Restaurant Ammos in Dordrecht

Restaurant Ammos laten bezorgen?

Online eten bestellen

ma 16:00 - 21:00
di Gesloten

Omschrijving

Sinds juli 2015 heeft een restaurant aan de groenmarkt 82 een metamorfose ondergaan. Met een nieuwe eigenaar kenmerkt het restaurant zich door en frisse en moderne uitstraling.

In een compleet nieuwe entourage wordt u door ons team verwelkomt met een vernieuwd en uniek concept.

Geen ellenlange menukaart zoals u gewend bent in de gangbare Griekse restaurants.
Ammos maakt gebruik van een gevarieerde 4-seizoenen-menukaart.
Door dit concept kunnen we onze gasten een hoge kwaliteit garanderen.

Tevens werken wij met wisselende 3 gangen keuze menu's voor €22,50.
En beschikken we over een gevarieerde wijnkaart met diverse tophuizen.

Graag verwelkomen wij u in ons restaurant aan de groenmarkt 82.

Prijzen

1613352047 87
1619072574 86
1641954680 88
1681998366 83

1. Lekker gegeten. Vriendelijke dame. Wij hebben geen kou ervaren. En niet lang op eten hoeven wachten. Dus herkennen ons niet in voorgaande recensies.

2. Een uitnodiging voor een etentje bij de Griek slaan wij nooit af. Zeker niet als dat met een gezellig clubje is. We keken er dan ook al lang naar uit. Maar wat een deceptie is het geworden.

Wat als eerste opviel was dat het restaurant om half zes nog vrijwel leeg was. Dit in tegenstelling tot de Griek even verderop, waar het al gezellig druk was. Geen goed voorteken. We kwamen er al gauw achter waarom. Om te beginnen was het best wel fris binnen, niet echt behaaglijk. Omdat er nog bijna geen andere gasten waren, verwachtten we dat we niet lang hoefden te wachten op het eten. Nou, dat bleek een misvatting: pas na 65 minuten (ruim een uur dus) konden we aanvallen. Het eten zelf smaakte ons prima.

Toen we op de dessertkaart gewezen werden was de keuze al snel gemaakt. Echter, de bovenste helft van de kaart (precies dat deel waaruit ons gezelschap de keuze had gemaakt) bleek niet beschikbaar. Opmerkelijk, want als ons op de kaart gewezen wordt, vertel je er toch meteen bij wat er eventueel niet beschikbaar is?! Maar okay, nieuwe keuze gemaakt. Helaas liet men ons wederom oneindig lang wachten. Hierop besloten wij het nagerecht maar geheel te laten vervallen.

Opvallend was dat de thuisbezorging blijkbaar boven de tafelgasten ging. De bezorger liep af en aan terwijl wij maar bleven wachten. Ook andere gasten hebben erg lang gewacht en klaagden over de kou. Het was onze eerste, maar tevens laatste ervaring met dit restaurant: te onprofessioneel.

3. R.P.Stolk

AMMOS? NOU NÉÉ!!!
    De 20e januari '24 gingen we vol goede moed naar Ammos in Dordrecht waar het tot dan toe goed toeven was.Echter bij aankomst was de 14 dagen van te voren besproken ronde tafel al vergeven.
    Nu kregen we een krappe tafel ,voor onze gasten en wij (4 personen).
    Na een voorafje besteld te hebben die overigens tegen viel,vonden wij het alle 4 nogal koud in het restaurant,naar later zou blijken klaagde er meerdere gasten over de kou.
    Na heel lang wachten,werd dan eindelijk de bestelling opgenomen.
    Na ruim een UUR (in de kou ) wachten kwam er dan eindelijk de bestelling.
    Mijn bord droop van het vet/olie.
    Overigens was het gerecht zeer smakelijk.
    Intussen was het tijd voor een toilet bezoek van mijn kant,ik wilde even de blaas legen.
    En ja hoor het urinoir afgedekt met een vuilniszak zou het niet gaan worden.
    Dan het toilet maar in,ik wilde netjes de wc bril omhoog zetten,die had ik bijna los in mijn handen die zat helemaal los aan één kant.
    Na zeker 20 minuten te hebben gewacht nadat we allen ons bord duidelijk zichtbaar voor de bediening met bestek en servetten erop aan de rand van de tafel hadden geplaatst werd het eindelijk opgeruimd.
    Na weer wachten konden we ons nagerecht dan toch echt bestellen.
    Nu bleek dat de helft op de kaart niet beschikbaar was!
    Gevalletje slechte inkoop?
    Maar goed dan maar andere nagerechten besteld.
    Na weer 25 minuten in de erbarmelijke kou te hebben gewacht hebben we gezamenlijk besloten het nagerecht te laten voor wat het (niet) was en vroeg ik om de rekening.
    Weer liet men mij wachten,we hadden intussen allen onze jassen maar vast aangedaan,tijd zat.
    Nu kwam ze dan eindelijk met de rekening,en ik beklaagde mij over de slechte gang van zake en de kou.
    Ja hoor begon madam een hele discussie,dat ze meer tafels had en dat het zeker 20 minuten duurde een gril gerecht te maken,waarop ik zei dat dat een uur wachten en de kou niet verklaard.
    Achter ons zat een familie die ook klaagde over het lange wachten zij wachtten al 45 minuten,ook zij hadden het zeer koud.
    De rekening bleek een geschreven kladje,niet zoals voorheen een nette kassabon.
    Al met al ben ik verdere discussie niet aangegaan,maar Ammos nou néé echt niet meer.
    Mijn advies: ga niet naar Ammos tenzij je van kou en zéér lang wachten en een lekkere discussie met het personeel houdt.
    Ammos??
    AMMOSNOOITNIET!!!

4. Erg lang moeten wachten op het eten.
    Vies bestek.
    Ging veel tassen met eten al na buiten en andere kregen hele grote gerechten al op tafel geschoven.

5,3
  5. Laatst met 5 personen heerlijk gegeten. Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en was er een ronde tafel gereserveerd wat altijd gezellig is. We hadden de koningstafel besteld en voor 1 vegetariër werd nog iets apart klaargemaakt wat zij erg lekker vond. Ook was er een jarige onder ons. Toen het dessert werd gebracht brandde voor haar een sterretje erin en werd door het aanwezige live muziek lang zal ze leven ingezet.
    Het personeel zong en klapte uitbundig mee. Kortom….dankzij het heerlijke eten, live muziek en vriendelijke personeel een top avond.

6. Kees en Frans

We hebben vrijdag 21 juli een heerlijke Griekse maaltijd gegeten bij Amos. Het smaakte ons, net als de vorige keren, erg goed. Wat nu speciaal maakte was de live muziek; het maakte de avond voor ons extra speciaal (onze 18e trouwdag) en we waande ons daardoor op een Grieks eilandje 👍.
    Als aandachtspunt is het krijgen van nieuw bestek (tussen voor- en hoofdgerecht. Deze moesten we bewaren) en we konden alleen met pin betalen ((geen acceptatie van Visa creditcard).
    We komen bij Amos zeker nog een keer terug!

7. Vertaal van English naar Nederlands

Worst restaurant ever, a full smoothie fell over me and they gave no service at all!!! I was shivering and they offered no help!!! I was told we would get the food for free so we left and the owner came running towards us and started yelling that he would call the police, don't go here!!!

8. Heerlijk gegeten en gedronken. Personeel vriendelijk, hoewel ietwat onervaren.

9. hugo haak

Duurde even voor het eten kwam. Sommig eten was bijna koud. Het eten was wel lekker.

10. Trudy Zioverschoon

Heerlijk gegeten bij Ammos en vriendelijk personeel. Voldoende keuze op de kaart. Top!

11. Prissy van der Hoeven

Bediening was vriendelijk, maar slechte communicatie door taalbarrière. Wel wat aan de prijs maar heerlijk gegeten in goede sfeer.

12. Ellen Lont

Bediening was vriendelijk, eten was lekker. Maar moesten heel lang wachten op de wijn en het brood. En helaas nog langer op het eten. Het kwam na een uur en 3 kwartier (!!) pas op tafel. Ondertussen veel onrust in het restaurant omdat veel mensen al lang zaten te wachten. Er gingen wel tassen vol met besteld eten de deur uit.
    Was al met al geen succes helaas.

13. Martin nederlof

Super vriendelijke bediening en heerlijk eten 🤗🤗 lang geleden dat ik zo heerlijk heb gegeten alles was tot perfectie klaargemaakt en dit is zeker voor herhaling vatbaar 👌Top restaurant en super lieve serveerster voor mij 5 sterren 👌👌

14. Het eten was heerlijk! De bediening heel vriendelijk en de sfeer is prima.
    Wij gaan hier nog vaker komen!

15. Het was heerlijk, perfect menu en erg vriendelijk, zalig gegeten. Muziek mag iets rustiger, maar dat is persoonlijk.

16. Madeleine

Deze zaak is niet meer wat het geweest is.
    Heel lang op ons eten moeten wachten. Toen het kwam was het al behoorlijk afgekoeld. De smaak was goed.
    Na bestelling van een glas rode wijn kwam de serveerster ongevraagd met een glas van haar keuze. Niet de huiswijn dus en helaas werd deze door zowel de buurman als door ons niet als de lekkerste ervaren.
    Ondanks dat het behoorlijk heet binnen was werden de ramen en deuren gesloten ivm de afzuizing!?
    Binnen de kortste keren stond de zaak helemaal blauw. Niet te doen om binnen te blijven zitten. Om problemen met mijn gevoelige longen te voorkomen zijn we uiteindelijk maar naar buiten gevlucht. Daar werd de baklava met een hoopje gesmolten ijs geserveerd. Die mocht uiteraard terug.
    De serveerster had een paar slappe excuses die ons niet totaal niet duidelijk waren.
    Eerste en zeker laatste keer dus. Er zijn beter Griekse restaurants in de buurt!

17. Vanavond een zeer vervelende ervaring met Amos. We hadden besteld via Thuisbezorgd en dat liep allemaal nog goed. Daarna gebeld door Amos dat 1 bepaald gerecht niet geleverd kon worden en daarna heel lang niets meer gehoord. Na een half uur bellen naar beide bekende telefoonnummers (waardoor wij ook gebeld waren) eindelijk contact gekregen en er werd mij doodleuk verteld dat mijn bestelling geannuleerd werd door een technische storing. En dat dus na het vorige telefoontje. Nu woon ik daar toevallig vrij dicht in de buurt en zag dat het restaurant gewoon geopend was. Daarna heb ik redelijk boos geantwoord naar de mevrouw die de telefoon op nam en gezegd dat ik binnen 2 dagen (vind ik zelf nogal ruim) mijn geld terug krijg en dat zij van ons nooit meer een bestelling zullen ontvangen. Er werd mij toen meteen verteld dat ik dreigende taal uitsloeg en zij niet meer met mij verder willen praten. Heel jammer. Zij missen een goede klant en krijgen wat mij betreft een zeer zeer zeer slechte recensie!!!!!!!! En ook erg jammer dat zij zelf niet met een gepaste oplossing komen.

18. 28 mei 2022
    Helaas, nieuwe eigenaren hebben de formule “koningstafel” en het interieur overgenomen, maar niet de kwaliteit, de kennis, de bezieling en de sfeer van de eerste eigenaren.
    - Minder gerechten bij de koningstafel dan voorheen, wel duurder.
    - Geen extra couvert mogelijk. Mijn man heeft een maagverkleining en kan erg weinig eten. Hier werd erg vervelend op gereageerd, alsof we een oneerbaar voorstel deden. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in een (Grieks) restaurant.
    - Ik kreeg rode wijn ipv de bestelde witte wijn. Geen excuses, maar een sjagerijnige reactie.
    - Geen schoon glas bij 2e flesje frisdrank.
    - Plastic borden.
    - Bediening weet niet wat er geserveerd wordt. Tonijnsalade ipv aubergine spread. Kuitsmeersel leek meer op fava met veel aardappels. Mosselen waren te lang gefrituurd.
    - Dessert bestond uit 2 bolletjes ijs, baklava en chocolademousse. Geen yoghurt met honing, geen tweede cake/gebak oid.
    - Vuile glazen werden op de bar gezet, niet afgevoerd.
    - Toen we om een doggybag vroegen, kregen we 3 bakjes en moesten het zelf verder regelen, geen tasje.
    - Rond half 10 was de zaak bijna leeg. Keuken pusht bestellingen er zsm door en gaat daarna onderuitgezakt aan een tafeltje zitten.
    - Ongezellige sfeer.
    - Afzuiging keuken werkt slecht. Al onze kleding stonk.
    - Man in de bediening deed wel erg zijn best, maar dat was ook de enige.
    Kortom, wij gaan naar een ander restaurant als we gezellig en goed Grieks willen eten.

2,6
  19. We hebben 1 uur op ons hoofdgerecht moeten wachten zonder excuses.
    Een aantal gerechten uit de frituur. De bediening was aardig.

20. Jenniskens

Als je een fles rose besteld verwacht je dat deze in een wijnkoeler geplaatst wordt op je tafel. Het hoofdgerecht is snel afgekoeld. Bij vermelding daar van… is het commentaar… het komt zo van de hete grill! ?! Dat wordt heeeeel snel eten.
    Zodat het nog warm is. Jammer. Kan zo anders.

5,7
  21. Hanny de Deugd

16/3/22
    We hebben heerlijk gegeten, alles klopte. Bediening fantastisch.
    Dit restaurant verdient veel klandizie, komen hier zeker vaker terug.
    Hanny de Deugd

22. Gisteren bij Ammos gegeten. Het eten was heerlijk. Vlotte vriendelijke serveersters. We komen snel weer terug.

23. Vanavond met 4 personen hier gegeten. Gezellige ronde tafel. Goede bediening. Heerlijk eten. Fijne sfeer. Kortom aanrader!

24. Wilhelmina B.

Gisteren hier heerlijk gegeten, de bediening was erg goed, kortom een aanrader dus!!

25. Leo Deunhouwer

Leuk resturant erg mooi ingericht, sfeervol en goed gegeten. Goede service, vriendelijke bediening.

26. Ammos voortreffelijk, heerlijk gegeten met een bezorg menu. Vlees heerlijk niet te zout en andere ingedienten gewoon perfect. 1e keer hier eten besteld, normaal altijd bij andere Griekse restaurants maar Ammos steekt hier ver boven uit qua smaak.
    Zodra mogelijk (als covid 19 het toelaat) zal ik zeker meermaals hier gaan eten en zal dit zeker delen.
    Groet Andre.

27. Teuntje Visser

Vrijdag 13 maart jl. hier gegeten met vier personen. Gelukkig waren er meer mensen die niet hadden geannuleerd. Vriendelijk personeel, vlotte bediening. Ondanks de zorgen die men toch gevoeld moet hebben met betrekking tot het coronarvirus. Het eten was erg lekker. Jammer dat er alleen Radler alcoholvrij bier werd geschonken. Maar dat is dan ook het enige verbeterpuntje.
    Toen ik ging afrekenen kreeg ik een mooie korting. Dat maakt het extra wrang dat ook dit restaurant nu noodgedwongen de deuren dicht moet houden. Mensen: ga na deze crisis vooral een avondje uit eten in dit restaurant!

28. Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, je word niet weggekeken ook al is het druk. Goed gegeten voor een juiste prijs.

29. John, Sjouk, Udo en Ineke

We hebben gister heerlijk gegeten, de koningstafel was super.
    Komen zeker nog is terug 👍

30. Door een foutieve reservering bij een ander restaurant kwamen we zonder reservering binnen. Uitermate vriendelijk ontvangen, aardige mensen… weten wat gastvrijheid inhoudt! Voor herhaling vatbaar! En heerlijk gegeten…

31. Egbert Schilstra

Heerlijk gegeten in restaurant Ammos in Dordrecht. Met mijn partner hebben we de Koningstafel besteld. Eigenlijk is dat een proeverij van zowel voor- , hoofd-, en nagerechten. Het was ruim voldoende. Daarnaast ook nog een heel prettige bediening! Echt een aanrader!

32. Heerlijke gegeten en gedronken. Sfeervol restaurant en vriendelijk personeel. Jammer was de Mariah Carey kerst cd op repeat stond. Na het brengen van de dessertkaart duurde het zolang dat de bediening weer kwam, dat we in plaats van een dessert de rekening maar hebben gevraagd.

33. Heb je een bevestigde reservering staan, is dat hele restaurant niet open op die dag. Sta je daar lekker voor jan lul. Goed geregeld.

34. Een geweldige belevenis de koningsplank! Op deze manier word.
    Een mix van voor en hoofdgerechten geserveerd! Eigenlijk een leuke wandeling door de Griekse keuken.

35. Heerlijk gegeten! Goede bediening. Verlichting mag iets sfeervoller.

36. Trees Sleeking

Een echte aanrader: de koningsplank!
    We hebben in dit restaurant al verschillende keren gegeten. Top.
    Bediening erg vriendelijk.
    Prijs/ kwaliteit dik in orde.

37. Ron van Nimwegen

Koningstafel genomen, heerlijk en heel veel. Vriendelijke bediening en leuke ambiance. Aanrader!

38. We hebben lekker gegeten. We hebben gebruik gemaakt van het 3 gangen keuzemenu. Voldoende keus en een schappelijke prijs. Vriendelijk personeel. :-)

39. Branderhorst

Keurige zaak, vriendelijke bediening.
    Heerlijk eten😋

40. Rob Sint Nicolaas

Wij zijn helemaal blij met de bediening, sfeer en de kwaliteit van het eten, daarom maken we in onze kennissenkring veel reclame voor Ammos. Zo ook bij een vriend van ons die helaas in een rolstoel zit. Hij wilde graag een keer met ons de Koningstafel ervaren, omdat Ammos op hun website reclame maakt dat ze rolstoelvriendelijk zijn hebben wij gereserveerd. Helaas liep dit op een teleurstelling uit, er is helemaal geen rolstoel oprit aanwezig. Jammer, we hadden er juist zo zin in om onze goede ervaringen bij Ammos te delen. Ammos doe hier wat aan.

41. Nathalie

Het eten was weer heerlijk, het personeel super vriendelijk en attent!

42. Het eten was absoluut goed. De sfeer vond ik erg matig, niet echt gezellig, beetje sfeerloos. De bediening was correct, behalve dat we bij het hoofdgerecht alleen patat kregen terwijl er staat dat je patat, rijst en/of (afhankelijk van het gerecht) groente erbij krijgt. Wij hadden 3 verschillende hoofdgerechten en gingen er vanuit dat we van alles wat zouden krijgen. Er is ook niet gevraagd wat we erbij wilden hebben. Toen we vroegen om rijst en groente was de reactie erg zakelijk: of we er op basis van de bestelde gerechten wel recht op hadden. Ze ging het nakijken en kwam terug met een schaaltje rijst. Zonder toelichting, dat was het. Beetje jammer maar verder heerlijk gegeten.

43. danielle

Voor een verjaardag met een tafel vol dames gegeten. Het was maandagavond, en erg rustig. De bediening was goed. Eten was heerlijk, de service vlot. Al met al een zeer prettige avond.

44. Zeer vriendelijk personeel. Heerlijk gegeten ook voorvee redelijke prijs.
    Is een aanrader!!

45. Zaterdag 23 februari bij Ammos gegeten.
    Lang niet geweest en dat hadden we beter zo kunnen laten. We hadden de Koningsplank. Voorgerecht en hoofdgerecht was qua smaak vrij veel van hetzelfde en erg zout. Het nagerecht was gelukkig wel lekker.

Wat ons ook stoorde is dat bij het bestellen van de drankjes er geen karaf water kon worden besteld alleen maar een fles a €5.
    Later op de avond hebben wij karaffen water wel naar andere tafels zien gaan. Dat is met 2 maten meten.

3,7
  46. Ger Stavast

Echte Griekse gastvrijheid en waanzinnig lekker eten. Heerlijke smaken. Koningsplank is een aanrader. Vriendelijk personeel en men laat je rustig genieten van het eten. Je bent daar echt de gast en zo wordt je ook behandeld. Een topzaak in Dordrecht.

47. Al vaker weesten eten, gisteren ook weer zo als altijd heerlijk eten heel vriendelijk personeel was weer super dankje wel tot ziens groet thea en kees.

48. Prima Grieks restaurant. Alleen jammer dat we erg lang moesten wachten tussen het hoofd, -en nagerecht.

49. Lieda Postma

Zaterdag voor het eerst via telefonische reservering bij Ammos gegeten. Toen we binnenkwamen bleek dat er al 4tafels met AH korting bezet waren… dáárom deed de app het niet! Toch mochten we mét de AH korting plaatsnemen aan een prachtige tafel voor het raam, wat een mooi interieur en wat een lieve bediening! We voelden ons erg verwend met het eten, het zag er prachtig uit en was overheerlijk! De cappuccino was een mooie afsluiter en de bediening maakte het een onvergetelijk etentje… echt voor herhaling vatbaar! Wij gaan volgende x voor de drie “planken” als voor-hoofd-en nagerecht!

50. Gisterenavond voor het eerst bij Ammos gegeten en het zal niet de laatste keer zijn.
    De tafels niet te dicht op elkaar, je kunt elkaar gewoon verstaan tijdens het praten.
    Personeel alert maar niet te nadrukkelijk aanwezig.
    En het belangrijkste, het eten… gewoon lekker.

51. Vorige week voor het eerst een van de Dry Aged steaks uitgeprobeerd (rib-eye). Ik kan alleen maar zeggen dat dit voor herhaling vatbaar is. (Nadat ik eerst de vier andere Dry-aged steaks heb uitgeprobeerd;). De overheerlijke salade, friet en rijst maakte het helemaal af.
    Met de uitbreiding van het assortiment is de keuze nog moeilijker geworden. Tja, gewoon een luxe!

52. Jan van lijen

53. Elena

54. Je zou eigenlijk nul op tien moeten geven. Slechte service, geen smaak, verhouding kwaliteit prijs totaal overdreven. Wie er nu nog heen gaat is zelf schuld.

2,8
  55. Vanavond bij dit restaurant wezen eten naar aanleiding van alle gelezen recensies.
    Op een paar opbouwende puntjes na die je goed kunt vertellen aan het vriendelijke personeel hebben we hier fantastisch gegeten goeie verse producten en goed bereid heel goed.

Hou deze kwaliteit vast… ver weg de beste griek in Dordrecht wat mij betreft.

56. Als niet (meer) regelmatige bezoekers van Dordt wilden wij naar Kreta maar kwamen bij Ammos terecht en daar hebben wij geen spijt van. Alles smaakte even heerlijk en ook de bediening was perfect. Hier gaan wij zeker nog eens naar terug!

57. Marian brandsma

Zeer goede kwaliteit vlees. Gezellige gastheer. Heel schoon. Afwissellend menu. Ons favoriet de koningstafel. Topper.

58. K van de Riet

Eten is kwalitatief hoogstaand en zeer vriendelijk personeel.
    Erg goed restaurant en zeker voor herhaling vatbaar.

59. Toop en Anneke

Heerlijk, klantvriendelijk, ongedwongen sfeer. Voor herhaling vatbaar 🤗😇

60. Peter Valk

Gisteren met vrienden groep wezen eten. Bediening was perfect en erg vriendelijk, het eten was meer dan voldoende en kwalitatief is goed, en mytos bier belangrijk puntje.
    Gaan zeker nog een keer terug komen hier.

61. Perfect eten. Gezellige sfeer. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar. Twee zussen uit Den Bosch en 1 uit Dordt

62. Ton vos

Het eten was goed en de bediening was correct.

63. Ingrid Kosters

Heerlijk gegeten! We hebben voor het sharing dinner gekozen. Echt een aanrader. Gezellig eten met heerlijke kleine gerechtjes.

64. Heel goed eten, gezellig en goede service!

65. Heleen andeweg

Zeer lekker gegeten, vriendelijke bediening. Gerechten niet te snel werd netjes gevraagd of het volgende gerecht door kon... Aanrader

66. Mirriamjansen

67. I. Hermus

Voor de eerste keer in dit restaurant gegeten. Was voortreffelijk! Gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Doen we vast nog een keer.

68. Theo en Petra van de Weetering

Niet bekend in Dordrecht, dus via Google gezocht naar een restaurant.

Bij binnenkomst werden we ontvangen door een vriendelijke gastvrouw. Wat ons opviel was een restaurant met ruimte tussen de tafels. Iets wat wij altijd heerlijk vinden. Na een overheerlijke carpachio heb ik genoten van een grote, zeer malse, gegrilde tournedos en mijn mijn man van vijf heerlijke lamskoteletten. Alles werd geserveerd op gegrilde groenten en verse frites.

Wij eten vaak buitenshuis maar hebben zelden zulk lekker vlees gegeten. Een echte aanrader

69. Bij binnenkomst wordt je gelijk door een leuke beschaafde dame ontvangen. De bediening is overigens zeer goed, prettig in de omgang en zoals gezegd bescaafd / niet opdringerig. Het restaurant ziet er ontzettend leuk, modern en toch sfeervol uit. Veel ruimte rondom de tafels zodat het eten van je buurman niet onder handbereik ligt. Allemaal erg prettig. Het eten was bijzonder smaakvol, voor ons beide een appart schaaltje met groente lekker klaargemaakt met een balsanicum dressing. Vlees goed gegrild en het extra schaaltje tzatziki stond niet op de rekening. Erg gastvrij en bij deze de complimenten. Wij komen zeker snel nog eens terug, nog even 'n reden verzinnen om naar Dordrecht te gaan ( komt vast goed ).

70. Dik Ammerdorffer

Mooi restaurant. Comfortabele stoelen en tafels. Ruimte. Niet volgepropt met tafels. Goeie ontvangst, plezierig personeel.

De menukaarten zien er zeer verzorgd uit met niet al te veel gerechten (vaak zie je dat met een tomaatje erbij er een ander gerecht ontstaat), zo niet hier in Ammos. Toch is er ruim voldoende keuze uit mooie gerechten.

De bediening was perfect. De bediening vroeg aan mijn vriend of hij de door hem bestelde Dorado aan tafel gefileerd wilde hebben. Dat werd vervolgens op vakkundige wijze gedaan, met uitleg. Omdat ik geen verstand heb van Griekse wijnen lieten we ons adviseren door de ober. Hij had er verstand van en we kregen voor 24 euro een heerlijke fles rode wijn.

Het eten: erg lekker. Zorgvuldig opgemaakte borden, precies de goede hoeveelheid.

Ik ga hier terugkomen.

71. Zaterdag hier voor het eerst wezen eten. Ik moet zeggen een aanrader! Goede sfeer, bediening en heerlijk gegeten. Komen hier zeker terug!

72. Heerlijk gegeten.
    We hebben voor de 2e keer de koningstafel genomen. De gerechten waren andere gerechten dan de vorige keer. Dus leuk om te doen. Je eet niet steeds hetzelfde.

73. a van rossum

Het eten was erg lekker. Wat alleen jammer is dat er erg weinig word gevraagd of er mensen nog wat willen drinken.
    Het is leuker als ze wat vaker komen vragen en bij het dessert kregen we 2 setjes bestek terwijl we met 8 personen waren.

74. Vanavond met mijn gezin de vakantie afgesloten bij dit Grieks restaurant. Zowel sfeer, gastvrijheid en eten waren super, erg lekker gegeten in een ongedwongen sfeer. Echt een aanrader voor wie eens lekker Grieks wil eten 👍👍

75. Willy & Tanya Soewarno

Heerlijk gegeten en de wijn was goed! Aardige bediening. Echt een aanrader. Komen zeker nog eens terug!

76. Vooraf helaas niets meer gehoord over een verstuurde mail m.b.t. het wijzigen van de tijd (circa 2 dagen vooraf gestuurd).
    We werden wel vriendelijk ontvangen en door de hele avond heen was iedereen zeer gastvrij. Het sharing diner concept was een groot succes (ook voor Ammos zelf, in ieder geval de avond dat wij er waren).
    Bij het voorgerecht zaten naar onze smaak te veel 'smeerseltjes: 4 soorten dikke smeersels (o.a. viskuitcreme, tonijnsalade, tzatziki en knoflooksaus). Met 4 stokbroodjes de man is dat echt te veel, 2 of 3 soorten was ook genoeg geweest. Jammer ook dat de tzatziki precies tussen 2 vissalades lag waardoor het ging vermengen. Sowieso was er erg veel vis/schelpdier. Het hoofdgerecht was heerlijk, ruim voldoende voor 2 personen en voldoende afwisseling. Het dessert (waarvoor je echt plaats moet vrijhouden) was vrij ingetogen maar ook hier hebben we van genoten.
    Al met al een prima avond gehad, je betaalt iets meer dan bij een gemiddelde Griek, maar dit hadden wij er, gezien de gastvrijheid en het sharing diner concept, graag voor over!

77. Zeer lekker gegeten, goede sfeer, leuke bediening. Kennis van de wijn. Komen hier zeker (weer) terug.

78. Al meerdere malen wezen eten, het eten is elke keer gemaakt met verse producten en dat proef en zie je! De hoeveelheid is ruim voldoende, niet teveel zoals in een "standaard" grieks restaurant (lees: vreetschuur). De wijnen zijn ook zeker een aanrader, ze kunnen er veel over vertellen en geven tips over hoe de wijn het beste kan smaken. We worden elke keer ontvangen met een lach. Laatst wilde wij een avond rustig aan doen, dit was geen enkel probleem, wij mochten zelf aangeven als we toe waren aan het volgende gerecht. De muziek is een mooie aanvulling op de avond, absoluut niet storend. Als afsluiting van de avond nog genieten van een glas ouzo. Ga zo door!

79. Weer heerlijk gegeten.

80. Genuine and super tasteful Greek cuisine in a modern stylish decor, really worthy a visit to Dordrecht!

81. Super lekker eten en zeker niet te weinig. Vriendelijke bediening!

82. Gezellige ambiance, heerlijk gegeten en de bediening was netjes en zeer vriendelijk.
    Hoofdgerechten zijn vrij groot dus voor de volwassenen die niet zoveel opkunnen is het delen van een hoofdgerecht een aanrader. zeker als je met 4 man 6 voorgerechten besteld om van alles te kunnen proeven.

83. Leuk restaurant. Heerlijk gegeten van het Sharing Diner. Een aanrader!

84. Sfeer was goed. Bediening goed. Eten was heerlijk. Komen zeker nog eens terug.

85. Wederom heerlijk gegeten en weer hartelijk ontvangen, wij komen hier graag. Eten voor een eerlijke prijs van goede kwaliteit en niet te extreem druk.

86. Het was een heerlijke avond. Perfecte service en de wijn was buitengewoon goed. We komen zeker vaak terug.

87. Saskia Milder

Heerlijk gegeten, het drie gangen proeverij menu. Alles was even lekker. Attente bediening. Allen weinig verstand van de wijnkaart.

88. Lekker gegeten. Bediening was niet alert ondanks dat het super rustig was. We moesten steeds zelf om drinken vragen.

89. We wilden weer eens een andere Griek proberen en we hadden gelezen over de koningstafel/shared dinner. Dat leek ons wel wat, want we willen eigenlijk altijd wel van alles wat proberen. De smaak en keuze van bepaalde voorgerechten vonden wij bijzonder, carpaccio bij het voorgerecht... Grieks? De dolmades waren erg zout. De gehaktballetjes in tomatensaus waren heerlijk gekruid en brachten ons echt even in Griekenland. De 5 verschillende smeersels waren ook verschillend, de witte kaas en tzatziki waren heerlijk, wat de tonijn daar deed? Geen idee? En de viskuit en aubergine, waren gewoon niet onze smaak, maar dat kan.
    De hoofdgerechten waren voor ons wel weer meer Grieks, de moussaka was echt heerlijk! En ook de souvlaki, gyros waren jammie! Beetje jammer dat het soort van stoofpotje, niet echt smaakte naar uren stoven, maar qua smaak was hij verder heerlijk. En alles had die lekkere grillsmaak die je verwacht. Miste wel wat salade trouwens.
    Het dessert vond ik echt een aanfluiting, lepel Griekse yoghurt met honing en nootjes (wat ik het lekkerste vond op het hele bord). 2 bolletjes ijs, vanille en chocola met een hoop aardbeiensiroop erover, zonde. En een cake gedruipt in siroop, echt teveel siroop!
    De service was verder uitstekend! En als je nooit Grieks verder gegeten hebt, dan is dit vrij veilig om het een keer te proberen. De aankleding van het restaurant vond ik in eerste instantie erg mooi, heel licht en modern. Maar tijdens het eten miste ik toch dat warme gevoel dat je naar Griekenland moet brengen. De muziek op de achtergrond deed wel erg zijn best, maar was niet voldoende. Misschien dat ik het nog eens ga proberen, maar dan van de kaart bestellen, en als dat het ook niet is, ga ik gewoon weer lekker terug naar mijn oude vertrouwde Griek.

6,7
  90. Heerlijk gegeten. De sharing Diner gedaan. Heerlijke gerechten, ruim voldoende en zeer afwisselend. Echt een aanrader.

91. De bediening en sfeer is prima! Maar het eten is bar weinig en veel te duur!! Wij hebben zelfs nog honger!! Voor Griekse begrippen is dit een overdreven culinaire bedoeling. Wij kregen heel weinig vlees en geen salade.. klein bakje frites en een klein bakje sperziebonen en ieder een stukje paprika erin. Daar moesten wij samen mee doen. Nadat wij er wat van zeiden, vertelde de baas dat dit hun concept was en dat dit mediterraans was.. en dit is wat ze hadden en als het niet genoeg was moesten wij maar bij bestellen. Wij zijn geen normale Griek.. oke!! Geen klantvriendelijke man ook!! Dus voor ons geen tweede keer meer!! Wij gaan dan liever naar een echte Griek!

92. Vanaf de reservering online tot het eten was het een prettige en gezellige ervaring. Het eten was goed en de bediening was goed. Zeker dat wij de volgende keer terug komen.

93. Het eten is van topklasse en de bediening is geweldig.

94. Heerlijk gegeten bij Ammos! We kozen voor de Koningstafel/sharing dinner: 3 gangen voor een vaste prijs, per gang diverse gerechtjes geserveerd op een plank van 1 meter. Een goede manier om meerdere gerechten uit de Griekse keuken te proeven. De foto's spreken voor zich.

Voor herhaling vatbaar, zeker nadat ons verteld werd dat er regelmatig andere gerechten geserveerd worden op de plank.

Vriendelijke bediening met Griekse gastvrijheid!

95. Modern, erg netjes restaurant met heel vriendelijk personeel. We hadden gekozen voor het sharing diner, zodat je meerdere gerechtjes kunt proeven. Per gang, op een grote plank, werd netjes verteld welke gerechten werden geserveerd. Alles was erg lekker en voldoende. Voor herhaling vatbaar!

96. Tijdens weekend Dordrecht bij Ammos gaan eten samen met vrienden. Het restaurant ziet er modern en strak uit, niet zoals de meeste typische griekse restaurants. De bediening is correct en vriendelijk. We kozen voor sharing diner en lieten ons verrassen. De 3-gangen werden keurig netjes geserveerd op een grote plank. Alles was lekker, vers en met zorg bereid. Als afsluiter nog een lekkere ouzo (plomari uit Lesvos) gedronken. Kortom een prima restaurant en aan te bevelen. Kali Orexi.

97. Ada v d Hoek

We bestelde het drie gangen menu van het bord buiten. We waren met zijn vieren en het voorgerecht bestond uit drie soepballen met saus. Hoofdgerecht mixedgrill. Men verwacht groenten, friet of rijst erbij. We kregen een kinderportiie met een schaaltje frietjes waar een vierjarig kind zijn hand niet voor omdraait. Ook de groenten waren per stuk afgepast. Met de bijbestelling is zo lang gewacht dat onze borden bijna waren weggehaald. Als klap op de vuurpijl allemaal twee frietjes en drie stukjes groente. Jammer. Het toetje was een bolletje ijs in een glaasje. Jammer, we hebben er wel de slappe lach van gekregen dus toch een leuke avond. Alleen voor ons beslist niet meer.

98. Eten was lekker maar de porties waren opvallend klein, in ieder geval in het door ons gekozen driegangenmenu. Misschien zijn dat in dit driegangendiner wel de zogenaamde senioren porties. Maar zet (of nog beter: zeg) dat er dan bij, dan kan je vooraf zelf uitmaken of je dat genoeg vindt. Ons vieren viel dit laatst toch wel heel erg tegen. Dan maar liever à la carte zelf iets kiezen en bestellen (als we wellicht nog eens gaan) een hopelijk dan een normale portie op je bord krijgen.

Dit is de Griekse keuken en toch géén Franse keuken!? Of had dit allemaal direct te maken met de aangeboden 10% korting gedurende de maand januari.

De bediening had jammer genoeg (op een drukke zaterdagavond) óók te leiden onder die drukte. Goede wil was er wel, maar het scoorde hier en daar toch opvallend onder de maat, qua aandacht en service.

Prijzen zijn gemiddeld. Maar voor de nu geserveerde kleine porties echter wél aan de hoge kant.

99. Eus van dijk

Nette zaak, aardige bediening, eten was ook goed. Jammer dat het een beetje weinig was.

5,9
  100. Lekker eten en mooie portie grootte! Jammer dat je rijst niet als bij gerecht kan nemen.

Volgende pagina