Parkeren praktisch naast de deur op "de Markt".
    Na 18:00 gratis parkeren.
    Let op! Donderdagavond koopavond! Betaald parkeren tot 21:00

Vanaf Groningen, Heerenveen, Oosterwolde & Appelscha kunt u bij.
    't Smelnehûs komen door de borden "Drachten- Centrum" en daarna "Drachten-Centrum/West (afslag 29)" te volgen over de A7.

Vanaf Oosterwolde en Appelscha rijdt u dan eerst over de N381 en N31,
    Hier slaat u dan af (afslag 30) richting A7 "Drachten-Centrum/West ".
    Vanuit Heerenveen of Groningen ook de afslag Drachten-Cnetrum nemen.

Aangekomen in Drachten rijdt u door over de Zuiderhogeweg.
    Na de rotonde, verkeerslichten en over de brug naar de volgende verkeerslichten slaat u rechtsaf De Lange west op en rijdt u alsmaar rechtdoor tot de rotonde, hierna doorrijden tot de 1e straat rechts - Oude Nering' en hier afslaan. Nog een stuk rechtdoor totdat u bij het Parkeerterrein de Markt aankomt.
    U neemt het straatje tussen de Kaasboer en de voormalige Kijkshop en dan slaat u vervolgens links af om na een paar meter aan te komen bij 't Smelnehûs, Moleneind NZ 14.

Vanaf Leeuwarden rijdt u over de Wâldwei richting Drachten - afslag "Drachten-Centrum/West" nemen.
    Na de autoweg af te zijn gereden slaat u rechtsaf en komt u bij een rotonde.
    Deze rotonde neemt u halfrond, oftewel rechtdoor.
    Hierna rijdt u Drachten binnen en blijft u alsmaar rechtdoor rijden, over 2 rotondes en bij de stoplichten slaat u linksaf De Lange west op en rijdt u alsmaar rechtdoor tot de rotonde, hierna doorrijden tot de 1e straat rechts - Oude Nering' en hier afslaan. Nog een stuk rechtdoor totdat u bij het Parkeerterrein de Markt aankomt.

Wij wensen u een goede reis en tot ziens in 't Smelnehûs.

• OV

Van af het busstation van KNOBELDORFSPLEIN loopt u richting het centrum. Midden in het centrum staat het "carillon" hier gaat u het Moleneind NZ op (Drachten heeft inmiddels een Drachtstervaart). Het 'oude Gemeentehuis' is het prachtig ('s avonds verlichte) monument waar u naar een paar meter heen loopt en u bent gearriveerd bij 't Smelnehus.

• Suikervrij

1320037899 74
1601922362 78

1. de Jong

Alles matig.
    Jammer dat het weinig sfeervol is binnen, want het pand is echt geweldig.
    Het eten was wel goed, maar toch mistten de puntjes op de i. Een klein bakje sla als enige groentes bijvoorbeeld.
    Het stoofpotje was niet helemaal gelukt naar mijn idee, het vlees viel niet uit elkaar.
    Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het pand echt mooi.

2. Gisteren zijn we met 3 personen bij Smelnehus gaan eten, wij wisten echter niet dat we 2 uur op ons hoofdgerecht moesten wachten. Ik begrijp niet waar de positieve reacties vandaan komen. De soep leek wel alsof het uit blik kwam en het was niet lekker. Toen hebben we gevraagd waarom het zolang duurde, er was iets fout met een bonnetje en ze wisten niet dat ze konden uitserveren. Er liep de hele tijd een serveerster rond die ons wel kon zien dat we 2 uur zonder eten zitten. Wij gaan er nooit meer heen. Ik had niet verwacht dat het zo slecht was.

1,1
  3. Janwillem

Het eten was erg lekker, bediening was top! Alleen vond ik al die plastic schermen, hoe noodzakelijk ook ivm COVID, niet bevorderlijk voor de sfeer.

4. Ondanks de corona maatregelen was er een warm welkom, er stond een tafeltje met 1,5 m afstand van elkaar, omdat we met drie personen uit 1 huishouding, de extra tafel werd meteen verwijderd.

Drinken werd meteen gebracht, het eten: vooraf mosterd soep, de smaak uitstekend, opmerking: veel soep als voorafje, de zalm en saté smaakte uitstekend.

Wij komen zeker terug.

5. familie Bethlehem

Een heel gezellig restaurant met lekker eten en een leuke sfeer. vlotte bediening

6. H.Wiegers

Zins lange tijd weer geweest veel veranderd maar niet ten goede.
    De sfeer is verpest door alternatieve aankleding.
    Het lokaal is hol en we konden elkaar niet verstaan.
    Jammer.

7. Ik had online gereserveerd voor 17 uur en deze was niet goed overgenomen in het papieren reserveringsboekje en stond dus blijkbaar voor 19 uur nu. Daarom werden we aan een tafel achterin gezet bij een borrelgezelschap. Terwijl er aan de tafels bij het raam wel gewoon plaats was. Bediening was vriendelijk en deden hun best duidelijk, echter nog jong en onervaren. De stoofpot was erg dun zodat we moesten 'vissen' naar de inhoud en stukjes draadjesvlees. Jammer, smaak was ok.

8. Janna de Vries

Super service en het eten was top! We hebben erg genoten.

9. Ontvangst zeer vriendelijk. Heerlijk gegeten, bediening ook zeer positief.
    Ivm mijn allergie, zijn de gerechten aangepast. Men hield er goed rekening mee.
    Voor herhaling vatbaar

10. G. van der Schaaf

Heerlijk gegeten! Top bediening al met al een fijne en lekkere avond gehad echt een aanrader.

11. paula van kralingen-Morsink

Heerlijk gegeten, pure smaken en gezellige sfeer!

12. fam. Boerema

Het was genieten met de proeverij. En onze gast genoot ook volop. Terwijl ze behoorlijk kritisch kan zijn. Onze complimenten voor de kok en voor de bediening!

13. Wij hebben een hele gezellige avond gehad in het Smelnehûs.
    Een gezellige sfeer (ondanks de rustige januari maand) heel goed eten en een fijne bediening met veel oog voor de gasten.

14. Nico Bisschop

Na bijna drie uur eindelijk pas het hoofdgerecht geserveerd gekregen.
    Bleek het ook nog koud en nog rauw te zijn. Dit bij meerdere personen van de groep.
    Er werd wel aangeboden om nieuwe hoofdgerechten klaar te maken, maar heb geen zin om 's avonds om tien uur nog warm te gaan eten.
    Verder mag personeel wel iets voorzichtiger zijn met het uit serveren van de borden.

2,1
  15. Marco van der Steijle

Gezellige en mooie locatie met goed eten.

16. Simpelweg waardeloos. Geen idee waar de positieve reacties vandaan komen.
    Het restaurant was bijna leeg terwijl andere restaurants redelijk vol zaten. Ik snap nu waarom... Het lijkt erop dat de bediening bestaat uit pubers waar geen toezicht op is.
    We hebben noodgedwongen tijdens het voorgerecht gebeld met een ander restaurant om last minute een tafel te reserveren. In het kort wat er binnen een half uur is gebeurd:
    1) ik kreeg een half gevuld wijnglas
    2) hier zei ik iets over waarop mijn wijnglas werd weggehaald en ik zeker 5 minuten moest wachten voordat ze bij hadden geschonken
    3) de serveerster klapte demonstratief het wijnglas op tafel om haar ongenoegen kenbaar te maken op mijn kritiek. Vervolgens vanaf de overige bediening serieus boze blikken.
    3) de wijn bleek niet goed
    4) ondertussen werd het stokbroodje vooraf gereserveerd. Ik denk dat ze deze vorige week ergens hebben afgebakken. Zo droog.

17. Alexandra van der Goot

Op 7-11-2019 een poging gedaan om hier een gezellige avond te hebben. Helaas pakte dit minder uit. We moesten lang wachten op ons eerste drinken. Na een klacht gegeven te hebben over de hoeveelheid wijn (wat echt zeer minimaal was) werd het glas op een uiterst arrogante manier meegenomen. De jongedame kwam ontzettend veel later terug met het glas en smeet het nog net niet op tafel. Daarna een broodje besteld.Dit brood was niet vers en dus droog, dat wilden we niet eten. Dezelfde jongedame kwam naar onze tafel en hoorde de klacht aan. Zonder ook maar iets van enige klantvriendelijkheid te tonen, besloot ze om niets te zeggen en weg te lopen. Toen er ook nog kurk in de wijn zat (wat iedereen kan gebeuren) was de maat vol en zijn we weggegaan.

De service heb ik hierin totaal gemist. Geen enkele empathie werd getoond. In ruil daarvoor werden we arrogant aangekeken door het personeel wat niets te doen had. Heel erg jammer want qua eerste indruk hoe het eruit ziet, heeft het zeker een bepaalde uitstraling en een hoge verwachting. Ik ga hier in ieder geval nooit meer naartoe en raad het dan ook zeker niet aan.

Dit is ook te merken aan de hoeveelheid gasten die er zaten.

18. Bert Schuurman

Goede bediening, sfeervol restaurant. Prima eten waar je wel even op moet wachten. Ondertussen voldoende aandacht voor drinken op tafel. Prijs kwaliteit verhouding is goed.

19. Heerlijk gegeten en top bediening! Voor herhaling vatbaar 😊

20. Danielle Bijtenhoorn

Ik snap niet hoe dit restaurant aan deze recensies komt… Wij vonden de bediening zeer slecht en het eten zeer matig…

21. Sinds een paar jaar lunchen wij met de kleindochters in 't Smelnehus in Drachten.
    Het personeel is erg dienst-bereidwillig, de sfeer is goed en de lunch was weer super en goed geserveerd. Alles zeer de moeite waard.

22. De menukaart is niet standaard en kent vele lekkere gerechten. Heerlijk gegeten, een aanrader voor een ieder!

23. Paula Tovkina
    Vertaal van English naar Nederlands

Perfect experience! Thank you so much!!

24. D.Visser

Prima en smakelijk.

25. Vrijdagavond bij 't Smelnehûs gegeten. De website geeft niet weer hoe de kwaliteit is. Ik verwachtte een "gewoon" eetcafé. Eenmaal daar was het eten en de service fantastisch. Zeker een aanrader.

26. Heerlijk gezeten, zeer attente bediening en lekker eten.

27. Danielle Corbeek

Heerlijk gegeten, aardige bediening en prima sfeer.

28. J. van Keulen

Erg lekker gegeten in een zeer gastvrije omgeving. Uitgebreide menukaart met uiteenlopende gerechten. Dikke tien!

29. Voor een lunch gereserveerd bij ‘t Smelnehûs!

Heerlijk gegeten en gedronken! Super service, ons is niks te kort gekomen.

Wel herkenden we het niet meer van “vroeger” het echte stamcafé is niet meer, nu een moderne uitstraling en sfeer. Iets meer sfeer zou welkom zijn.

Maar verder was alles top!!

30. Davina Both

We hebben lekker gegeten. Sliptong was de catch of the day. Patatjes waren ook lekker knapperig. Sla was wat weinig.
    We hadden een broodplankje voor en er werd gevraagd of we meer tapenade erbij wilden, was geen probleem. Heel attent was dat.
    Als nagerecht Friese wentelteefjes met ijs en gemarineerde ananas met mango ijs. Allebei erg lekker. Bij de koffie ongevraagd lekkere chocola erbij. Goed verzorgd. De nieuwe inrichting vonden we een beetje kil aandoen.

31. De bediening was vriendelijk en correct, maar de soep was lauw. Dit hebben wij gemeld. Toen we ook nog een andere klacht over de soep hadden, hebben we niks gezegd. We wilden niet weggezet worden als zeikerds. De hoofdgerechten en de cappuccino smaakten prima.

5,5
  32. Het eten was heerlijk, de bediening attent, de ambiance zeer sfeervol. Wij komen zeker nog eens terug!

33. Saakje Zuidema

Meestal reageer ik niet. Deze keer wel, juist omdat ik gisteren bij het afrekenen ook al aan de bediening had gezegd hoe prettig en goed het bij jullie is. Bediening heel prettig, netjes eerst in het Nederlands totdat ik haar frysk hoorde spreken tegen andere gasten en ik over ging in het fries. Eten goed, lekker en warme borden en qua prijs prima verhouding, om kort te gaan: een aanrader. Wij gaan regelmatig uit eten maar alleen als we naar de lawei gaan bezoeken we jullie, net iets te ver om even vanuit Hallum een hapje te eten. Vriendelijke groet, Saakje Zuidema.

34. Van een Heerlijk kerstdiner genoten. Mooie sfeer en volop gezelligheid en bovenal lekker gegeten.

35. Iris Meijer

Kerstdiner bij Smelnehûs, erg lekker. Mooie kerstsfeer en goede service. Erg aan te raden.

36. Het eten was met aandacht bereid en was precies genoeg (of eigenlijk teveel). Het smaakte heerlijk. De bediening was vriendelijk en gaf goed uitleg over de gerechten. De aangeraden wijn smaakte prima.

37. Geweldig lekker en smaakvol eten. Mooi opgemaakte borden en goed en attent bedienend personeel. Een aanrader👌

38. Heerlijke proeverij gehad samen met vrienden. Alles was even lekker zeker een aanrader. Een gezellig en sfeervol restaurant en erg vriendelijke bediening en super lekker eten.

39. Het eten was echt heel goed, met verse en malse producten. Vooral de proeverij is een echte aanrader. De bediening is heel erg vriendelijk, gewoon op een heel fijne manier. We hebben echt genoten en een topavond gehad. Dit restaurant zou ik iedereen aanraden.

40. Gezellige sfeer, goed eten (vooral de proeverij is een aanrader) top service! En 'normale' prijzen.

41. Wim en Bea Wils

Vriendelijk en attent personeel. Wij hadden gekozen voor de proeverijen zowel voor- als hoofdgerecht. Zag er erg verzorgd en smaakvol uit. De hoeveelheid was ook ruim voldoende, we hebben heerlijk gegeten en komen zeker nog een keer terug.

42. Heerlijke high tea gehad, goede en vriendelijke bediening. Ze hielden fantastisch rekening met koemelk en gist allergie, knap om dan toch nog super lekkere dingen op tafel zetten. Geweldig! Complimenten voor de kok!

43. Speelman

Helaas, een broodje als lunch staat niet op het menu. Hebben dus niet gegeten.
    Gerechten te uitgebreid en na verhouding voor een " hapje eten" te duur.

44. Noa 5 punten

Super vriendelijk personeel en heerlijk eten!

45. Snijder

Voorgerecht prima.
    Zeebaars en ratatouille veel te gaar envik twijfel of het wel baars was.

46. Het was gezellig en open sfeer, moderne locatie en aardig personeel.
    Tikkeltje lang wachten op dessert. Maar erg tevreden!

47. We waren met zn drieen, + ons hondje.
    Bediening was jong, zeer aangenaam en behulpzaam.
    Met rolstoel ook zeer goed te doen😊

Hondje kreeg een bakje water.
    Het eten was goed en voor een goede prijs.
    Tot de volgende keer!

48. Marjon Prins

Heerlijk gegeten, fijne bediening, een aanrader! We komen zeker nog eens terug!

49. Fam. Hoekstra

Gezellige avond gehad. Prima, betrokken bediening. Eten zag er mooi uit en was erg lekker (We hadden allemaal wat anders). De prijs viel ons reuze mee, zeker niet te duur!

Wij gaan zeker in de toekomst vaker naar 't Smelnehûs!

Fam. Hoekstra

50. Heerlijk gegeten De prijs viel mee en de bediening was super.

51. Lekkere lunch (broodjes), niet al te duur, op prettige plek.

52. Bij de voorbereidingen voor ons weekendje Drachten hebben we dit restaurant uitgekozen. De recensies op de sites zijn gematigd positief maar dat geldt bijna voor alle restaurants in Drachten. Als we in de middag tijdens het wandelen alvast het pand zien, stijgen de verwachtingen.
    Bij aankomst is het erg stil in het restaurant ondanks het tijdstip van 19.30U. We kunnen een tafeltje kiezen en dat wordt een tafeltje achterin. Dat heeft de meest knusse uitstraling. We bestellen een port vooraf en dat gebeurt blijkbaar niet vaak want deze moet van ver komen. Dan krijgen we 'de kaart'. Mmm, een los blaadje past niet echt bij de uitstraling van de website en de buitenkant vh restaurant. Keuze genoeg op de kaart maar dan horen we de ober bij onze buren vertellen over de dagvangst, de daghap en de dagsoep terwijl zij de kaart op een houten plankje krijgen. Blijkbaar wordt er verschil gemaakt in wie welke kaart en uitleg krijgt. Uiteraard vragen wij ook nog om dezelfde uitleg.
    We bestellen en zijn eerlijk gezegd wat sceptisch geworden. Een wijnkaart? Daar wordt bijzonder op gereageerd en we neigen naar een frisje maar we zijn tenslotte toch een avondje uit en we kiezen dan maar een huiswijn.
    Het broodje met smeersels is niet bijzonder. Wat moet de rest worden?
    De voorgerechten verrassen ons qua opmaak en smaak positief. Dit hadden we niet meer verwacht.
    De hoofdgerechten die volgen zijn bijzonder smakelijk en zeker niet te klein. Wat een tegenstrijdigheden ervaren we hier. We nemen geen toetje maar een latte en een thee en we zijn nog verbaasder als de koffie ter plekke wordt ingeschonken voor het mooiste resultaat vd latte. Hier spreekt zoveel meer passie uit dan in de de toelichting vd wijnen!
    Als dan ook nog de deur voor ons wordt opengehouden bij vertrek lopen we vol verbazing naar de bus. Dit restaurant is een vat vol tegenstrijdigheden waarbij de goede kwaliteit eten gelukkig de boventoon voert! Uiteraard kan het zijn dat het er in het midden vh land gewoon heel anders aan toe gaat.

53. Smelnehûs

54. c.sijtsma

Prima service, heerlijk eten.

55. Bert-Jan van Leeuwen

Mooi en sfeervol restaurant waar ook goed geborreld kan worden. Goede service met personeel dat gastvrij is en liefde voor het vak en producten heeft. Eten (de proeverij) was ruim voldoende en uitstekend bereid.

56. We hebben hier 13 oktober gegeten. Prima en vriendelijke bediening. Het eten was zeer goed en heerlijk! Een aanrader om hier gezellig een hapje te gaan eten daarnaast een heerlijke borrel.De nieuwe inrichting geeft een fijne sfeer om ook alleen voor een borreltje langs te komen. We komen zeker een keer terug!

57. Rinse Tamsma

We hebben hier op 14 Oktober gegeten met gezin plus opa en oma. Lekker eten, zeer goede en attente service. Nieuwe inrichting maakt het Restaurant erg strak en geeft een moderne en hippe sfeer. We komen terug!

58. Het is wel wat merkwaardig als je zo rond 6 uur wat gaat eten in het Smelnehûs, je na een half uur zelf maar eens gaat vragen of je de menukaart ook mag zien.
    Wel kregen we hiervoor keurig excuses aangeboden en kregen we een broodplankje van het huis.
    Het eten was prima in orde, een aanrader is de proeverij.
    Het was duidelijk te merken dat de (jonge) bediening niet op elkaar was ingespeeld, aangezien er 5 verschillende personen bij ons aan tafel verschenen, waarvan een aantal ook dezelfde vraag kwamen stellen.

Het Smelnehûs is een pand dat uitnodigt om na het eten nog even gezellig te blijven hangen. Ook hier liet de bediening het duidelijk afweten, we hebben na 9 uur niemand meer bij onze tafel gehad om te vragen of we nog wat wilden drinken.

Het Smelnehûs, je kunt er prima eten en laten we het er maar op houden dat de mensen van de bediening nog even de tijd nodig hebben om op elkaar ingespeeld te raken.

59. Harke Bekkema

Naar aanleiding van ons 35 jarig jubileum afgelopen zaterdag heerlijk en gezellig uit eten geweest in 't Smelnehus. Een echte aanrader. Prima eten en vriendelijk vooral meedenkend personeel.

60. Gerrit Fenstra

We waren hier al meerder keren geweest en hadden hele goede ervaringen. Ook nu hebben we heerlijk gegeten. Het is niet alleen het eten, maar ook de sfeer, de vriendelijke bediening.

Een echte aanrader, waar we zeker nog eens terug komen!

61. Prima bediening op een rustige avond. Carpaccio was heerlijk en de spareribs en de zalm lekker. We kenden het restaurant nog in de oude wat shabby sfeer, dit is wel erg netjes.

62. Een rumoerig restaurant dat van binnen gemoderniseerd is, maar buiten nog steeds tafels heeft waar hele hoeken uit missen. Ronduit slordig. Stoelen met scherpe randen waardoor je kleding beschadigd. Als je een goede uitstraling wilt hebben dient ook je meubilair buiten aan alle eisen te voldoen. Ook het eten was van wisselende kwaliteit. Evenals de bediening. Niets voor mij.

2,9
  63. Gezellige avond gehad, relaxte bediening met prima eten.

64. Heerlijk gegeten.

65. Ronald op der Heijde

Heerlijk genoten en gegeten in een ontspannen sfeer, mooie lokatie en vriendelijk personeel.
    Aanrader !

66. Niesje, Thea, Greet, Nora

Vlotte bediening, leuke kaart, lekker gegeten, niks mis mee. Voor herhaling vatbaar.

67. Lekker eten.

68. Het eten is goed, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. Het menu is niet bepaald verrassend. Vriendelijke bediening. Nieuwe (voor mij tenminste) frisse inrichting. Helaas wel harde plastic stoelen die niet lekker zitten als je er een heel diner lang op zit.

69. Margreet Koelewijn

Het eten op zich was goed. De bediening was echter zeer jong en hierdoor gingen er dingen fout. We hadden nog extra patat en groenten besteld maar niet gekregen. Bij navraag bleek het wel uitgeserveerd te zijn alleen bij een andere tafel.
    Bij het opnemen van het dessert bleek de crème brulee genoteerd te zijn als koffie crème. 2 van ons hadden het dessert (ijs) al en van de overige 2 moest de crème brulee nog gemaakt worden. Resultaat was dat we afzonderlijk van elkaar het dessert hadden. Niet echt leuk als je met elkaar uit eten gaat.

70. We hebben heerlijk gegeten en Friso heeft super voor mijn vriendin gezorgd! Zij heeft een gluten en lactose dieet.

71. R. Groninger c.s.

Enthousiast gemaakt door een lovende recensie van Hete Soep, culinaire rubriek in de Leeuwarder Courant, bezochten wij met een vijftal personen 't Smelnehûs. De borrel vooraf genuttigd op het terras. Dat was in de vroege avondzon een prettig vertoeven. Uit de zon werd het toch wat frisser en we besloten binnen de maaltijd te nuttigen. De bestelde voorgerechten werden door het gezelschap als redelijk ervaren, waarbij de mosterdsoep er uitsprong. Bijzonder was dat het gerecht "keuze van soepjes (3) " niet vergezeld ging van brood, terwijl de reguliere soepbestelling dat wel had. Overigens weinig smakelijk en nogal taai brood. Voor het hoofdgerecht kozen we voor de proeverij van hoofdgerechten, normaal een bestelling voor 2 personen. Wij bestelden dat voor 5, volgens de bediening geen probleem. Na enige tijd wachten kwamen er twee planken met de hoofdgerechten. Zonder extra bestek om de porties te delen. Dat moest je kennelijk met je eigen bestek doen. Gelet op de omvang van de porties waren dit twee planken voor vier personen. Toen wij hierover de bediening aanspraken, werd opgemerkt dat de keuken verwittigd zou worden. Terugkoppeling kregen we niet, tot het moment dat er een schaal met 5 stukken vlees (andere smaak) bijgebracht werd.
    De zalm was verrukkelijk; de biefreepjes heerlijk mals; de spareribs goed van smaak, maar weinig vlees; stoofpotje vlees weinig smaakvol en er was varkensvlees wat nogal taai was en weinig smaak had. Kortom, de kwaliteit liep nogal uiteen.
    Van mijn disgenoten kwam aan het eind van de maaltijd, die erg lang duurde, lovende kritieken op de desserts.
    De bediening was sterk afhankelijk van de persoon in kwestie. Wij hebben er drie aan tafel mogen begroeten, waarvan er één niet helemaal in de gaten had wat gastvrijheid inhoudt. Stug in de communicatie, niet terugkoppelen bij opmerkingen, vergeten bestelling koffie aan het eind door te geven aan de bar, waarbij de twee anderen veel meer de rol van gastheer aannamen.
    Al met al onderschrijft onze ervaring niet geheel de lovende recensie van de rubriek Hete Soep.

72. Arnold

Leuke plek in het dorp aan de gracht in een prachtig oud pand. Binnen is een vernieuwd, modern interieur en een menukaart met veel keuze en zelfs nog seizoensgerechten buiten de kaart. De verzorging van het eten is perfect en de smaak prima. Prima plek om heerlijk te eten.

73. Wij liepen gewoon hier op vrijdagavond 31-3 naar binnen zonder reservering en werden verwezen naar een gezellig hoekje in de sfeervolle zaak. Een heerlijk speciaal biertje (Texels van de tap) vormde de inleiding tot een prima maaltijd: carpaccio/mosterdsoep en stoofpotje/kipsaté. Eén minpuntje: de kipsaté had iets te lang op de grill gelegen waardoor er hier en daar een zwart randje aan zat. Dit werd echter gecompenseerd met een gratis kop thee na het eten voor mijn lief. De bediening was vlot en zeer vriendelijk. Al met al een aanrader en zeker om nog 'ns binnen te lopen.

74. Marjan groenen

Goed verzorgd.
    We waren tevreden.
    Leuk het nieuwe interieur
    We hadden eigenlijk maar een puntje..
    In de loop van de avond steeds minder wijn in onze glazen.
    Toch wel jammer steeds minder gevuld.

75. Anoniem

Super restaurant met top eten en bier en super leuke bediening een aanrader!

76. Marleen

Bij binnenkomst netjes ontvangen. Na de bestelling van het drankje duurde het erg lang voordat de kaart kwam. Net als bij het voorgerecht en het hoofdgerecht. Het is mooi verbouwd, maar erg rumoerig. We konden elkaar en de bediening amper verstaan. Water werd constant bijgeschonken, maar er werd niet gevraagd of we wat anders wilden drinken. Bij het dessert bleek dat het vanille ijs op was, wat in bijna elk dessert voorkomt.
    De bediening was netjes, maar duurde lang. Lekker gegeten.

5,9
  77. Bij binnenkomst hebben zich zeker 3 personen beziggehouden met onze reservering. Toen we eenmaal op onze plek zaten en iets te drinken hadden besteld en de kaart kregen duurde het nog 3 kwartier voordat onze bestelling opgenomen werd. Toen we eenmaal bediend werden was de bediening prima. Het hoofdgerecht was uiteindelijk smaakvol. Het nagerecht (de ananas met drank) was onder de maat. De ananas was niet rijp en de drank was verder te zoeken. Kortom qua logistiek kan hier e.e.a. zeker nog verbeterd worden.

78. Tot in de puntjes verzorgd, heerlijk gegeten en vriendelijke bediening in een prachtige ambiance. Aanrader!

79. Afgelopen donderdag een personeelsborrel gehad. De zaak is erg mooi en modern gerenoveerd. Er gang een goede en warme sfeer. Bij binnenkomst wordt je hartelijk begroet. We hadden een lange tafel achterin de zaak waardoor we wat afgeschermd zaten van de andere gasten. Het eten en drinken was goed verzorgd. Een aanrader om nog eens terug te gaan!

80. Gerda de Vries

We hebben lekker gegeten in het compleet vernieuwde en sfeervolle restaurant. Voor een gezellig avondje uit, hapje en een drankje, is dit een zeer geschikte locatie.

81. Prinsen B.M.

Afgelopen vrijdag 10-03-2017 uit eten geweest vanwege ons 12,5 jarig huwelijk. Heerlijk gegeten!! Perfecte service. Net eventjes dat extra stukje aandacht. Echt een super avond gehad. Dankzij Friso en Erwin.

82. Ontvangst prima. Ambiance top. Bediening jong maar vriendelijk en opgeleid. Eten goed.

Fijne avond gehad! Voor herhaling vatbaar.

83. Gisteravond mijn afscheidsetentje van mijn werk gevierd in het Smelnehûs. Erwin en Friso hebben er voor gezorgd dat het een heerlijke avond werd! Veel creativiteit in de gerechten en het smaakte allemaal heerlijk! Vooral het dessert was een smakelijk feestje! Dank je wel Smelnehûs! Marja

84. Jan en Annie

Wat is het Smelnehus prachtig gemoderniseerd! Mooie kleurstelling, leuke indeling en leuke meubels. Het eten was heerlijk! Super👍🏻

85. Den hartogh

Communicatie onderling komt rommelig over, iedereen lijkt dezelfde taak te hebben zoals bar en bedienen. Ook loopt de bediening haastig en straalt geen kalmte uit, lijkt geen overzicht te zijn. Misschien een tip dit beter te verdelen, veel verschillende gastheren en of vrouwen aan tafel. We hebben hierdoor lang op ons hoofdgerecht moeten wachten, we werden hiervan niet op de hoogte gebracht.
    De gastheer is erg geschikt voor het werk, humor en geeft de gasten een goed gevoel! Verder heerlijk eten, ga zo door met deze geweldige plek om tal van fantastische gerechten kunnen te bieden!

86. Heerlijk gegeten. Heel vriendelijk personeel. Gastvrij.

87. H.Straver-Bellekom

Voor het eerst uitgebreid gedineerd met 4 personen. Hiervoor wel eens geluncht en koffie gedronken, maar dit is weer wat anders. We zijn ook hierover zeer tevreden. Goede kwaliteit, prima bediening. Een aanrader!!!

88. Gister gegeten bij Smelnehus, wel een erg beperkte menukaart en totaal anders dan op de website.
    brood op broodplankje niet echt vers en geen huisgemaakte kruidenboter of tapenade.
    Als je mosterdsoep op de kaart zet met droge worst zou het fijn zijn als er ook daadwerkelijk droge worst in de soep zou zitten, ipv spekjes.

Spareribs waren prima . Jammer van de cocktail met 5 fruitvliegje die toch in rekening werd gebracht.

3,9
  89. JanWillem Gunnink

We hebben op behoorlijk hoog tempo (omdat we weinig tijd hadden) prima gegeten.
    De bediening hield er prima rekening mee dat we in een tijd-slot zaten.

90. De maaltijd was smaakvol en we hebben genoten van het samenzijn in het grand-café / restaurant. Wat me overigens wel opviel was de staat van de vloerbedekking in de kleine ruimte voor aan de weg. Die is wel aan een schoonmaakbeurtje toe.

91. Gert-Wim Schaap

Wederom heerlijk gegeten in het Smelnehus. Aanrader! We komen zeker terug.

92. Het eten was prima en de bediening top.

93. Ellie de Stürler

Leuke bediening. Er werd echt aandacht aan je besteed. Goed punt om met vrienden uit Leeuwarden af te spreken als je in Oosterwolde een hotel hebt. We gaan dit zeker vaker doen.

94. Met een collega lunchen. Tot onze verbazing geen enkel vegetarisch gerecht op de kaart, terwijl je zelfs in een snackbar een groentenkroket kan bestellen. Op mijn vraag waarom er geen vegetarische gerechten op de kaart staan, kregen we het antwoord dat dat meer iets is voor de randstad of het westen van het land.......
    Toch maar uitgelegd dat het niet zo is en dat het heel normaal is om vegetarische of beter vegan gerechten op de kaart te hebben.
    De menukeuze - een broodje mozzarella, tomaat, parmaham - werd geserveerd zonder ham. Ter compensatie een extra tomaat. Niet echt een creatieve uitblinker.
    De prijs voor drankjes en de prijs kwaliteit verhouding voor dit gerecht scoort dan ook slecht, een optie voor verbetering.

3,5
  95. Truus Top - Hettinga

Heerlijk gegeten, lekkere wijnen, zeer attente bediening en een rustige plek met voldoende privacy om gezellig bij te praten met de vrienden. We hebben ervan genoten van half zes tot tegen half tien!

96. Zaterdag naar 't Smelnehus voor twee koffie. Tot nu toe, altijd prima bediening en lekkere koffie. Twee Latte besteld. Echter na een kwartier kwam de verkeerde bestelling, wederom twee Latte besteld. Na twintig minuten kwam iemand vragen of wij al hadden besteld. Jawel, twee Latte! Na 5 minuten kwam wederom de verkeerde bestelling. Even later werd ons gevraagd als wij de bestelling nog wel wilde. Ja zeker, maar binnen 5 minuten. En jawel, binnen 5 minuten kwam er twee Latte. Helaas werd er een Latte over de tafel gegooid, dus alsnog wachten op een Latte. Bij afrekening moesten wij ook nog eens het volle pond betalen, ruim 7 euro voor twee Latte! Wij komen dus niet meer terug.

5,9
  97. Gezellig café/restaurant! Leuke bediening, heerlijke koffie/thee en het nagerecht warme brownie met perenijs vanile saus en slagroom mmm 😋 Echt een aanrader! Wij komen zeker terug en dan gaan we het hoofdgerecht proeven ;)

98. Even op het terras gezeten, muntthee besteld voor 3 personen. Helaas was er alleen appelgebak. Niet onze favoriet, dus geen gebak voor ons vandaag. Muntthee bestond uit 5-6 oude blaadjes munt... Retour gedaan, toen kregen we een paar blaadjes vers geplukte munt. Betaal je 2,85 voor. Erg jammer!!

99. Wij hebben prima gegeten bij 't Smelnehûs. Ook de bediening was oké. We komen er wel vaker en dat zullen we zeker nog wel een paar keer herhalen. Familie Bliek

100. Online geboekt, tafel was nog niet klaar toen we binnen waren. Bediening gevraagd naar een gerecht wat het nou precies was, wist het niet en moest het even vragen.

Volgende pagina