Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Dordrecht verdeeld zijn.

1. Serieus.. saoto soep lekker? Saoto moet je echt halen bij een echte Surinamer/Javaan die geen pakjes en zakjes gebruikt. Happy Lin biedt saoto aan wat in de verste verte niet op saoto lijkt. Ik heb het na lange tijd nogmaals geprobeerd, want ik geef zaken graag een kans, maar echt nooit meer! Mijn dochtertje heeft haar portie weggegooid en ik uiteindelijk ook en ik houd niet van eten weggooien. Het is een waterbasis met wat bouillonblokjes. Geen gebakken uien, geen gefrituurde aardappelstengels, geen (gefrituurde) mihoen. Geen smaak, algehele malaise. Het is verdwaalde bouillon met een bak rijst, een ei, donkerbruin kip en ontzettend veel taugé. Het is een regelrechte belediging.

Rijstetaugesoep...

Hiernaast ook bara besteld met kip. De bara is goed, de vulling niet zoals het hoort.

Helaas gaan wij het niet meer halen. Vroeger kwamen wij hier regelmatig. Later werd eens per jaar teveel. Jammer.

3,4
  2. Onlangs met een groepje voor een feestelijk aangelegenheid bij Down Town geweest. Het was voor ons allen een eerste bezoek. Brasserie oogt klein, er is beperkte plek. Daarom is het handig om een plek te reserveren, wat wij hadden gedaan.
    Heel vriendelijk en met grapjes werden wij door de gastheer ontvangen. Hij deed zeer bekwaam zijn werk, was casual doch erg beleefd. Er was een perfecte balans, zo ook bij zijn collega's.
    Een nette tafel met een prachtig uitzicht was voor ons gereserveerd. Aan de jongste werd ook zeer zeker gedacht en werd goed op het gemak gesteld.
    De gerechten: garnalenkroket en de uitsmijters was zeer smakelijk. Op kwaliteit werd niet bezuinigd en dat is ook te proeven. Daar is de prijs dan ook naar. De uitsmijter had een heerlijk desembrood. Met 2 eieren vroeg ik mij af of dit wel voldoende zou zijn en dat was het ook zeker. Door de goede kwaliteit desembrood, zijn wij de komende uren wel verzadigd geweest, waardoor wij bijna het avondeten hadden overgeslagen. Ook de garnalenkroket was heerlijk.
    Als toetje de Dame Blanche 2.0 en een Cheesecake. Alle ingrediënten was van topkwaliteit. Wij hebben ontzettend genoten van al het lekkers.
    Het personeel was beleefd en kwam precies op de goede momenten langs om de bestelling op te nemen, vragen of alles naar wens was of nog wat wilden drinken.

Wat wel jammer is dat de bon niet helemaal klopte. Er werd wat teveel aangeslagen.

Los hiervan was het een heerlijke zit, mooi uitzicht, lekker eten en drinken met fijn gezelschap.

Dit is wel een plek om te herinneren.

3. December 2023 bij Bakker Bart geweest, hier kom ik niet zo vaak.
    Hiervoor ben ik gekomen, vanwege bezoek die allen hun eigen smaak heeft en dit de makkelijkste oplossing was om op 1 plek diverse gerechten af te halen.
    Zo gekozen voor de stokbrood tonijn en een panini kip met pesto.

Alhoewel de stokbrood best prijzig was (zo'n 7 a 8 euro) viel het allerminst mee om zo'n groot stokbrood op te eten. De kwaliteit van de tonijncombinatie was goed en ook de panini leek in de smaak te vallen. Thuis de panini opnieuw even op moeten warmen. Hiermee was ik al snel 20 á 30 euro kwijt.

4. Een uitnodiging voor een etentje bij de Griek slaan wij nooit af. Zeker niet als dat met een gezellig clubje is. We keken er dan ook al lang naar uit. Maar wat een deceptie is het geworden.

Wat als eerste opviel was dat het restaurant om half zes nog vrijwel leeg was. Dit in tegenstelling tot de Griek even verderop, waar het al gezellig druk was. Geen goed voorteken. We kwamen er al gauw achter waarom. Om te beginnen was het best wel fris binnen, niet echt behaaglijk. Omdat er nog bijna geen andere gasten waren, verwachtten we dat we niet lang hoefden te wachten op het eten. Nou, dat bleek een misvatting: pas na 65 minuten (ruim een uur dus) konden we aanvallen. Het eten zelf smaakte ons prima.

Toen we op de dessertkaart gewezen werden was de keuze al snel gemaakt. Echter, de bovenste helft van de kaart (precies dat deel waaruit ons gezelschap de keuze had gemaakt) bleek niet beschikbaar. Opmerkelijk, want als ons op de kaart gewezen wordt, vertel je er toch meteen bij wat er eventueel niet beschikbaar is?! Maar okay, nieuwe keuze gemaakt. Helaas liet men ons wederom oneindig lang wachten. Hierop besloten wij het nagerecht maar geheel te laten vervallen.

Opvallend was dat de thuisbezorging blijkbaar boven de tafelgasten ging. De bezorger liep af en aan terwijl wij maar bleven wachten. Ook andere gasten hebben erg lang gewacht en klaagden over de kou. Het was onze eerste, maar tevens laatste ervaring met dit restaurant: te onprofessioneel.

5. R.P.Stolk

AMMOS? NOU NÉÉ!!!
    De 20e januari '24 gingen we vol goede moed naar Ammos in Dordrecht waar het tot dan toe goed toeven was.Echter bij aankomst was de 14 dagen van te voren besproken ronde tafel al vergeven.
    Nu kregen we een krappe tafel ,voor onze gasten en wij (4 personen).
    Na een voorafje besteld te hebben die overigens tegen viel,vonden wij het alle 4 nogal koud in het restaurant,naar later zou blijken klaagde er meerdere gasten over de kou.
    Na heel lang wachten,werd dan eindelijk de bestelling opgenomen.
    Na ruim een UUR (in de kou ) wachten kwam er dan eindelijk de bestelling.
    Mijn bord droop van het vet/olie.
    Overigens was het gerecht zeer smakelijk.
    Intussen was het tijd voor een toilet bezoek van mijn kant,ik wilde even de blaas legen.
    En ja hoor het urinoir afgedekt met een vuilniszak zou het niet gaan worden.
    Dan het toilet maar in,ik wilde netjes de wc bril omhoog zetten,die had ik bijna los in mijn handen die zat helemaal los aan één kant.
    Na zeker 20 minuten te hebben gewacht nadat we allen ons bord duidelijk zichtbaar voor de bediening met bestek en servetten erop aan de rand van de tafel hadden geplaatst werd het eindelijk opgeruimd.
    Na weer wachten konden we ons nagerecht dan toch echt bestellen.
    Nu bleek dat de helft op de kaart niet beschikbaar was!
    Gevalletje slechte inkoop?
    Maar goed dan maar andere nagerechten besteld.
    Na weer 25 minuten in de erbarmelijke kou te hebben gewacht hebben we gezamenlijk besloten het nagerecht te laten voor wat het (niet) was en vroeg ik om de rekening.
    Weer liet men mij wachten,we hadden intussen allen onze jassen maar vast aangedaan,tijd zat.
    Nu kwam ze dan eindelijk met de rekening,en ik beklaagde mij over de slechte gang van zake en de kou.
    Ja hoor begon madam een hele discussie,dat ze meer tafels had en dat het zeker 20 minuten duurde een gril gerecht te maken,waarop ik zei dat dat een uur wachten en de kou niet verklaard.
    Achter ons zat een familie die ook klaagde over het lange wachten zij wachtten al 45 minuten,ook zij hadden het zeer koud.
    De rekening bleek een geschreven kladje,niet zoals voorheen een nette kassabon.
    Al met al ben ik verdere discussie niet aangegaan,maar Ammos nou néé echt niet meer.
    Mijn advies: ga niet naar Ammos tenzij je van kou en zéér lang wachten en een lekkere discussie met het personeel houdt.
    Ammos??
    AMMOSNOOITNIET!!!

6. Lekker geluncht in het mooie centrum van Dordt in een gebouw met een rijke historie!

7. Reeds genoten van een voortreffelijke High Wine. Alles is tot in de puntjes goed verzorgd bij Aan de Spuihaven. Dit Restaurant is zeker ster waardig en wij komen zeker snel weer terug voor een lunch of diner.

8. Leuke locatie in prachtige straat in oud Dordrecht. Lekkere lunch!

9. Patatjes en snacks goed, wel aan de prijs maar goed alles is overal duurder tegenwoordig.
    Mn dochter mag er altijd naar de wc ook als we niks gekocht hebben en toevallig in de buurt zijn. Altijd vriendelijk!

10. Helaas erg slechte ervaring met de klant vriendelijkheid. Nog nooit zo behandeld daar al kom ik er vaker.
    Ik ging met de 3 kids voor een portie poffertjes naar Vissers’s en daar aangekomen was de zaak vol en geen plek met voor 3 zitplekken (eentje op schoot).
    Kan gebeuren natuurlijk dus toen de vraag of ik To Go de porties mee kon nemen, dit zou een 1/2 uurtje duren; voor ons geen probleem om deze tijd even door de stad te lopen. Terloops liet ik vallen did ik dit op de Dordt pas kon doen en daarna was direct het antwoord nee. Wachten kon ook niet want stel dat klanten zouden zien dat wij poffertjes op zouden halen terwijl ze aan het wachten waren.
    Toen wij naar buiten liepen kwam er net een stel van drie mensen binnen, die kregen wel een plekje. Waarschijnlijk bedienen ze daar alleen “echte” klanten.
    De naam van Vissers poffertjes is nu echt vergane glorie.

1,3
  11. Joshua Phokaew

Zelf kwam hier als vaste gast met zo nu en dan een gezelschap om culinair te eten of om te drinken. Zojuist ben ik geweigerd door een nieuwe kelner lijkt het wel die mij niet kent. Ik wilde een drankje komen doen en dit werd niet toegestaan. Dat er zo word omgegaan met je vaste gasten is een kwalijke zaak. Mij zul je hier niet meer zien! Ondanks de aardige eigenaresse en het personeel zal ik hier niet meer naar toe willen gaan. De manier waarop het werd overgebracht leek net alsof de kelner dacht dat ik niks te besteden had. Dit bezorgd mij direct een vreselijke avond!

12. Ina Hermus

Heb samen met m'n dochter van een heerlijke high tea genoten.. Erg lekker en ruim voldoende. Zeer vriendelijk personeel.

13. Internationaal Dordrecht

Top tent met heel vriendelijke obers.

• Eindcijfer 9,2
  14. Waarom zie ik geen prijs bij mijn bestellingen! Vooral vindt ik het heel geheimzinnig wat ik moet betalen voor Verpakking + Draagtas+ statiegeld! Mij wordt niks gevraagd, of ik een tasje wil of ik een verpakking wil. Waarom wordt de burgers klanten hierop op gestrafd op een valse manier!!

15. Dat alles duur is geworden weet iedereen, maar dit slaat echt alles. Ik had voor 27 euro 1 pita giros en 1 patat gyros. De gyros op het broodje was net geen 90 gram en die bij de patat nog geen 75. De pita was koud en niet helemaal gaar en de knoflook saus vergeten. Restaurant gebeld met de vraag hoe dit zat, ik zou door de baas terug gebeld worden maar nooit meer iets gehoord. Zeeeeeeeer slecht -10

16. Eens en nooit meer!
    Wat een traaaaaaaaage bediening!
    Je geduld wordt echt op prijs gesteld.
    Eigenaresse past duidelijk niet meer in deze winkel in deze tijd. Wordt tijd voor jongere mensen die op de wensen van de mensen in kunnen gaan en een ruimere blik hebben om klanten goed te bedienen. Mensen gaan nu op zoek naar een alternatief.
    Al 3 x teleurgesteld in de handelswijze van deze toko. Je bestelt en het komt niet door.
    Toko Yvonne zie ik als zeer klant onvriendelijk. Omliggende toko-s in Dordrecht zijn vriendelijker in omgang met hun klanten als hier in de Wielwijk.
    Jammer, wat is deze toko snel achteruit gegaan in de klantvriendelijkheid, kwantiteit en kwaliteit, jammer.

17. Fantastisch gegeten! Erg vriendelijk personeel! Super tent! Onze ober ook een super spontane man, praatje mee gehouden. Mocht ik ooit mn eigen tent krijgen, ik pik je in....😅🤭🤗🤣! Voor herhaling vatbaar.....👌👌👌👌.

18. Gisteravond geweest met marco. Het is een heel gezellig klein mooi ingericht indonesisch restaurant. Het eten was zeer goed. Marco had vegetarische tjampoer en ik had soto ajam en groente in kokossaus. Je moet wel geduld hebben. Het eten vergt veel tijd om te bereiden. Wordt vers gemaakt. Maar het lange wachten werd goed beloond. Het was heerlijk. Ook de bediening door een jonge vriendelijke vrouw was heel goed. Het eten was veel. Heerlijk gegeten. De koffie met slagroom was uitstekend en we hadden eenvoudig water erbij genomen. Zeker een aanrader. We hadden nooit in het restaurant zelf gegeten. Wel een aantal malen afgehaald. Dat beviel ook goed.

19. Eten is heel smaakvol. Goede keuken.
    Mooi uitzicht en gezellige sfeer, de prijs zeker waard.

20. Onlangs met een groep van 20 personen geborreld en gegeten bij deze tent. Vooraf menu tegen vaste prijs schriftelijk afgesproken en borrelhappen zouden geserveerd worden. Borrelhappen waren er niet, menu werd ter plaatse zonder overleg veranderd en on top of all bleek de volgende dag dat er ten onrechte was afgerekend alsof er a la carte gegeten was. Vervolgens werd ontkend dat er een menu-prijs was afgesproken en op een redelijk voorstel om dit geschil op te lossen werd helemaal niet meer gereageerd. Dus: nóóóóit meer Down Town, en let goed op bij het afrekenen!

1,8
  21. Ik vind het fijn dat ze met je meedenken als je iets bestelt.
    Ze adviseren je prima zodat je de juiste keuzes maakt.
    De producten zijn goed van kwaliteit en ik kom hier daarom graag.

22. Zo nu en dan gaan wij nog naar de Mac.
    Om voor wat minder vlees te kiezen bedacht ik om een McPlant te proberen. Wat een horror-keuze is dit geweest! Het was niet te eten. Vleesvervanger zat vol kruiden waarvan ook pittige. Het valt mij op dat vegetarische en veganistische producten vaak vol wordt gestopt met pittige kruiden. Stop daar eens mee! Lekker eten kan ook bereid maken zonder zwarte peper, witte peper, chilivlokken bijvoorbeeld. De Big Chicken leek mij erg leuk om te proberen, dit kon ik niet opeten. Uiteraard ligt het aan de eigen smaak, want bij een ander beviel het prima.
    De Homestyle Crispy Chicken Old Amsterdam had mij positief verrast. De rode saus was wel iets teveel (wederom pittig), maar met een beetje saus erbij is het een heerlijk broodje. De combinatie rucola maakte het broodje helemaal af en er was niks te merken van een hele sterke oude kaassmaak. De patatjes wordt helaas nog vaak wat te krokant afgeleverd. Voor de rest gaat alles goed en netjes.
    De mini apple pie's mag wat mij betreft net zoals vroeger, een groter formaat. Heerlijk is het!
    Helaas 1 keer voorgekomen dat men een geknapte appelgebak mee had gegeven. Daar heb je natuurlijk niks aan, een leeg omhulsel.

Het ontbijt is McDonald's de afgelopen 20 jaar zeer zeker vooruit gegaan. Toentertijd waren de broodjes vaak droog. Nu smaken ze erg goed. Regelmatig is het complete menu, met croissantje niet leverbaar. Ook de nutella is regelmatig niet leverbaar. Er wordt netjes jam bijgeleverd en het is soms zelf in de gaten houden of er suiker bij de koffiecappuccino wordt geleverd met een roerstaafje.

Waar ik me zelf wel eens aan stoor is het missen van servetjes.

Mc Donald's is de afgelopen jaren wel vooruit gegaan in het leveren van het bestelde, in het verleden miste er wel eens wat.

Al met al krijgen zij zeker een voldoende.

23. Levensgevaarlijk rijgedrag van de bezorgers.

• Eindcijfer 1
  24. Max Toramaru

25. Lef
    Nederlands Dordrecht

Paul van Oijen

Voor de 2de keer prima gegeten. Goede prijskwaliteit. Fijne bediening. Echt een aanrader voor lekker en betaalbaar dineren in Dordrecht!

26. Een tijdje geleden naar Asahi gegaan om sushi samen te eten. Als het rustiger is gaan de zaken beter dan als het drukker is, zeker als de vraag net wat afwijkt.
    Een keer was de aanpassing niet goed gegaan, maar de overige keren wel. De meeste werknemers doen hun best en zijn vriendelijk. Als je afhaalt kan het soms een tijd duren eer het eten klaar is. Je mag gerust aan tafel zitten om te wachten.
    Sommige gerechten zijn wat prijzig, maar het eten is erg lekker. Goede kwaliteit. De gebakken champignons en salades zijn heerlijk. Het smaakt naar meer, echt genoten!

Dit is voor ons een goede plek om sushi te eten.

27. Het Wantijpaviljoen was een toplocatie voor ons personeelsfeest. Het is helemaal gerenoveerd en prima ingericht met een gezellige bar, statafels, sfeerverlichting en een podium voor de live band. We hebben erg genoten van het heerlijke buffet (geweldig dessert buffet!) en natuurlijk van de goede service, zowel vooraf als tijdens het feest. Het Wantijpaviljoen is bovendien goed bereikbaar en er is voldoende gratis parkeergelegenheid.

28. Een 2 persoonsmaaltijd voor 20 euro.
    Een bak bami, bak ei en 4 satestokjes.

1 volwassene en 1 kind maakten het op.
    Deze combinatiemaaltijd is niet genoeg voor 2 volwassenen, tenzij je weinig eet.

De smaak was verder prima. Satesaus is goed. Heel fijn dat zij geen pittige saus serveren.

6,5
  29. 12 euro voor een maaltijd pasta.
    Niet zomaar een pasta, maar wel één van de lekkerste die wij hebben gegeten.
    Een pasta met zalm en een pasta met kip.

Bezorging een paar blokken verderop duurde ongeveer drie kwartier. Het was zeker het wachten waard voor deze heerlijke maaltijd, echter viel het wel op dat het bakje onevenredig was gevuld. Er kon wel iets meer bij. Desalniettemin.. heerlijk!!!!