooit meer naartoe, kleffe pizza, en een onvriendelijke bediening.

2,4
  26. Grieks Ede

Op zoek naar authentieke Griekse sfeer en goed eten? Ga dan naar Kreta in Ede. Grote porties, heerlijk vlees en vis en goede prijzen.

We hebben weer genoten! Bedankt.

27. Grieks Ede

Geweldig leuke en gezellige avond met goed eten en in een super mooi restaurant.
    Eten en bediening super

28. Steakhouse Ede

De aangeprezen kerst cocktail:
    Lauw en fantasieloos in uitvoering.

De uiensoep:
    Lauw met een taaie boterham met uitgedroogde gegratineerde kaas erbij.

De spareribs:
    Bijzonder lauw

De tournedos van twee personen van onze tafel aan de verkeerde tafel bezorgd.
    Hierdoor met spoed twee nieuwe klaargemaakt, hierdoor te rauw en koud geserveerd.
    Dit gemeld, dezelfde biefstukken werden hierna aan de buitenkant verbrand en van binnen nog steeds lauw/koud opnieuw geserveerd. De stukken die er gesneden naast lagen, niet meer terug gezien.

Eerlijk is eerlijk de tournedos die wel gelijk bij ons waren geserveerd waren echt goed!

Dessert:
    Cheescake, nog nooit zo'n droge cheese cake geserveerd gekregen.
    Een plak ontbijtkoek had beter gesmaakt.

Kortom, niet zo heel erg lekker en gezellig gegeten deze eerste kerstdag.

Wat wel netjes was is dat de twee mislukte tournedos niet in rekening zijn gebracht.

Gaan wij hier nog een keer eten, nee dankjewel!

29. Nederlands Ede

Weer heerlijk gegeten gisteren. Met 12 personen.
    Bestel kip piri piri. De beste kip van Nederland.
    We halen vaak af maar ter plaatse eten blijft het allerlekkerst.