Parkeer advies:
    *Op ons eigen terrein.
    *Bij de action na 18.00 uur gratis parkeren muv koopavond op donderdag
    *Bij de markt Big Bazar na 18.00 uur gratis parkeren muv koopavond op de donderdag

di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 23:00

ETEN, DRINKEN EN GEZELLIGHEID
Met de ligging aan de vaart en naast de insteekhaven is grandcafé de II Heeren qua uitstraling en ligging een unieke plek om heerlijk te eten, gezellig te borrelen of een lekker kopje koffie of thee te komen drinken.

• High tea: € 18,50

1519521771 67
1520784335 67
1522046899 67
1524572028 65

1. De high tea luxe was niet als verwacht. Er werden niet de hartige en zoete hapjes geserveerd die op de site stonden. Een 1 koffie koekje uit een pakje ipv appel gebakje bijv… heel erg jammer.
    Ook de bediening was erg langzaam. Elke keer zelf om nieuw water moeten vragen, en na erg lang wachten ook de nieuwe gang moeten vragen moet niet nodig zijn. We waren met een groep van 12 man dat al ver van te voren geboekt stond. Dus was makkelijk op in te spelen geweest.

2. Mooie sfeer! Bij binnenkomst direct welkom geheten. Nu ben ik geen visliefhebber dus bleef de keuze uit 5 vleesgerechten, waarvan 1 niet meer bestelbaar was. De keuze was biefstuk of ribeye. Daar had ik geen trek in, dus werd het vegetarisch. Dat was prima. Een minpuntje was dat de witte wijn niet koud was en ik om ijsblokjes moest vragen. De serveerster kan goed 'verkopen'. Als nagerecht wilde ik koffie, maar ze beveelde de koffie compleet aan. Heerlijk !

3. Heerlijke high tea gehad, we hadden de deluxe hierbij zat een glas prosecco en spoom. Jammergenoeg was de prosecco "dood" en hadden ze geen rekening gehouden dat onze dochter mee kwam en 1 iemand geen kaas lust (dus ook geen brie) maar dat mocht de pret niet drukken het was gezellig lekker en meer dan genoeg.

4. Jurjen Jonkman

Was een geweldig verzorgd valentijnsdiner.
    Het eten was zeer gevarieerd, erg smakelijk zeer verzorgd en mooi gepresenteerd. Dit alles in een ontspannen en gezellige sfeer

5. We hebben ons laten verrassen-hadden als wens een lange, gezellige lunch… we hebben ons laten verrassen! Het was zeer uitgebreid en bijna te veel ;-)
    veel variatie in smaak en gerechten. We hadden één klein min puntje: we misten iets van frissigheid en of rauwkost/ Maar verder prima!
    Dus zeker een aanrader!

6. Het eten was super lekker!
    Ook was de bediening super goed en vriendelijk!
    We komen gauw weer langs toppie!

7. l. reitsema

Zeer gezellig restaurant, eten prima netjes verzorgd erg lekker.

8. Lisa Kempers

Wij hebben een high beer en high wine genuttigd en dat was helemaal prima. Personeel was erg goed op de hoogte van de smaak en herkomst van het bier en de wijn. Kwam heel professioneel over. De bijpassende gerechten waren erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar!

9. C.Springer

Helaas kan ik geen enkele ster geven voor dit restaurant. Er was niets bekend van een reservering. Er liepen 2 tieners rond die daar werkten. Een jongen en een zeer ongeïnteresseerd meisje. Ze kon er niets aan doen. Op oudejaarsavond kon je alleen maar borrelen. Dit was de tweede slechte ervaring bij de 2 Heeren. Ik kom hier dus nooit weer.

10. familie Zijlstra- de Roos

We hebben eerste kerstdag heerlijk gegeten.
    De bediening was ook goed.

11. Wij waren er vroeg, om 1800 uur. Personeel dat klaar was of moest gaan werken zat aan de bar. Dit kwam raar over op ons. Er werd gezellig gekletst wat goed hoorbaar was.
    Er was voor ons plek op het 'Podium", rechts naast de muur. Dit leek een gezellig plekje maar we hebben ons erg gestoord aan het lawaai van deuren die dicht sloegen. Gevraagd of er een verbouwing aan de gang was maar dat was dus niet het geval, de tussendeur slaat met een knal dicht en ja, het was ook nog heel rustig dus dan is het goed te horen.
    Eke deur gaat daar met een knal dicht, zelfs de keukendeur. Heb zelfs gezien dat de keukendeur geopend werd met de voet (?!)
    na verloop van tijd ging de muziek in de keuken aan, hard genoeg om de muziek in het eetgedeelte te overstemmen… tja… nog meer herrie.
    Het eten was goed, bediening was vriendelijk maar er is duidelijk genoeg geen leiding aanwezig.
    Verlichting was ook kapot, oa op toilet en de bolhanglampen bij de bar… het is het allemaal net niet helaas.
    Er kan veel meer uitgehaald worden op deze mooie locatie in Drachten.
    Voor ons geen 2e keer.

12. Gisteren met onze vrienden, heerlijk gegeten! Iedereen was zeer tevreden.

13. Het was erg rustig maar de sfeer is gezellig, warm en knus. Eten was prima, in ieder geval erg veel!

14. Hennie Scheffer

Een positieve ervaring, heerlijk gegeten! Het drie gangen menu!

15. Er was iets mis gegaan bij de reservering van de high tea en dat was onze schuld maakte ze goed duidelijk ( ze vertelde er ook bij dat dat afgelopen tijd vaak gebeurde). We hebben het nagekeken en we hadden wel goed gereseveerd. Ze zouden hun best doen er iets van te maken want dit was voor hun immers ook niet leuk... Duurde allemaal erg lang. Eten was matig. Zelfs slecht voor wat we hadden betaalt. Thee pot was niet te tillen.

16. Héérlijk gegeten en super vriendelijk bediend. Aanrader!!

17. High tea “standaard” gehad 3 uren gezeten. Heerlijk! Lekkere hapjes, precies genoeg. Nadeel theepot was mega zwaar! Wat heel raar op mij over kwam dat er een biertje de keuken in werd gebracht voor iemand van het personeel.

18. High tea gehad. Keurig verzorgd.

19. Service was goed en het eten was lekker. Ik vond het alleen wel wat prijzig voor relatief simpele gerechten en het was erg rustig waardoor de sfeer beetje tegen viel.

20. We komen niet uit de buurt. Dus onbekend met het restaurant, toch gereserveerd.
    Om 6 uur binnen, voor- en hoofdgerecht besteld. Voorgerecht kwam snel en was erg simpel.
    Toen heel lang gewacht op het hoofdgerecht. Om kwart voor 8 gevraagd. Het zou er met 5 minuten zijn, veel excuses. Uiteindelijk bijna 8 uur. Mijn man had dorade met paddestoelen risotto. Er lag, misschien net gare vis op z'n bord, maar geen risotto. Ik had een medium ribeye besteld. Deze was compleet doorbakken, taai en smakeloos! De frietjes waren vies, de bloemkool zat verstopt onder een potje nootmuskaat en de gebakken aardappelen wilden we niet eens proberen… kortom een ramp!
    Niet gegeten, alles terug gedaan naar de keuken en alleen de drankjes moeten betalen. De enige uitleg die we kregen: "er staat iemand in de keuken en die weet niet wat hij aan het doen is".
    Mensen aan het tafeltje naast ons hadden hetzelfde.

21. Erg lekker gegeten.
    Fijne sfeer in het restaurant.
    Een aanrader.

22. Lekker gegeten voor een erg schappelijke prijs. Vlotte bediening. Alles lekker warm geserveerd.

Prima op orde.

23. In één woord verschrikkelijk!
    We kwamen op zaterdagavond en hadden nota bene gereseveerd!
    Kwart over 6 waren we er. We hadden na een uur het voorgerecht op tafel.
    Vervolgens na 3 uur nog steeds geen hoofdgerecht op tafel. We zijn weggegaan, hebben nog wel het voorgerecht en drinken betaald!
    Hier komen wij nooit meer.

24. Jos van den Berg

Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker terug.

25. Mooie locatie maar verder zeer teleurstellend. Wat ging er mis…
    Alle voorgerechten van keuzemenu niet op voorraad.
    Proeverij voor 5 personen was maximaal voor 3 a 4 en na verzoek erg karig aangevuld, geen bordjes.
    8 Kwart stukjes brood voor 5 personen.
    Verse jus d'orange leek aangelengd met water.
    Hoofdgerecht met asperges zonder asperges, dit werd ook niet vermeld.
    Vlees smakeloos en te gaar.
    Vis aan 1 zijde niet gaar, na klacht werd het opnieuw gegaard en kregen we zelfde (vieze) bord met deels afgekloven vis weer voor ons gezet.
    Garnituur minimaal in zeer kleine porties echt niet voor 5 personen. Aanvulling na verzoek kwam toen rest hoofdgerecht vlees en vis al op waren.
    Nagerecht was goed en voldoende, rosé was lekker.
    Onhandige poging tot goedmaken in vorm van gratis nagerecht of korting of gratis drankjes ging nog 3× mis.
    Jammer dit was van ons een tweede kans voor De 2 Heeren maar tevens de laatste.

26. Op zaterdagavond waren 2 van de bestelde gerechten van mijn man op? Gedwongen om iets anders te bestellen wat niet echt zijn smaak was. Heel erg jammer.

27. Niet goed, het eten was niet goed geserveerd, of te koud of te warm (ijs) bovendien erg duur voor een tent als deze. Pretenties te over, maar deze kunnen niet waar gemaakt worden.
    Advies; richt je op een lager segment in de markt.. eetcafe of iets dergelijks..

28. Maurice

Zeer slechte avond qua bediening en kwaliteit.
    Steamer biefstuk is een no go! Personeel deed haar best maar de baas... zonde van zo'n mooi restaurant.

29. Aurelie en Bart

Door toevallige passage hier terecht gekomen en een hele lekkere lunch genoten. Leuk gepresenteerd en verse producten gebruikt dit alles in een ontspannen sfeertje op het terras. We hebben ervan genoten, zeker mede dankzij het warme lentezonnetje.

30. Onlangs opnieuw dit restaurant bezocht. Ditmaal voor een lunch voor twee personen. De lunchkaart is vrij "standaard" te noemen, maar de soep van de dag was een aanrader: rode koolsoep. Zelf sta ik dagelijks aan het fornuis en dit idee is écht goed uitgewerkt door de kok. Een heerlijke soep die neigt naar een hemels zoete smaak maar het bittertje van de rode kool is duidelijk aanwezig. De lunch (we kozen tweemaal het 12-uurtje) was super. Naast de rode koolsoep aten we een mosterdsoep, welke beslist op de kaart moet blijven. Het enige minpuntje was dat er maar één kom soep was.

Naar aanleiding van de rode kool soep kwamen wij met de opmerking dat deze soep goed zou passen bij een gerecht met zalm en binnen no-time werd er een bordje zalmfilet gebracht om de combinatie uit te proberen. Inderdaad: een mooie combinatie :)

We hebben de afgelopen tijd meermalen geluncht bij De Twee Heeren in Drachten en elke keer weer verbazen we ons over de kwaliteit. Neem het brood: heerlijke smaak en geen standaardproduct volgens ons. Wij gaan zeker nog vaker genieten van de kwaliteiten van de Twee Heeren.

31. Gisteren heerlijk gegeten bij De 2 Heeren, ondanks dat we heerlijk gegeten hebben, hadden we ook een leuke spontane gastvrouw, waar we gezellig een praatje mee gemaakt hebben en ons een leuke avond bezorgd heeft. Toppie, wij komen zeker een keer terug.

32. Robin van Hattum

33. Jan postma

20 minuten gewacht buiten op een serveerster. Uiteindelijk weg gegaan.

34. Drachten als watersporter bezocht via het nw molenkanaal. Brug voor de prachtige insteek haven werd opgedaan voor 4 schepen. De eerste zat al aan de grond, diepgang 1.25 mtr. Foutje ter plekke, ok. Vervolgens bleek, dat ondanks ziekte van een hondje bij ons aan boord, de brug niet eerder weer bediend werd dan maandagmorgen 10.00 uur. Aankomt op vrijdag, opgesloten tot maandagmorgen. Dit werd nergens aangegeven. MAAR de eigenaar van rest. De 2 Heeren was meer dan klantvriendelijk. Gratis water, gratis douchen, gratis gebruik van toilet, ondanks dit falen van de gemeente Drachten. Dus de bediening van het restaurant en eigenaar een vette plus ... Gemeente Drachten een dikke koude douche met ijs klonten.
    De uitbater van De 2 Heeren zal door ons worden voorgedragen voor de warme douche van de Vara.