Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Dordrecht verdeeld zijn.

Wij rijden vanuit rotterdam naar de kleine Griek speciaal voor zijn heerlijke pita giro’s en salade. Tot nu toe nog nergens zo lekker gegeten. Alles vers en het word altijd voor ons extra ingepakt voor terugreis rotterdam.
    Pefecte service.

Je kan niet zo snel om de zaak heen. Het bordje in de straat is al erg duidelijk maar op de 1 of andere reden ben ik niet snel binnen gaan wandelen.

Een aantal jaren geleden toch geprobeerd en de soep die ik uit had gekozen viel ontzettend tegen. Het was erg waterig. De nasi was wel okay en het is niet de kwaliteit chinees wat ik gewend ben. Waarschijnlijk ben ik erg verwend met de goede kwaliteit en de lage prijzen van een andere Chinees in een andere stad, want tot zover is er geen enkele Chinees wat enigszins in de buurt kan komen. Of te pittig, te weinig en dan ook nog te duur en te saai van smaak.
    Uiteindelijk een paar keer geprobeerd maar ik bleef een gek gevoel houden bij de zaak totdat ik online las dat ze door de voedselautoriteit in de gaten werd gehouden. En de vliegen wat voor het raam zoemden, toen de lamellen dicht was, verklaarde toch ook wel iets.

Het is inderdaad een zaakje waar je liever toch niet binnen blijft eten maar mee neemt naar huis, maar vanwege alle vliegen en het bericht online blijf ik hier toch weg.
    Daarnaast is het eten gewoon niet goed genoeg.

Wie weet komt er toch een keer een hele goede Chinees in Dordrecht.
    Of het is af en toe weer terug naar de oude vertrouwde.

Epicurist

Weinig recensies, terwijl er toch veel mensen de snackbar inwandelen.

Een paar keren wezen eten en in vergelijking met sommige andere snackbarretjes in het centrum heeft deze in het algemeen wel redelijke prijzen. Wel goed opletten op de hoeveelheid en artikel, want bijvoorbeeld de halve kip is een paar centen duurder. Andere snacks weer een paar tienden goedkoper. Patat is een standaard bakje. Elders heb ik ze groter gekregen, maar bakje wordt netjes vol gevuld.
    De pindasaus heb ik uitgeprobeerd en is prima. Het is mij betreft wel wat te zoet, wat de meeste snackbars aanbieden. Dat is eigenlijk best jammer want het zijn toegevoegde suikers. Goed om dit uitgeprobeerd te hebben.

Broodje Tjauw sieuw is lekker. Krokant surinaams broodje voor €2,50.
    Ijsjes te koop vanaf €1.
    Zelfs uitsmijters te koop welke ook mee kan worden genomen! Klinkt goed! Dit heb ik nog niet geprobeerd, maar ik krijg er zo wel trek in.
    Ze hebben ook nasi met en zonder saté, kip kerrie, hotchicken.
    Ook hamburgers, visburgers, patat schotels, sorbet en milkshakes!
    Op de iets mindere pindasaus na (maar nog steeds goed te eten) is het een prima zaak. Zitplaatsen voor ongeveer 10-15 mensen.
    Eigenaren zijn heel vriendelijk en maken af en toe een praatje. Ze laten je ook op je gemakkie eten, wat altijd een pluspunt is.

5. Kleine eetwaren Dordrecht

Geweldig! SweetBites heeft nu hun menukaart aan het raam hangen. Top!

Overigens bieden ze ook Soyaccino aan. Positief voor mensen met een melkallergie bijvoorbeeld!

Mijn voorgaanse recensies zijn hier ook nog te lezen (beetje verborgen nog).

Prima zaak!

6. Internationaal Dordrecht

Eerlijk, lekker eten.
    Ruim voldoende, mooie gerechten en lekkere drank.
    En van die kleine verrassingen tussen door.
    Fijne ruimte om te eten.

Al een paar keren bij SushiPoint sushi wezen afhalen.

De beste tip is om het telefonisch te reserveren voor een bepaalde tijd, want je kan anders al gauw een kwartier wachten, ondanks de rust.
    Bij het bellen kan het al na 20 minuten klaar staan.

De meeste medewerkers zijn zeer vriendelijk en de zaak ziet er goed licht, overzichtelijk en steriel uit.

Ik koop mijn sushi met kortingen, want anders vind ik het veel te prijzig. De smaak wordt er niet minder op.
    De administratieve afhandeling is goed al is er 1 keer wat misgegaan en heb ik hier zelf melding van gemaakt (zonder enig bedankje terug te hebben gekregen). SushiPoint zal niet wakker liggen van ruim 30 euro kasverschil, maar het is toch een bedrag wat er mist. Dit zat mij niet lekker en heb ik netjes aangegeven dat er volgens mij iets mis was gegaan, en dat klopte uiteindelijk ook.
    Fijn dat het voor hen goed was afgehandeld door mijn melding.

Allergieën kunnen worden doorgegeven en de vaste persoon die ik aan de lijn krijgt die hield het goed in de gaten. Eens het hoofdkantoor aan de lijn gekregen voor de bestelling, omdat de zaak zelf dicht was. Ook dit was goed afgehandeld.
    Echter bij de laatste bestelling kreeg ik een andere medewerkster aan de lijn en ondanks dat ik de vele allergieën had doorgegeven stond op de bon enkel: geen mayonaise.
    Dit was een slechte zaak, omdat ik te laat achter kwam dat er een soort zuivel.zuivelvervanger in zit waar zeker ei of melk in zat waar de persoon in kwestie niet tegen kon.
    De gevolgen was immens en we zijn nu een tijd verder en het is nog steeds niet hersteld. Hier dien ik nog wel een klacht over in, maar dit is o zo zonde, want dit betekent toch wel dat gevoel qua vertrouwen niet altijd genoeg is.
    Dan toch maar altijd thuis eten bereiden om zulke ellende te voorkomen.

Qua smaak zelf is de sushi top! 1 keer meegemaakt dat het niet zo geweldig goed was, maar overige keren was het heerlijk.
    De poké bowl mag in een stuk grotere variant met meer ingrediënten, maar er moet wel wat aan de prijs gedaan worden want nu krijg je voor veel geld, slechts zeer weinig.

Als ik het allergieverhaal er buiten laat is SushiPoint een hele fijne zaak voor goede sushi. Je proeft alle ingredienten afzonderlijk en puur.
    Beoordelend op de allergieën wordt het toch een sterke onvoldoende gezien de lichamelijke klachten het teweeg brengt en de nasleep waar nog steeds last van ondervonden wordt, kies ik in het achterhoofd niet voor SushiPoint meer. Zonder de allergiëen zou mijn keuze snel gemaakt zijn.

8. Kleine eetwaren Dordrecht

Toen wij weer langs gingen, was het vrij druk. Maar dat was typische mensen mentaliteit. Wat meer zonnestralen en dan met z'n allen de stad in, terras, buiten zitten.

In deze zaak hoef je nooit lang te wachten en dat is altijd wel mooi meegenomen.
    De eigenaar is zoals altijd vriendelijk en vrolijk.
    Jammer dat er met de laatste tip niks gedaan wordt (menukaart verduidelijken, vooral op de website). De website is nog even nikszeggend als altijd. Natuurlijk eigen keus, niks hier op aan te merken.
    De prijzen zijn wel wat verhoogd is mij opgevallen. De prijzen welke eerder op het bord stond aangegeven, zijn verdwenen. Ik heb de prijzen eerder wat lager gezien. Bij het afrekenen viel het mij meteen op.

Desalniettemin zijn de churros niet te versmaden. Het eten is gewoon goed en de tent loopt prima. De stroopwafels zien er ook uit om je vingers mee op te eten! Lekker, hoor!

Ook hier loop ik al jaren straal langs. Het was mij onduidelijk wat er allemaal aan werd geboden en tegen welke prijs, totdat ik op deze website begon rond te neuzen en hele goede recensies las.
    Na járen dus eens langs gegaan om er wat te eten. Meestal neem ik het eten mee, maar dit zal uiteindelijk later op locatie wellicht koud zijn geworden en er bleek verder niemand in de snackbar te zijn. Ze waren al een kleine kwartier open, zag ik later pas.
    We bestelden een bakje patat voor elk. De normale patat heeft een goede afmeting. Ik kan zelf af en toe flink wat eten en zo'n portie was voor de middag exact voldoende. De kleine portie was ook precies genoeg. Blij ben ik dat zij goede porties aanbieden. Meestal moet ik een grote bestellen om enigszins vol te raken. De prijs van patat is ook netjes te noemen.
    We hadden ook heerlijk gegeten. De satésaus is inderdaad vol van smaak. Niet waterig, een mooie lichtbruine kleur met een goed structuur met een milde smaak. Het is prettig dat er geen peper bij wordt gegooid, wat sommigen wel doen.

Waar ik wel ontzettend van baal is dat er in een kleine 10 minuten al 2 baasjes met honden binnen waren gewandeld. Hier werd ook niks van gezegd. Ook hier begrijp ik dat je (vaste (potentiële)) klanten niet de deur wilt wijzen, maar in dit geval heb je dat wel gedaan met ons als nieuwe vaste klanten. De eerste keer bleven wij dan ook zitten maar de tweede keer in korte tijd vond ik het wel genoeg. De haren kunnen dus ook in het eten gaan dwarrelen wat niet hygiënisch is en ook niet goed voor allergiepatënten. Dit moet ook niet licht worden opgevat, want sommigen kunnen hier letterlijk ziek van worden. Jammer, want het eten was prima.

De eigenaren zijn ook vriendelijk en babbelen graat. Ze kennen veel mensen in Dordrecht en er komen veel mensen langs. De prijzen zijn zeer redelijk en er is variatie qua aanbod. Van buitenaf is het redelijk onduidelijk hoeveel men daar te bieden heeft. Wellicht hebben ze meer baat bij mond-op-mond reclame, want er is best veel concurrentie.
    Zaak is wel heel erg klein. Plek voor ruim 7 personen, maar dan zit je ook als sardientjes, Hutjemutje. Zoek je meer rust? Dan geluk hebben op een rustig moment of een andere plek zoeken.
    Zaak ziet er niet geheel hygiënisch uit. Spullen op de grond en interieur duidelijk gedateerd.
    Typisch snackbar gevoel: kil en saai. Eten en wegwezen.

Kortom: wij hebben alleen patat gegeten met saus en dat smaakte echt goed. Echter door het toelaten van dieren in de zaak, brengt het een hoop twijfels om wel/niet terug te keren.

Prachtige locatie waar je heel erg lekker kunt eten en geweldig aardige en professionele medewerkers. Ik lees behoorlijk negatieve beoordelingen. Ik snap het niet. Deze zomer twee keer bij Khotinsky gegeten en twee keer subliem.

Hans van de Beek

12. Eetcafé Dordrecht

Snelle bezorging.

Heerlijke shoarma/Goede schotels.

Vriendelijke personelen.

Goed eten. Service goed, gerechten komen snel ok ondanks de drukte. Nadeel. Veel te warm geen airco. 30 Graden Veel lawaai en geen Cubaanse muziek.
    Prijs kwaliteit goed te doen. Eet tafels voor 2personen veelste klein. Je bent net n ophok kip zo zit je te eten.

14. West-Europees Dordrecht

Hoed u voor de zoutvaatjes! Door breuken in de plastic kop heb je zo je bord volliggen met zout. Door ober zeer onprofessioneel afgehandeld. Maar het eten zelf is goed.

15. Nederlands Dordrecht

Het eten was heerlijk.
    Jammer dat er niet op de verjaardag van mijn vriendin gereageerd is.
    Was leuk bij jullie.

Lia kuijlen

Super lekker gegeten, goede bediening en voor een hele redelijke prijs.
    Wij komen hier zeker nog eens terug. Chapeau voor de kok

Het restaurant is gesloten!!!!!
    Helaas staat het nog wel op deze site en krijg je een automatische bevestiging van je reservering, maar er is geen restaurant meer!!!!!

18. Nederlands Dordrecht

We werden zo aardig bediend en onze hond was ook welkom. Jammer van het weer maar dat werd ruimschoots goed gemaakt. We kozen voor sharing dining en dat was zeer goed bevallen.

Vanmiddag een steak sandwich besteld en merkte dat de kok weinig zin had.
    Op m'n bord verschenen 2 grote stukken rustiek brood met daartussen een stuk vlees gepropt met een één of andere saus er tussen. Het bord was niet mooi opgemaakt en zag er erg rommelig uit. Op het bord lag een salade met een dressing die naar de frietsaus smaakte van de MC Donald's. Deze zelfde dressing werd ook gebruikt bij het broodje gezond van mijn vrouw.

J Lanting

Het eten is erg lekker allen mis je de griekse draai aan het eten.
    Het is aan het verwesteren minder knoflook in het eten en ook mis ik de rijst in het gerecht nu een soort van spaanse patatas brava.

Josefien Hochstenbach

Prima eten, goed verzorgd. Hartelijke en professionele ontvangst. Uitstekend wijnadvies en heerlijke wijn.

Ik had voor 16-08-2018 gereserveerd en op de dag zelf nog een bevestiging gekregen. Na 30 min rijden met de auto er achterkomend dat ze gesloten zijn en nog 3 weken aan het verbouwen zijn. En dan ook de telefoon niet meer opnemen. 🙄
    Bijzondere manier van communicatie.
    Ben wel eens eerder geweest en goed eten en personeel ook top.

Wij waren jarenlang tevreden klant van Maharadj Dordrecht, tot nu. Het eten is goed, wel wat aan de prijs, maar de prijs/kwaliteit verhouding was ok voor ons. De laatste keer dat we eten bestelden, kregen we echter heel duidelijk veel minder dan anders. Het bakje kip dat normaal goed gevuld is (en wij weten écht wel hoeveel er in hoort te zitten), zat nu nog niet eens halfvol, terwijl we juist een grote portie besteld hadden. Zo werd het wel een heel dure grap! Wij gingen ervan uit dat er een foutje gemaakt was en belden in goed vertrouwen Maharadj op. We vertelden vriendelijk wat het probleem was, maar tot onze grote ontsteltenis werden we zeer onbeschoft te woord gestaan. De fout werd ontkend en wij -een vaste klant sinds jaren!!- voor mafkees versleten. Geen geld terug, geen korting op een volgende bestelling, geen excuus, niets. Wat een grap, en wat voelen wij ons bekocht!
    Ronduit onverstandig om zo met je trouwe klanten om te gaan. Het was een kleine (en voor Maharadj nagenoeg kosteloze) moeite geweest het foutje te herstellen of ons tenminste vriendelijk te woord te staan, maar Maharadj heeft er duidelijk geen zin meer in. Jammer, wij zijn weg en zullen in het vervolg iedereen afraden bij Maharadj te bestellen. Genoeg goede, vriendelijke én betrouwbare horeca-ondernemers in de buurt!

Stanley Daamen

Op uitnodiging van vrienden bij villa Augustus gaan eten, omdat is door mijn spierziekte aangewezen ben op een elektrisch vervoermiddel vroegen wij aan diverse medewerkers of het mogelijk was dit vervoermiddel tijdens onze lunch op te laden. Na 10 minuten heen en weer rijden en vragen eindelijk een stopcontact gevonden waar ik liever niet dan wel mocht opladen. Het stalen tafeltje op het terras voelde erg plakkerig aan en werd na diverse keren vragen pas schoongemaakt. Wij moesten vrij lang wachten en vragen voordat er een van de personeelsleden tijd voor ons had. De kaart was vrij beperkt en de kwaliteit stond niet in verhouding met de gevraagde prijs. Ik bestelde een fritera, een klein ommeletje gevuld met wat ongeschilde aardappelen en wat stukjes worst, €10,- is werkelijk te veel voor dit vrij smakeloze gerechtje.

Gezellige locatie, lekker geluncht, atente bediening.
    Zeker de moeite waard om er eens te gaan eten.

Het eten was lekker.
    Toen ik telefonisch reserveerde vond ik de meneer aan de lijn niet heel vriendelijk. Ik vertelde dat mijn man die avond jarig is. Hij reageerde er nog geen eens op. Toen we eenmaal er waren duurde het gigantisch lang voordat we überhaupt een menu kaart kregen. Ze vroegen of er nog bijzonderheden waren en ik zei met mijn man erbij dat hij jarig was. Waarop hij reageerde dat had ik opgeschreven ja. Er kon amper gefeliciteerd vanaf.
    Er is verder totaal geen aandacht gegeven aan zijn verjaardag. Ook hebben we op heel de avond 1 fles water gehad en we moesten bij de 4de gang zelf maar eens vragen of we nog wat anders mochten.
    Al met al, het eten was oké maar de beniening vond ik echt slecht. Kon geen lachje vanaf.
    Jammer want ik zal hierdoor niet meer terug komen.

Een simpel kipsateetje moet toch niet al te moeilijk zijn die klaar te maken, maar die was van binnen nog rauw, er schort dan iets aan de keuken. Voorheen een goed adres, maar helaas dat is nu toch minder geworden. Gelukkig zijn we niet ziek geworden, dus was de kip oké.

Vorige week voor het eerst een van de Dry Aged steaks uitgeprobeerd (rib-eye). Ik kan alleen maar zeggen dat dit voor herhaling vatbaar is. (Nadat ik eerst de vier andere Dry-aged steaks heb uitgeprobeerd;). De overheerlijke salade, friet en rijst maakte het helemaal af.
    Met de uitbreiding van het assortiment is de keuze nog moeilijker geworden. Tja, gewoon een luxe!

30. Chinees-Indisch Dordrecht

Bij mij thuis voor 20 personen een buffet opgesteld. De Service als zowel het eten waren geweldig.