Rasa Senang in Dordrecht

Indonesisch specialiteiten

Een avondje uit eten bij Indonesisch specialiteiten restaurant Rasa Senang.

Restaurant Rasa Senang is de specialist voor indonesisch eten. Niet alleen hebben wij een uitgebreide menukaart maar ook kunt u in ons restaurant genieten van een Javaans Buffet.
Bij het Javaans buffet heeft u de keuze uit meer dan 15 verschillende hoofdgerechten, een salade buffet, 2 verschillende soepen en een ruime keuze uit nagerechten zoals vers fruit, ijs en spekkoek.

Neem een bord en schep het vol met het lekkers van uw keuze, en herhaal dat zo vaak u wilt. Wilt u daarna als nagerecht alle verschillende smaken ijs proeven... daar hebben we zes verschillende smaken voor, of toch liever het verse fruit, hoewel de spekkoek er ook smakelijk uit ziet.

Bekijk onze website voor alle menukaarten.

Bij het Javaans buffet zijn koffie en drankjes niet inbegrepen.

1192900328 20
1200406539 20
1207912750 20
1320505915 75
1553198456 80

1. Prima toko, komen regelmatig, let op bij afrekenen. Drie uit laatste vijf keer fouten in verkeerde richting.

2. Altijd een heerlijke avond met lekker eten bij Rasa Senang! Voor weinig geld kun je op je gemakje eten pakken bij het lopend buffet. Ik hoop dat ze binnenkort meer vegetarische gerechten zullen gaan maken.

3. 2 Persoons tafeltjes achter in tegen de eilanden wand staan super dicht tegen elkaar. Ongezellig en weinig pryvacy.

4. Jiang

5. Zoals altijd heerlijk gegeten. Fijne attente bediening. Al jaren een dikke aanrader

6. Kom er al jaren en is altijd een feestje! Al ruim 30 jaar hebben mijn vrouw en ik regelmatig bij Rasa Senang gegeten. Met veel ups en weinig downs was en is het eten altijd van goede kwaliteit geweest, ook over de bediening geen slecht woord. Nu we er verder vandaan wonen gaan we nog steeds regelmatig bij Rasa Senang eten, omdat de naam het al zegt: huisje weltevreden, Ook de mix van weinig Chinees en veel Indisch ervaren wij als zeer prettig. Afhalen deden we ook wel, flinke porties een goed van smaak. Sinds er een traplift is het restaurant ook beter te bereiken voor invalide mensen, zoals mijn schoonmoeder.

7. Altijd lekker.
    Nooit geen slechte ervaring gehad.
    Alleen vind ik het pand zelf wat armoedig eruit zien.

8. Cinetta

9. Atonie

10. We hadden een lopend buffet.
    Er waren mensen die ook eten afhaalde en met jassen aan eten aan het opscheppen waardoor wij moesten wachten.
    Sommige dingen waren koud.
    En de pangsit was in oud olie gebakken en erg vet.
    En door de mensen die afhaalde waren sommige bakken steeds leeg erg jammer.

11. Vandaag na 40 minuten maar huis gegaan omdat het deze keer voor het eerst vreselijk tegenviel. Alles was ontzettend flauw en het bedienend personeel deed heel ongeinteresseerd. We hadden ook het idee, dat er allemaal nieuwe mensen in de zaak stonden. Jammer hoor, want we vonden het hier altijd super gezellig en lekker.

12. Meerdere keren er geweest en nog steeds goed te eten en gezellige bediening

13. We hebben gisteren weer super lekker gegeten. Ze kunnen trots zijn op hun bedienend personeel. Heel erg vriendelijk en attent.

14. Hans Schreuder

Ik kom hier al jaren met veel plezier en het eten vind ik fantastisch, het is zeer gevarieerd en het heeft een heerlijke smaak.
    De bediening is zeer attent en zeer vriendelijk.

15. Vaste klant.
    Maar na deze keer nooit meer... Afgehaald op zaterdagavond... Het was hartstikke druk... dus ga ik er vanuit dat vers eten krijg.
    Oude gele rijst. Kipsate was droog... De vis in ketjap was hartstikke zout... tempe was verder prima...

Jammer dit, want ik haal niet meer af.

Ik kwam hier graag, ik kwam alleen nooit op zaterdag. Maar dat moet geen verschil uit maken.

Personeel is wel altijd lief en vriendelijk!!

16. De gastvrouw moet niet te hard schreeuwen of praten door het restaurant heen. Ze bedoeld het goed maar die harde stem kan echt niet!

17. Waardeloze service! We hadden een reservering geplaatst en probeerden ons te melden. Helaas vonden de medewerkers ons oninteressant en lieten ons 20 minuten staan zonder überhaupt te groeten. Erg onbeschoft.

18. Wezen afhalen, onze telefonische bestelling werd duidelijk en verstaanbaar herhaald, eenmaal weer thuis bleek dat er in 1 bakje geen babi ketjap zat, zoals was besteld, maar rundvlees in vette jus. De mini loempias waren reeds koud, ondanks dat we dicht bij wonen en op de fiets waren, en waren zeker niet vers. Wij vermoeden dat ze direct uit het buffet afkomstig waren. De kipfilet met pindasaus was ok, maar had wel pittiger gemogen. De pisang goreng waren aan de kleine kant en bestonden voor meer dan de helft uit deeg. Wij vinden dat de kwaliteit in de loop van de tijd achteruit is gegaan. We hopen dat dit verbetert, want de kwaliteit van de afhaal zou niet moeten onderdoen van het aan tafel gaan in het restaurant, maar nu lijkt het er op alsof we worden afgestraft omdat we komen afhalen (wat dan ook wel goedkoper is).

19. Onlangs met een groep (12) hier een rijsttafel besteld. Uitstekend eten: smaakvol, authentiek, gevarieerd en meer dan voldoende! En een zeer vriendelijke en attente bediening. Ook de prijs-kwaliteit verhouding is top!

20. Gisteren gegeten, 2 personen vaker geweest, vonden nu het eten vet de nasi, mihoen en de bananen frituur hapjes. Ook nog niets aan een wandje gedaan zodat je de mensen die eten komen halen niet ziet staan als je aan je tafel zit. Dat is jammer

21. Jeannette Opmeer

Super goed. Waar voor je geld.

22. Afgelopen zaterdag hier voor het eerst gegeten en kan niet anders zeggen dan dat het echt super lekker was. En dat voor die prijs en we konden ook nog eens zo lang blijven zitten als we wilden. Binnenkort weer.

23. Prima gegeten. Sfeer is goed en de bediening attent. Wij komen hier al jaren, maar na de make-over alleen maar beter geworden. De saté is super. Wij komen hier graag.

24. Goed, eten was goed bijgevuld, er was genoeg personeel, erg vriendelijk. Ga zo door. Wij waren vanuit Arnhem bij jullie terecht gekomen.

25. Vriendelijke bediening. Ruime keuze. Buffet prima. Ook ophalen is een prima optie. Vriendelijke mensen ;)

27. Onze ervaringen in dit restaurant zijn zeer positief! We eten hier heerlijk, voor een redelijke prijs, wat wil je nog meer! Het personeel doet zijn best, de inrichting is verbeterd, en bij het buffet is alles wat je wilt! De sate vers geroosterd, alles ziet er prima uit! Complimenten voor de eigenaars , ze doen het zeer goed!

28. Heerlijk gegeten bij Rasa Senang. Het eten komt allemaal erg dicht in de buurt bij echt Indonesisch eten! Chinese gerechten zijn er echter iets minder aanwezig, wanneer je hier eet kom je echt voor Indonesische gerechten. Leuk ingericht, een vriendelijke ober en voldoende buffetkeuze!

29. Wij wonen vlakbij dit restaurant en om die reden maken we soms gebruik van de afhaal. Af en toe gaan we er ook eten, zo ook afgelopen zondag. De positieve recensies omtrent de gastvrouw verbazen mij. Zowel bij afhaal als bij het daar eten vind ik de gastvrouw verre van betrokken. We hadden een tafel gereserveerd, bij voorkeur rond. Die krijgen we, maar niet een van de vaste, maar een losse tafel die midden in looppad is gezet aan begin van de tafels. Commentaar: men zat vol. De hele avond kijken we tenslotte uit op een vaste rechthoekige tafel gesitueerd aan raam, die gedurende onze aanwezigheid leeg blijft. Hoezo vol? Ondanks voorkeur voor ronde tafel wordt ons die tafel niet aangeboden. Een goede gastvrouw zou dit hebben gedaan na onze 1e reactie. Maar ook bij afhaal is de gastvrouw weinig betrokken, als iets niet kan, dan krijgt de klant gewoon nee te horen, ook als dit betekent dat zo'n klant dan weggaat, letterlijk meegemaakt. Verder loopt er een oudere vrouw rond, vaak schreeuwend naar de keuken in haar eigen taal die het buffet bijvult. Als je toevallig voor het buffet staat, nou vooral opzij gaan, anders zorgt zij er wel voor, erg irritant.
    Kortom, om te eten zou ik niet snel terugkeren. Eten is verder goed, maar de sate was echter al op, en juist daarvoor komen we hier. Verder is de keuze van het buffet beperkt tov andere soortgelijke restaurants en net zo duur of duurder. De volgende keer zal ik hier niet snel weer gaan eten. Afhaal blijf ik doen, maar dan heb ik ook weinig met de gastvrouw of beperkte buffetkeuze van doen.

30. Marian de gids

Eten was altijd al smakelijk maar na de verbouwing is het nog beter.
    Restaurant ziet er ook sfeervol uit en altijd een hartelijk ontvangst.

31. BAS

32. Samen met mijn vrouw na een lange tijd weer eens geweest. Onze kritiek was voorheen dat alles te pittig was. Na grondige verbouwing weer eens wezen kijken. Positief verrast!! Zaak is gemoderniseerd en eten lijkt veel meer in balans. Vriendelijke bediening, leuke prijs. Wijnkaart zou meer mogelijkheden mogen bieden. Al met al een leuke comeback!

33. k.g.kooijman

Zeer goede ontvangst en vervolgbehandeling door gastvrouw, die kennelijk oprecht betrokken is bij klanten en bedrijf. Lekker gegeten van de kaart. Witte wijn (droog), smaakte ons niet zo, maar dat kan persoonlijk zijn. Wij drinken graag een Sauvignon Blanc- of Elzaswijn bij Indonesisch eten. Bovendien werd de wijn niet koud genoeg geserveerd. Wijn moet zo koud zijn, dat het glas "aanslaat". Eenmaal op tafel verwarmd de wijn vrij snel, vandaar is het van belang de wijn goed koud te serveren
    Graag tot een volgende keer !.

34. Met 11 personen op 15-9 verjaardag gevierd aan ronde tafel. Heerlijk gegeten van het buffet. Eindelijk een nieuwe inrichting, veel meer open! Prima!
    We komen snel terug!

35. Afgelopen zaterdag met z'n tienen gegeten. Het restaurant heeft een ware metamorfose ondergaan. Prachtig meubilair, leuke bar en half open-keuken. Sate wordt voor je ogen gegrild. Het eten was zoals altijd top. Enig puntje van kritiek, de jonge (waarschijnlijk nog onervaren) serveersters waren wat traag. Maar dat zal in de loop der tijd wel verbeteren, verwacht ik.

36. John van Heeren

Rasa Senang heeft recentelijk een complete verbouwing ondergaan... erg mooi geworden en belangrijker het eten lijkt nog lekkerder dan daarvoor. Ik zou liefst elke dag daar gaan eten.

37. Aat van Gessel

Wij komen hier al ruim twintig jaar, hebben zelfs vlakbij gewoond. Inrichting en meubilair zijn verouderd, maar als het om het Indonesische eten gaat, ben je hier aan het juiste adres. Rijden er nu geregeld graag een paar km voor om.

38. Ik kom heel mijn leven bijna al bij de Rasa. Dit omdat ik in diezelfde straat ben opgegroeid.

Toen zij enkele jaren geleden zijn overgenomen is het nooit meer wat het is geweest.

Normaal haalde we elke maand wel wat, nu 1x per jaar om het toch maar weer te proberen.
    Laatste 4 jaar valt het ontzettend tegen terwijl de keuken toch wel uniek was tov de andere Aziatische restaurants.
    Tevens na zo'n 20 jaar staat er nog steeds hetzelfde meubulair.
    Satéetje voor €2,50 extra bij afhalen zegt genoeg als je weet dat het 1 stokje is met 3 kleine kipfiletjes eraan gedompeld in ketjap manis.

Zonde, het was zo goed!

39. Heerlijke rijsttafel afgehaald. Gaan we zeker nog een keer doen.

40. Ab Groothedde

41. Al diverse keren hier gegeten (ca 3 jaar al) en we rijden zo'n 90 kilometer, om hier lekker te eten. Vaak verliezen restaurants hun kwaliteit of smaak na enige tijd uit het oog, maar dat is hier zeker niet het geval. Toppers: nog steeds de pepesan, babi pangang en diverse smoorgerechten. Hier geen standaard 'Chinees-Indisch" buffet, maar alles goed op smaak en duidelijk goed gemarineerd. Een parel in de buffetrestaurants wat ons betreft. Inrichting is wat gedateerd, maar daar gaat eten niet over. Smaak is wat telt. Personeel en eigenaar altijd vriendelijk.

42. Ben hier al een paar keer wezen eten met familie.

Het mag wel wat schoner maar als je ergens iets afhaalt weet je ook niet uit wat voor bakken het komt.

Vind het eten erg lekker en ga hier zeker in de toekomst nog eens heen.

43. Theo Mariano di Calouta

Vroeger was hier een Indonesisch restaurant dat ronduit slecht en duur was.

Op het moment perfecte kwaliteit, met de smaak zoals het hoort te zijn, tegen een zeer betaalbare prijs!

De bediening en service zijn ook puik in orde!

Aan het interieur moet wel wat veranderd worden, is achterhaald.

44. Ik vind het heerlijk!

Alleen het mag schoner en het eten moeten ze vaker verversen.

Het eten is vaak lauw.

45. Fam.Sprong

Gisteren bij Rasa Senang gegeten, bij de entree bekroop me al een vreemd gevoel, het was er vies en zeer onverzorgd.

Binnen werden we vriendelijk ontvangen, en het bedienend personeel was erg prettig.

Maar bij het buffet plakte de vloer aan je voeten, een bak met zwart aangekoekte pindasaus, lauw eten, en een onverzorgd en smerig ijsbuffet. Daarbij nog een plafond met lekkageplekken, smerige ramen, en stoelen die aan je handen blijven plakken.

Eenmaal thuis plakte onze schoenen zelfs nog!

Kortom, een onverzorgd restaurant.

De prijs was wel heel redelijk.

46. Nu sinds een jaar een vaak terugkerende gast. Bedienend personeel is zeer vriendelijk en gastvrij in een ontspannen sfeer.

Gerechten keurig, au bain Marie op temperatuur. Smaak is prima.

Kwaliteit gaat bij elk bezoek weer met stappen vooruit. Hier is duidelijk een eigenaar bezig met een visie en een passie!

Vooral het zelf-schep-ijs-buffet doet het geweldig bij de kids.

Gewoon een aanrader zonder poespas en gedoe, met een top prijs/kwaliteitverhouding.

47. Was vroeger één van de betere Indische restaurants, maar nu is het gewoon een Chinees restaurant en heeft het met de Indische keuken totaal niets meer te maken.

De gerechten uit het buffet zijn ronduit slecht bereid en lijken gewoon uit een gaarkeuken te komen.

Kwam hier vroeger regelmatig eten en heb hier afgelopen weekend na lange tijd weer gegeten.
    Beetje jammer, maar mij zien ze hier niet meer terug.

2,1
  48. Gaan hier maandelijks eten. Zeer goed eten voor een betaalbare prijs. Ondertussen is er ook nieuw management in de zaak die veel verbeterplannen heeft. Wat mij betreft een aanrader. Lekker eten voor een betaalbare prijs. Daarnaast is het parkeren gratis in tegenstelling tot de restaurants in het centrum. Toppertje!

49. Zeer goed Indonesisch restaurant. Buffet, ruime keuze. Zeer vriendelijke bediening. Zelfs de eigenaar komt informeren of alles naar wens is. Zeer goede prijs - kwaliteit verhouding.

Een echte aanrader!

50. R. Middendorp

Was vroeger perfect maar de laatste jaren holt de kwalitiet achteruit. Bij het afhalen worden de porties kleiner maar de prijs duurder.