In de buurt bij parkeermeters of parkeergarage op het Drievriendenhof.

Restaurant 'het gerecht' serveert een 3 gangenmenu met keuze uit 5 voor- 5 hoofd- en 5 nagerechten
voor de prijs van €25,00 en staat bekend om zijn prima kwaliteit vis en vlees. de biefstukken zijn
afkomstig van het bekende limousin rund. Tevens serveren wij gratis stokbrood met kruidenboter.
Ook kunt u altijd vragen om een karaf water. Gezellige inrichting met goede informele bediening.
Gelegen hartje cenrum Dordrecht.

4. Betalen Master Card pin Visa

1437199710 87
1454841912 79
1519529987 78

1. L. Kooij

Prima gegeten. Sfeer was goed, het was niet druk maar wij waren er op een doordeweekse dag. Nette bediening en heel alert. Voorbeeld, vork viel op de grond en binnen no time stond er iemand van bediening met nieuwe vork. Wij kozen voor vis, heel goed bereid. Wij vinden het een adres voor herhaling vatbaar!

2. Wat was het weer goed gisteren heerlijk gegeten met de groep vrouwen wij waren er voor de 4de keer en komen zeker terug heel erg bedankt.

3. Ma´tilde

4. Het eten was niet geheel goed sommige stukken kip van de mix grill waren niet goed gaar bij sommige biefstukken overgaar.
    De bediening met name de eigenaar was ronduit onbeschoft en arrogant.
    Dingen die besteld waren kreeg je als weerwoord van o nu wilt u het ineens wel?
    Terwijl het gewoon besteld was.
    En als je in gezelschap bent wil je je gerechten in het gezelschap eten niet achteraf.

Absoluut niet voor herhaling vatbaar.

5. Lia kuijlen

Super lekker gegeten, goede bediening en voor een hele redelijke prijs.
    Wij komen hier zeker nog eens terug. Chapeau voor de kok

6. Hans en Trudy

Wij hebben gisteren genoten van het 3 gangen menu met voldoende keus uit mooie gerechten.
    Na een zeer correcte ontvangst, we hadden gereserveerd, mochten we zelfs uit verschillende tafeltjes kiezen. Ondanks dat de zaak even later geheel bezet was, werden we vlot, uiterst vriendelijk en met veel aandacht geholpen. Wat opviel was dat de wijn, een mooie Argentijnse fles, regelmatig bijgeschonken werd. Gewoon heel attent. Kwaliteit van het eten staat boven alles en dat was dik voor elkaar en ook ruim voldoende. Tijdens het eten werd er nog geïnformeerd of er nog iets aangevuld moest worden. Verder niet onbelangrijk, kraakheldere sanitaire voorzieningen. Tel je daar de sfeer, de alleszins redelijke prijzen en de gastvrijheid van de medewerkers bij op dan is dit restaurant een erg fijne zaak die een bezoek meer dan waard is.

7. Wat een slechte service en onbeschofte “gastheer”. Reservering voor vier was door personeel van het Gerecht verkeerd in de agenda gezet.
    Eenmaal aangekomen op de door ons per email aangevgeven en bevestigde tijd bleek de tafel vergeven. Volgens de man de ontvangst moesten we maar gaan...
    Daarop hebben we nog eerst netjes de email met bevestiging laten zien, maar meneer was “druk” en dus helaas voor ons. Weinig oplossingsgericht dus.

De enige smaak van ‘het Gerecht’ is de wrange nasmaak van dit ongastvrije optreden.

Wat mij betreft hoef ik er ook nooit meer te gaan eten. Er zijn hele leuke andere zaken, waar men je wel hartelijk ontvangt.

8. Wat een ontzettende amateuristische toko. Ik had 1,5 maand vooraf al gereserveerd voor gistetenavond 4 personen om 1900 uur. Vol verwachting stonden we gisteren (vanuit Hellevoetsluis) in de zaak. Daar werd ons verteld dat ze dachten dat we om 1800 kwamen en ons tafeltje hadden weggegeven. Tja helaas, jammer joh.... Er werd totaal niet meegedacht hoe dit op te lossen, geen excuus, we konden gewoon weer gaan. Wat een super asociale manier om met jullie gasten om te gaan, u hoort niet in de horeca thuis! Mijn man is later nog terug naar binnen gegaan met de emailbevestiging waarop ook gewoon duidelijk 1900 uur staat. Foutje kan gebeuren maar gedraag je dan ook als een horeca ondernemer en tracht het op te lossen. Niks van dit al. Uiteindelijk zijn wij bij een ander restaurant in Oud-Alblas terecht gekomen, wat een verademing, daar weten ze hoe het werkt. Bij het Gerecht zien ze ons nooit meer terug.

9. Het enige minpuntje is de acoustiek. Hierdoor is een gesprek voeren lastig.

10. Na de Kerstmarkt bezocht te hebben hebben we hier heerlijk gegeten op vrijdag 15 december 2017 Een driegangenmenu voor €25 is redelijk te doen, zeker als het ook nog echt lekker is. Het was alleen wel heel erg warm en er zat ook een gezelschap dat uitermate lawaaierig was, zodat het niet echt rustig was, maar dat waren de enige minpuntjes. Goede bediening, gezellige entourage.

11. Enige opmerking. 1 Schaaltje groenten/salade is karig ondanks mogelijkheid om bij te bestellen. In vervolg groter schaaltje.

12. A.W. van der Ham

Gewoon heerlijk gegeten.

13. Heerlijke zaak met alles zoals je verwacht. Knuffelrock muziek geweldige move.

14. Gert-jan van Oord

Het eten en bediening was goed ondanks de drukte van Big Rivers.

15. Wilma korteschiel

Geweldige zaak, heel vriendelijk personeel, en fantastisch gegeten voor een hele mooie prijs.

Kortom top.

16. Martin Prins

Heerlijk gegeten voor een redelijk bedrag. Goede bediening en gezellige sfeer. Top kok in de keuken. Ga zo door.

17. Heerlijk gegeten bij restaurant "Het gerecht" te Dordrecht. Een op de huid gebakken zalm met bearnaisesaus. Dat was de vangst van de dag. Daar kregen we heerlijke zelfgesneden friet bij met de schil er nog aan en heerlijk gekruid. Bakje salade was ook heel erg in orde!

Zaak ziet er van binnen leuk uit. De open keuken biedt de nieuwsgierige gast een blik op de bedrijvigheid van het restaurant. Ik vond het een hele goede keuze om hier naar binnen te lopen. In geen tijden zo lekker gegeten. De complimenten aan de kok en veel succes met jullie restaurant.

18. Iets te koud bij binnenkomst, duurde lang voordat de kachel begon te verwarmen, verder goed restaurant!

19. Erg lekker en goede service. Een aanrader.

20. Betty van 't Hoff

Wij hebben een hele fijne avond gehad. De bediening en het eten was top. Het is een aanrader voor iedereen en wij komen beslist terug.

Groetjes van mij.

21. A Kerkhof

Excellent. Beste plek in Dordrecht die we tot nu toe hebben kunnen vinden.

22. Rebecca Wolt

Altijd weer een fijne avond uit als we naar het gerecht gaan. Het eten is er heerlijk en de bediening erg professioneel. Het beste tafeltje is beneden aan het raam.

23. A van Aken

Goed gegeten voor een schappelijke prijs. De bediening was attent en vriendelijk.
    Een aanrader!

24. Was echt super goed!
    Hadden besproken voor 19.00u, maar door omstandigheden konden we pas om 20.00u gaan eten. Opgebeld of dat een probleem was maar dat vonden ze geen probleem. Ik zeg super service 😀

25. Attente bediening, oog voor mogelijk ongenoegen, goed, echt goed eten, presentatie zorgvuldig, sfeervolle ambiance. Alleen iets krakkemikkige stoel. Aanrader!

26. Eten was goed, de service idem.

27. Erik Hout

Ik had enkele weken geleden speciaal voor zaterdag 18 juli gereserveerd voor 7 man, maar bij aankomst bleek dat niet in de agenda te staan en werden we weggestuurd omdat het vol was. Daar stonden we dan helemaal uit Zwolle en Zuid-Limburg. Het ergste vond ik dat het ze niets kon interesseren, geen excuus. Zoek het zelf maar uit. Absoluut geen service. Gelukkig hebben we toch een ander restaurant kunnen vinden.

Nog nog zo een slechte afwikkeling van een fout, door het restaurant gemaakt, meegemaakt. Een nare nasmaak van een verder hele leuke dag in Dordrecht.

28. Lekker gegeten voor een niet te hoge prijs. Keurige en vriendelijke bediening. Als we weer in Dordrecht komen gaan we er zeker weer eten. Leuk detail vind ik dat na de maaltijd de kok zich even laat zien. Je zou suggesties of opmerkingen (die we absoluut niet hadden) aan hem kwijt kunnen of een kort praatje. Kortom: goed restaurant, een aanrader!

29. Roy en Majella

Super gegeten en vriendelijke bediening. Een aanrader.

31. Ik ben er al een paar keer geweest en het eten was erg lekker. Vriendelijke service.

32. Irma Klootwijk

33. Onze favoriete stek! Altijd lekker, bediening is vlot en vriendelijk en de prijs/kwaliteit verhouding is uitmuntend. Ouderwets genieten!

34. Meijertjes

Erg lekker gegeten. Verwacht geen luxe setting, het is een echt eetcafe! Carpaccio was erg lekker, varkenshaas sate is een aanrader net als de chocolade trio!-

35. Weer eens Het Gerecht bezocht en het was nog als vanouds. Leuke correcte bediening en het 3 gangen menu voor ons nogsteeds een heerlijke keuze. Na de bestelling heerlijk eerst even het verse stokbrood met kruidenboter en daarna de heerlijke bestelde gangen. Deze goed van temperatuur, met zorg bereidt en een lust voor de ogen na opdienen. Na elke gang netjes de vraag of het gesmaakt heeft en zelfs bij ons even de kok hem zelf aan tafel tijdens het hoofdgerecht om wensen nog aan te vullen (of te corrigeren). Nogsteeds voor ons een prima restaurant wat met zorg bedreven wordt. Prima keuze, prima bediening, heerlijk eten en belangstelling voor feedback. Tip: niet verder zoeken maar aanschuiven (na reservering).

36. We hebben hier met ons gezin van 8 heerlijk gegeten tijdens de drukke kerstmarkt. Alle verschillende gerechten gelijk en warm op tafel, voldoende frietjes en brood en op verzoek water naast de drankjes. Attente hardwerkende bediening, gastheer en de kok kwam aan het eind her en der ook een praatje maken.

37. Jos W. 149 punten

Voor het eerst in Dordrecht en af gegaan op de ervaringen op deze site. Het was fantastisch! Hier weten ze wat klantvriendelijkheid is. Service met een grote S.
    De eigenaar hielp zelfs een oude man een trappetje af, waar zie je dat nog?
    Eten was heel goed en voor een prima prijs. Kortom een aanrader.

Jos en Grietje uit Doetinchem

38. Heerlijk gegeten, fijne service. Eten warm en lekker en vers. Bediening Top"".
    Voor ons een heerlijke afsluiting van een weekendje Dord.
    Adri en Gerda Purmerend.

39. Ik was er niet ondersteboven van.
    Allereerst kwamen we op tijd binnen maar bleek er geen tafel beschikbaar. We moesten in de zaak blijven staan en werden geacht alvast wat te drinken. Geen probleem, maar als ik langer moet wachten, verwacht ik service en geen drankrekening.
    We werden bediend door een uitermate vriendelijk meisje. Haar collega - die er even aan te pas kwam - was echter lomp en ongemanierd.
    Het eten was lekker. Op zich prima. Maar ik vond het niet erg origineel of speciaal. En het was op het bord "gepletterd"; niet mooi opgemaakt of zo.
    Bakje dikke friet erbij was erg lekker (flink heet en heerlijk gekruid) maar veel te weinig voor het aantal personen aan tafel en het schaaltje groente idem (heel klein bakje worteltjes en bloemkool; beiden doodgekookt).
    Vers fruit na afloop was vrijwel alleen onrijpe meloen. Dus ik zou dit liever meloentoetje noemen.
    Al met al: lekker hoor.... maar dit kan ik thuis ook wel koken. Volgende keer geef ik toch liever iets meer geld uit voor een restaurant met originelere gerechten, iets meer kwaliteit en bediening met meer "egards".

40. heerlijk gegeten, salade met tomaat en mozzarella heerlijke pesto erover, specialitiet de gamba's voldoende hoeveelheid en prima van smaak.
    Heerlijk rustig kunnen dineren zonder gehaastheid met ruim de tijd tussen de gerechten.

41. Hans & Ria

In de binnenstad van Dordrecht
    Mensen met gevoel voor het vak.
    Lekker eten, ongedwongen sfeer
    Top!

42. Ongeveer bij elk restaurant in mijn stad te hebben gegeten, blijf ik hier terugkomen.

Vanaf de eerste maand dat zij open gingen blijf ik ze trouw.
    De kok maakt heerlijk eten voor een spotprijs.

Hij kwam dan ook als eerste met het 3-gangen menu voor maar €17,50. De rest van de restaurants volgde snel.
    Het zit ook altijd vol.

Toen mijn partner beviel wilde zij als eerste de malse rode steak met de beste carpaccio van Dordt (geloof me, ik heb ze overal geprobeerd). Dit hebben zij netjes en vers ingepakt voor een reductie prijs en heb het mee naar het ziekenhuis genomen.

Goede service, goede prijs en heerlijk eten!

43. Echte aanrader! We eten hier regelmatig en is gewoon goed.
    Vriendelijk personeel en een open keuken. De menu,s zijn prijs kwaliteit goed te noemen.

44. René 3106 punten

Zeer gezellig een heel levendig restaurant in het centrum van Dordrecht. Gekozen voor de vegetarische variant van het menu, ik was met name te spreken over het de vegetarische burrito, niet helemaal overdekt met kaas. Goede en vlotte bediening, kortom een aanrader.

45. daar met collega's wezen eten. Verwachtingen waren hoog gespannen, daar de recensies goed waren. Klopte inderdaad. Eten was echt goed. Leuke vlotte bediening, en ook weer niet dat je het gevoel had dat je moest opschieten. Voorgerecht was een vegetarische salade, lekker gevarieerd en smaakvol. Als hoofdgerecht de aanbeveling van de chef, sliptong. 3 stuks, heel lekker gebakken in de roomboter, en zeker niet door en door gaar. Enige is dat er altijd weer frites bijzitten, hier zou een oplossing voor gevonden moeten worden (bijv. witte rijst, of blanke macaroni) Als toetje kaasplateau, dat kan nooit fout gaan. Prijs was echt heel erg schappelijk, kortom, zeker de moeite waard om op herhaling te gaan.

46. Ano 13 punten

Een keer wezen eten- was verrukkelijk en erg goed van kwaliteit. De bediening was fantastisch, kon hele goede adviezen geven, een franse man met een professionele uitstraling. Een tweede keer is helaas niet tot stand gekomen, dit omdat er geen rekening werd gehouden met onze reservering. De meneer die dit met ons afwikkelde was erg onbeleefd en voor mijn een reden om helaas niet terug te komen. Erg jammer dat hij niet in staat was om een professionele oplossing te zoeken als hij met overboeking te maken heeft.

47. Heerlijk gegeten. Gezellig en gemoedelijk. De prijs kwaliteit-verhouding is heel goed en de biefstuk heerlijk gebakken. Voor vier personen wel te weinig garnituur gekregen (vooral groente), maar dit kon snel worden opgelost.

48. Heerlijk gegeten met onze vrienden uit Amsterdam die al heel wat restaurantjes gezien hebben.Ook zij vonden het heerlijk. Een hele goede voor als je lekker uit wil eten in Dordt.
    Alleen niet te vroeg komen want je kunt helaas niet even aan de bar zitten, dus even op zoek naar andere tent voor drankje.
    Ook geen probleem. Heerlijke carpaccio, tournedos, gamba's en vis. Goede bediening heel persoonlijk, kok kwam ook nog even naar ons tafeltje voor een praatje.
    een aanrader.......

49. Tineke en Gerard

Een score van 4x een 10 is het maximum wat je kan geven aan het Gerecht, maar als je er in 1 jaar 26x geweest bent en altijd geweldig eet door fijne mensen bediend wordt kan je niet anders als je grote waardering uitspreken voor dit restaurant. Thuis noemen we het onze tweede huiskamer en de manier waarop wij bijna wekelijks benaderd worden helpt hieraan mee. Er is maar een angst. Dat teveel gasten dit restaurant gaan ontdekken en helaas werken wij hieraan hard mee door steeds weer op te scheppen hoe geweldig wij het er steeds weer naar onze zin hebben. Reserveer tijdig als je wilt mee genieten van wat zij serveren.

50. Het gebeurt niet zo vaak dat je zo'n tevreden gevoel hebt na een bezoek aan een restaurant. Beetje opgetogen en angstig tegelijkertijd. Hoelang houden ze dat vol? Die prijs, die kwaliteit, die sfeer. De tent zat bommetje vol met lachende mensen. Vlotte bediening, "bon appétit monsieur/madame."
    Niks crisis. Lekker ongecompliceerd eten! Daar kom je voor terug! Volgens mijn gast was het konijn een trouvaille, de andere gast zat te lekkerbekken met de gamba's en mijn biefstuk was perfect. Mag ik toch nog iets zeggen over de pepersaus? Die mag wat meer pit hebben. Scheutje cognac misschien? De voor- en nagerechten bleken eveneens van een meer dan prettig niveau. Chapeau!

51. Op dinsdagavond wezen eten bij Het Gerecht. Het is een leuk en gezellig eetcafe. Het 3-gangen menu is kwalitatief prima en zeer betaalbaar. Als je gewoon even lekker wilt eten en niet heel de avond wilt tafelen is dit een prima keuze. Wij komen zeker terug.

52. Coby boonstoppel

Een aantal weken geleden hebben we met een groep mensen van Tobe bij het Gerecht gegeten, was geweldig en alles geheel naar onze tevredenheid. We besloten dat het absoluut voor herhaling vatbaar was, dus we zijn weer gegaan. Maar wat is dat tegen gevallen zeg, het werd enorm afgeraffeld, binnen 50 minuten hadden we het voor en hoofdgerecht te pakken. Het eten was minder lekker, we moesten alles meerdere malen vragen en steeds de borden aangeven,. Hebben een hele tijd op witte wijn moeten wachten en die meneer die ons liep te bedienen was ook niet bepaald vriendelijk in tegenstelling tot die van de vorige keer.
    Kortom een teleurstelling, jammer hoor...

53. Heel erg lekker gegeten bij Het Gerecht. Een 3-gangen diner voor een redelijke prijs. Een restaurant om terug te komen. Vriendelijke bediening.

54. Cor van Opijnen

Na een middagje door het oude centrum te hebben gewandeld, heerlijk gegeten.

Ondanks dat het kaasplankje niet op het menu stond was dit geen probleem.

Zeer vriendelijke en nette bediening.

Echt een aanrader.

55. Super lekker! Wij wonen ernaast, dus wij gaan daar altijd het lekkerste eten halen. De allerbeste spareribs.