Planken Wambuis in Ede

Eigen gratis parkeerplaats voor 80 auto's. 1 minuut van de A12/A50.

• OV

Trein: Ede-Wageningen, Wolfheze, Oosterbeek of Arnhem.

Bezorgrestaurants in de buurt van Planken Wambuis

1392025894 81
1420970542 89
1575342001 85
1691120596 83

1. Afgelopen zaterdag, 9 maart, kwamen wij om 15.15 het restaurant binnen. Het was erg druk, maar hadden toch het geluk dat er nog een tafeltje beschikbaar was. Niet het mooiste tafeltje, maar dat is geen probleem. Een hoge tafel naast de keuken.

Toen we om 15.35 (20 minuten later) nog niet geholpen waren sprak ik iemand aan met de vraag of we iets konden bestellen, werd dat zeer onbeschoft beantwoord en liep hij vlot door. Andere mensen die na ons waren binnen gekomen hadden binnen 5 minuten al hun drankje. Toen hij iets later terug kwam zei ik dat we al 20 minuten zaten, maar nog niet waren geholpen, vandaar dat ik hem aansprak. Deze blonde jongen ging vervolgens direct met mij de discussie aan en zei “nou mevrouw, u zit hier echt nog geen 20 minuten.” en vervolgens smeet hij letterlijk de menukaarten op tafel. Zéér klantonvriendelijk. Ik kwam hier altijd graag, al jarenlang, maar deze ervaring heeft alles wel verpest. We zijn toen vertrokken en hebben heerlijk wat gegeten en gedronken iets verderop.

2. Mooi restaurant, zeer sfeervol, prettige ambiance, ontspannen.

Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Lekker eten op een prachtige plek. Snelle service.

Het is leuk om te zien hoe gezellig maar toch vlot het bedienend team met elkaar omgaat.

Super fijn restaurant.

3. Van den Ende

Eten was goed.
    Bij binnenkomst had ik mijn stoel nog niet geraakt of er wordt gevraagd wat ik wil drinken… iets langer wachten mag v mij wel. Ook de achtergrond muziek is niet best, waarom staat t aan als je er niks v hoort? En als je muziek aan zet, zet dan iets aan wat prettig is om naar te luisteren voor de meeste mensen, easy listening ofzo maak een leuke spotify list aan. Tip!

4. Tijdens onze vakantie hier heerlijk gegeten. Eindbedrag viel wat tegen, maar sfeer en de bediening en het diner was af. Een aanrader

5. Heerlijk gegeten voor een goede prijs en kwaliteit.
    Was lekker druk maar personeel was zeer vriendelijk en super snel.

6. Weer genoten van de lunch in de nieuwe aanbouw.

7. Heerlijk eten.
    Extra friet is niet nodig.
    Goede bediening.
    Erg druk.
    - Veel wespen op het terras.

8. Oh wat hebben wij afgelopen zondag lekker gegeten met z'n viertjes! Ik had vooraf de carpaccio en als hoofdgerecht de kalfsribeye! Wat een aanrader. Iedereen van ons heeft intens genoten van het lekkere eten. De bediening van snel en super vriendelijk. Er was bij ons een klein probleempje geweest en dit hebben ze echt fantastisch opgelost! Mijn complimenten! Wij komen hier echt vaker terug!

9. JB 33 punten

Terecht gekomen op aanraden van vrienden.
    Leuk en super sfeervol ingericht. Goed eten voor een goede prijs! Vriendelijke bediening. Kortom een aanrader om heen te gaan!

We hopen in de toekomst zeker nog eens terug te komen!

10. Wat was het weer een kadootje vandaag! En dat in november.
    Heerlijk hier op het terras kunnen zitten en genoten van de zonnestralen die nog door de hoge bomen scheen. Het wild seizoen is begonnen dus staan heerlijk gerechten op de kaart. Wildbouillon vooraf en daarna een Salade met hertenham. Komen zeker nog weer terug om nog meer te proeven.
    Bedankt voor de fijne middag!

11. Niet om een meter voor om te rijden...

Het begon goed met een prima medewerker die er alles aan deed ons een goed tafeltje te vinden. Daarna ging het langzaam bergafwaarts. De bediening was marginaal. Gemaskeerd door een gezellig krulletje hier en daar leek het eten regelrecht uit de magnetron te komen met als dieptepunt het dessert ‘samen delen’ voor € 14,50. Zelden heb ik zo’n bij elkaar geschraapt fabriekseten op mijn bord gehad. We hebben wat hapjes hoopvol geproefd, snel weggespoeld met het laatste druppeltje wijn, afgerekend (€105,-!) en de reservering voor een feestelijk dinertje geschrapt. Ooit was eten hier een feestje, maar dat was ooit. Never again.

2,9
    1 positieve stem1 negatieve stem
  12. Gisteravond heerlijk met vrienden gegeten bij Planken Wambuis. Prima ontvangst, dito bediening en heerlijke gerechten op de menukaart, waaronder wild.
    Voor herhaling vatbaar 👍.

13. Ton luijten

Vanmiddag d.d. 16-05 bij restaurant planken wambuis in Ede geweest. Afschuwelijk hoe je daar wordt behandeld als je een vraag stelt om buiten te kunnen gaan zitten om dat het binnen te druk is. Geen enkel begrip hiervoor want buiten was nog niet open en ze hadden het daar te druk voor. Onvoorstelbaar hoe je met je klanten zo om gaat. Dus voor iedereen vermijd dit restaurant het is zonde van je geld om dat daar achter te laten.

14. Westendorp

Gisteren wilden wij met 5 personen lunchen. Helaas hadden wij niet gereserveerd. Er was geen plaats voor ons, alle begrip hiervoor. Jammer dat wij heel onvriendelijk en onbeschoft benaderd werden. Wat een domper!

15. Heerlijke High-Tea gehad aan een hoefijzervorm mooi gedekte tafel waar we met 8 personen goed en gezellig aan konden zitten! Goede verhouding zoet /hartig/warm/koude hapjes! De bediening was vriendelijk en gaf goede uitleg! We komen er niet voor niets regelmatig voor de lunch!

16. Ben er vorige week zondag geweest heerlijk op terras heb gegeten. Alles is mooi en verzorgd was. Bediening was top, alleen 1 van de dames zag er verkreukeld uit in haar bedrijfs kleding..aandachts puntje

17. Afdeling C

Groot fan! Zakelijk afspreken voor lunch of diner is hier altijd een succes. Lekker gevarieerde kaart, afwisseling tussen klassiekers en originele opties, biologische en vega. Die nieuwe sappen en smoothies zijn een aanwinst. Mango-passievrucht-wortel is mijn favo! Gastheren- en dames besteden hier persoonlijke aandacht aan je wensen. Loopt altijd vlot door. Ook ligging is top. Dicht langs de grote snelwegen, centraal in Nederland en parkeren is gratis en met camerabeveiliging. Interieur is stijlvol, mooie mix van authentiek en modern. En de bosomgeving is ook erg fijn om even van te genieten midden op je drukke werkdag :)

18. vandaag een groentensapje gedonken.. normal moet ik er niet aan denken maar ik ben om.. op aanraden van een dame in de bediening een koudgeperst " bleu" sapje gedronken van Bosbes, Kool, Rode biet, Spinazie, Braam, Appel.. in een word.. HEERLIJK.. en ook nog lekker geluncht.

19. Fijne plek in de bossen om neer te strijken na een wandeling. Welkome, gastvrije ontvangst. De keuken is van prima kwaliteit.

20. Wij lunchen hier graag. Onlangs hebben we hier met ons bedrijf ook een super gezellige avond gehad. Het eten was heerlijk en de bediening goed. Het personeel was ook erg aardig en niet te afstandelijk, zoals we gewend zijn en waarom we hier ook graag eten. Er was speciaal voor ons een menukaart gemaakt met het logo van de zaak er op. Erg attent, vonden wij. Al met al zeker voor herhaling vatbaar!

21. Geweldige avond gehad met de familie. Prachtig bedrijf met hele vriendelijke en behulpzame bediening! Keuken is ook heel erg goed! We hebben genoten van o.a. de asperges, kalfsduo, zalmfilet en de tournedos dit alles met heerlijke sausjes. Zeer zeker voor herhaling vatbaar!

22. Constantijn

Helaas een slechte ervaring. Eten smaakt prima. Helaas beperkte keuze zowel in de verschillende soorten gerechten als dranken. Dit alles zou geen probleem zijn als het personeel niet uitermate onvriendelijk, onbekwaam en ongemanierd zou doen

23. Dit is onze 3 x in 3 weken dat zegt genoeg... wat een mooi plekje en hier snappen ze de horeca! De vrolijke jongeman die ons serveerde had duidelijk plezier in zijn vak en met de nodige gepaste humor was onze avond compleet! Aanrader de vissalade.... opgediend in een prachtige "schubben" schaal met rijkelijk gevulde vissoorten ! Ik zeg tot snel!

24. Gisteren een zakelijk afspraak gehad in het restaurant Planken Wambuis. Het is een mooie locatie in een mooie omgeving, denk dat ik hier zeker nog wel een keer terug kom voor het diner.

Kopje verse thee met honing, stroopwafel en een citroentje, zo hoort het!

25. CvE1975

26. Na de wandeling wat gedronken; op zich leuke tent, maar de 'indian chai latte' sloeg echt nergens op. Was gewoon warme melk uit de automaat zonder enige smaak; geen chai, laat staan iets 'indian'.. de kaart zag er wel lekker uit, maar dit was voor mij geen stimulans om hier terug te komen.

27. Heerlijk geluncht in een sfeervolle omgeving. Gastvrij en een bijzondere locatie

28. Wat een heerlijk restaurant is dit toch. Fijne bediening met een goede timing en advies. Heerlijk eten en gezellige entourage. Het zat dan ook helemaal vol. Dan weet je dat het goed is! Komen met kerst weer terug!

29. Onlangs van een heerlijk, goed verzorgd diner mogen genieten bij Planken Wambuis. De gerechten zijn met zorg samengesteld en bereid, de bediening is uiterst vriendelijk en er hangt een prettige sfeer.

30. van oosteren

Het eten was heerlijk, de sfeer goed, klantvriendelijkheid was groot. Kortom: een heerlijke middag uit!

31. Stinkende grote hond in restaurant!!

Wij komen al jaren met enige regelmaat bij Planken Wambuis. Over het algemeen kun je stellen dat ze goede spullen leveren. Bijna nooit problemen.

Helaas schort het aan bij de klantenservice aan het afhandelen van klachten. Wellicht kunnen ze niet tegen commentaar en/of zich geen juiste houding geven. Kort na mijn bezoek van zaterdag 1 oktober 2016 heb ik een uitgebreide mail gezonden met mijn klacht/opmerking. Op de bewuste dag zaten we met 2 personen te lunchen en een half uurtje later lieten ze 2 nieuwe klanten met hond aan de tafel naast ons zitten. (Ik dacht dat huisdieren niet in restaurants mochten trouwens). Jammer dat de "grote" hond, naast ons tafeltje op de grond moest liggen en ook een behoorlijke reuk bij zich had. Mijn beklag per email gedaan. Tot op heden niets meer van vernomen.

Slechte zaak van Planken Wambuis.

Manon

32. Heerlijke avond weer gehad, het was erg druk maar desondanks was er een goede sfeer en de meiden allemaal relaxed, de ene is van nature wat opener en losser dan de andere maar allemaal even netjes en verzorgd. Eten was super!! Echt waar voor je geld, het vlees was heel erg mals en goed van smaak, niet teveel poespas op de borden maar precies goed. Zeker weer terug!

33. Sfeervolle locatie midden in de bossen. Mooi restaurant met goed eten. Prima avond gehad.

34. Hier denk ik wel de beste ossenhaas sinds jaren gegeten. Mijn vriendin had de mosselpan was ook erg lekker. Het terras ziet er erg goed uit en de luxe stoelen zijn heel fijn. Ik denk dat we hier nog wel een keer terugkomen van de zomer, als het weer een beetje meewerkt want nu moesten we het toetje binnen doen. Groeten Rico & Jeanet

35. We hebben lekkere mosselen gegeten op een heel mooi bosterras terwijl de kinderen lekker konden spelen. Aardige en snelle bediening.

36. Na een ferme boswandeling is het goed neerstrijken op het terras van Planken Wambuis. Hoewel terras, het is meer een besloten tuin, met vijvers, grote hagen en een klautertoestel voor de kinderen. Het personeel is heel vriendelijk en meestal alert, hoewel wij toch 2 keer flink in de weer moesten om contact met een bedieningsmedewerker te maken. We bestelden drank, een borrelgarnituur en, ik geloof los van de kaart, een portie boerenfrites met mayonaise. Dat vond de jongste heerlijk. Ook het garnituur, met kaas, worst en en een paar goede warme hapjes, beviel uitstekend. Een prima pleisterplaats.

37. In de Planken Wambuis komen wij al een aantal jaren.

Elke keer als er naar toe gaan is het feestje... alles naar ons inzien klopt.

We hebben altijd een goed en voldaan gevoel als we naar huis rijden...

38. Heerlijk gegeten op een heel mooi terras, wat je niet verwacht langs zo'n drukke weg. Wat ons ook verbaasde hoe druk het was op een maandag. Ik had asperges en mijn vriend had een ossenhaas-biefstuk, volgens hem de beste uit de hele buurt. Toetje "samen delen" was ook top, dan krijg je van alle desserts een mini uitvoering. Superkokkies!

39. john 81 punten

Zaterdagavond 28 mei 2016 heb ik hier samen met mijn tante en vriendin gegeten. De ligging van het restaurant, in de natuur, is geweldig. “Een oase in de wildernis.” Bij binnenkomst viel mijn oog op de muur, waar mensen hun visitekaartjes achter kunnen laten. De eigenaar denkt dus ook aan mensen die hun bedrijf willen promoten. Het decor van het restaurant, in combinatie met het gekozen meubilair, sluit naadloos aan bij de uitleg van een van de vrouwelijke medewerksters over de betekenis van “Planken Wambuis.” Van de “Asperges à la Flamande, met gegrilde zalmfilet, krielaardappelen met peterselie, scharrelei en beurre Blanc” heb ik intens genoten. Goed klaargemaakt. Het personeel heb ik als vriendelijk ervaren. Allemaal met een glimlach aan het werk. Zo hoort het. Ik kom hier zeker terug.

40. Janneke

Prima eten, vriendelijke bediening en heerlijk terras! Lekkere salades die mooi gepresenteerd worden.

41. Jan en Vera

Heerlijk gegeten. Uiterst vriendelijke bediening. Een aanrader!

42. C. Heijstra

Prima vergadering gehad in de Jachtzaal boven met aansluitend een diner met de afdeling. Bedankt voor de goede zorgen!

43. Na een prachtige boswandeling een tosti gegeten, deze was heerlijk en de bediening erg vriendelijk, ook voor ons hondje.

44. Heerlijke wildgerechten gegeten, zeer prettige bediening en ambiance.

45. Viel ons een beetje tegen. Het ziet er verzorgd en gezellig uit, maar friet leek uit de diepvries te komen verder was het eten ok maar prijzen zeker te hoog voor de kwaliteit van het eten. Bediening was traag en niet echt alert en geïnteresseerd in ons leek het....

5,5
  46. V Engelenhoven

Wij kenden Planken Wambuis alleen uit zakelijk oogpunt. Nu kwamen wij als gezin, kregen een heerlijke ronde bank, wat wij als heel huiselijk hebben ervaren. Hebben genoten van het eten en van elkaar.

47. J.Hofland

48. Hele gezellige avond gehad met vrienden. Leuke sfeer, uitstekend verzorgd. Daarnaast ook nog eens bijzonder lekker! De bediening is sowieso erg aardig in dit restaurant. Een extra pluim voor hun dus.

49. Jaco

50. Laurens

Prima kwaliteit eten, heel aardige bediening, charmant en goed oplettend. De moeite waard om hier te gaan eten.

51. Edwin Bouman

Van de week wezen eten met 2 volwassen en 2 kinderen. Het interieur ademt een zekere luxe uit (veel hout en leer) en men heeft veel aandacht besteed aan details (erg smakelijk). Er heerst bij de bediening een aangename rust ondanks de drukte. Bij binnenkomst word je jas netje aangenomen en alles verloopt vlot en soepel. De bereiding van de gerechten (o.a. een met honing gelakte eendenborst was perfect gegaard de sinaasappelsaus zo lekker dat je het wel als soep zou willen bestellen) was in 1 woord perfect. Het geheel in ogenschouw genomen en kijkend naar de rekening kan je concluderen dat als ieder restaurant in Nederland zo is er geen sterrenrestaurants meer zouden bestaan.

53. Voor een speciale gelegenheid hebben we bij de Planken Wambuis in Ede een prima diner genuttigd. De voorgerechten (soep en garnalen/zalm cocktail) waren smaakvol, de hoofdgerechten (Veluwse hoender en kalfsoester met coquilles) prima bereid en de bijbehorende garnituren overdadig en heerlijk al dente. De gastvrije bediening maakten de avond compleet en we kunnen dit restaurant dan ook aan iedereen aanbevelen!
    Tot de volgende keer.

54. Met Kerst hier gegeten, was allemaal dik voor elkaar, leuk menu, zaak mooi aangekleed voor Kerst en buiten ook als je aan kwam rijden en medewerkers die niets te veel leek. Enige puntje was dat we daarna zelf onze jas moesten gaan zoeken, anders hadden er vier tienen gestaan.

55. Afgelopen woensdagavond gegeten bij Planken Wambuis. Het was er gezellig druk. Het restaurant is sfeervol en knus verbouwd. Aardige en oplettende bediening. We hoefden nooit lang te wachten. Het eten was heerlijk. Goede kwaliteit, mooie opmaak, lekkere wijn. Kortom: genoten en een top-avond.

56. Jan van den Berg

Heerlijk wildmenu gegeten na Vitesse, mooie zaak, goede bediening en goed eten en de rekening viel ons reuze mee. Gaan we vaker doen na de voetbal.

57. Vrijdagavond met 23 collega's jubileum gevierd met een voortreffelijke 4-gangen proeverij.

Gezellige sfeer, uitstekend verzorgd, veel ruimte voor persoonlijke wensen. Daarnaast ook nog eens bijzonder lekker!

58. Gisteravond erg goed gegeten bij Planken Wambuis. We kwamen speciaal voor het wildmenu en dat beviel ons erg goed. Een combinatie van wildvoorgerechtjes, daarna de wildpeper en een hazelnoot crème brulee als dessert. Heerlijke Italiaanse wijn erbij. De bediening was prima. Enig minpuntje is dat het erg warm was binnen. De rekening viel ons alleszins mee dus hier zullen ze ons zeker vaker gaan zien. Gr. Cees en Hilde

59. Thalita B

High tea: je krijgt een thermoskan, zoals die ook op mijn werk staan, met heet water. De eerste etagère ziet er prima uit. Met onder andere 3x mini stukje appeltaart, 2x3 sandwich, een met zalm en een met kipfilet+ bacon, 3 x echte mini petit four 1bij1, 3x scones met slagroom en jam, 3x3 mini uitdeelgebak. Prima! Maar toe kwam het tweede gedeelte met eindelijk nog een thermoskan water en een plateau met 3 saucijzenbroodjes elk in vieren gesneden en 3 soorten mini kroketten?! Rundvlees, kaas en satekroketten.Ze smaakten hoor maar horen niet bij een high tea, volgens mij. Jammer, niet verrassend. Eerder high tea gehad in centrum Wageningen in simpele horecagelegenheid maar waar prijs/kwaliteit veel hoger is.

60. Super lekker gegeten in een heel mooi en gezellig restaurant. Leuke originele menukaart met nette prijzen voor als je goed uit eten wilt.

Prachtige lokatie. Tip van ons; ga ook fietsen verhuren.

61. Heerlijk eten (met name de kalfsoester), aardige bediening die alleen in actie komt als je er zelf om vraagt. Restaurant is netjes, maar niet bijzonder sfeervol.

62. Met 8 oud-collega's een voortreffelijk verzorgde avond gehad bij de Planken Wambuis. De prijs-kwaliteit verhouding van het 3-gangen menu was prima. De bediening bleef ondanks de drukte ook de hele avond erg vriendelijke en gastvrij. We komen hier graag een keer weer.

63. Peter van Gent

Hier voor het eerst geweest na een restaurantweek reservering. Goed gebalanceerd menu, over een vegetarische uitzondering en glutenvrij gerecht buiten het menu om werd niet moeilijk gedaan. Prettige sfeer in, naar wij de bediende begrepen, net verbouwde restaurant. Fijne sfeer, mooie tafels en stoelen. Bediening was goed en professioneel. Lege glazen werden snel opgemerkt en gevuld. Voor herhaling vatbaar.

64. G. Van de Bosch

Heerlijk en gezellig gegeten! Was voorheen beetje oudbollige en stijve tent maar nu helemaal verbouwd en superleuk geworden. Personeel ook prima gewerkt, snel en vriendelijk. De kinderen kregen ook nog een leuk presentje mee naar huis.

65. M. Meeuwissen

Van harte proficiat met dit mooie restaurant, het ziet er gelikt (in de term te blijven) uit. Eten altijd vers en iets voor lekkerbekken zoals wij. Wij wensen de familie veel succes toe en een drukke toekomst. Groet Ties

66. Guido & Nathalie

Hele gezellige avond gehad voor onze ondertrouw. We kregen daarom een glaasje Prosecco van het huis toen we binnenkwamen. Ze hadden ook een speciaal coupe d'amour dessert voor ons gemaakt wat erg goed in de smaak viel. De bediening is sowieso erg aardig in dit restaurant. Een extra pluim voor hun dus.

67. Erg goed 3-gangen menu gegeten voor 32,50 op het fraaie terras in het bos. Lekkere wijn voor nette prijzen, dat is wel eens anders. Heerlijke, comfortabele stoelen en zeer correcte bediening. Binnen is het restaurant recent ook prachtig verbouwd. Aanwinst voor Ede! Wij komen hier van de winter zeker terug voor de lekkere wildgerechten.

68. Senioren Reizen

We hebben met 28 personen geluncht in een keurig gedekte ruimte. Het eten was prima tot volle tevredenheid van iedereen. Ze werken met veel produkten uit de omgeving van het restaurant zoals zuivel van de biologische Zuivelboerderij in Arnhem en het brood is ook biologisch van een meesterbakker en dat konden we proeven. We kwamen om 12.30 uur en hadden afgesproken weer te vertrekken om 13.30 uur. Alles verliep helemaal volgens plan. Zeker een adres om nog eens terug te gaan. Lopiker Senioren Reizen

69. Wendy 31 punten

Komen regelmatig genieten hier.
    Altijd prima verzorgd en attente bediening!

70. Kees en Marja

Wederom bij Planken Wambuis een heerlijk 4-gangen aspergemenu gegeten. Bij Planken Wambuis weten ze van het "witte goud" altijd weer iets origineels te bereiden. De aanbevolen witte wijnen zijn perfect op ieder gerecht afgestemd. De bediening is erg attent en het restaurant is sfeervol en warm ingericht. Wij komen zeker terug!

71. Hier heeft m'n mannetje me speciaal mee heen genomen op Valentijnsdag. Eten, valentijnsmenu was toppie en aardig meiden in de bediening. Enigste was dat de tafeltjes een beetje dicht bij elkaar staan waar wij zaten, verder wel heel gezellig zo dicht bij de open haard.

72. Dit restaurant ligt aan de N224, provinciale weg tusssen Ede en Arnhem, toen ik daar in de file stond voor de A12 even afgeslagen om eerst een hapje te eten in de hoop daarna door te kunnen rijden. Dat werd een verrassende goede ervaring, ten eerste erg vriendelijke en gastvrije ontvangst. Het was er goed druk, waarschijnlijk meer mensen uit de file op dit idee gekomen. Toch kon ik vrij snel een tafeltje krijgen. Ik gaf de dame in de bediening aan dat ik niet al te veel tijd had en alleen even de file wilde ontvluchten. Geen probleem en zeer snel kreeg ik m'n drankje en een amuse van het huis. Ze adviseerde mij vervolgens een aantal gerechten die makkelijk en snel zijn en mede ook om deze reden op de kaart zijn opgenomen. Het werd voor mij de gebakken ossenhaaspuntjes met bospaddstoelen en groene kruiden. Heerlijke malse puntjes en goed op smaak met genoeg verse groenten en een klein aardappel garnituur op het bord. Voor mij helemaal goed. Met nog een lekkere cappuccino na zat ik zo'n drie kwartier later in de auto en kon ik vol gas naar huis. Mooie, gezellige zaak met leuke en vriendelijke dames in de bediening. File daar is nu iets minder erg. Dank.

73. Wij hebben hier met Kerst gegeten, was allemaal tot in de puntjes verzorgd. Alles was heel mooi in Kerstsfeer gedecoreerd. De gerechten waren zeer smaakvol en prachtig opgemaakt. De medewerkers hebben ons de hele avond goed verzorgd en waren erg vriendelijk. De kinderen mochten zelf ijsjes maken in de keuken en dat vonden ze natuurlijk prachtig. De prijzen waren ook niet overdreven hoog zoals je dat soms met Kerst meemaakt in restaurants.Grote kans dat wij er volgend jaar weer bijzijn in Planken Wambuis!

74. Een restaurant op niveau, dat merk je al aan alles als je binnen komt. Een mooie ambiance.

Het is eigenlijk net iets te klein, of er zijn net teveel tafels. Sommige tafels staan iets te dicht op elkaar waardoor je wat minder privacy hebt, voor een goed gesprek.

Het eten is grandioos, mooie en heerlijk amuse.
    Over alle gerechten is goed nagedacht. Complimenten aan de Chef.

75. Driekus 382 punten

Prima geluncht! Buitengewoon aardige (oudere) bediening.
    Jammer dat de aardbeien met een wel heel klein bolletje ijs met namaak-slagroom werd bereid.

76. Goed restaurant op een zeer bijzondere locatie. Het ligt perfect om voor of na het diner even een wandeling te maken. De porties zijn ruim, de prijs overigens ook. Mijn pannetje mosselen was prima, maar stak niet qua kwaliteit niet echt boven andere (minder dure) restaurants uit. Het was wel ruim voldoende.

Als voorgerecht kwam de Soto Ajam niet echt uit de verf. Het was een uistekende, heerlijke kippesoep, maar geen echte indonesische Soto Ajam. Bij de koffie werden een aantal uitstekende bonbons geserveerd. De bediening was uiterst vriendelijk en attent. Soms iets te informeel, althans voor de uitstraling die het restaurant wil hebben. Voor mij was dat echter helemaal prima. Ze hebben er een speeltoestel geplaatst en dat verbaasd me. Het is niet het soort restaurant waar je met kinderen heen gaat. Deze lijken me zelfs te storen op het zeer fraai ingerichte terras.

Het terras en de tafels zien er prachtig uit. Een paar mooi geplaatste sfeerhaarden maken het af. De stoelen zitten heerlijk, alleen jammer dat de tafels iets te hoog zijn voor deze stoelen.

Dit restaurant is een echte aanrader, als je van lekker dineren houdt op een prachtige locatie. Bovendien is het perfect vanaf de snelweg bereikbaar. Top.

77. Wij zijn hier afgelopen weekend neergestreken voor een diner. Vriendelijke ontvangst en we konden plaats nemen aan een leuke tafel op het gezellige terras, waar we tot laat heerlijk hebben gezeten. Genoten van het diner, met heerlijke gerechten (o.a. tonijn, reebout en een heerlijke creme brule als dessert). We vonden de bediening erg attent en hartelijk, ook al was het er zeker aan het begin van de avond druk. Onze vrienden uit de Randstad hebben er ook van genoten en we keren hier zeker weer terug voor een leuke avond uit eten.

78. Yvonne 698 punten

Na een wandeling over de heide hier gaan lunchen met twee honden. Omdat we de overige gasten zo min mogelijk overlast wilden bezorgen van de honden, zijn we buiten gaan zitten. Het was een druilerige dag, maar de serveerster kwam meteen buiten op het terras de kussens in de stoel leggen en de menukaarten brengen. Toen het begon te regenen, zijn we verhuist onder het afdak, waar we heerlijk zaten. Zelfs door de regen kwam de serveerster onze bestelling opnemen en de drankjes brengen, wat een service! De bediening was erg attent.
    Het eten was heerlijk. Ik vond de kwaliteit uitstekend en we hebben niet lang hoeven te wachten op ons eten, terwijl het restaurant binnen bijna vol was.
    De prijs/ kwaliteitverhouding vond ik uitstekend. Zeker een restaurant waar ik nog eens naar terug ga als ik in de buurt ben.

79. Bij aankomst zagen we een speeltuin oh gelukkig een restaurant die met kinderen om kan gaan.. Helaas lang wachten op eten en drinken, voor kinderen niet fijn. Vriendelijk gevraagd hoelang we nog moesten wachten toen kon ik een snauw krijgen. Erg jammer want ligging, en uitstraling erg leuk!

80. Mooie lokatie prachtig terras, goede kaart, maar wat moesten we verschrikkelijk lang wachten op een eenvoudig drankje. En toen we vroegen of het nog lang ging duren tot we wellicht iets zouden krijgen werd ons begrip gevraagd voor hoe zwaar zij het hadden met de bediening. Kennelijk hadden ze er niet op gerekend dat het druk kon worden op een zomerse dag en is dat iets dat je als gast zelf moet kunnen inschatten. Een uur wachten op een geroosterde boterham met tonijnsalade vonden zelfs onze kinderen te gortig. Toen we eindelijk onze boterhammetjes hadden, bestelden we nog een drankje. Die kwam uiteraard lang nadat we ons eten ophadden dus die hebben we staand achterover geklokt. Het was wel een klasse ice-tea.

81. Jake 17 punten

Afgelopen week voor een diner bij restaurant Planken Wambuis geweest. Waren met z'n zessen en gezien de ligging was het voor iedereen goed aan te rijden met de auto. Voor een doordeweekse dag was het er goed bezet, want de parkeerplaats stond behoorlijk vol.

We kregen een leuke, gezellige tafel. De sfeer is er prettig, leuke kunstwerken ook aan de muur. De gerechten vielen ons goed in de smaak, zelf genoot ik van een carpaccio van tonijn en reefilet, m'n schoonzus was erg te spreken over de vegetarische lekkernijen. Medewerkers die bedienen zijn attent en vriendelijk, zie toch ook niet vaak meer dat men bij het weggaan nog netjes de deur voor de gasten open houdt.

Al met al dus een hele geslaagde avond, we ontmoeten elkaar hier weer in de zomer hebben we nu al afgesproken!

82. Toornend

83. Heerlijk gegeten...
    We hebben ons laten verrassen met een 5 gangen menu.
    Ik heb voor het eerst wild gegeten...voortreffelijk!
    Elk gerechtje was een feestje!
    Wel vond ik het veel vlees, een soepje tussendoor of een spoon was niet verkeerd.
    We hebben 4 vlees/ vis gerechtjes gehad en dat had wat luchtiger gemogen.
    Het was ook niet veel per portie maar als je 5 gangen hebt zit je echt wel vol aan het eind van de avond...
    Verder wel jammer dat er weinig verse groenten bij geserveerd worden, dat miste ik.
    Bediening was super....
    Sfeer ook!

84. Gisteren weer eens na jaren een tafeltje bij de Planken Wambuis besproken.
    Wij hebben een genoeglijke avond gehad met een heerlijk diner en een attente,vriendelijke service.

Drankjes kwamen vlot door.
    Er werd bruin brood met roomboter en zeezout op tafel gezet.
    Daarna kwamen de amuses:Een glaasje met Griekse yoghurt, gerookte kipfilet en een batonnetje komkommer.

Als voorgerecht had ik een tzaziki met gerookte zalm : Een brunoise van komkommer en aardappel met een heel subtiele smaak van knoflook.
    Daarbij een flinke portie gerookte zalm in roosjes op het bord met wat plukjes sla.
    Tafelgenoot had carpaccio ,niet met Parmezaan maar met Reypenaer kaas.
    Daarna kwam voor hem mooi getrancheerde plakken reefilet met een garnituur van kruidenmousseline, cantharellen, groene asperges,en een meer dan verrukkelijke Banylsaus .
    Het ree had de perfecte cuisson.
    (Kreeg een beetje van mijn partner en ik weet nu al wat ik bij een volgend bezoek neem.)
    Dat was ook het geval bij mijn kalfsduo: Rosé gebakken kalfslende en zacht gegaarde kalfsrib ( heerlijk ,botermals draadjesvlees) met zomergroenten.
    Dit alles besproeid met een makkelijke Merlot.
    Ondanks dat ik gekozen had voor een kleinere portie kon ik de bijgeleverde groene pasta niet meer op.
    Daarna nog wel een cappuccino : geserveerd met een gratis schaaltje bonbons en kaneelkoekjes .
    Tafelgenoot wilde een Dame Blanche ,die niet op de kaart stond : Maar die toch speciaal voor hem werd klaargemaakt.
    Zowel bedienend personeel als de kok kwamen vragen of alles naar wens was geweest.
    Wij konden dat ronduit beamen.

85. Fijn restaurant met nu een prachtig, bloemrijk, beschut terras. Vriendelijke dames en heren in de service. Wij vonden de kaart ook erg gevarieerd (lekkere visjes) en de prijzen keurig voor een restaurant waar alles zo netjes en goed is verzorgd. Gerechten zijn bovendien in verschillende portioneringen te bestellen, wat vooral voor mensen van onze leeftijd erg fijn is. Wij blijven hier graag komen.

86. Andy 15 punten

Met een oude studievriend samen hier gegeten. De bediening was vriendelijk, het interieur stijlvol en toch niet stijf. Prachtig terras.

Er zijn helaas ook tegenvallers.

Ons werd een tafeltje toegewezen vlak bij andere druk pratende gasten, terwijl er toch genoeg rustige hoekjes over waren.

We kregen ongevraagd een garnituur van chocolaatjes bij de koffie ‘aangeboden’, die we gewoon hebben moeten betalen.

De ruim vijftig euro die we per persoon hebben betaald, suggereert meer dan we gastronomisch mochten beleven.

Redelijk gevarieerde gerechten, maar ontoereikend voor de echt hongerige tafelgast.

In tegenstelling tot anderen kom ik in mijn beoordeling niet hoger dan een 6.0.

87. Prima service, vriendelijk, en attent.

Voedsel was goed geproportioneerd, en smaakvol. Zij het dat de Nederlandse keuken daar een beetje voorspelbaar was. Desalniettemin van hoge kwaliteit.

Wel een beetje een ballentent.

88. Heel leuk restaurant, gezellig, je kunt er leuk wandelen, wel wat aan de dure kant.

89. Een heerlijke high tea gehad met de familie.

Alles was tot in de puntjes verzorgd en erg lekker.

Een echte aanrader!

90. Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij dit restaurant. De service en gerechten zijn op een hoog kwaliteitsniveau en dat voor betaalbare prijzen. En die dessertjes mmm... niet overslaan! Bij een vergelijkbaar restaurant zouden we met z'n vieren al gauw 80 euro meer kwijt zijn. Goede ligging en parkeren voor de deur. Alles is hier tot in de puntjes verzorgd. Het is ook te merken dat de medewerkers hier nog liefde hebben voor het horecavak. We komen graag nog eens terug. Misschien met de kerstdagen al wel! Fam. Van den Berg, Ede.

91. Over smaken valt niet te twisten.

Ben nu twee keer bij Planken Wambuis wezen eten.

Bediening is goed. Eten is top. De prijs is best goed, maar voor lekker eten mag best wat betaald worden.

92. Enorm uitgekeken naar Planken Wambuis. Leuk restaurant, prima bediening en entourage.
    Carpaccio was prima maar op de sla zat een veel te zoet sausje. Geen smakelijke combinatie. De aardappel knolselderij soep was brem- en bremzout. Een heel vreemde harde groente combi bij het hoofdgerecht waarvan de patrijsvogel half goed en half te droog was. Dit gevolgd door een mierzoete creme brulee die met veel te overheesende boerenjongens ijs geserveerd werd. Wat een teleurstelling. Enorme grote porties, ik vond het vervelend om steeds de helft te laten staan, maar eerlijk gezegd ook door de verkeerde smaak combinaties en soms door het te zoet of zout.
    Voor mij en mijn partner nooit weer.

2,7
  93. Wij zijn met drie personen begin juli in de planken wambuis geweest. De bediening was erg vriendelijk. Duidelijke uitleg over de gerechten en we hebben heerlijk gegeten, met name het chocolade taartje als dessert was héél lekker. Het was rustig toen wij er waren maar toch gezellig. Wij willen zeker nog eens terug.

94. Op een warme zomeravond zochten we in de omgeving een leuk intiem rustig terras om te eten en we kwamen hier terecht. Tot onze verrassing een groot heerlijk terras. Mooi verzorgd en toch ook weer niet overdreven. De tafels staan vrij ver van elkaar af dus je hebt genoeg privacy. Stoelen vond ik wat hard zitten, maar zonder problemen kwam men met kussentjes aan. Eten was ook in orde, maar wel wat weinig. Van de bediening heb ik geen last gehad. Hier gaan we graag nog eens naar toe!

95. Sandra 104 punten

Eigenlijk niets voor ons om niet fatsoenlijk de tijd te nemen voor 'n avondje eten maar afgelopen zaterdag hadden we nu eenmaal niet zo heel veel tijd voordat we in de nabije omgeving van 't restaurant op een feestje werden verwacht. Dit doorgegeven aan de bediening die keurig voor het door ons gewenste tijdstip de gerechtjes wist uit te serveren.

De service was verder prima, we kwamen gewoon gezellig casual snel een hapje eten en het personeel behandelde ons ook op die manier. Niets uit de hoogte, ook niet te informeel, gewoon goed.

Sfeer was wat druk en rommelig omdat er vlak bij ons een grote groep zat, waarvan oma jarig was en sommige kleinkinderen blijkbaar niet gewend waren om in een restaurant te zitten.

Eten was prima, lekkere amuse en de voorgerechtjes waren ook helemaal in orde. Het lam als hoofdgerecht viel een beetje tegen maar verder een hele goede avond gehad. We komen zeer zeker nog 'ns terug als we wat ruimer in de tijd zitten.

96. In November met 11 man wezen eten.

Wat een slechte onbeschofte bediening, zelfs de gastvrouw was erg arrogant.

Niet alleen bij ons, maar ook bij mensen die na ons binnenkwamen. Iedereen was te min voor haar.

Eten was goed maar geen topper.

4,9
  97. Wij vonden het een super leuke locatie en erg sfeervol. In het restaurant zelf hebben wij genoten van het eten en we konden dan ook zo aanschuiven. (zonder reservering) De gastvrouw was erg vriendelijk.

98. Het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik hier geweest ben. Het eten is mijn inziens altijd goed. De bediening is helaas de laatste maanden langzaam achteruit gegaan. Minder aandacht voor de gast, gehaast en onoplettend. Dit staat in schril contract met hoe de gastvrouw zelf is en hoe het vroeger hier was. Ik hoop dat het snel weer verbeterd.

6,3
  99. van der Steeg

Paar weken geleden sinds lange tijd weer eens bij de Plank gegeten, en wederom boven verwachting! Als voorgerecht slakken, heerlijk klaargemaakt. De lamsfilet en lamszwezerik die ik als voorgerecht had waren top, mals en goed van smaak. De bediening blijft erg goed, met name de gastvrouw! Echt een aanrader..

100. Ik ben hier van de zomer met 2 vriendinnen heen gegaan om half 11 's morgens om een kopje koffie te drinken met een appelpunt. Kopje koffie was geen probleem maar appelpunt kon niet. Dat kon pas na 11 uur. Er was wel appeltaart in de keuken maar de serveerster mocht dat niet aansnijden, dat mocht alleen de kok. Toen bestelden we een broodje, maar dat kon ook niet, pas na 11 uur als de kok er was. Is het niet normaal om 's morgens om half 11 koffie te kunnen drinken met iets lekkers er bij! We zijn gegaan en even verderop was een pannenkoekenhuis. Hier hebben we heerlijk buiten op een prachtig terras gezeten en genoten van een lekkere kop cappuccino met een heerlijke grote appelpunt er bij. Bij de Planken Wambuis zien ze ons nooit meer terug!

Volgende pagina