D'Ouwe Tramhalte in Duizel

Twee jonge, gepassioneerde ondernemers Rob Wijnen en Ilse Graafmans zijn uw chef-kok en gastvrouw bij Restaurant d’Ouwe Tramhalte. Passie, gedreven, ambachtelijk, verrassend, bijzonder en creatief zijn de dingen waarom wij zo ontzettend veel houden van ons vak. Wij proberen u hier dan ook zoveel mogelijk van mee te geven en hopen dat u in het restaurant met ons mee geniet. Voor een heerlijk diner, een zakelijke lunch of een fantastisch feest kunt u terecht bij d’Ouwe Tramhalte. Tot in de puntjes verzorgd.

Wij heten u van harte welkom

Rob Wijnen, Ilse Graafmans en medewerkers

1420020400 88
1475881954 87
1482088793 87

1. Familie Leeuwesteijn

Met kinderen en kleinkinderen, in total 12 personen gegeten.
    Erg mooi en gezellig restaurant en de bediening was vriendelijk.
    Voor herhaling vatbaar.

2. Kitty van Eijk

Een heel gezellig restaurant, vriendelijke bediening en het eten was geweldig!

3. Voortreffelijk in alle opzichten. Met twintig personen heerlijke avond gehad

4. Alex Boers

Ik kom hier zakelijk en privé en ben altijd uitermate tevreden. De uitbaters zijn 2 jonge, enthousiaste, gemotiveerde ondernemers. Eten en drinken (goede wijnen) heerlijk, sfeer ongedwongen en prettig. Een aanrader!

5. Al weer een jaar geopend in deze samenstelling, ik was benieuwd naar de ontwikkelingen van deze jonge chef. Geboekt voor een lunch op vrijdag.
    Ditmaal een tafeltje aan het raam in de erker, leuk. Als aperitief de witte huiswijn, de Janeil 2013 van Francois Lurton gemaakt van Gros Manseng met wat Sauvignon Blanc die goed bevalt. Het eerste hapje was kroepoek van asperge met een hartige dip van ham, keurig uitgevoerd.
    De chef presenteerde zelf de luxe amuse, op een zandcracker met sesam en maanzaad een stukje met soja gelakte paling met wat frisse structuren, erg smaakvol.
    De kaart werd gepresenteerd en we gaan wederom voor het vier gangen verrassingsmenu exclusief.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, een Vino Verde van het huis Raza, elegant met citrustonen en een subtiele mousse. Op het azuurblauwe bord een tartaar van zeebaars keurig op smaak gebracht en aangekleed met blaadjes friseesla, schijfjes van biet en radijs, toefjes sojamayonaise, kopjes van Hollandse asperge en zoetzure komkommerstructuren. Ernaast een gebakken langoustine met vinaigrette van komkommer en mosterdzaadjes. Hele mooie lichte smaken die keurig aansluiten bij de elegante wijn, genieten.

Uit zuid Frankrijk een Chardonnay “Les Plos” in een frisse strakke stijl. Ernaast een bekend gerecht. Zacht gegaarde kabeljauwfilet met erover wat licht gekruide luchtige Hollandaise, ernaast toefjes aardappelmousseline gekruid met lavas, stukjes asperge en licht geblancheerde zeegroenten (zeekraal en lamsoren), De kabeljauw was perfect gegaard, het glazige was er net af en de lamellen gleden van elkaar. De smaakmaker was de fruitige Hollandaise, heerlijk. Dit combineerde mooi met de beetgare ziltige zeegroentes. De wijn was met zijn frisse tonen een mooie ondersteuner.

De verassing van deze middag kwam uit Spanje. Campo de Borja 2014 gemaakt van Muscat Alerjandría van het huis Aragonesas. Aroma dat doet denken aan een dessertwijn met rijp fruit, in de mond tonen van frisse citrusfruit gecombineerd met abrikoos en een ronde afdronk. De chef heeft het gerecht in samenwerking met de maître aangepast voor een optimale combinatie. Langzaam gegaarde eendenborst van de barbecue op een mousseline van bataat gekruid met ras el hanout met erover een compote van sinaasappel, mango en abrikoos, stukjes asperge en bundelzwammetjes, afgewerkt met een jus van Grand Marnier. Ernaast nog een bitterbal met een vulling van paddenstoelenragout en truffel. Een Bourgondisch gerecht, een echt smaakbommetje met veel zoete accenten die prima combineren met de wijn.

De dessertwijn kwam uit de Mosel, een Riesling Brauneberger Juffer Spätlese 2013 van Reuter Dusemund, elegant met mooie zoet zuur balans. Uit de keuken een mooie presentatie, structuren van peer, bolletjes room, toefjes gel, gemarineerde partjes, kogels sorbetijs en opgerolde verse plakjes, met witte chocolade spiraaltjes, toefjes crème van yoghurt, crumble van koek en dunne stukken koek. Hele mooie pure smaken en goede textuur. De wijn werd naast het rijke gerecht iets te fris waardoor hij niet zo mooi aansloot , jammer.

Als afsluiter een krachtige espresso van Lavazza met een drietal heerlijke pralines en een kopje met pure koffieboontjes.

Bediening was uitstekend verzorgd door de ervaren Ilse Graafmans, gedetailleerde uitleg van gerechten en uitgebreide toelichting van de wijnen in een gezellige sfeer.

Prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed. Menu €42,50, huiswijn €4,25, wijnenarrangement €26,50 en koffiearrangement €2,20.

We zien dat de chef zich iets heeft doorontwikkeld. De stijl blijft geënt op mooie pure smaken in een Bourgondische stijl. De porties zijn royaal en ook een grote eter zal er verzadigd raken. Ditmaal hebben we ietsje minder gemerkt van het “exclusief” in het menu. Volgend jaar zijn we weer van de partij, tot dan.

6. Afgelopen donderdag ’n etentje gehad voor mijn 40 jarig jubileum bij de Tramhalte.

21 Vegetarische verrassingsmenu’s, 21 plaatjes. Fantastisch! Iedereen, ook de vele niet-vegetariërs onder ons, was onder de indruk en aangenaam verrast. Het was een geweldige avond met lekker eten en een uitstekende bediening.

Een aanrader voor vegetariërs, maar ook voor mensen die eens een keer zonder vlees willen “proberen”.

7. Oranje 219 punten

We zijn gisteren echt verrast met het 6 gangen menu wat we hadden besteld, het was voortreffelijk. Ook de bediening is erg attent en vriendelijk. Aan het eind kwam de kok nog even kennis maken.

8. Afgelopen zaterdag met een gezelschap heerlijk genoten van een 6 gangen verrassings menu. De jongste was 20 en de oudste 93 jaar en we waren allemaal enthousiast. Zowel over de ontvangst, het voortreffelijke eten, de uitleg die we daarbij kregen, er werd op tijd drinken bijgeschonken zonder opdringen, de sfeer die er hing, kortom een echte aanrader! We hadden de kok graag zelf wel willen bedanken aan de gezellige ronde tafel!

9. Met een groot gezelschap gegeten bij dit prachtige restaurant met van oudsher een hele goede naam. Ook nu vond ik het eten weer goed.
    We kregen een 5 gangen verrassingsmenu ter gelegenheid van een 90 jarige.
    Vooraf stonden er al broodjes+ op tafel en toen iedereen er was, kwam meteen de eerste amuse, een chipsje met een verrassende saus. Hierna de tweede amuse, ik kan me niet meer herinneren wat het was, maar het was wel heerlijk.
    Vooraf konden we ook aangeven of we bepaalde dingen niet aten, en bovendien werd er ook rekening mee gehouden! We hebben iemand die geen boter en sausjes eet, hij kreeg helemaal een aangepast menu. Zeer goed gedaan.
    Voorafje, een vistartaar van kabeljauw, lekker en (alle) mooi gegarneerd, waarbij de discussie ging over wat het nu eigenlijk was. Nog een heerlijk voorafje, ik verklap niet alles! en hierna een pompoensoepje met room met een verrassende smaak, complimenten voor de kok.
    Het hoofdgerecht bestond uit verschillende stukjes lamsvlees, persoonlijk vond ik het niet zo goed, maar ja smaken verschillen. Het was ook een nadeel dat er bijna geen groente bij zat. Je kon wel eenvoudige sla met tomaat erbij eten, maar dan had je het gehad. Er waren wel voldoende aardappelen bij.
    Het nagerecht was weer smullen geblazen, het bestond uit vier toetjes mooi geserveerd, de foto volgt t.z.t. Die heeft iemand voor mij gemaakt, maar nog niet doorgestuurd. Bovendien werd het nagerecht geserveerd met vuurwerk voor de jarige!

De drankjes waren ook goed verzorgd, alleen werd er nogal snel bijgeschonken, zonder te vragen. Als je tenminste voor wijn ging.
    En na afloop hebben we nog koffie/thee gedronken.

Voor de sfeer heb ik een 7 gegeven omdat we achterin het restaurant zaten, hier was het plafond erg laag. Omdat er sommige bij waren die nogal hard riepen had dit nogal een luidruchtig effect. Dit vond niet iedereen prettig. Jammer dat de akoestiek niet beter was.

De service was vriendelijk en netjes, perfect dus.

De prijs voor het verrassingsmenu heb ik later opgezocht op de site van de Oude tramhalte. Het was ongeveer wat ik verwacht had. Al met al ga ik zeker nog eens terug naar dit voortreffelijke restaurant. Het komt bij mijn favorieten.

10. T. Huizing

Gisteren opnieuw heerlijk gegeten bij dit voortreffelijke restaurant. Mooie ambiance, prima bediening en een gastheer die zijn vak verstaat. Echt een aanrader !

11. Rob Slegers

12. Yvonne 663 punten

Gisteren heerlijk gegeten bij D'Ouwe Tramhalte. Restaurant is mooi aangekleed en de sfeer is prettig. Bediening is erg vriendelijk en attent.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de losse gerechten op de kaart aan de dure kant vind, maar de voorgestelde menu's of surprise menu's hebben een goede prijs/kwaliteit-verhouding.

Wij hadden gekozen voor het 6-gangen surprise menu en we hebben genoten. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

13. van den borne reintegratiediensten

Dit is een toprestaurant!

Goede ambiance, heerlijk eten, zeer goede prijs/kwaliteitverhouding!

Bediening is uitmuntend en altijd zeer gastvrij.

We voelen ons altijd zeer welkom.

We hebben regelmatig zakelijke etentjes, altijd met succes.

Een echte aanrader.

14. We hebben op eerste Kerstdag genoten van een heerlijk Kerstdiner. De sfeer, ambiance, bediening en natuurlijk eten en drinken was perfect.

15. Echt altijd geweldig! Mensen die hier over klagen moeten gewoon in een sterren restaurant gaan eten.

De prijs / kwaliteit is gewoon super! Heb hier al geregeld gegeten en nog nooit iets negatiefs mee gemaakt. Wij komen in duurdere restaurants die minder presteren.

Echt een aanrader!

16. Ik zou zeggen, lees de menukaart! Als je dat gezien hebt weet je al dat je hier heerlijk kunt eten en een gezellige romantische avond kunt hebben. Het eten is net iets minder dant de menukaart beloofd, maar nog steeds erg goed en dan bedoel ik niet zomaar goed, maar goed voor een luxe restaurant!

Helaas komt de bediening wat stijfjes over en schrik je van de rekening, maar dat was het toch wel waard :)

17. Heerlijk gegeten en gedronken. Verrassingsmenu gekozen met wijnarrangement. Goede kwaliteit producten & mooi opgemaakte borden. Zeer vriendelijk personeel, heerlijke wijnen en een prettige ambiance. Ik kom zeker terug!

18. Jan 25 punten

Fantasieloos, buitengewoon pretentieus en totaal geen balans in de hoeveelheden. Alle sauzen in het 6-gangenmenu waren pre-fabrikaten. Het voorgerecht, terrine met 'huisgerookte zalm', was, als mijn inschattingsvermogen me niet helemaal in de steek laat, direct uit de koeling van de horecagroothandel afkomstig. Een soep met asperges en beenham was zo hoog op smaak (zout & zoet ) dat je met de beste wil van de wereld geen asperge kon proeven. Onder een op de huid gebakken doradefilet lag een berg bami in knoflook-room? Het hoofdgerecht sloeg echt alles. Gelders hoen, een ranzig sausje van zongedroogde tomaten, een kruidenolie die geen van de erin verwerkte kruiden prijsgaf, een bergje groentemix overduidelijk uit de diepvries, 1 enkele witte asperge (in het asperge seizoen?). Avond werd afgesloten met een dessert-trio waarvan alleen de witte chocolade-mousse en de twee frambozen, vers en misschien zelf bereid waren.

Afgaande op de andere recensies, moet ik aannemen dat de kok ziek was of dat er anderszins problemen in de keuken waren. De bediening was verder ok. Wijnen waren matig.

Prijs voor 6-gangenmenu was 40E p.p. Op zich een schappelijke prijs maar het zou dit restaurant prijzen als ze iets minder pretentieus uit de hoek zouden komen.

19. Dirk Peters

20. 2 keer geweest, een keer met een familiefeest en daarna een keer met vrienden. Heerlijk gegeten en prima wijn. Jammer dat ze voor ons te ver weg zitten (45 min ), anders zouden we hier jaarlijks terugkomen.

21. Gewoon goed.

Een prettige rustige sfeer, goede en leuke bediening.

En vooral ontzettend lekker gegeten.

Prijs. Kwaliteit is niets mis mee.

Complimenten voor de kok, ja en natuurlijk ook voor de rest.

Dit is een aanrader waard! En voor ons voor herhaling vatbaar.

22. Heel goed en lekker gegeten. Goede bediening, voor herhaling vatbaar.

23. Erg lekker eten. Wij doen altijd een verrassings menu.

Jammer genoeg zijn ze niet erg goed in glutenvrij, dit was matig en gaf toch nog de nodige buikpijn.

24. Heerlijk gegeten met 7 personen op het terras, was geen bezwaar. Absoluut prima bediening en heerlijk eten. Kleindochter mocht zelfs haar eigen ijsje klaarmaken in de keuken. Aanrader.

25. Evelien

Meer dan goed eten, geweldige service, vriendelijk personeel!
    Regelmatig daar gegeten en onze bruiloft daar gevierd!
    Kortom helemaal top!

26. Lang wachten, weinig op je bord en veel betalen. Ik snap niet waarom ik hier ooit binnen ben gegaan.... oh ja, ik weet 't weer, moest zelf niet betalen, maar direct daarna ergens iets eten gaan halen, want het was echt weinig.

27. B.van Zijl

Wij komen al enkele jaren hier met heel veel plezier.
    Het eten is bijzonder goed en de prijs kwaliteit verhouding is prima.
    Ga zo door!

28. gewoon perfect

29. lekker eten,
    goede prijs/kwaliteit verhouding, vriendelijke bediening