Grootcafé M'n Zusje

M’n Zusje heeft een klein gedreven team dat zich richt op gastvrijheid en een hoog gehalte aan genieten van al het goeds dat wij in huis hebben.

U kunt reserveren voor een gezellig culinair avondje of een uitgebreide lunch. En voor degene die het fijner vindt om even een borrelmomentje te pakken is er ook ruimschoots gelegenheid. We hebben een groot wijn-assortiment in huis, mede door onze High Wine die elke maand op de eerste zondag wordt georganiseerd. Van huiswijnen tot meer bijpassende wijnen bij uw gerechten.

Ons restaurant is zeer ruim opgezet, grote stoere tafels en een warm interieur met grote ramen die het restaurant natuurlijk verlichten. Onze bovenverdieping is voor veel doeleinden geschikt.

Wie op zoek is naar een ongedwongen sfeer, midden in ‘t centrum van Drachten, hoeft niet verder te zoeken.

Nieuwsgierig? Reserveer of kom spontaan langs. Een belletje mag ook om u het een en ander uit te leggen over de vele mogelijkheden binnen ons bedrijf.

Pluk de dag!

Team M’n Zusje

Lokaal 8

Lokaal met mogelijkheden

Gevestigd op de bovenverdieping en ruim 70 m². Lokaal 8 kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden: vergadering, babyshower, verjaardag, etc. Voor meer info kunt u telefonisch contact met ons opnemen, (tel: 0512-729041) of even langs komen en de ruimte bekijken.

Hoe het begon

Een droom die is uitgekomen

Jolke Schuitmaker leert het vak in diverse horeca ondernemingen in binnen en buitenland, met als gevolg: verslaafd aan het vak.

René Dijkstra, vooral Chef in Drachten, daarnaast in diverse restaurants in Friesland en in het buitenland.

Hun paden kruisen in 2012 in het Kafee van Jolke aan de NoordKade in Drachten. In 2016 starten de chef en de kastelein met het samenstellen van diverse menu-kaarten en bezichtigen ze verschillende locaties, voor een restaurant.

En daar was hij dan, het pand aan de Oosterstraat 20, groot, en een super ligging met voldoende parkeergelegenheid voor de deur. Een terras voor 40 gasten en in het restaurant zitplaats voor 90 gasten. Op de bovenverdieping een ruime zaal waar je een verjaardag, een babyshower, een feestje kan vieren of gewoon met meerdere mensen rustig kunt ondernemen.

En die zaal hebben ze ook een naam gegeven: Lokaal 8, met een knipoog naar Kafee8 en naar Dr88.

Zelf vat het duo hun carrière samen als: we rolden hier in, zagen kansen en we werkten keihard om het te realiseren.

Zo werden ze naast vrienden ook collega’s. Als het bijna 2018 is maken ze een afspraak met de pand-eigenaar en op 13 augustus datzelfde jaar gaan ze het pand binnen om het 48 dagen later te openen als het restaurant zoals het nu is.

High Tea

High Tea

Met onbeperkt thee, een hartige en een zoete ronde. Voor 24,50 p.p.

Luxe High Tea

Met onbeperkt thee, een hartige en een zoete ronde, een glas jus d’orange en één van onze dag soepjes. Voor 31,50 p.p.

Grand High Tea

Deze wordt aangevuld met een bittergarnituur. Voor 36,50 p.p.

Graag reserveren

In onderstaande agenda kunt u een datum kiezen.

Reserveren vanaf 8 personen graag telefonisch contact.