Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Dordrecht verdeeld zijn.

Hans en Trudy

Wij hebben gisteren genoten van het 3 gangen menu met voldoende keus uit mooie gerechten.
    Na een zeer correcte ontvangst, we hadden gereserveerd, mochten we zelfs uit verschillende tafeltjes kiezen. Ondanks dat de zaak even later geheel bezet was, werden we vlot, uiterst vriendelijk en met veel aandacht geholpen. Wat opviel was dat de wijn, een mooie Argentijnse fles, regelmatig bijgeschonken werd. Gewoon heel attent. Kwaliteit van het eten staat boven alles en dat was dik voor elkaar en ook ruim voldoende. Tijdens het eten werd er nog geïnformeerd of er nog iets aangevuld moest worden. Verder niet onbelangrijk, kraakheldere sanitaire voorzieningen. Tel je daar de sfeer, de alleszins redelijke prijzen en de gastvrijheid van de medewerkers bij op dan is dit restaurant een erg fijne zaak die een bezoek meer dan waard is.

2. Chinees-Indisch Dordrecht

Top tent niet duur ruime porties goede service heb hier bij het afhalen in meer dan 10 jaar elke heerlijk gegeten.

Vandaag bij de beren Dordrecht gegeten. Het eten was erg lekker. De jongen man bracht ons naar een gezellig tafeltje achterin. De hele avond heeft hij ons top service gegeven. We hadden een voorgerecht en hoofdgerecht en waren erg lekker. Helaas konden wij geen dessert meer nemen, omdat wij naar de film gingen. De vriendelijke jonge man heeft ons erg goed geholpen met de keuzes maken van de gerechten, omdat wij haast hadden. Wij komen hier zeker terug. We vonden het erg grappig hoe de ober met zijn collega’s omging. Hij was alleen wel iets te eidel Haha!

Mevrouw van der wielen

Vertaal van English naar Nederlands

Really great vegan food. Their afternoon tea is the best ever. They also sell muffins, cookies, cakes and doughnuts.
    Very sweet and customer friendly owners, with a passion for veganism and good vegan food. They have a large collection of vegan cookbooks to browse through. They also organise workshops, host lectures, organise movie nights and have live music every Saturday afternoon.

brent

Ik was hier laatst wezen afhalen voor een familiefeestje, het eten was zeer lekker en we hadden er allemaal van genoten.

brent

Super lekkere pita gyros met tzatziki en hele lieve mensen. Nooit ergens zulke lekkere gyros gegeten :)

Shireen Stam

Zaradoukas

Vandaag heerlijke avond gehad bij de vernieuwde Grote Griek. Lekker gegeten, fijne bediening, gezellige sfeer! Wij komen zeker terug!

10. Nederlands Dordrecht

We hebben het menu genomen je kon uit 3 voorgerechten kiezen ik had zalmwrap, hoofdgerecht ossenhaas met pepersaus daar werden frietjes gebakken aardappeltjes rauwkost bij geserveerd, gebakken aardappeltjes zijn overheerlijk biefstuk zeer goed, als nagerecht een plank met fruit ijs koek soesje. Echt een aanrader. De Passant krijgt van ons een dikke voldoende.

Eerder plaatste ik een eerlijke en zeer uitgebreide recensie, waaronder ik essentiële tips had gegeven.

Ik heb daarna nog twee keer besteld en ga definitief niet meer bij dit bedrijf bestellen.
    De reden hiervan is dat ik 3 kipbroodjes had besteld, waarvan 1 pittige broodje.
    Wanneer je ruim 7 a 8 euro betaald voor een broodje, moet de verwachting waargemaakt worden.
    Mijn kleintje en ik waren aan het eten en halverwege het broodje wat ze at snakte ze naar water en gaf ze aan dat het heet was. In eerste instantie dacht ik dat het de uien was, maar na een hap te hebben genomen van haar broodje, bleek daar het pittige saus op te zitten! De normale broodjes en pittige broodje hebben duidelijk een ander uiterlijk, maar de chef heeft 1 normale broodje belegd met een pittige saus en het zogenaamde pittige broodje, daar zat de normale saus op. Duidelijk verwisseld.
    Het bedrijf waar ik had besteld (tussenbedrijf) belde Urban op en de chef gaf aan dat alles geleverd was zoals ik had besteld.

Als vaste klant werd ik niet serieus genomen en om als leugenaar in die zin te worden bestempeld is een stap te ver. Mijn recensie moet ik gaan updaten en hopelijk doen zij het met de huidige en toekomstige klanten veel beter.

De tussenbedrijf waar ik de bestelling had geplaatst heeft wegens het ongemak een kortingscode gegeven (uiteraard om ergens anders te bestellen). Het zegt voldoende dat dit bedrijf mij wel geloven en Urban niet. Wie liegt er überhaupt nou over verwisselde sauzen?

De Haphoek in Dordrecht is een prima afhaalgelegenheid. Ze verkopen zowel softijs als burgers (diverse), patat en overige snacks. Ook milkshakes.
    De prijzen zijn iets minder dan gemiddeld tot gemiddeld.
    Patat is erg lekker en ook de broodjes/snacks wordt prima bereid. Personeel is vriendelijk en werkt snel en hard.
    Ik had 2 broodjes besteld en een patat. Dit was echter niet genoeg voor een kleintje en volwassene, maar goed om te weten voor de volgende keer.
    Het eten is goed, dus de volgende keer neem ik wat meer mee.

Sylvana de jonge

Net pizza besteld.. verschrikkelijk!
    Slechtste pizza die mijn partner en ik ooit op hebben.

14. Internationaal Dordrecht

Maria van Eendenburg

Alhoewel het Dordtse stoomdagen waren, bloedheet en verschrikkelijk druk, was het eten niet om over naar huis te schrijven. Een salade met geitenkaas en een stoofpotje hebben we gegeten. Eigenlijk hadden we het terug moeten sturen, niet gedaan, maar slechte ervaring.

Ed Bons

We hebben hier een geweldige avond gehad. Eten bediening in één woord geweldig bedankt voor de jullie gastvrijheid.

16. West-Europees Dordrecht

Romy D

Op de terugweg van een 2e Pinksterdagje Dordrecht, toevallig op het redelijk nieuwe Van der Valkhotel gestuit.

Omdat ik glutenvrij moet eten, weet ik dat dat bij een “Van der Valk” meestal geen probleem is. Uitproberen dan maar deze vestiging.

Mooi gestyled hotel en restaurant. Groot terras op 1e verdieping, maar met deze warme dag is het binnen lekker koel met de airco.

Vriendelijke bediening en erg behulpzaam. Meteen ook een allergenenkaart. Laat je niet afschrikken, want bijna alles bevat gluten, maar er kan veel aangepast worden.

Ik eet heerlijk krokant buikspek en truffelrillette met rode biet. Bord is mooi opgemaakt en het smaakt goed. Het buikspek is ook echt lekker krokant. Vlees zou iets meer kruiding mogen, maar dat is persoonlijk. Van der Valk kookt nu eenmaal voor grote aantallen en voor de “grote gemene deler”.

Daarna voor mij asperges met lamsvlees. “Onze” serveerster spreekt haar collega meteen aan of het wel glutenvrij is omdat er saus op het bord ligt. Prima opgelet! Blijkt glutenvrij te zijn, dus geen probleem.
    Bij het gerecht zitten gekookte krieltjes die dus glutenvrij zijn, maar er komt nog apart voor mij een plateautje met gebakken krieltjes, bloemkool en helaas wat erg bleke, maar wel gare frietjes.
    Had niet gehoeven, maar wel erg attent.

Het lamsvlees had voor mij ook wat meer naar “lam” mogen smaken, maar daar houdt nu eenmaal niet iedereen van, dus begrijp ik de keuze voor dit vlees.

Behalve de huiswijnen, zijn er ook enkele “spannendere” wijnen per glas te bestellen.
    Ik kies voor de “ No drugs, no sex, just Riesling” van Emil Bauer uit 2016. Zo’n naam alleen al, dat wil je proberen! Prima, frisse Riesling.
    Bij de asperges en lamsvlees twijfel ik heel erg, maar ga uiteindelijk voor een Macon (Louis Jadot 2015). Prima wijn, niet helemaal goed bij het gerecht.

Bij het dessert wordt voor mij een combinatie gemaakt sorbetijs met mangocremeux en merengue. Lekker en niet weer eens vers fruit al of niet met slagroom. Fijn dat er wordt meegedacht.

Mijn man is gek van bananen royaal, dat staat al een eeuwigheid niet meer op de kaart (sinds de tomatensoep en schnitzel van het menu is verdwenen; gelukkig!), maar voor hem wordt speciaal een bananen royaal gemaakt met warme chocoladesaus. Manlief is helemaal tevreden.

Kortom, super service, meedenkende keuken en personeel en een fijne omgeving.

17. Chinees-Indisch Dordrecht

Je wordt heel vriendelijk geholpen en het eten is altijd heerlijk.

18. Mexicaans Dordrecht

Mj.

Slecht! Onervaren bediening, erg traag. Prijs/kwaliteit niet in verhouding. 4 lullige stukjes kaas met 3 halve walnoten voor 9,95. Echt niet goed😣

20. Chinees-Indisch Dordrecht

Marjan Leerink

Na twintig minuten wachten loempia's vet hard slecht gevuld, alleen taugé geen ei en vlees.
    Toch een pittige prijs voor betaald.
    We hadden goede ervaringen, maar zal er niet meer heen gaan

Super slechte garnalen kroketten.
    Koud en geen garnaal te bekennen.
    Een dikke onvoldoende..
    Kom er nooit meer.

In een woord: geweldig! We hadden een hele fijne ontvangst met koffie en een lekkere muffin. En
    konden opgeven wat we tussen de middag wilden eten.
    Na een leuk rondje Dordrecht met een treintje, waarin ook nog 2 accordeonisten speelden, werden we weer ontvangen door de eigenaar en zijn team.
    Nadat ze de drankjes hadden opgenomen, kwamen al snel de maaltijden naar de tafels. Alles werd keurig op borden uitgeserveerd en alles was ook heerlijk vers gebakken en lekker warm.
    En wat ik ook erg belangrijk vond is de voorkomendheid van de bediening naar de mensen met rollators en rolstoelen!

Bezorging was netjes optijd en het eten heeft goed gesmaakt!

Anne-Ruth Dekker

Eerd

Eerd

Jolanda

We hebben heerlijk, maar vooral verrassend goed gevarieerd gegeten. Volledig vegetarisch wat wij geen probleem vonden. Verder een goed wijnarrangement; prima afgestemd op de gerechten.
    De aandacht voor de samenstelling, de hoeveelheid verschillende ingerediënten en de zorg voor een sublieme uitvoering heeft ons erg verrast.

van der Vliet

Heerlijk en gezellig met de familie.

30. West-Europees Dordrecht

Nanda Geelen

Nadat onze reservering was bevestigd, kwam de kok een dag later aan de bel: hij had gezien dat er een veganist in ons gezelschap was. Vond het heel moeilijk daarvoor iets te koken, dus we hebben de zaak maar afgeblazen.