Parkeergarage Raadhuisplein

Busstation knobbelsdorfplein

ma lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00
di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00

Eetcafé de Lachende Koe is een gezellig eetcafé midden in het centrum van Drachten, waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat en iedereen welkom is. Bij ons kunt u voor een vaste prijs eten en drinken.

Lunch
Kiezen van de kaart € 7,50 inclusief koffie en een frisdrank/sap.

Diner

di lunch 11:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00

1441967576 86
1514198476 80
1520389696 73

1. Uur wachten totdat we eten konden bestellen! Duurt erg lang allemaal, personeel ook niet altijd vriendelijk.

2. Ja ongelooflijk dat een zaak zo'n bedrag durft te vragen voor dit soort kwaliteit eten. Je betaald nota bene nog €3.00 extra voor de mixed grill, dan verwacht je ook wat een geen volledig doorgebakken biefstuk en varkenshaas met de structuur van een schoenzool en smakeloze kip en spareribs. Bijzonder is wel dat ze de kip malser gekregen hebben dan de biefstuk en varkenshaas.

Vervolgens suggereren dat er een gratis dessert is aangeboden terwijl het enige wat de bediening vroeg was "Wilt u nog een dessert?", na de geniale vraag of wij doorgebakken droge biefstuk niet lekker vinden lijkt me het antwoord duidelijk nee, waarschijnlijk zelfs gratis niet.

Hoe het kan dat hier 5 sterren beoordelingen staan begrijp ik helemaal niks van. Enige pluspunt was dat er redelijk vlot gevraagd werd of ik nog een biertje wou. Chapeau er gaat dus toch nog iets goed.

3. Jesse Holdijk

4. Jammer... Zit nu al meer dan een uur te wachten op het hoofdgerecht... Tijd voor een andere formule :-(

5. Gisteravond erg lekker gegeten, voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten erg lekker, bediening was super.
    We hadden een bon uit de krant waardoor we met zijn 4en voor € 89 hebben gegeten met onbeperkt drinken, das niet duur.

6. Bediening is niet alert. We waren met ons 5en, 2 kregen een bord met vleesgerechten, wild zwijn met erg weinig saus. 5 minuten later pas een deel van de rest. En weer 5 minuten later friet en 1 bakje saus.. We zijn met ons 4en, nr 5 had een bord pasta, nou ja een ondefinieerbare hoeveelheid groenten met wat tagliatelle er door.
    Groente bij het vlees was salade... erg veel en iets wat rode kool moest voorstellen, maar wat dit was?? Nou ja, hier komen we niet weer...

7. Hebben daar gisterenavond met 4 pers gegeten.
    Eten was heerlijk.
    Bediening was uitmuntend, en super vriendelijk.
    Prijs was nog beter. Geloofde het gewoon niet.

Al met al, een super avond gehad daar.
    Chapeau,
    En nogmaals dank.

8. Johanna

Wauw!! Super geborreld bij De Lachende Koe! Je krijgt hier echt waar voor je geld! Niks is hier te gek super vrolijk en gastvrije bediening!! 1 ding is zeker ik kom hier absoluut vaker! Bedankt voor de leuke avond!

9. Boudewijn Horstman

Super geborreld hier!! Kan zeker zeggen dat je hier waar voor je geld krijgt, personeel is super vriendelijk en enthousiast. Je kan zien dat ze hier met plezier werken, waardoor de sfeer super is!! Dit was onze eerste keer, maar komen sowieso nog eens!! Een echte aanrader!

10. Gezellige sfeer. Goed eten en een leuke spontane bediening. Zeker een aanrader.

11. Vanmiddag even hier geluncht. Ruime porties vlot en vriendelijk bedient en ruime porties, aanrader!!

12. Wat een leuk restaurant! Hele goede service en erg gezellig! We komen zeker nog eens terug!

13. Altijd super!!! Vlotte bediening en een top keuken!!!

14. Laura Bosma

Heerlijk gegeten! Vriendelijk personeel en niet lang hoeven wachten op het eten of drinken.

15. Geen leuke bediening. Kip was taai. Wel goede lunchkaart. Volgens mij was de eigenaar op vakantie. Helaas

16. Boudewijn Horstman

Heel lekker gegeten! Goed eten, leuk en vriendelijk personeel!!

17. Wij waren hier voor een lunch naar toe gegaan. 2 runder kroketten met brood besteld, en koffie. Nou dat viel zwaar tegen!! Koffie was lauw, en schoteltje vies! Een kleffe boterham, en de runder kroket mag echt niet zo genoemd worden! Veel te hard gefrituurd en hol met alleen ragout erin, ba! Groente garnituur was klef en leek niet vers. Ook de tafels waren vies, het zag er allemaal zeer onverzorgd uit! Dus wij komen hier niet voor een tweede keer! Jammer.

18. Schuurmans

Het viel ons tegen. De uiensoep was lauw. De rode kool idem en slordig in de kom met slierten op de schaal. De gevulde aubergine was nauwelijks gevuld, doormidden gesneden, met een lik smeerkaas aangesmeerd en een tomaat erop was de indruk. De rekening was veel hoger dan verwacht tot driemaal toe vroegen we een specificatie van de prijzen. 12 euro teveel was er gerekend, die kregen we terug, zonder iets van excuus. Kortom wij vonden het geheel erg mager, jammer voor een toch fraai ogend eethuis.

19. Persoonlijk vond ik het een aanfluiting. Voorgerecht, een heerlijke salade was prima. Hoofdgerecht was iets van hele droge kip en bijna niet weg te krijgen. Ik at er met een vriendin en keek vol de keuken in waar ongeïnteresseerd personeel uit hun neus stond te eten. Heb vol verbazing gekeken, eten was zeer matig, eens maar niet weer.

20. We kwamen binnen om een kopje thee te drinken. Waar soms lang gewacht moet worden, de theeglazen vaak niet eens helemaal gevuld zijn en het theezakje de helft van het water opslurpt is dat bij De Lachende Koe beslist niet het geval! Vlot kwam een enorme kop water, met keuze uit diverse smaken zakjes, koekje erbij, helemaal goed! Bij het afrekenen kwam de verrassing: we kregen de thee van het huis!

Keurige zaak, aardige bediening, als we weer in de buurt zijn gaan we hier zeker ook eten.

21. wij hebben heerlijk gegeten, vonden het alleen jammer dat je precies bij de deur zaten die contant open en dicht ging, vooral omdat het buiten al behoorlijk fris werd.

22. Vandaag heerlijk gegeten bij de Lachende koe. Top concept.je weet wat je kwijt bent en ze doen niet moeilijk met drank schenken. Ben wel anders gewend met inclusief. Aanrader is de biefstuk met gemarineerde champignons.

23. Tom Banning

Geweldig restaurant, heerlijk eten en ook nog voor een goede prijs. Een goede en snelle service en met een leuke sfeer. Gewoon top!

24. Top gegeten voor een goede prijs kwaliteit verhouding.

25. Tot drie keer toe gegeten. Eerste keer toen het net open was waren we dik tevreden. Daarna ging de service achteruit... Zo werd ons eten voorgezet maar kregen we geen bestek en werden de drankjes ook vergeten. Dezelfde keer werd er gevraagd of we een dessert wilden maar bleef de beloofde kaart uit. De laatste keer werden we na het serveren van het hoofdgerecht volledig vergeten, tot minimaal 30min. nadat we duidelijk klaar waren. Het gezelschap was goed dus wij hebben ons vermaakt. We hadden echter zo op kunnen staan en weg kunnen gaan zonder te betalen... Uiteraard niet gedaan. Wat een gemiste kans!

26. Wij zijn hier wezen eten met een groep van 10 personen. Het eten was prima, maar een van onze personen was vegetarisch en bestelde iets aparts, dit zag er prachtig uit en was echt moeite voor gedaan maar het was niet warm, dit was best sneu, want op ons hoofdgerecht hebben we echt even moeten wachten! Ik snap het dat wat moeite kost om alles klaar te maken voor zo'n groep, maar als we bijna een uur moeten wachten en het dan nog niet warm is! De rest van het eten was overigens wel goed. Kortom, eten was prima, serveersters iets minder en het duurde nogal lang (tegen de tijd dat we bij het hoofdgerecht waren was het al een stuk rustiger). Ik zou er niet snel weer heen gaan (met een grote groep).

27. Een aantal serveersters zijn brutaal. Anderen service gericht.

28. Vandaag bij de lachende koe gegeten, heerlijk stokbroodje met zalm en pittige kip. Even met de lieve baas gesproken over de tosti van de vorige keer, ze doen hun best om het op te lossen. Een super goeie service. We komen zeker terug! Nogmaals sorry.

29. wiersma

Vandaag even op het terras gezeten, wat erg smerig was, vieze en plakkerrige tafels, terwijl het niet druk was. Toen ik om de kaart vroeg, werd mij verteld door het personeel dat ze die eigenlijk niet hadden, vervolgens word mij toch een kaart gebracht. Toen we ijs bestelden werd mij nogmaals gevraagd, o u wilt alleen ijs, ja graag daar vroeg ik namelijk om! Nou de coupes stonden stevig en konden niet wegglijden op de plakkerige tafel.

In ieder geval niet voor herhaling vatbaar, in het vervolg ga ik ergens anders heen, waar ze goed personeel hebben, die zo nu en dan ook eens een tafeltje schoon maakt, al is het maar als een klant aan een vieze tafel gaat zitten.

30. Annelies

Vandaag een heerlijk broodje zalm gegeten. Helaas vind ik de koffiekopjes er erg onsmakelijk uitzien. Ze zijn dof en helaas was hij aan de buitenkant lang niet schoon maar kreeg wel vlot een nieuw bakje koffie. Een aandachtspuntje om de kopjes en schoteltjes eens goed na te drogen zodat ze er schoon en fris (glanzend) uitzien.

31. Erik de Haan

32. Zondag heerlijk gegeten in drachten bij de lachende koe met een groep van 8 mensen. Eten (voor-, hoofd-, en nagerecht) was uitstekend. Bediening zeer goed. Werd vlot geserveerd en vaak gevraagd of we nog wat wilden drinken. Enige minpuntje was dat mijn sourcy water met een citroentje alle 3 keren naar knoflook smaakte. Blij verrast waren we toen we de rekening kregen. Wij komen hier zeker vaker!

33. Bediening was geweldig. Eten was goed, hier en daar wel erg gekruid. Maar daar werd gelijk op ingesprongen door extra minder gekruid vlees te bezorgen. Leuk restaurant waar we zeker vaker gaan eten!

34. Familie van der Meer/Gaastra

Met een groep van 14 personen vanavond gegeten bij De Lachende Koe in Drachten.
    Geen rompslomp met een aangepast menu maar gewoon lekker kiezen van de uitgebreide menukaart. Iedereen had een voorgerecht en het was helemaal super. Ook de bediening was vlot en attent en lege glazen werden direct vervangen door nieuwe drankjes. De wachttijd op de hoofdgerechten was ook weer minimaal en het ontbrak ons aan niets. De porties waren groot ruim voldoende en de aardappeltjes, groenten en salade waren ook prima in orde. Met de nagerechten was ook niets mis, zag er verzorgd uit en waren lekker.
    Zeker voor herhaling vatbaar en een bezoek waard.

35. Schievink

Wij hebben heerlijk gegeten. Alles was prima verzorgd, we komen graag terug. Vriendelijke groet fam Schievink.

36. Tjitske Halff

We hebben een hele gezellige avond gehad, het eten was heerlijk. Er waren vrienden mee uit Purmerend en die hebben genoten 2e kerstdag. Echt top... vriendelijke bediening, goeie zitplaatsen. Het kon niet beter.

37. Niks is helemaal perfect toch? No,u het eten en de sfeer in De Lachende Koe in Drachten zijn dat toch wel bijna. Goed gegeten en gedronken met gezin en gast. Op een paar kleine kanttekeningen na dan!

De voorgerechten waren prima, hoewel de carpaccio aan de koude kant was. Gamba's uitstekend! Zo was bij de Mixed Grill (voor de echte vleesliefhebber!) gemarineerde biefstuk, varkenshaas, kipfilet en sparerib met pepersaus en kruidenboter de varkenshaas echt aan de droge kant. Dan mis je iets meer saus. Kabeljauw filet met tomaat tapenade en oude kaas. Prima! Black Angus biefstuk geserveerd met kruidenboter en aioli. Goed, hoewel de ene iets te doorbakken. Schnitzel met champignonsaus. Goed te eten!

Twee uit het gezelschap hadden geen plek meer voor een nagerecht! Koffie of thee was ook goed. Vooral de verse munt thee! De Blueberry cheese cake met ijs van witte chocolade was weer prima in te nemen. Bonte koe vanilleroomijs, warme chocoladesaus en slagroom: prima volgens onze gast. De chocolate dream (voor de echte chocoladeliefhebber) chocolade brownie, chocolademousse en chocolade-ijs was prima: een droom inderdaad! En dan de afrekening. Prima prijs-kwaliteit!

Wij komen hier zeker terug!

38. John Klaassen

Bizar dat je zo lekker kan eten voor zo weinig geld. Brood erg lekker. Mijn vrouw had de Vegetarische Wrap en ik de biefstuk. Super lekker vlees en de wrap van mijn vrouw was ook zeer lekker.

39. Aanrader! Goede prijs-kwaliteitverhouding. Ook glutenvrij eten! (of andere diëten).

40. hoeneveld

Lekker rustig gegeten. Zou wel wat meer groente serveren. Prima service en vriendelijk personeel. Zeker voor herhaling vatbaar.

41. Het was heel erg druk die avond. Maar bere gezellig. Zo hoort het op vrijdag avond te wezen. Het is wel raadzaam om te reserveren!

42. Gezellige avond gehad, met een goede bediening. Alleen je moet het zelf ervaren, dus ga en ervaar.

43. Tjeerd vd Meer

Een aanwinst voor Drachten. Prima service van de jeugdige bediening. Het is onze vaste stek geworden

44. Voor de vijfde keer bij 'De Lachende Koe' gegeten. Super lekker , iedere keer wat anders geprobeerd en altijd super lekker. Gezellige drukte en personeel die positiviteit uitstraalt!

Kortom: dit was zeker niet de laatste keer! Een aanrader!!

45. Zeer vlotte en attente bediening. Lekker eten voor een goede prijs. Veel keus voor de vegetarische eter. Als we weer eens in de buurt zijn komen we weer langs.

46. Thea Hermans

Wat een leuk restaurant. Gemoedelijk, groot maar toch heb je niet te veel last van andere gasten. Lekker gegeten en prima bediening! En de formule met een twee of drie gangen diner en de drank gratis, super! Zelfs de koffie en thee na afloop hoorde erbij. Een minpuntje: een klein bakje salade bij het hoofdgerecht voor vier personen😳 wanneer gaan restaurants meer aandacht besteden aan groenten?

47. nogmaals de lunchers

N.a.v. onze recensie van gisteren heeft Erik (leidinggevende) contact met ons opgenomen. Respect voor het feit dat hij het gesprek met ons is aangegaan! (daarom nu op de service een meer dan voldoende gescoord). Goed en open gesprek gehad. Zijn wel benieuwd of het beleid t.a.v. de e-'sigaret' wordt aangepast.. en of we dan nog eens van een gezellig etentje bij de Lachende Koe kunnen genieten.

48. Anita Kramer

Gezellig en heerlijk gegeten👍

49. Akkerman

Prijs kwaliteit uitstekend, zag er verzorgd uit en 't was lekker. Alles op tijd.

50. We waren hier met 16 collega's voor een etentje. Gezellige plaats om te eten, goede service en waar voor je geld.

51. Was erg lekker! Nieuwe tafel gekregen toen we niet tevreden waren met onze gereserveerde tafel. Vaak langs gekomen voor drinken terwijl het inclusive is dus dat is positief! Aardappeltjes extra gevraagd maar dat kwam pas laat maar was geen probleem. Echt een aanrader, helemaal voor deze prijs.

52. Beppie Faas

Het was helemaal top. Geweldige bediening en heerlijk gegeten. Zeker niet de laatste keer.

53. Heerlijk en goed eten, in een leuk en sfeervol restaurant en dat alles voor een leuk en betaalbaar prijsje! Super!
    Ga hier zeker vaker heen!

54. kayleigh

Bij binnenkomst gezellige sfeer van een eetcafe met vlotte bediening. Voorgerechten waren lekker, helaas carpaccio aan de warme kant. Wat erg jammer was, was het hoofdgerecht mixed grill. Weinig gegrilled vlees, kip en varkenshaas erg droog, biefstuk bijna nog rauw en spareribs leek meer op draadjesvlees. Kregen de indruk van te voren klaar gemaakt (op biefstuk na) en vervolgens opgewarmd.

55. Gereserveerd zaterdag 9 mei 2015, graag bij het raam/verwarming. Tijd 19:30u. 2 personen.

Bij binnenkomst goede ontvangst door een man en moesten meelopen, we kregen achterin een tafeltje voor twee welke tussen twee groepen in stond, de groepen bestonden elk uit 10 personen. Niet bij het raam/verwarming (jammer), hier werd niets over gezegd. Meteen kwam de serveerster om drankjes op te nemen, en de kaart brengen. De drankjes werden binnen 5 min gebracht door een man, de serveerster kwam of we al een keus hadden gemaakt, het eten kwam binnen afzienbare tijd.

Dus kortom: eten had een prima prijs/kwaliteit verhouding, maar onze indruk een goed geoliede machine met betrekking tot het brengen van eten en drinken, echter de plaats in het restaurant was zo luidruchtig dat de serveerster zich naar ons toe moest buigen om zich verstaanbaar te maken. Dit had tot gevolg dat we binnen het uur buiten stonden.

56. Wilma M.

Wij kwamen binnen in een toch enigszins vol restaurant. Desondanks zijn wij uitstekend geholpen en kwam ons eten in een redelijk tijdsbestek. De gerechten die wij hebben besteld waren allemaal naar wens. Omdat het zo vol was was het wel wat rumoerig. Gelukkig zaten wij bij het raam, maar hadden wij in het midden gezeten, was het waarschijnlijk te luidruchtig geweest. Het concept inclusief bier/wijn weerhield het personeel niet op gepaste tijden te vragen of wij nog een consumptie wilden, wat wij als positief hebben ervaren.

57. grietje

Gister hier gegeten, we hadden all-in. Dat hield in 3 gangen plus al het drinken erbij. Nou eten genoeg, had als voorgerecht de salade met gegrilde kip, heerlijk alleen was de appel die erin zat wat bruin en zacht, zonde!! Als hoofdgerecht de saté, ook heerlijk en meer dan voldoende, maar toch een minpuntje, de atjar lag onder de saté, waardoor deze warm werd, zonde ik heb liever koude atjar. Als nagerecht de Griekse yoghurt, zalig!!! Maar veel te veel, ik kon het echt niet op. Al met al een prima restaurant. We komen zeker terug.

58. Een gezellige avond gehad met lekker eten. Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed te noemen en het restaurant is gezellig ingericht. De bediening is vlot en attent. Kanttekening is dat er achter in het restaurant een onaangename en overheersende baklucht hangt vanuit de open keuken. Om het verblijf nog prettiger te maken zou het aanbrengen van meer ventilatie en betere afzuiginstallatie geen overbodige luxe zijn.

60. Lekker gegeten, voor een leuke prijs! Gezellige locatie met leuk personeel!

61. Peter van der Heide

Met collega's gegeten bij De Lachende Koe in Drachten. Voor de verandering eens niet in Leeuwarden geboekt. Dit was een goede keuze, we kregen een mooi plekje bij het raam aan de ronde tafel met 6 personen. Top eten, locatie en bediening.

62. Na een keer wat tegenvallende koffietests zijn we toch vanavond hier uit eten gegaan ( 50 jaar samen). Chapeau voor prijs prestatie!! En wat is alles heerlijk! Bediening is prima en heel attent. Bij avond is het interieur niet te donker en straalt warmte uit. Gelukkig gereserveerd anders geen plaats, het is er iedere avond lekker druk en er is nu al een uitbreiding bijgekomen om bezoekers niet teleur te stellen. Om tocht nabij de in/uitgangen te voorkomen komen er nog deurdrangers op de binnendeuren die zacht sluiten.

63. Het eten is eenvoudig maar lekker. Goede prijs kwaliteits verhouding. Vriendelijk personeel en een leuke sfeer. Jammer dat er weinig tijd aan de toiletten is besteed. Misschien de kit op de tegels even verwijderen en een toiletverfrisser neerzetten.

64. We hadden gereserveerd via de mail, was keurig, gelijk antwoord. Het is ons prima bevallen, voor herhaling vatbaar.

65. Van vrienden gehoord dat De Lachende Koe Goed bevallen was. Zelf ook geprobeerd en we zijn erg tevreden. Leuk wat er met het oude verzekeringskantoor gedaan is! Goed eten en uiterst attente bediening. Wij komen graag nog eens langs.

66. Na al meerdere malen bij eetcafe de Lachende Koe in Leeuwarden gegeten te hebben, nu ook in drachten geweest! En wat was het heerlijk! Natuurlijk ook hier het ideale IN-KOE-SIEF menu (3-gangen menu inclusief onbeperkt drinken)! Bediening was goed en het eten smaakte voortreffelijk. Zodra ik weer in drachten ben kom ik zeker terug !

67. Heerlijk gegeten, leuke bediening en gezellige sfeer! Zeker een aanwinst voor Drachten!!!

68. Els Rooseboom

Zondag 15 februari hebben we met een groep van 20 man incl. 7 kinderen onze verjaardag in de De Lachende Koe gevierd met een 3-gangen diner. Voor de jongste kinderen was een speelkist aanwezig.

Ondanks dat het er net als gisteren (lunch was ook prima) razend druk was en alle tafels bezet waren, werden we perfect en vlot bediend. We hadden allemaal verschillende voor-, hoofd- en nagerechten, maar alles werd mooi tegelijkertijd lekker warm op tafel gezet.

Maar het belangrijkste van alles: het smaakte voortreffelijk! Heerlijk mals vlees en mooi opgediend. Zeker voor herhaling vatbaar, zeker gezien de prijs. (Wij hadden ook het uitzicht op de keuken maar zagen alleen maar 5 keihard werkende mensen.)

69. Super gezellig eetcafé. Vriendelijke en spontane bediening, de sfeer binnen is top! Erg lekker gegeten voor weinig geld. 3 gangen eten inclusief het drinken voor maar €25,-. Echt een aanrader!

70. Het eten viel wat tegen. Bij het voorgerecht lag enorm veel ijsbergsla, ook op de carpaccio. De patat wat erg slap. Ook de groenten waren smaakloos. De service is wel goed. Ook de inrichting is gezellig.

71. H. Steensma

De sfeer is ongedwongen en relaxt, evenals de bediening. We hadden ieder een ander gerecht en het was allen even lekker. Als je dan moet betalen ga je lachend en voldaan naar huis, we gaan hier vaker naar toe.

72. Vanavond gegeten op de openingsavond.

Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ik koos voor inktvisringen omdat je daaraan kwaliteit kunt beoordelen en dat was uitstekend in orde, mooi gefrituurd en super zacht, mijn man koos de gambaspiesen was zeer tevreden, als hoofdgerecht namen we: gebakken sliptong en kabeljauw, beide perfect gebakken en vergezeld door salade, frietjes en bloemkool/ sperziebonen mengsel. Als toetje koos mijn man voor het granddesert en ik hield het bij koffie.

Onze complimenten aan de kok voor alle gerechten en ook voor de bediening. Vriendelijk zonder opdringerig te zijn. De rekening 48 euro inclusief drank. Waar vind je dat nog. Het enige minpuntje voor mij is het niveau van de muziek, maar dat kan aan mijn leeftijd liggen.

Wij komen zeker terug en wensen de crew veel succes