De Passant in Dordrecht

Kwaliteit en gezelligheid was nog nooit zo betaalbaar !!

Betaald parkeren tot 22.00 uur. En op zondag van 12:00 tot 17:00
    alleen in de daarvoor bestemde parkeervakken.
    Gratis parkeren ! Ga dan naar: https://www.centrumdordrecht.nl/bereikbaarheid/gratis-parkeren/

Alle soorten openbaar vervoer.
    Vervoer over water van en naar Papendrecht-Zwijndrecht-Sliedrecht-Rotterdam

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

Eetcafe de Passant is gevestigd op het Blauwpoortsplein 15 te Dordrecht. Al 22 jaar een vertrouwd adres in Dordrecht & Omstreken, waar gastvrijheid en kwaliteit hoog in het vaandel staan. Ook een avondje weg voor een nog betaalbare prijs, reserveer dan op www.eetcafedepassant.nl, telefonisch reserveren kan ook op telefoonnummer: 078-6145182. In de zomer kunt u heerlijk genieten op ons terras met 80 zitplaatsen. Aan de voet van de Grote Kerk en omgeven door havens kunt u lekker genieten van een verzorgde lunch of een uitgebreid diner, ook aan uw kinderen is gedacht. Geniet volop van het unieke uitzicht en laat u eens lekker verwennen bij Eetcafe de Passant. Bezoekt u Dordrecht, kom dan gerust eens langs. Tot ziens bij Eetcafe de Passant.

Reserveren voor ons terras is helaas niet mogelijk.

5. Betalen Visa Master Card pin American Express

ma lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00
di lunch 12:00 - 17:00 diner 17:00 - 22:00

1259200870 84
1290719233 69
1364262079 69
1422045744 79

1. Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. Gastvrouw super vriendelijk, niet opdringerig en je kunt gewoon een glas water "uit de kraan" bestellen. Gratis dus. We komen zeker terug.

2. Heerlijk gegeten, echt een aanrader. Mooie locatie in een prachtige omgeving, uitkijkend op de haven en de grote kerk.

3. Peter van Holst

Eten en service top. Prijs meevaller. Zeker een aanrader.

4. Heerlijk gegeten. Zeer vriendelijk personeel. Mooie locatie. Vooral het terras is een aanrader!

5. Mooi weer, gezellig terras, vriendelijke eigenaar, kostelijke chateaubriand.

6. Genoten van een shared dinner; aanvankelijk was dit bestemd om buiten gegeten te worden, maar bij een heerlijk zonnetje mochten wij eten op het mooi gelegen terras dat behoorlijk bezet was met gezellige mensen. De bediening was attent. We konden eten met voldoende tijd tussen de gangen. Zowel voor- hoofd- als nagerecht waren, zoals beloofd op het menu, gevarieerd, (ruim) voldoende en smakelijk. Kortom, heerlijk gegeten en gedronken voor een relatief kleine prijs.

7. Zondag avond gezellig wezen eten bij dit uitstekende restaurant.
    Het eten was heel goed ( ik denk dat er een klasse kok aan het werk is ).
    We waren met zes personen en alle hebben zitten genieten .
    De service was ook fantastisch .
    En de keuze was reuze ( vlees en vis).
    En een vrolijke mevrouw die liep te bedienen.
    Voor mijn was de avond helemaal af.

8. Willem

9. pauline nugteren

Klein compact restaurant met groot terras. Heerlijk gegeten, erg fijne bediening. Voor herhaling vatbaar.

10. Natasja

Heerlijk gegeten hamburgers zijn super vriendelijke dame en goede prijs kwaliteit verhouding. Kortom voor herhaling vatbaar

11. Erg lekker gegeten. We lieten ons verrassen door een sharing dinner. Hadden gekozen om dit zonder vis te doen. Voorgerechten (wel 5 verschillende!) erg lekker. Hierna het hoofdgerecht. Verschillende soorten vlees met frietjes, gebakken aardappeltjes en salade er extra bij. Zalige entrecote en chateau briand. Schnitzels met tomaat en kaas overbakken, heerlijk. De spareribs iets minder (vielen niet van bot en wat "droge" marinade), maar zaten al behoorlijk vol, dus was niet erg. En toen het nagerecht, ondanks de verzadiging toch nog plekje kunnen vinden, heerlijke verwennerij. Kijken al uit naar een volgende keer!

12. Super lekker gegeten, spareribs waren een tikkie droog, maar de rest was echt super super lekker, van de amuse tot aan het dessert. En sharing diner is echt aan te raden...

13. Esther Garttener

Wij vonden het eten echt heel lekker. Wij hadden gekozen voor sharing diner, echt een aanrader. Je krijgt allemaal hele lekkere gerechtjes en het is echt meer als voldoende wat je krijgt!

14. M.Meeuwesen

Wij hebben helaas niets kunnen ervaren behalve dat de bediening op zondag 26 maart te wensen overlaat. Bediening vind het belangrijker om te converseren met vriendinnen op het terras en bestellingen te vergeten. Enorme aanwinst voor de eigenaar van dit etablissement in deze tijd gaat men met zulk personeel failliet.

15. Goed eten voor een fatsoenlijke prijs (3-gangen keuzemenu) plus gezellige bediening!

16. 3-gangen keuzemenu 》Goed en meer dan genoeg gegeten voor prijs die het zeker waard was. We komen vast nog eens terug.

17. We hebben hier tijdens de Kerstmarkt heerlijk gegeten. Het lijkt een klein en heel gezellig eetcafe, dat is het ook, maar later hoorden we dat ze beneden nog een ruimte hebben voor ongeveer 20 gasten.
    De porties waren groot. Ham en meloen vooraf bestond uit 5 stukken meloen met met 5 grote plakken ham. Gerookte zalm vooraf was ook een grote heerlijke portie.
    Hoofdgerechten Ribeye en Ossehaaspuntjes in pikante saus. Beide soorten vlees waren ontzettend mals en zeker aan te bevelen.
    We zaten zo vol dat we geen keus hebben gemaakt uit de heerlijke desserts maar hebben afgesloten met een lekkere bak koffie.

18. Heerlijk gegeten! Ook voor glutenvrij een aanrader!

19. Prima gegeten. Locatie is de moeite en zeker met mooi weer als je buiten kunt zitten. Eten was goed & bediening was erg aardig. We waren met 6en en zaten lichtelijk krap als er iemand langs wilde, maar verder niets op aan te merken.

20. Rob en Yvonne

Heerlijk gegeten, vriendelijke vlotte bediening.

21. Annelies van Putten

Weer voortreffelijk gegeten en bij de Passant.
    Heb drie-gangenmenu genomen. Als voorgerecht namen saté yakitori en een toost met zalm. Als hoofdgerecht ossenhaas met stroganoffsaus en als dessert Irish coffee en yoghurt.
    Het was allemaal voortreffelijk klaar gemaakt en het was ook weer heel gezellig.

22. Lekker, gezellig, goede prijs/kwaliteit verhouding. Doen!

23. Loes en Carla

Hier krijg je tenminste echte gebakken aardappeltjes. Heerlijk gegeten.

24. Inrichting wat oubollig, maar heerlijk gegeten. Voor 25 euro's heb je een 3-gangenmenu met ruime verassende keuze. Er zijn meer mensen die dit weten, want het was volle bak en reserveren is aan te raden.

25. Zaterdag 1 oktober hier gegeten met onze leeskring uit Delft.
    De lunch was erg goed en de bediening vriendelijk.
    We hebben genoten van de wandeling in Dordrecht en de lunch in De Passant!

26. Heerlijk eten. We waren met 4 personen en dan zijn er maar weinig tafeltjes voor 4. Het is er klein en de meeste tafeltjes zijn voor 2.

27. Prima eten. Zeker niet te weinig. Prijs kwaliteit prima. Gezellige bediening.

28. Super lekker eten voor een goede prijs en lieve mensen. Toppie, elke keer voor herhaling vatbaar.

29. Hier nu 5 x gegeten... en 5 x top. Gewoon lekker eten voor een normaal prijsje. Er heerst een rustig sfeertje en je kan lekker jezelf zijn. Als het lekker weer is kun je lekker buiten zitten op toch best wel een groot terras... toppie

30. Gezellig uit eten met 9 zussen (schoonzussen)! Weer was prima dus op terras gezeten. Er was binnen voor ons opgedekt maar geen enkel probleem om buiten te eten. Vlotte bediening, erg aardig ook. Goede wijn, prima eten ook goed van temperatuur! Erg gezellig gehad, prijs/kwaliteit top!

31. Michel Nouwen

Prima gegeten en gedronken, vriendelijk personeel, leuke sfeer.

32. Annelinde Porsius

Leuke locatie, hebben heerlijk gegeten. We kregen meer dan we dachten en het smaakte erg goed! Bediening was vriendelijk, maar het zou netter zijn om met 'u' aangesproken te worden.

33. P.H. Zuidema

Zeer matig! Smoezelige menukaarten. Geen enkele coördinatie onder het bedienend en vergeetachtig personeel. Uur moeten wachten op het eten. Bij de slibtongetjes geen spoor van boter, de zalm was smakeloos, de kalf ribeye steak was redelijk op smaak maar te elastisch van textuur. Voor mayonaise bij de frites moest extra worden betaald.

Zo'n mooi plekje in Dordrecht verdient veel beter.

34. AvL 7 punten

Vanavond met ons 12 uit eten geweest bij de Passant, ik en mijn medegasten hebben het daar voortreffelijk naar ons zin gehad. We hebben er heerlijk gegeten en vertoefd, alles naar wens, geen enkele klacht, alles netjes en tijdig opgediend. Chapeau en ga vooral op deze voet door ☺

35. Vanavond gegeten bij De Passant op aanraden van onze dochter en wij hebben een heerlijke avond gehad. Op het terras vriendelijk en behulpzaam bediend en het eten was voortreffelijk. Een vispotje en een zalmfilet gegeten. Verse groenten en gebakken aardappels (niet uit de frituur), waar zie je dat nog?

36. Vanavond heel lekker gegeten op het terras! Vooraf een lekkere salade met Hollandse garnalen en daarna een heerlijk vispannetje met verse groenten en gebakken aardappeltjes! Tot slot nog een goed smakende Irish Coffee! Zeker voor herhaling vatbaar, mede gelet op de attente en vlotte bediening!

37. Peter 851 punten

Het is lang geleden dat ik een dergelijke ervaring gehad heb. Ik eet nogal eens buiten de deur en beroepsmatig heb ik veel met wijn. Deze middag zat vol afspraken en de avond ook, we hadden al tussendoor genoten van enkele glazen Sauvignon Blanc elders, dus ik weet waar ik het over heb. De Sauvignon Blanc van dit eetcafé is gewoon vies, het ding had kurk en was gewoon "tinnef". Ik heb het glas teruggebracht en een andere wijn gevraagd, dan maar de Chardonnay, hou ik ook van. Zelfde laken een pak, gewoon een erg slechte wijn. Ik snap niet dat de Passant dit inkoopt en durft te serveren. De tournedos en de saté waren in orde en zoals je het in een eetcafé mag verwachten. Maar je gaat er geen enkele wedstrijd mee winnen. Ik heb als toetje de brownie met bananenijs genomen en dat was om te janken. Ik had geen zin meer om hier weer heibel over te gaan maken maar het was gewoon goor. Dat mensen een brownie zo kunnen verzieken. Ik weet niet of de Passant hier zelf debet aan is of omdat ze slechte waar inkopen. Maar zo'n vieze brownie heb ik nog nooit op.

38. Voor dit eetcafé is de juiste naam gekozen, hier loopt men het best aan voorbij. Vriendelijk personeel, maar met een vol terras weten ze geen raad. Coördinatie ontbreekt volledig waardoor iedereen kriskras door elkaar loopt, je 3 keer wordt gevraagd of je nog iets wil bestellen terwijl je al op een bestelling zit te wachten, die dan vervolgens onvolledig wordt uitgeserveerd, terwijl het maar om drie drankjes gaat.

De smoezelige, veel te uitgebreide kaart had al een indicatie moeten zijn dat we hier beter niet gingen eten. Een "Wiener Schnitzel Italiano", een gefrituurde schnitzel met daarop rauwe uien en tomaat, drijfnatte champignons uit een potje (!) en twee plakken kaas, amper een minuutje in de oven geweest. Geserveerd met één bakje halfrauwe gebakken aardappeltjes voor 2 personen en een draak van een salade. En dat voor 16,50 euro...

Bij het uitserveren van het eten werd een van de dienbladen door de serveerster tijdelijk op de tafel van onze buren geparkeerd, want "anders kan ik het niet kwijt". Waarop zij vrolijk begon op onze tafel aanwezige portemonees, telefoons en zonnebrillen te verplaatsen. Compleet ongepast.

39. Gisteravond heerlijk gegeten. Prijs/kwaliteit is goed, heerlijke wijn erbij gedronken. Bediening uitmuntend en goede sfeer. Voor herhaling vatbaar.

40. Y.Chapel

De lunch was van goede kwaliteit en trouwens de wijn ook, we hebben heerlijk gegeten en gedronken. Snelle en gezellige bediening, echt voor herhaling vatbaar. Een dikke duim👍🏼

41. Prima plek, zeer goede keuken, prettige sfeer.

42. Super gezellig gehad. Vriendelijke gastvrouw/-heer. Heerlijk eerlijk eten

43. Elza Kiesewetter

Een gezellig restaurant met vriendelijke bediening. Het eten was heerlijk en veel👍

44. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en kwalitatief uitstekend diner. Gezellige ambiance en mooie presentatie van de verschillende gerechten.
    Aanrader!

45. Het duurde lang voordat we eten kregen (waren er al een uur). De thaise kippensoep was gewone kippensoep maar dan met roerbakgroente. Niet pittig of anders van smaak. De bediening aardig maar vergeetachtig, verkeerde gerecht, mayo kwam maar niet, drinken idem. Prijzen redelijk maar een andere kok is beter. Ik ga er niet weer heen.

47. fam. Hermus

We hebben heerlijk gegeten! Leuke bediening en het eten was ontzettend lekker. Ook genoeg om uit te kiezen en wat er geserveerd werd was ruim voldoende. Dus wat ons betreft gaan we dit zeker nog eens herhalen.

48. Fam uit Roosendaal

Bij toeval terecht gekomen bij De Passant na een bezoek aan Dordrecht. In eerste instantie alleen wat gedronken op het terras. Daarna besloten om ook wat te eten en zijn binnen gaan zitten.
    Heerlijk gegeten, keurig verzorgd en alles ruim voldoende. Nette bediening en leuke sfeer. Een aanrader !!

49. 4 vrienden

Het is al weer 2 weken geleden dat we hier een diner en de dag daarna, een lunch hebben gegeten. De soep en het hoofdgerecht waren heet, en smaakte heerlijk. Zowel het diner als de lunch kwamen keurig verzorgd en ruim voldoende op tafel. Wij vonden het een aanrader!!

50. We hebben lekker gegeten, minpunt, we werden weggestopt in een hoekje, keken tegen een wand aan, niet echt gezellig. Prijs is prima.

51. Monique Borsje

We hebben heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer en niet te lang hoeven wachten, heerlijke wijn, kortom een aanrader.

52. J. de Jonge

Met de familie heerlijk gegeten. Helaas moesten we binnen zitten vanwege regenbui. We waren met achten en zaten wat krap, maar de geweldige bediening en het goede eten maakten dat ruimschoots goed. Heerlijk gegeten. Goed gevulde borden. Gezellige sfeer. We komen zeker terug.

53. Vandaag heerlijk gegeten. Verse groente en salade en een heerlijk gevulde varkenshaas met brie. De bediening was erg vriendelijk. Het was ontspannen en gezellig. Wij komen zeker weer een keer terug. Het eten smaakte zo goed dat ik het op de nr. 2 heb gezet van alle locaties waar ik geweest ben tot nu toe.
    Minie

54. Gisteren heb ik hier voor het eerst gegeten. Het duurde meer dan een uur voordat ons eten kwam. Het eten dat we uiteindelijk kregen was ronduit vies. Er waren vier personen met een gerecht waar friet bij zat, daar kregen we 1 bakje friet voor. Toen we wilden bijbestellen, deden ze heel moeilijk. Uiteindelijk 'mocht' het toch, maar we hebben het extra bakje nooit gekregen. De bediening was daarnaast erg onbehulpzaam en onvriendelijk. Wij gaan hier in ieder geval niet meer eten!

55. Brigitta

56. Bij De Passant kun je heerlijk eten voor een betaalbare prijs. Mijn vriend en ik komen hier regelmatig en vinden de echte gebakken aardappeltjes b.v. heerlijk!

Niks geen diepvries aardappelschijfjes of gefrituurd, nee echt opgebakken.

Ook de groente is lekker vers.

En of je nu tijdens de zomerdag buiten of in de winterdag binnen gaat eten, het is er gemoedelijk en je wordt fijn bediend.

57. Heerlijk, fijn, gezellig, ontspannen eetcafe. Prima kaart. Dagmenu 11,-(ma t/m vr) lekker en voldoende. Verder gewoon een goede menukaart. Kom er zeer regelmatig als ik even niet wil koken.

De hond krijgt altijd een bakje water.

58. Vorige maand hier wezen eten. Ontzettend hartelijke bediening, heerlijk eten.

59. Eten is naar behoren. Maar als er twee van de drie personen hun gerecht op hebben voordat de derde opgediend is, was een excuus of een compensatie allerminst terecht geweest. Ook dat we meerdere malen hiernaar moesten vragen vond ik erg vervelend. En achteraf een nul op het rekest!?! Hierover ben ik zeker zwaar ontevreden. Zeker laatste keer dat ik hier heb gegeten!

60. Gisteravond hier gegeten: wat een verrassing!

Gezellig, ontspannen sfeertje, vriendelijk personeel.

Prijs/ kwaliteit- verhouding is prima!

Bij het bestellen van een dagschotel van 10 Euro verwacht ik persoonlijk niet zoveel...maar hier krijg je, naast een lekkere zalmfilet, verse groenten, de heerlijkste gebakken aardappeltjes en een bakje rauwkost apart op tafel. Bij de koffie toe komt ongevraagd een schaaltje met chocolaatjes en pepermuntjes op tafel te staan.

Kortom: een aanrader.