Balkan Restaurant in Ede

For the love of meat and good times! Vanaf 1 juni weer open.

Deal Genieten van een buitengewoon 3-gangenmenu in een perfecte ambiance. Nu voor maar 23,95!

Balkan Restaurant is gelegen in een nog onontdekt en nostalgisch deel van Ede. Dit sluit perfect aan op de ambiance die hier te vinden is. Laat je vervoeren naar hogere sferen bij kaarslicht of neem plaats in de lounge-hoek bij de authentieke open haard. Gastvrijheid staat hier hoog in het vaandel.

Bij Balken Restaurant proef je traditionele Balkan-gerechten met een knipoog naar de Mediterrane keuken. Hierdoor biedt Balken Restaurant een zeer gevarieerd menu aan. Echter, meat with a story: Hereford staat hier centraal. Verwacht de lekkerste vleesgerechten van de grill, waarbij uitsluitend gebruik wordt gemaakt van grasgevoerd weiderund van het Hereford ras. Het Hereford vee kan vrijelijk zwerven over uitgestrekte weidegrond en grazen van het sappige groene gras, wat zorgt voor een magnifieke smaak sensatie en een ongekende sappigheid oplevert, die maar weinige andere soorten kunnen evenaren. Bij Balkan Restaurant kun je (h)eerlijk vlees verwachten.

Benieuwd geworden naar al wat Balkan Restaurant te bieden heeft? Reserveer dan nu deze deal voor slechts 19,95!

26,95 23,95 -11%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-07-2020

Op het Bunschoterplein dat achter ons restaurant ligt is voldoende parkeergelegenheid.

Ons restaurant is uitstekend bereikbaar per openbaar vervoer. We bevinden ons op een loopafstand van 5 min. vanaf station Ede-Centrum

Kom genieten van de gastvrijheid en de overheerlijke keuken van de Balkan . Laat u vervoeren naar hogere sferen bij kaarslicht en een perfecte ambiance. Wij staan altijd voor u klaar. Een borrel, jubileum of een gewoon diner. Bij ons kan het allemaal. Wij heten u van harte welkom!

Meat with a story - Hereford

Het Balkan Restaurant biedt zijn gasten een unieke vleesbelevenis. Omgeven door ambacht en een open keuken kunt u de lekkerste vleessoorten van de grill verwachten. Meat with a story: Hereford
Omdat wij aan onze gasten een (h)eerlijk stuk vlees willen serveren maken wij uitsluitend gebruik vam grasgevoerd weiderund van het Hereford ras. Hereford-vee is synoniem aan het produceren van het hoogwaardigste rundvlees ter wereld. De rode ossen en vaarzen met hun kenmerkende witte koppen zorgen al eeuwenlang voor heerlijk rundvlees op eettafels. Het Hereford vee kan vrijelijk zwerven over uitgestrekte weidegrond en grazen van het sappige groene grad, wat zorgt voor een magnifieke marmering die een smaak oplevert om te savoureren en een heerlijke sappigheid die maar weinige andere soort kunnen evenaren.

• All-inclusive

1206606611 95
1283520560 92
1292066554 91
1420256470 90

1. Goede kwaliteit vlees, heerlijk mals en lekker bereid. Ook de bijgerechten (salade van kool en wat stukjes andere groentes en sausjes) waren authentiek Balkan-stijl. Wij vonden alleen dat er naar verhouding wel wat minder vlees mocht zijn en wat meer van de groentes en aardappelschijfjes. Je krijgt wel veel (goed) vlees voor wat je betaalt, dat is weer wel zo. We zaten beiden na 1 hoofdgerecht erg vol; geen ruimte meer voor wat anders. Van ons hadden er ook wel wat meer andere hoofdgerechten op de kaart mogen staan met minder vlees in de hoofdrol. Bediening vriendelijk en erg oplettend, restaurant gezellig druk. Misschien had er een muziekje op de achtergrond kunnen spelen. Dat hebben we nu vrijwel niet gehoord, maar het was dan ook vol binnen en misschien zou muziek wel te lawaaierig zijn geweest. We zijn erg te spreken over dit restaurant! Het was beter dan we door sommige recensies hadden verwacht.

2. Wim Hamminga

Lekker gegeten met 4 personen.
    Goede bediening met aandacht voor de gasten, zeker een aanrader.

3. Frank Veen

Gezellige locatie, heerlijk eten, het was super druk. Het personeel kon het eigenlijk niet aan. Al met al een leuke avond gehad met 10 personen!!

Tip:

Neem een elektronisch betalingssysteem

4. Alles was perfect op de stoelen na. Die zijn verschrikkelijk. Zit zelf in een rolstoel en kan zitten op een normale stoel, maar nu had ik na 1 uur zitten been- en rugklachten. Mijn schoonzoon had hetzelfde.
    De verwarming stond roodgloeiend tegen de tafel. Wij hebben zelf de tafel van de verwarming gehaald want het was verschrikkelijk warm.
    Verder was het sprankelende ijsje geweldig. Voelde me ook echt jarig, wat ik ook was de 26ste.
    Dank voor het geweldige eten. Het was uitmuntend lekker.
    Zoals mijn kinderen zeiden voor herhaling vatbaar, maar dan graag een andere stoel.

Vriendelijke groet,
    Yvonne Koedood.

5. Het eten en de verzorging waren prima. Helaas was de reservering niet bekend. Hoe kan dit?

6. D.G. Bruil

Prima restaurant, lekker eten, bediening kan beter en sneller.

7. Bert van Dam

Prima restaurant. Heerlijk gegeten in een prima sfeer. Bediening ook uitstekend.
    Niet goedkoop.

8. Heerlijk eten, vlotte bediening. Gezellige sfeer!

9. Tineke Derksen

Slecht slecht en slecht mensen wegsturen terwijl ze wel hadden gereseveerd en daarvan ook een bevestiging van binnen had.
    Dit was onze eerste maar tevens de laatste keer daar.
    Dit was op 2de kerstavond even gezellig eten tenminste dat dachten wij.

Tineke Derksen

10. Gezellig restaurant,vriendelijk personeel en heel lekker gegeten.Zeker een aanrader.

11. Rob van Stigt

Voor de verjaardag van mijn moeder met 9 personen gegeten. We werden zeer vriendelijk ontvangen. We hebben dan de kaart besteld en het was erg lekker. Het vlees is van uitstekende kwaliteit en erg mals. Vleeseters worden goed bediend. 1 Persoon was vegetarisch en heeft het plateau Herbivoor genomen en ook dat is goed bevallen. Zeker een aanrader en we komen zeker terug.

12. Erg goede sfeer en service.
    Echt lekker gegeten voor een redelijke prijs.
    Echte aanrader.

13. Ronald Zwerus

Top restaurant goed eten en gezellig aangekleed ook service is prima voor elkaar

14. Wij hebben overheerlijk gegeten. Bediening was goed, gezellig ingericht restaurant..

15. Fam. Peters

We hebben heerlijk gegeten en de service was top👍

16. H.Clements

Hebben in uw restaurant genoten, werden keurig ontvangen, het eten was zeer goed, fijn personeel, komen zeker een keer terug.

17. Karin Teijgeler

We hadden een etentje met oud collega's, de kwaliteit was perfect, allemaal heerlijk gegeten. De bediening verliep niet helemaal goed, de drankjes lieten op zich wachten op het eind. Weliswaar een drankje vd zaak. Werd eerst naar een andere tafel gebracht, duurde wat lang.
    Tussendoor viel een dienblad met volle glazen op de grond, dus 1 natte rug bij een collega, glas wat op de grond viel. Werd gelijk schoongemaakt en een doek aangereikt.
    Ondanks de kleinigheden is het voor herhaling vatbaar, riepen mijn collega's, dus zeer geslaagd.

18. Daniël Slaman

Een verborgen parel in Ede!!!
    Ik zou bijna zeggen je moet bij dit restaurant gaan eten, het is heerlijk!!

19. Joke Block-Roelofsen

Bij Balkan is het altijd goed toeven. Je krijgt hier waar voor je geld!

20. h.c.g.kluiver

Prettige en sfeervolle ambiance. Bediening uitstekend, kwam tegemoet aan al onze wensen. Gerechten prima evenals de menukaart. Een aanradertje dus!

21. Nooit meer

We hadden een menu besteld, voor de soep kwam waren we een uur verder. Hier kregen we excuses voor en een drankje van het huis. Daarna duurde het wéér meer dan een half uur voor we het hoofdgerecht kregen. Het eten was wel goed maar niet bijzonder. Wij gaan er niet meer heen.

22. Zeer goed en lekker gegeten, een aanrader.

23. Uitstekende kwaliteit, zeer vriendelijke bediening, kortom een aanrader

Eén vorige recensie
  24. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en leuk personeel.

25. Heel sfeervol restaurant. Er wordt zeer goed authentiek eten bereid. Muziek was hard, maar werd direct zachter gezet na dit gevraagd te hebben.
    Grote aanrader!

26. J.Nederstigt

Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening

27. Heerlijk gegeten, de vleesgerechten zijn prima bereid en mals vlees. Ook het voorgerecht (garnalen met risotto) was erg lekker. De bediening was zeer vriendelijk. Minpuntjes: bord van voorgerecht was niet afgeruimd toen hoofdgerecht kwam en bestelde drinken werd niet gebracht. Toen we er om wilde vragen, duurde het zeker 10 minuten voordat we contact hadden. Er werd rondgelopen enz, maar echt rondkijken werd er niet gedaan. Als het erg druk zou zijn zou ik me dat nog kunnen voorstellen, maar er waren op dat moment nog maar 3 tafels. Maar al met al toch weer een fijne ervaring.

28. Op aanraden van een collega hier gegeten. In 1 woord Fantastisch! Lekker eten, prettige sfeer en erg vriendelijk personeel. Komen zeker n9g eens terug als het warm weer is want je kan er ook lekker buiten eten.

29. Paul Hofstee

Werden vriendelijk ontvangen, alleen waren we niet aangemeld.
    Eten en drinken was prima.
    Gaan er zeker nog een keer terug.

30. Vera Elbertsen

Bij het voorgerecht vroegen wij eerst brood vóór het voorgerecht. Dat ging mis. We kregen het brood even later alsnog en op hun kosten, dat is netjes.
    De carpaccio was geaderd en dus niet zo mals als gehoopt. Bij de hoofgerechten werd niet gevraagd hoe we de tournedos wilden, dus die hebben terug gestuurd omdat wij hem medium wilden ipv rare. Ook een ander stukje vlees was niet voldoende gebakken. Ook was bij één van ons de verkeerde saus geserveerd.
    Alles is netjes opgelost en het smaakte verder prima, maar het kwam allemaal wel erg knullig over.

31. Jan Veen

Fijn restaurant het eten was heel erg lekker, mooi opgemaakt.

32. antoinet hamersma

Gezellig restaurant, heerlijk eten en super bediening.

33. gvijzendoorn

Gezellig met 9 personen gegeten.
    De menu's gelijkertijd uitgeserveerd.
    Hartelijk dank voor deze goede en vriendelijke verzorging.
    Gemme van IJzendoorn.

34. Gosé van der Meijde

Heerlijk gegeten. Als je van vlees houdt een echte aanrader. Super vriendelijk personeel.

35. Rob de Ridder

Heerlijk gegeten, goed stuk vlees lekker bereidt. Personeel heeft ondanks de drukte oog voor je als gast. Zeker niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben.

36. H. Aptroot

Wat mij tegen viel was dat je alleen maar kon kiezen uit het valentijnmenu.

37. Wij hebben heerlijk gegeten, prima ambiance en de bediening was echt super!!
    Wij komen zeker nog eens terug:)

38. Stéphanie

Gezellig restaurant maar de kwaliteit van het eten/service is niet goed genoeg. Bevroren carpaccio, taai vlees. Gamba’s waren wel lekker.

39. Het eten was geweldig en van goede kwaliteit.
    Bediening vlot en vrolijk, sfeervol restaurant.
    Aanrader.

40. In augustus 2010 organiseerde ik bij de start van het seizoen een trainingskamp bij een sportvereniging in Ede. Twee collega-trainers waren regelmatig gast bij het Balkan-restaurant en zeiden dat we daar voor de groep een goede maaltijd voor het avondeten konden bestellen. Gedaan en met een van hen opgehaald. Me verbaast over de lekkere geur en de hoeveelheid. De eigenaresse zei: Laat weten hoe jullie het hebben gevonden?

In de avond belde ik op. De eigenaresse vroeg: Hoe was het? Ik vertelde heel teleurgesteld te zijn. Even stil. Wat bedoelt u? Ik zei: Had zo gehoopt dat er wat zou overblijven om mee naar huis te nemen. Maar alles was op. De eigenaresse na een korte stilte: Dan komen jullie toch een keer bij ons eten.

Sindsdien zijn we regelmatig geweest. Niet enkel met ons gezin. Ook met 25 collega’s van het werk. En bij het vieren van een jaargrens met ongeveer 60 mensen. Met vrienden en familie. Elke keer heel goed gevallen.

41. Fenno Bolks

Gezellige, ongedwongen entourage. De tournedos, kip en lamsvlees smaakten prima. Ook de hapjes er bij waren goed voor elkaar. Vriendelijke bediening! Was er (denk ik) zo'n 20 jaar geleden voor het laatst geweest… Goed bevallen deze hernieuwde kennismaking!

42. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer.

43. prima gegeten, bijzonder behulpzaam en vriendelijk personeel.
    voorgerecht delen was geen probleem, water wordt gratis verstrekt.
    Eten is lekker, porties zijn erg groot en ruim voldoende..

44. Heerlijk avond gehad met lekker eten.

45. van Kempen

Het eten was lekker en de bediening was vlot. Het viel ons wel op dat er alleen in het begin (dus één keer) gevraagd werd of we wat wilden drinken. Daarna is er niet meer gevraagd terwijl onze glazen toch een hele poos leeg waren. We vonden dat zelf niet erg, maar daar had de bediening wel wat meer kunnen verdienen.

46. Waar vind je nog anno 2019 een echt Balkan (Joegoslavisch) restaurant? Nou hier! In Ede. Top kwaliteit uit een top keuken voor een prijs van voor de euro. Gewoon niet te geloven. Toch wel want de uitbaters zijn topkoks sur sang. Pure liefde voor het vak en dat proef je. Top!

47. Heerlijk gegeten Top! Gezellig restaurant - zeker voor herhaling vatbaar.

48. Op 2e kerstdag gereserveerd. Vrij beperkte kaart maar alsnog voldoende keus. Vlotte vriendelijke bediening, fijne sfeer. Leuk, betaalbaar restaurant, goede prijs kwaliteit verhouding.

49. Restaurant is niet heel bekend bij uitgaanspubliek omdat het net buiten het uitgaansgebied museumplein ligt maar echt een aanrader.
    Heerlijk gegeten.
    Leuke gezellige bediening.
    Wij komen zeker weer terug.

50. Het Balkan Restaurant is een heel gezellig restaurant met een warme sfeer en lekker eten. Zowel het vlees als het vegetarische gerecht zijn heerlijk, en de service is zeer goed. Het enige nadeel voor mij is dat het erg grote porties zijn. Het is niet het goedkoopste restaurant, maar de kwaliteit komt wel overeen met de prijs.

51. Joël van Kranenburg

Uitstekende service en mooi gepresenteerd, super lekker eten. De tongfilet is zeker aan te raden!

52. M. Janssen

Wij hebben heerlijk gegeten. Heel attent van personeel om extra tintje te geven aan verjaardag van vriend. Super

53. Silvano crea

Goede service, lekker gegeten.

54. Heerlijk gegeten leuke bediening.

55. A Versluys

Fijne plek, lekker gegeten en vriendelijke bediening.

56. Het eten was heel lkkr.
    Lkkr genoten ervan.

57. van Schijndel

We hebben heerlijk gegeten de bediening was super vriendelijk.. Wij komen zeker nog een keer.

58. Zaterdag op mijn verjaardag hebben wij hier voortreffelijk gegeten.
    Een net en gezellig restaurant.
    Voor herhaling vatbaar!

59. Jaap van Steenbergen

Top restaurant. “Het zwaard” voor 4 personen is een aanrader!

60. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening.

61. Peter van der Jagt

Gezellige eetbuien, heel aardige bediening. Lekker.

62. C.wolmerstett

19.00 uur besproken, 5 minuten later aanwezig na het eerste drankje kwam het voorgerecht 15 over 8 uur wij vinden dat dit niet kan en hebben toen serieus overwogen om weg te gaan, toen ging het echter wel snel met excuses. Het eten dat moet gezecht worden was voortreffelijk.

63. Van den Langenberg

Het eten was met name heel erg voortreffelijk. De goed gevulde borden en de kwaliteit van het eten kwamen de prijs ten goede. Zeer tevreden :)

64. Jacqueline van grootheest

Super lekker gegeten
    Betaalbaar en erg gezellig

65. Bijzonder lekker gegeten, echt een aanrader.
    We waren hier niet voor het eerst en zeker ook niet voor het laatst.

Ga het ervaren, zou ik zeggen.

66. Schwärzer

Gegeten met 4 volwassenen en 2 kleine kinderen. Eten was prima. Kwalitatief goed vlees en goed gebakken. Snelle en competente service. Kortom: voor herhaling vatbaar!

67. Hans van den Bergh

Bijzonder gezellig restaurant. Heerlijk eten en zeer hogere bediening. Na afloop wordt je nog een drankje van het huis aangeboden. Met 6 personen gegeten en een ieder was zeer tevreden. Balkan Joegoslavië is een aanrader.

68. Eva Breepoel

We hebben gezellig zitten eten. Bediening liet niet op zich wachten. Precies goed. Smakelijke schotels.

69. Frans visser

Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Goede sevice en vriendelijk personeel

70. G.Culceski

Goed eten; goede bediening. Gezellige sfeer binnen.
    Tip: drankje van het huis beter bij aanvang van het eten te geven in plaats van bij vertrek.

Koffie met pere-likeur; heerlijk.

71. Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer, met verse producten en heerlijk vlees. Echt een aanrader en we komen zeker terug. Er werd leuk aandacht besteed aan de verjaardag van mijn man.

72. Bediening uitstekend, evenals het eten.
    Helaas was het op een door de weekse dag erg stil.
    Omdat wij door de regen drijfnat aankwamen kregen we een stel theedoeken om ons te drogen bij het open vuur. Heel attent.

73. Lekker gegeten.

74. Mulhuijzen

Heerlijk gegeten vriendelijke en goede bediening.

75. Carla van Roekel

We hebben met 4 personen heerlijk gegeten bij dit restaurant.
    Alles heerlijk warm, heerlijk vers en fantastische smaak.
    Wij komen hier zeker weer terug, bedankt!

76. C Hardeman

Wij hebben heerlijk gegeten! Het was een drie gangen menu.
    Voor 19,95. Dat is voor herhaling vatbaar!

77. Alles top voor mekaar. Eten super lekker. Leuke en goede bediening.

78. Vereijken

Jammer dat het zo rustig is in dit restaurant, want het is echt genieten hier.
    We hebben heerlijk gegeten. Het vlees is precies goed gebakken en smaakte fantastisch.
    Ik kan dit restaurant aan iedereen aanraden.

79. W. Willemsen

Super lekker gegeten en het personeel is zeer vriendelijk.
    Heel klein aandacht puntje is dat wanneer je met 4 personen aan een tafel zit dan is de ruimte erg krap als alles op tafel wordt gezet.
    Maar waar we voor kwamen was super en daar gaat het om.

80. Erg lekker gegeten. Snelle bediening met een glimlach.

81. Wij vonden het eten allemaal heerlijk! Thnx!
    Tussen de gerechten door wel lang moeten wachten maar dat was niet minder gezellig! ;-)♡(-;

82. Eten was heerlijk.

83. Leuke ambiance, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten.

84. Heerlijk gegeten. Lekker mals bereid vlees. Gezellige locatie. Vriendelijk personeel. En het laatste drankje voor de open haard kunnen drinken.
    Aanrader!

85. Heerlijk gegeten! Een echte aanrader voor ieder!

86. Van Schaik

1E keer en was prima. Aanrader.
    Gezellige sfeer en vriendelijkheid.

87. H. van Scherrenburg

Een poos niet geweest, maar het is nog steeds perfect.

88. Het vlees is verrukkelijk, de aardappelschijfjes waren droog, maar met wat saus ging het prima.

89. Eten super goed alleen het was druk en zijn ze ons voorgerecht vergeten.
    Dit stond niet op de bon trouwens
    Veder super en heerlijk gegeten

90. J. Bruens

Gezellig restaurant, heerlijk vlees van de grill.

91. Het restaurant ziet er gezellig uit. We werden al snel geholpen door de vriendelijke bediening. Het eten ziet er mooi uit en is erg lekker. Alles was perfect gaar. De prijs vond ik enigszins aan de dure kant, maar gezien de kwaliteit van het eten snap ik het wel. Verder zijn zowel de bediening als de keuken erg snel, wat fijn is. Het enigste echte minpuntje vond ik dat de verwarming nogal hoog stond. Maar verder hebben we een hele leuke avond gehad en kan ik dit restaurant zeker aanraden!

92. Gezellig restaurant, zeer vriendelijke bediening, heerlijk gegeten, geweldig Een klein minpuntje zijn de platen waarop het vlees geserveerd wordt, het vlees wordt heel erg gauw koud (wij hadden een Sabel ).
    Wij hebben dit aan de bediening medegedeeld, zij vertelde ons dat het net nieuw was deze week en was blij voor het feedback.
    Een puntje om over na te denken voor de baas, ziet er schitterend uit, maar ja.
    Verder perfect, zo goed dat ik voor een hele groep reserveer.
    Dank aan het personeel.
    Monika.

93. O B Huszar

Fantastic! Really good atmosphere, good music and delicious food! The Chocolate Delight dessert is absolutely delicious! I Recommend to deffinetly try!

Eén vorige recensie
  94. Beetje oubollig qua inrichting. Menu al járen hetzelfde. Kwaliteit is prima.

95. van den Berg

Prima restaurant en goede service.

Vlees schotels zijn echt een aanrader

96. Heerlijk eten in een rustige en gezellige ambiance bij Balkan in Ede.
    Gelegen aan de rand van Ede Centrum, maar parkeerruimte genoeg aan de achterzijde (Bunschoterplein).
    Het restaurant is typisch Balkan ingericht en je wordt vriendelijk welkom geheten.

Wij hebben alleen een hoofdgerecht op (Plateau Balkan voor 2personen). Varkensprocureur / cevapcici / kotelet / biefstuk / opgemaakt met spek + huisgemaakte pepperoni en knoflooksaus + schaaltje gegrilde groenten + schaaltje aardappelpartjes + schaaltje huisgemaakte koolsalade.
    Je kan proeven dat alles vers is en van prima kwaliteit.

Het vlees heeft een heerlijke grillsmaak en is sappig + de overige gerechten zijn ook erg smaakvol en allemaal huisgemaakt. Portie is meer dan voldoende voor 2 personen.
    Bediening houd alles goed in de gaten en de wachttijden zijn kort te noemen.
    Als afsluiter nog een prima kop cappuccino gedronken die goed heet was.

Al met al een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, hier kom je graag terug!
    Er staat genoeg lekkers op de kaart om te ontdekken.

97. Eten was prima. Bediening ook.
    Alleen klacht ingediend over de manier van serveren van het nagerecht. IJs inclusief warme saus, werd geserveerd op een platte tegel van leisteen.Het ijs droop er al af voordat het op tafel stond, en we moesten heel snel eten, wilden we er nog iets aan hebben.Ons werd verzekerd dat ze hiervan notie zouden nemen, en ons werd ter compensatie nog een gratis kop koffie aangeboden.
    Geen goed idee dus om het op deze manier te serveren!

98. Bianca Kuijer

Hebben heerlijk gegeten. Komen zeker nogmaals terug.

99. Hans de Feijter

De sfeer en het eten was geweldig. Erg gastvrij en de muziek was ook erg fijn om naar te luisteren.
    We komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn.

100. Heerlijk eten (zowel vlees als vegetarisch) en ruim voldoende porties, fijne sfeer, mooie avond gehad, vriendelijke medewerkers. Hartelijk dank.

Volgende pagina