Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Dwingeloo verdeeld zijn.

1. Nederlands Dwingeloo

J Boonstra

Met vier personen heerlijk gegeten. Alleen na het dessert hadden we de indruk, dat we niet zo welkom meer waren. We bestelden nog een kopje koffie. De tafel werd niet meer afgeruimd,. De serveerster kon met nauwer nood nog net de kopjes tussen de vuile dessertbordjes kwijt.
    Voor de bonbons en verder lekkers wat bij de koffie hoort was geen plek meer en er werd gevraagd door de serveerster of ze dit dan maar weer mee terug moest nemen. Ons voorstel was om dit toch maar te laten staan, waarna de bonbons en koekjes met de hand dan maar werden overgeladen naar een eerder geserveerd schaaltje. Bij vertrek (21:30uur) niemand van personeel meer aanwezig.

Kortom dit was de eerste en laatste keer bij de Borken.

Annemarie

Wij hebben hier heel regelmatig gegeten het afgelopen jaar, zeker maandelijks.
    Dit italiaanse restaurant is een onverwacht pareltje, een beetje verborgen diep in het platteland van Drenthe. Een leuke boerderij, omringd door een terras, (gedeeltelijk overdekt) en een gezellige binnenruimte. De sfeer is er relaxed en ook kindvriendelijk, met wat speeltoestellen in een apart hoekje in de tuin
    Vooral de pizza's die er gebakken worden zijn heerlijk, echt de lekkerste die je in Nederland kunt vinden. Ze zijn altijd bereid van verse ingredienten en altijd van een fors formaat.
    Ook de ijsdesserts van vers bereid ijs zijn niet te versmaden.
    De bediening is vlot en vriendelijk. Dit restaurant dat nu sinds een jaar of 3 bestaat is echt een aanwinst voor de regio.

4. Pannenkoekenhuis Dwingeloo

Willy van de Weerd

Heerlijke pannenkoeken en ook de kroketten met brood smaakten prima!

16 aug. 2017: Na de mosterdsoep (was goed) duurde het 30 á 45 minuten voordat het hoofdgerecht opgediend werd. Dat duurde ons veel te lang. Hoofdgerecht (entrecôte) viel mij tegen: bij het ongekruide vlees alleen een kuipje roomboter, de groente was erg fantasieloos (een schaaltje met enkele stronkjes broccoli en bloemkool), de salade/rauwkost werd zonder enige dressing opgediend. Al met al viel ons bezoek dus tegen.

6. Nederlands Dwingeloo

Na een gezellige middag in de tuin te hebben gezeten onder het genot van koffie met gebak, later naar binnen gegaan en heel lekker gegeten. Wij komen hier zeker nog eens terug.

7. Pannenkoekenhuis Dwingeloo

1 September onze bruiloft gevierd in deze locatie en zijn erg tevreden. Vriendelijke bediening, goed eten (lekkere wafels en savonds een buffet) en een prachtige locatie.

8. Nederlands Dwingeloo

A. Van Reijen

Wij hadden 5 dagen arrangement. Dit was niet duur. Hotel is hard nodig aan renovatie. Hotelkamer redelijk. WiFi gebruik niet helemaal in orde.
    Jammer dat zwembad niet dagelijks beschikbaar is.
    Restaurant : ontbijt prima. Ook bediening tijdens ontbijt. Bediening in Brasserie en Restaurant ver beneden de maat. Komen niet professioneel over. Lang wachten op eten en drinken en wat chaotisch. Toch zeker voor zo weinig mensen, menu keuze redelijk.
    Goed kunnen parkeren.

Sate menu- weinig vlees. Satesaus niet huisgemaakt. Bijlagen : aardappeltjes en frites weinig.
    Leuke kinderhoek.

10. Pannenkoekenhuis Dwingeloo

Wat zal ik er van zeggen. Het barstte op het terras van de wespen en heel raar: We waren er om 1600 uur en tot 1700 uur kun je niks bestellen behalve pannenkoeken. Rare zaak. Ons zie je daar niet meer.

Wij zijn 9 augustus geweest, met 4 personen, (vorig jaar ook daar gegeten, dus we denken gaan we weer naar toe) maar deze keer een beetje teleurgesteld weggegaan. Wij de dames bestelden een voorgerecht (heren wilden niet) de carpaccio was lekker, toen het hoofdgerecht; ik had de Lady steak en de andere 3 een schnitzel, en toen kwam de groente 4 kleine stukjes broccoli en 1 zakje gebakken aardappelen. En toen dachten wij er komt wel meer groente of iets dergelijks bij, maar de ober "eet smakelijk" dus we keken elkaar aan van "dit is het'? Nou de schnitzels waren heel droog (ook laten staan), de broccoli moesten we bijna om vechten… dus ook geen nagerecht meer genomen, wel nog gesproken met ober, hij zei we gooien veel groente weg blijft staan, maar dan denk ik kom dan even bij de tafel en vraag of er genoeg is! Of in ieder geval meerdere soorten groente!
    Teleurgesteld weggegaan, jammer volgend jaar maar iets anders opzoeken…

Prachtige locatie, en lekker gegeten, en niet duur.
    Vlees is heerlijk. Vriendelijke jonge bediening.Een wat ouder personeelslid (of eigenaresse?) kwam afstandelijk en niet vriendelijk over.

13. Nederlands Dwingeloo

Na hier vandaag genoten te hebben van een uitstekende lunch op een mooi terras met zeer bekwaam en vriendelijk personeel hier vanavond weer geweest om binnen in een mooie en gezellige ambiance ons diner te nuttigen. Kwaliteit is top, sfeer is super en de bediening fantastisch. Wij gaan hier zeker terug komen!

14. Nederlands Dwingeloo

Fam. Tuin

Verstopt in t bos....En dan stap je binnen in een heel gezellig en druk bezocht restaurant🤗 Heerlijke pannenkoeken gegeten!!

fam. Koutstaal

Gisteren een heerlijke, lange avond buiten gegeten. Eten & sfeer waren prima. Bediening relaxed in de goede zin van het woord & attent. We komen graag nog eens terug.

Eten en drinken was zeer goed echt een aanrader.

17. Pannenkoekenhuis Dwingeloo

Heerlijk eten goede vlotte bediening 10

Witteveen

Perfecte pizza, lekker voorgerecht, vriendelijke bediening en verrukkelijk ijs. Chapeau

JH Meekhof

Goeie en gezellige bediening. Leuk om een naamgenoot hier te ontmoeten. Heel erg lekker gegeten en genoten van het gezellige terras. Zeker voor herhaling vatbaar!

troelie

Zo jammer dat de kaart recent volledig is aangepast!
    Hebben hier een paar keer heerlijk gegeten en een echt eetcafe sfeertje, mede door de plate gerechten. Helaas zijn deze ineens verdwenen. Dit was juist waarom wij hier ook vaker kwamen. Heerlijk simpel bordje eten zonder allerlei toestanden van fancy schaaltjes ed eromheen.
    Jammer, hopelijk wordt dit weer terug gedraaid.

Jolanda

Op vakantie hier toevallig terecht gekomen. We zijn allebei vegetarisch en wat hebben wij hier verrassend lekker gegeten! We zijn dezelfde week meteen nog 2 x terug gekomen. Het vegetarische eten is hier overheerlijk!! Ben of wil je een keer vegetarisch eten dan is dit een absolute aanrader !!!!
    De bediening is heel vriendelijk en aardig en geven je een welkom gevoel.
    Ik kan geen enkel minpuntje vinden. Een dikke 10 dus..
    We gaan er volgend jaar zeker weer eten.

CvanGilpen

Eten in de tuin is leuk en gezellig

23. Nederlands Dwingeloo

Magyarock

Vanavond voor het eerst hier gegeten. Wij waren samen met ons zoontje van 1.5 op een vroeg tijdstip van de avond met een restaurant waar meer kinderen aanwezig waren. Toen ons zoontje op een gegeven moment iets meer herrie maakte, werden wij op een zeer onvriendelijke en ongastvrije wijze benaderd door de ober, waarvan later bleek dat hij Sjoerd heet. En dit bedierf voor ons wel de avond. Een verzachtende omstandigheid is , dat hij zich verantwoordelijk voelde voor de andere gasten in een steeds kind onvriendelijker wordend Nederland.

Ricky Borking

Zeer fijne, correcte bediening.
    Eten voortreffelijk voor zeer schappelijke prijs!

Croissanterie "ã la Pelouse" is een gezellige brood- en banketbakkerszaak, een "Konditorei" waar het goed toeven is, bijvoorbeeld na een fiets- of wandeltocht in de omgeving van Dwingeloo. Ze hebben een ruime keuze aan (belegde) broodjes, croissants van een kwaliteit waar Franse bakkers jaloers op kunnen zijn, en verschillende soorten gebak en lekkernijen die men niet zal aantreffen in de regionale café's en restaurants. Bovendien een vlotte en hartelijke bediening en nette prijzen. "A la Pelouse" is een absolute aanrader.

Pieter K.

27. Pannenkoekenhuis Dwingeloo

Heerlijk eten, lekker bier en leuke en vlotte bediening.

Gisteravond voor het eerst daar gegeten met 10 personen. Het personeel was heel klantvriendelijk. Werd heel goed overlegd wat de mogelijkheden waren. Als voorgerecht kregen we drie planken met allerlei tapas en een aantal soorten heerlijk brood aan een grote spies.
    Als hoofdgerecht ook schalen met allerlei gerechten die op de kaart staan. Met heerlijke bijgerechten, die onbeperkt aangevuld werden. Vooral de grote dikke krokante frieten werden heel erg gewaardeerd. Uitgeroepen tot de lekkerste friet ooit gegeten door de hele groep.
    Het nagerecht was ook weer een heerlijke proeverij van verschillende soorten ijs, fruit, bavarois, slagroom etc.
    De prijs/kwaliteit vonden wij allemaal super. Hadden echt verwacht dat de rekening hoger zou zijn. We hebben voordat we daar weg gingen, gereserveerd voor volgend jaar. Want we weten zeker, we kunnen niet iets anders vinden voor ons jaarlijkse uitje wat dit kan evenaren.

29. Nederlands Dwingeloo

Lekker eten voor een prima prijs, toffe inrichting, prima sfeertje, vriendelijke bediening en mooi gelegen in het bos. Een bezoekje meer dan waard!

Wim

Zeer huiselijk en warm. Prettige ontvangst en bediening. Lekker eten en goede prijs/kwaliteitverhouding. Kortom een zeer plezierige ervaring.