Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Dordrecht verdeeld zijn.

1. Ahhw wat jammer! Met oud en nieuw een hoop bollen gehaald voor bij de familie. De bollen waren rubberig van buiten en droog en hard van binnen (weggegooid uiteindelijk).

Ik had het een tijd geleden nog gekocht toen het rustig was en toen was de buitenkant krokant en binnen lekker zacht. Het zal wel de drukte zijn, maar ik hoorde heel veel klachten.
    De drukte van de jaarwisseling heeft de kwaliteit genekt. Écht jammer.

2,2
  2. Als Rachel de tijd heeft om te koken en ze steekt haar liefde in het eten, dan valt dat goed te proeven. De prijzen zijn goed en het eten is om vol van te raken. Hier houden wij van!
    De nieuwe salade met pasta valt goed in de smaak. Voor zelfs de kleinste kleintjes eten de pasta met veel smaak op. De overige garnituur vanwege de grootte niet, maar wij hadden ook niet gevraagd om een kindermaaltijd.
    De spare ribs is een aanrader! Soms nog wat vet te vinden (even weghalen) en smullen. Geen pittige smaken te bekennen, maar heerlijk mals vlees met een zoete smaak. Patatjes goed, bami altijd lekker! Smullen bij Rachel. Wanneer je iets meer vraagt aan eten is dat geen probleem, dan is de saoto soep ook een aanrader. Lieve hardwerkende vrouw!

3. Y Snijders

Eerste keer maar niet z'n beste indruk. Allereerst was het niet mogelijk om binnen te eten, te weinig mankracht kregen we te horen, nou ja dat kan, maar mensen op het terras trokken massaal jassen aan om dat het erg fris was en winderig was. Drankje kwam snel maar helaas daar bleef het bij, want na 35 minuten nog steeds geen bestelling opgenomen. Kortom we hebben er maar voor gekozen om onze drankjes af te rekenen, en maar elders te gaan eten.

4. Helaas geen bestelling kunnen doen bij deze Verhage, want ze weigeren tegenwoordig telefonische bestellingen.
    Waardeloze service, mijn zien ze hier waarschijnlijk niet meer.

5. Een update over hoe het gaat in deze zaak.
    Nog steeds bestel of haal ik af wanneer er leuke acties zijn. De laatste jaar is dat er steeds minder. Veel minder acties en minder scherpe acties, maar dat kan ik mij wel voorstellen met de prijzen wat overal stijgt en de corona-pandemie. De pizzaprijzen zijn ook gestegen.

Wat betreft het eten zelf.. Gelukkig is het na ruim 10 jaar een stuk vooruit gegaan. De laatste jaren is het alleen maar positief. Soms werkt de live-tracker niet, wat wel jammer is, want het is erg leuk om naar te kijken. De bezorgers zijn netjes en bezorgen op tijd. 1 keer waren zij wat later, wat ik niet erg vond en ik vond vanzelf een mail vanuit domino's met een mooi aanbod. Daar stond ik even verbaasd van te kijken.
    Wanneer ik contact met hen leg, krijg ik altijd netjes een berichtje terug.
    Het eten zelf komt altijd warm aan en is vers bereid en het smaakt erg goed. Soms zit er wat teveel tomatensaus op waardoor de pizza te kruidig smaakt.
    Wanneer ik pizza ophaal, is het personeel ook vriendelijk, netjes en de wachttijd is goed ingeschat (online bestellen op tijd en op tijd ligt het klaar).
    Geen klagen, domino's heeft het goed voor elkaar!

En nu zien wanneer wij weer een mooie actie te zien krijgen, tot dan!

6. Tijdens de lockdown tweemaal besteld via een groenekleurig tussenpersoon die zou gaan bezorgen.
    Helaas beide keren door de bezorger een heel lange bezorgduur, omdat deze de aantekeningen niet had gelezen hoe het huis moest worden bereikt, waardoor het extra lang voor de bezorger duurde omdat deze het huis niet kon vinden. Daar kan het restaurant niets aan doen.

Het eten moet ik helaas een wat lagere cijfer geven. Beide lasagnes waren verbrand namelijk. Dit heeft het restaurant uiteindelijk wel opgelost, dat is goed.
    De andere keer dat we bestelden was de tagliatelle erg lekker met kip. De millefoglie smaakte ook erg goed. Brownie was ook goed (alleen 7 euro prijzig voor een klein stukje). Net als de salade.. Maar het smaakte wel echt goed.
    Het eten was keurig ingepakt, met zorg.

Wie weet later in de toekomst op locatie eten, het daar beleven!

7. KFC
    Snackbar Dordrecht

Na jaren werd er geadverteerd met het 50-jarig bestaan. Online kwam ik al tegen dat bestellen zo'n 21 euro kostte exclusief bezorgkosten van bijna 3 euro.

Wij hebben op locatie, in het centrum, de "50 years bucket" besteld.
    Daar zit in.
    - 2 Burgers (original of zinger naar keuze)
    - 4 hot wings.
    - 2 Crispy tenders.
    - 1 Dipsaus naar keuze.
    - 2 Originals grote vleugels.
    - 2 Patat.
    Prijs: €15,95

2 burgers smaakte lekker, wel wat zuinug met de saus,
    4 hot wings. Ja. Pittig.
    2 Crispy tenders was krokant van binnen, maar aardig taai van binnen.
    1 Dipsaus, goed.
    2 Originals grote vleugels, best wat pezen/vet eraan.
    2 Patat prima.
    Voor dat bedrag goed kunnen eten, maar we (1 kind 1 volwassene) zaten er niet vol van.

Desalniettemin, het was beter dan de laatste keer. Daar had ik toen problemen met de incomplete levering aan huis (regent klachten online van incomplete bestellingen). Ervaring op locatie is positiever.
    Met de huidige prijzen wat hard stijgt is deze "bucket" een aanrader als je geen grote eter bent.
    Let op: het is exclusief drankjes.

8. Madeleine

Deze zaak is niet meer wat het geweest is.
    Heel lang op ons eten moeten wachten. Toen het kwam was het al behoorlijk afgekoeld. De smaak was goed.
    Na bestelling van een glas rode wijn kwam de serveerster ongevraagd met een glas van haar keuze. Niet de huiswijn dus en helaas werd deze door zowel de buurman als door ons niet als de lekkerste ervaren.
    Ondanks dat het behoorlijk heet binnen was werden de ramen en deuren gesloten ivm de afzuizing!?
    Binnen de kortste keren stond de zaak helemaal blauw. Niet te doen om binnen te blijven zitten. Om problemen met mijn gevoelige longen te voorkomen zijn we uiteindelijk maar naar buiten gevlucht. Daar werd de baklava met een hoopje gesmolten ijs geserveerd. Die mocht uiteraard terug.
    De serveerster had een paar slappe excuses die ons niet totaal niet duidelijk waren.
    Eerste en zeker laatste keer dus. Er zijn beter Griekse restaurants in de buurt!

9. Vanavond een zeer vervelende ervaring met Amos. We hadden besteld via Thuisbezorgd en dat liep allemaal nog goed. Daarna gebeld door Amos dat 1 bepaald gerecht niet geleverd kon worden en daarna heel lang niets meer gehoord. Na een half uur bellen naar beide bekende telefoonnummers (waardoor wij ook gebeld waren) eindelijk contact gekregen en er werd mij doodleuk verteld dat mijn bestelling geannuleerd werd door een technische storing. En dat dus na het vorige telefoontje. Nu woon ik daar toevallig vrij dicht in de buurt en zag dat het restaurant gewoon geopend was. Daarna heb ik redelijk boos geantwoord naar de mevrouw die de telefoon op nam en gezegd dat ik binnen 2 dagen (vind ik zelf nogal ruim) mijn geld terug krijg en dat zij van ons nooit meer een bestelling zullen ontvangen. Er werd mij toen meteen verteld dat ik dreigende taal uitsloeg en zij niet meer met mij verder willen praten. Heel jammer. Zij missen een goede klant en krijgen wat mij betreft een zeer zeer zeer slechte recensie!!!!!!!! En ook erg jammer dat zij zelf niet met een gepaste oplossing komen.

10. Gré kanter

11. Ik kan er niets aan doen maar vind de patat hier echt niet lekker. Schijnt speciaal te zijn maar vind er geen smaak aan zitten. Een frikandel speciaal voor 3.05 flink aan de prijs. Het verse schepijs zit ook weinig smaak aan.
    Jammer moet zijn best blijven doen te veel concurrentie op het plein erbij gekregen.

4,7
  12. René van Vliet

Eerste keer tapasbar bezocht, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Heerlijk genoten van diverse gerechten, op deze mooie locatie in Dordrecht. Helaas was de eigenaresse vanavond niet aanwezig, zodat ik haar niet kon complimenteren met de smaakvolle inrichting van ‘t Vlak! Hoop dit binnenkort bij volgend bezoek alsnog te kunnen doen, was voor mij een wederom een aangename ervaring, in het mooie Dordrecht.

13. Chinees-Indisch Dordrecht

Frijters

Bestel hier altijd. Is altijd lekker te eten, top, geen klachten, altijd netjes, ook de bezorging. Ben vaste klant van ze, aan de deur ook altijd vriendelijk.

14. Mijn laatste recensie is inmiddels van 4 jaar geleden. Het is tijd voor een update.
    Alhoewel ik heb geleerd dat bepaalde gerechten niet voor herhaling vatbaar is zoals de saoto soep en sinds kort moksie meti (veel vet en bot), is het in het algemeen hetzelfde veilige riedeltje bestellen: bara bijvoorbeeld.
    De Cha siew doe ik niet meer bestellen voor mijn dochtertje omdat ook hier meer restjes mee lijkt te worden gegeven. Dat is vlees met heel veel vet eraan. Dat koop ik niet meer.
    Begin 2021 probeerde ik de kipsate. Chinees en kipsate gaat meestal wel samen. Helaas was het een deceptie. Kip was hard! Taai en koud! Kipsate zelf was warm. Dat was ook meteen de eerste en de laatste keer.
    Tjauwmin is simpel maar prima.
    Eigenlijk komen wij hier veel minder vaak dan voorheen... Wel jammer dat ook hier kwaliteit achteruit holt.

Vegan chocolate cake
    € 4,50
    Banana pancakes
    € 9,75
    Online besteld via een derde partij. €14,25 exclusief bezorgkosten. De bananenpannekoeken was heerlijk. Lekker zacht van smaak, luchtig en het vulde goed. Inclusief poedersuiker en nog heerlijk fruit erbij.
    Dan ook nog een puntje vegan chocoladecake. Megazoet maar o wat lekker!

In het verleden kocht ik ook cupcakes en taarten. De taarten zit vol met zoetigheid. Het mag van mij zeker de helft minder zoet zijn, dan zou het alsnog lekker moeten zijn. Het is een overdaad aan zoetigheid, dat staat vast. Het ziet er wel allemaal heerlijk uit.
    Personeel, vooral de teamleider is ontzettend vriendelijk. Zij doen ook aan no-waste (tegen verspilling). Goed streven!

6,7
  16. Nu 3 jaar later even een update. Een paar foto's toegevoegd.
    Kwaliteit vlees is nog steeds er goed. Wel een tikkeltje te zout. Uren na het eten moet ik dan ook flink water drinken. Qua dönervlees is dit de beste wat ik tot zover in Dordrecht heb mogen proeven. De dürüm döner is heerlijk. De plaat wordt even onder de plaat gezet wat de smaak ten goede komt.
    Falafel is het lekkerste, ook hier in Dordrecht! Ik heb verschillende zaken in Dordrecht geprobeerd en voorheen dacht ik dat ik de lekkerste had gehad, maar bij caïro is het echt heel goed. Buitenzijde is flink krokant. Niet geschikt voor hele kleintjes. Ook dit erg zoutig, maar als je het op een broodje met salade eet is het heerlijk. Vooral knoflooksaus erbij om de zoutige smaak te compenseren.
    Het kost wel wat, maar zo nu en dan, zeker genieten!

De eigenaar is altijd even gastvrij, vriendelijk en behulpzaam.

Zij doen ook aan bezorgen via een bezorgpartij (geen eigen bezorgers). De kosten voor bezorgen is in het centrum 2,99 en de prijzen is iets hoger dan in de zaak zelf.

17. Een lange tijd geleden bij Broodcafé Jaap gegeten en binnen gezeten waar je uitzicht hebt op de straat en een electronicawinkel in hartje Dordrecht.
    Een tosti, toetje en chocolademelk besteld. De tosti zag er goed uit, het was alleen veel te hard, dat was erg jammer. Als er scherpe stukken brood in je mond prikt dan voelt dat niet prettig. Je krijgt er wat garnering naast voor de lol. Ook een zakje ketchup wat niet nodig bleek. De prijs van een tosti hamkaas is nu €4,50.
    Een chocolademelk (warme melk met een stokje met blokje chocolade erin) kost nu €3,80. Dat laatste is best duur. Een dessert kost ongeveer 4 euro.
    Binnen is een kleine winkeltje met bio-producten. Niet goedkoop, maar wel erg leuk om te zien en er zitten lekkernijen tussen wat je als cadeau kan geven. De sfeer in de tuin heb ik zelf niet kunnen beoordelen, maar ik heb gehoord dat het erg klein is en je omgeven bent door een (tuin)muur.. desalniettemin komen er klanten zitten, blijkbaar bevalt het erg goed.

Bediening was prima. Het was bij de balie bestellen en zelf plekje kiezen.

6,1
  18. Na 2 jaar met wisselende meningen, nu opnieuw een bestelling geplaatst. Misschien zou er in de tussentijd wat zijn veranderd. Mijn bestelling heb ik op de vorige ervaring aangepast. Geen succes was de babi pangang (pittig), nasi en mihoen (smaakloos). Dit heb ik achterwege gelaten. Bami, sate, tjap tjoy en foe yong hai was wel naar wens.
    Het werd: Bami, foe yong hai, sate (2 stokjes) en tjap tjoy kipfilet. 18 euro + 2,50 bezorgkosten
    is omgerekend zo'n 4,50 per bakje zonder bezorgkosten erbij gerekend.

Alles smaakte goed. Het is wel net anders dan waar wij al ruim 30+ jaar afhalen, maar omdat die locatie niet op de hoek zit, deze weer geprobeerd. Het bakje bami is NIET genoeg voor 2 volwassenen. Dit combinatiegerecht werd met 2 personen gegeten, waarvan 1 jong kind.
    De bami ging er in zijn totaliteit aan, van de saté was er ook niets meer over. Idem foe yong hai. De tjap tjoy is de volgende dag opgegeten, al zag de vloeistof in het bakje er niet lekker meer uit. De groenten was goed. De volgende keer laat ik de kip eruit. Droog en hard.
    Van wat ik gewend ben van Dordtse chinese zaken is deze wel de betere (dan moeten wij niet voor de miehoen, nasi en babi pangang gaan). Eten kan ook erg lekker zijn zonder peper.

Wij hebben ervan genoten.

Echter voor dat bedrag eten wij bij ons vaste stekkie, zeker 2 dagen van. Wat dat betreft een lagere cijfer betreft de prijs.

Bezorging zou 25-55 minuten duren. Na het bestellen werd het 70 minuten. Ik belde op of het toch vóór een bepaalde tijd kon (wat binnen die 55 minuten zou vallen). Zoals altijd ben ik vriendelijk en vrolijk aan de telefoon. Je bereikt vaak immers meer met een vriendelijke toon. Nadat ik de vraag had gesteld was de telefoniste niet vriendelijk meer. Haar stem ging onmiddelijk naar mineur en reageerde zij: oke ga ik proberen dag.
    Het gesprek was ook meteen klaar voor haar.
    Ondanks de chagrijn is het eten rond minuut 25 bezorgd door een vriendelijke jongeman. Hij kreeg fooi mee.

6,7
  19. Tosti ham kaas zonder garnituur 2 droge boterhammen. 1 Spa blauw. 9 Euro 50 dit is een woekerprijs. En volkomen belachelijk.

20. Al jaren krijgt HEMA een hoop klanten over de vloer die genieten van al het lekkers. Het gebak, taart en ook om heerlijk in het restaurant te zitten om een koffie'tje te drinken, naar buiten te turen (met gezelschap) en een hapje te gaan eten.
    HEMA Dordrecht Centrum heeft beiden: een gebaksafdeling én een restaurant op de eerste verdieping.

De Hema is de laatste jaren op financieel en bedrijfsmatig negatief in het nieuws beland. Dit merk je ook aan het veranderde Hema concept. Voor 1, 2 of 3 euro in het restaurant eten is weg bezuinigd. Jaren geleden kon je nog voor een leuk bedrag een heerlijk gevulde ontbijt krijgen. Tegenwoordig is dat er niet meer. Ook de kinderopties zoals de keuze uit een hotdog of poffertjes dien je de doosjes op je dienblad te doen en bij de kassa vullen zij het bakje met hetgeen wat je wilt. Teleurstelling alom. Er was geen hotdog meer. Wel poffertjes wat het kindje pertinent niet wilde. Met een flinke rij achter je bij de kassa moet je op het laatste moment beslissingen gaan nemen. Waarom wordt er niet op een scherm vermeld wat er wel of niet is? Dit is niet de eerste keer..
    Uit noodzaak maar een saucijzenbroodje uitgekozen. Flink vettig, maar dan heeft het kindje ook wat te eten.

De gebaksafdeling is net zo dramatisch geworden als het restaurant, of zelfs dramatischer dan..
    Zonder géne biedt HEMA gebak en taarten aan met het idee dat klanten er mee weg zullen lopen door recepten aan te passen.
    De beste voorbeeld kan ik een rijstevlaai benoemen. Álles maar dan ook echt alles is veranderd. Een nieuwe leverancier. Maar eerst de kersenvlaai.. een pit in de kersenvlaai waar ook kinderen van eten. Reactie van HEMA:
    wat spijtig dat je een kersenpit in de kersenvlaai hebt getroffen. Dat is niet de bedoeling. Omdat het een natuurproduct betreft, kan het altijd gebeuren dat er een pit overblijft ondanks dat er zorgvuldig te werk wordt gegaan. Ik geef de klacht door aan de bakker. Natuurlijk is het extra schrikken geweest in verband met je dreumes. Er is zeker voorzichtigheid geboden omdat kersenpitten gevaarlijk kunnen zijn voor kleintjes. In elk geval bedankt voor het melden.
    --------------------------

Mijn respons:
    Eten is altijd een natuurproduct.... Bij een aankoop verwacht je niet dat er zo'n grove fout wordt gemaakt.

---------------------
    Reactie Hema:
    Hoi, dat begrijp ik heel goed! Mijn excuses voor het pitje in het gebak, zoals mijn collega aangaf gaan wij er zorgvuldig mee om en helaas kan het zo zijn dat er soms toch nog een pitje tussen zit. Ondanks dat wens ik toch een hele fijne dag toe!
    ----------------------

Een ieder om zelf te beoordelen. Terug naar de rijstevlaai: Melding in 2020:

Goedendag,

De rijstevlaai is veranderd. Dit staat helaas niet op de website.

Wij zijn echte rijstevlaai-eters, maar dit is absoluut geen rijstevlaai te noemen. Ik ben ontzettend teleurgesteld. Kwaliteit gaat er zo hard achteruit.
    Vlaai is kleiner. Volume is minder. Alles smaakt anders. Bodem dunner en droog, rijst moet je zoeken. 7 % rijst.. tsja.. rijst valt niet te proeven. Overmatig slagroom en chocolade met nasmaak.
    Voormalig receptuur smaakte naar meer, maar nu echt niet. Geen idee wat ik nu met de taart moet. Niet lekker.
    Ik zou graag compensatie willen. Waarom staat er nergens aangegeven dat receptuur verandert is?
    Verschrikkelijk..
    Echt zonde.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

--------------------------------------
    Reactie Hema:
    Geen.

--------------------------------------

Inmiddels heeft hema ook vele gebakjes uit het assortiment gehaald en probeert men met populaire taarten en verhogen van álle prijzen (voorheen hema slagroomtaart 5 euro, nu 9 euro) meer klandizie te trekken, maar als je klanten belazert komen zij niet terug. Dan is het een eenmalige verdienste met een verkeerde intentie.

De fruittaart gekocht in de drukste periode van het jaar (Kerst) viel ook niet goed in de smaak. Volgende dag zat de taart vol schimmel.
    Dripcake chocoladetaart is niet lekker. Binnenkant, cake is gortdroog. De buitenkant, glazuur moet voor compensatie zorgen. Het is een mislukte combinatie.
    Een printje op de taart is ook geen succes. Een verjaardagstaart met een gekozen foto, ziet er leuk uit, maar het smaakt niet.

Hema.. verloren glorie.. ook hier stijgt overal de prijs.. voor het geld van een halfje brood koop je op de hoek in de supermarkt net geen heel brood. Ook beleg is flink in prijs gestegen.

Jammer dat de Hema de verkeerde weg in is geslagen.

Wat misschien wel een tip is dat is de koelkastlasagne, kant en klaar. Klein bakje voor 1,75.. geen conserveringsmiddelen er in. Zo nu en dan zo'n lasagne eten smaakt goed voor een zacht prijsje! Ook hun chips is lekker (ook hier duurder geworden).

2,8
  21. Een nieuwe recensie 3 jaar later.

De prijzen zijn ook hier gestegen, je ontkomt er gewoon niet aan, maar het tikt wel aan als je voor een gezelschap besteld.
    In de zaak is geen plek om te eten. Het is een typische Turkse bakkerij vol Turkse lekkernijen, zoetigheden en ook diverse broodjes. Deegwaar. Er is de mogelijkheid om af te halen en zij doen ook aan bezorging. Gratis in het centrum. Een zeer positief punt!
    Het personeel is vriendelijk en de vaste bezorgers komen altijd beleefd en netjes aan de deur.
    Het vlees wisselt aan kwaliteit. Ik had een tijd niet meer besteld, omdat er vaak harde stukken in het vlees zat (pezen, bot, kraakbeen?)... Ik kan het niet eens juist omschrijven, maar onsmakelijk is het wel. De laatste bestelling was het helaas ook raak. Dit wil je gewoon niet tegenkomen in het eten!
    Zeker niet als er ook nog kinderen mee-eten.
    Bij een schotel krijg je een broodje mee en 2 sauzen: knoflooksaus en sambal, een flinke lading patat en voldoende sla. In dit geval ook doner.
    Er werd geen bestek bijgeleverd en het broodje moest met de hand open gemaakt. Op de foto is te zien dat het een mislukking is geweest. Met zo'n poging werd het vullen én vooral opeten van het broodje een uitdaging. Er zat geen saus bij voor de patat. Een hoop patatjes was lekker zacht en een hoop patatjes was keihard. Ook als je met een vork wilde prikken, sprong de patat uiteen. Zonde. Met de sla kon er weinig misgaan. Alhoewel er lekker was gegeten.. de durum doner was ook in de smaak gevallen, maar had veel te weinig saus.. zijn er toch best wat minpunten in het eten te benoemen. Als deze kleine foutjes (patat niet hard bakken, mayonaise meeleveren, doner zonder harde stukken, broodje snijden - of bestek meeleveren) zou worden aangepakt, dan kom je toch sneller op een 9. Een 9 zou een heel mooie cijfer zijn. Deze zaak heeft zeker potentie.

22. Avrasya is een Turkse bakkerij en een soort supermarktje. Een soort toko.
    Zij bieden de typische afhaalgerechten aan zoals broodjes/durum doner, kapsalon, turkse pizza's. Af en toe hebben zij zelfs linzensoep.
    Zij bieden ook Turkse broden aan en ander soort broodjes.
    Ook versnaperingen zoals chips, zonnebloempitjes,kauwgom, lollies, yoghurt, koude drankjes en producten met een buitenlands merk. Ijsjes ook.

Het donervlees wordt ondergedompeld in een licht oranje olie-achtig pittige substantie. Het vlees is mals en zacht. De ene eter vond het eten prima (maar elders lekkerder) en de andere eter vond het eten goed, maar het pittige hoefde niet zozeer. Olie droop uit de verpakking.

De baklava was mierzoet. Het stroomde er zo uit. Ook hier verdeelde reacties.

De eigenaar draagt altijd een glimlach met zich mee en is behulpzaam en vriendelijk.

23. Internationaal Dordrecht

J&C

Heerlijk gegeten, enthousiast en zeer vriendelijk personeel.

24. Afhaal en bezorg Dordrecht

Bij Hayai Sushi Dordrecht online besteld voor bezorging in het Centrum. Er zou binnen 30 minuten worden bezorgd. Dit werd uiteindelijk ruim 1,5 uur wachten, waarbij ik minstens 20 minuten met de bezorger aan de telefoon zat. Die 20 minuten was hij in de buurt lopend aan het ronddolen, waardoor de warme gerechten niet warm meer was. Ondanks dat de bezorger zijn best deed, is bezorgen niet aan hem besteed.

De eigenaar zelf heb ik gesproken. Hij belde om wat vragen te stellen over de bezorging. Het verloop van het gesprek vond ik positief. Erg netjes dat de eigenaar contact opnam bij vragen. Het eten was volgens de bezorgwebsite snel klaar en onderweg.

Het eten zelf. De sushi was lekker. Avocado was van goede kwaliteit en zacht. De prijzen zijn vergeleken met andere sushi-aanbieders netjes. Ondanks dat het warme gerecht niet warm meer was, was de smaak goed. Rijst was licht zurig, zoals het hoort. De nori was iets te plakkerig, waardoor een kind norislierten via de mond in de keel had hangen en deze er uit moest trekken. Dit werd opzij gezet voor de prullenbak.
    De poké bowl viel een beetje tegen vanwege de avocado wat keihard was. Je merkt het verschil van de avocado uit de pokébowl en de avocado van de sushi.
    De temaki handrol was erg goed van smaak.

Leuk dat er speciale kinderstokjes zijn geleverd. Dat is erg klantvriendelijk!

Hayai Sushi krijgt een positieve beoordeling. Er wordt contact opgenomen bij vragen. Het eten is snel de deur uit.
    Groot nadeel is de lange bezorgtijd en onkunde van de bezorger. Het is frustrerend als je de route uitlegt en dit niet wordt begrepen, waardoor je geen warm eten aan de deur krijgt en het uiteindelijk 1,5 uur duurt.
    Sushikwaliteit is goed, prijsverhouding is netjes. Bezorgkosten van 1 euro is meer dan netjes te noemen. Pokébowl is geen aanrader als je niet van harde avocado houdt. De edamameboontjes was overigens ook heel hard.

Uitleg over ster service: 1 is voor de bezorging.
    Service van de eigenaar zelf zou ik een 8 geven, dit is samengevoegd met de bedoordeling van het eten en drinken.

Ik zou graag weer bestellen als de bezorging in orde was. Ik durf het nu niet meer aan.

Afhalen zou een goed alternatief zijn voor een klant.

5,9
  25. Chinees-Indisch Dordrecht

Bami oke.
    Vlees pittig.
    Indische gerecht pittig.
    Ik had gevraagd om niet pittig.

Gevalletje: Ik doe wat ik wil en de klant heeft pech.
    Wees dan gewoon eerlijk dat je er niet aan doet en ga niet op zulk wijze te werk. Makkelijk geld verdienen op een slechte manier.

4,9
  26. Taco Mundo... dit kan worden afgehaald of worden bezorgd.
    Het lijkt op zich een leuke aanbieding met korting maar alles smaakt een beetje hetzelfde. Vaak zit er peper bij, wat bij de kinderen geen goed idee is. Ook al staat het er niet bij, het gehakt is ook besmeurd met een pittige smaak. Uiteindelijk houd je niets over. En aan het einde van de rit blijf je over met een knorrende maag.

27. De serveerster was erg vriendelijk en ze deed erg haar best. De chocolademelk was te drinken. Het broodje was niet lekker. Er zat steevast mosterd op. Dat was dus echt niet lekker Kindje had poffertjes en at die ook op.
    Sfeer was kil. Voor ons niet nog een keer.

28. Italiaans Dordrecht

Prijzig. De bolletjes kaas smaakt plastic/rubberachtig en de grootte van de pizza vult niet voor 1 persoon. Zelfs een kind van nog geen 10 jaar heeft er niet genoeg aan.
    Personeel is mwah. Het is allemaal wel gehaast.

29. Saoto soep bestond uit blokjes bouilon in water.
    Artikelen uit de vriezer en opgewarmd. Weinig vers. Ja, dat eitje wat in de soep hoorde...
    Na bellen dat er drinken miste gaf de eigenaar de schuld aan de bezorger van de bezorgdienst.. ja... zo kunnen we allemaal een zaak runnen. De eigenaar was niet veel behulpzaam.
    Een andere keer langs zijn zaak gelopen en je hoorde muziek heel hard aan staan. Dat trekt geen klanten.

30. Gebeld of er Harissasoep kon worden besteld zonder peper.
    Geen probleem werd er gezegd.
    Soep was erg pittig! Je kan je voorstellen dat er maar 1 ster wordt gegeven. Zaak heeft zijn fout erkend, maar wilde geen vergoeding aanbieden behalve iets uit de kaart kiezen. Door verloren vertrouwen én het aanbod op de kaart (wat wij niet aten) was dit geen passend aanbod. Iets uitkiezen en vervolgens weggooien is ook onzin.
    Zaak is onverbiddelijk.
    Dit is een voorbeeld hoe je je als ondernemer niet moet gedragen.

Een jong kind kan je niet voorschotelen met pittig eten! De schaamte voorbij..

Het is enkel geld wat er rinkelt...