Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Zuidkade 17, 9203 CK, Drachten

Op dit adres zit nu: Friethuys

1369191508 70
1502031955 73
1511520558 72

1. Anja de Boer

Zaterdag 9 Januari even een heerlijke maaltijd bij Athina gehaald.
    Genoten van de smaak, keurige verzorging, en vriendelijkheid van de mensen aldaar.
    Kortom geweldig!

2. Natascha

Op vakantie heerlijk gegeten bij deze authentiek Grieks restaurant in het centrum van Drachten. Goede kwaliteit vlees, heerlijk gekruid (wat niet altijd logisch is bij de griek)
    bediening is erg vriendelijk en attent. Hele nette prijs kwaliteitsverhouding. Een aanrader.

Als ik in de buurt woonde, kwam ik hier vaak ;)

3. Gezellig en een goede Griek.

4. Carla Luimstra

Heerlijk gegeten en gemoedelijke sfeer. Zeker weer een keer naar toe.

5. familie j.i.

Tijdje geleden hier gegeten, het vlees smaakte goed. De bijgerechten waren teleurstellend qua hoeveelheid, paar aardappeltjes, weinig groente en één schepje rijst. Maar daarentegen smaakte het wel goed. De prijs verhouding klopt dus niet voor wat je krijgt…

De inrichting is mooi en het gebouw is ruim. Jammer dat je niet goed kan parkeren met de auto… Al met al, je kan er wel lekker eten, maar je moet er wel van houden!

6. Wij hebben afgelopen zondag avond hier met onze kinderen gegeten het was uitstekend wat ze serveren het eten is ruim voldoende wij hebben besloten om binnenkort deze locatie weer te bezoeken ook het personeel is zeer vriendelijk Euxapiqtw yia ova bedankt voor alles.
    Gr Fam Drenth.

7. Eerste kerstdag hier gegeten, en het was opnieuw geweldig!
    Heerlijk eten, gezellige sfeer.
    Wij komen zeker terug!
    Fijne feestdagen nog voor alle medewerkers!

8. R. Postuma

Leuk en gezellig restaurant, en erg goed eten. Een aanrader.

9. Snel geholpen, vriendelijk personeel, eten was goed.

We hadden op zich best een nette plek en alles ziet er netjes uit. Toch om een beetje meer sfeer te creëren vrijblijvend een tip om het optisch ruimtelijker te maken: achter de bar een grote spiegelwand plaatsen en extra verlichting, zo lijkt het net of de ruimte 'doorloopt' waardoor de ruimte optisch groter lijkt en de bar zelf ziet er veel chiquer (en lichter) uit.

Opmerking: op een gegeven moment gingen veel klanten weg waardoor het wat stiller werd in het restaurant. Er zat nog een grote groep bij elkaar. De klanten die klaar waren met eten en vervolgens opstapten waren schijnbaar allen bekenden van de eigenaar en zijn vrouw? want beiden zaten lang gezamenlijk na te praten met de klanten. Prima hoor maar wij zaten er met zijn tweeën daardoor een beetje verloren bij, wat toch jammer is. We hadden nog koffie besteld maar omdat dit toch lang op zich liet wachten (de eigenaar en zijn vrouw waren druk in gesprek met klanten en de rest van de bediening zagen we niet meer) besloten we toch maar om af te rekenen zonder koffie na te hebben gedronken.

10. Wat een heerlijke avond hebben wij gehad!!
    Heerlijke Ouzo van het huis en daarna onze overheerlijke Griekse maaltijd op tafel gekregen.
    Wat een feest!
    Super bediening, alsof je er al jaren komt.
    Wij gaan dit zeker vaker doen.

11. Gisteravond met 11 personen gegeten bij Athína, echt een aangename verassing. Vlotte en vriendelijke bediening, de nieuwe locatie is echt adembenemend. Gelukkig ook zijn de recepten gelijk gebleven. Echte een aanrader.

12. Corry Oosterhof

Wij besloten een avondje grieks te eten. De ouzo kwam snel maar daarna liet de bediening het af weten.
    Na 45 min kwam het eten wat niet goed gaar was, toen we hier wat van zeiden kregen we een grote mond terug.

Ontzettend asociaal en de sfeer was al snel verpest. Nooit weer.

2,4
  13. Jaap Alberts

Zeer goed gegeten, heerlijk, vlotte bediening, goede bediening ook, totaal niks op aan te merken.

14. R. Kingma

Ik vind de recencies - nog geen 7 gemiddeld - aan de magere kant. Het eten was erg lekker en de salade heerlijk vers. De bediening hartelijk en vriendelijk en de moeite van het herhalen waard. Ik zou zeggen: Probeer het zelf en kom tot de ontdekking hoe gezellig en lekker het er is.

15. Bram en Lies

Zoals altijd hier, heerlijk eten, genoeg ook.. vriendelijke bediening. Eigenaars zijn altijd wel in voor een praatje. Wij kwamen er al regelmatig en dat zullen we ook op deze nieuwe locatie doen!

16. Wietske

Gezellig en sfeervol restaurant, lekker gegeten met ons gezin. Borden waren goed gevuld, en lekkere salade erbij. Ouzo als welkomstdrankje met pita broodjes. Vriendelijke bediening. Gaan we zeker vaker heen, prima restaurant!

17. Goed en lekker eten, betaalbaar gezellige sfeer

18. Zeer matig: te weinig capaciteit voor de ruimte.
    Uren gewacht op 't hoofdgerecht.
    Ongezellig doordat alles na elkaar geserveerd werd.
    Dan ook nog de aubergineschotel koud van binnen en ongaar.
    Eigenaar reageert mij te defensief, ongastvrij en onprettig.
    Uiteindelijk zijn we maar vertrokken zonder nagerecht.

19. Lekker eten en betaalbaar. Bediening goed. Blauwe licht leid wat af, sfeer prima.

20. Vóór de verhuizing waren we hier met enige regelmaat. Uiterst prettige ambiance en altijd lekker gegeten. Nu is men verhuisd, een paar honderd meter dichter bij het centrum, in een iets groter pand.

Op zich erg mooi als bedrijven uitbreiden en groeien. Jammer alleen dat ze bij Athina hun kennis niet uitbreiden. We zijn op de nieuwe locatie wezen eten met vrienden, waarvan één persoon een gluten allergie heeft. Toen we hier een aantal vragen over stelden, kregen we niets dan verbaasde blikken. Oftewel, totale onwetendheid... Na duidelijk gemaakt te hebben wat we graag wilden en wat verstandig was in het kader van glutenallergie, was dit mogelijk zei men. Vervolgens komt er een bord op tafel waar glutenrijk en glutenvrij bij elkaar op één bord lagen. Oftwel, totale onverschilligheid. Erg slordig.

Ook voelden we ons minder welkom dan vroeger en hebben we lang moeten wachten. Het welkomst ouzootje komt vrij vlot, maar helaas hebben we daarna ongeveer een half uur moeten wachten op iets anders te drinken.

Ik heb een poosje geaarzeld om de review te plaatsen. En eerst het restaurant gemaild. De reactie die hierop volgde was zo ontzettend arrogant en egoïstisch, dat ik vind dat een waarschuwing op z'n plaats is. Een typisch geval dat het een ondernemer te goed gaat. De waarschuwing die ik vooral wil afgeven, geldt vooral voor mensen met een allergie. Men weet hier écht helemaal van niets. Wanneer het fout gaat of men krijgt tips, wordt er laconiek over gedaan. Het lijkt me dat een allergie niet iets is om laconiek over te doen.

3,5
  21. Ik vind het nieuwe pand geweldig!! De sfeer is erg gezellig en is heel mooi geworden van binnen!! Kom er graag en neem regelmatig vrienden mee en iedereen is enthousiast!

Ook in de toekomst zullen we van jullie heerlijke eten en gezelschap genieten!

Tot gauw, Tia

22. Niet meer wat het is geweest, asociaal geholpen na een opmerking over koud vlees.
    Gerechten zaten niet veel smaak aan, prijs/kwaliteit klopt niet.
    Voor ons niet weer.

2,2
  23. Christine Kremer

Als we een gezellige avond met lekker eten willen gaan we altijd hier naartoe. Het was weer top! Vriendelijke vlotte bediening en niet duur. Aanrader!

24. We komen hier geregeld en dat is niet voor niets. Altijd smaakvol en goed bereid. Prettige sfeer en nette, maar ongedwongen bediening. Geregeld vrienden en familie meegenomen en ook van deze kant veel waardering voor Athina. Aanrader!

25. Bouwe en ineke

Prima voorgerecht-hoofdgerecht en super nagerecht. Bediening top en omgeving aangenaam. Parkeren voor de deur.

Een aanrader. Veel waar voor weinig geld.

26. anoniem

27. Het eten was heerlijk, vooral de platina schotel. De bediening was vriendelijk en een echte Griekse sfeer. Echt een aanrader.

28. anoniempje

29. De Athina schotel was zeer matig. Eten niet warm, gyros leek op gekookte ham. Vlees had weinig smaak. Salade niet fris, water tomaten. Interieur sterk verouderd en de eigenaar reageerde negatief op onze opbouwende kritiek. Een kop koffie kon er niet af.

30. Perfecte service. Ruim vleesaanbod. Riant en goed gevulde borden.

31. een klant

32. Op 2 maart hier met de kinderen gegeten, eten was zeer goed smaak/kwaliteit. Wel vonden wij het weinig... 1 schaaltje friet en werd niet gevraagd of alles voldoende was, dus zelf friet en tzatziki bijbesteld.. stond wel op de rekening friet 4,75 sausje 6,75.

6,7
  33. 3 april erg lekker gegeten bij Athina! Heerlijke gyros, salades, gamba's etc. Zeer aardige gastheer en goede bediening.

34. A. Huisman

De sfeer en ambience was prima, maar het eten was niet best. Het leek allemaal niet zo vers. Ik hoop dat de kok een slechte dag had..

35. Ingrid Terpstra

Een onverwacht goede eet-ervaring! Op de bonnefooi bij dit restaurant terecht gekomen.
    Erg lekker gegeten. Uitstekende service, erg lekker eten en een hele aangename ambiance.
    Zeker een vervolgbezoek waard!

36. Janneke

Ik kan het niet geloven dat ik in het zelfde restaurant heb gegeten dan de rest.
    Mijn man en ik hebben dit restaurant erg slecht ervarend. De sla was helemaal droog, waarschijnlijk was het meer dan 2 uur daarvoor voorbereid. De groenten smaakten naar de blik! Verse ingredienten zeggen jullie? Sorry maar een restaurant met een zo uitgebreide kaart kan niet met alleen verse ingredienten werken!!
    Zeker nooit terug!

37. m.h.straver

Heerlijk even nagenieten van een leuk dagje uit, en Heerlijk eten, Stifado was heerlijk, een aanrader!!!

38. Het eten was zeer goed! Meer dan genoeg.
    Bediening was zeer vlot. Ze waren er, zonder dat ze opvallend aanwezig waren.
    Jammer vonden we dat we de baklava koud werd geserveerd.

39. John en Vera

Heel sfeervol, schoon en vriendelijke ontvangst. Wel wat gebonk boven je hoofd van kinderen die aan het stoeien zijn(?)
    Maar dat hield gelukkig na een kwartiertje op. Het eten was heerlijk en vlot bediend. De gastheer was correct, een beetje stug, maar vriendelijk. Als we hier zouden wonen gingen we zeker een keer terug!

40. Hier al regelmatig gegeten en het is altijd goed geregeld. Lekker eten voor een goede prijs! Leuk sfeertje, aardig personeel, lekkere tzatziki...

Aanrader in Drachten.

41. Prima restaurant met gezellige sfeer. Eten wordt bereid door Griekse kok met verse ingredienten. Menukaart is voldoende en ook de wijnkaart voldoet. Dit restaurant is een aanrader.

42. Marcel Scheffer

Weer lekker gegeten. Een aanrader! Goede entourage en vriendelijk personeel.

43. Een gezellig en knus restaurant, met op de achtergrond de Griekse muziek. Verder een leuke gastheer en gastvrouw die sfeer maken en de klanten tevreden stellen.

Het eten is altijd erg goed en je krijgt waar voor je geld.

Een absolute aanrader.

44. Jildau 990 punten

Erg lekker en goed restaurant; meestal veel vlees en lekker gekruid. De Griekse yoghurt met honing en walnoten zijn het favoriete toetje.