Gratis Parkeren 100 plaatsen.

Geachte gast,

Restaurant "De Zoete Kers" is inmiddels een begrip in Drunen. In 2010 begonnen Joost van Leeuwen (chef-kok) en Wouter Roodbeen (gastheer) met het restaurant. Wij zijn twintig jaar eigenaren geweest van Restaurant "De Gevangenpoort" te Woudrichem.

Waarom de naam: Restaurant "De Zoete Kers"?
We wilden graag een naam waar we ook wat mee konden doen in onze gerechten. En toch moeten de meeste gasten het lekker vinden. En kersen zijn heerlijk, zien er goed uit, zijn kleurrijk, kortom het moest iets met kersen zijn. Dan vindt bijna iedereen een zoete kers lekkerder dan een zure kers. Vandaar de naam Restaurant "De Zoete Kers".

In 2020 hebben wij onze formule aangepast. Zo hebben wij nu een 3-gangen keuzemenu voor € 27,50 p.p. U kunt kiezen uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 nagerechten. Hiernaast hebben wij ook een à la carte kaart, deze wordt om de twee maanden vernieuwd. Wij zetten bekende gerechten op de kaart maar ook minder bekende gerechten, voor iedereen is er wel wat te kiezen.

In de menukaart vindt u gerechten die wij zelf bereiden. Geen sauzen uit een pakje maar echt zelfgemaakt. Ook gerechten die vaste gasten van ons verwachten, denk maar eens aan de scampi met gember-knoflooksaus (of een variant hiervan). Altijd staat er wel een hoofdgerecht op die wij zelf garen in de oven, de ene keer is het de sukade de andere keer weer een eendenbout of kalfswang. Natuurlijk kunnen de soesjes met karamelsaus niet ontbreken op onze kaart en al helemaal niet de "Coupe De Zoete Kers", bestaande uit boerenvanille-ijs met warme kersen en slagroom.

Bij het samenstellen van de menukaart wordt rekening gehouden met het seizoen. Dus niet het hele jaar door aardbeien maar alleen als ze vers worden aangeleverd. In het voorjaar lamsgerechten en in de winter zijn de gerechten iets zwaarder dan in de zomer. Wildgerechten komen vanaf oktober op de kaart.

Wilt u een lekkere wijn drinken, dan bent u ook bij ons aan het goede adres. Wij hebben wijn uit diverse werelddelen. Kortom, voor een ieder is er wel wat te vinden. Ook hebben wij een uitgebreide bierkaart, van pils tot zware bieren en ook met en zonder alcohol.

U kunt tijdens het diner ook gebruik maken van ons vernieuwde terras. Ons gezellig terras biedt aan 32 personen plaats. Opgedekte kunstachtige tafels en goed zittende stoelen zorgen dat het diner ook in de open lucht kan worden genuttigd. Bij mooi weer hebben wij het terras geopend.

Aan de muren hangen werken van diverse kunstenaars o.a. van Chris Roodbeen bekend als oud rechtbanktekenaar van de Telegraaf (de vader van Wouter). De kunstwerken geven een kleurrijke beleving aan het restaurant en vele werken zijn te koop.

In april 2019 een nieuwe inventaris gekregen. Nieuwe zeer goed zittende stoelen, een grote rode lange bank, robuuste houten tafels met een zeer karakteristiek plafond. Om het allemaal af te maken ook industriële lampen, zowel hangend als staand.

Wij serveren vanaf nu de menukaart september/oktober 2020.
Deze menukaart staat op de site.

Ons terrasseizoen is nu geopend. (Als het terras geopend is serveren wij uitsluitend de dinerkaart.)

Op onze website kunt u de gehele menukaart en informatie vinden: www.restaurantdezoetekers.nl.

RESERVEREN:
Voor reserveringen kunt u bellen: 0416 319021.
Gelieve geen reserveringen via de mail en Facebook.
Reserveringen via de mail en Facebook worden niet gegarandeerd.

Wij kunnen verzoeken voor een bepaalde tafel niet honoreren. We kunnen onze best doen maar garanderen het niet.

Wij handelen en werken volgens de richtlijnen van het RIVM.

Met vriendelijke groet,

Joost van Leeuwen en Wouter Roodbeen

Restaurant “De Zoete Kers”
Grotestraat 148a, 5151 BN Drunen

1465193459 92
1477002070 93
1500619293 92
1541949433 92

1. Zojuist weer heerlijk gegeten. Lekkere gerechten op de kaart. Moeilijk kiezen deze keer. Nog maar een keer teruggaan dan 😄.
    Gezellig restaurant, erg sfeervol, warme kleuren. Vriendelijke correcte bediening.
    We eten hier regelmatig en het is gewoon altijd goed.

2. Wederom vanavond weer heerlijk gegeten, ruime porties en super van smaak. Er is meer dan voldoende keus op de kaart, vlees, vis, vegetarisch en wild. Bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Je voelt je echt een gast. Je bent een avondje uit en staat niet binnen een uur weer buiten. Het was top! We komen binnenkort weer terug!

3. Het eten was op zich goed en het personeel vriendelijk, totdat je commentaar hebt. De ober zei direct dat het zo hoorde en begon met allemaal moeilijke termen te gooien zodat je denkt dat je verkeerd zit. Wij gaan best vaak uit eten en gelukkig heb ik een vriend die kok is, dus was ik niet snel onder de indruk. Beetje treurig dat je de klant niet gewoon gelijk geeft en er wat aan doet, in plaatst van jezelf en de kok verdedigen en ons de hele avond compleet negeren.

0 positieve stemmen1 negatieve stem
  4. Nera Sluijter

Uitstekend gegeten. De gerechten waren echt heel lekker. Wat erg grote porties, maar leuke sfeer. Alles prima. De inrichting van het restaurant is niet gelijk aan de kwaliteit van de gerechten. Het is wat kneuterig.

5. Hanneke

Lekker gegeten in een goede sfeer. Bediening was uitstekend. Jammer dat de baas het minst vriendelijk was terwijl zijn bediening het zo goed doet. Ik kreeg zelf een bakje van hun huisrabarber mee omdat ik het zo lekker vond.
    Het hele restaurant zat vol maar alles liep op rolletjes zonder een moment van stress.
    Het eten was lekker en de prijs/kwaliteit was dik in orde. Komen zeker nog eens terug.

6. Zondag 23 december,
    hebben we weer heerlijk kunnen genieten van de gastvrijheid van de Zoete Kers.

Elke keer weer een genot om daar te gaan eten.

7. Afgelopen vrijdag met een klein gezelschap van 10 personen bij de Zoete Kers gegeten. Wij hebben een erg leuke avond gehad met heel lekker eten, voor ieder wat wils op de menukaart, dit alles voor een schappelijke prijs en met een vriendelijke bediening!

8. Dit weekend gegeten bij de zoete kers,

Prijs kwaliteit was goed. Zaten in het achterste gedeelte van de zaak.
    0P+-36m2,42mensen geplaatst, zeer remoerig, het.
    Ontspannen, knusse en gezellige gevoel was ver te zoeken. Weinig loop ruimte tussen eettafels. Daar door uitserveren zeer moeilijk.
    We konden elkaar ook slecht verstaan, door een gezelschap van 25 personen.

9. Dit weekend gegeten bij de Zoete Kers en het was wederom super! Als voorgerecht hadden we allebij de gegaarde kalkoendijen een heerlijke lauwwarme salade van verschillende paddestoelen en kalkoen. de lamsschenkel was perfect gaar het viel gewoon van het botje af! Mijn partner had de tournedos ook die was perfect gebakken. En als dessert natuurlijk de coupe De Zoete Kers, drie bollen vanille ijs met lekkere zoete kersen. De bediening was netjes en verzorgt ze zorgden ook dat we niks te kort kwamen!

10. Michael

Een goede sfeer en beleefde bediening.
    Eten is meer dan goed. En dat voor die prijs. De kaart is uitgebreid dus keuze genoeg. Complimenten aan de koks!

11. Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Perfect gebakken tournedos met een heerlijke portsaus 🤗

12. Super! Eerlijk gegeten met het gezin. De schenkel was echt heerlijk. Het vlees viel gelijk van het bot. Super service en heerlijk eten. Echt een aanrader dus!

13. M van de Wiel

Op 4 mei, dodenherking uit eten bij De Zoete Kers. Het eten zoals altijd héérlijk, (4-gangen verrassingsmenu is een aanrader) De bediening was vriendelijk en attent. Vooral respect toen om iets voor 20.00u de muziek uitging om, om 20.00u 2 minuten stil te zijn. En het was ook stil....Compliment voor het hele team!

14. Biefstuk niet goed.
    De chef kok weigerde in gesprek te gaan.
    Likeur bij koffie niet lekker.
    Wij waren dr enigste gasten buiten de groep en kregen totaalgeen aandacht.

15. Ad 112 punten

Blijft een prima adres waarvan de formule niet gaat vervelen. We (6 personen) hebben weer een leuke avond gehad met lekker eten. De bediening is vlot en attent. Knap dat men voor deze prijs dit kan presteren,

Eén vorige recensie
  16. Geweldig leuk en goed restaurant… 6 oktober met onze zoon en zijn gezin ons laten verwennen door chef-kok Joost met een 4 gangen surprise menu!
    Was super lekker, het personeel is netjes en snel, het eten is echt super lekker! De prijs kwaliteit is geweldig, de tafels zien er leuk en netjes uit de stoelen zitten heerlijk! Het restaurant is heel leuk en gezellig ingericht met mooie en leuke schilderijen en kasten met div leuke dingen… van ons en onze zoon een dikke 10… wij komen zeker terug!

17. Jan en Gusta Nekkers

Voor de tweede keer bij De zoete kers gegeten. Vriendelijk ontvangst door bedienend personeel en eigenaar. Mooie kaart met voor ieder wat wils, zelfs apart vegetarische keuze menu en allergenen gerechten. Weer heerlijk en voldoende gegeten voor een zeer schappelijke prijs.
    Keurig maar toch lekker vlot personeel. De zaak zat helemaal vol maar alles liep lekker vlot en was er voldoende aandacht voor de gasten.
    Onze complimenten, we komen graag weer terug als we in Drunen zijn.
    Jan en Gusta Nekkers
    Hellendoorn

18. Kerstdiner was super en ook gisteren, 17-02-2017, Gezellige sfeer, leuke bediening en heerlijk gegeten! Kan niet wachten op de menukaart maart/april

19. Familie Jet Brok

Wij waren er ter ere van de 4 zussen bij elkaar met ma. Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke, gezellige bediening. Eerlijke producten, zonder toevoeging en DAT proef je!

20. Gisteren voor het eerst gegeten bij De zoete kers. Mooi en gezellig ingericht restaurant. Zeer vlotte en vriendelijke ontvangst en bediening door de eigenaar en het personeel welke beleefd en netjes waren, maar niet op een te stijve manier.
    De formule van 3 gangen voor € 25,00 schijnt goed te werken, want het was er gezellig druk. Mooie kaart met ruime keuze. Het eten was erg goed en de porties van alle gerechten waren ruim voldoende.
    Eindconclusie, gewoon goed. Tot een volgende keer, we komen zeker terug.

21. We hebben pas met vrienden ter ere onze trouwdag bij De Zoete Kers gegeten. Wat was het weer een feestje. We hadden een 4- gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen, er werd goed advies gegeven. Er kon aangegeven worden waar we niet van hielden of waar we eventueel allergisch voor zijn. De bediening was prettig, Goede porties. Dit is een restaurant waar we graag met familie, vrienden of samen komen.

3 vorige recensies
  22. gerrit van Zandwijk

Meestal is het super lekker en als er een keer iets niet in orde is, worden klachten serieus genomen en netjes opgelost. Dik in orde dus.

24. Je krijgt er waar voor je geld. Het eten is er geweldig, met zorg bereid.

25. Anne Wilbrink

Gezellig en vooral heel lekker gegeten met ex-collega's. Vriendelijke ontvangst, gezellige tafels, prima bediening en prima eten. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

26. We waren redelijk vroeg gaan eten (onze eerste keer). We waren nog alleen en dachten dat het wel bijzonder was dat een restaurant met zo'n recensies nog zo leeg was. Maar voordat wij het hoofdgerecht hadden zat het restaurant al bijna vol. Het eten was prima (en zeker gezien de prijs), bediening was vriendelijk en we hebben een gezellige avond gehad. Een aanrader, we komen nog een keer terug.

27. Afgelopen week hebben we weer super gegeten bij de Zoete Kers. Binnenkort komt de nieuwe kaart uit die er ook geweldig uitziet, wordt dan ook moeilijk om een keuze te maken, dus.. vaak komen.

Jongens, ga zo door!!

28. Mariëtte en Ger

Goed restaurant, uitgebreide menukaart, lekker gegeten. Prijs/kwaliteit zeker in orde. Voor herhaling vatbaar.

29. Ga hier niet heen mensen want ik wil dit voor mezelf houden!
    Wat een aanrader. Dit restaurant is sterrenkwaliteit.
    Op zaterdagavond in een vol restaurant gegeten, het eten was top en voor de gastheer en bediening niets dan lof.

30. We hebben net met onze hele familie bij jullie in het restaurant gegeten, we hebben allemaal heerlijk gegeten en genoten, wat een gezellig sfeervol restaurant. De bediening was goed en behulpzaam. We komen zeker nog eens terug. Het terras ziet er ook erg gezellig en fris uit. Jullie mogen trots zijn op jezelf en het personeel, top.
    Mvg, Fam. van de Wiel

31. Hanneke Fiters

Leuk restaurant. Goede gevarieerde kaart. Leuke nette bediening.
    Prijs kwaliteit is prima. Een echte aanrader!!

32. Prima ontvangst, gezellig interieur, gemoedelijke maar correcte bediening en geweldig gerechten zeer smaakvol en mooi opgemaakt en als afsluiter een geweldig toetje. Groots!! Komen zeker terug.

33. J. van Eijck

Correct personeel, prima timing van de volgende gang, gerechten smaakvol opgemaakt. Prima gegeten voor een zeer schappelijke prijs. Dit smaakt naar meer...

34. Bediening was netjes & fijne tijd tussen de gangen. Borden werden mooi opgediend & warm! Menukaart heeft keuze genoeg voor iedereen. Inrichting bij de ingang en bar vonden wij wat rommelig, maar dat is natuurlijk smaak… We gingen met een zeer voldaan gevoel naar buiten, heerlijk gegeten dus!!

35. Fam. Pontier

Wij gebruikten op zondag 5 januari met 6 volwassenen een 3 gangen menu in de Zoete Kers. Niets dan lof, het eten was heerlijk, planning precies goed, niet te lang en niet te kort gewacht op de volgende gang. Gezellige sfeer in een geheel vol restaurant. Zeer correct werd omgegaan met een omgestoten glas wijn, dat de biefstuk liet zwemmen. Binnen 5 minuten werd het bord opnieuw binnen gebracht, vergezeld van extra frites, want die waren wellicht al te veel afgekoeld.
    Kortom, een aanrader! We gaan volgende week weer!

36. J.v.Haastrecht

Het is een erg sfeervol restaurant met goede stoelen en voldoende ruimte tussen de tafeltjes. De bediening was perfect en vooral het eten was erg lekker en heel leuk gepresenteerd. Dit is voor ons zeker een reden om er nog eens naar terug te gaan.

37. Ad en Gerrie Willart

Zo veel verschillende op elkaar afgestemde smaken op een bord . Waauw!
    We hebben meer dan uitstekend genoten en komen zeker met de gehele familie terug.

38. Uitstekend gegeten.

Alleen jammer dat het zo rustig was, maar 2 tafels waren bezet.
    De rede zal wel zijn dat het vlak voor Sinterklaas was en op een dinsdag.
    Het was mijn man zijn verjaardag dus wilden we deze dag ook uit eten.

Maar het eten was uitstekend, een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
    En het is een heel sfeervol restaurant, absoluut een aanrader, we komen er zeker terug.

39. Vrijdagavond weer heerlijk gegeten, alle gerechten perfect op smaak en temperatuur. Zoals gebruikelijk een zeer attente bediening.

40. A.de Bruin

Het was een heerlijke avond en een perfect diner. Zeker voor herhaling vatbaar!

41. Familie van Spijk

Wij zijn bij de zoete kers gastvrij ontvangen en hebben heerlijk gegeten.
    Zeker voor herhaling vatbaar!

42. HPM van de Graaf

43. heidi en henk

Met enige regelmaat worden wij als inwoners van Drunen culinair verwend door de Zoete Kers brigade. Kwaliteit, vriendelijkheid en hospitality gaan hier hand in hand. Als we bezoek krijgen uit andere provincies is vooraf steevast de vraag:
    "We gaan toch wel in de gezellige huiskamer in de Grotestraat eten?" Groter compliment aan Joost en Wouter maar ook de overige gastvrije leden van de brigade bestaat er eigenlijk niet. Ga zo voort, en doe vooral geen concessies!

44. leo kammers

Gewoon weer prima. Komen zeker terug.

45. Fantastisch! Heerlijk gegeten. Aanrader. En betaalbaar

46. Fam. Mollink

We hebben met 4 personen gegeten waarvan 2x keuzemenu (3 gangen) en 2x verrassingsmenu(4 gangen). Het eten was heerlijk en het tempo van opdienen was goed op elkaar afgestemd. De porties waren ruim voldoende om met een voldaan gevoel van tafel te gaan. Vanwege de opstelling van onze tafel tov het tafeltje aan het raam was het bedienen wat lastig. Kan me voorstellen dat het stelletje aan het raam daar last van heeft gehad. Vriendelijkheid van het personeel was dik in orde.
    Wat ons betreft een echte aanrader!!

47. Voor de zoveelste keer weer heerlijk gegeten. Wij zelf kunnen natuurlijk enthousiast zijn, maar als je vrienden meeneemt, die dit ook beamen, ben je zeker dat je een goede keus gemaakt hebt.

48. Vanaf het voor- tot nagerecht heerlijk gegeten. Eten was heel mals en lekker, echt genoten. Bediening heel vriendelijk. Muziek precies hard genoeg op de achtergrond. Super!

49. Marcel Roestenberg

Met het nieuwe menu heeft de Zoete Kers een topidee gerealisserd.

Heerlijk eten, goede porties en een hoogstaande kwaliteit voor een leuk bedrag!.

Heerlijk

50. Gisteravond (29-06) hier gegeten met mijn ouders. We hadden gekozen voor het 5 gangen suprisemenu.
    Iedere gang was heerlijk op elkaar afgestemd. Het was werkelijk heerlijk!
    Er zaten een aantal dingen bij die wij eigenlijk niet lusten... zoals lam mijn man lust dit totaal niet. Wij kregen juist een hoofdgerecht met lam (lamsfilet en schouder) dit was echter zoooo super lekker dat we de borden schoon leeg hebben gegeten. Zo zie je maar dat met een goede bereiding zelfs de dingen die je niet echt lekker vind heerlijk kunnen smaken!

Top hoor mannen!

51. G Mollink

We hebben heerlijk gegeten. De bediening was super.

Advies: Vleesmessen bij vleesgerechten? De messen waren redelijk bot.

Verder een en al lof.

Aanrader!!

Gerard

52. familie van Baardwijk

Wederom een super avond met heerlijk eten, lekker een gepaste pauze tussen de gangen door, zeker komen wij nog vaak terug. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
    Echt helemaal SUPER bedankt!!
    Jos, Maria, Kevin, Monica van Baardwijk

53. Saskia Smitsman

Wij hebben heerlijk gegeten. Goede kwaliteit en voor een hele nette prijs. Zeer klantvriendelijk. Gezellige avond gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

De nieuwste recensie
  54. Erg lekker gegeten voor een hele redelijke prijs. Vriendelijk personeel, dus zeker een aanrader.

55. a.okkers

Al enkele keren genoten bij De zoete kers. Deze keer voor het eerst met nieuwe formule. Wederom was het heerlijk. We hebben gekozen voor 4 gangen-menu surprise. Heerlijk ! Een genot om hier te eten.

56. G. de Bruin

Heel erg lekker gegeten. Alles was keurig verzorgd. Huiselijke sfeer.

57. Op 9 maart 2013 voor de zoveelste keer naar de Zoete Kers geweest.
    Het tafellinnen, de weelderige wijnglazen en de gratis spoon zijn verdwenen.
    Het eten, de bediening en de sfeer zijn NIET verdwenen.
    Een geweldig restaurant tegen een redelijke prijs.

58. Wouter Roodbeen

59. C. van Spijk

Op 2e Kerstdag genoten van het Kerstdiner met mijn vrouw en pa. Mijn pa woont in Drunen, maar had er nog niet eerder gegeten. Over het eten kan ik kort zijn, perfect! Mijn vrouw van de kaart en wij het Kerstmenu gekozen. De gerechten zijn met zorg klaar gemaakt, de smaken zijn heerlijk afwisselend en geen te lange wachttijden tussen de gangen. Wat wij niet kunnen bevatten waren de tien lege stoelen aan vier tafels. Zelfs bij de mindere restaurants moet je tijdig reserveren om een volboeking voor te zijn. Wie naar de Zoete Kers gaat, komt er tevreden uit. Een aanrader, ook voor de volgende Kerst!

60. Op 19 december samen met de familie gegeten bij de Zoete Kers. Het was ter ere van de 65 ste verjaardag van mijn man. Het was geweldig. Heel gezellig met de kinderen en kleinkinderen en met oma. Die had nog nooit zo lekker gegeten zei ze. En dat met haar 90 levensjaren. De kleinkinderen mochten zelf het toetje mee maken in de keuken. "Wat zijn dat lieve koks, oma."zeiden ze. Stralend kwamen ze de keuken uit met hun eigen gemaakte toetje. "Dit was voor ons een superleuke middag ook, dank." zei het personeel. Onze hartelijke dank en we komen zeker weer terug!

Johanna van Bokhoven

61. anneke durville-buijzen

Afgelopen zondag op uitnodiging, cadeau voor mijn verjaardag, gegeten in de Rode Kers. Wat was dit een aangename verrassing, we hebben voortreffelijk gegeten en de service was navenant. Wij komen zeker terug. Bedankt.

62. familie Bergmans

Wauw, zo lekker hadden we lang niet meer gegeten. Vegetarisch (geen vis of vlees) eindigt meestal in de standaard geitenkaas met honing, zo niet bij de Zoete Kers.
    Carpaccio van biet met kersen dressing, gevulde aubergine, champagne spoon en een dessert van chocoladetaart met warme kersen.
    Een absolute aanrader met een prima prijs.
    We komen zeker nog eens terug.

63. Afgelopen weekend heerlijk gegeten. We hadden het maandmenu genomen. We kregen een amuse waarna we het voorgerecht kregen, gerookte notenham op een frisse salade, gewoon lekker. Hierna een champagnespoom van, hoe kan het ook anders, kersen. Hierna een overheerlijke lamsschenkel. Slow cooking, super gaar en heerlijk zacht met een saus van tijm en rozemarijn. De vorige keer hadden we kalfssukade ook heerlijk langzaam gegaard, hier zijn wij grote voorstanders van. Je vindt het bijna nergens meer. Je merkt in de Zoete Kers dat ze alles zelf maken, zo vers en erg lekker. Een heel goede kok staat hier in de keuken.
    Ook het nagerecht was heerlijk en we waren niet veel geld kwijt, ook niet onbelangrijk in deze tijd. Totale kosten 83,50, geen geld te veel.

64. Elk jaar gaan wij met Kerst ergens uit eten en vaak valt het tegen. Dit jaar hadden wij gekozen voor de Zoete Kers en waren daar op 1e kerstdag met 7 personen.
    De ambiance was gezellig, leuke decoraties, een warme sfeer.
    De bediening was goed, viel niets op aan te merken. De jonge bediendes waren zeer netjes en correct en alles werd in goede banen geleid door een 'chef'.
    Het 5 gangen diner was apart, creatief en overheerlijk.
    Er was ook 1 persoon bij, welke geen vlees en geen vis lustte. Ook voor deze persoon was elke gang een culinair hoogstandje en geen simpele alledaagse kost.
    Wij kunnen dit restaurant van harte aanbevelen en komen zeker terug.

65. Een lekker avondje uit geweest; sfeer en eten waren goed.
    Wel vind ik het jammer dat die leuke ober van het begin dat dit restaurant er was, er niet meer werkt. Verder is alles goed en naar wens geweest.

66. Familie van Oosterhout

Ik heb al meerdere malen uitstekend gegeten bij de Zoete Kers. Tot nu toe altijd tevreden geweest over mijn keuze op de uitgebreide menukaart. De porties zijn precies goed, de smaken erg goed op elkaar afgestemd, evenals het wijnarrangement wat wij bestelden. En eindelijk eens een restaurant waar gastheerschap geen ondergeschoven kindje is, maar juist met zeer veel aandacht en vakmanschap wordt uitgevoerd. We voelden ons allemaal heel welkom. Een echte aanrader!

67. Sander en Gerda

Afgelopen Zaterdag weer genoten van een gezellige avond in de zoete kers, heerlijk genoten van het jubileum menu
    Wij komen gauw nog eens terug

Eén vorige recensie
  68. Enkele weken geleden hier gegeten en zeer verrast door de goede prijs/kwaliteit-verhouding. Bediening was zeer attent en het eten smaakte boven verwachting goed. Porties zijn zeer ruim te noemen. Ons zien ze zeker nog eens terug.

69. Fam Hensbergen

Wij hebben genoten van het eten tijdens het eenjarig jubileum van restaurant "De Zoete Kers". Dit was voor ons een zeer geslaagde afsluiting van de vakantie. Zijn de afgelopen twee weken iedere dag uit eten geweest in Brabant en Gelderland maar dit restaurant was het allerbeste. Een aangename sfeer, en een gezellig interieur, en verfrissende menu’s op de kaart met heerlijke gerechten. De kok neemt zijn taak zeer serieus en dat proef je in de gerechten die wij gegeten hebben. Onverwacht kregen we een amuse van het huis vooraf en daarna heerlijk zelfgebakken brood met kruidenboter en tussendoor nog een champagnespoon. Prima restaurant waar wij toevallig terecht zijn gekomen, maar komen er zeker nog eens eten.

70. Ramon (met vrienden)

Net terug van een werkelijk subliem avondje uit eten. Allen gekozen voor het weekmenu, een soort van verrassingsmenu. En verrast heeft het ons! Staat in de boeken als 3g, maar uiteindelijk waren het er 5 (met amuse en gang 'from the house'). Alles superlekker en met de grootste zorg gemaakt. En uiterst vriendelijke en geinteresseerde bediening. Klasse, een aanbeveler 1e klas!

71. Peter en Ineke

We hebben er heerlijk gegeten.

We hadden een weekmenu gekozen met als aanvulling soep.

Dit hadden we niet hoeven te doen, want de hoeveelheid eten was meer dan genoeg. Vooraf kregen we een amuse van het huis + heerlijk zelfgebakken brood met kruidenboter en tussendoor nog een champagnespoon. Het menu was verrassend en smaakte ons prima.

Hier gaan we zeker nog meerdere keren eten.

72. Eten bij "De Zoete Kers" is voor ons iedere keer weer een zeer plezierige gebeurtenis. Een aangename ambiance, zonder stenen vloeren of hardhouten tafels, waar je met je tafelgenoten nog een rustig gesprek kunt voeren. Spannende menu's met heerlijke gerechten, èn van constante kwaliteit. Dat heb je als de kok tevens eigenaar is. Wat ons iedere keer weer verbaast, is de timing tussen de gangen, altijd op het juiste moment, niet te snel, niet te lang wachten. Om kort te gaan, het blijft voor ons genoeglijk smullen, we kijken weer uit naar de nieuwe kaart!

Jopie en Chris.

73. Heerlijk gegeten, een goede ontvangst en een uitstekend bediening!