De Fortuna in Edam

Proef het leven op het mooiste plekje van Edam!

Eten & drinken 8,8

• do lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 22:00
  • vr lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 22:00
  • za lunch 12:00 - 15:00 diner 18:00 - 22:00
  • zo lunch 12:00 - 15:00 diner 17:30 - 22:00

Restaurant "De Fortuna" heeft een gevarieerd aanbod van verrassende en steeds weer tot de verbeelding sprekende vlees-, vis-, gevogelte- en wildspecialiteiten. Alle gerechten worden op traditionele wijze bereid uit de beste ingrediënten die de verschillende jaargetijden bieden.
Een kundige en uiterst creatieve keukenbrigade, onder leiding van Chef-kok Michel Boon, presenteert u elke 6 tot 8 weken een geheel nieuwe menukaart. Daarnaast verschijnt er wekelijks, buiten de kaart om, nog een extra drie-gangenmenu van hun hand. Van zowel de menukaart als het lopende weekmenu kunt u via deze site onmiddellijk kennisnemen.
Hoffelijke, goed opgeleide, jonge gastvrouwen en –heren doen er alles aan om het u, tijdens uw bezoek aan restaurant "De Fortuna", zo goed mogelijk naar de zin te maken.
Voor de vegetariers onder u bereidt onze chef dagelijks een nieuw drie-gangen-menu. Ook met bijzondere wensen ten aanzien van uw dieet kan rekening worden gehouden. En komt u met kinderen dan zijn ook zij van harte welkom. Vraag naar onze speciale mogelijkheden.
De eetzaal ademt een knusse, huiselijke en Oudhollandse sfeer uit. Overvleugeld door oude steunbalken en gedomineerd door een schitterende trappenpartij kunt u zich al etende vergapen aan schilderijen, etsen, tekeningen, etc. van artiesten die veel voor de streek betekenden, zoals Hering, Van Nieuwenhoven, Bleys, Sluyters, Cassiers en Nieuwenkamp.
En als u even op uw tafeltje moet wachten of als u na uw diner nog een afzakkertje wilt nemen dan kunt altijd nog even terecht in onze intieme bar. Zodra de weergoden het enigszins toelaten kunt u ook in onze prachtige terrastuin dineren.
Buiten onze uitgebreide wijnkaart om bieden wij u regelmatig interessante en mooie wijnen aan.

• High tea: € 27,50
Diëten Biologisch, glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch en suikervrij
Foto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in EdamFoto van De Fortuna in Edam

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
Aan het water, in het centrum en landelijk
Toegankelijkheid
Invalide parkeerplaats
Ambiance
Gezellig, huiselijk, luxe, nostalgisch, romantisch en rustig
Voorzieningen
Terras, Wi-Fi en honden toegestaan
Kinderen
Kinderstoel aanwezig en magnetron (voor kindervoeding)
80 zitplaatsen en maximaal 30 personen in één groep
Personeel