Hier zie je hoe de meningen over de Kreta verdeeld zijn.

1. Grieks Ede

Wolfswinkel

Goede maaltijd voor een mooie prijs.
    Restaurant komt wel gedateerd over.

2. Grieks Ede

Familie Sterenborg

Uitstekende gerechten. Vlotte bediening. Gezellige sfeer. Geregeld met life muziek. Kwaliteit -prijsverhouding. Kortom 👍👌

3. Grieks Ede

Hartelijke mensen. Kinderen zijn welkom en krijgen extra aandacht. Het eten is altijd goed van smaak en het vlees zeer mals gegrild. Dat maakt goed dat er Egyptische beelden staan (?) en dat de het lied de Sirtaki 4x is langsgekomen terwijl wij daar zaten. Maar dat geeft niets. Het heeft zijn charme :-)

4. Grieks Ede

Geweldige mensen en sfeer. Eten is over algemeen goed, sowieso naar de prijs.

5. Grieks Ede

Livemuziek was zo hard dat je elkaar niet kon verstaan. Vooral mensen die elkaar allemaal kenden. Sfeer van een volkscafé met meezingende gasten. Dit deed afbreuk aan een avondje uit.

6. Grieks Ede

Super gezellig en lekker.

7. Grieks Ede

Swanique Wijnhoven

Wat een gemoedelijke sfeer hangt daar! Lieve mensen, echt een familiebedrijf. De gastvrouw is echt een moederlijk type. Je krijgt antwoord op je vraag en ze eindig bijna elke zin met: ....., schat! :-) Het eten was heerlijk! Een aanrader!

8. Grieks Ede

We hebben een fantastische avond gehad live Griekse muziek, lekker eten in een gezellig vol restaurant
    helemaal TOP!

9. Grieks Ede

Prijs kwaliteit is gewoon niet veel over te zeggen. Deze is gewoon goed! Aankleding en tafeltjes laten iets te wensen over maar neemt niet weg dat de algemene ervaring zeer prettig is!

Zeker een aanrader voor groepen die goed(koop) willen eten. (zoals bij de gemiddelde Griek is vlees wel de specialiteit!

10. Grieks Ede

Bianca Bulters

Prima gegeten. Sfeer en service super.
    Erg aardige en attente ontvangst en bediening.

11. Grieks Ede

Wat een verrassend restaurant. Een echt Grieks familie restaurant met vriendelijke bediening, heerlijk eten en voor een zeer goede prijs. 10 euro is geen geld voor een bord vol gyros, souvlaki, souzouki, enz. Een speciale vermelding voor de rijst. Ik eet het in geen enkel Grieks restaurant, maar hier was het heerlijk!

12. Grieks Ede

L.Zuierveld

Prima naar ons zin. Genoeg variatie op de menukaart. Vriendelijke bediening, onder supervisie van oma!
    Heerlijk gegeten.

13. Grieks Ede

Heerlijk gegeten, was lang geleden dat we hier geweest waren en nog steeds gezellig en lekker eten met goede bediening. Komen snel weer een keer eten.

14. Grieks Ede

Het was heel gezellig en en we hebben lekker gegeten.

Met vriendelijke groeten,
    Mevr.A

15. Grieks Ede

Kreta Ede. Een begrip en tegelijk iets waar nog vele edenaren over verbaasd zijn. Super goedkoop eten (26 euro voor 2 personen als je hoofdgerecht en drankjes doet) maar ook super lekker! Je zal nooit met een lege maag bij dit restaurant weggaan! Als je dat wel doet, dan heb je waarschijnlijk niks besteld. De gyros is verrukkelijk, baklava nog erger.. die is echt goddelijk.
    Gastvrijheid verdiend een dikke 10! Het is een familiebedrijf wat echt een familie is, en de avond dat je er bent, ben je onderdeel van die familie!

16. Grieks Ede

Lekker gegeten; erg gezellig; bijzonder aardige mensen!!

17. Grieks Ede

Dit is een leuk restaurant voor de wat kleinere portemonnee, omdat de gerechten niet al te duur zijn. Daarvoor krijg je wel erg lekker en goed verzorgd eten, maar geen bijzonderheden. Het restaurant is gezellig qua sfeer en voor de verandering krijg je in een Grieks restaurant een keer geen ouzo opgedrongen. Zeker een plus punt in mijn mening! Bediening was charmant en uniek, maar de eigenaar was niet al te vriendelijk. Maar verder geen probleem. Al met al een aanrader.

18. Grieks Ede

Was erg lekker en gezellig ,vooral met live muziek ... Aanrader

19. Grieks Ede

Heerlijk gegeten, een aanrader. Wij gaan er zeker vaker naar toe

20. Grieks Ede

A.houthuijzen

Goed eten, lekker en genoeg, personeel stug, niet melden dat er een salade bar was waar je je salade kon op scheppen.

21. Grieks Ede

Geweldig en knus restaurant. Het eten is uitstekend. We komen hier geregeld. Aanrader.

22. Grieks Ede

Aanbevolen. Lekker eten en drinken met een heel goede prijs/kwaliteitverhoudig.

23. Grieks Ede

Zeer leuk, gezellig restaurant. Een echt familie restaurant waar je je direct thuis voelt. Eten is erg goed, live muziek altijd leuk en de bediening briljant. Zeker als "Oma" even langs komt :) Zonder iets te hoeven vragen kregen we eten en dergelijke voor onze peuter. Bij de zelfgenoemde sterren restaurants krijg je dit niet. Wij komen zeker weer terug!

24. Grieks Ede

Heerlijk eten voor een betaalbare prijs.
    Het voelt alsof je bij een Grieks gezin thuis te gast bent.
    Iedereen werkt mee, zelfs kleindochter komt de drankjes opnemen!
    Leuke ervaring!

25. Grieks Ede

Lenieveenstra

We hebben weer genoten van het heerlijke eten en de gezelligheid. Echt een aanrader. Gezellige Griekse sfeer.

26. Grieks Ede

Heerlijk gegeten!! Vriendelijke bediening, lekkere gerechten. Leuke aankleding binnen, veel curosia!

27. Grieks Ede

De ontvangst was al niet om naar huis te schrijven. We liepen naar binnen en niemand die je welkom heette of naar je reservering vroeg. Vervolgens de hele avond op 1 ice thea moeten teren. En het eten was echt matig tot slecht. De vis was echt allemaal gefrituurd. De zalm, smaakte niet eens naar zalm. De soorten vlees spies, was 1 stukje anders vlees. De rest was hetzelfde. Het personeel wat er 28-11-2016 liep hadden er gewoon geen zin in. Ze zaten gewoon televisie te kijken. Ik begrijp dan ook totaal niet hoe dit cijfer tot stand is gekomen. Of ben ik op de verkeerde dag gekomen? Het is in ieder geval niet voor herhaling vatbaar!!!!

28. Grieks Ede

Ton van de Lustgraaf

Wederom heerlijk gegeten bij Kreta. Alles zeer vers en smakelijk. Gezellige bediening, Griekse gastvrijheid. Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg mentaliteit.

29. Grieks Ede

De service en het eten was prima! Vooral ook omdat het restaurant helemaal bezet was is het niet zo makkelijk om zo snel en vriendelijk te bedienen! Er was live muziek. Helaas té hard zodat er geen gesprek mogelijk was. Ook geen pauze, wat op zich natuurlijk ook weer goed is, maar niet als je hoopt nog even wat met elkaar te kunnen praten. Tip: volgende keer echt bij de Griekse muziek blijven en tussendoor wat zachter dan komen we zeker nog weer een keer terug.

30. Grieks Ede

Altijd lekker eten, goede service en de prijs kwaliteitsverhouding is super. Daarom een welverdiende dikke 10!

31. Grieks Ede

Fam. Smits

We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was super. De bediening is hier altijd prima.

32. Grieks Ede

Familie Wijma

Erg vriendelijk geholpen en goed gegeten.

33. Grieks Ede

Onze tafel werd zonder geluid met gebaren gewezen door de gastvrouw. Gastvrouw was op haar manier' vriendelijk', maar dat kwam vreemd over door haar zware wat norse stem. We hebben heerlijk gegeten en waren verbaasd over de hoeveelheid, omdat wij de prijs erg laag vonden. Eten werd wat ongeïnteresseerd geserveerd door de obers zonder bedrijfskleding. Niettemin hebben wij heerlijk gegeten en waren vermaakt door de ietwat vreemde bedrijfsvoering. Toch zouden wij er weer terug gaan als we weer in Ede komen.

34. Grieks Ede

Inge Gaasbeek

We hebben een gezellige avond gehad bij Kreta, en heerlijk gegeten. En dat voor maar € 16,- per persoon. Een aanrader!!

35. Grieks Ede

Heerlijke ongedwongen sfeer, gerechten zijn authentiek Grieks, puur en smaakvol. Bediening familiair en gezellig. We zaten op het terras en waande ons in Griekenland. Top!

36. Grieks Ede

Heerlijk bij Kreta in Ede gegeten voor een schappelijke prijs. Zeer vriendelijke bediening. Gezellige sfeer.
    Kom er zeker terug, als ik weer eens in Ede ben.

37. Grieks Ede

We hebben heerlijk gegeten bij Kreta in Ede. Het eten is heel goed bereid. Typisch Grieks lekker gekruid en mals. Ook de bediening is leuk, een echte gezellige Griekse familie. We gaan beslist weer een keer terug.

38. Grieks Ede

Altijd weer prettig. Mensen met passie en dat levert een prachtig product op. Niet dat strakke en formele, maar gewoon zoals ik het prettig vind. Top!

39. Grieks Ede

Meerdere keren wezen eten en het was overheerlijk alles goed opsmaak, en de bediening was top, even langs lopen van de dochter die zei dan Hoplaaa en wij ook roepen hoplaaa dus lol genoeg daar!
    Leuk restaurant zeker de moeite waard ook voor de kinderen !!!

40. Grieks Ede

Ontvangst: we werden aan de poort tegengehouden om snel te gaan zitten, want het was druk. Bediening: in snel tempo werd gevraagd wat we wilden en gevraagd: klaar? Het eten was niet warm. Er werd vergeten te zeggen dat je zelf binnen salade kon opscheppen, maar veel bakjes waren bijna leeg. De stifado smaakte nergens naar behalve uien en tomaat, verder heel vlak!

41. Grieks Ede

Dirk

42. Grieks Ede

Ik kom hier al jaren! Meeverhuisd van hun vorige locatie naar hier. Geen andere Griek voor mij, want deze is super! Vriendelijk personeel vol humor en gezelligheid. Grieks interieur die het restaurant extra gezellig maakt en heerlijk eten!

43. Grieks Ede

ton v Lierop

44. Grieks Ede

Voor ons een Grieks restaurant zoals het moet zijn. Gezellige uitstraling met lekker eten tegen betaalbare prijzen. Tip: Kies als nagerecht de warme appel met noten en honing.

45. Grieks Ede

Dave Clayton

Wij eten vaak bij Kreta. De service is vriendelijk en tijdige, de sfeer intiem en echte Grieks! Ook de meest verse olijven in Nederland.

Aanbevolen.

46. Grieks Ede

Echt lekker eten, altijd gezellige sfeer. De ouzo van het huis is toppie, maar vooral het eten is echt lekker.. de bonensoep bijvoorbeeld! Kom er vaak!

47. Grieks Ede

Erwin Arends

Een restaurant wat Griekenland ademt.

- geweldig eten
    - super en snelle bediening
    - geweldige sfeer

Top en een absolute aanrader!

48. Grieks Ede

cees Bekker

Zeer goed gegeten. Vriendelijke bediening. Erg veel gegeten voor een redelijk bedrag. Een aanrader.

49. Grieks Ede

Gisteren weer zoooo lekker gegeten!
    Tesamen met de Griekse muziek en "gelegenheidsdanseressen" een uiterst aangename avond gehad!
    Authentiek, gezellig en zeer smakelijk.

50. Grieks Ede

Wij komen hier al 15 jaar, we gaan wel eens ergens anders eten maar komen hier altijd weer terug omdat het hier altijd zo gezellig is en ook nog goedkoop.

51. Grieks Ede

Prima grieks restaurant, heerlijk eten en een goede (gemoedelijke) sfeer.

52. Grieks Ede

Het is net of je even in kreta bent. Goed en niet te duur. Het beste Griekse restaurant in Nederland waar ik gegeten heb. Gastvrij en gezellig.

53. Grieks Ede

Dit restaurant heeft iets speciaals.

Of het de kwaliteit is of de leuke gastvrouw, het is moeilijk te benoemen. Ik ging hier samen met een kennis eten, maar het was erg leuk. Er was een bepaald soort gemoedelijkheid, daardoor kun je lekker zitten en kun je beter van je gerecht genieten.

De moussaka was ook erg goed.

54. Grieks Ede

Ben hier al meerdere malen geweest,

En iedere keer is het eten wel erg lekker.

Ik heb nog nooit erg lang hoeven wachten.

Sommige zitplekken zijn supergezellig.

Met allemaal fotootjes en dergelijke.

55. Grieks Ede

elke keer weer!

Kreta.. het restaurant waar we al jaren komen.. heerlijk eten en altijd gezellig. Elke keer als we gaan uiteten komen we op de een of andere manier toch weer daar terecht!

Zeker weten een aanraden!

56. Grieks Ede

Welkom in Griekenland,

Dit is dus een Grieks restaurant zoals het hoort te zijn.

Gezellige, sfeervolle mensen, waar je meteen welkom bent.

Het eten zeer lekker, alles vers bereid met super kwaliteit ingredienten. Alles goed van smaak en mooie porties.

Heb hier heel wat keren gegeten, en zelfs met 40 man gegeten op mijn bruiloft, was helemaal een 10!.

57. Grieks Ede

Vanavond daar geweest. Het was wel oke. Niets bijzonders verder, maar wel goed van smaak en voldoende. Wel een minpunt: in plaats van twee lamskoteletjes zat er slechts één in het gerecht. Of twee halve, want ik telde slechts één bot wat kenmerkend is voor één lamskotelet. Misschien één kotelet in tweeën?

Ik heb het gemeld aan de gastvrouw, maar zij dacht daar anders over. Dit is niet goed opgelost en ja, dan maar geen toetje.

58. Grieks Ede

Iedere keer dat we hier komen, worden we verwelkomt alsof we familie zijn. Heerlijk!

Het eten is prima. Mijn favoriete Griekse restaurant tot nu toe.

59. Grieks Ede

Onze favoriete Griek om de hoek! Met Grieken in de familie zijn we kritisch m.b.t. Grieks eten, maar hier smaakt het heel authentiek. Geestige en huiselijke bediening, waar je even aan moet wennen, maar waar je je al snel erg thuis bij voelt. De feta, de taramas en de forel zijn aan te bevelen! Helaas zijn we net verhuisd, maar als we in Ede zijn, gaan we hier zeker eten!

60. Grieks Ede

Dit is nou de echte Griekse keuken.

Altijd is het gezellig en je wordt verwelkomd alsof je echt bij de familie komt eten.

"Kom! Zit! Lekker eten, wel betalen!"

Muziek of wijnavond is zeker aan te raden.

61. Grieks Ede

Cor van Ommeren

Leuk restaurant, ontspannen sfeer, lekker eten.

Kinderen geen probleem.

Wij komen hier graag met ons gezin.

62. Grieks Ede

Leuk, gezellig, lekker! sfeervol restaurant met een pittige tante aan het roer!

63. Grieks Ede

Een zeer goede griek. Het is een beetje te gezellig ingedeeld, waardoor het beetje druk aan vult. Maar eten is zeer goed. Een aanrader voor idereen die snel, lekker en goedkoop willen eten!

64. Grieks Ede

niks meer aan doen!!!

65. Grieks Ede

gewoon perfect

66. Grieks Ede

Dick uit Akersloot

Zo hoort een Griek te smaken!

Vorige pagina