Ruime parkeer plaats

Makkelijk te berijken met openbaar vervoer

wo lunch vanaf 17:00
do lunch vanaf 17:00
vr lunch vanaf 17:00
za lunch vanaf 17:00
zo lunch vanaf 17:00

Dit Balkan restaurant heeft een lange geschiedenis; het opende voor het eerst haar deuren in 1988 en nu na 28 jaar staat de deerde generatie aan het roer. Het bereiden van joegoslavische gerechten, het koesteren van de joegoslavische atmosfeer en het verzorgen van onze gasten zoals wij dat in de Balkan gewend zijn, daarop berust onze traditie. Dit alles gebeurt in een vernieuwde omgeving, rustieke houtbekleding, nieuwe lichteffecten en modern interieur.

5. Betalen pin Master Card Visa

1411203468 86
1428206970 88
1496220976 86

1. Fam v Tits

We kwamen hier paar jaar geleden regelmatig en vergeleken met toen vonden we het nu op alle fronten minder. Het is redelijk prijzig en daarom zouden we beter verwachten. Geen herhaling meer voor ons voorlopig.

2. Klazien Hoomans

Heerlijk gegeten, maar… waarom was die zalige soep hongaars? Ik zat toch in een Balkan restaurant? Het hoofdgerecht (fantasie van de kok) was erg smakelijk, we hebben de schaal leeg gegeten en tja toen durfde ik niet het bekende nagerecht te bestellen. Op de kaart stond iets over grootmoeders pannenkoek en het plaatje deed me daar ook erg aan denken. Nee, een pannenkoek kon er echt niet bij. Mijn man deed het wel en het bleek (zoals het hoort) een mooi dun flensje te zijn, volgende keer dan maar.
    Nog iets over de bediening? Het was druk, de dames (en heer) liepen zich het vuur uit de sloffen… vol bewondering naar gekeken! Tot ziens!

3. Fam veenstra

Wij komen hier bijna elke week, gelooft u mij, dit is het beste restaurant van noord Nederland, echt lekker no nonsens eten van topkwaliteit, echt een topkok en super aardige bediening zeer beslist een aanrader.
    Wij kunnen ht weten wij zijn er inmiddels stamgasten.

4. Heerlijk eten, vriendelijke bediening en goede sfeer voor een mooie prijs! Wat ik belangrijk vind is dat de kwaliteit bij Aleksandar constant van hoog niveau is. Als je daar naartoe gaat met een zakenrelatie, met vrienden of familie, je weet dat het prima is. Echt een topper en aanrader dus!

5. Wij hebben met afstand heb beste eten in een drachster restaurant gehad. Prima service, uitstekend lekker en ma een restaurant, waar je het eten in een rustige aangename sfeer kunt genieten.

6. Dijkstra

Een leuk gezellig restaurant.
    De bediening was vriendelijk.
    Het vlees was prima maar de rauwkost en aardappeltjes waren vrij simpel bereid. De fantasie van de kok zag er heel anders uit dan op foto's van Facebook. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zat een dik uur wat wij erg lang vonden duren.

7. Fam. Zandstra

Lekker gegeten met de hele familie in een gezellige sfeer! Dik voor elkaar.

8. Fantasie van de kok zat totaal geen fantasie in het was alleen maar stukjes kaal vlees, wel lekker trouwens.
    Lang moeten wachten op drinken. Eerst kreeg ik het eten en een poos later de rest van het gezelschap.

9. Heel erg leuk en lekker/goed bereid eten.

10. Gezellig restaurant, prima bediening en heerlijk gegeten.

11. Andrea algra

Super gezellig fijne mensen. Super sfeer en overheerlijk eten!! Wij komen gauw weer!!

12. Heerlijk gegeten daar, nette bediening! Aardige mensen!

13. Een sfeervol restaurant waar het heerlijk uit eten is

14. Andrea Basta

Gisteravond hier heerlijk voor de eerste keer uit eten geweest. Mals, vers, lekker gekruid vlees en voldoende van alles. Goede service van het personeel, je hoeft ook niet lang op je eten te wachten. Een aanrader voor iedereen. Wij komen in ieder geval terug!

15. Gisteravond hier voor de eerste keer uit eten geweest. Heerlijk, mals, gekruid vlees gegeten van de grill. Goede en vriendelijke service van het personeel en je hoeft niet lang op het eten te wachten. Een aanrader voor iedereen. Wij komen zeker terug!

16. Vooral de vleesgerechten zijn heerlijk. De aardappelschijfjes uit de frituur vond ik niet zo geweldig. De koolsalade was wat simpel en had een zurige smaak. De bediening is vriendelijk, maar erg onervaren en chaotisch. Alles moest worden nagevraagd en het was lastig contact maken als je iets wilde bestellen/vragen. Het grootste minpunt is de wachttijd. We hebben (net als de andere tafels) twee uur (!) moeten wachten op het hoofdgerecht. De kok kwam tijdens het dessert langs de tafels om te vragen of het gesmaakt heeft. We grepen de gelegenheid aan om te vragen waarom het eten zo lang op zich liet wachten. De verklaring was dat in Nederland iedereen tegelijk rond 18.00 uur wil eten en op de Balkan eten ze tussen 15.00 uur en 23.00 uur. Dus dat klopt met bovenstaande omschrijving: het verzorgen van onze gasten zoals we dat op de Balkan gewend zijn!

17. jan willemse

Gerechten vonden we wat flauw gekruid. De karakteristieke grillsmaak was moeilijk te herkennen. Kortom: het eten was kwalitatief zeker goed, maar mistte vooral smaak. Aardig restaurant dus, maar niet bijzonder.

18. Roelie Keku

19. Clara Brander

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijk personeel.

20. Wij laten ons hier al enkele jaren heerlijk verwennen! Altijd is de sfeer top, bediening zeer klantgericht en het eten (en niet te vergeten de drankjes) van zeer goede kwaliteit. Nog nooit een tegenvaller meegemaakt hier.

Sinds het restaurant in handen is van een familielid van de eerdere eigenaar is de ambiance nóg beter geworden. Zowel van binnen als van buiten heeft de zaak een metamorfose ondergaan. Buiten voel je je al meteen welkom, met de mooie overkapping boven de entree en het nieuwe terras.

Al met al een zaak van grote klasse! Bojan en team; ga zo door!

21. Het restaurant heeft een nieuwe huisstijl waardoor het een nog verwelkomende sfeer heeft gekregen. Het eten was zoals altijd heerlijk, geserveerd door zeer klantvriendelijke personeel. Ik bezoek vaker restaurants in het noorden van Nederland maar nooit heb ik eerder in zo een gezellig atmosfeer gegeten!

22. Super mooie inrichting van het restaurant met een super kwaliteit van de traditionele Balkan specialiteiten! Ook is de muziek op de achtergrond erg rustgevend en de service is ook op en top.

23. Een top restaurant met top kwaliteit vlees en zeer vriendelijk!
    Een hele grote aanrader!

24. Lekker gegeten bij Aleksandar, een aanrader.

25. Let op als je trio brood besteld vooraf: Krijg je 3 verschillende soorten smeersel bakken vol met 4 stukjes stokbrood (smeersel krijg je nooit op). Dit komt per persoon, en wordt per persoon berekend op 5.50euro.

26. Y. Wijngaarden

Heerlijk gegeten. Alles lekker vers en prima bediening. Enige minpuntje dat er een te lange tijd zat tussen het voor- en hoofdgerecht. Verder super!

27. Tjalling de jong

Het was een zeer leuke avond met heerlijke maaltijden en super leuke sfeer, ik voelde me gelijk al thuis. Ik wou dat mijn moeder zo lekker kon koken.

28. Nadine en Andy Rombout

Super ervaring gehad, echt heerlijk eten voor een betaalbare prijs.
    Hier gaan we vaker naar toe!

29. Heerlijke rundvlees gerechten! Bifsteck rasca is een echte aanrader, weinig restaurants in Drachten waar je zo een fijne biefstuk kunt eten!

30. Wat een heerlijk eten serveren ze hier... Sfeer is prima bediening is goed. En het eten... pfff wat een smaaksensatie. Ga hier zeker weer heen, top. 👍

31. Harry & Ann Weijde

Wij hebben hier vooraf een goulash soep en een Hollandse garnalen cocktail genomen. Als hoofdgerecht een vlees plateau voor twee personen, deze verbaasde ons in positieve zin, waar je normaal drie karige stukjes krijgt, lagen hier voor ieder 5 soorten vlees en enkele groente soorten. Geserveerd met een schaal (goed gevuld) gebakken aardappelen, een schaal rijst, een schaal salade en twee sausen. We namen een ijsje na. Wij zijn echte Bourgondiërs en hebben al aardig wat restaurants gehad, maar deze is nu 1 van onze favoriete. Het was weliswaar niet echt druk, maar al het personeel was attent en vriendelijk. Een echte aanrader.

32. Vrijdag 27 feb 2015 gegeten bij Balkan; ontvangst uitstekend, vriendelijk en uitnodigend, was erg druk, maar we kreeg meteen iets te drinken. Eten: ik had Zlatibor (reepjes gesneden biefstuk gebakken met champignons, ui en paprika geserveerd met pepersaus) met als voorgerecht Gepaneerde fetakaas met stokbrood (veel). Smaakte uitstekend. Mijn man had Sarma (koolbladeren gevuld met gehakt) en als hoofdgerecht Bivstek Raska 250g; goed gebakken, goede smaak. In tijden niet zo goed gegeten. Bediening compliment, snel en super vriendelijk. Inrichting gezellig, muziek iets te hard maar niet storend, voordeel; kun je rustig met elkaar praten zonder dat de tafeltjes dichtbij er iets van horen. Tot slot kwam de kok nog langs of alles naar wens was.

33. Met zijn zessen heerlijk gegeten. Leuke bediening. Fijne sfeer. Voor herhaling vatbaar. Een dikke 8

34. Sinds mijn laatste "Balkan recensie" is er bijna weer een jaar gepasseerd. Ze hebben hier niet stil gezeten want het hele interieur is op de schop genomen en up to date gemaakt. Het ziet er sfeervol en gezellig uit. Kortom, prima gelukt deze opknap beurt, ga zelf maar eens kijken. Het eten is nog steeds van uitstekende kwaliteit. De kok laat zich niet uit het veld slaan als de zaak helemaal vierkant vol zit, en zorgt voor een prima maaltijd. Onze beide vleesgerechten waren lekker mals en goed van smaak. Ik kijk er naar uit om binnenkort weer even een vorkje te prikken in dit gastvrije restaurant.

35. Een aanrader voor iedereen. We hebben heerlijk gegeten zoals altijd. Het restaurant is verbouwd van binnen waardoor de sfeer nog beter is geworden. De bediening was heel attent en de prijs was in verhouding voor wat we kregen perfect. We komen zeker weer terug.

36. Was erg lekker zaterdag bij de Balkan. De sfeer was goed en het eten was smakelijk. De bediening was erg vriendelijk. Raad iedereen dit restaurant aan.

37. Heerlijk gegeten! Goed vlees perfect bereid. Super klantvriendelijk bediening. Leuk dat de kok langs kwam om te vragen of het eten smaakte. Zeer vriendelijk ook.

38. Gezien de recensies lijkt het wel of wij de enigen zijn die hier eten.... Dit is zeker niet het geval, want er is altijd wel wat drukte bij Balkan.
    Vooraf deze keer slechts een heerlijk glas rode huiswijn en met de menukaart op tafel uitzoeken wat te bestellen. Mijn keuze viel, zoals wel vaker, op de varkenshaas met ui, champignon en paprika. De wederhelft koos voor een stuk rundvlees.
    De gerechten werden geserveerd met een heerlijke "Griekse" salade en twee sausen (knoflook en stroganoffsaus). Op het bord verder nog wat speciaal bereide rijst en smakelijke garnering. Gebakken aardappelschijfjes maakten het geheel af.
    Beiden weer heerlijk zitten smullen en na een lekkere kop koffie met een afzakkertje voldaan huiswaarts gekeerd. Een prima plek om te vertoeven, vriendelijke bediening en een puike kok, wat wil een mens nog meer?

39. Onlangs wederom heerlijk gegeten bij Balkan. Onder het genot van de prima huiswijn genoten van goed voedsel wat met liefde was bereid.
    Vooraf een beetje stokbrood met kruidenboter om een klein bodempje te leggen. Het hoofdgerecht bestond voor mij uit de varkenshaas met gebakken uitjes, paprika en champignons welke prima waren bereid. Mijn tafelgenoot genoot van een stoofpotje waar heerlijk mals varkensvlees in zat met een bijpassende saus.
    De vriendelijke en correcte bediening zorgde dat het ons aan niets ontbrak. Ter afsluiting was er een lekkere dame blanche met warme chocolade saus en een likeurtje met een goede kop koffie. Goede en verse producten, heerlijk bereid voor een eerlijke prijs.

40. Hebben hier een aantal keren gegeten, hele vriendelijke bediening en het eten is toppie, een aanrader!!

41. Heerlijk gegeten in een leuke sfeer. Het personeel is attent en gastvrij. Prima prijs kwaliteit verhouding. Kortom voor herhaling vatbaar!

42. De balkan is bekend door de vele conflicten, maar koken kunnen ze daar ook! Dit Balkanrestaurant bestaat gelukkig al heel wat jaren in Drachten. Vandaag zijn mijn echtgenote en ik samen op de bonnefooi langs geweest. Wij werden uiterst vriendelijk ontvangen. Er werd helaas geen jas aangenomen. We beginnen met Scampi's aan een stokje, gegrild en vergezeld van een cocktailsaus, wat mijn vrouw jammer vond. De scampi's hadden van zichzelf al veel smaak. Stokbrood en kruidenboter was als bijlage aanwezig. Ik had 2 rolletjes "Sarma", pittig gehakt in koolbladeren. Uitstekend, mede door het stokbrood en kruidenboter zeer aangenaam. Vervolgens voor beiden "Zlatibor", runderhaasreepjes met spek ui en verschillende sauzen. Gemengde groente op smaak gemaakt met een beetje spek en ui. Erg lekker, maar kwam wel uit de diepvries! (Stroganoff, knoflooksaus in een te vol schaaltje en roomsaus op het bord). Erbij geserveerd een gemengde salade, rijst en "Pommes souflées", (Plofaardappelen, ook uit de diepvries helaas). Omdat het nogal veel was hebben we het maal afgesloten met een kopje koffie. De rode huiswijn was uitstekend. De kan met water werd blijkbaar gratis op tafel gezet. een leuke geste! De prijs van het geheel vonden we aan de stevige kant, mede gezien de diepvries elementen. Wel een aanrader. Sfeer verliest een puntje vanwege de (te) luide muziek en het werd een beetje kouder in de zaak. Wat de service betreft: zie de jassen. Er werd (voor de aardigheid neem ik aan?) door een kind het bestek voor het hoofdgerecht gebracht. Daar is niks op tegen, maar meld dit wel even bij de gasten! Ook was de toiletruimte ijskoud, omdat de verwarming niet aanstond.

43. Bij de Balkan is het heerlijk eten. Het ziet er aan de buitenkant wat ongezellig uit, maar dat is het absoluut niet! Leuke, knusse sfeer. Ik had als voorgerecht de Jugo schotel. Pittige worst, ham en fetakaas. Een beetje frisse salade erbij om het af te maken. Heerlijk en een juiste portie voor een voorgerecht. Ons hoofdgerecht was verschillende vleessoorten aan de spies. Echt heerlijk en standaard 2 lekkere sauzen erbij, dat was dik voor mekaar.
    De joegoslavische koffie van mijn gezelschap zag er niet echt aantrekkelijk uit, maar ik weet dat ze het op de Balkan zo drinken, dus ja, daar kies je voor. Ik had een sorbet, erg lekker, maar fabrieksijs en daardoor chemisch zoet, spuitslagroom on top, mede daarom vond ik € 6,50 voor dit nagerecht wel wat veel. Bediening is erg vriendelijk en attent. Ik zal hier zeker nog een keertje komen!

44. Goed genoeg en heel lekker eten, leuke bediening en gezellige sfeer. Moeite waard om dit restaurant te bezoeken.

45. Je kunt hier heerlijk eten. Ruime porties voor redelijke prijzen. Mixed grill en de Balkan spies zijn mijn favorieten. licht uit, sabeldans, flamberen en dan heerlijk "eten". Tot slot koffie met een heerlijk dranje erdoor, lijkt op Irish coffee, en je hebt een heerlijke avond gehad met vrienden.
    Wil je even snel lekker eten, haal het dan op en eet lekker thuis.

46. Heerlijk eten, goede kwaliteit, gezellig restaurant. De moeite waard!!!

47. Zeer attent personeel en uitstekend eten en drinken

48. Dit restaurant is absoluut de moeite waard. Met een vriendin ben ik er gaan eten. De ontvangst was hartelijk. Het personeel uiterst vriendelijk en correct. We hebben echt het gevoel gehad dat we verwend werden! Het stoofpotje van aubergine was bijzonder smaakvol. Goede kwaliteit eten voor weinig geld. Ik ga nog vaak terugkomen!

49. 23 maart hier met zijn tweeën gegeten. Ondanks de drukte was er maar 1 serveerster, zij deed het prima, maar iedereen moest natuurlijk wel even ietsje langer wachten. Als voorgerecht mosterdsoep gehad: was lekker. Het hoofdgerecht was veel, met name het vlees dan, het smaakte erg goed. Wel vielen de aardappelschijfjes tegen; uit een zakje? en ongekruid? Eerder hadden ze volgens mij wel zelfgemaakte. Ook de salade was niet zo lekker als wij wel eens hadden gehad. Geen toetje meer genomen. De prijzen zijn zeker niet laag.
    Toch is het al met al prima eten bij de Balkan.

50. Afgelopen weekend gegeten.
    Vol verwachting naar dit restaurant vanwege de goede berichten.

Al met al viel het na afloop gewoon tegen.
    Vlees op de spies was gewoon een soort van buurt barbeque waarbij dit op een spies was gestoken.
    Maar het verschil hierbiij is dat men nu 25 euro moest betalen! Erg duur in verhouding, ook omdat met een bakje kool en aardappelschijfjes krijgt en verder niets.

Verder was de wc niet schoon en gewoon niet netjes.!

51. Het eten is er elke keer fantastisch.Geweldig restaurant met aardige bediening.Echt een aanrader.Marianne bedankt voor de goede zorg iedere keer weer.

52. Klein, maar sfeervol restaurant.Het eten is meer goed en ruim voldoende. De snelheid van de op een volgende gerechten is ook goed. Goed verzorgd keurig personeel, kan menig restaurant een voobeeld van nemem. Gezellig en schoon._

53. Mijn vriend en ik hebben hier prima gegeten. Het vlees was van een goede kwaliteit en de hoeveelheid was ook meer dan voldoende. Standaard 2 sausjes bij het vlees,maar die hebben we niet aangeraakt. Het vlees was van zichzelf al prima op smaak. Persoonlijk vond ik de gekruide rijst als bijlage erg lekker! De sfeer in het restaurant was erg knus. Wat ik wel minder vond, was dat de service wel vriendelijk, maar nogal 'stijf' overkwam. Erg jammer, want ik heb veel vrienden uit ex- Joegoslavië en had op zijn minst wel een 'dobro vece' of 'prijatno' verwacht in plaats van een gemaakt 'goedenavond en eet u smakelijk'. Misschien komt het door de doorgaans nuchtere mentaliteit van de Friezen die hier komen eten, maar ik miste dat stukje uitstraling echt.

54. En klein, maar erg knus restaurantje opgericht door een Joegoslavische familie. Erg gastvrij, goede service maar vooral heel erg lekker eten.

55. We komen hier al vijftien jaar eten. Echt lekker, goede service. Vanavond met familie geweest en aan het einde kregen we fles wijn van het huis omdat we wat te vieren hadden. Echt een aanrader !

56. Ik heb samen met mijn vriendin gegeten en we hebben heerlijk gegeten.We komen zeker nog een keer.

57. Met familie hier gegeten, gemiddeld 31 euro pp. incl. vooraf een desert en drankjes.

Iedereen was zeer tevreden over zijn/haar gerecht. Bij het afscheid nemen en de kok complimenten te hebben gegeven, werd onze jarige nog verrast met een fles wijn. Erg attent.

Enigste aandachtspunt is dat de bediening in het begin wat stroef overkomt, maar als er van onze kant wat grapjes en aandacht aan wordt gegeven is het ijs gauw gebroken en wordt het erg gezellig.

58. Diverse keren geweest en diverse keren goed gegeten. Geen ervaring met de vis, maar de gerechten met vlees zijn goed. Een constante kwaliteit en prettige bediening.

59. Afgelopen weekend hier gegeten, het is me tegengevallen!

Het vlees van de grill was wel ok, maar de bijlagen leken nergens op.

Beetje sla met weining variatie en gefrituurde aardappelen.

Prijs/kwaliteitverhouding klopt niet. Wij komen hier niet weer.

60. Dit blijft na zoveel jaar toch iedere keer weer een aangename verrassing om er te gaan eten. Het eten is goed en vers. De bediening is altijd attent en vlot. En er is veel oog voor detail, zo wordt er ook tekst en uitleg gegeven over het eten. Bedankt Monique!

Misschien het enige minpuntje is dat de menukaart misschien iets pittiger mag?

Voor de rest een absolute topper.

61. Dennis Hoogenboom

Zeer matig en veel te duur.

Met familie hier eerste Kerstdag gegeten.

Groente uit pot, saus uit zakjes of potjes. Aardappelschijfjes uit de vriezer. Vlees of te rauw of te gaar.

Voor 25 euro per hoofdgerecht verwacht ik tenminste verse groente.

Echt een afrader.

62. Gewoon lekker! Beste Ribeye in Drachten!

63. Al jaren een begrip in de wijde omtrek van Drachten. Het eten is altijd prima, slivovice doet het ook altijd goed erbij. Bediening was misschien iets te oppervlakkig op één meisje na, die deed echt haar best, en was ook lekker vlot met de babbel en service. Kortom; een aanrader voor mensen die iets verder willen kijken dan op de kade.....

64. Vanavond gegeten met 9 personen. Broodmandje was goed. Hoofdgerecht iets minder, aardappelen doorbakken en te vet. De tonijn was zo droog dat het amper te eten was. Botervis en zalm daarentegen erg lekker. Vlees smaakte ook goed. Eten was alleen niet erg warm meer. Groentes waren wel erg lekker. Het ijs was overheerlijk. De sfeer erg gezellig terwijl het helemaal niet druk was. De service iets minder, de meiden gaven standaard de glazen en borden aan ipv uitserveren. Uiteindelijk stonden er teveel drankjes op de rekening. Wel eerder gegeten en toen was het altijd goed, vrienden zweren er zelfs bij. Dus ja, mening verschilt.

65. Ben 2 keer geweest!
    Sfeer en bediening goed, het eten minder..

66. Anneke

67. Janssen

Ik heb echt super genoten, het is een tof restaurant, we komen er al 4 jaar!

Het is een echte aanrader,

En Dikke 10 voor dit super restaurant.

68. Jildau 985 punten

Het eten was erg lekker, maar misschien had de bediening die avond z'n dag niet. Er liepen verscheidende dames rond met een erg chagrijnig gezicht. Inrichting/sfeer was verder oke.

69. Geweldig restaurant, heel erg sfeervol, leuke bediening en het eten is heerlijk! Dit restaurant is zeker een aanrader en is zeker de moeite waard!

70. Altijd lekker eten, niet duur. Goed gevuld en een goede presentatie op tafel. En hele lieve mensen.

71. Rutger Bijker

Balkan vind ik echt Top!

Het eten is er altijd goed bediening is goed, gewoon niks op aan te merken.