Kreta in Ede

2017: beide kerstdagen geopend! reserveer tijdig!

Kerst 2017: ook dit jaar zijn we beide kerstdagen geopend! Reserveer tijdig om teleurstelling te voorkomen.
Wij bezorgen ook aan huis, wel graag uw bestelling op tijd (2-3 dagen van te voren) doorgeven. Afhalen kan altijd!
voor verdere informatie belt u naar: 0318-617508

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ons restaurant is een familiebedrijf waar, naar Griekse traditie, alle generaties een eigen steentje bijdragen. Zo bakt yiayiá (oma) met hart en ziel het heerlijke brood dat u steeds ovenvers bij ons geserveerd krijgt. Ta paidiá (de kinderen) helpen af en toe een handje mee zodat ook op extra drukke dagen alle gasten de aandacht krijgen die ze bij ons gewend zijn. En, last but not least, de drie schoonzussen Angela, Marina en Zografiá die met elkaar de scepter zwaaien in de keuken en het restaurant. In de keuken worden door Angela en Zografiá de meest verrukkelijke Griekse gerechten gecreëerd en wij zijn er trots op dat in ons restaurant nog "spitikó" gekookt wordt, hetgeen wil zeggen: volgens de regels van de goede Griekse huisvrouw. Wij werken uitsluitend met de beste producten en dat proeft u dan ook in onze verzorgde en smakelijke gerechten.

Regelmatig organiseren wij een Grieks wijnfeest waarbij live muziek en een buikdanseres de sfeer nog meer verhogen. Om een indruk te krijgen van onze wijnfeesten kunt u de foto's in het foto album bekijken.

Wij hopen u binnenkort in ons restaurant te mogen verwelkomen!

Uw gastvrouwen: Angela, Marina en Zografia

1498520593 86
1519538571 86

1. Patrick bouma

Super lekker gegeten 😊👌🏻

2. Gezellig familie restaurant. Gezellige bediening. Goed eten en een goede prijs.

3. P Hannisse

Prima en lekker gegeten voor een klein prijsje…

4. Het was ons 2 de bezoek aan dit restaurant. We komen nu niet meer terug; het is zwaar tegengevallen. Taai vlees, vetranden aan het vlees en zwart gebakken aardappelen.

5. Eten en drinken prima.
    Wat jammer was is dat ons van tevoren niet werd verteld dat we salade konden pakken uit de salade bar.
    De ober die ons binnen zag komen, kwam niet erg vriendelijk/professioneel over spreekt de taal nauwelijks volgens mij.
    Service kan dus echt beter, eten prima en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

6. Zaterdagavond, na reservering, gegeten, erg gezellig, live muziek. Eten zoals bekend erg goed, vandaar erg druk en keerden gasten, zonder reservering, naar huis. Bediening vriendelijk, lekker basic en vlot. Altijd een feestje om bij Kreta te eten. Top!

7. P van den Boogaart

Het eten bij Kreta was heerlijk! De verhouding in prijs en hoeveelheid eten is zeer goed!

8. Eten is altijd lekker vriendelijke bediening.

9. natasja van meerten

We hebben 2e kerstdag heerlijk gegeten bij Kreta. De muziek staat zachtjes aan op de achtergrond, binnen 5-10 minuten hadden we ons voorgerecht al. Het hoofdgerecht volgde niet veel later. De eigenaars zijn erg vriendelijk, maken gekke grapjes met je kinderen… echt een top avond gehad. We komen snel nog een keer… mmmmm.

10. Cja Pepplinkhuizen

Het eten was heerlijk en goed, vriendelijk personeel!

Groet Cja Pepplinkhuizen.

11. Fred van Asselt

Gezellig Grieks familierestaurant met goed eten voor een zeer redelijke prijs en aardige mensen. Kan het van harte aanbevelen.

12. Heerlijk gegeten, leuke mensen, kwaliteit prijs verhouding goed! Zeker een aanrader.

13. Kreta

14. Heerlijk gegeten. Alles smaakte zoals zou moeten.
    Compliment voor de kok.

15. Het is lang geleden dat we Grieks hebben gegeten, maar dit was een super ervaring. Leuke bediening, gezellige sfeer. De bediening hield alles goed in de gaten en zeker niet opdringerig, maar wel op tijd voor een volgend drankje of gerecht. Muziek niet te hard, zodat we elkaar nog konden verstaan en het eten: geweldig! Niet te veel, maar zeker ook niet te weinig, goed warm en heel erg lekker van toast met olijven via de Bifteki en diverse smakelijke schotels tot en met de baklava. En de prijs zeer schappelijk. Hier komen wij de komende jaren zeker vaker!

16. Geert Jan van Eijndhoven

Leuke sfeer, leuk restaurant. Echt Griekse sfeer, en goede bediening. Eten ook heel lekker en kwaliteit ook goed.
    Een kleine opmerking. De muziek mag iets harder, dan komt er toch meer Griekse sfeer in het restaurant, en hoor je niet alleen de stemmen van de mensen die er zitten.

17. Mochten niet eens naar binnen omdat we blijkbaar niet netjes gekleed waren. Dus ik zal er zelf persoonlijk nooit meer eten.

18. Kan ik heel kort in zijn; uitstekend eten en een uitstekende sfeer.
    Ik ga hier vaker eten

19. Het was heerlijk en super gezellig 😃

20. Mark Mulder

Bediening met weinig woorden, spreken slecht NL, depri ober, eten was droog, vol bord met weinig fantasie.
    Na 1e drankje kwam er niemand meer langs.
    Geen gastvrij gevoel.

Ga ik nooit meer heen.

21. Wij waren er nog nooit geweest maar je voelt je alsof je er elke dag komt.
    Lekker en vriendelijk.

22. Jacqueline Stam

Geweldige avond gehad! Heerlijk gegeten en genoten van de live muziek! Nog even lekker gedanst, kortom het was een topavond!

23. Het was gezellig en lekker
    De vis was lekker sappig de salade lekker al was op het moment wij de salade wilde pakken de bar bijna leeg was beetje jammer ook kregen wij ons ouzo shot niet. Maar verder vriendelijk personeel, het was gezellig!!

24. Informele sfeer en hartelijke Griekse bediening.
    Kinderen vonden het eten ook heerlijk. Goede prijs-kwaliteit-verhouding.
    En na afloop kreeg onze zoon een eigen gebakken broodje van oma.

25. Eten was lekker bediening leuk alleen banken zaten niet lekker waarschijnlijk de stoelen wel.

26. J.J. van Beveren

Heerlijk gegeten.

Perfecte bediening.

Heel vriendelijk personeel.

Gezellige echte Griekse sfeer.

27. A Philippi

Goede ervaring voor herhaling vatbaar.

28. Jeannette Burgers

We hebben heerlijk buiten gegeten. Alles was als van ouds en we hopen gauw weer terug te komen.

29. Johan Buitenhuis

Geweldig restaurant, kom er al meer dan 20 jaar. Altijd warm welkom, altijd goed eten, alles is mogelijk, kinderen voor oma is nooit een probleem 😀

30. Maurits

Goed gegeten met een variërend niet standaard assortiment. Enthousiast bediening. Kinderen kregen na afloop eigen gebakken brood.

31. A.wijntje

Eten was prima. Bediening zeer plichtmatig, ober zat zelfs te eten en op de ipad. Hebben niet gevraagd of we wat na wilden hebben. Gemiste kans.

32. Hans 5 punten

Eten is prima voor een goede prijs....personeel is authentiek net als de aankleding. Gewoon lekker ontspannen Grieks eten kan hier uitstekend

33. Goed restaurant wat niet al te duur is. Altijd lekker eten en vriendelijk personeel. Echt familiebedrijfje.

34. Fabienne de jongh

We waren met een grote groep, 13 personen. Iedereen heeft heerlijk gegeten. De vis viel erg goed in de smaak, maar ook de gyros en souvlaki waren heerlijk! De bediening was erg vriendelijk en daar hebben we even mee gekletst. Sfeer is goed, veel versiering en leuke muziek.

35. Wolfswinkel

Goede maaltijd voor een mooie prijs.
    Restaurant komt wel gedateerd over.

36. Familie Sterenborg

Uitstekende gerechten. Vlotte bediening. Gezellige sfeer. Geregeld met life muziek. Kwaliteit -prijsverhouding. Kortom 👍👌

37. Hartelijke mensen. Kinderen zijn welkom en krijgen extra aandacht. Het eten is altijd goed van smaak en het vlees zeer mals gegrild. Dat maakt goed dat er Egyptische beelden staan (?) en dat de het lied de Sirtaki 4x is langsgekomen terwijl wij daar zaten. Maar dat geeft niets. Het heeft zijn charme :-)

38. Geweldige mensen en sfeer. Eten is over algemeen goed, sowieso naar de prijs.

39. Livemuziek was zo hard dat je elkaar niet kon verstaan. Vooral mensen die elkaar allemaal kenden. Sfeer van een volkscafé met meezingende gasten. Dit deed afbreuk aan een avondje uit.

40. Super gezellig en lekker.

41. Swanique Wijnhoven

Wat een gemoedelijke sfeer hangt daar! Lieve mensen, echt een familiebedrijf. De gastvrouw is echt een moederlijk type. Je krijgt antwoord op je vraag en ze eindig bijna elke zin met: ....., schat! :-) Het eten was heerlijk! Een aanrader!

42. We hebben een fantastische avond gehad live Griekse muziek, lekker eten in een gezellig vol restaurant
    helemaal TOP!

43. Prijs kwaliteit is gewoon niet veel over te zeggen. Deze is gewoon goed! Aankleding en tafeltjes laten iets te wensen over maar neemt niet weg dat de algemene ervaring zeer prettig is!

Zeker een aanrader voor groepen die goed(koop) willen eten. (zoals bij de gemiddelde Griek is vlees wel de specialiteit!

44. Prima gegeten. Sfeer en service super.
    Erg aardige en attente ontvangst en bediening.

45. Wat een verrassend restaurant. Een echt Grieks familie restaurant met vriendelijke bediening, heerlijk eten en voor een zeer goede prijs. 10 euro is geen geld voor een bord vol gyros, souvlaki, souzouki, enz. Een speciale vermelding voor de rijst. Ik eet het in geen enkel Grieks restaurant, maar hier was het heerlijk!

46. L.Zuierveld

Prima naar ons zin. Genoeg variatie op de menukaart. Vriendelijke bediening, onder supervisie van oma!
    Heerlijk gegeten.

47. Heerlijk gegeten, was lang geleden dat we hier geweest waren en nog steeds gezellig en lekker eten met goede bediening. Komen snel weer een keer eten.

48. Het was heel gezellig en en we hebben lekker gegeten.

Met vriendelijke groeten,
    Mevr.A

49. Kreta Ede. Een begrip en tegelijk iets waar nog vele edenaren over verbaasd zijn. Super goedkoop eten (26 euro voor 2 personen als je hoofdgerecht en drankjes doet) maar ook super lekker! Je zal nooit met een lege maag bij dit restaurant weggaan! Als je dat wel doet, dan heb je waarschijnlijk niks besteld. De gyros is verrukkelijk, baklava nog erger.. die is echt goddelijk.
    Gastvrijheid verdiend een dikke 10! Het is een familiebedrijf wat echt een familie is, en de avond dat je er bent, ben je onderdeel van die familie!

50. Lekker gegeten; erg gezellig; bijzonder aardige mensen!!

51. Dit is een leuk restaurant voor de wat kleinere portemonnee, omdat de gerechten niet al te duur zijn. Daarvoor krijg je wel erg lekker en goed verzorgd eten, maar geen bijzonderheden. Het restaurant is gezellig qua sfeer en voor de verandering krijg je in een Grieks restaurant een keer geen ouzo opgedrongen. Zeker een plus punt in mijn mening! Bediening was charmant en uniek, maar de eigenaar was niet al te vriendelijk. Maar verder geen probleem. Al met al een aanrader.

52. Was erg lekker en gezellig ,vooral met live muziek ... Aanrader

53. Heerlijk gegeten, een aanrader. Wij gaan er zeker vaker naar toe

54. A.houthuijzen

Goed eten, lekker en genoeg, personeel stug, niet melden dat er een salade bar was waar je je salade kon op scheppen.

55. Geweldig en knus restaurant. Het eten is uitstekend. We komen hier geregeld. Aanrader.

56. Aanbevolen. Lekker eten en drinken met een heel goede prijs/kwaliteitverhoudig.

57. Zeer leuk, gezellig restaurant. Een echt familie restaurant waar je je direct thuis voelt. Eten is erg goed, live muziek altijd leuk en de bediening briljant. Zeker als "Oma" even langs komt :) Zonder iets te hoeven vragen kregen we eten en dergelijke voor onze peuter. Bij de zelfgenoemde sterren restaurants krijg je dit niet. Wij komen zeker weer terug!

58. Heerlijk eten voor een betaalbare prijs.
    Het voelt alsof je bij een Grieks gezin thuis te gast bent.
    Iedereen werkt mee, zelfs kleindochter komt de drankjes opnemen!
    Leuke ervaring!

59. Janneke Woudstra

In een woord een geweldige ervaring. Dit familie-gedreven restaurant geeft je zo'n geweldig en warm gevoel. Eten was heerlijk en de bediening echt 'petje af'! Zeker voor herhaling vatbaar! Sas efcharisto Mamma, Pappa, kleinkind EN Oma!!!

60. Lenieveenstra

We hebben weer genoten van het heerlijke eten en de gezelligheid. Echt een aanrader. Gezellige Griekse sfeer.

61. Heerlijk gegeten!! Vriendelijke bediening, lekkere gerechten. Leuke aankleding binnen, veel curosia!

62. De ontvangst was al niet om naar huis te schrijven. We liepen naar binnen en niemand die je welkom heette of naar je reservering vroeg. Vervolgens de hele avond op 1 ice thea moeten teren. En het eten was echt matig tot slecht. De vis was echt allemaal gefrituurd. De zalm, smaakte niet eens naar zalm. De soorten vlees spies, was 1 stukje anders vlees. De rest was hetzelfde. Het personeel wat er 28-11-2016 liep hadden er gewoon geen zin in. Ze zaten gewoon televisie te kijken. Ik begrijp dan ook totaal niet hoe dit cijfer tot stand is gekomen. Of ben ik op de verkeerde dag gekomen? Het is in ieder geval niet voor herhaling vatbaar!!!!

63. Ton van de Lustgraaf

Wederom heerlijk gegeten bij Kreta. Alles zeer vers en smakelijk. Gezellige bediening, Griekse gastvrijheid. Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg mentaliteit.

64. De service en het eten was prima! Vooral ook omdat het restaurant helemaal bezet was is het niet zo makkelijk om zo snel en vriendelijk te bedienen! Er was live muziek. Helaas té hard zodat er geen gesprek mogelijk was. Ook geen pauze, wat op zich natuurlijk ook weer goed is, maar niet als je hoopt nog even wat met elkaar te kunnen praten. Tip: volgende keer echt bij de Griekse muziek blijven en tussendoor wat zachter dan komen we zeker nog weer een keer terug.

65. Altijd lekker eten, goede service en de prijs kwaliteitsverhouding is super. Daarom een welverdiende dikke 10!

66. Fam. Smits

We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was super. De bediening is hier altijd prima.

67. Familie Wijma

Erg vriendelijk geholpen en goed gegeten.

68. Onze tafel werd zonder geluid met gebaren gewezen door de gastvrouw. Gastvrouw was op haar manier' vriendelijk', maar dat kwam vreemd over door haar zware wat norse stem. We hebben heerlijk gegeten en waren verbaasd over de hoeveelheid, omdat wij de prijs erg laag vonden. Eten werd wat ongeïnteresseerd geserveerd door de obers zonder bedrijfskleding. Niettemin hebben wij heerlijk gegeten en waren vermaakt door de ietwat vreemde bedrijfsvoering. Toch zouden wij er weer terug gaan als we weer in Ede komen.

69. Inge Gaasbeek

We hebben een gezellige avond gehad bij Kreta, en heerlijk gegeten. En dat voor maar € 16,- per persoon. Een aanrader!!

70. Heerlijke ongedwongen sfeer, gerechten zijn authentiek Grieks, puur en smaakvol. Bediening familiair en gezellig. We zaten op het terras en waande ons in Griekenland. Top!

71. Heerlijk bij Kreta in Ede gegeten voor een schappelijke prijs. Zeer vriendelijke bediening. Gezellige sfeer.
    Kom er zeker terug, als ik weer eens in Ede ben.

72. We hebben heerlijk gegeten bij Kreta in Ede. Het eten is heel goed bereid. Typisch Grieks lekker gekruid en mals. Ook de bediening is leuk, een echte gezellige Griekse familie. We gaan beslist weer een keer terug.

73. Altijd weer prettig. Mensen met passie en dat levert een prachtig product op. Niet dat strakke en formele, maar gewoon zoals ik het prettig vind. Top!

74. Meerdere keren wezen eten en het was overheerlijk alles goed opsmaak, en de bediening was top, even langs lopen van de dochter die zei dan Hoplaaa en wij ook roepen hoplaaa dus lol genoeg daar!
    Leuk restaurant zeker de moeite waard ook voor de kinderen !!!

75. Ontvangst: we werden aan de poort tegengehouden om snel te gaan zitten, want het was druk. Bediening: in snel tempo werd gevraagd wat we wilden en gevraagd: klaar? Het eten was niet warm. Er werd vergeten te zeggen dat je zelf binnen salade kon opscheppen, maar veel bakjes waren bijna leeg. De stifado smaakte nergens naar behalve uien en tomaat, verder heel vlak!

77. Ik kom hier al jaren! Meeverhuisd van hun vorige locatie naar hier. Geen andere Griek voor mij, want deze is super! Vriendelijk personeel vol humor en gezelligheid. Grieks interieur die het restaurant extra gezellig maakt en heerlijk eten!

78. ton v Lierop

79. Voor ons een Grieks restaurant zoals het moet zijn. Gezellige uitstraling met lekker eten tegen betaalbare prijzen. Tip: Kies als nagerecht de warme appel met noten en honing.

80. Dave Clayton

Wij eten vaak bij Kreta. De service is vriendelijk en tijdige, de sfeer intiem en echte Grieks! Ook de meest verse olijven in Nederland.

Aanbevolen.

81. Echt lekker eten, altijd gezellige sfeer. De ouzo van het huis is toppie, maar vooral het eten is echt lekker.. de bonensoep bijvoorbeeld! Kom er vaak!

82. Erwin Arends

Een restaurant wat Griekenland ademt.

- geweldig eten
    - super en snelle bediening
    - geweldige sfeer

Top en een absolute aanrader!

83. cees Bekker

Zeer goed gegeten. Vriendelijke bediening. Erg veel gegeten voor een redelijk bedrag. Een aanrader.

84. Gisteren weer zoooo lekker gegeten!
    Tesamen met de Griekse muziek en "gelegenheidsdanseressen" een uiterst aangename avond gehad!
    Authentiek, gezellig en zeer smakelijk.

85. Wij komen hier al 15 jaar, we gaan wel eens ergens anders eten maar komen hier altijd weer terug omdat het hier altijd zo gezellig is en ook nog goedkoop.

86. Prima grieks restaurant, heerlijk eten en een goede (gemoedelijke) sfeer.

87. Het is net of je even in kreta bent. Goed en niet te duur. Het beste Griekse restaurant in Nederland waar ik gegeten heb. Gastvrij en gezellig.

88. Dit restaurant heeft iets speciaals.

Of het de kwaliteit is of de leuke gastvrouw, het is moeilijk te benoemen. Ik ging hier samen met een kennis eten, maar het was erg leuk. Er was een bepaald soort gemoedelijkheid, daardoor kun je lekker zitten en kun je beter van je gerecht genieten.

De moussaka was ook erg goed.

89. Ben hier al meerdere malen geweest,

En iedere keer is het eten wel erg lekker.

Ik heb nog nooit erg lang hoeven wachten.

Sommige zitplekken zijn supergezellig.

Met allemaal fotootjes en dergelijke.

90. elke keer weer!

Kreta.. het restaurant waar we al jaren komen.. heerlijk eten en altijd gezellig. Elke keer als we gaan uiteten komen we op de een of andere manier toch weer daar terecht!

Zeker weten een aanraden!

91. Welkom in Griekenland,

Dit is dus een Grieks restaurant zoals het hoort te zijn.

Gezellige, sfeervolle mensen, waar je meteen welkom bent.

Het eten zeer lekker, alles vers bereid met super kwaliteit ingredienten. Alles goed van smaak en mooie porties.

Heb hier heel wat keren gegeten, en zelfs met 40 man gegeten op mijn bruiloft, was helemaal een 10!.

92. Vanavond daar geweest. Het was wel oke. Niets bijzonders verder, maar wel goed van smaak en voldoende. Wel een minpunt: in plaats van twee lamskoteletjes zat er slechts één in het gerecht. Of twee halve, want ik telde slechts één bot wat kenmerkend is voor één lamskotelet. Misschien één kotelet in tweeën?

Ik heb het gemeld aan de gastvrouw, maar zij dacht daar anders over. Dit is niet goed opgelost en ja, dan maar geen toetje.

93. Iedere keer dat we hier komen, worden we verwelkomt alsof we familie zijn. Heerlijk!

Het eten is prima. Mijn favoriete Griekse restaurant tot nu toe.

94. Onze favoriete Griek om de hoek! Met Grieken in de familie zijn we kritisch m.b.t. Grieks eten, maar hier smaakt het heel authentiek. Geestige en huiselijke bediening, waar je even aan moet wennen, maar waar je je al snel erg thuis bij voelt. De feta, de taramas en de forel zijn aan te bevelen! Helaas zijn we net verhuisd, maar als we in Ede zijn, gaan we hier zeker eten!

95. Dit is nou de echte Griekse keuken.

Altijd is het gezellig en je wordt verwelkomd alsof je echt bij de familie komt eten.

"Kom! Zit! Lekker eten, wel betalen!"

Muziek of wijnavond is zeker aan te raden.

96. Cor van Ommeren

Leuk restaurant, ontspannen sfeer, lekker eten.

Kinderen geen probleem.

Wij komen hier graag met ons gezin.

97. Leuk, gezellig, lekker! sfeervol restaurant met een pittige tante aan het roer!

98. Een zeer goede griek. Het is een beetje te gezellig ingedeeld, waardoor het beetje druk aan vult. Maar eten is zeer goed. Een aanrader voor idereen die snel, lekker en goedkoop willen eten!

99. niks meer aan doen!!!

100. gewoon perfect

Volgende pagina