De Zoete Kers in Drunen

Heerlijk dineren in gezellige sferen.

Eten & drinken 9,2

• 27 dec t/m 2 jan
  • Oudejaarsdag – 31 dec
  • Nieuwjaarsdag – 1 jan

Geachte gast,

Restaurant "De Zoete Kers" is inmiddels een begrip in Drunen. In 2010 begonnen Joost van Leeuwen (chef-kok) en Wouter Roodbeen (gastheer) met het restaurant. Wij zijn twintig jaar eigenaren geweest van Restaurant "De Gevangenpoort" te Woudrichem.

Waarom de naam: Restaurant "De Zoete Kers"?
We wilden graag een naam waar we ook wat mee konden doen in onze gerechten. En toch moeten de meeste gasten het lekker vinden. En kersen zijn heerlijk, zien er goed uit, zijn kleurrijk, kortom het moest iets met kersen zijn. Dan vindt bijna iedereen een zoete kers lekkerder dan een zure kers. Vandaar de naam Restaurant "De Zoete Kers".

In 2013 hebben wij onze formule veranderd. Wij zijn toegankelijker geworden voor meer gasten. Zo hebben wij nu een 3-gangen keuzemenu voor € 25,- p.p. U kunt kiezen uit 9 voorgerechten, 9 hoofdgerechten en 9 nagerechten. (Bij enkele gerechten berekenen wij een meerprijs.) Onze menukaart wordt elke 2 maanden vernieuwd. Wij zetten vertrouwde gerechten op de kaart maar ook minder bekende gerechten. Voor iedereen is er wel wat te kiezen.

In de menukaart vindt u gerechten die wij zelf bereiden. Geen sauzen uit een pakje maar echt zelfgemaakt. Ook gerechten die vaste gasten van ons verwachten, denk maar eens aan de scampi met gember-knoflooksaus (of een variant hiervan). Altijd staat er wel een hoofdgerecht op die wij zelf garen in de oven, de ene keer is het de sukade de andere keer weer een eendenbout of kalfswang. Natuurlijk kunnen de soesjes met karamelsaus niet ontbreken op onze kaart en al helemaal niet de "Coupe De Zoete Kers", bestaande uit vanille-ijs met warme kersen en slagroom.

Bij het samenstellen van de menukaart wordt rekening gehouden met het seizoen. Dus niet het hele jaar door aardbeien maar alleen als ze vers worden aangeleverd. In het voorjaar lamsgerechten en in de winter zijn de gerechten iets zwaarder dan in de zomer. Wildgerechten komen vanaf oktober op de kaart.

Wilt u meer dan 3-gangen dan kan dat ook. U heeft een 4-gangen menu voor € 31,50 p.p. en wilt u zich laten verrassen dan serveren wij het 4-gangen "menu surprise". Hierin serveren wij een vleesvoorgerecht, een vistussengerecht, een vleeshoofdgerecht en een nagerecht.
Wilt u hierbij een lekkere wijn dan bent u ook bij ons aan het goede adres. Wij hebben wijn uit diverse werelddelen. Kortom, voor een ieder is er wel wat te vinden.

U kunt tijdens het diner ook gebruik maken van ons vernieuwde terras. Ons gezellig terras biedt aan 32 personen plaats. Opgedekte kunstachtige tafels en goed zittende stoelen zorgen dat het diner ook in de open lucht kan worden genuttigd. Bij mooi weer hebben wij het terras geopend.

Aan de muren hangen werken van diverse kunstenaars o.a. van Chris Roodbeen bekend als rechtbanktekenaar van de Telegraaf (de vader van Wouter). De kunstwerken geven een kleurrijke beleving aan het restaurant en vele werken zijn te koop.

Per 1 november 2016 serveren wij de menukaart november-december 2016. Deze menukaart staat ook op deze site.
Per 3 januari 2017 serveren wij de menukaart januari-februari 2017.
Deze menukaart komt half december op de site te staan.

Ons terras is gesloten. (Als het terras geopend is serveren wij uitsluitend de dinerkaart.)

Op onze website kunt u de gehele menukaart en informatie vinden: www.restaurantdezoetekers.nl.

RESERVEREN:
Voor reserveringen gelieve te bellen 0416 319021.
Reserveringen via ons emailadres worden niet gegarandeerd.

Wij kunnen verzoeken voor een bepaalde tafel niet honoreren. We kunnen onze best doen maar garanderen het niet.

Met vriendelijke groet,

Joost van Leeuwen en Wouter Roodbeen

Restaurant “De Zoete Kers”. Grotestraat 148a, 5151 BN Drunen.
Tel: 0416 319021 www.restaurantdezoetekers.nl

Diëten Vegetarisch, glutenvrij, lactosevrij en suikervrij
Foto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in DrunenFoto van De Zoete Kers in Drunen

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
In het centrum
Toegankelijkheid
Rolstoeltoegang en invalide parkeerplaats
Ambiance
Romantisch, rustig, gezellig en huiselijk
Voorzieningen
All-inclusive, terras en honden toegestaan
Kinderen
Kinderstoel aanwezig en magnetron (voor kindervoeding)
70 zitplaatsen en maximaal 70 personen in één groep
Personeel