De Heksenketel in Ede

Vleesrestaurant - DE HEKSENKETEL - een begrip in de regio!

Q-park (afstand 400 m.) en betaald parkeren op het Kuiperplein (maandag t/m zaterdag tot 18.00 uur, zondag vrij parkeren).

Treinstation Ede-Centrum bevindt zich op 300 m afstand. Diverse buslijnen in de buurt.

De Heksenketel is een gezellig en knus vleesrestaurant in de buurt van het Museumplein te Ede.

Na bijna 20 jaar gevestigd te zijn geweest op het Museumplein, werd De Heksenketel begin zomer 2015 helaas getroffen door een felle brand. Sinds de feestelijke opening op 3 februari 2016 zijn de werkzaamheden hervat in een nieuw pand aan de Nieuwe Stationsstraat 4; direct om de hoek van de oude locatie. Hier serveren ze nog steeds hun bekende gerechten!

Met de spareribs in diverse marinades (van gewoon tot superduivels) is het restaurant inmiddels ruim 20 jaar een begrip met een behoorlijke reputatie. Volgens veel gasten van het eerste uur zijn het de allerbeste in de regio.

Op de lavagrill wordt het beste kwaliteitsvlees bereid; van Amerikaanse graangevoerde en van Australische Aussie Black Angus runderen.

Naast de vele vleesgerechten zijn overigens ook enkele heerlijke vis- en vegetarische gerechten te vinden.

De smaakbeleving staat bij Eetkamer De Heksenketel hoog in het vaandel. Dat wordt bereikt met de beste ingrediënten en een culinaire nieuwsgierigheid naar allerlei internationale keukens. Zo kan je er naast 'gewone' Hollandse invloeden ook Italiaanse invloeden tegenkomen, evenals Aziatische. De bekende Cajun-keuken heeft eveneens een vast plaatsje veroverd op de menukaart en nog steeds zijn de vele huisgemaakte gerechten en sauzen een belangrijke basis.

Bij Eetkamer De Heksenketel vind je een wereld aan smaken. Van lekker Hollands tot Oosters pittig!

5. Betalen pin Master Card Visa

1. Blijdestein

Heerlijk gegeten!
    Goede bediening
    Alles mooi en schoon
    Ga hier zeker vaker eten

2. Marianne Plugge

Heerlijk gegeten. Het vlees is er heerlijk en mooi bereid. Echt een aanrader voor een mooi stuk vlees. De wijn is er mooi en tegen een vriendelijke prijs. De koffie is er heerlijk.
    De bediening is ontspannen en heel vriendelijk.
    Kortom een plek waar je heerlijk kan eten met een hele prettige bediening.

3. Marlies Polak

Fantastisch gegeten, erg aardig personeel en goede sfeer. Ons lievelings restaurant!

4. Voor iemand met een ingewikkeld dieet, zoals ik, is dit een toprestaurant. De kok weet wat koken is en kan de gerechten eenvoudig voor mij aanpassen. Ik voelde me erg welkom hier.

5. Miranda Paus

Zoals altijd, geweldig, heerlijk en voor herhaling vatbaar:)

6. Guus 11 punten

Het was erg gezellig en het eten was top! Onze jongste van van 15 wilde absoluut de heetste spareribs, maar kreeg na veel waarschuwingen alleen de bijbehorende kruiden en saus. En terecht. Hij heeft er 1 likje van genomen en was meteen genezen. Persoonlijke adviezen aan tafel. Helemaal geweldig. Tot slot de opmerking van onze jongste:"dit is het eerste restaurant waar ze waarmaken wat ze beloven met duivelse spareribs. "

7. Via eet.nu bij dit restaurant terecht gekomen en zeker een aanrader! Vooral de spareribs zijn een aanrader.

8. Voor de 2e keer heerlijk gegeten bij de Heksenketel.
    Alles is daar in orde: het eten, de ambiance en de bediening.
    De moeite waard om hier eens binnen te lopen als je in de buurt bent!

9. Al jaren een begrip in Ede, en ik snap best waarom. Sinds de verhuizing een nog steeds gemoedelijk maar nu ook fris en modern ogend restaurant. Wat direct opvalt is de (ruimschoots aanwezige) bediening; monter, goed geinformeerd en attent. Een groot pluspunt. Je kunt voor Euro 2,25 een liter tafelwater kopen, waarmee elders op deze planeet weer schoon drinkwater wordt gefinancieerd. Een mooi initiatief. Toch een paar puntjes… De wijn, voor deze omgeving toch vrij prijzig, wordt te summier ingeschonken. Het eten voldoet grotendeels aan de verwachtingen, maar dat mag bij Euro 26 voor Tournedos met Roquefortsaus ook wel. Het kindermenu kent geen enkel vorm van groente, helaas, en mijn Varkenshaassate had kruidiger en van meer satesaus voorzien mogen worden. Nochtans; over de hele linie aangenaam en goed genoeg voor een vervolgbezoek.

10. We hebben erg genoten van het lekkere eten, van de uitstekende kwaliteit vlees en de lekkere salades. Ook was de bediening uiterst attent en vriendelijk. We komen zeker weer bij jullie eten.

11. Sietske

Het eten was heerlijk en de bediening top!

12. Lekker gegeten in een rustige gezellige sfeer.

13. Nicole Thien

Altijd heerlijk eten! Als je hier spare ribs hebt gegeten hoef je ze nergens anders meer. De blackened rib eye is ook zeker een aanrader. Eigenlijk is alles hier echt heerlijk. Bediening ook altijd gezellig en goed. Beste restaurant van Ede!

14. Weer heerlijk gegeten bij De Heksenketel. Leuke bediening, goede maaltijd, leuke presentatie!

15. Frank Benus

Heerlijk gegeten, goede bediening, top avond!

16. Mirella

Gelukkig was er dezelfde avond nog plek! Bij binnenkomst kregen we een tafel toegewezen, tegenover de bar. Geen fijne plek.
    Veel keuze op de menukaart en ook naast de menukaart nog diverse keuzes.
    Helaas kregen wij geen amuse (olijven met plakjes worst), vergeten denk ik.
    Het eten was erg smaakvol. De nabestelde tweede portie frietjes kwamen snel door, nog voordat alles echt op was.
    Het enige minpunt vond ik de overload aan bedienend personeel. Omdat wij direct aan de bar zaten was een leeg glas tijdens de laatste slok al opgemerkt en stond er weer een (natuurlijk heel vriendelijke) dame aan onze tafel. Dit was echt teveel van het goede en voelde niet prettig. Volgende keer een dame minder en wat minder aan de bar hangen om te wachten op uitserveren van de drankjes?

17. De blackened steak… Ow my freaking god we love it!

18. Zoals altijd weer “ TOP”
    Heerlijk gegeten👍👍

19. Of je nou voor diner of lunch komt. Het is er altijd even lekker en goed. Leuk personeel. Goede service en je bent nooit de zoveelste klant. Maar gewoon altijd persoonlijk, vriendelijk en meedenkend.
    Favoriet! 🌟🌟🌟🌟🌟

20. GOED! Zoals altijd!

21. Flok Munneke

Het eten was lekker, maar we hebben alle 4 buikklachten gehad. Misschien was er een toevoeging van smaakversterkers gebruikt?

22. Heerlijk gegeten, heel veel keus en aardige bediening. Hoofdgerecht liet alleen even op zich wachten.

23. Jeffrey Filon

Nog niet eerder geweest in het nieuwe pand maar alles is nog steeds als vanouds. Gewoon top.

24. Ruijsenaars

Het was onze eerste keer en het restaurant oogde heel gezellig. Het personeel erg aardig. Een ieder van ons koos wat anders. En de gerechten werden ook mooi geserveerd. Mijn dochter en ik kozen de Lady's Spareribs. Absoluut niet pittig zei de serveerster. Maar dat viel erg tegen, wij vonden ze allebei te scherp. Toch maar opgegeten en de serveerster vertelde dat ze gekruid werden afgeleverd. Dus voor de volgende keer geen spareribs meer. De anderen hebben gesmuld. En het was ook erg gezellig. Groetjes van de fam. Ruijsenaars.

25. Ed & Annemarie

We werden vriendelijk ontvangen en we mochten kiezen uit de beschikbare plaatsen. Personeel is heel vriendelijk, beleefd, zeker niet opdringerig. Alles werd heel duidelijk uitgelegd voor wat de mogelijkheden van de verschillende menu's betreft. Alle gerechten werden met gepaste snelheid geserveerd. Daarmee bedoel ik dat jij (en je partner) rustig je gerecht kunt op eten. Wij hebben het als bijzonder prettig ervaren en gaan hier zeker nog eens terugkomen.
    Tot slot waar voor we gekomen zijn en dat is het eten. Onder het genot van een fles heerlijke rode wijn werden de gerechten geserveerd. Alle gekozen gerechten waren TOP. Ziet er niet alleen lekker uit, het smaakt ook lekker. Al met al de moeite van een bezoek zeer zeker waard!

26. Leuk,en deskundig personeel
    Lekker eten👌🙇🏽🙇🏽

27. Lekker gegeten, vlees was super mals. Twee opmerkingen: tafel aan de kleine kant; borden en bakje met frites en salade passen er amper op. Aan de serveerster gevraagd wat een zoete cocktail is, op haar aanrader er 1 gekozen, was echter erg bitter, niet lekker. Zij navraag gedaan over welke dan wel zoet was, bleek dat er geen enkele cocktail zoet was. Slecht advies dus was wel 6,50 kost!! Was netjes geweest als dat bedrag van de rekening af was gehaald; als zij verstand van zalen had gehad had ik namelijk geen cocktail genomen.

28. Al jarenlang staan ze eenzaam aan de top met DE lekkerste spareribs die je kunt vinden!!

29. Kuijpers

Erg lekker gegeten ook de roti vega was super lekker.

30. Koude, ongezellige en kale inrichting, eten is matig en was vroeger een stuk beter. Viel over het algemeen tegen en een kan kraanwater kostte 2,25…

31. De spareribs waren lekker en mals. Verder viel het me op dat er veel vlees aan de spareribs zat. Iets wat niet overal zo is. Ik kom zeker nog eens terug.

32. Heerlijk eten en goede bediening!

33. Fantastisch eten. Goede kwaliteit en heerlijk bereid. Leuke, ruime inrichting en ronduit vriendelijk en gezellig personeel.
    Lekkerste spareribs van Nederland.

34. Is op zich ruim voldoende, minder verrassend.

35. Wim IJkhout

Wij werden bij binnenkomst al gelijk vriendelijk ontvangen en konden meteen aan tafel. Nadat we de eerste drankjes hadden besteld kregen we als amuse een bakje olijven en een paar hele dunne plakjes harde worst. Dit was wel een erg karig begin. Maar zowel de voorgerechten als ook de hoofdgerechten waren vervolgens goed van smaak en zeker voldoende qua porties.
    We hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug.

36. Hier kun je heerlijk eten!

37. Wederom erg gezellig en lekker gegeten. Complimenten voor de goede bediening en het lekkere eten. Een aanrader.

38. I.Roosjen

Vlees en vis waren niet lekker klaargemaakt. Frietjes en nagerecht waren heerlijk!
    Bediening: 1 serveerster was prettig/vriendelijk. De anderen waren kortaf en onvriendelijk.

39. Ans Jacobs

Goed gegeten en bediend.

40. Super goed restaurant. Kwaliteit geweldig. Service ook.

41. Het was wederom weer heerlijk eten. We hebben weer genoten...

42. Als altijd heerlijk gegeten en zeer prettige bediening!!

43. Zoals altijd heerlijk gegeten. Geholpen door enthousiaste medewerkers en niet duur. Voor herhaling vatbaar!

44. Heerlijk gegeten en goede persoonlijke service. Wij komen zeker vaker!

45. Heerlijk eten en vriendelijk personeel ! Wij komen zeker weer terug.

46. Bediening is vlot, en correct.
    Kleine snack vooraf niet bijzonder, schaaltje olijven en plakjes gedroogde worst. De olijfen waren duidelijk uit een potje. Dat is jammer, de lokale markt verkoopt volop verse olijven.
    Het voorgerecht was lekker.
    Het hoofdgerecht viel erg tegen. Het vlees zou medium gebakken worden, aan de randen goed maar het dikkere gedeelte van het vlees was helemaal niet gaar, ook niet rare laat staan medium.
    Dessert was ok.

47. Komen hier regematig. Altijd lekker eten en vriendelijk personeel!

48. Goede kwaliteit eten, vriendelijke bediendes echt een aanrader.
    Het restaurant zit iets hoger dan het gemiddelde kwa prijs, maar hier krijg je ook kwaliteit voor terug.

49. Erik Donkelaar

Was echt een super avond en was heerlijk eten.

50. Heerlijk gegeten, mooi restaurant met een gezellige sfeer en top bediening!

51. Van Roekel

Het eten was super lekker en de service ook top. Zeker voor de 2e keer vatbaar. Alleen niet meer op een vroegere tijdstip.

52. Het was heerlijk en de bediening is ook top!

53. Een combinatie van een mooie zaak, fantastisch eten en ontzettend vriendelijk personeel.

54. Als we dan even lekker willen gaan eten belanden we altijd bij de Heksenketel!
    Heerlijke sateh (ja Bilitis het was toch de sateh weer) en weer genoten van de pittige tomatensoep. Dessert paste niet meer helaas.

55. Pittig geprijsd (voor een eetcafé uitstraling) maar meer dan waard.
    Vlees was subliem bereid. Leuke bediening.
    Wentelteefje van suikerbrood toetje… was geen plek meer voor maar ben nu nog blij wel genomen te hebben.
    Het jus d orange toetje was ook geweldig. Klein gezellig tikje erin.
    Voorgerecht niet genomen met oog op nagerecht.
    Kindermenu mag wel iets van groente bij…
    En had fijn gevonden als beide nog had gevraagd of ik sausje erbij wil bestellen. Nu zelf vergeten… maarrr vlees was misschien ook wel veel te lekker om sausje bij te eten.
    Snelle bediening.
    Heel prettig ook dat bediening naar elkaar toe aardig is maar niet eeuwig staat te keuvelen met elkaar zoals vaak bij zo'n losse sfeer in restaurants. Ze werkten echt om de klant te behagen. Prettig.

56. Leo van der Beek

Erg vriendelijk en oplettend personeel. Leuke atmosfeer en onwijs goed eten. Het beste restaurant in Ede.

57. Altijd heerlijk eten een fijne sfeer en leuke bediening.

58. Heerlijk gegeten!! Fijn restaurant, veel keuze en borden zijn mooi opgemaakt. Min puntje vind ik dat wat kleine ronde tafeltjes, hier zit je niet erg comfortabel aan als je lang wilt tafelen.

59. Ferdi Janssen

Voor de 2e maal hier geweest...blijft een feest voor je tong dit gezellige restaurant in het centrum van Ede...heerlijke gerechten...super bediening...leuke sfeer...gaan snel weer terug!!!

60. Johan Buitenhuis

Zoals altijd, zeer vriendelijke bediening, heerlijk koud bier, en super eten.
    Al jaren klant 👍

61. Heerlijk gegeten. Kan nog iets meer sfeer bij (achtergrond muziekje?. Metalen stoelen zijn te smal waardoor enige pijn in de heupen gaat ontstaan. Goede service, bediening en super bereid eten. 👍🏼

62. Rebergen Frans

Zoals we gewend zijn van de Heksenketel was alles weer tot in de puntjes goed geregeld. Het eten was weer geweldig. Wat een smaaksensatie! De blackened rib eye een echte aanrader. Al vaak gegeten bij de Heksenketel maar nog nooit een moment gehad dat er iets tegenviel terwijl wij niet zo heel snel tevreden zijn. Klantvriendelijkheid ook een dikke 10.

63. Als vanouds heerlijk spareribs gegeten.
    Super bediening en wat een leuke sfeer bij de Heks!
    Ga zo door

64. Gerda van den Berg

Geweldig personeel in een pracht van een zaak.
    Je neemt je bestelling op en je kan zo van je tafel zien hoe het klaar wordt gemaakt in de open keuken.
    Eten smaakte perfect.
    Wij komen zeker terug!

65. Heerlijk gegeten bij de Heksenketel. Erg vriendelijk personeel die je een prettige avond bezorgen!

66. Janny Eleveld

We hebben in De Heksenketel een fijne avond gehad met heerlijk eten.

67. We waren nog niet eerder in het nieuwe restaurant geweest. Erg gezellig en ruim opgezet. Zoals altijd heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening.

68. Johan Jansen

Al jaren een ongekend succes! Ook na 7 jaar niet te zijn geweest nog steeds TOP! Van bediening tot keuken.. ge-wel-dig! Mag Ede trots op zijn.

69. Super lekker.

Heel goede bediening.

70. Jose Merkies

Leuk gezellig restaurant met heerlijk eten * heksengarnalen en dikke plank vlees echt aanrader*. Onze stoelen zaten helaas echt niet lekker, hier let ik de volgende keer zeker bij mijn reservering.

71. Martijn wolters

Weer ouderwets lekker gegeten. Echt een top tent. Bestel er alleen geen spare ribs. Want dan vind je ze nergens meer zo lekker als hier.

72. Vleesliefhebbers komen hier goed aan hun trekken! Vis staat ook op het menu maar je proeft aan alles dat hier alles om vlees draait, en ze zijn er goed in! Kwaliteitvlees op een vakkundige manier gegrild, goed gekruid. Met z’n 2-n €108 kwijt, goedkoop is het niet maar dan krijg je ook wat.

73. Daphne Beerepoot

Heerlijk en gezellig gegeten op kerstavond met het gezin. Helaas was de vis niet geheel warm. Verder was het zeer geslaagd: een goed tempo in het opdienen van de gerechten, vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar.

74. Als gezin hebben we verrukkelijk gegeten in de Heksenketel, een gezellige eetkamer, leuke en stoere inrichting, prima bediening en service!! Aanrader hoor!

75. Prima sfeer, met mijn kleinzoons een hele fijne avond gehad.
    Voor herhaling vatbaar.

76. Heerlijk gegeten, leuke tent.

77. Altijd super lekker. Vriendelijke bediening. De heksengarnalen zijn echt aan te raden.

78. Lekker gegeten met 5 personen en goede, attente en vriendelijke bediening.

79. Wederom heerlijk gegeten! De bediening is uiterst vriendelijk en professioneel en het eten is boven verwachting goed.

80. Weinig interactie met de kinderen. Duurde lang voor kaart en eten er was.
    Kindermenu saai en fantasieloos.. ijsje helemaal saai..

Heerlijk vlees... lekker eten.. dat dan weer wel

81. eli en olga

Na een lange tijd weer heerlijk uit eten geweest.
    De inrichting is top de bediening top.
    Het eten echt weer als vanouds heerlijk.
    We gaan zeker gauw weer daar eten.

82. We hebben er echt heerlijk gegeten, goede bediening in een goede sfeer.

83. We hebben heel lekker gegeten.
    Ontvangst was goed.
    Bediening goed.
    Gezellig aangekleed.
    Kortom alles goed.

84. Sarah rommers-titaley

Lekker gegeten bediening goed, en het eten werd niet te snel bediend dan kun je teminste het eten laten zakken. Wij gaan vast vaker eten.

85. Het was weer een tijdje geleden maar wat was het weer goed! Een simpele maar smaakvolle amuse, voorgerecht buiten de kaart om (carpaccio van gerookte ribeye) voor beiden (erg smaakvol), als hoofdgerecht saté van varkenshaas en tournedos, perfect samen met de frieten en gevulde salade. Nagerechten spekkoek (is altijd goed hier) en huisgemaakte tiramisu (buiten de kaart om). Bediening is vriendelijk en oplettend ondanks een volle zaak op vrijdagavond. Conclusie: snel weer, één van de betere zaken in Ede wat ons betreft!

86. Henk Arts

Inrichting niet mijn smaak. Wel met zorg gedaan. Attente, vlotte bediening. Heerlijke (home-made) spareribs, heksengarnalen en tiramisu beetje saai.

87. Ik vind het een toprestaurant! Wederom heerlijk gegeten, superbediening. Niet opdringerig, niet snel de deur uitgewerkt. Vooraf een lekker hapje van het huis, perfect ook met bronwater oplossing op tafel.
    Ook mooi opgediend en goed bestek, ook altijd fijn!

Enige kleine dingetje voor de kaart vind ik er staan veel biefstuksoorten op… als je zwanger bent dus of doorbakken, of er valt al heel veel af. Er waren wel heerlijke spareribs (aanrader) en een vegetarisch gerecht.
    Al met al was weer een superavond. We komen snel weer.

88. Heerlijk gegeten. Wel wat lang wachten.

89. M'n vriendin en ik gaan hier toch wel met enige regelmaat eten, niet al te vaak maar toch een paar keer per jaar, het eten is altijd lekker (al mis in in de koudere maanden de gerookte kip salade vooraf wel hoor) en de mensen die er werken zijn altijd gezellig. Zorg wel dat je een reservering hebt, zonder kan je wel eens de pech hebben dat er geen plaats is ;-)

90. Ria Nap Romijn

Heel erg lekker en gezellig gegeten.
    We komen hier zeker terug.

91. We hebben heerlijk gegeten in een gezellige sfeer!

92. Heerlijk gegeten, lekkere sfeer, goede bediening, redelijke prijs.

93. Wessel dR

Prima ervaring weer, heerlijke scherpe gerechten… Leuk op scherpte gesorteerd. Let op "echt scherp" is ook duivels pikant. Als je wel eens madam Janet pepers hebt gegeten, is dit top eten. Heb je daar nog nooit van gegeten, wel, "be careful :-D"

94. H.J. Stoelwinder

Fantastische happening met heerlijk eten. Team Heksenketel bedankt hiervoor.

95. Prettige bediening, lekker gegeten in gemoedelijke sfeer.
    Gewoon goed, een aanrader.

96. Zoals gewoonlijk was het weer heerlijk! Maar ja, ik ben ook niet voor niets een vaste klant. ;-)

97. J. M. Waaijenberg

Heerlijk gegeten ook de kinderen voor goede prijs. Leuke gezellige sfeer

98. Carooltje35

Gezellig restaurant met vriendelijke medewerkers. Eten was erg lekker.
    De service was top vooral dat er met mij werd meegedacht ivm mijn maagverkleining die ik ondergaan heb 7 wk geleden. Top ga zo door we komen zeker terug!

99. Super gegeten zelden zo lekker stuk vlees gehad.
    Ook de lactosevrije opties waren super geregeld personeel dacht goed mee wat wij wel en wat wij niet konden nemen.

Kom hier zeker vaker!

Volgende pagina