Hof van Herstal in Echt

Wij verwelkomen u graag in ons restaurant of op ons terras!

U kunt veilig parkeren op ons eigen parkeerterrein.

Lunch Diner

1261320331 89
1272022610 88
1625197817 84

1. Miranda Hochstenbach

Net terug van een heerlijk kerstdiner. We werden door de eigenaren en hun team aardig in de watten gelegd. Echt een aanrader voor ieder. Alles klopte de smaak pupillen werden goed verwend.

Tot gauw weer
    John en Miranda Hochstenbach

2. Ik had beloofd hier weer terug te komen. Dat is pas begin december gebeurd wegens het overlijden van mij moeder in oktober.
    Maar dit was weer een feestje! Begonnen met een voortreffelijke amuse gevolgd door een salade. Ikzelf genoot daarna van een stuk wild en mijn vrouw van de vis. Tussendoor een Thaise soep met een combinatie waarbij je meteen denkt: "die zooi hoef ik niet." Niet waar en erg lekker. Afsluitend een desert met Rote Fruchten.
    Alles Fantastisch en kom zeker weer terug op de verjaardag van mijn vrouw in februari.

3. Chris

4. Jaak & Trèske Geelen-Capals (Maaseik) genoten wederom van een uitstekend verzorgde en uiterst smakelijke wildmenu. De chef-kok en zijn lieftallige dame en deskundig team streven perfectie na. De chef-kok hield voor 100% rekening met mijn allergie en kwam persoonlijk aan tafel om een voortreffelijke wijn te suggereren. Kortom een adres om te frequenteren.

5. Frans Rossen

Na een fietstochtje een kopje koffie en een lekker pruimen gebakje geeten bij jullie.
    Vooral het pruimen gebak was de moeite waard.

6. Uitstekend gegeten. Fijne kaart met bijzondere gerechten. Goede bediening. Fazant en de heilbot waren erg lekker en mooi gepresenteerd. Aanbevolen!

7. Vlinder

8. Ria & Huub

Sfeervol dineren in een prachtige ambiance.
    Wij komen er al jaren graag en geregeld bij Hof van Herstal in Echt, en worden altijd hoffelijk en gastvrij ontvangen. Bij binnenkomst nemen we graag even plaats in de lounge voor het nuttigen van een aperitiefje. Zeker als ’s winters de open haard brand is het er heerlijk vertoeven. ’S Zomers dineren we buiten op het voor een gedeelte schaduwrijk terras met uitzicht over de landerijen. De inrichting van de zaak is adembenemend sfeervol ingericht door mevrouw Giny Bruggeman. Raak er maar niet op uitgekeken. Onze keus gaat ook deze keer weer uit naar het gastronomisch menu. Specialiteit van de Meesterkok Martin Bruggeman is wild. Wildavonden zijn een aanrader. Reserveren is een must. Martin weet dat we liefhebbers zijn van wild en verrast ons met zijn keukenbrigade om ons de mooiste creaties afwisselend met andere heerlijke gerechten te serveren. Een lust voor het oog. Het was gezellig druk. Petje af voor de bediening. Erik brengt met flair de prachtig opgemaakte borden, kleine schilderijtjes rond. Ondanks de drukte neemt hij zich de tijd voor een duidelijke, goede tekst en uitleg van het gerecht. Komt geregeld vragen of alles naar wens is of voldoende. Heel attent. Oog voor de gast. Sommelier Carla schenkt ons de mooiste wijnen in en vertelt enthousiast over de achtergrond en herkomstgebieden. Bent u in de buurt dan is het zeker de moeite waard om voor dit restaurant (bib-gourmand, nog steeds geen ster) om te rijden.

CHAPEAU Martin, Giny en Team Hof van Herstal. Tot gauw.

9. Omdat het zo geweldig goed is komen wij al van af 1980 bij Hof van herstal.
    En nu nog steeds laten we ons telkens verrassen door de verschillende variaties.
    Zo ook de aanbevolen wijn en de sfeer.
    Het personeel is heel leuk, tijdes het serveren vertellen ze bij iedere gang wat er opgediend wordt.
    Het lijkt wel een 3 sterren restaurant.
    Proficiat.

10. John Gijsen

We kwamen met 8 volwassenen, 2 zestienjarigen en 3 achttienjarigen gastronomisch dineren. Wij, onze kinderen en partners, maar ook onze kleinkinderen vonden het heerlijk. Ze hebben met mijnheer Martin een interessant gesprek gehad. Hij vertelt met passie en dat zie je in de gerechten. De kwaliteit van "de plaatjes "op het bord waren uitzonderlijk goed en bovenal mals en smaakvol. Het nagerecht was ook lekker en… met een spetterend tintje. We waren all 13 heel erg tevreden en zullen het volgende heuglijke feest graag naar Hof van Herstal terugkeren.
    (Of eerder met mijn vrouw)

11. Meuwissen André

Een zes gangenverassingsmenu was onze keuze. Het was een goede keuze dat door ieder werd gesmaakt.
    Dit restaurant is een aanrader voor zijn keuken en gezelligheid.
    Je kunt ook goede afspraken maken aangaande de menu.
    Zeker een aanrader.

12. E. v..d. Pijl

We hadden gekozen voor 6-gangenverrassingsmenu. Elke gang was een verrassing. Het was prachtig opgemaakt en smaakte heerlijk. Er was niets dat we niet lekker vonden. De ontvangst was sfeervol: niet gelijk aan tafel, maar in een soort huiskamer met gemakkelijke stoelen en een aperitiefje. Hadden we dit maar eerder ontdekt.

13. Deze donderdagavond een thuiswedstrijd want we gaan op bezoek bij Hof van Herstal. De parkeerplaats is bijna vol (altijd een goed teken) en bij binnenkomst worden we warm welkom geheten. We nemen plaats en worden voorzien van aperitief, de bekende knabbels c.q. amuses en kiezen voor het 5-gangen menu. De diverse gerechten zijn prima op smaak, goed van kwaliteit en voldoende qua hoeveelheid. Brood en boter erbij, lekkere begeleidende wijnen en leuke mensen in de bediening die het juiste tempo aanhouden. We hebben weer een fijne avond gehad en daar gaat het om. Dank aan allen!

14. Hagemans

N.a.v. Recensie ben ik gebeld door de eigenaar van H.v.H. Waarin ik de reden van mijn kritiek kon toelichten. DHr. Bruggeman vond e.e.a. erg vervelend waarna hij ons gratis voor 2 personen een menu aanbood. Dit aanbod heb ik niet aangenomen. Ik heb toegezegd ooit voor een 2e kans opnieuw te komen eten bij H.v.H. Nogmaals over de geboden maaltijden hadden wij niets aan te merken deze waren prima en correct bereid.

15. osmen27 6918 punten

Na een hartelijke ontvangst in dit mooie historische pand aan de Pepinusbrug genoten wij van een lekker aperitiefje in de gezellige lounge. Het interieur van het restaurant is stijlvol ingericht met sfeervolle tafels en prachtige boeketten van orchideeën op diverse plekken. In dit ruime restaurant is het heerlijk en ongedwongen genieten van de vele afwisselende culinaire hoogstandjes. Wij kozen deze keer voor menu Pepijn. Wij complimenteren meesterkok Martin Brugman en zijn team voor de kwaliteit en de prachtige presentatie van de gerechten: creatief, smakelijk, vernieuwend en uitdagend. Voeg hierbij de uitstekende wijnen en de sublieme en zeer attente verzorging dan begrijpt u waarom wij dit restaurant van harte aanbevelen. Een ster waardig! Wij komen hier graag terug.

16. Bart

18. Frans Hasselmann

Vanmiddag hebben wij weer eens bij u genoten, het was weer eens een genot om aan tafel te zitten, erg goed verzorgt! Prijs kwaliteit is zoals vaker gezegd erg goed.
    Groetjes Frans.

19. ans post

We wonen in Den Helder, maar we zorgen ervoor dat we, als we in Limburg zijn, gaan eten bij Hof van Herstal!

Hier word je vanaf dat je je jas kunt overhandigen t/m het weer aantrekken van de jas (na het diner), als echte gast behandeld!

Het eten is meer dan verrukkelijk, heel smaakvol en heel goed gekozen. Zelf was ik geen visliefhebber, maar Martin heeft ervoor gezorgd dat ik bij hem alles eet!

Een heerlijk thuiskomen en verwennerij! Dit restaurant verdient veel meer!!

20. Dinsdag 18 maart: We waren de enige tafel, maar de ambiance was toch goed. (ook brandende kaarsen op andere tafels) We kregen veel aandacht van de Meesterkok en de bediening. Port met hapjes bij de haard. Daarna amuses en 4-gangendiner. Het eten was uitstekend.
    Een ervaring om een stukje voor om te rijden.

21. J.verlinden

Lekker gedineerd! Hof van Herstal biedt waar voor zijn geld. Goed eten, prima presentatie. De ambiance is weldadig. Ook de zeer prettige akoestiek maakt een verblijf tot een waar genoegen. Op een weerzien!

22. Op een zaterdagavond bij hof van herstal gaan dineren. De locatie is klassiek chic ingericht maar doet ook wat ouderwets aan. Tafels zijn mooi ingedekt en hebben lekker zittende stoelen en staan ver van elkaar af zodat je genoeg vrijheid hebt aan tafel om lekker te bewegen en te converseren zonder dat andere daar last van hebben of andersom. De bediening is uitstekend en de chef kok komt het menu persoonlijk tekst en uitleg geven en opnemen. Het eten is lekker maar ik was niet onder de indruk van de smaken. De prijzen vind ik daarom net wat aan de hoge kant. Verder is dit een prima verzorgd restaurant met aandacht voor de gasten.

23. In verband met ons 40-Jarig Huwelijk in december hadden we voor dit restaurant gekozen, door mondelinge ervaringen en de recensies van Eet.nu. Geen groot feest maar een culinaire ervaring beleven. Begin november hadden we een afspraak met Chef Meesterkok Martin Bruggeman om het menu door te nemen. Onze keus was gevallen op het "gastronomisch" diner dat uit 6 gangen bestond. Het was geen gemakkelijke keus daar we in het wildseizoen zaten. Niet iedereen hield van wild. We hadden er slechte ervaring mee. Sterke en bittere smaken, niet lekker.

Mijn echtgenote en ik wilden dit vieren met onze kinderen, in totaal 5 personen. We wilden de kinderen een smaaksensatie laten beleven die ze nog nooit gekend hadden en uiteraard wij zelf. Onze schoondochter die was helemaal geen liefhebber van vis. Derhalve ook de afspraak met Chef Meesterkok Martin. Door de Meesterkok werden we persoonlijk ontvangen en namen op een leuke manier het "gastronomisch" diner door. Hij liet ons daarna het restaurant zien. Mooi, niet te donker ingericht, met mooi licht meubilair en chique gedekte tafels.

Tot onze grote verrassing nam hij ons mee naar de keuken waar op de werkbank een geslacht everzwijn en een ree lagen. Na uitleg dat hij zelf bepaalt welk wild er geschoten moest worden, pure streekproducten, mochten we ruiken en proeven. Proeven? Ja de Meesterkok sneed een stukje van het everzwijn af en bakte dit onder onze ogen klaar om die smaak te ervaren. We waren verbaasd. Niet sterk en niet bitter. Er zit namelijk ook een verschil tussen een vrouwelijk en mannelijk dier. We waren overtuigd van zijn kunnen.
    Zijn woorden: "laat jullie verrassen door de smaken en malsheid op jullie feestje".

Op 14 december was het zover. We waren benieuwd. Na een hartelijke ontvangst bij de open haard kwam de Meesterkok persoonlijk het wijn arrangement bespreken. Een mooie keus. Na allerlei hapjes werden wij aan tafel ontboden. Het begon met een amuse van het restaurant zelf. Broccolisoepje, reetruffel en zalmquiche. De smaak papillen kwamen los. Heerlijk!

En het 6 gangen diner kon beginnen. Allerlei smaken mochten we beleven. Zelfs onze schoondochter die absoluut geen vis lustte werd verrast door de smaken. Haar ogen begonnen te glinsteren. Snoekbaars, heilbot, paling. Witte wijnen die er bij pasten, een hapje een slokje. Ja hoor, dat was raak! Wild van haas, duif, patrijs, wildbouillon, bospaddestoelen. De rode wijn die we mochten voorproeven was niet ons ding, net iets te "zwaar". Er werd gekozen voor een voortreffelijke rosé, Castel del Monte, die voortreffelijk paste bij de rest van het diner. Afgesloten werd met een mooi nagerecht en koffie met huisgemaakte bonbons.

Geregeld kwam de Meesterkok het restaurant binnen om persoonlijk met de gasten te praten. Voor ons een culinaire belevenis met een smaaksensatie die wij nog niet kenden. Voortreffelijk! Niet te vergeten de service die we aan tafel kregen. Uiteraard ook de crew die in de keuken stond die een prachtige presentatie op de borden konden toveren. Een restaurant dat zijn ster in de Bib Gourmand waardig is!

24. We hebben gisteren heerlijk genoten van een gastronomisch diner met allemaal heerlijke zaligheden en zalige heerlijkheden. Onze twee jongens hebben genoten. Veel beproeft waar ze nog geen weet van hadden en ze vonden het allemaal even lekker. Ze mochten zelfs een kijkje in de keuken nemen dat erg gewaardeerd werd. De bediening was erg gastvrij en zeer vriendelijk. De wijnen waren goed en het eten subliem! Zeker voor herhaling vatbaar!

25. Peter en Rina

Heerlijk eten zonder te veel poespas. Vooral het wild is echt geweldig. Er zijn proeverij avonden heerlijk!

Met een wijnarrangement die perfect past bij het gerecht dat je eet.

Wij rijden er graag voor op en neer!

Martin en Ginny chapeau !

26. Wij hebben Zaterdag met met mijn vrouw en dochter bij Hof van herstal in Echt gegeten, het diner is prima verzorgt en de servise was prima , de volgende keer zal ik weer een bezoek brengen aan Herstal.

27. Zondag 20 mei hebben we weer eens heerlijk geluncht in de hof van herstal.
    De ontvangst was allerhartelijkst en na een blik in de kaart lichtte de chef een en ander toe en gaf suggesties. Achteraf bleek dit alles een schot in de roos, ook de wijn suggesties.
    Kortom we hebben een heerlijke middag gehad met vooral veel aandacht tot in elk detail en we voelden ons erg verwend.
    jaap pronk

28. Hartmans

29. Lucien en Mathilde

Met vrienden een gezellige avond beleefd.
    Deze kok weet er steeds een feest van te maken.
    Het eten was als vanouds harstikke lekker.
    De aanbevolen wijn matchte erg goed met het eten.
    De bediening is erg vriendelijk.
    Helaas was op deze avond de gastvrouw er niet.
    Wij komen hier zeker terug.

30. We zijn met de hele familie wezen eten op tweede kerstdag het was ontzettend lekker en een goede kerstsfeer de gerechten waren subliem en zeer goed bereid er werd oeh en aah geroepen bij alle gangen. Wild van uitzonderlijke kwaliteit.

Samengevat, gerechten, wijnen en bediening van topniveau

31. Huub en Bertie

Zeer gezellige avond gehad met een prima 5-gangen menu en lekker veel amuses. Mooie combinaties van gerechten en een mooie opmaak. Prima wijnen en een zeer vriendelijke bediening (Eric bedankt). Kortom dit smaakt weer naar meer.

Eigenaar was weer nadrukkelijk aanwezig.

Eindcijfer 8,4 op schaal 1 - 10

Eten & drinken 8

Service 8

Sfeer 8

Prijs / kwaliteit 8

32. John en Marlou

Afgelopen vrijdag hebben wij ons weer eens getrakteerd op een subliem 4 gangendiner. Als extraatje kregen wij vooraf nog 3 amuses van het huis aangeboden, heerlijk! Wij hebben ruim 2 uur lang genoten van al het lekkers, alles was goed op elkaar afgestemd en de hoeveelheid was ruim voldoende. Het wijnadvies was perfect.

Wij hebben ons voorgenomen om ons minstens 2 keer per jaar zo te laten verwennen. De menu's zijn zeker betaalbaar gezien het gebodene. Het eten, de ambiance en de sfeer in het restaurant is van hoge kwaliteit. De bediening is prettig en ontspannen.

NB, als je bij hen ingeschreven staat, krijgen jarigen zelfs een gratis menu aangeboden.

Een culinaire topavond, in één woord: super!

33. Condors55

Misschien is dit soort restaurants net wat 'te' voor ons: te spannend menu, te lange zit, te prijzig in relatie tot het gebodene.

Conclusie:eigenlijk helemaal geen leuke avond gehad maar wel 100,= p.p. lichter.....

34. Op 24 april hebben mijn vrouw en ik gegeten in dit restaurant.

Locatie is inderdaad mooi maar binnen is het rustieke niet aanwezig. Voor een restaurant met een dermate hoog allure verwachten wij veel meer sfeer. Verder is de ondernemer te nadrukkelijk aanwezig en hoort zich zelf graag praten. De bediening gaat letterlijk gebukt onder het bestieren van deze onderneming. Gastvrijheid zien wij toch wel anders.

Het eten is mooi van kleur en op bord maar vrij smakeloos, wellicht heeft de gemiddelde leeftijd hier mee te maken.

Wij komen niet meer terug.

4,9
  35. Op 28 maart 2010 met vrienden genoten van een uitmuntend zes gangen diner. De tips van gastheer/meesterkok waren zeer waardevol. De prijs is weliswaar aan de stevige kant, maar het gebodene is van zeer hoge kwaliteit. Het was een avond culinair genieten. Minpunten geen. Aandachtspunten: verlichting iets sfeervoller door demping; de toelichting op hetgeen geserveerd werd had iets duidelijker gekund. Per saldo: een absolute aanrader voor mensen met hoge culinaire verwachtingen.

36. De prijzen zijn wat aan de hoge kant maar dan heb je ook heerlijk gegeten en goede kwaliteit!

37. Het eten is er geweldig, heb nergens zo goed gegeten.

Alles zacht van smaak en zorgvuldig bereid.

De ambiance vind ik persoonlijk minder, niet zo gezellig, stijf!

Helaas vind ik Martin te opdringerig, bent bang om iets 'gewoons' te bestellen. Advies is niets mis mee, maar een afkeuring als je eten bestelt!?! Iets spontaner en vriendelijker, dan komen er veel meer mensen eten.....

Martin heeft wel de passie voor het bereiden van de gerechten.

Misschien een leuke gezellige spontane gastvrouw of man....

38. Onlangs hier een 6-gangen menu gegeten ter gelegenheid van mijn verjaardag. Het was voortreffelijk. Werkelijk alles was goed bereid, onder begeleiding van heerlijke wijnen. Prima bediening, het was kortom een geweldige avond. Het restaurant heeft afgelopen zomer een facelift gekregen, de inrichting is nu klassiek-modern. Mooie omgeving om heerlijk te genieten van de lekkerste gerechten. Ik kijk nu al uit naar een volgende keer!

39. Sjoerd Hoeben

Vanaf de reservering een prima gevoel.Vegetarisch of allergie was geen probleem,hier werd met grote zorg rekening meegehouden.Onze dank en complimenten hier voor.We hebben genoten van alle gerechten en het goede wijn advies.Heldere smaken die mooi op elkaar aansloten,hier toont men kennis en kunde.Heerlijk getafeld zonder haast met uitstekende bediening die elke vraag of wens wist te voorkomen.

40. 5 aug. gast mevr vossen geweldig een zeer fijne keuken op naar een ster?