Lokaal Op Hatsum in Dronrijp

1311933970 77
1455320800 68
1505194481 71

1. Stephanie

Wat een flop! We gingen met 8 mensen lekker een avondje eten omdat de ouders 32 jaar getrouwd waren. We hadden ruim 3 maanden geleden al gereserveerd voor een tafeltje in de serre, eenmaal aangekomen zat het hier al vol en werden we ergens ander geplaatst. Op het moment dat we aangaven gereserveerd te hebben voor de serre werden we zo onklantvriendelijk te woord gestaan dat het er op neer kwam dan ze ons liever arm dan rijk waren. Toch maar gaan zitten en het één na het ander wat mis kon gaan ging fout... we hadden een zwangere onder ons die ook geen varkensvlees mocht hebben en dit had ze duidelijk aangegeven, bij alle gerechten werd hier NIET rekening mee gehouden, het gerecht werd wel vervangen uiteindelijk. Opeens was er boven 2 van de 8 een lekkage waardoor er regenwater naar beneden kwam op de tafel en op de personen. Na dit aan te geven worden we eerst niet serieus genomen daarna hadden we op eigen initiatief de tafel verhuisd waarop heel raar gereageerd werd. Uiteindelijk mochten we toch ergens anders zitten, eindelijk in de serre. Het personeel was erg onklantvriendelijk en reageerde raar op de dingen die we zeiden. Gelukkig was het eten goed, maar we komen nooit weer! Wat erg jammer is want de ervaringen waren goed van de helft van de groep. Kortom, onklantvriendelijk personeel en héle slechte communicatie tussen het personeel! Nooit weer.

2. J.Uitterdijk

Het was heel goed

3. Garnituur was goed, alleen weinig groente. Eten en drinken en service was dik in orde.

4. Heerlijk gegeten.

5. Uniek plekje op het friese platteland. Goede sfeer en mooie entourage. Helaas vonden wij het eten onder de maat. De bestelde Hotdog van wildzwijn, bleek niets anders dan een ontdooid Jumbo bolletje met een flauw sausijsje op een bedje van koude(!) zuurkool. Hier valt nog veel winst te behalen voor de kok. Een klein, vers, zelfgemaakt broodje zou toch moeten kunnen in zo'n restaurant? De bediening was over het algemeen prima, jammer dat het dessert niet werd uitgeserveerd, we moesten er om vragen en ook de rekening kwam niet, ook vergeten door te geven.. Al met al een beetje een tegenvaller voor ons.

6. Fam. Koopmans

Gisteravond met 9 vrienden bij jullie gegeten, het was een top-avond! Heerlijk gegeten, keuze verrassingsmenu vlees of vis, prima! Vriendelijke bediening, leuke jonge meiden, ook de gastheer was op de achtergrond altijd aanwezig, luisterde goed naar de wensen en gaf nog enkele tips. De meesten van ons kwamen hier voor de 1e keer, zeker niet de laatste.
    Ga zo door! Wat ons betreft een dikke 10!

7. Mooie locatie met weids uitzicht, naast treinstation. Jammer dat we de enige gasten van de avond waren, maar dat deed aan het heerlijke eten niets af. Mooie presentatie van al het eten. Zowel 4 gangen menu vis als ook de vlees variant waren heerlijk. Een pareltje in Friesland.

8. Restaurant op een prachtige locatie, gezellig gegeten met onze vrienden. Maar het eten viel gewoon tegen. Jammer.

9. Enkele weken terug heb ik hier gegeten. We gaan geregeld uit eten, maar dit vond ik erg slecht. Ze zijn een beetje doorgeschoten op culinair gebied. Een capacio van rookworst (3cm rookworst maximaal) en dan op een bedje van half rauwe boerenkool met een zuurkool bitterbal er boven op. De creatieve inspiraties zijn volkomen zoek geraakt. Verder waren er als groente 3 soorten zoete groenten; rode kool, appelcompote en een wortelsalade. Dit past totaal niet bij de gamba's die ik kreeg. De bediening vas verder in orde.

10. Wij hadden gereserveerd vanwege het feit dat er een gezinslid gezichts problemen heeft, we wilden graag in de serre en dit werd ons toegezegd. Eenmaal aangekomen geen serre en tafel waar het te donker was, hier werd op een laconieke bijna lullige manier mee omgegaan. Kregen een kopje koffie op het eind. Eten goed, niet bijzonder. Als je gaat heeft reserveren weinig zin, de meiden in de bediening zijn hartstikke vlot en zorgen voor de sfeer die je bij de andere mensen mist.

11. Al is het een half jaar geleden, toch mogen wij melden dat we op dit uniek stukje Friesland een geweldige plek om te eten hebben gevonden! Helemaal vanuit limburg, weliswaar op familiebezoek ( want voor ' even op en neer' is 285 km enkele reis echt te ver ) hebben wij heerlijk gegeten.
    Iedereen was enthousiast. Zowel wij als de kinderen, maar ook de mensen in de keuken. Je voelt je meteen familie. Groet uit venlo. En tot ' kiekes' ( als dat fries is?!?)

12. In maart hebben wij gegeten in restaurant op Hatsum
    wat een enorme teleurstelling. We zaten nog maar 10 minuten aan tafel van ons stokbrood te genieten en daar kwam ons eten al aan.
    De T-bonesteak van mijn man was duidelijk over de hele lengte doormidden gezaagd waardoor hij wel erg dun was. De tournedos die ik bestelde was zo taai dat ik hem niet weg kreeg. Verder zat er nergens smaak aan.
    Als je uit eten gaat dan wil lekker eten. Zonde van ons geld.

13. Een aanrader op een unieke locatie vlakbij het station van Dronrijp. Je kunt er zowel koffie met gebak krijgen als een lunch of diner. Aardige bediening en een leuk terras. Eten goed en prijs kwaliteit is ook goed.

14. nel hemminga

Wij hebben woensdag jl. op hatsum gegeten. De ontvangst was vriendelijk, de service goed en het eten was heerlijk.
    Er had wat meer variatie van groenten mogen zijn.
    De prijs viel ons reuze mee.

15. Op fietsvakantie in Friesland 2x bij Op Hatsum gegeten op aanraden van familie. Sinds mrt.2012 nieuwe uitbaters. Zowel bediening als keuken op hoog niveau. Uniek plekje, een aanrader.

16. Heerlijk gegeten en gezellig buiten kunnen zitten op een mooie warme avond. Het was top!

17. JW

18. Kom hier al jaren meerdere keren per jaar en laat me elke keer weer aangenaam verrassen door de spannende gerechten. Ook de klassiekers op de kaart zijn top. Gezellig en royaal met schaaltjes groenten en aardappelgratinee op tafel. Bediening met veel aandacht voor de gasten. Het enige nadeel; als je ook vlees wilt eten moet je hier niet zijn, er staat uitsluitend vis op de kaart. Voor mij geen probleem.

19. Na twee keer in het voorjaar van de "Palingtafel" te hebben gesmuld, viel het vrijdagavond 10 september wat tegen. De bediening is nog steeds vriendelijk maar de kwaliteit van de gerookte paling was duidelijk minder dan we gewend waren. Ook het bij de paling geserveerde fruit was niet van topkwaliteit.

20. Bedroefende ervaring, helemaal uit Alkmaar gekomen om hier een hapje te eten na goede ervaringen van mijn vader voorgaans.

Bediening was duidelijk nog niet klaar om ons te ontvangen en deed alle kaarsen aan behalve de onze terwijl het erg rustig was.

Dockummerkoffie proefde wij geen alcohol en nadat de ober een slok nam om te proeven vond hij het wel lekker!

Er werd niets aan gedaan om ons het naar de zin te maken en het eten vonden wij niets bijzonders.

Wij komen hier niet meer terug en helaas zal mijn vader ook geen gasten hier meer mee naar toe nemen, zonde.

21. Janny Wispelwey-Geertsma

Met de trein van Harlingen gekomen om op Hatsum een heerlijke maaltijd te nuttigen. Op 30 juni buiten eten in een landelijke omgeving. Lekkere oesters en coquilles, geb. paling en kreeft, heerlijk. Kaasplank en dessertwijn, koffie en chocolade.

Met het treintje weer voldaan terug en uitbuiken.

Moet U ook eens doen.

22. Woensdag 7 april hebben wij, 4 vrienden, in Op Hatzum gegeten.

Vergeleken bij eerdere ervaringen, was het deze keer bedroevend. Alle 4 de heren bestelden gestoofde paling.

Resultaat, een pannetje voor ieder met als inhoud een waterige botersaus en palingmootjes die kennelijk kort daarvoor uit de diepvries kwamen. Droog van structuur en smakeloos. Het bijbehorende garnituur was minimaal, hoewel de aardappelgratin bijbesteld kon worden. We hebben ons afgevraagd of in de keuken het gerecht wel voorgeproefd werd, dan was het beslist niet in deze vorm op tafel gekomen.

23. We komen hier regelmatig om van de zeetong te genieten. En deze is altijd van goede kwaliteit. Ook de bediening is ronduit vriendelijk en goed te noemen. Zeker een aanrader.

24. Het best bewaarde geheim van Friesland ligt verscholen ver buiten het dorpje Dronrijp.

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding en een goede viskaart. De huisgerookte paling is een absolute topper en mijn favoriet.

Prachtige lokatie en de sfeer is no nonsens met een redelijk goede bediening. Reserveren is hier zeker aan te raden want het kan erg druk zijn.

25. Zeer vriendelijke en gastvrije bediening. Het eten is er altijd heerlijk en de toetjes zijn verrukkelijk! Echt een aanrader om een heerlijke avond te hebben!

26. Prachtig, vriendelijk en heerlijk.

27. Marina Petiet

Je kunt hier aardig eten, maar het is een klantonvriendelijke tent.

Wij zijn hier op zaterdag 14 maart met z'n vieren wezen eten (2 stelletjes).

Mijn vriendin en ik hadden ieder van onze werkgever een "tinteling" bon ontvangen, die je in dit restaurant kon inleveren. Bij de afrekening bleek dat we niet aan dezelfde tafel hadden mogen zitten! Staat overigens nergens vermeld.. We zijn onvriendelijk te woord gestaan door de eigenares, we moesten onze bezwaren maar bij onze werkgever neerleggen.

Slecht, slecht, slecht... Ik kwam hier regelmatig, maar hierna NOOIT WEER.

28. Hessel G. Dekker

Verstopt in het friese, een verrassend en erg sfeervolle no nonsens eetgelegenheid, met een bijzonder goede viskaart een prettige huiswijn, aangename bediening en perfecte paling. Een absolute aanrader voor visliefhebbers.