De Splinter in Drachten

Gezellig uit in gemoedelijke sfeer!!!

Betaald parkeren tot 18.00 uur. Daarna vrij parkeren.
    Donderdag is koopavond: betaald parkeren tot 21:00 uur
    Zon- en feestdagen vrij parkeren

nabij busstation

Restaurant de Splinter ligt midden in het uitgaanscentrum van Drachten. De sfeer in ons bedrijf is gemoedelijk en gezellig.
Naast een uitgebreide Nederlandse menukaart en diverse keuze menu's ook voor groepen de mogelijkheid voor buffet of bbq.
Wij beschikken over besloten zaalruimtes.
Zomerdag is het genieten op ons gezellige tuinterras.
De Splinter is dinsdag tot en met zondag geopend vanaf 17.00 uur.

Voor groepen op reservering zijn er elke dag mogelijkheden tot het houden van een feest of diner.
Wij houden rekening met uw dieet en maaltijden zijn ook af te halen.
Graag tot ziens!!!

1398320307 81
1420251423 84
1480561994 86

1. G Wagenaar

Na lange tijd weer eens bij De Splinter geweest. Het was er nog steeds uitstekend wat eten en service betreft.

2. rennie riedstra

We komen graag eten bij De Splinter, goede ervaringen, eten is prima in verhouding met de prijs.

3. Leonore

Fijn groenten, lekker ipv sla. Vis beetje overgaar, flauw. Verder oke. Ruimte wat lawaaig. Komt door akoestiek.

4. R Dijkstra

Lekker gegeten, goede bediening, voor herhaling vatbaar.

5. Jan Theo Hoekstra

Erg goed restaurant, lekker gegeten en vriendelijk personeel!

6. Vandaag 01-10-16

Mijn vrouw en ik besluiten om weer eens mee te doen aan de AH actie. Wij nemen gezellig eens onze dochter mee. Zij stelt voor om te reserveren bij de Splinter. Bij aankomst worden wij vliegensvlug ontvangen door de "gastheer". Hij plasseert ons naar de tafel waar wij vervolgens de menukaarten in onze gezichten krijgen gedrukt. Mijn vrouw "Debby" attendeerd de "gastheer" erop dat wij gebruik maken van de AH diner kaart. Deze actie is blijkbaar op een zaterdag niet geldig. Wat nogal opviel is dat de man erg onduidelijk was en wij dus vandaag niet welkom waren. Dit kost 't restaurant al gauw 75 euro en geen terugkomend bezoek.

Nu zijn we zonder dinerbon ergens anders gaan eten wat overgens meer kostte maar waar we meer dan welkom waren.

Een dikke onvoldoende voor dit restaurant.

7. Heerlijk gegeten en ondanks de enorme drukte was de bediening vlot en attent.

8. T. Faber-Elzinga

Wij waren vandaag bij De Splinter in Drachten
    Met de AH bonnen konden wij er eten.
    De soep was heerlijk.
    Wij hadden als hoofdgerecht kip, overheerlijk.
    Ons toetje was hangop met aardbeien, verrukkelijk.
    Het is aan te raden hier eens te eten.

9. Yvonne Verbakel

Geweldig! Vijf personen voor AH menu. Wij hadden beperkt tijd i.v.m. theatervoorstelling... Hier werd zeker rekening mee gehouden.

Heerlijk gegeten, ontzettend aardige bediening! Top!!

10. Zalige aspergegerechten. Vriendelijke bediening die alles goed in de gaten houdt en onder controle heeft, ook als het druk is. Wij komen zeker weer!

11. Marian Aalders

Heerlijke mosterdsoep.

12. Wij hebben gister heerlijk gegeten bij de Splinter. Bediening is zeer vriendelijk en zijn in/hebben tijd voor 'n praatje. Er was alle tijd. Er werd niks gehaast. Heerlijke ervaring. Wij zullen zeker weer komen!

13. Waren er met 4. Voor mij was het vlees te koud, terug gestuurd maar de keuken. Voor de andere drie personen was het prima. Het vlees was duidelijk voorgesteld. Mijn voorkeur gaat toch duidelijk uit naar 'vers van de grill'!

14. Aardige bediening. Lekker eten. Prijs valt mee.

15. Vanavond tweede keus voor ons. Bij een collega kregen wij - omdat het vol was- geen tafel. Spijt hebben wij geenszins! Het was uitstekend in de Splinter! Voorgerechten: tartaartje van gerookte makreel en forel. Een beetje een "aardse" smaak. Niet spectaculair maar gewoon goed! De gebakken champignons met kruidensaus waren ook al goed! Erbij werd een broodmandje met kruidenboter geserveerd. Misschien iets te veel van het goede? Als hoofdgerecht het aanbevolen dagmenu met gebakken schol in een zoutkorst en gesmolten kaas. Wat die toevoegde was niet geheel duidelijk maar het geheel smaakte uitstekend. Een mixed grill voor mij persoonlijk. Een stukje gegrilde kip een stukje varkenshaas en een stukje runderbiefstuk. Goed gegrilleerd. De garnituur mogen wij rijk noemen. Dat kon wel iets minder. Patat en gebakken aardappelen, drie soorten warme groente en een salade! Wij hadden geen plek meer voor een toetje, dus maar koffie genomen (broodmandje?). Maar wij komen zeker terug.

16. Zeer lekker gegeten, erg goeie service. Zeker voor herhaling vatbaar

18. Heerlijk gegeten met zijn 2en! Leuk restaurant met een warme uitstraling. Beleefde, enthousaiste en attente bediending. Zeker een bezoekje waard! En voor ons van herhaling.

19. Op 14 februari heerlijk te eten geweest bij de splinter. Vriendelijk ontvangst, goede service. Maar vooral heerlijk eten! Top avond gehad!

20. Heerlijk gegeten, van alles voldoende. Het was erg rustig in de zaak wat de sfeer niet ten goede kwam.

21. Heel prettige ervaring. Om 5 mensen die ieder een eigen keuze maakten, vriendelijk, snel en efficiënt te helpen is al een prestatie en als daarbij de gerechten heerlijk smaken kan het niet stuk. Met name de invulling van het verrassingsmenu voor mijn dochters voedselallergieën was boven alle lof verheven.

Prettig was ook dat de muziek een aangename achtergrond invulling gaf, waardoor we rustig onze belevenissen van de afgelopen maanden konden bespreken. Omdat de prijs erg meeviel kwamen we unaniem op een 10.

Jammer dat we niet in de buurt wonen (Groningen, Amsterdam en Zaandam), anders kwamen we hier vaker.

22. Het etentje bij De Splinter is niet doorgegaan. Nadat de reservering eerst werd geaccepteerd, werd hij 2 minuten later geannuleerd. We hebben toen een alternatief gekozen.

23. Heerlijk gegeten, goed verzorgt en geweldige bediening.
    Echt een aanrader, eten met zorg bereid en smaakte perfect.
    Kom er binnenkort graag weer.

24. Diana de keijzer

Heerlijk gegeten. Alles met veel zorg en aandacht bereid. Mooie presentatie. Veel smaak. Voor ons helaas te ver uit de richting om vaker langs te komen, maar anders zouden we dat zeker doen. Een echte aanrader.

25. Fijn restaurant, goede bediening, lekker eten voor een goede prijs. Wij komen vaker!

26. Mandy en Denis

Echt héérlijk gegeten!! Super netjes allemaal en zeer vriendelijk personeel! Eten was goed verzorgd en vers, timing was goed en prijzen zijn ook leuk. Wij hebben erg genoten van ons avondje bij de Splinter. Echt een aanrader!!

27. Marjoleine

Met mijn zus heerlijk gegeten. Nadat wij er achter kwamen dat er per ongeluk een ander visgerecht was geserveerd dan er was besteld kregen we het voorstel om het juiste gerecht alsnog te ontvangen, maar omdat het wel heel erg lekker was toch maar het geserveerde gerecht opgegeten. We kregen daarom het nagerecht gratis. Wat een service!!

28. Margreet Kleefman

We hebben heerlijk gegeten, en het duurde niet lang voor we eten kregen. Goede service, zeker een plek om nog een keer naar toe te gaan.

29. Heerlijk gegeten, prijs kwaliteit helemaal OK. Een tip voor de inrichting, doe al die buitenlandse beelden uit het interieur zoals de boeddha's e.d. Geef het een duidelijk thema wat past bij de naam "Onder de balken", nu is het ondanks dat de kleuren matchen een allegaartje. Maar voor het eten komen we zeker terug.

30. Karin Maas

Goed eten, leuke bediening en een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zeker voor herhaling vatbaar.

31. Het was allemaal lekker bij de Splinter... maar de vegetarische lasagne iets minder. Niet zo pittig en een beetje rauwe groente.
    Omdat ik vleesloos eet, is het altijd moeilijk een gerecht te vinden met wat meer fantasie.
    Verder voor herhaling vatbaar.

32. Lekker "wild" gegeten. Groenten prima maar wel overal boter bij, dus een beetje vet. Het was gezellig druk op zaterdagavond.

33. Randy Eichhorn

34. Heerlijk gegeten vanavond, in een gemoedelijke sfeer. Een aanrader, top ! Voor herhaling vatbaar :)

35. sasja

36. van der Heide

Schone zaak met een betaalbare kaart. Met de keus uit vegetarisch, vlees en vis. Mijn vis en het vlees menu van mijn vrouw waren erg lekker. De groente, garnering en kruiden bestonden hoofdzakelijk uit verse producten, gelukkig.
    Dit wil zo hier en daar nog wel eens uit een potje of pakje komen. Al waren sommige groente nog net niet beetgaar maar aan rauwe kant.

Wij komen er zeker eens terug, en wat ons betreft zeker de moeite waard.

37. Fam. te Winkel

Goede bediening in een warme sfeer.

38. Heerlijk gegeten, goede vlotte bediening.
    Gezellig restaurant.

39. lang geleden dat ik hier uit eten was geweest eten was lekker bediening was vriendelijk je krijgt waar voor je geld, kortom een top avond.

40. Zoals altijd weer heerlijk gegeten
    prijs kwaliteit prima
    Wij zijn weer super tevreden

41. Erik

42. Heerlijk gegeten, zoals altijd hier. Prima bediening, snel en correct.
    Zaten wel een beetje donker, een beetje meer licht kan geen kwaad.
    Zeer betaalbaar restaurant!

43. Het was druk en gezellig. De bediening vlot en aardig.
    Eten is prima! De voor- en na gerechten zijn niet echt verrassend, nogal standaard, maar het smaakt allemaal lekker.
    Kortom, een plek om naar toe te gaan om gewoon lekker en gezellig te eten, voor normale prijzen met vriendelijke, snelle en correcte bediening. Een aanrader

44. J.Bakker

Goede sfeer en lekker eten

45. Tom Scholten

46. Het eten was geweldig, zeer goed en mals vlees. En zeker genoeg.

Leuke sfeer, en wat een gezellige bediening, die mij(ons) erg op ons gemak stelde!

Kortom, zeker voor herhaling vatbaar.

47. Door lokaal winkelpersoneel werden wij (toeristen) getipt over dit restaurant. En met recht!

Een relatief "gewone" kaart, maar wel erg overzichtelijk. Het eten was zonder meer goed: malse tournedos, spare-ribs waar het vlees bijna van de botjes valt... voor- en nagerecht dik in orde...

Tel daar bij op de zeer vriendelijke bediening en je kunt concluderen dat dit inderdaad een zeer goede tip was! Aanrader voor een ieder die op zoek is naar een lekker restaurantje voor een redelijke prijs.

48. Prima betaalbaar, lekker eten en goede bediening!

Zeer tevreden.

49. Gewone Hollandse keuken, niet erg bijzonder. Vriendelijkheid liet te wensen over...

Ik had een geldige kortingskaart (voor vertrek nog gecheckt op internet). Toen ik deze toonde bij het afrekenen, werd mij gemeld dat men niet aan korting doet bij de Splinter, omdat er nooit klanten zijn die de kortingkaart daadwerkelijk gebruiken en er om vragen. Niet bepaald een logische reden vonden wij....

50. Wat heb ik hier heerlijk gegeten! Super gezellige sfeer, leuke mensen, goede bediening en last but not least: betaalbaar!

Zeker voor mij als student.

Heerlijk!

51. Wanneer stoppen ze eens met de witlof, bloemkool/broccoli en tuinbonen? Compleet fantasieloos! Ik ben er een keer of 7 geweest en vind het eten prima, maar zo ontzettend jaren '80, dat ik pas weer kom als er een nieuwe eigenaar op zit.

52. Johan de Wit

Meerdere malen hier gegeten en altijd goed. Ook aan te raden met kinderen. Als het rustig is neemt de eigenaar de kids zelfs wel eens mee de keuken in. Mogen ze hun eigen toetje klaar maken.

Sfeer is goed, lekker rustig, geen poespas. Bediening is vriendelijk en vlot. Het eten is zonder meer goed.

Aanrader!

53. Overheerlijk gegeten. Op de kaart staan originele spannende combinaties en veilige minder-spannende combinaties. Lekkere zachte huiswijn.

Bediening was vlot en vriendelijk.

Absoluut voor herhaling vatbaar.

54. Jildau 985 punten

Dit is een leuk restaurant voor mensen die van 'gewone Hollandse/ Franse kost' houden, zonder fratsen. Bediening is goed en de sfeer is oke.

55. Heerlijk eten in een rustige sfeer. De gastheer is erg vriendelijk en de bediening is top!