Grand-Café Boekmans in Dordrecht

1282320193 71
1376190726 75
1524819071 53

1. D.J van der Meer

Zoals gewoonlijk ook nu weer prima gegeten met vlotte bediening! Voor herhaling zeker vatbaar als vind ik de kaart wel wat beperkt!

2. Reservering was goed doorgekomen. Wij hadden met 9 personen i.d.d een rustig hoekje gekregen. Zonder vragen werd er gewacht tot het hele gezelschap er was, heel attent👍 . Het eten was prima voor alle aanwezigen. Wat vooral opviel was de uitmuntende kwaliteit van de zalm in de club zalm. De bediening was plezierig, tijdig en niet opdringerig. We komen hier zeker terug.

3. Kees vd klooster

Prima Grand-café, goede sfeer, goede bediening en normale prijzen.

4. Bediening vriendelijk en vlot. Inrichting erg donker en achterhaald. De lunch was vooral een slappe hap. Slap, hard broodje met een veel te zoete eiersalade. Ze zijn erg zuinig met het beleg. 12-Uurtje vis met 3 slappe boterhammen. Boterham tonijn zag er onsmakelijk uit. Boterham zalm met eronder wat zoete eiersalade? Een te zoete dressing over het beetje sla en komkommer. Het was lang geleden dat ik hier was omdat het eten toch steeds wat tegenviel. Ik was in de buurt en gaf het opnieuw een kans. Niet voor herhaling vatbaar.

5. Met collegas een etentje georganiseerd, vlees was prima maar kaal geserveerd. Geen salades en met een bakje friet voor 4 man moest je genoegen nemen.
    Koffie die altijd met een likeurtje wordt geserveerd kon die avond ook niet met als slap excuus dat er niet genoeg glazen zijn.
    Niet voor herhaling vatbaar.

6. hendriks

Ik heb dit nog nooit mee gemaakt de bediening slecht en dat je moet betalen voor de mensen die niet op komen dagen.we waren met een grote groep

7. Dit is al vele jaren ons favoriete restaurant, we wonen hier ook praktisch om de hoek. Eten is eigenlijk altijd dik in orde, hoewel het jammer is dat het schaaltje groente bij vrijwel alle gerechten enkele jaren geleden is verdwenen. De heerlijke patat maakt het echter meer dan goed! De bediening (die vaak al jaren daar werkt) is zonder meer vriendelijk en attent en zorgt goed voor je.

Behalve als het druk is, zoals afgelopen zondagavond. Lekker weer, dus ook het gezellige terras achter zat vrijwel vol. Prima uit te houden onder de parasol.
    Ondanks dat de (nieuwe?) meiden weer hun best deden, ging het bij ons en bijna alle andere tafels mis. Veelal kleine dingetjes: Drankje besteld, komt niet. Klanten vragen citroen voor het witbier, komt pas lang nadat het voor de 2e keer gevraagd is. Bier was toen al op. Als je vraagt om eenzelfde biertje, komt er iets anders. Eten brengen, bestek vergeten en wordt na 5 minuten gebracht. Da's niet fijn als je buiten zit met je biefstukje. Door de drukte is de bediening veel binnen en is er erg weinig tijd voor het terras.

Wij vroegen om een extra schaaltje patat (de patat is altijd net iets te weinig voor 2 personen), dit kwam niet. Ook niet na nogmaals vragen. Bij het ophalen van de borden desgevraagd medegedeeld dat het weer prima smaakte, maar dat we het jammer vonden dat de patat nooit gekomen is. Verbaasde blik en toen "O, ik ging ervan uit dat dat inmiddels wel gebracht was". Het aanbod om het alsnog te brengen is goed, maar heeft nu geen zin meer, zei ik nog. Dat werd volledig beaamd, excuses en dat was het dan.
    Overigens hebben we ruim 2,5 uur gezeten voor alleen een paar drankjes (om de lange wachttijd door te komen), een hoofdgerecht en een kopje koffie. Dat is voor een Grand Café wel wat overdreven, het betekent nl. dat je zo'n 2 uur hebt gewacht in totaal...

Ook om ons heen dezelfde taferelen. Geen/verkeerde drankjes, men wist niet meer wie/wat besteld had en kijkt dan wanhopig rond totdat de persoon zich dan maar zelf meldt.
    Voor ons is dit een reden om voorlopig even wat anders te proberen. Jammer.

Tip voor Boekmans: we snappen best dat er minder aandacht is voor de gasten als het druk is, maar dit gaat niet goed. Zorg voor voldoende bediening en zorg dat iedereen vaste tafels bedient, zoals binnen. Op een van de 1e warme zomeravonden kun je wel voorzien dat er meer toeloop is toch?
    Gaat het dan toch mis en dan nog een/twee keer, misschien kun je dan iets doen voor je gast? Kopje koffie aanbieden, kleine (lunch-) tegoedbon oid? Het gebaar is wat telt.
    Nu stuur je (vaste) gasten naar huis met het gevoel dat het eigenlijk niet zo boeit.

8. Met een gezelschap van 10 personen gegeten. Zaten beetje krap, had best nog een tafeltje aangeschoven kunnen worden. Het eten werd wel gelijktijdig en ook warm opgediend, ondanks dat er verschillende gerechten besteld waren. Het eten was goed, niet bijzonder, geen hoogstandjes en uitermate karig met groente. Storend dat er duur €3,50 per 1/2 ltr. fles water betaald moet worden. Schenk gewoon kraanwater!! De entourage is leuk, bediening goed, maar behoorlijk prijskaartje.

9. Wat een slechte ervaring vandaag! Laat je klanten gewoon 15 min voor de deur staan hoewel ze ons alle drie hebben gezien! Je gaat twaalf uur open, toch? Nou voor ons nooit meer, toch klanten van twee a drie keer per maand. Schandalig!!

10. Seraja Lagewaard

11. Paul 189 punten

19/07/2012

De bediening was perfect. Eten was zeker niets op aan te merken. De vegetarische gerechten waren niet bijzonder, maar ook niet alledaags bereid. Verse ingrediënten, dat zeker!

Sfeer is goed, lekker ouderwets. De muziek staat net te zacht zodat je alleen maar een raar achtergrondmuziekje hoort. Kan ook aan de muziek liggen :-)

12. Een leuke tent als je alle tijd van de wereld hebt.

Duurde een eeuwigheid voor ik mijn vis (die niet te..eten was) kreeg.

Nee, ik ben er gelijk klaar mee.

13. Ik kom heel regelmatig bij Boekmans en ik moet zeggen: het is heerlijk om zo'n leuke tent zo dichtbij huis te hebben (Stadspolders).

Ik vind het eten niet echt geweldig en de prijzen ook redelijk hoog, maar de sfeer en aankleding zijn geweldig, evenals de niet te overtreffen olijven (mmm....!).

14. Peter van Veen

Komen hier af en toe. Leuke inrichting. Sfeervol maar niet intiem. Goed eten maar doordat met alleen jonge mensen wordt gewerkt mist de ervaring. Soms gaat het mis maar vaak is dit een goede plek voor een gezellige avond! Doe wat aan begeleiding van het keuken en restaurant personeel!

15. Ik woon er zo'n beetje om de hoek en we zijn er nu zo'n 4 keer geweest.

Tot nu toe is dat elke keer goed bevallen en hebben we eigenlijk geen klachten.

De ene serveerster is wat vrolijker als de ander, maar verder is het prima in orde.

Zoals gezegd ziet het er aan de buitenkant niet aantrekkelijk uit, maar eenmaal binnen is het meteen sfeervol.

Verder word de kaart regelmatig vernieuwd en staan er telkens weer nieuwe lekkernijen te wachten.

16. Vorige week ben ik met 2 vriendinnen van mij bij Boekmans gaan eten. Als je er aan komt gereden stelt de buitenkant niet veel voor maar eenmaal binnen erg verrassend, wat een geweldige en gezellige sfeer.

Wij hebben lekker gezeten en een heerlijk wijntje besteld, wat achteraf een huiswijn bleek te zijn van de chardonnaydruif, erg fijn. Daarna 2 carpaccio met truffelmayonaise, hmmm goeie combi en een breekbrood met zalm, leuk met die kleurtjes op het bord van de zalm, het brood, de rode ui, rucola, kappertjes en de groene pesto en lekker dat het was.

Toen zijn we begonnen aan het hoofdgerecht, een saté in de wok en in een wok mals gebakken varkenshaasvlees met pindasaus, gebakken uitjes, taugé en kroepoek. Ikzelf een biefstuk met Roquefortsaus en het fijne is dat ze vragen hoe je het gegrild wilt hebben, wat in menig restaurant of grand café vergeten wordt!

En mijn vriendinnetje nam de Portobello's gevuld met geitenkaas, zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten, hapje geproefd een 9, Chapeau!

Ik en mijn vriendinnen komen hier graag nog een keertje terug, wijn was goed, bediening was goed, sfeer was top!

17. Wij zijn met een gezelschap wezen eten bij Boekmans. Weer eens iets anders. Wij hebben best veel ervaring en komen zeer regelmatig in restaurants om daar gezellig te eten.

Wij waren wat laat. Ongeveer om 21:30 uur. Natuurlijk konden wij nog iets bestellen. Het eten was koud en zeer matig. De bediening was moe en dat kon je duidelijk zien. Als wij tijdens het eten nog wat drinken wilden bestellen, had de bediening geen oog voor ons. Moesten het zelf bestellen aan de bar. Daar aangekomen hoorde ik dat de chef kok daar ook stond. Toen ik dat wist vielen mijn en onze ogen regelmatig op hem. Wij hebben ondanks het minder goede eten, toch nog enige tijd in het restaurant gezeten om nog iets te drinken. Om ongeveer 00:30 uur zijn wij vertrokken uit Boekmans. De chef kok heeft vanaf 22:00 uur tot het moment dat wij weg gingen constant aan de bar gestaan.
    Geen aanrader dit restaurant.

18. Vrijdag 11-12-2009 gegeten met een gezelschap van vier personen. Bediening was erg vriendelijk, jas werd netjes aangenomen en werden netjes naar onze tafel gebracht. Ze hebben een goede huiswijn van de chardonnay druif. Voorgerecht de proeverij was goed verzorgd en erg smaakvol. Het hoofdgerecht de eendenborst met een chocolade wildjus was boven verwachting. De eend was erg goed en de jus paste er goed bij. Als nagerecht hebben we de hangop genomen met fruitpeper, erg gewaagd dachten we, maar het paste goed bij elkaar. Alles bij alles een fijne avond gehad, goede wijn, bediening en keuken.
    Komen we zeker een keer voor terug.

19. J. de Vries

Gisteravond gegeten bij Boekmans in Dordrecht. De dagschotel was 'Japanse wokgroenten met kip en rijst'. Van ons gezelschap hadden twee man deze schotel besteld. Tot onze verbazing werd een bord met droge rijst en wat stukjes kip geserveerd. De serveerster maar weer geroepen om te vragen of de kok de Japanse groenten niet was vergeten. Het antwoord was dat deze groenten op waren, maar we konden eventueel wel een schaaltje gewone warme groenten krijgen! Hier komen wij dus nooit meer!

20. Boekmans ligt bijna bij ons om de hoek en inmiddels is het ons "stamrestaurant" geworden. Daar is meer voor nodig dan dicht bij huis, het eten en de bediening hebben ons nog nooit teleurgesteld.

Gelegen in een onaantrekkelijk, modern gebouw verwacht je van buiten weinig bijzonders. Binnen is er een hoop moeite gedaan om toch nog een knusse sfeer te creëren.

Het restaurant is een leerbedrijf voor leerlingen die een horecaopleiding volgen. Dat merk je, want op alle details wordt gelet en de bediening is altijd keurig en vriendelijk, zoals het hoort.

Er is een regelmatig wisselende menukaart met, naast een aantal vaste klassieke gerechten, veel verrassende combinaties, stuk voor stuk van buitengewone kwaliteit.

Het wisselende 3-gangen menu, dat buiten de kaart om wordt aangeboden, biedt ontzettend veel waar voor het geld.

21. Zeer gezellig restaurant. De bediening was zeer attent en zocht regelmatig oogcontact. We hebben er een goede Tournedos gegeten die ook erg groot was voor 19,50 maar de saus moesten we appart betalen (jammer). Alles was ruim voldoende. Ze waren erg vriendelijk tegen de kinderen. Kortom een gezellig avondje uit.

22. Vaak gegeten, lekker en gezellig. Nu nieuwe kaart en da´s DUUR!!!
    Nieuwe kaart ruim 20% duurder geworden. Absurt en niet normaal!

23. Peter Boers

Op 25/8/06 hebben wij dit restaurant bezocht. Na een vakantie in Frankrijk (wat het bourgondische land bij uitstek is) kan ik de hollandse nuchterheid ook in het restaurant weer waarderen. Waar voor je geld. Zeer verrassend vonden wij de aandacht voor de kinderen. Zij mochten hun eigen ijsje versieren. Wij waren zeer tevreden.

Peter