Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Donkerbroek verdeeld zijn.

Lekker gegeten (de Friese runderstoofschotel). Vriendelijke bediening.

Henk Kremer

Ik heb hier lekker gegeten (sate + patat) maar ik vond het wel wat aan de dure kant, verder was het personeel erg vriendelijk dus ik kom hier zeker terug!

Vandaag geluncht bij Het Witte Huis maar wat een tegenvaller. We moesten tijden op ons kopje koffie wachten en geen aandacht van het personeel. Ik had de Cesar salade besteld met gerookte kip maar er zaten een paar flinterdunne stukjes in. De snitzel van mijn man was taai en de friet ook niet lekker en simpele rauwkost en niet mooi opgeserveerd. De smaak van alles is vlak en geen extra aandacht van de koks… Niet de prestatie van een restautant maar meer een wegrestaurant.

G. Hooghiemstra

Vandaag na een lange reis van 700 kilometer uit de omgeving van Vittel bij Het Witte Huis aangeschoven. Gisteren hadden wij gezien dat er stoofpotjes waren gedurende de gehele maand januari 2018. Nu blijkt dat de vloer in de keuken moest worden vervangen en dus de keuken niet optimaal gebruikt kon worden. Dan is de idee van de stoofpotjes- klaargemaakt op slechts 4 pitjes in een vertrek boven wel een goede. Helaas hoorden wij veel klachten om ons heen. Te koude producten, te lange wachttijden etc. De tafel naast de onze vertrok zelfs na 50 minuten wachttijd ná het voorgerecht (kopje soep). Nou was aan onze tafel de Coq au Vin Witte Huis uitstekend. De frieten lekker, de sla had iets meer mogen zijn qua hoeveelheid. Wij hebben 3 kwartier moeten wachten, maar hadden de tijd en het zit er altijd lekker warm! Het Caribisch stoofpotje was te gaar en vrij vlak qua smaak. Daar kan nog wat aan verbeterd worden. Huiswijn en vers geperste sinaasappelsap smaakten prima. Wij hebben er wel veel beter gegeten! Na afloop nog even met de eigenaresse van gedachten gewisseld. De klachten gemeld. Jammer dat haar reactie was dat het aan het personeel lag! Leer nu van ons , dat dat nooit het geval is. Dan ligt het aan de aansturing. Dat er mensen ziek zijn (o.a. zijzelf) mag geen reden zijn tot kritiek op het personeel! Wij komen in de komende weken vast wel weer eens aanwaaien en hopen dat zowel het humeur van mevrouw als de keuken opgeknapt zijn.

Lammert Mink

Komen regelmatig eten in Het Witte Huis. Je kunt daar prima eten, het zit er gezellig, laagdrempelig en je voelt je daar thuis. Indien er tijd voor is, een praatje met het personeel. Als men vraagt of het gesmaakt heeft, is mijn standaard antwoord: prima, anders komen wij niet weer.

Karen de Vries

Lekker gegeten en goede prijs/kwaliteits verhouding. Leuk en vlot personeel, alleen wat oudbollige uitstraling. (Kleding beetje jaren 80, wat dan wel weer matched met t interieur) verder dikke prima en kom er vast nog wel een keer!

Van Dalen

Lekker en genoeg gegeten.

Jan de Vries

Vandaag 7 mei 2017, 17.50 met z'n vieren aangeschoven in Donkerbroek bij Het Witte Huis, even wat eten. Nou dat ging niet van een leien dakje, het drinken was er zo en ook de bestelde mosterdsoep van mij was er zomaar. Maar daarna was het al voorbij half 7 eer wij het warme eten opgediend kregen.
    De varkenshaas met Stroganofsaus, de schnitsel en het stoofpotje, voor 4 personen een heel klein bakje gebakken aardappelen, een heel klein bakje friet, een beetje sla waar ik alleen nog te weinig aan had, een beetje rabarber en een beetje fijngesneden warme witlof. Wij gingen eten en natuurlijk was er te weinig dus wij vroegen nog wat gebakken aardappeltjes. Toen dit vervolgens werd gebracht waren er al weer 12 minuten verstreken en was ons vlees wel op.
    Toen wij de serveerster vroegen dat het allemaal wel heel erg duurde en dat de hoeveelheid ook te wensen overliet, kregen wij als antwoord, als we teveel geven kunnen we alles weggooien en ja, de keuken liep wat achter, maar dat kwam omdat ze met verse producten werken. Stroganofsaus uit een potje vers? De serveerster heeft het op een voor haar prima wijze opgelost, zij vond het blijkbaar ook allemaal lang duren. Onze consumpties hoefden we niet te betalen, maar dat neemt vervolgens je teleurstelling en het gevoel dat je vervelend vindt om te klagen, niet weg. Wij zijn helaas beter gewend en hoeven feitelijk nooit te klagen. We zullen Het Witte Huis daarom niet snel weer binnengaan.

Vanavond samen weer eens uit eten naar 't Witte Huis in Donkerbroek. Om 18.30 uur aangekomen en correct ontvangen. Wij gingen deze keer alleen voor een hoofdgerecht en eventueel nagerecht. Mijn echtgenote koos voor de zalm (gebakken zalmfilet geserveerd met witte wijnsaus en kruiden). Ik koos voor de biefstuk (gebakken kogelbiefstuk met pittige chiliboter). Met als bijgerecht zowel gebakken aardappelen als frites (in dit geval Pommes Pont Neuf), een schaal met witlof gestoofd in een sterk naar lavas (Maggi?) smakend vocht en een goede gemengde sla (gelukkig niet gekruid of te zout) Zowel de frites als de gebakken aardappelen vonden wij veel te zout. De chiliboter was gewoon een kruidenboter op basis van knoflook en andere kruiden. De biefstuk zelf was wel sterk gekruid. Als afsluiter voor de zoutbom nam ik een Kersen | warme kersen met vanille ijs en slagroom en mijn vrouw alleen koffie. Het was goed, hoewel wat zout. Welke keuken volgen jullie? Hollandse gerechten maar Fusion gekookt en gekruid? Wij waren hier eerder (juni 2016) en dus ook even naar het sanitair gekeken. Tja, in de herenafdeling lag een voetbad/waterballet onder één van de urinoirs. Er moet toch nog het nodige aangepast.

Ik heb heerlijk gegeten, prijzen zijn relatief stabiel! Goede sfeer en leuke mensen.

Kortom tot de volgende keer!

Op onze tocht naar het vinden van een geschikte locatie voor een familiefeest kwamen wij vandaag in het andere Witte Huis terecht. Het is een beetje een zoektocht naar het parkeerterrein, omdat de N381 wordt aangepast. De ontvangst was heel hartelijk! Niks mis mee. De kaart is eenvoudig en niet al te uitgebreid. Goed prijsniveau.

Wij kozen voor een "Gordon Bleu" en "Zalm" als hoofdgerecht. Goed klaargemaakt met lekker gebakken aardappelen, verse sla en warme kool. Een lekker rood wijntje erbij. Prima! Een aanrader voor valide gasten, dat wel. Ik ben er zeker van hier weer te komen, mede gezien het feit dat wij vlak in de buurt komen te wonen. Ons zien ze echt wel weer, maar met oudere mindervalide gasten dus niet.

Toen kwam het onderzoek naar het sanitair! Toegankelijkheid: rolstoeltoegang, rolstoeltoilet en invalide parkeerplaats, dat staat in de omschrijving. Klopt niet helemaal. Toilet voor mindervaliden is helemaal achterin de zaak, via zaalruimtes. Thans in gebruik als douche/rommelkamer/toilet! Het riekt niet fris! De zaal heeft losse tegels (gevaarlijk voor slecht ter been zijnde gasten).

Onze ervaring is zeer teleurstellend ongeveer 18.05 uur binnen, na 10 minuten wachten zelf gevraagd of de bestelling opgenomen kon worden, daarna tot 19.00 uur gewacht op het bestelde eten, helaas niets.

Toen het drinken betaald en naar huis i.v.m. een afspraak om 19.30 uur. Dus geen eten gehad.

Het ziet er van binnen allemaal netjes uit, maar als je iets meer wilt zijn dan een snackbar zal je ervoor moeten zorgen dat de bediening goed is en de klant binnen een redelijke tijd het bestelde eten opgediend krijgt.

Nogmaals, zeer teleurgesteld in deze snackbar.

Nynke Hoekstra

Heerlijk gegeten, leuk personeel en een gezellige sfeer!

Dirk

Arina Jelsma

Met mijn ouders en zus na een dagje fietsen in Drenthe, heerlijk gegeten bij 't Witte Huis in Donkerbroek. Het personeel was heel netjes en vriendelijk, de service was geweldig en het eten was heerlijk. Wij komen zeker nog een keer terug.

auke de bruin

Afgelopen zaterdag de 6e september een neven en nichtendag afgesloten met een warm en koud buffer, jammer weinig keus voor een vegetarier.
    De zalm wordt geserveerd met parmaham jammer, maar toch na aandringen een zalm gekregen wat niet goed bereid was, helaas een voedselvergiftiging ervan opgelopen.
    Een en ander telefonisch ook gemeld en ze zouden het doorgeven.

Afgelopen zondag hier heerlijk gegeten. Lekker vlees en ook voldoende aardappels en verschillende groenten. Veel keuze dus zoals het hoort. Daar houden wij friezen van veel aardappels en groente. Mooie inrichting en de jonge ober was heel vriendelijk en had aandacht voor de gasten.
    Prima locatie.

Pieter Rusken

sasja

We hebben nu en aantal keren uitstekend gegeten. Altijd een zeer goede kwaliteit en voortreffelijke bediening. We komen zeker met regelmaat terug.

We hadden een gezellig samenzijn als broers en zussen.
    Eten was voortreffelijk en de bediening prima.

Ook de prijs viel erg mee.

Komen graag eens terug!

nico

Reden zomaar eens door Donkerbroek en hadden trek, kwamen bij stap es in. De binnenkomst was zeer vriendelijk en de bediening zeer goed, lekker gegeten voor een schappelijke prijs. Voor ons een reden om nog eens door Donkerbroek te gaan.

Wij komen al heel wat jaren bij het Witte huis. Op weg naar de tt assen 2 keer per jaar gp en de superbike dan gaan we een koppie doen met appeltaart en slagroom en dan komt de grote groep motors aan en staat de parkeer plaats goed vol en dat al om 7.30 uur. En op de terug weg gaan we weer op het buiten terras zitten, volop zon, lekker koud frisdrankje en zat weer vol met mensen en het personeel waren jonge meiden die met een lach ons drankje kwam brengen. Ik vind het een top tent. Tot de volgde tt/superbike 2013, een groep van 23 man uit noordholland. Jullie zijn meer dan een 10 waard

J.dillerop

3-02-2012 gegeten

We bestelden gebakken lever de vorige keer (meer dan een jaar geleden) was de lever rosé niet onze smaak.
    Vanavond bestelden we lever met de mededeling graag doorgebakken en wat verbaasde het bloed lekte op het bord het ging terug naar de kok en even later kwam het terug nog steeds rood van binnen.
    Bediening niks mis mee maar voor ons nooit meer Het Witte Huis in Donkerbroek.

A.DUURSMA

Leuke bediening die de tent vlot runnen. De bestelde schnitzel was erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar!

H.Hofstede

Erg fijn (zakelijk) lunchen. Als wij in de buurt zijn van het Witte huis lunchen wij hier altijd met klanten en collega's. Goed eten voor een hele goede prijs!

Sjoerd Veenstra

Leuk restaurant waar ik zowel zakelijk als prive gebruik van maak.
    De verbouwing heeft het restaurant een eigentijdse uitstraling gegeven wat de sfeer zeker ten goede is gekomen.
    De moderne menukaart is leuk bedacht, hierop staan de actualiteiten van dezelfde dag.