De Riete in Dwingeloo

Eerlijke producten, heerlijke gerechten

Restaurant-Bar de Riete: gewoon een goed restaurant in Dwingeloo voor diner, lunch of tapas.

Op zoek naar een restaurant in Dwingeloo? Dan belandt u al gauw op de Brink van dit Drentse dorp. Aan dat fraai gerestaureerde groene dorpsplein ligt Restaurant-Bar de Riete. Dit is de perfecte plaats voor een diner, lunch of borrel voor kleine en grote gezelschappen. Het is bovendien een ideale pleisterplaats voor fietsers en wandelaars die onderweg zijn in de prachtige omgeving. Dwingeloo ligt namelijk centraal tussen drie fraaie natuurgebieden: het Dwingelderveld, het Drents-Friese Woud en het Holtingerveld. Het dorp zelf is een van de best bewaarde brinkdorpen in Nederland, in 2012 nog uitgeroepen tot het groenste dorp van Europa.

(H)eerlijk eten

In deze groene oase is het goed toeven op het terras van Restaurant-Bar de Riete, genietend van het uitzicht over de Brink en een heerlijk koel drankje. Bij de Riete kunt u lunchen, dineren of gewoon lekker borrelen. Er zijn ook diverse arrangementen, zoals een tapas arrangement, die gereserveerd kunnen worden. Bij het bereiden van ons eten gebruiken we zoveel mogelijk producten uit de streek, eerlijk en vers. En dat zult u proeven als u bij ons komt eten.

We zijn doorgaans van 11.00 tot 21.00 uur geopend. De bestellingen voor de keuken worden aangenomen tot 20.00 uur. Uw auto parkeert u ouderwets gratis voor de deur (wel met een parkeerkaart).

Wilt u meer weten over het aanbod van Restaurant-Bar de Riete in Dwingeloo of wilt u een tafel reserveren? Vul dan het contactformulier op de website in of bel naar 0521-592035. In de maanden november tot en met maart zijn we op maandag en woensdag gesloten.

1190921974 78
1200582493 78
1219903532 91
1268206130 94
1442095483 71
1509719120 87
1519379640 84

1. We waren met 6 personen maar de bijgerechten waren maar voor 4 personen, 2 roosjes bloemkool voor 4 personen🙁

2. Jan Hovestad

Het eten was heerlijk en voor een redelijke prijs. De bediening was vriendelijk.

3. Rene Wemmenhove

Goed ontvangst, en lekker gegeten in een ontspannen sfeervolle gelegenheid.

4. J. COBUSSEN

We hebben hier heerlijk gegeten, de bedienig was vriendelijk en accuraat. De volgende dag aten we ijs op het terras heerlijk ijs en een super mooie manier van opdienen!

5. Jelleke Schuurmans

Heerlijke pannenkoek, lekkere prosecco, lekker dessert en een uiterst vriendelijke bediening!

6. Heerlijk gegeten en vriendelijke bedieningen! Leuke en gezellige sfeer!

7. Fam van der veen

Heerlijk gegeten vriendelijke bediening goede prys top lokatie aan rader.

8. Y. Pater

Tapas vielen tegen, toetjes waren heerlijk.
    Bediening top!

9. Vandaag hier gelunched na een fietstocht. Een uitsmijter en een boerenomelelet. Op zich goed van smaak maar geserverveerd op 2 plakken normaal bruin brood (droog en supermarktkwaliteit). Dit viel ons tegen, nog niet eerder zo meegemaakt. Normaal krijg je dikke plakken, afgesneden oerbrood of iets dergelijks. Voor ons niet voor herhaling vatbaar. Wel hele vriendelijke bediening.

10. Na hier vandaag genoten te hebben van een uitstekende lunch op een mooi terras met zeer bekwaam en vriendelijk personeel hier vanavond weer geweest om binnen in een mooie en gezellige ambiance ons diner te nuttigen. Kwaliteit is top, sfeer is super en de bediening fantastisch. Wij gaan hier zeker terug komen!

11. Na een lange fietstocht van 50 km heerlijk op het terras gegeten. Snelle en vriendelijke bediening.
    Komen zeker terug!!

12. Vanmiddag met mijn vriendin gezellig geluncht in dit sfeervolle niet al te groot restaurant. We zaten heerlijk aan de hoge tafel met een goed glas droge witte wijn. Lekkere mosterdsoep met een broodje. Het ideale zondag gevoel! We vroegen als de kok ons kon verrassen met nog een klein hapje. Dat kon wij kregen een vers gemaakte Flammkuche met zalm en verse kruiden. Heerlijk gegeten tegen een betaalbare prijs. Kortom voor herhaling vatbaar.

Eén vorige recensie
  13. Kom hier regelmatig eten, goede kwaliteit/prijs verhouding en een mooie locatie aan de brink in Dwingeloo

14. Jeroen Kiewiet

15. Kwamen hier bij toeval terecht, restaurant was nog leeg en we konden gaan zitten waar we wilden, maar dat moesten we wel zelf eerst vragen want de bediening hing aan de bar. We werden daarna wel snel aan een drankje geholpen en ook de menukaart werd ons direct aangereikt. Helaas ontdekten we te laat de hoeveelheid vliegen op het plafond die ons eten behoorlijk hebben gefrustreerd. De eigenaar zou hier echt wat aan moeten doen. De door ons gekozen schnitzels waren van prima kwaliteit en de porties friet en groente waren niet overdreven maar groot genoeg. Voor de prijs wel goed gegeten.

16. Gezellig klein restaurant. Bediening is erg wisselend, ene keer goed andere keer matig, over het algemeen wel vriendelijk. Eten is niet duur, maar zijn ook geen hoogstandjes. Als je geen hoge eisen stelt aan je eten is dit een prima tent. Jammer dat als je vraagt om een bakje fritessaus je voor 4 pers een ieniemienie potje krijgt. Afgelopen week (dinsdag) was de crème brulee helaas een misser: klonterig. Werd niet gevraagd of we na ons eerste glas nog iets wilden drinken. Afruimen van de tafel duurde lang. Maar dit soort dingen zijn hier wisselend, de ene keer beter dan de andere keer.

17. Lang wachten tot er iemand komt om bestelling op te nemen. Als je bestelling dan opgenomen is, krijg je het verkeerde. Tosti veel te lang gebakken waardoor het een droge hap is.

18. Siegrid

Erg trage en niet spontane bediening. Eten serveren duurde erg lang, ook nog eens verkeerd eten gekregen. Moesten twee keer vragen voor de rekening en een dik kwartier wachten voordat wij die uiteindelijk kregen. Bediening gaf zichzelf ook nog eens fooi door te weinig geld terug te geven.

19. Een echt dorps eetcafe met stamtafel maar ook tapas, perfect gelegen aan de Brink met hele leuke bediening, goed eten voor een goede (lage) prijs. De slibtongetjes echt in boter bijvoorbeeld, en dat proef je. Idem voor de gebakken aardappeltjes.
    Een uitstekende plek om even een vorkje te prikken!

20. Onverwacht gaan eten in Dwingeloo, serveerster had meer aandacht voor de "locals". Voelden ons gediscrimineerd wij waren de enigste Brabanders op het terras en zeker vier tafels na ons hadden eerder hun eten. Pas toen we erom vroegen nam een andere ober het over. Hij maakte goed wat zij verprutste.Tussen gaan zitten, zelf om de menu kaart vragen en bestellen zat al minstens een uur.Dus leer eerst maar Drents dan kom je zeker eerder aan de "beurt". P.S de serveerster was zo nijdig dat ze telkens tegen mijn stoel aanliep.

21. Tapas zijn heerlijk. Op de warmste dag van het jaar je verjaardag vieren hier is wel een feest.

22. Fam. Severien

Gisteravond hier heerlijk gegeten met de familie, bediening goed eten & drinken goed in een knus gezellig cafe-restaurant.

23. We hebben gisteravond hier gegeten, onbedoeld omdat de over buurman een besloten feest had.

De varkenshaas en de schnitzel waren erg lekker, en ook de quiche en overige bijlagen waren erg goed van smaak.

De hoeveelheid houdt niet over maar er werd op tijd gevraagd of dit voldoende was of dat er nog iets bij moest komen.

De cappuccino was ook erg lekker, alles bij elkaar genomen zeker aanleiding om terug te komen.

24. Vanavond hebben wij gegeten in restaurant De Riete, en ik moet echt vermelden: Het was top. Het eten was uitstekend, de bediening vlot en zeer hartelijk, en dat alles voor een verrassend schappelijke prijs. Wij zijn zeker van plan nog eens terug te komen! Een aanrader voor een ieder die prijs stelt op een heerlijke maaltijd in een gastvrije, ongedwongen sfeer.

25. Karin en jorn

Wij komen er graag en regelmatig, prijs kwaliteit is goed, sfeervol en in overleg kun je er zalig eten buiten de kaart om.
    Zodra wij in dwingeloo zijn gaan we hier zeer zeker heen.
    Ook heerlijke tapas.

26. De kaart was zeer beperkt waardoor er eigenlijk geen keus was.

Ook de hoeveelheden van de bijlagen waren zeer krap bemeten. Dit leken namelijk wel porties voor maar 1 persoon. Terwijl het geserveerd werd aan ons hele gezelschap. De tongfilets en de varkenshaas waren goed bereid maar we twijfelen erover of het wel een Bourgondische saus was die bij de varkenshaas werd geserveerd.

Ook deze porties waren klein maar voldoende.

Het dessert was lekker maar het vanille-ijs was geen bol van roomijs maar een dot softijs met vanillesmaak.

De service vonden we verder gehaast en onpersoonlijk.

De prijzen die voor deze gerechten werden gerekend waren erg hoog als je ziet wat je er uiteindelijk voor krijgt.

Twee jaar geleden zijn we ook hier wezen eten en toen was dit alles toch beter.

27. Tijdens onze vakantie hier een aantal keren gegeten. Steeds weer goed gegeten voor een verrassend lage prijs.

28. Erik en Saskia

Verrassend lekker gegeten.

Met zorg bereid.

Super!

29. Lekker gegeten, lekker stukje gebakken lever, dat vind je bijna nergens. Maar ook de schnitzel van mijn tafelgenoot was prima klaargemaakt.

Prima plekje aan de Brink.

30. gwl 17 punten

De verrassing komt uut D’wingeln.

Op het eerste gezicht denken veel mensen een eetcafé/restaurant, echter bij binnen komst de oprechte vriendelijk Drentse gastvrijheid in een oer gezellig etablissement.

Verschillende malen hebben wij hier nu gegeten, uitgebreid, tapas, eenvoudig, lunch enz. Maar steeds trekt dit restaurant in Dwingeloo ons weer aan, de kwaliteit van koken is boven verwachting, de wijn kaart is bijzonder en als je echt wilt genieten dan bestel je een vier of vijf gangen verrassings menu, waarbij je je pas echt laat verrassen als u het aan de heren koks overlaat.
    Heren en dames van restaurant de Riete te Dwingeloo, ga zo door. Dit is Drenthe op z'n best qua kwaliteit, kwantiteit en voor een ieder die op niveau van betaalbaar uitgaan houdt. Super!

Gwl.

31. Heerlijk eten voor een betaalbare prijs, bediening en service uitstekend. Komen hier zeker terug als we weer in Dwingeloo zijn.

32. heerlijk eten!

33. super lekker zonder poespas echt de moeite waard om te proberen!!