Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Drachten verdeeld zijn.

Hennie Scheffer

Een positieve ervaring, heerlijk gegeten! Het drie gangen menu!

2. Japans Drachten

Zeer klantonvriendelijk.

Er was iets mis gegaan bij de reservering van de high tea en dat was onze schuld maakte ze goed duidelijk ( ze vertelde er ook bij dat dat afgelopen tijd vaak gebeurde). We hebben het nagekeken en we hadden wel goed gereseveerd. Ze zouden hun best doen er iets van te maken want dit was voor hun immers ook niet leuk... Duurde allemaal erg lang. Eten was matig. Zelfs slecht voor wat we hadden betaalt. Thee pot was niet te tillen.

Héérlijk gegeten en super vriendelijk bediend. Aanrader!!

High tea “standaard” gehad 3 uren gezeten. Heerlijk! Lekkere hapjes, precies genoeg. Nadeel theepot was mega zwaar! Wat heel raar op mij over kwam dat er een biertje de keuken in werd gebracht voor iemand van het personeel.

henk.lageveen

Zeer slechte afhandeling wel betalen maar niet gekregen wat er is besteld!

De pizza's waren zeer goed en smaakten prima.

8. Nederlands Drachten

G Wagenaar

Na lange tijd weer eens bij De Splinter geweest. Het was er nog steeds uitstekend wat eten en service betreft.

Klazien Hoomans

Heerlijk gegeten, maar… waarom was die zalige soep hongaars? Ik zat toch in een Balkan restaurant? Het hoofdgerecht (fantasie van de kok) was erg smakelijk, we hebben de schaal leeg gegeten en tja toen durfde ik niet het bekende nagerecht te bestellen. Op de kaart stond iets over grootmoeders pannenkoek en het plaatje deed me daar ook erg aan denken. Nee, een pannenkoek kon er echt niet bij. Mijn man deed het wel en het bleek (zoals het hoort) een mooi dun flensje te zijn, volgende keer dan maar.
    Nog iets over de bediening? Het was druk, de dames (en heer) liepen zich het vuur uit de sloffen… vol bewondering naar gekeken! Tot ziens!

High tea gehad. Keurig verzorgd.

11. Midden-Oosters Drachten

Sjoukje de Vries

Heerlijk gegeten in een gezellig nisje en uitstekende en hele vriendelijke bediening!

francis pinkster

Gezellige sfeer en netjes personeel.
    Lekkere koffie en lekkernij gehad.
    En een mooie sfeer.
    Groetjes Francis.

Service was goed en het eten was lekker. Ik vond het alleen wel wat prijzig voor relatief simpele gerechten en het was erg rustig waardoor de sfeer beetje tegen viel.

Leuk restaurant. Erg klein en knus! Wel open en sfeervol. De service kon beter, een aantal keer om drinken moeten vragen als mijn glas langer dan 10 min leeg stond. Het eten was daar in tegen heerlijk! Je krijgt veel tov wat je besteld.

c.sijtsma

Prima service, heerlijk eten.

16. Mexicaans Drachten

Gisteren hier gegeten.
    Qua restaurant ziet het er allemaal heel gezellig en sfeervol uit. Vriendelijk personeel, behulpzaam en vlot.

Maar er is een hoop wat verbeterd kan worden.

Voorgerechten.
    Een broodplankje met smeersels... De kruidenboter keihard, Dit kwam duidelijk rechtstreeks vanuit de koeling. Toen we om nog een broodplankje vroegen, en deze ronde met wat meer kruidenboter die wel smeerbaar was, kwam er een bak aioli bij. Nou, dat is geen kruidenboter!
    De gamba's waren dusdanig pittig, zelfs degene die normaal van extreem pittig houdt, was het to much... dus misschien dat toch op de kaart vermelden.

Hoofdgerechten.
    De Rib Eye van 250 gram is geen Rib Eye, maar een entre cote. Structuur van het vlees is veel vaster, en zoals het bij een entre cote het geval is, een enorme rand vet aan de ene kant. Een Rib Eye zit een 'eye' vet in het midden, door het vlees lopen ook kleine adertjes vet, en door dit te verwarmen krijg je een extra bite aan het vlees.
    Bovendien was deze entrecote zeker geen 250 gram, maar met een beetje geluk tegen de 200 aan. Hij was zeker rood, maar aan de grauwe kleur van het vlees te zien zeker geen vers stuk vlees, maar diepvries.
    Ook de spies van biefstuk was geen lekker mals vlees.
    Jullie hebben helaas een hele matige kwaliteit vlees.
    En de pofaardappel die ik zonder kaas besteld had, zou snel na het arriveren van het eten na gebracht worden, want in eerste instantie was met kaas gemaakt, maar ze ontdekten de fout voor het opdienen.
    Maar goed, inmiddels was al het eten al op, en de pofaardappel was er nog niet. En bij het uithalen van onze tafel was de aardappel er nog niet...
    Wel aangegeven bij de bediening, ze ging het doorgeven aan de keuken, maar verder werd er nog geen sorry gezegd.
    De rijst was gortdroog, en aboluut niet vers. Proefde alsof het even beetje opgewarmd was in de magnetron.

Toetjes waren simpel maar op zich goed, maar voor dat wat je krijgt aan de hoge kant geprijsd. En in eerste instantie werd er ook nog een verkeerd toetje gebracht...

En wanneer een klant kraanwater besteld bij de wijn vind ik het wel heel bezwaarlijk om daar 1,50 voor te durven rekenen...

Hou ook de wc's goed in de gaten, geen rol in de houder om je handen af te drogen is heel lastig...

Wil je standaard eten en even gezellig zitten, kun je prima bij jullie terecht, maar wil ik echt lekkere ribeye of biefstuk eten dan kan ik 't beter thuis klaarmaken, dan eet ik beter.

155 euro voor 4 personen, is voor dat wat we gekregen hebben echt te veel geld.

We komen hier wel vaker. En je kunt het treffen en dan ga je tevreden weg. Maar als je het ook niet treft … voor ons niet weer!! Want het was niet de eerste keer dat 'wachten' een echte ergernis is. Bediening is sjaggerijnig en mega traag. Ze kletsen achter de bar en je ziet dat ze je zien kijken en het duurt nog langer voor het drinken er eindelijk is. De pizza's hadden geen smaak, of mega veel zooi erop. Gewoon niet een lekkere pizza. We waren met ons gezin om iets te vieren dus niemand wilde het zeggen maar in de auto waren we eens gezind! Niet weer!! Voor 90 euro klaar met 6 man. Maar als het niet lekker is blijft het duur-koop. Wij denken dat het enorm ligt aan welke kok er staat hoe de pizza is. Want het KAN wel lekker bij La Strada. Maar ook het personeel … punt van aandacht hoor. Dan maar wat lui die er langer werken eruit, en frisse enthousiaste mensen erin.

We komen niet uit de buurt. Dus onbekend met het restaurant, toch gereserveerd.
    Om 6 uur binnen, voor- en hoofdgerecht besteld. Voorgerecht kwam snel en was erg simpel.
    Toen heel lang gewacht op het hoofdgerecht. Om kwart voor 8 gevraagd. Het zou er met 5 minuten zijn, veel excuses. Uiteindelijk bijna 8 uur. Mijn man had dorade met paddestoelen risotto. Er lag, misschien net gare vis op z'n bord, maar geen risotto. Ik had een medium ribeye besteld. Deze was compleet doorbakken, taai en smakeloos! De frietjes waren vies, de bloemkool zat verstopt onder een potje nootmuskaat en de gebakken aardappelen wilden we niet eens proberen… kortom een ramp!
    Niet gegeten, alles terug gedaan naar de keuken en alleen de drankjes moeten betalen. De enige uitleg die we kregen: "er staat iemand in de keuken en die weet niet wat hij aan het doen is".
    Mensen aan het tafeltje naast ons hadden hetzelfde.

Bert-Jan van Leeuwen

Mooi en sfeervol restaurant waar ook goed geborreld kan worden. Goede service met personeel dat gastvrij is en liefde voor het vak en producten heeft. Eten (de proeverij) was ruim voldoende en uitstekend bereid.

Wij kwamen van Groningen in de veronderstelling in alle rust met ons zessen gezellig een maaltijd te delen.
    'Ga je naar een voorstelling, geef het dan aan, dan houden wij daar rekening mee.'
    Niks van gemerkt!
    Als er een voorstelling is waar je niet te laat wilt komen is het Daniel Arends.....

Ruim een uur (!) moeten wachten op onze bestelling!
    Daarna snel moeten eten met de blik op de klok; alsof het dan nog smaakt.
    En natuurlijk geen tijd voor een dessert, laat staan een zeer gewenst kopje koffie.
    Dit leverde naast ongemak veel stress op; een heel vervelend begin van een avondje uit.

Naast excuses hoefden we ons drankje niet te betalen.
    Dit vond ik wel een heel erg magere reactie voor een gelegenheid die zich erop beroept een theater-café te zijn.
    Daarom de volgende dag nog een mail gestuurd, maar daar niks op gehoord.

Erg lekker gegeten.
    Fijne sfeer in het restaurant.
    Een aanrader.

Het eten is geweldig, vriendelijk personeel en qua prijs is precies, dus ga zo door. Toppers echt een aanrader.

Lekker gegeten voor een erg schappelijke prijs. Vlotte bediening. Alles lekker warm geserveerd.

Prima op orde.

24. Japans Drachten

Peter Bakker

Na de laatste slechte ervaring van zo'n 2 jaar geleden het toch weer eens geprobeerd, helaas wederom zwaar tegengevallen. Zonder reservering hoef je hier niet naartoe te gaan, ook met z'n tweeën; wij worden aan een 'doorloop-tafel' geplaatst terwijl ernaast een keurige tafel voor 2 is ingedekt. Nadat wij de wijn hebben ontvangen en vragen of de andere tafel nog bezet wordt kunnen wij ineens toch verhuizen… De (droge.) huiswijn is gewoon bagger maar er is geen andere. Nadat wij de 1e ronde sushimi hebben doorgegeven na zo'n 20 min. Toch alvast ook maar de 2e ronde want er is nog niets gereserveerd; na nog eens een kwartier komt het eerste plankje, natuurlijk zonder gember en wasabi… Het is de enige sushi bar in Drachten e/o dus vandaar dat het nog redelijk vol zit op zaterdagavond, ik ga er echt niet weer naar toe, in Leeuwarden e/o Groningen krijg je veel meer waar voor je geld.

We hebben hier 13 oktober gegeten. Prima en vriendelijke bediening. Het eten was zeer goed en heerlijk! Een aanrader om hier gezellig een hapje te gaan eten daarnaast een heerlijke borrel.De nieuwe inrichting geeft een fijne sfeer om ook alleen voor een borreltje langs te komen. We komen zeker een keer terug!

We hebben genoten, heerlijke tapas. Veel variatie ook! De bediening was top, stuk voor stuk heel servicegericht en vriendelijk. De zaak zat vol, maar we hoefden nooit lang te wachten op het eten of op drankjes. Toen men een van de gangen was vergeten door te geven aan de keuken kregen we een drankje van het huis aangeboden, had niet gehoeven maar dit vonden we wel heel attent. Hier komen we vaker!

Rinse Tamsma

We hebben hier op 14 Oktober gegeten met gezin plus opa en oma. Lekker eten, zeer goede en attente service. Nieuwe inrichting maakt het Restaurant erg strak en geeft een moderne en hippe sfeer. We komen terug!

Fam veenstra

Wij komen hier bijna elke week, gelooft u mij, dit is het beste restaurant van noord Nederland, echt lekker no nonsens eten van topkwaliteit, echt een topkok en super aardige bediening zeer beslist een aanrader.
    Wij kunnen ht weten wij zijn er inmiddels stamgasten.

Heerlijk eten, vriendelijke bediening en goede sfeer voor een mooie prijs! Wat ik belangrijk vind is dat de kwaliteit bij Aleksandar constant van hoog niveau is. Als je daar naartoe gaat met een zakenrelatie, met vrienden of familie, je weet dat het prima is. Echt een topper en aanrader dus!

S.R. van Gelderen

Simpelweg het beste eethuis in Drachten: prima bediening, geweldig eten voor een nette prijs. Gewoon TOP!!!