De Rede van Dronten in Dronten

Gelegenheid om uw auto te parkeren voor de deur.

De rede van Dronten bevindt zich op nog geen 5 minuten lopen vanaf het busstation in Dronten.

1207172781 83
1419545308 62
1426181950 62
1519094931 67

1. Jannie Koot

Het eten is er heerlijk en het is er gezellig, alleen jammer dat de tafeltjes en stoeltjes zo dicht op elkaar zitten ivm privacy. En ze hebben nieuwe lampen boven de tafels die zijn erg fel. En jammer van die hoge tafel en stoelen bij het raam doe maar weer een gewoon laag tafel en stoeltjes.
    Vr. Gr.

2. Alle 3 een ander menu besteld ik had vis besteld zat geen smaak aan.

3. Ben en Marjan Verkuijl

Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening. Minpuntje: wij vonden het erg lawaaierig, waardoor een gesprek voeren lastig is en de zitelementen (stoelen zowel als banken) zijn zo hard dat ik halverwege de maaltijd al erg last van mijn rug kreeg.

4. Helga Volkers

Het eten is prima, goede kwaliteit en vrij grote porties zelfs. De kaart wisselt met enige regelmaat wat voor (lekkere) verrassingen kan zorgen.
    De dubbele toegangs-klapdeuren zijn voor gehandicapten wel een obstakel voor een gemakkelijke entree, ook is er geen gehandicaptentoilet aanwezig, wat de algemene rolstoeltoegankelijkheid naar een slecht niveau brengt. Wat heel erg jammer is, want de sfeer en service van het personeel is uitstekend.

5. Voor de 2e keer wezen eten omdat het de 1e keer voortreffelijk was.
    Nu een sate genomen die totaal niet gaar was. Dit diorgegeven aanbhet personeel die klaarblijkelijk met kritiek niet kunnen omgaan waardoor elke reactie uitbleef. Wel gewoon moeten afrekenen.
    Ik zal dit restaurant nooit meer bezoeken en/if aanbevelen. Oh ja als hoedmakertje mocht ik zoveel lollies/pepermuntjes mernemen als wij wilden.
    Jammer echt een gemiste kans.
    Hans Innemee

6. Marianne Boschma

22 februari ons jaarlijkse vriendinnen etentje. Dit jaar bij De Rede in Dronten.
    Bij de reservering gevraagd om de tafel bij het raam. En ja hoor gelukt.
    Het was een prima avond met lekker eten en veel gezelligheid. Leuk personeel en gezellige drukte. Mooie gerechten en veel keus. Een heel relaxte sfeer.

7. Lekker gegeten! Gezellige sfeer.

8. Wat een aanfluiting voor de horeca is deze zaak. We kregen een tafel aangewezen aan een soort van bar in het midden van zaak. Het was druk dus dat was geen probleem. Als wij de kaart willen bestuderen hebben wij letterlijk een zaklamp nodig om wat te zien. Zo donker was het. Ik zie zo niets lekkers te eten op de kaart maar dit bleek ook de kleine kaart te zien. Ik zie een andere kaart liggen dus pak deze. De jonge dame die ons hielp werd me toch kwaad. Ik moest de kaart terug leggen want zij moest hem uitleggen… Vervolgens wordt ons verteld dat als we ala carte willen eten onze hele tafel dit moet kiezen. Als ik een menu wou was dat niet mogelijk. En in moeilijk gedoe met apart betalen begon ze ook niet… Ondertussen was ons gehele gezelschap zo boos dat we zijn weggelopen. Geen goed woord over voor zulke praktijken.

9. Lekker gegeten en een leuke bediening-medewerkster die aandacht geeft aan onze tafel en hulp biedt als we er niet uitkomen. Veel mooie gerechten, alleen de uistraling van de menukaarten vind ik niet passen bij het gezellige interieur van de zaak.

Bedankt voor de gastvrijheid en uiteraard tot ziens.

10. Het was in Lelystad een keer gezellig met een leuke hippie markt bij Batavia stad ontzettend veel mensen op de been met een hele goede sfeer, tot dat je bij De Rede op het terras gaat zitten.

Het meisje die verantwoordelijk was voor het terras is een schaamte voor de horeca. Gastvrijheid was ver maar dan ook echt heel ver te zoeken.

Op een dag als deze zou je denk ik toch heel graag omzet willen behalen en ondanks dat je onderbezet bent en of keihard aan het rennen bent een vriendelijk lachje ervanaf kan. Dan heb je het fout, deze dame vond alles wat ze deed voornamelijk erg vervelend.

Dat het allemaal wat langer duurder hadden wij enorm veel begrip voor. Maar na een uur gezeten te hebben onze drankjes leger dan leeg waren stelde ik de vraag aan dit zelfde meisje: heeft u toevallig een indicatie hoe lang onze hapjes duren (nacho's, bitterganituur en een tosti) haar antwoord was ronduit beschamelijk: ja dat weet ik niet er hangen ontzettend veel bonnetjes. (Niet even kijken, polshoogte nemen, drankje aanbieden?) Niks. Waarop wij antwoordde: dan cancelen we het wel, het was alsof ze daar zelfs blij mee was want toen pas kwam er een glimlach op het gezicht.

Om te betalen moesten we naar de bar en 3 maal raden wat er nog op de rekening stond. Geen excuses niks.

En daar ging een heel klein gedeelte van de omzet. Dank aan het meisje.

11. Anoniem

Ik heb met mijn vriend vanmiddag bij jullie gezeten het eten en drinken was prima de service viel alleen behoorlijk tegen.

Er liep een gastvrouw met een knotje in die wij bijhoorlijk brutaal en ontvriendelijk vonden, dit bleek uit onze vraag naar een toilet en waar die binnen zat toen zei ze op een brutale toon. Ja door een van de drie deuren. Met het eten bestellen reageerde ze ook bijhoorlijk kortaf

Dat was jammer

Voor de rest was alles prima!

12. Anoniem

We kwamen om 19.00 binnen, hadden gereserveerd en drankjes besteld. Daarna het voorgerecht en meteen het hoofdgerecht. Nou voorgerecht hadden we op, was heerlijk. We kregen een andere tafel voorin het restaurant, omdat de lamp boven de tafel het begaf.

Om kwart over acht kwam er iemand van de bediening zeggen vergeten te zijn het hoofdgerecht door te geven, oké. We kregen gratis drankje aangeboden en om half negen kwam inderdaad het hoofdgerecht. Maar we waren al aardig moe, toch gegeten. We gingen er toch met een goed gevoel weg.

13. grietje

Lekker gegeten, vlotte bediening.
    Misschien de hele boel een frisse opknapbeurt geven. Het ziet er allemaal wat donker uit. Maar wij hebben het goed gehad.

14. Heerlijk eten maar wel grote porties. Goede service en vlotte bediening. Altijd druk, maar heel gezellig.

15. Michelle Vliegenthart

Prima restaurant, heerlijk eten, goede bediening.
    Een minpuntje: de menukaart mag wel wat overzichtelijker.

16. Lekker gegeten, bediening was prima 👍

17. Jannie de Breuk

18. Een grote teleurstelling voor zo'n leuke plek in het centrum van Dronten. Eten terug moeten sturen naar keuken en toch voor moeten betalen. Bruschetta was keihard pizzabroodje, pulled pork droog, taai en overgoten met curry... Niet restaurantwaardig. Ook de manier waarop onze bezwaren werden ontvangen was niet sympathiek.

19. Super gezellig en leuk restaurantje! En lekker eten!

20. De Rede, een restaurant in Dronten die z.g.n. goed is maar in werkelijkheid een heel gewoon restaurant is met een matige keuken. Maar schijnbaar zijn ze in Dronten niet veel gewend wat kwaliteit betreft, want in dat polderdorp heeft men het altijd over de kwaliteit van De Rede.

Nee de kok moet nog veel leren. De grote gamba's kwamen, van een dikke laag paneermeel voorzien, zo uit de frituur, zeer matig. Het varkenshaasje was wel mals geweest maar had erg lang onder de lamp gelegen en daardoor erg uitgedroogd aan een kant. Friet genoeg in de aardappelpolder maar de groentes die op het bord lagen kon je met twee keer prikken van je bord halen. Het nagerecht, een ijsje, was fantasieloos al was de smaak wel goed.

Kom op De Rede, de concurrentie ligt op de loer en als de Drontenaren verstand van eten krijgen zijn jullie zo jullie klanten kwijt.

21. Goede ervaringen, lekker eten en erg gezellig.

22. Wim 321 punten

13-07-2015 geluncht met ons gezin, prettige ontvangst en uitgebreide kaart. Vlotte bediening, en de vier gerechten waren goed en netjes opgemaakt. De ambiance is wat donker er zou wat meer aan het interieur kunnen worden gedaan zodat het wat lichter oogt. Wat ouder publiek, maar dat is verder voor mij geen probleem. Al met al was het eten en drinken prima. Komen hier vast nog eens terug om te dineren.

23. Op zaterdagavond 20:00 uur hadden we gereserveerd. Het was gezellig druk. We hadden een tafel op de verdieping. Hier was het erg benauwd. Er kwam te weinig zuurstof. Het eten was lekker. Het ijs was heerlijk. Minpunt was de service. De bestelling was opgenomen. Na drie kwartier kwam de melding dat er iets was mis gegaan. We zouden met spoed de maaltijd ontvangen. Na een half uur maar eens gevraagd of het goed ging komen. Een kwartier later ontvingen we dan eindelijk ons eten. Het was inmiddels na 21:30 uur. We zijn twee keer vergeten. Het werd nergens gecompenseerd. Had nog ff een hapje neergezet. Onze indruk was dat het drukker was dan dat het gebouw en de keuken aan konden.

24. Een koffie met wat lekkers erbij. Ik kon kiezen tussen appelgebak of aardbei gebakje. Ik koos voor het laatste. De koffie was bijna op. Gebakje kwam eraan. Helaas, een bladerdeegbakje gevuld met slagroom, daarop verse aardbeien en weer een dikke toef slagroom met een klein chocolaatje erop.

Met een paar andere details maak je een gebakje waar je tegen zou zeggen; lekker ik lus er eigenlijk nog wel een.
    Helaas vroeg de kelner niet of het gesmaakt heeft.

Geef een smaak aan de eerste kraag slagroom, maak de bodem wat aantrekkelijker d.m.v. choco en voilà

25. Heerlijk gegeten met vriendelijke bediening.Ik ging voor de schnitzel en mijn vriendin voor de Turkse pizza salade. Toen de smaak anders was dan ze gehoopt had kon ze een nieuw gerecht kiezen op kosten van de zaak. Dit noemen wij pas goede service.

26. 19-7-13 hier gegeten mooi weer. Lekker buiten gezeten op het terras. Vooraf combi lolly blok € 15,50 voor 2 personen. opgerolde wraps 8 stukjes op een stokje met vis en vlees lekker sausje beetje rucola, lekker.
    Goed Spaans wijntje erbij € 3,50. Partner nam de saté spies € 16,50. Goed vlees lekkere saus beetje frites erbij wat kroepoek. Rauwkost en atjar.
    Ik nam een maaltijdsalade met Serranoham € 14,50. Deze bestond uit een zakje sla in een diep bord gekieperd met een beetje slasaus en een half ons Serranoham 2 stukjes Turks brood en 2 taaie reepjes geroosterd brood. Echt lef hebben dat je hiervoor € 14,50 durft te vragen.
    Bediening kwam netjes vragen of het smaakte, op mijn beklag over de sla kon ik van de keuken opeens vulling krijgen voor in de sla. Geen gebruik van gemaakt. Jammer. Rede, voorlopig zien jullie ons niet meer terug

27. Wij eten zeer regelmatig bij de Rede, zowel voor de lunch als het diner. Het personeel is zeer vriendelijk en kundig. Het eten altijd heerlijk!

28. We zijn er een aantal keren geweest. Voorheen was het lekker en erg goed. Nu niet zo bijzonder. Biefstuk was taai, de saté erg droog. Veel te duur voor wat je krijgt. Jammer.

29. De laatste jaren van veel mensen goede verhalen gehoord en dat ook zelf ervaren. Op dit moment lijkt het dat ze behoorlijk arrogant omgaan met hun goede naam. Er wordt beknibbeld op veel dingen. Eerder kreeg je bij een hoofdgerecht frites, aardappels en een salade geserveerd. Die salade zit er niet meer in. Als je om groente vraagt zegt de serveerster doodleuk. 'De groente zit in het hoofdgerecht'. Inderdaad zaten daar een paar stukjes paprika ed in. Om te lachen zo'n antwoord. Verder zijn de borden niet om aan te zien, overal stukjes vanaf die tussen het eten zitten. Pas dus op! Ik denk dat de goede naam in een aantal maanden wel weg is aangezien dit soort dingen in Dronten snel verspreiden.

30. Elke week komen we er wel!! Echt super opgeleid personeel!
    Altijd vol, nette inrichting.
    Eten echt goed!!! Super!!!!!

31. MegaMama

Helemaal leuk en vooral heerlijk eten voor een eerlijke prijs!

32. R B 15 punten

Deze week iets wezen drinken bij De Rede van Dronten. Nog steeds een super gezellige tent. Bijzondere sappen als ananassap op de kaart. Grappig. En deze sappen zijn niet eens echt duur voor sappen. Daarna heerlijke olijven besteld. Stonden snel op tafel. Had iets minder olijfolie bij gemogen maar de smaak was goed. Daarna een bittergarnituur. Hier werden bepaalde hapjes uitgelaten, omdat ik aangaf dat ik nasi en bami ballen niet lekker vind. Bediening was er als je ze nodig had, wanneer een glas op tafel leeg was. Prijs viel me heel erg mee. Het interieur kan wat mij betreft wel een opfrisbeurtje gebruiken, het ziet er namelijk al heel lang hetzelfde uit. Al met al een leuke avond gehad.

33. We komen hier vaak. Onvermijdelijk als je in bezit bent van kinderen en niet te vaak te ver kunt reizen. Goede kaart, voor elk moment wel wat, behalve veel keuze voor bij de koffie. Wel goed om te borrelen, lunchen en/of dineren! Altijd wel wat speelgoed voor kinderen, en aanpassingen van het menu kunnen ook prima (ivm voorkeur/allergie etc). Goede prijs-kwaliteit, prima sfeer, prima bediening. Reserveren in weekenden/hoogseizoen is wel handig, het zit vaak vol (en niet voor niks)!

34. Helaas was mijn bevinding in "de Rede van Dronten" erg slecht.

Zoete? uiensoep, van de eendenborst heb ik (wat normaal het lekkerste is) de slappe huid eraf moeten snijden omdat dit niet "normaal" knapperig was.

Helaas, ik kom niet meer terug.

35. Heerlijk gegeten! Vooral het toetje was onvergetelijk: vanille met chocolade. We komen niet uit de buurt en aten tijdens een vakantie bij de Rede van Dronten, maar als we weer een keer in die omgeving zijn gaan we zeker weer!

36. Een prettige plek om een avond door te brengen. Kom daar regelmatig. Het is jammer dat er bij het eten bijna geen groente worden geserveerd.

37. Geweldige sfeer.
    Zit hier vaak en kom ook iedere keer met plezier.
    Bediening is zeer attent, vriendelijk en altijd vrolijk. Onderstaande recensie over de prijs vind ik niet kloppend.
    Er worden geen belachelijke prijzen gevraagd.
    Op de kaart staan gerechten voor een schappelijke prijs en de kwaliteit/hoeveelheid staan goed in verhouding.
    Bovendien als je garnituren extra besteld bij je hoofdgerecht wordt hier ook niets extra voor berekend.
    Dat zie je ook niet veel meer tegenwoordig.

38. joan 35 punten

Leuke tent, goed eten, goed gevarieerde menukaart, gezellig terras!

39. We hebben er heerlijk gegeten, leuk personeel!
    Alleen vreselijk dure tent.
    Jammer dat ze bijna een monopolypositie hebben in Dronten. Daar weet de baas dus handig op in te spelen met de prijzen.

40. Piet 148 punten

Al een paar keer geweest en altijd een goed gevoel aan over gehouden. Het is volgens mij vernieuwd, dus ik ga er zeker binnenkort weer heen.

41. super tent. je kan lekker borrelen. Zeer goed dineren en lunchen. geweldige uitstraling en zeer behulpzaam en vriendelijk bedieningsteam. helemaal top

42. Gisteren voor 't eerst geweest. Ontzettend leuke sfeer, heerlijke huiswijn en lekker eten.

43. De lunch is lekker en het diner is van te genieten en varierend met heerlijke tapas