Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Drachten verdeeld zijn.

Mel Smits

Bediening was ontzettend chagrijnig en communiceerde niet. We moesten enorm lang wachten. Uiteindelijk pizza gekregen en zat er een ingrediënt op waarvan bij het bestellen expliciet was aangegeven dat dat er niet op kon. Pizza werd vervolgens meegenomen. Daarna pizza retour ontvangen zonder tekst en uitleg (er werd helemaal niets gezegd) maar ingrediënt was wel verwijderd.
    Pizza’s smaakten verder wel oke.

Lekkere lunch (broodjes), niet al te duur, op prettige plek.

Lisa Kempers

Wij hebben een high beer en high wine genuttigd en dat was helemaal prima. Personeel was erg goed op de hoogte van de smaak en herkomst van het bier en de wijn. Kwam heel professioneel over. De bijpassende gerechten waren erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar!

5. Nederlands Drachten

Gezellige locatie, vriendelijke bediening en héérlijk gegeten.

We hebben er op 20 december 2017 heerlijk gegeten. Pizza's waren vers en krokant. We hadden geen zicht op de keuken, dus over de hygiëne daar hebben we geen oordeel. Heb tegen mijn vrouw gezegd: in geen jaren zo'n uitstekende, lekkere, goedgevulde pizza (La Strada) gehad! Restaurant was goed bezet; dat is ook goede reclame. Wij hadden het menu: voor 14 euro een pizza naar keuze (ook de speciale), 2 drankjes en ijs na. Helaas was een vork niet helemaal schoon; hebben we ook gemeld en werd direct verwisseld.

7. Kleine eetwaren Drachten
    Vertaal van English naar Nederlands

Koffie en appelgebak voor 4,95 volgens bord op straat. Bij afrekenen wordt 6,60 gevraagd. De aanbieding blijkt te gelden voor koffie klein en niet voor koffie middel. Als je klanten weg wilt jagen moet je het zo doen.

Gisteravond erg lekker gegeten, voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten erg lekker, bediening was super.
    We hadden een bon uit de krant waardoor we met zijn 4en voor € 89 hebben gegeten met onbeperkt drinken, das niet duur.

9. Eetcafé Drachten

Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. De bediening was voortreffelijk. Vriendelijk personeel en hoewel het oudjaar was en de zaak om 20:00 uur dicht ging was de sfeer ontspannen.

C.Springer

Helaas kan ik geen enkele ster geven voor dit restaurant. Er was niets bekend van een reservering. Er liepen 2 tieners rond die daar werkten. Een jongen en een zeer ongeïnteresseerd meisje. Ze kon er niets aan doen. Op oudejaarsavond kon je alleen maar borrelen. Dit was de tweede slechte ervaring bij de 2 Heeren. Ik kom hier dus nooit weer.

Zijn 2de kerstdag geweest waren al eerder geweest eten is goed en niet duur.
    Echter de bediening die avond was wat vreemd eten was er al maar geen bestek, toetje was er al maar de borden van het hoofdgerecht stonden er nog.

12. Nederlands Drachten

Eerste kerstdag hier gegeten, en het was opnieuw geweldig!
    Heerlijk eten, gezellige sfeer.
    Wij komen zeker terug!
    Fijne feestdagen nog voor alle medewerkers!

Op tweede kerstdag met zijn drieën hier gegeten.
    Het zou een leuke avond moeten zijn, maar niets was minder waar...!
    We moesten een uur wachten op de verschillende gangen. Toen we v er vervolgens aangaven eerst te willen eten voor we nog wat drinken wilden bestellen werden we verder door de serveerster genegeerd...
    nadat we uit waren gegeten stond er nog een dessert op het menu. We hebben weer een half uur gewacht, maar ook dit kwam niet. Daarom maar afgerekend....de prijs was 7,50 € hoger dan normaal, maar het was het geld niet waard!
    Bij het afrekenen dit aangegeven. Er werd laconiek gereageerd, het is een drukke avond.
    Het is overduidelijk dat ze daar niet mee uit de voeten kunnen.
    Personeel is onvriendelijk en heeft geen aandacht voor de gast en.
    Ik kom er niet weer, en dit is niet onze eerste negatieve ervaring hier helaas..

Greta Maakal

familie Zijlstra- de Roos

We hebben eerste kerstdag heerlijk gegeten.
    De bediening was ook goed.

Zelfs op 2e kerstdag gebruik kunnen maken van de aanbieding. Heerlijke soep, pizza, mixed grill en ijs gegeten. Zeker een aanrader.

ingeborg Mens

Heel erg goed gegeten, waar voor je geld, mooi prijsje, vriendelijke mensen; we doen het inmiddels 1 keer per jaar.
    Niet al te druk dat vind ik ook wel prettig vooral met een meisje van 4 jaar die nog wel eens van tafel loopt. Goed bevallen kan er niet meer van zeggen.

Heerlijke patat met kroket gegeten. Zeer nette snackbar, vriendelijk personeel en vlotte bediening. Zeer goede verhouding prijs en kwaliteit. Ga zo door Gerrit en personeel. Aanrader!!!

Wij waren er vroeg, om 1800 uur. Personeel dat klaar was of moest gaan werken zat aan de bar. Dit kwam raar over op ons. Er werd gezellig gekletst wat goed hoorbaar was.
    Er was voor ons plek op het 'Podium", rechts naast de muur. Dit leek een gezellig plekje maar we hebben ons erg gestoord aan het lawaai van deuren die dicht sloegen. Gevraagd of er een verbouwing aan de gang was maar dat was dus niet het geval, de tussendeur slaat met een knal dicht en ja, het was ook nog heel rustig dus dan is het goed te horen.
    Eke deur gaat daar met een knal dicht, zelfs de keukendeur. Heb zelfs gezien dat de keukendeur geopend werd met de voet (?!)
    na verloop van tijd ging de muziek in de keuken aan, hard genoeg om de muziek in het eetgedeelte te overstemmen… tja… nog meer herrie.
    Het eten was goed, bediening was vriendelijk maar er is duidelijk genoeg geen leiding aanwezig.
    Verlichting was ook kapot, oa op toilet en de bolhanglampen bij de bar… het is het allemaal net niet helaas.
    Er kan veel meer uitgehaald worden op deze mooie locatie in Drachten.
    Voor ons geen 2e keer.

Vandaag een pizza besteld bij Domino's. Maar er ging iets mis bij de bestelling. Tijdstip werd niet aangegeven. Direct gebeld. Maar de pizza zat in de oven (half 4) er werd flink gemopperd op de achtergrond maar uiteindelijk werd toegezegd dat er om half 6 een nieuwe pizza zou klaar liggen. Toen de pizza werd afgehaald, bleek deze koud te zijn en taai, waarschijnlijk de pizza van half 4. Echt geen service.

Bij de voorbereidingen voor ons weekendje Drachten hebben we dit restaurant uitgekozen. De recensies op de sites zijn gematigd positief maar dat geldt bijna voor alle restaurants in Drachten. Als we in de middag tijdens het wandelen alvast het pand zien, stijgen de verwachtingen.
    Bij aankomst is het erg stil in het restaurant ondanks het tijdstip van 19.30U. We kunnen een tafeltje kiezen en dat wordt een tafeltje achterin. Dat heeft de meest knusse uitstraling. We bestellen een port vooraf en dat gebeurt blijkbaar niet vaak want deze moet van ver komen. Dan krijgen we 'de kaart'. Mmm, een los blaadje past niet echt bij de uitstraling van de website en de buitenkant vh restaurant. Keuze genoeg op de kaart maar dan horen we de ober bij onze buren vertellen over de dagvangst, de daghap en de dagsoep terwijl zij de kaart op een houten plankje krijgen. Blijkbaar wordt er verschil gemaakt in wie welke kaart en uitleg krijgt. Uiteraard vragen wij ook nog om dezelfde uitleg.
    We bestellen en zijn eerlijk gezegd wat sceptisch geworden. Een wijnkaart? Daar wordt bijzonder op gereageerd en we neigen naar een frisje maar we zijn tenslotte toch een avondje uit en we kiezen dan maar een huiswijn.
    Het broodje met smeersels is niet bijzonder. Wat moet de rest worden?
    De voorgerechten verrassen ons qua opmaak en smaak positief. Dit hadden we niet meer verwacht.
    De hoofdgerechten die volgen zijn bijzonder smakelijk en zeker niet te klein. Wat een tegenstrijdigheden ervaren we hier. We nemen geen toetje maar een latte en een thee en we zijn nog verbaasder als de koffie ter plekke wordt ingeschonken voor het mooiste resultaat vd latte. Hier spreekt zoveel meer passie uit dan in de de toelichting vd wijnen!
    Als dan ook nog de deur voor ons wordt opengehouden bij vertrek lopen we vol verbazing naar de bus. Dit restaurant is een vat vol tegenstrijdigheden waarbij de goede kwaliteit eten gelukkig de boventoon voert! Uiteraard kan het zijn dat het er in het midden vh land gewoon heel anders aan toe gaat.

Wederom een slechte ervaring. Na een aantal jaren toch maar weer eens patat gehaald, maar helaas nog steeds het zelfde probleem. Eenmaal thuis klopt er niks van de bestelling die je gedaan hebt. Patat zonder wordt geleverd met mayo en pindasaus. En een lekkere boeregehaktbal met pindasaus wordt geleverd zonder pindasaus. Wederom een mislukte ervaring.

Heerlijk gegeten en prima sfeer. Muziek had van mij wat zachter gemogen.

Bediening is niet alert. We waren met ons 5en, 2 kregen een bord met vleesgerechten, wild zwijn met erg weinig saus. 5 minuten later pas een deel van de rest. En weer 5 minuten later friet en 1 bakje saus.. We zijn met ons 4en, nr 5 had een bord pasta, nou ja een ondefinieerbare hoeveelheid groenten met wat tagliatelle er door.
    Groente bij het vlees was salade... erg veel en iets wat rode kool moest voorstellen, maar wat dit was?? Nou ja, hier komen we niet weer...

Gisteren met onze vrienden, heerlijk gegeten! Iedereen was zeer tevreden.

Het was erg rustig maar de sfeer is gezellig, warm en knus. Eten was prima, in ieder geval erg veel!

Fam v Tits

We kwamen hier paar jaar geleden regelmatig en vergeleken met toen vonden we het nu op alle fronten minder. Het is redelijk prijzig en daarom zouden we beter verwachten. Geen herhaling meer voor ons voorlopig.

Super lekker gegeten en super aardige bediening. Zeker een aanrader.

Kinghakaka

Zeer lekker eten voor een aardige prijs, vooral een aanrader na het stappen in Drachten.

Smelnehûs