't Smelnehûs in Drachten

• zo Gesloten

• Telefoon 0512-542208
  • Facebook 't Smelnehûs
  • Twitter @smelnehus

Parkeren praktisch naast de deur op "de Markt".
    Na 18:00 gratis parkeren.
    Let op! Donderdagavond koopavond! Betaald parkeren tot 21:00

Vanaf Groningen, Heerenveen, Oosterwolde & Appelscha kunt u bij.
    't Smelnehûs komen door de borden "Drachten- Centrum" en daarna "Drachten-Centrum/West (afslag 29)" te volgen over de A7.

Vanaf Oosterwolde en Appelscha rijdt u dan eerst over de N381 en N31,
    Hier slaat u dan af (afslag 30) richting A7 "Drachten-Centrum/West ".
    Vanuit Heerenveen of Groningen ook de afslag Drachten-Cnetrum nemen.

Aangekomen in Drachten rijdt u door over de Zuiderhogeweg.
    Na de rotonde, verkeerslichten en over de brug naar de volgende verkeerslichten slaat u rechtsaf De Lange west op en rijdt u alsmaar rechtdoor tot de rotonde, hierna doorrijden tot de 1e straat rechts - Oude Nering' en hier afslaan. Nog een stuk rechtdoor totdat u bij het Parkeerterrein de Markt aankomt.

Vanaf hier is het nog ongeveer 45 meter lopen, richting het centrum, 't Smelnehûs bevindt zich aan de linkerkant van het Moleneind.

Vanaf Leeuwarden rijdt u over de Wâldwei richting Drachten - afslag "Drachten-Centrum/West" nemen.
    Na de autoweg af te zijn gereden slaat u rechtsaf en komt u bij een rotonde.
    Deze rotonde neemt u halfrond, oftewel rechtdoor.
    Hierna rijdt u Drachten binnen en blijft u alsmaar rechtdoor rijden, over 2 rotondes en bij de stoplichten slaat u linksaf De Lange west op en rijdt u alsmaar rechtdoor tot de rotonde, hierna doorrijden tot de 1e straat rechts - Oude Nering' en hier afslaan. Nog een stuk rechtdoor totdat u bij het Parkeerterrein de Markt aankomt.
    U neemt het straatje tussen de Kaasboer en de voormalige Kijkshop en slaat vervolgens af naar links naar 't Smelnehûs, Moleneind NZ 14. en nog een rotonde.

Wij wensen u een goede reis en tot ziens in 't Smelnehûs.

Van af het busstation van KNOBELDORFSPLEIN loopt u richting het centrum. Midden in het centrum staat het "carillon" hier neemt gaat u het Moleneind NZ op (Drachten heeft inmiddels een Drachtstervaart). Het 'oude Gemeentehuis' is het prachtig verlichte monument waar u heen loopt en u bent gearriveerd bij 't Smelnehus.

Sinds 14-02-2017 zijn we na een complete restyle | verbouwing weer geopend en heten u van harte welkom in 't Smelnehûs-restyled.

Het grandcafé biedt u in een sfeervolle omgeving de gelegenheid om een kopje koffie te drinken, te lunchen of te dineren.
Of na afloop van uw theater- of filmbezoek nog even na te genieten van de voorstelling.

Op de 1e etage bevinden zich onze zalen. Deze hebben hun eigen stijl.
Loop gerust even naar boven om een kijkje te nemen.

Wij hebben de Grietmankamer, De Burgemeesterskamer en De Raadskamer (voormalige trouwzaal van het Gemeentehuis)
De zalen zijn geschikt voor: vergaderingen, cursussen, presentaties, recepties, jubileums, personeelsfeestjes en wat u maar te vieren heeft.
Maar ook onze Friese koffietafel, High tea, diner of een van onze warme en koude buffetten.

In overleg kan het gehele grandcafé gereserveerd worden voor een receptie, bruiloftsfeest, presentatie en dergelijke vanaf ±80 tot ±200 personen.

Wij wensen u een aangenaam verblijf toe in 't Smelnehûs, waar de sfeer van toen met het modernisme van heden is verweven.

Graag tot ziens.

Familie van der Mei
en medewerkers

Diëten Lactosevrij, suikervrij, biologisch, glutenvrij en vegetarisch
Bekijk onze menukaarten
Foto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in DrachtenFoto van 't Smelnehûs in Drachten

Overnachten
Hotels in de buurt »
Omgeving
In het centrum en aan het water
Toegankelijkheid
Rolstoeltoegang
Ambiance
Luxe, klassiek, hip, kindvriendelijk, nostalgisch, gezellig, huiselijk, zakelijk en romantisch
Voorzieningen
Wi-Fi, honden toegestaan, terras, high-tea, catering en rookruimte
Kinderen
Vermaak, kinderstoel aanwezig, magnetron (voor kindervoeding) en verschoontafel
89 zitplaatsen en maximaal 250 personen in één groep
Betalen