Het Poffertjeshuis Pim in Dordrecht

1441961094 94
1474201121 93
1519337158 94

1. guusje voditska

Graag geef ik u mijn mening over de poffertjes.
    Het eten van de poffertjes was gevaarlijk. Ze waren met bordje en al opgewarmd in de magnetron waardoor ze zo heet waren, plus bordje, dat ze de eerste 15 minuten niet te eten waren.
    Vet wordt erg heet bij opwarmen in de magnetron.

Op verzoek kregen we wel koude bordjes.

Niet voor herhaling vatbaar dus.
    Bediening was vriendelijk.
    Met vriendelijke groeten,
    Guusje.

2. Koert (Papendrecht)

Absolute aanrader!
    Ik kwam hier al als jong ventje en nu inmiddels met m'n eigen gezinnetje.
    Als er een restaurant is met constante kwaliteit dan is dit Pim wel!
    Altijd perfect van smaak en altijd snelle bediening.
    Vriendelijk personeel en prijs/kwaliteit uitzonderlijk goed.
    We komen hier zier regelmatig en zullen dit blijven doen!
    Trek in een echt lekkere pannenkoek? Zoek maar niet verder en wandel hier eens naar binnen....

3. Pim's poffertjes en pannekoeken is een geweldig leuke eetgelegenheid. Het is een klein restaurant waar ze ook een terras hebben waar je, indien geinteresseerd, lekker buiten zou kunnen zitten. Reserveren is handig aangezien beperkt aantal zitplaatsen hebben. Het ziet er gezellig uit en er valt overal wel iets te zien. Het restaurant hangt vol bezienswaardigheden. Er rijdt boven een treintje rond en een vliegtuigje. Tafeltjes zijn van elkaar afgeschermd door een scherm waarbij je meer een privé gevoel krijgt. Kinderen zijn daar welkom en er worden ook feestjes gehouden. Het eten, wat zeker niet onbelangrijk is, is ook erg lekker. Wij hoefden niet lang te wachten voordat het eten werd geserveerd. Zowel de poffertjes als de pannekoeken waren lekker. Als je andere wensen hebt dan is dat ook geen probleem. De bediening doet hun best en zijn ook zeer vriendelijk. Ik kom zeer zeker terug.

4. Leanne van Aalst

Super gezellig, zeer vriendelijke en behulpzame bediening. Bovenal hebben we heerlijk gegeten! Kwalitatief erg goed eten ook!

5. Na meerdere bezoeken aan dit poffertjeshuis kan ik oprecht zeggen: de poffertjes en pannenkoeken zijn onovertroffen smakelijk/goed gebakken, altijd goed op temperatuur, goed belegd en rijkelijk qua portie(s). Dit alles in een gezellig, leuk ingericht restaurantje voor een heel schappelijke prijs! We komen gauw weer!!!

6. Geweldig, vooral voor de kids. Die hebben hun ogen uitgekeken. Vroeger als klein kind ook daar geweest. Een mooi klein zaakje met lekkere pannenkoeken en vriendelijk personeel! Aanrader..

7. Toen ik de eerste keer daar mn voeten over de drempel zette, was ik meteen helemaal verliefd op de decoratie van het kleine knusse zaakje, en toen ik daar mn eerste poffertje proefde, voelde het alsof er een engeltje over mn tong pieste, het was voor mij duidelijk: dit zijn de beste en de lekkerste poffertjes van Nederland! Heb ze op verschillende plekken in Nederland geproefd, laren, baarn, rotterdam blaak, maar bij Pim in Dordt smaken ze het allerlekkerst. De randjes zijn altijd lekker knapperig, de binnenkant is zacht maar absoluut niet klef, ze zijn flink aan de maat, en ik heb me laten vertellen door een serveerster, dat de grote baas van het kleine zaakje iedere dag opnieuw zijn producten haalt, en dat hij ze altijd eerst proeft voordat hij het koopt. Op die manier hebben ze altijd dagverse producten. Kan je niet van veel tenten zeggen in Nederland! De aankleding is superknus, er rijd een modeltrijntje constant heen en weer boven je hoofd, en als je naar de wc gaat, rijd ook daar een trijntje heen en weer. Er hangen oude muziekinstrumenten aan de muur en aan het plafond, en met kerst is het nog gezelliger, alles heeft dan kleine lichtjes. Voor een heuse poffertjesliefhebber is dit gewoon een must om er te gaan eten. Pannenkoeken zijn ook super lekker, en ze maken zelf hun ijs en hun milkshakes. Allemaal dagvers.

Aanrader voor iedereen!

8. We hebben vanmiddag me dochter haar kinderfeestje gevierd, en was super leuk gedaan.
    Hele leuke service, en ze stond helemaal in het middelpunt.
    Was geweldig!! Bedankt namens ook me dochtertje.

9. Lang geleden dat ik hier ben geweest.
    Het zat weer helemaal vol en de pannenkoeken waren nog steeds heerlijk.
    Ik had een appel pannenkoek met warme karamel..
    De bediening was prima, vriendelijk ook.
    Het enige minpuntje was dat wij precies bij de deur zaten, waardoor het heel koud was in de zaak als de deur openging. Op een gegeven moment maar mijn jas aangetrokken.

Verder een topavond gehad.

10. Echt heerlijke pannekoeken: groot, lekker dun en rijk gevuld! Geen één ander pannekoekenhuis heeft in mijn beleving Pim's poffertjes en pannekoeken overtroffen.
    De desserts zijn ook geweldig: voor ieder seizoen iets anders en een ruime standaardkeuze!
    Goede en vriendelijke bediening in een gezellige en knusse sfeer!
    En dat alles voor heel redelijke prijzen.

11. Hans en Mieke

Al weer een tijdje geleden, maar echt waar, Wim Stuurman maakt de lekkerste pannenkoeken van heel Nederland! Komen snel weer van die lekkernij proeven.

12. Als je een kind (en dus ook ouder-s-) gelukkig wilt maken met een pannekoek dan is dit het adres hoor.

Inderdaad het treintje dat rond rijd, en gewoon de hele aankleding is op kinderen gebaseerd.

Wel verstandig om even van te voren te reserveren want veel ruimte is er niet.

Voordelig!

13. Als kieskeurige eetster geef ik niet snel een tien, maar "Pim's Pof & Pan" verdient niet minder dan een tien op alle punten! Zowel pannenkoeken, poffertjes als flensjes zijn zo goed dat inderdaad ieder ander pannenkoekenrestaurant alleen maar kan tegenvallen. Ik heb nog nooit een tegenvallende maaltijd gegeten bij Pim. Ook de sfeer is geweldig, er rijdt een schattig treintje rond dus ook voor kids is het een hele ervaring.

De milkshakes, verse jus, vers fruit en gesmolten chocolade is naar mijn idee iets unieks wat alleen dit restaurant kan bieden. Daarnaast is ook de service geweldig met altijd een glimlach. Ik woon in Dordt en ben er trouwe klant (lees: fan!) en kreeg voor mijn zwangerschap een kadootje van ze. Nou, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Pim, bedankt!

14. L 10 punten

Altijd lekkere poffertjes, service is vriendelijk, leuk ingericht met veel spulletjes.

Zeker een aanrader!

15. Stephanie

Aan het begin van dit nieuwe jaar met twee Australische familieleden echte Hollandse poffertjes gegeten! Een fantastische ervaring: grappig restaurant, hele aardige serveerster en zalige poffertjes! Voor herhaling vatbaar, en dan met onze kleinkinderen!

16. Een bezoekje aan Pim's is echt een feest voor kinderen van alle leeftijden! De aankleding, het treintje, de vliegtuigjes. Voor de allerkleinste ukken is er een verschoonkussen en voor de iets grotere zelfs een toiletbrilverkleiner. De bediening is heel vriendelijk, geen vraag is hen te gek, ze proberen altijd om het je naar de zin te maken. En voor (echte)kinderen is er altijd, als kers op de pannekoek, een leuk kadootje. Enige minpuntje: als je verzekerd wilt zijn van een plekje, moet je even reserveren, want het is altijd gezellig druk. Maar ook al is het druk, ze doen altijd hun best je een plaatsje te bieden en zullen je ook niet haasten om snel weer te vertrekken.

17. Er is wat mij betreft maar 1 echt pannenkoekenhuis en dat is Pim´s pannenkoekenhuis.

De aankleding is wat je mag verwachten van een Hollandsch pannenkoekenhuisch, gezellig!

Het treintje door de zaak is helemaal te gek voor kinderen.

Voor kinderen is er altijd een kleurplaat en wat leuks om mee te nemen naar huis.

Gevaar van "Pim's" is wel dat alle andere pannenkoekenhuizen gaan tegenvallen.

De pannenkoeken zijn groot, niet duur en zóóóó lekker.

Wij rijden zeker 1 keer per maand 48 km heen en weer 48 km terug om hier te eten.

Alles is zeer betaalbaar (zelfs goedkoop) voor wat je krijgt.

Het toetje met echte gesmolten chocola is heerlijk.

Al met al een echte aanrader voor heerlijk betaalbaar eten (zeker met kinderen)

Wel reserveren want het is (begrijpelijk) altijd druk.

18. C.Kooij

19. Heerlijke pannekoeken en zeer vriendelijke bediening!

20. Je kan hier super eten, de bediening is vlot en heel erg attent.

Ik kom hier al jaren, van kinds af aan. Inmiddels kom ik er met mijn eigen 3 kinderen, echt geweldig.

21. Klein en terug in de tijd en dat heeft zo zijn charme!

Heerlijk gegeten. Het enige min punt is de ''Love coupe'', is 10 euro en dat is niet echt waar voor je geld.

Lekker gegeten en het treintje is ook erg leuk.

22. Pim is al sinds mijn jeugd het adres voor overheerlijke pannenkoeken. In al die jaren is het kleine zaakje hetzelfde gebleven (met de trein, het circus, het knusse) maar dat is ook de kracht van Pim.

Aanrader.

23. Michaël Gouman

We waren er afgelopen zaterdag met m'n ouders en 5 broertjes en zusjes. Ze hadden gelukkig nog plaats, terwijl er op onze tafel toch echt 'gereserveerd' stond. Er kwam meteen iemand vragen wat we wilden drinken en het eten was er ook snel. En het was lekker. Er reed ook een treintje door het restaurant en zelfs in de WC!

24. Marianne

Een aanrader voor, nou ja, eigenlijk iedereen. Of je nou met of zonder kinderen komt eten: voor ieder is dit een leuke tent. Beetje kitscherige inrichting, maar wel leuk. De treintjes die door de zaak (en de toiletten) heenrijden halen het kleine kind in je naar boven, en dat gecombineerd met heerlijke pannenkoeken is een gouden combinatie. Ook erg leuk: bij een kindermenuutje krijgt de uk in kwestie een fijne bal mee naar huis. Een feest voor jong en oud.

25. Op 28 maart 2009 met een grote groep uit eten geweest in dit pannenkoekenrestaurant. De bediening was echt heel aardig en zeer allert. De zaak ziet er heel mooi uit en de poffertjes waren van een zeer hoge kwaliteit. Dit restaurant is echt aan te bevelen ook voor mensen die niet zoveel te spenderen hebben.

26. Een hele mooie zaak met hele goeie kwaliteit poffertjes en pannenkoeken. Leuk al die treinen die door het restaurant rijden, zelfs door het toilet.

27. altijd gezellig!

28. Pim's is een gezellige plek om een lekkere pannenkoek te gaan eten, in de zomer kan je dit ook achter op het terras doen. Echte aanrader.