Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Drachten verdeeld zijn.

1. Internationaal Drachten

J.Atsma

Het was onze eerste keer,maar we waren allemaal super enthousiast...eten was uitstekend en locatie ook en personeel was heel attent en vriendelijk,dus komen zeker terug!!

Kort samengevat “ één grote teleurstelling”

Kipschnitzel menu en kindermenu besteld, na bijna 40 min wachten kwam dan eindelijk de bestelling.
    Een kindermenu zonder drinken, en een kipschnitzel. (Die niet met plastic vork en mes te snijden was) aan de medewerker aangegeven dat ik geen drinken heb gekregen en geen patat bij mijn kipschnitzel menu, reactie sorry vergeten. Patat zou ze z.s.m. brengen, na een half uur had mijn dochter haar menu (inmiddels incl. drinken) op, maar nog steeds geen patat, inmiddels wordt er continue doorgebakken en patat meegegeven aan de bezorgers en mensen die bestellen. Gevraagd waar mijn patat bleef, hun reactie “komt er aan”, uiteindelijk geld van mijn menu terug gevraagd en direct deze snackbar verlaten.

In die tijd dat ik daar heb gezeten, naast mij een meneer die twee frikadellen speciaal krijgt terwijl hij twee gewone frikadellen besteld had, en aan de andere kant van ons klanten die een bestelling doen om daar op te eten en vervolgens hun bestelling krijgen ingepakt alsof ze het als meenemen hadden besteld.

Kortom: Personeel moet hier nog veel leren!

3. Internationaal Drachten

Janny Palsma

Heb er heerlijk gegeten, maar vond het te groot en teveel lawaai doordat het erg hoog was en het geluid galmt door het hele vertrek.

Jan Willem Zwart

Prachtige plek, prima sfeer!

Eten was goed van smaak en hoeveelheid was goed. Vlees lekker gegrild. Bediening was netjes en behulpzaam. Ongedwongen sfeer. Hebben er 2.5 uur gezeten.

Heerlijk geluncht hier! Goeie porties, smaakvolle gerechten, prettige bediening, fijn terras.

John&Joanna

Een sfeervol, romantisch en gezellig restaurant! Aardig personeel en het eten was ook goed! Een echte aanrader!

8. Italiaans Drachten

Jessica

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar nu voor de 2e keer de bestelling te laat binnen. Eerste keer bijna een uur moeten wachten. Terwijl ik als bezorgtijd zo snel mogelijk had aangeven. Belde toen maar op om te horen hoe en wat, kreeg te horen dat het druk was.
    Vandaag weer pizza besteld met bezorgtijd 17.40, kwamen ze een half uur later. Dit was eerder nooit zo, kwamen ze altijd op tijd.

9. Nederlands Drachten

Vanwege het mooie weer, koos ik roger er toch voor om binnen -in het restaurant van de heilbot, het voorafje, kopje soep te genieten, uit de kunst, idem de bediening, keurig voor mekaar.

10. Internationaal Drachten

We hebben super lekker gegeten

11. Internationaal Drachten

I holtrop

Mooi restaurant.
    Goed eten en veel keus.
    Klantvriendelijk.
    En ook. Sfeervol.
    Een aanrader.

12. Internationaal Drachten

Eten was goed, de sfeer minder, het was net een vertrekhal van een luchthaven.

Speelman

Helaas, een broodje als lunch staat niet op het menu. Hebben dus niet gegeten.
    Gerechten te uitgebreid en na verhouding voor een " hapje eten" te duur.

14. Amerikaans Drachten

Afgelopen vrijdagavond met ons gezin in Drachten wezen eten. 2 voleassenen en 2 kinderen.Tussen 17:30 en 19:00.. Het viel ons op dat het voor zo'n tent erg rustig was.
    De sfeer zat er niet in. Ik weet nog dat je er 15 jaar geleden op vrijdagavond beter kon reserveren vanwege de drukte.
    Maar goed...het ontvangst en de bediening was prima. Vriendelijk personeel.
    Het eten is helaas van mindere kwaliteit. Ikzelf lust graag een lekker stuk vlees. (The place to be) zou je zeggen ! Typisch amerikaans. Het lijkt heel wat. Maar het is allemaal nep. Waar het aan ligt weet ik niet te zeggen. Of het nu oud vlees is. Of slecht bereid. Of gewoon het vlees uit Amerika?
    Geen van ons viel het in de smaak. We bakken thuis veel beter dus! Onze dochters beviel de kleine pannekoek prima. De spekkies en het softijs ook. De snacks in de kinderhoek waren geen succes. Ook het (blik)fruit viel tegen. Zelfs het koekje van het softijs loeten de kinderen staan. Terwijl ze dat juist altijd het lekkerst vinden. Ik heb ook een stukje geproefd.....en laten staan!
    Ons oordeel: Het is nog steeds een zaak met potentie en prima personeel. Het ziet er netjes en verzorgd uit. Waar het juist om gaat, en waar je juist voor komt, IS HET ETEN. Dat mag wat kosten als het eten maar goed is. We wachten de betere recencies af. En komen daarna vast weer terug.

15. Pizzeria Drachten

Fendela

Zeer en zeer slecht in ureterp! Bezorgen doen ze niet aan op hun manier op zondag omdat de bezorgers in drachten zijn en vervolgens vorige week wel hier in de straat bezorgen! Vreselijk slecht!

16. Nederlands Drachten

Dag mensen, afgelopen twee weken vaker lekker -echt lekker gegeten- als vis lief hebber ruime keus, echter in 1970 at ik keer stoofaal bij me opa, kan dat ook eens een keertje i.p.v snoekbaars of schol, da's zo burgerlijk en stoof -aal is delicatesse, en daar gaat rupsje nooit genoeg voor. Mooie forel gebakken met huid en haar prima, doen we. Roger.

17. Japans Drachten

Heerlijk vers eten, super verse rauwe tonijn en andere vis.
    Ik heb zeer goed gegeten.

18. Japans Drachten

Sissy

19. Nederlands Drachten

Keurige bediending, netjes een menu lijst gebracht uitgebreid kunnen kiezen, de opname van, het gewenste eten, binnen twee a drie minuten het voor gerecht, na korte tijd een heerlijk kopje soep, met broodje, glaasje erbij, hoofdgerecht met 3 of 4 soorten groente keurig voor mekaar, lekker gegeten, kopje koffie als toetje, afzakkertje heerlijk bedankt tot morgen.
    Geniet van het leven, het is later dan je denkt.

20. Nederlands Drachten

Hallo mensen binnen ander half uur besloten om, toch middels reservering -alleen- happie te gaan eten.
    Hele goeie zet had mooi 1 persoon tafeltje vlakbij de bedienings bar, had een biertje met gebakkenchampignons, voortreffelijk, kopje tomaten soep, weer een biertje, hoofdgerecht snoekbaars filet met 3 soorten groente gebakken aardappel en frites klodder mayo, rabarber erbij heerlijk, kopje illy koffie als toetje, geweldig voor mekaar, 40,0€ dus vaker komt dit in planning, ik herinner mij restaurants van 100,0 euro, voor nagenoeg zelfde, bord vol gort voor domme jan.

Op een donderdagavond gegeten bij dit restaurant. Binnen een kwartier het voorgerecht dus dat beloofde wat maar helaas hebben we daarna 1 uur en een kwartier moeten wachten op het hoofdgerecht. Geen excuus door de bediening alleen het antwoord dat het druk was en vast zo zou komen. Daarna volledig genegeerd en ontweken door de bediening. Geen drankje meer kunnen bestellen. We zaten vlakbij de open keuken en daar was de chaos zichtbaar, veel andere mensen werden ook ongeduldig. Uiteindelijk werd ons hoofdgerecht op tafel gezet, geen uitleg over de bijgerechten en die werder eerder op tafel gesmeten dan gezet. Erg onplezierige ervaring met dit restaurant. Het eten was uiteindelijk redelijk maar de onfatsoenlijkheid en lompheid van het bediendend personeel is voor ons de reden om hier niet meer naartoe te gaan.

22. Internationaal Drachten

xhahjajs

Eten was heel lekker en veel keus, alleen er was weinig sfeer in het restaurant. Vond het ook best prijzig.

Lang wachten op eten… totaal 1,5 uren gewacht… uiteindelijk kwam mijn bestelling verkeerd, iedereen zat al aan het eten en die van mij kwam pas later. De nieuwe bestelling was ook weer verkeerd gegaan. Heb dit gemeld aan de bediening en ze deden hier niks mee. Geen compensatie gekregen, zelfs geen normale exucces. Voor mij geen herhaling vatbaar…

Lang wachten op eten en verkeerde bestellingen personeel niet klantvriendelijk.
    Heb anderhalf uur gewacht op een pizza die ook nog niet eens lekker was en er waren ook geen compensaties mogelijk.

A. van der Molen

Voor de zoveelste keer heerlijk gegeten bij Grand Café de 2 Heeren! Het eten is er heel erg goed, de sfeer erg gezellig en ook de service is prima! Wij hebben vorig jaar ons trouwfeest gehouden bij de 2 Heeren en hebben een fantastische dag gehad! We hebben achteraf veel positieve reacties gekregen van onze gasten voor de mooie locatie en het lekkere eten!

Albertha

Wederom heerlijk gegeten. Aanrader.

Noa

Super vriendelijk personeel en heerlijk eten!

28. Internationaal Drachten

Vandaag voor het eerst dit nieuwe wereldrestaurant bezocht. Bij binnenkomst keurig ontvangen en omdat wij met een kind waren kregen wij een leuke tafel in een ruimte die dicht bij de speelhal is.

Wat eten betreft, er is echt een heel groot aanbod en voo iedereen wat. Van soep en vlees tot aan heerlijk pizzas en pastas👍🏻.
    Ook bij de gril staan lekker soorten vlees en vis tussen die door een kok ter plekke worden gegrild. Wat mij opviel is dat er nergens staat aangegeven wie het vlees of vis voor je pakt. Hier zijn wij wel achtergekomen nadat wij een hele chaggerijnige kok de tang uit iemand zijn handen zagen trekken. Erg associaal en zo ga je absoluut niet met je gasten om. Ik ben uiteindelijk 2 x vis gaan halen en beide keren was deze beste meneer erg chagerijnig en uitte dit naar de gasten toe(van meerdere mensen gehoord ook daar). Het kan zijn dat hij een slecht dag had oid maar alsnog sta je daar niet op zo een manier vind Ik!!!

Voor de rest, erg leuk dat er een wereldrestaurant in Drachten is en ik hoop voor Omnia een zeker succes.

Alian Hoekstra

Afgelopen woensdag met zijn vieren uit eten geweest, bij de 2 heeren waar de locatie dan ook enorm mooi van is.
    We kregen vriendelijke bediening, wel kon je merken dat ze niet echt uit de horeca kwam. Het inspelen op gasten was dan ook nog een beetje moeilijk, wat ik begrijp als je 3 horeca medewerkers met een gekke humor aan je tafel hebt zitten.

Het voorgerecht was prima, in. De mosterd soep misten wij de topping, en konden wij proeven dat deze regelrecht van de Hanos kwam, wel maakt de hanos goede mosterd soep.De gamba's daarin tegen waren heerlijk.

Bij het hoofgerecht ging het mis bij ons, alleen de spareribs waren goed.
    De catch of the Day wat toen schelvis was, was koud en smaakte naar de bodem. De zalm was te ver door gebakken en ook koud, en de entrecote was ook koud van binnen. Alleen de spareribs waren goed.

Toen het meisje van de bediening nog mayonaise kwam brengen hadden wij verwacht dat ze ons ook ging vragen of het allemaal smaakte, jammer genoeg gebeurde dit niet. Toen hebben wij het besluit genomen om naar binnen te lopen en onze klacht te melden bij haar. Ze pakte dit enorm goed op! En ging direct met de kok in gesprek, ze zou hem naar ons toe sturen. Toen de kok niet op kwam dagen wisten wij dat hij of zij zelf ook heel goed wist dat er slechte producten waren afgeleverd aan onze tafel. De borden werden van onze tafel gehaald.
    Na een tijdje kwam er een meneer aan onze tafel, wij nemen aan dat dit de eigenaar was.
    Hij kwam ons vertellen dat wij het niet echt goed hadden en dat het eten prima was, de borden kwamen uit een oven van 240 graden, maar de bediening kon ze wel met blote handen zonder diendoek vast houden. Dit is interessant want borden van 240 graden kan niemand zonder diendoek vast houden en het zal dan ook altijd voor brandwonden blijven zorgen. Het kan zijn dat de borden inderdaad in die oven hebben gestaan maar dan hebben ze ook al een tijd buiten die oven gestaan, zonder warmhoud lamp.
    Maar meneer wilde er geen punt van maken, en wij kregen dan wel nieuwe.
    Vrolijke vriend zorg ervoor dat je representatief eruit ziet als je bij gasten aan een tafel komt, stel je voor in wie je bent en wat je doet, en ga zo niet met je gasten om. Dit kan niet!

Dit zorgt voor een leeg terras met fantastisch weer en dit hebben wij dan ook gezien.

30. Amerikaans Drachten

Dijkstra

Karbonades van mijn man waren zuur en bedorven. Salade was niet vers en smaakte niet goed. Patat heeft te lang gelegen.
    Nooit en nooit meer. En wat een hoop geld voor zo slecht eten.

1,1