De Bourgondiër in Ede

1520614797 42
1531924941 39

1. Anneke Busstra

2. SR 9 punten

Wederom ook als het niet druk is en niemand zit te eten 40 minuten op puntzak friet moeten wachten en 2e biertje vergeten. Personeel hangt aan de kassa en er is gewoon geen personeel op terras. Is nu 4e x waarvan 3× met werk en als het wel druk was maar geaccepteerd dat het lang duurt voordat je wat krijgt, deze keer geen excuus. Wel lekker eten maar dat is dan ook het enige. Service 0

3. Tomassen

Niet echt geslaagd afgelopen week helaas! Koffie was zo goed als koud, duurde ook érg lang voordat ons eten er uiteindelijk was terwijl het toch écht niet druk was en het broodje zalm was óók niét wat je ervan zou verwachten.....
    Nee, volgende x maar een ander adresje voor ons.

4. Michael

Ik heb hier vanavond gegeten... En wat onprettig lange wacht tijden... Hier moeten ze echt iets aan doen want als ik naar een restaurant ga voor een film wil ik niet anderhalf uur lang in het restaurant zitten, zenuwachtig of we wel op tijd komen.
    Erg jammer!

5. Annemieke

Op zich lekker gegeten maar de prijzen zijn veel te hoog voor hetgeen wat je krijgt. Restaurantprijzen voor een luxe snackbar.

6. Vanmiddag geluncht met een vriendin en onze kids (5,5&2jaar). We moesten best lang wachten op het eten.. Zeker met de kids aan tafel die hun tekening al klaar hadden.. daar kwam het eten.. Ik had specifiek gevraagd of het gerecht zonder groente e.d. was.. Ja het was alleen de nachos met kip en cheddar..zonder groente.. Komt het met eroverheen paprika, rucola komkommer etc.. uhm pardon ik had specifiek zonder dit alles gevraagd? De oplossing van de serveerster was dat ze het er wel even af kon gaan halen in de keuken.. nee dankje het zit er nu al op..dat doe ik dan zelf wel..
    Later valt er per ongeluk een glas van de (overvolle) tafel.. de serveerster achter de bar stond even te kijken en kwam toen vragen of er iets gevallen was..uhm ja dat hoorde je wel aan t gerinkel zou ik denken.. Ze kijkt onder de tafel waar het glas in 100 stukjes ligt en komt tot de conclusie dat ze het later wel even opveegt!!! Toen ik zei dat dat me niet handig leek met 3 kleine kids aan tafel ging ze toch maar een stoffer en blik halen.. te bizar dat ze het gewoon wilde laten liggen!!!! Ook volwassenen trappen niet graag in glas denk ik maar het risico nemen dat een kindje in glas stapt kan echt niet!!
    Toen we moesten betalen schrok ik me rot.. bijna 40 euro voor 2x nacho's, een bittergarnituur, bord patat en wat drinken...

7. Het eten en drinken opzich is goed, echter duurde het lang en qua prijs veel en veel te hoog voor wat je krijgt.

8. Anja Heeren

Prima gelunched met mijn moeder van 86 jaar. Was de eerste keer. Vriendelijke bediening en een prima kok. Aanrader! Komen beslist nog een keer terug.

9. Prima lunchroom. Om 's avonds een hapje te eten ook handig. Het eten is goed, maar wel prijzig voor een eettentje op een winkelcentrum.

10. robert Damen

3 X niks! Geen toetje gehad omdat het te lang duurde wel op de rekening;((Service brutaal en onbeleefd!

11. J melgers

Vanavond voor de film een hapje gaan eten. Een film menu besteld en een gewoon driegangen menu. Lang moeten wachten dus hadden geen tijd meer voor het toetje. Aangegeven bij het afrekenen, maar moesten wel betalen voor het toetje wat we dus nooit gegeten hebben. Slechte service.. Moesten zelf vragen om het filmkaartje.. En na het bekijken van de rekening ook nog eens tot de conclusie gekomen dat ze twee keer een filmmenu aangeslagen hadden wat we maar 1x besteld hadden.. Hele slechte service en ons ga je hier nooit meer terug zien.

12. Vreselijk, je belt en besteld een broodje gezond zonder ham, met extra kaas. Je krijgt een broodje met 1 plakje kaas. Kipsate 4,50 een broodje kipsate 7,50 en je krijgt een zacht wit bolletje erbij. Je betaalt 3 euro voor een bolletje. Voor 3 euro haal je 30 bolletjes. Bezopen!!!

13. Nu 2x een zeer negatieve ervaring gehad. Een keer rode wijn gekregen met bezinksel en later een broodje gezond met een steenkoud gebakken ei. In beide gevallen geen enkele compensatie of welgemeend excuus.

Ter illustratie: over de rode wijn had ik eerder moeten klagen want er was al van gedronken en bij het broodje konden we na 2x klagen wel een andere krijgen maar gingen de bestellingen van alle andere klanten voor. De toon was onvriendelijk en er werd zelfs geen moeite gedaan om te controleren wat er fout gegaan was.

In het algemeen geldt voor de het eten dat het gebrek aan verfijning gecompenseerd wordt door de hoeveelheid. De prijs kwaliteit verhouding is ver onder de maat.

14. #Bestelden een topper van de kaart (hamburger) , kon niet zo besteld worden?? Zou bij de lunch horen, al stond dat niet op de kaart, menu of het advertentiebord buiten... (de serveerster vertelde dat meer mensen hier over klagen!)
    De manager wou van geen wijken weten en we moesten persé een volledig dinermenu bestellen, met droge patat en een nat garnituurtje die ik beiden niet wilde (bijna twee maal zo duur als de "top aanbieding").

#De hamburger medium-rare besteld, maar well-done gekregen

#Een salade Nicoise zonder ansjovis besteld, maar met ansjovis gekregen. Toen we daar wat van zeiden zouden we een nieuwe krijgen, we kregen echter DEZELFDE terug op hetzelfde bord, waar de ansjovis snel vanaf geplukt was (duidelijk te proeven). Zodra we zeiden dat de ansjovis smaak nog erg aanwezig was, kregen we na lang wachten (de overige eters waren al klaar) een halve salade in een klein schaaltje terug (nu wel smakelijk, maar duidelijk véél minder).

#hele lieve serveerster, dat dan weer wel, ik had medelijden met haar want ze was het duidelijk niet met het beleid eens!!!

Voor ons was dit zeker de laatste keer dat we hier kwamen!!
    Super duur ook trouwens voor een omhoog gevallen snackbar... 50euro voor een burger, een salade en een kindermenu (patat+kroket).

15. F.claus

Zeer slechte ervaring bij de borgondier in Ede. Wij bestelden een hamburger welke als de topper van de Bourgondiër op de kaart staan. Wat bleek: na 16.00 uur moet je een hamburger hoofdgerecht bestellen. Verschil patat en garnituur, verschil in prijs 8,95 voor de topper en 15,95 voor het hoofdgerecht. Garnituur bleek een vies zuur drapje en een kleine patat, was te hard gebakken en gort droog maar ook ongare patat ertussen. Blijkbaar het overschot van de vorige bestelling.

Omdat voor mij een hoofdgerecht veel te veel is kon ik alleen een snack bestellen. Dan maar een saté kroket met een bakje pindasaus besteld. Bakje pindasaus ho maar. Een klein beetje pindasaus naast de kroket. Daarna nog een beetje pindasaus gevraagd en kreeg nu wel het gevraagde bakje maar er stond wel 2x pindasaus op de rekening. Serveerster was zeer onvriendelijk maar ach dat zou wel aan haar hormonen gelegen hebben.

De volgende keer eerst recensies lezen want blijkbaar zijn wij niet de enigen met bovenstaande klachten.

16. Zeer slechte ervaring bij de Bourgondiër! Ten eerste een wiener melange welke uit een espresso bestond en heel veel slagroom, dát is gewoon een mislukte Belgische cappuccino en heeft niks met een goede wiener melange te maken.

Vervolgens een Italiaanse tosti besteld, niet alleen ik, maar ook mijn tafelgenoot proefde een vreemde smaak aan de vleeswaren. Bediening op aangesproken, maar zonder onze tosti mee te nemen, waren volgens deze dame "alle producten goed". Of wij iets anders wilden bestellen? Nee dank u wel...

Tot ons vreemde verbazing constateerden wij bij het afrekenen dat onze klacht niet serieus werd genomen en wij beiden tosti's (waar maar één hap van was gegeten) moesten afrekenen. Zelfs de eigenaar poeierde ons de brasserie uit met nogmaals de opmerking dat alle producten goed waren...

Geen gastvrije oplossing! Hier komen wij nooit meer!

17. D. Beukhof

Sinds kort heeft de Bourgondiër een nieuwe kok èn een nieuwe kaart. Er is enorm veel keus in zowel lunch- als dinergerechten. Ook maaltijdsalades zijn erg lekker. De kwaliteit en bediening zijn prima! Je kunt ook snacks of een frietje afhalen. Van alle markten thuis dus.

18. J de Visser

Op weg naar de film hier gegeten. Prima service. Beleefd. Zoals het hoort te zijn. Goede maaltijd ruim voldoende. Lekker en groot ijsje toe. Een aanrader.

19. Prijs kwaliteit verhouding en een goede service is hier helaas ver te zoeken. Bijna 18 euro voor een mixed grille klinkt niet verkeerd. Echter als blijkt dat de mixed grille een klein spiesje vlees is die net een holle kies vult is dat ver van wat je mag verwachten. Bij de gemiddelde shoarmatent of Griek is een mixed grille snel 3 à 4 x zo groot. Als de kwaliteit bovengemiddeld is kan je met een kleine portie toch tevreden naar huis gaan, echter als het vlees zeer matig smaakt en de kip satés van twee tafelgenoten niet gaar(!) is dan is dat een teleurstelling. De friet en salade zijn overigens wel smaakvol. Men wilde met veel moeite twee broodjes gratis geven als compensatie nadat wij ons ongenoegen geuit hadden, pakten ze niet handig aan. Wij gaan in ieder geval hier niet meer heen.

20. Wij komen regelmatig na/voor een bioscoopje. Het eten vinden wij altijd goed, creatief, lekker. De service is niet altijd optimaal, te lange wachttijden, maar de dames zijn altijd zeer open en vriendelijk. Pas op: de "nieuwe" jongeman is niet alert of vriendelijk. De sfeer is over het algemeen oké, alhoewel dat wel teveel afhangt van de drukte. Prijs en kwaliteit vinden wij goed in verhouding en de porties zijn ruim voldoende. Wij komen zeker terug.
    Groetjes

21. Wij hebben er prima gegeten. Vriendelijke bediening, niks mis mee. Het was wel vreemd dat mijn vrouw bofte omdat ze de laatste mixed grill had (en dat op vrijdagavond 18.30). Veel klanten vroegen hier nl om. De keurslager zit 20meter bij hen vandaan en ik had dat toch anders gedaan.

Ach en kleine dingetjes vielen me wel op zoals bedienen met de glazen in hun hand i.p.v. dienblad. De wijn kwam de ene keer in een wijnglas de andere keer in een limonadeglas.

Maar wij gaan er gerust nog eens terug alhoewel ze de prijs wel weten.

22. Bediening was oke. Prijs kwaliteit is ver te zoeken! Ik moest bijna 16€ neerleggen voor een mixed grill die echt niks voorstelde! En ik gaf aan dat ik mijn vlees een beetje rood van binnen wilde, kreeg ik ver doorbakken! Eens maar nooit meer!

23. Ik moest erg lang wachten op het eten, chagrijnige onprofessionele bediening. Eten was ook niet geweldig Nooit meer eten bij de Bourgondiër!!!

24. Ik ga hier met regelmaat wat eten/drinken, en het personeel vind ik zeer vriendelijk en uitermate prettig in de omgang.

Het eten is af en toe wat aan de prijs, maar de kwaliteit maakt veel goed. Ook over de hoeveelheid eten die men krijgt voorgeschoteld valt weinig te klagen. Zelfs de keuze voor de koffie (Peze) is perfect.

Als je snel een hap voor je neus wilt hebben dan is het wellicht handiger om een snackbar of de Mc Donalds in te wandelen. Niet echt mijn idee van rustig en/of gezellig "een hapje eten". Daar neem ik liever de tijd voor, en dan hoef ik niet binnen 5 minuten een bord voor mijn neus te hebben staan. Met eten afhalen heb ik geen ervaring bij de Bourgondier.

25. Na een lange tijd weer met een klein gezelschap wezen eten bij de Bourgondiër, het eten was erg goed, en het personeel idem. Hoewel het meisje vertelde dat ze er stage liep, was daar niets van te merken, ze is een aanwinst, zo hartelijk en beleefd, niets was teveel, een aanwinst voor deze zaak. en zoals gezegd het eten was goed, prima redenen om terug te komen dus.

26. We komen er regelmatig maar vinden het veel minder goed geregeld dan op de oude locatie. te weinig personeel, veel fouten, als je voor 16.00 uur een hamburger Bourgondier eet betaal je € 7,50 (inclusief brood), maar na € 16.00 betaald je € 14,95 (inclusief friet). Zo is het met veel gerechten. 2x meegemaakt dat als we friet halen, de prijs niet klopt. Rond etenstijd erg lang wachten, nu is het zo dat er nog een snackbar zit, dus als we zien dat het druk is, gaan we niet eens meer naar de Bourgondiër. Een hapje eten daar, 2x verkeerde wijn (zoet i.p.v. droog). Afspraken worden niet nagekomen (vraag na 16.00 uur: mag ik bij uitzondering een gerecht van de lunchkaart omdat ik i.v.m. medicatie niet veel kan eten en ik het dan jammer vind om € 14,95 uit te geven) wordt na overleg goedgekeurd. Maar als je dan gaat betalen berekenen ze toch € 14,95 omdat het gerecht even groot zou zijn!?!
    Nou, voor mij is de lol er wel af. Gelukkig zijn er nog veel meer locaties is Ede!
    Mijn inziens willen ze met zo min mogelijk kosten zoveel mogelijk geld binnenhalen.
    Nou, als ze zo doorgaan dan lukt dat volgens mij niet.

27. Als voorgerecht een zalmtartaartje besteld! Was erg lekker, zag er ook erg leuk uit (geserveerd op een vierkant bord, met een garnituurtje). Als hoofdgerecht had ik de biefstukpuntjes met champignonnetjes en pepersaus, deze vond ik erg lekker, gelukkig niet te pittig. Leuke bediening, erg vriendelijk en ze willen er een leuke avond van maken.

Het enige is dat vanaf de buitenkant je niet goed kan zien of het nou open is of niet. Als je naar binnen kijkt zie je natuurlijk wel dat het open is.

Voor de rest helemaal top! Ga zo door!

28. Verjaardag daar gevierd met de kinderen. Super gezellig. Extra aandacht voor de jarige. Personeel kwam zelfs zingen. Lekker gegeten. Allemaal nieuwe stoelen en tafels, erg mooi nu. Geeft net iets meer huiskamer gevoel...... Was trouwens niet de eerste keer dat we hier gegeten hebben. Tot nu toe altijd goed en erg divers. Moet je echt een keer gaan eten.

29. Wat 'n slechte lunchroom is dit zeg!

Geen lekker eten.

Slechte bediening (onvriendelijke chagerijnige koppen!)

Dan vindt ik de luchroom in ede centrum(bij de hema) vele malen beter!

30. Een leuke, gezellige lunchroom.

We hebben een hamburger bourgondier gegeten en die was super groot en lekker...

Het was wel druk en de bediening was een jonge dame, maar de service was er niet minder om.

31. In juni 2009 geluncht met 5 personen. We bestelden soep vooraf, maar kregen de mededeling dat de soep bijna op was.
    Of het restant verdeeld kon worden, werd gevraagd.

Nu in december 2009 weer geluncht. En Soep van de dag vooraf besteld. En..... weer de melding dat de soep bijna op was.
    Nou ja, verdeel het maar.

Er zou ook brood bij de soep zijn, kwamen we achter, toen we deze bijna op hadden.

Als hoofdgerecht Nasi met sate v.d. haas, die zou heerlijk zijn.
    Volgens ons was het nasi uit blik, alleen de sate was goed van smaak.

Agemene indruk van ons: als het druk is kan men het niet aan.

Er is maar een meisje in de bediening.

Jammer.