1. Begin juni met mijn schoonmoeder een hapje gegeten. Ditmaal niet geheel wat ik ervan verwachtte. Mijn gerecht, biefstuk was prima bereid, maar mijn schoonmoeder had minder geluk. Ze wilde graag de dorade en vroeg het bedienend personeel wat ze kon verwachten. 'Dat is vis mevrouw' kreeg ze als antwoord. Tja, dat snapte ze zelf ook wel. De serveerster moest toch even gaan vragen wat een dorade nu precies was, waarna ze alweer snel aan onze tafel verscheen om te melden dat deze in zijn geheel zou worden opgediend.
    Enfin, korte tijd later verscheen daar de dorade en die zag er op zich prima uit. Ware het niet dat hij enorm droog was. Wederom de serveerster geroepen en om een bijpassende saus gevraagd. Na 2 minuten was ze terug met een kannetje saus 'die volgens de chef goed bij de dorade paste...vissaus'. Helaas was de dorade nu al zo afgekoeld dat de saus weinig goed kon maken.
    Na deze teleurstelling togen we naar het terras voor een rookpauze. Een oplettende ober kwam toen lief bedoeld met de jas van mijn schoonmoeder aanzetten, omdat hij dacht dat wij zouden vertrekken. Hij had echter niet gezien dat mijn tas daar ook nog stond. Op zich wel een grappige actie.
    Het stoorde me een beetje dat 1 serveerster nonchalant tegen de stoel naast me ging leunen om een drankje op te nemen.
    Ondanks deze minpuntjes heb ik niet verkeerd getafeld, maar het is duidelijk dat zowel de service als de gerechten niet van constante kwaliteit zijn.
    Het dessert was overigens erg lekker, enkel jammer dat het chocoladedessert van de kaart is gehaald.

2. Bij dit van der valk complex is men bezig met een grote verbouwing/ renovatie.
    Dat was goed te zien vanuit het (tijdelijke?) restaurantgedeelte.
    Desondanks heb ik hier met mijn partner en mijn moeder prima gegeten.
    De service verliep vriendelijk, maar absoluut niet stijf.
    Aangezien we een nare dag achter de rug hadden, was dit erg prettig.
    De gerechten (hoofdzakelijk vlees) , waren goed bereid en qua hoeveelheid een mooie portie. Niet teveel, maar ook zeker niet te weinig. Het viel ons op dat de supplementen niet meer zo overdadig zijn als voorheen. Gezien het maatschappelijk bewust ondernemen, een goede zet van van de valk. Ook de kaart heeft nu een ruime keus aan biologische en fair trade gerechten.
    Van der valk roept bij sommigen onder ons een beeld op van enorme vreetschuren, waar complete families zich tegoed doen aan kip, patat en appelmoes.
    Ik heb geconstateerd dat dit toch echt verleden tijd is.
    Ook dit mega-concern doet zijn best om toch iets meer 'chique' aan de eetbelevenis te geven.