Welkom

Kom genieten van lekker eten in een sfeervolle en trendy ambiance! Binnen eten|drinken laat u ervaren hoe het voelt om écht een avond uit te zijn. Onze chef-kok Martin Feringa en zijn keukenbrigade werken uitsluitend met dagverse ingrediënten en producten. De gerechten die u op de steeds wisselende menukaart vindt zijn culinair, betaalbaar maar vooral gewoon lekker!

Onze medewerkers aan tafel maken het u graag naar de zin, informeel maar wel met de puntjes op de i, want hospitality is hun tweede natuur.

Na het diner transformeert Binnen eten|drinken in een perfecte ontmoetingsplek, waar de sfeer wordt bepaald door de muziek. Wisselend verzorgd door DJ’s of een live optreden.
Ervaar het zelf, u bent van harte welkom!

Team Binnen

• Rookruimte
  5. Betalen American Express Master Card Visa pin

1336619266 74
1352022773 73
1485519826 77
1511192337 80

1. Jetze spinder

Zeer goed eten en drinken en altijd weer een goede sfeer.

2. Voor 2e keer binnen een maand gegeten. Alles is vers bereid en heerlijk van smaak. Sfeer en bediening prima. Gewoon doen dus als je in drachten bent.

3. Van Rhee

Heerlijk gegeten! De bediening is erg klantvriendelijk en professioneel. Zeker een aanrader als je in Drachten ben! Wij komen zeker nog een keer.

4. Vanavond gezellig gegeten bij Binnen, wel moest er gevraagd worden om bestek en bij het betalen bleek dat er nog consumpties en gerechten op de rekening stonden die niet van ons waren en waar wij zelf achter moesten komen tijdens het afrekenen. De bediening viel door de drukte tegen, tuurlijk kunnen foutjes worden gemaakt. Helaas vanavond iets te veel. Wel lekker eten gehad.

5. Al velen jaren komen wij hier met veel plezier eten. Personeel is altijd vriendelijk en behulpzaam. Eten is gewoon top. Vaak koppelen wij het aan een uitje bij de bios, als wij aangeven zo laat bij de bios te willen zijn, houden ze daar rekening mee. Super! Het is er altijd vol, gezellige sfeer en voortreffelijk eten. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

6. Smelnehûs

7. Goede ontvangst, goede bediening, prima eten en een redelijke prijs.

8. Altijd gezellig om er heen te gaan.
    Eten prima!

9. Bediening was erg vriendelijk, maar was erg langzaam. Kreeg het gevoel dat ze ons soms vergaten. Eten was lekker! behalve het dessert, die viel wat tegen. Voor de rest hangt er een leuke sfeer.

10. Helaas hebben we niet bij Binnen kunnen eten, ondanks het reserveren via eet.nu waren er geen plaatsen. Toen ergens anders gegeten.

12. Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening. En vooral erg gezellig! Komen zeker weer eens terug.

13. Hans Blaauw

De attente aandacht van de bediening, kwaliteit van het eten, absoluut een aanrader!!! Eten mag misschien iets warmer geserveerd worden, maar de algehele indruk is een topper! Zelden zo een goede kwaliteit/prijsverhouding getroffen! Wij zijn onder de indruk van de smaak van het eten en de vriendelijkheid van de bediening! Onze kinderen vroegen waar de toiletten zijn, en er wordt meegelopen ipv alleen vertellen waar ze zijn. Wijnadvies, sidedishes te bestellen, en gewoon even die extra aandacht die je vaak mist. Wij gaan hier vaker te gast zijn.

14. Erwin Oosterhuis

15. Dat viel tegen. Gisteravond met zijn vieren uit eten, gereserveerd in een rustig gedeelte. Veel lawaai.

De geserveerde gerechten waren van goede smaak en temperatuur. Maar dan de bediening: geen oogcontact, we werden genegeerd en de hoeveelheden waren veel te weinig. Dus op het na servies lang wachten.

Voor die prijs mag je echt iets beters verwachten. Jammer, het bedrijf heeft veel potentie!

16. G.Witteveen

Nette en vriendelijke bediening, roepen je zelfs als je even bent roken dat het eten klaar staat. Vlot, ruimtelijk en knus. Een aanbeveling in het uitgaan.

17. Sunday

18. Heerlijk eten in een sfeervolle omgeving. De bediening is erg vriendelijk. Komen zeker weer een keer terug.

19. Echt een prachtig restaurant! Mooie sfeer, mooi ingericht.
    Super attente en vlotte bediening. Eten erg lekker. Komen zeker weer eens langs. En nog bedankt voor de rondleiding door het pand. Echt heel mooi om te feesten.

20. Lekker voorgerecht, maar het hoofdgerecht was erg saai,
    te weinig lekkere groente bij het te doorgebakken biefstuk.
    Jammer, vorige keer met m'n ouders erbij wel zeer lekker gegeten, misschien te veel variatie wekelijks?

21. kees.DeVries

22. T. Prins

Zaterdag 5 mei met vrienden uit eten geweest, hele leuke en vooral gezellige sfeer, snelle service, ontzettend vriendelijk personeel, een echt gastvrij gevoel!!!! Kortom; voor herhaling vatbaar!

23. Kokkie 269 punten

Het eten is er meer dan goed. Zelf sta ik 6 dagen per week achter de oven en ik moet je zeggen: de kwaliteit die er uitgeserveerd wordt is meer dan goed te noemen.
    Het is wel een drukke bedoening daar maar dat geeft ook aan dat mensen hun weten te vinden.
    Bijzonder was dat een opmerking over de wijn (niet te drinken) direct opgelost werd voor onze tafelgenoot.
    Binnen laat zien dat uit eten gaan gepaard kan gaan met kwaliteit.

De portie's zijn goed en de bediening is SUPER.
    Wees daar trots op en bouw dat uit.
    Dan kom ik vast nog een keer langs :)

24. Derwin Roffel

Op een drukke zaterdagavond kwamen we binnenwaaien zonder reservering.De vriendelijke en attente gastvrouw vroeg of wij het een probleem vonden om even aan de bar te wachten met een drankje.Uiteraard niet, en na een kwartiertje kregen we een tafel toegewezen.De vriendelijke en professionele bediening van dit bruisende restaurant was zeer vlot met de kaart, en binnen de kortste keren kregen we alle bestelde gerechten door.Het eten was goed, de bijlagen aan de magere kant.De bediening hebben wij gewaardeerd met een 10, omdat ze echt zeer goed opletten, en regelmatig even aan tafel langs kwamen.
    De sfeer is bruisend, met goede, iets luidere muziek.
    Het publiek is wat jonger, of voelt zich nog jong.
    Azijnzeikerds kunnen inderdaad beter thuis blijven.
    Wij hebben een geweldige avond uit gehad !

25. Tijdens een doorreis van Noord naar West Nederland, kregen wij honger en reden Drachten in om daar even een hapje eten te doen. Ons oog viel op de prachtige uitstraling van 'de nieuwe zaak' op de zogenaamde de kade. 'Binnen' stond er groot boven. Nadat wij inderdaad binnen waren gekomen kregen wij een tafel aangeboden voor 4 personen.

Nadat wij keurig waren geholpen door waarschijnlijk de eigenaar, kregen wij daarna regelmatig een meisje aan onze tafel die het werk waarschijnlijk hard nodig heeft om haar telefoon of studie kosten te kunnen betalen. Kortom geen kennis van zaken die binnen een restaurant van toepassing zijn.

Nadat wij uitgekozen eten hadden gekregen viel bij ons op dat het vlees niet gaar was. En bovendien was de bestelling niet compleet. Goed, kan gebeuren, vervolgens weer een ander meisje aan tafel gekregen met een opmerking; oh wat vreemd, het gaat al de hele avond goed!

Nadat wij onze eten terug hadden gekeken; magnetron? Viel ons op dat de smaak ver te zoeken was. We hebben dit vervolgens gemeld tijdens het afruimen van de borden.

Het kwam waarschijnlijk niet aan, want er werd na aandringen geen compensatie aangeboden. Daardoor is ons bezoek aan 'Binnen' eigenlijk een ervaring die je al zo vaak meemaakt bij de hedendaagse horeca. Theorie op papier in vorm van een businessplan is toch heel wat anders dan een praktijk situatie zoals ons bezoek.

Na afloop zijn we nog even door een tussendeur naar de Swetser geweest. Maar dat is pret zoals het leuk was in de jaren 90. Niet aan ons besteed.

Jammer!

26. Afgelopen zondag met 8 personen gegeten. Top gedaan hoor Binnen. Wat we niet verwacht hadden was dat het er zo druk zou zijn op een zondag, er zaten zelfs mensen boven te eten.
    We hoorden dat jullie een "meesterkok" hadden ingehuurd om de puntjes op de I te zetten. Nu dat is zeker gelukt, we hebben heerlijk gegeten en vonden de presentatie op de borden ook beter dan de vorige keer. De ossenhaaspuntjes waren doorgeslagen maar dit werd snel opgelost door deze te vervangen. Ga zo door en bedankt voor de gezellige avond!
    Kortom een aanrader.

27. Met een groep van 13 mensen gezellig uit eten. We worden vriendelijk welkom geheten en we kunnen snel drankjes bestellen. Ook de kaart kwam snel. Als na niet al te lang wachten ons eten verschijnt valt dat erg tegen. Een aantal voorgerechten is erg flauw en smaakloos. De hoofdgerechten maken het fiasco compleet. Er is niemand die het hoofdgerecht lekker vindt. Vlees is rauw, spaghetti doorgekookt, de appelmoes zit vol met kaneel en de aardappeltjes zijn niet gaar. Het enige wat niet is te verprutsen, een bord patat met frikadel, komt na 3 keer vragen veel te laat. Mijn zoontje is inmiddels zo moe dat hij er geen zin meer in heeft. We hebben het nagerecht maar laten zitten. Snel weer naar buiten, en niet weer naar binnen!

28. We zijn vanavond voor het eerst bij jullie geweest. Echt een mooie zaak. Mooi strak en gezellig! We komen volgende week weer!

29. Midden oktober op zaterdagavond bij 'Binnen' gegeten met 9 personen. Eten niet bijzonder maar voldoende. Met kinderen een aanrader wegens de speelkamer.
    Jammer vond ik dat je geen gesprek kon voeren met je tafelgenoten, omdat de hele zaak erg vol was en zeer lawaaierig.
    Voor een romantisch etentje is dit restaurant niet erg geschikt.
    Een pluim voor het personeel: omdat die dag een storing bij de bank was en we niet konden pinnen stelden zij voor om de rekening na te sturen.

30. willem northmans

Afgelopen zaterdagavond gegeten in Binnen en wat een ervaring.
    Gezelligheid en een zeer prettige sfeer, en dan de menu kaart, verrassend en keus genoeg. Helemaal top, net zoals de bediening.
    Na het diner hebben we nog wat gedronken aan de bar bij twee enthousiaste barkeepers, geweldig. Wij komen zeker weer.
    Binnen, bedankt voor deze geslaagde avond.

31. M&B 151 punten

Prima gegeten hier!!!
    Leuke bediening, heerlijke spareribs en zalige pasta met gamba's!

32. s. grenson

Van de week de nieuwe kaart geproefd onder leiding van chef Rene. Ik moet zeggen dat het een zeer verassende kaart was met heerlijke variatie en meer keuze voor mijn kinderen ipv de gebruikelijke patat met appelmoes, was er nu ook pasta voor de kleintjes verkrijgbaar, die ze heerlijk vonden. Zelf heb ik eerst het biefstukspies gehad en mijn man de carpaccio en die waren allebei heerlijk mooi op temperatuur. Mijn biefstuk spies was heel mooi raw. Daarna hadden we een gamba pannetje en oma's gerecht. Ow, wat was dat smikkelen. Wat heerlijk oma,s gerecht. Verandert elke week heeft de bediening ons uitgelegd, net zoals de catch van de week. Oma's gerecht die mijn man had was beef stroganofff en bij de gamba's zat een lekkere pasta en wat stukjes brood. Voor het nagerecht werd ons geadviseerd om omelette the sibriene te nemen en deze was ongelofelijk lekker net zoals de warme appel. De bediening was super en de persoon, die eten bracht was zeer aardig en zeer vlug ook.

Kortom: wij hebben een hele goede ervaring met binnen en we komen zeker binnenkort weer met kennissen.

33. Een romantisch etentje voor twee in een zeer moderne gelegenheid. Erg leuk voor jonge mensen! Wij hebben genoten en komen zeker terug.

34. Dhr. Schuiling

Afgelopen weekend heerlijk gegeten bij BINNEN.

Ik had er al veel over gehoord door mensen uit mijn vriendenkring. BINNEN moest een zeer sfeervolle, gezellige tent zijn, met goed eten voor een betaalbare prijs en een gezellige borrel. Dus op aanrader ben ik afgelopen vrijdag samen met mijn vrouw richting de kade gegaan.

Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen, verwezen naar de garderobe en daarna onze tafel aangewezen. Direct werd onze bestelling opgenomen en gevraagd of we een broodplankje wilden. Na een goed glas wijn en het brood gaven we de rest van onze bestelling door. Een Tournedos en de gebakken zalmfilet werden besteld. Na even wachten en een glas wijn, kwamen onze gerechten naar tafel. Beide gerechten waren geheel naar wens, dus hebben er heerlijk van genoten. Toen nog de overheerlijke chocolade brownie, een streling voor je tong, zeker een aanrader voor wie er nog gaat eten!

Na het eten begon rond half 10, denk ik, al wat mensen te borrelen dus zijn we nog even aan de bar gaan zitten. Gezellige barman die Robert.

Eind van de avond toch maar met de taxi naar huis, we hebben beiden een leuke avond gehad!

BINNEN eten | drinken | genieten precies zoals het op de voorgevel staat!

Bedankt!

35. Ronald en Pier

Gister in Drachten uit eten, kom je op donderdag om 20.30uur restaurant Binnen binnen, helemaal vol! Gezellig. Garnalen waren lekker, beetje veel knofllook, hoofdgerecht de chilli chicken was heerlijk, met veel bijgerechten. Bedankt.

36. Een prachtige ambiance, maar het eten staat absoluut niet in verhouding en dat voelt als een koude douche! Je moet voor extra frites betalen en het rode wijn glas is al bijna leeg nog voordat je er een slokje van hebt gedronken. Jammer dat je geen stukje brood of iets van een amuse krijgt aangeboden bij het eerste drankje.

37. Al veel goeie berichten over gehoord, nu zelf maar eens uitproberen.

Zeer vriendelijk personeel, leuke inrichting.

Eten was wel lekker, maar viel toch iets tegen voor de prijs.

Kom graag nog eens terug voor een drankje.

38. Sinds zeer lange tijd weer eens Drachten aangedaan, na wat familiebezoek gezamenlijk op stap met oud vrienden! En daar hoort een hapje eten bij, dit keer maar eens besloten om voor mij het nieuwe Binnen eens te proberen.

Voor 'Drachtse' begrippen een behoorlijk moderne tent. Mooi strak ingericht en rustige kleuren waar je prima kan zitten.

Maar eerlijk gezegd had ik wel iets meer spanning verwacht op o.a. de menukaart, dat vond ik toch iets te makkelijk allemaal.

Niettemin, prima gegeten. Al snel volgde de muziek na afloop van ons eten, en ook daar vond ik de muziekkeus weer veel te makkelijk, met zo'n tent moet je iets neer kunnen zetten door middel van je eten en bijpassende muziek. Je moet de mensen daar gewoon de tijd en ruimte geven en dan komt men vanzelf wel terug omdat het uitzonderlijk is en orgineel. Zelfs in Drachten met haar nieuw wijken en inwoners!

Dat is iets wat in onze ogen de kaden wel heel goed kan gebruiken, want na afloop te hebben gegeten in Binnen konden wij niet iets vinden wat nou echt leuk was om even naar binnen te gaan.

39. Een leuk aangekleed restaurant. Echter het eten is niet echt geweldig, voor die prijs verwacht je toch iets meer. Bediening is inderdaad prima, vriendelijk en attent. Dus voor een leuk avondje uit okay, maar dan moet je niet voor het eten gaan.

40. Prachtige zaak als je binnen komt, we hadden plekje bij het raam! Bediening zeer attent en vriendelijk! De menu kaart vond ik niet zo spannend! De bord opmaak simpel. Algehele indruk van de avond prima, alhoewel ik denk dat er wat meer creativiteit uit de keuken kan komen!

41. Leuk, erg mooie zaak waar de sfeer ontspannen is. Heerlijk om je weekend te starten met een glaasje prima wijn.

Eten is er prima en absoluut niet duur. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik meer had verwacht van het eten nadat ik de kaart had bekeken, maar het was ver van slecht. Als je het mij vraagt is de chef een echte toetjesman, want potverdikkies, wat een goed chocoladedessert!

42. Ontzettend leuk nieuw restaurant. Hier gegeten na tip van vrienden (een hele goede tip). Leuke gerechten, zoals een kip met kerriemayo dressing... overheerlijke toetjes met wafels...

Wij zaten boven. Prachtig aangekleed, mooi meubilair. Alleen jammer dat toen de zaak voller en voller werd, het geluid van beneden ook erg ging "galmen" tegen het plafond, zoals gegil van kinderen die onder zaten. Dat vonden we erg jammer...

43. Anna 10 punten

Wat een leuke zaak, de bediening doet het erg goed, en waar het dan uiteindelijk om gaat is dat we een top avond gehad hebben met heerlijk eten!

44. Hebben bijna anderhalf uur op het eten moeten wachten, hebben er zelfs naar moeten vragen. Eetgelegenheid zelf was wel gezellig, mooie inrichtig. Groot nadeel, wc deur kon niet op slot, dus je moest steeds met twee man naar het toilet. Kaart vond ik niet bijzonder.

45. Ten eerste complimenten voor de inrichting wauw grrr...zeker door twee vrouwen gedaan?

Mooiste plekje van Drachten.

Ten tweede hoge compimenten voor de eigenaars! Die net zo spannend zijn als de inrichting zelf en zo verrassend als het overheerlijke eten. Zeker een plek als je van lekker eten en gezellige mensen houdt. Dit is een echte aanrader voor iedere inwoner van Nederland.

46. Interessante gevarieerde gerechten, strak servies en aardig personeel.

Aanrader is om boven te zitten bij het raam, met uitzicht op de kade.

47. 27-03-2010

Super avond gehad. Ondanks het feit dat alle tafels vol zaten was de bediening zeer vlot. Opvallend, de aandacht en het plezier van de medewerkers in de bediening. Toonbeeld van gastvrijheid. Prijs - kwaliteitsverhouding van het eten is prima.

48. Gezellige zaak, prettige bediening en prima eten. Toetjes niet geprobeerd deze keer want we gingen daarna nog even naar de opening van min12 ;-)

49. Eten was heel erg goed.

Carpaccio was prima! Zalmfilet perfect!

Bediening echt vriendelijk en gastvrij.

Ambiance/sfeer is top!

Dit gaan wij zeker weer doen. Een aanrader!

50. Alles was goed voor elkaar, goed eten, prima bediening. En na afloop even blijven borrelen. Maar wat wekt mijn verbazing? Er wordt volop gerookt in de zaak! Wat een aanfluiting! Het is toch geen opstandige bruine kroeg?

Blijf bij je formule, en stop met dat roken!

Dat kan echt niet........

51. Jammer dat de muziek en het eten niet zo spannend zijn als het interieur. Maar voor de rest een prima zaak met leuke mensen. En nu volhouden in Drachten!

52. Superleuk restaurant! Het eten is goed, de wijn was heerlijk en vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit verhouding erg goed.

Tip:ossehaaspuntjes met gamba's en aïoli, heerlijk!

53. Heerlijk gegeten, ambiance perfect, bediening super, leuke mensen.

Top avond gehad. Kom zeker vaker.